GRAD SATISFACȚIE
NOTARE MEDIE REZULTATĂ
Și au zburat și avioanele….
În data de 20 iunie 2015 s-a desfășurat în București evenimentul numit Bucharest International Air Show 2015, pe scurt BIAS. Cel mai mare show aerian din România a adunat peste 50.000 de persoane dornice de acrobații aeriene. Intrarea a fost gratuită, lucru ce a condus la o afluență atât de mare de public. Organizatorii au rugat participanții să vină la eveniment cu transportul în comun, fără autoturism personal, neasigurând locuri de parcare. Totuși împrejurimile aeroportului erau pline ochi de turisme parcate în cele mai neașteptate locuri.
Evenimentul aerian s-a desfășurat în incinta Aeroportul Internațional București Băneasa – Aurel Vlaicu, aeroport inaugurat în 1920 cu prilejul înființării primei companii de transport aerian din lume: Compania de Navigație Aeriană Franco-Română. Actuala clădire a aeroportului, ce are formă de elice cu trei pale, a fost construită între anii 1947-1952. Cursele operate de companiile low-cost au fost mutate începând cu anul 2012 pe Aeroportul Otopeni.
Ziua de sâmbătă a fost destul de caldă, capricioasă după-masă: plafon de nori, câteva ploi scurte de vară, vânt destul de persistent. Starea vremii a împiedicat venirea celebrelor avioane americane de atac la sol A-10 Thunderbolt de la Brașov și a avioanelor românești de la Școala de Aviație de la Boboc-Buzău. Spațiul destinat publicului a fost imens, nu s-a simțit aglomerația. De mare utilitate au fost copertinele ridicate de organizatori împotriva soarelui, dotate cu scaune de plastic, folositoare în cazul scurtelor reprize de ploaie. O zonă a fost dedicată teraselor cu mici și bere, nelipsite la orice eveniment românesc. Existau corturi unde se vindeau diverse jucării tematice, aeromodele, publicații. A existat și o tribună oficială, dotată cu scaune tapițate, punct de vânzare alimente special, toalete separate. Pe scena amenajată au evoluat trupe de dans și cântăreți cunoscuți (seara – Iris); în pauze se difuza muzică prin sistemul de sonorizare. Prezentatorii ofereau amănunte tehnice despre avioanele ce executau programul; de asemenea, s-a vorbit despre istoria aviației, sisteme de armament, modalități de alimentare în aer cu combustibil, acțiunea de catapultare la avioane și elicoptere, etc.
Exista o zonă de expunere a aeronavelor, de diverse dimensiuni, civile și militare. Vizitatorii se puteau plimba în voie printre aparate de zbor de agrement de mici dimensiuni. Nu a lipsit IAR-ul 99 Șoim, MIG-ul 21 LanceR și mai marele C-27 Spartan – aflate în dotarea Forțelor Aeriene Române. Elicopterul IAR 330 Medevac, modernizat și adaptat pentru operațiuni medicale de evacuare, prezenta un exercițiu de salvare cu o targă suspendată. Piloții ori personalul tehnic ofereau explicații celor interesați. Peisajul era dominat de imensul Ilyușin rusesc, cu posibilitate de alimentare în zbor, adus de armata pakistaneză. Mi-a plăcut și elicopterul Bell Tah-1F Cobra, elicopter de atac american cu două locuri. Versiunea de elicopter prezentată de echipa „The Flying Bulls” este demilitarizată și dotată cu un motor îmbunătățit de 1800 cp. Printre exponatele în aer liber se afla și un radar TPS-79 (R) Gap Filler, realizat în colaborare româno-americană. Radarul de mari dimensiuni se poate instala în aproximativ o oră, are o bătaie de circa 190 de kilometri și identifică ținte până la 10.000 m înălțime. Nu a lipsit nici un sistem de rachete.
Evoluțiile aeronavelor, de orice fel, au fost deosebite. Aeroclubul României a făcut spectacol; vânătoarea de baloane efectuată de ZLIN-uri a fost interesantă. Supersonicele au creat senzație: Turkish Stars cu NF5 și Eurofighterul Typhoon britanic. Au avut loc lansări de parașutiști și frumoase efecte pirotehnice. Una peste alta a fost o ediție reușită, în ciuda vremii capricioase, care a adus bucureștenilor un plus de distracție în week-end.
Trimis de tata123 🔱 in 21.06.15 16:57:30
- Nu a fost singura vizită/vacanţă în BUCUREȘTI.
NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (tata123 🔱); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
ECOURI la acest articol
- Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
- Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
- Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație:
in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o
ÎNTREBARE NOUĂ
(întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
- Nov.2024 Vreți să târguiți o „vrăjitoare” – mergeți la Târgul Vrăjitoarelor — scris în 02.11.24 de tata123 🔱 din BUCUREșTI - RECOMANDĂ
- Oct.2024 O oră pe Insula Lacul Morii – West Side Hallo Fest — scris în 25.10.24 de tata123 🔱 din BUCUREșTI - RECOMANDĂ
- Sep.2024 Regina Maria și pasiunea sa pentru artă — scris în 15.11.24 de Carmen Ion din BUCUREșTI - RECOMANDĂ
- Jun.2024 Festivalul Florilor – flori, frumusețe, bucurie — scris în 01.06.24 de tata123 🔱 din BUCUREșTI - RECOMANDĂ
- May.2024 Raiul grătarelor – GrillFest 2024 — scris în 11.05.24 de tata123 🔱 din BUCUREșTI - RECOMANDĂ
- Dec.2023 Festivalul de Datini și Obiceiuri de Iarnă „Cetatea lui Bucur” și Târgul de Crăciun al Bucureștiului — scris în 17.12.23 de tata123 🔱 din BUCUREșTI - RECOMANDĂ
- Nov.2023 Pavilionul Central și Gaudeamus – târg de carte — scris în 24.11.23 de tata123 🔱 din BUCUREșTI - RECOMANDĂ