ARTICOL ÎNCĂRCAT ÎN: 17.07.2019
--- M ---
GR. VÂRSTĂ: 50-60 ani
DIN: Bucureşti
ÎNSCRIS: 18.04.16
STATUS: PREMIUM
DATE SEJUR
JUL-2019
DURATA: 2 nopți
cuplu fara copii
2 ADULȚI

GRAD SATISFACȚIE
SERVICII:
90.00%
Mulțumit, mici obiecții
CAZARE [camere etc]:
90.00%
Mulțumit, mici obiecții
BUCĂTĂRIE ŞI MASĂ:
80.00%
Mai degrabă mulțumit
PLAJA şi MAREA:
95.00%
Mulțumit, aproape încântat
DISTRACŢ. / RELAXARE:
80.00%
Mai degrabă mulțumit

NOTARE MEDIE REZULTATĂ
87.00%

AUTORUL ar RECOMANDA
această destinaţie unui prieten sau cunoscut
TIMP CITIRE: 8 MIN

Hotel Mistral din Balcic - o 'adiere' caldă (!) la țărmul Mării Negre!

TIPĂREȘTE

Salutare, tuturor,

Înainte de a pleca (ce bine că avem la îndemână “amfostacolo.ro”!) am citit câteva review-uri despre Mistral Hotel din Balcic; m-am gândit să detaliez pentru că am observat o afluenţă mare (să nu spun … invazie!) a românilor în locaţia de suflet a Reginei Maria şi a multora dintre conaţionali…

Deci, plecat din Bucureşti către Giurgiu împotriva “voinţei” exprimată IMPERATIV de Waze-ul din planşa de bord care îmi sugera ieşirea prin Medgidia-Negru Voda. Ieşirea din Bucureşti - un calvar -vinerea după orele 16.30… Am plecat cu rovigneta electronică plătită (de aici: bgtoll.bg/ro/rovinieta-electronica) pentru a nu mai pierde timpul în vama de la Ruse. Inspirat (!), recomand tuturor, am fost oprit la control la revenirea în ţară şi, după o verificare scurtă făcută de agentul de circulaţie bulgar, ne-am continuat drumul.

Am alimentat în vama din Giurgiu tot din dorinţa de a nu pierde timp în vama de la Ruse unde alimentează mulţi dintre români; diferenţa de preţ la pompă nu este mare, doar de max. 30 de bani între benzina de la noi şi cea vândută la vecini (2,2 leva /litru)

Am ajuns destul de greu în Balcic (din Ruse, după vreo sută de km se intră pe autostrada spre Varna unde puteţi merge cu max. 140 km/oră) şi, după ce aplicaţia “mobila” pe care o laud mereu (WAZE) ne-a “scos” în... parcarea Aeroportului din Varna!!! Nu ştiu ce a păţit (!) satelitul care ne-a ghidat aşa de prost; mi-am amintit de începuturile de după aderare când mergeam spre Grecia iar GPS-ul de pe atunci “dădea rateuri” şi mai mari la traversarea Sofiei… Odată ne-a oprit un taximetrist căruia nu îi ascultasem sfatul de a o lua “la stânga” întrucât GPS-ul meu susţinea obsesiv varianta contrară (“la dreapta”). Omul şi-a modificat traseul şi ne-a ajuns după vreun kilometru ca să ne spună că am greşit drumul… (!) A avut dreptate! Ne-a spus să uităm de GPS în Sofia; ceea ce am şi făcut, ulterior... Totuși, Waze-ul funcționează cu mult mai bine...

Tot ea, aplicaţia moşită în laboratoarele Mossad-ului, ne-a scos în Balcic (noapte fiind de acum) exact în parcarea hotelului, asta după ce am ignorant cu bună ştiinţă o bună parte din indicatoarele bulgăreşti, rare şi depăşite de vremuri, după cum cunoaşteţi… Sunt chiar mai proaste decât ale noastre. Palidă consolare...

Surpriză în parcarea hotelului (de fapt nu este a hotelului, e privată: 6 leva/zi); din 16 maşini parcate, 12 (douăsprezece!) erau din România…

Formalităţile la recepţie, scurte; nu ştiu dacă e relevant însă merită atenţie un aspect: am făcut rezervarea printr-un site… bulgăresc (nu-i dau numele ca să nu îi fac publicitate), plata am făcut-o on-line cu card de credit, tot printr-un site “secure”, bulgar. Site-ul de rezervări are interfaţa în limba română, consultantul alocat vorbea foarte bine limba lui Eminescu, nu a fost nicio problemă în a face rezervarea şi a primi voucher-ul. Numai că tariful a fost mai mic decât la rezervarea printr-o agenţie românească, agenţie care, am observat, e reticentă în a efectua rezervări de week-end, mai ales în plin sezon estival. Oricât de mult mi-aş dori să ajut turismul românesc, având în trecut experienţe din cele mai neplăcute cu agenţii româneşti care îţi execută avansul dat chiar şi când anulezi rezervarea cu 3 luni înainte (speța [***], trăită pe propria piele…) şi mai nou cu clauze ce ţin de efectuarea check-out-ului la ora 10 (asta mi se pare o MARE NESIMŢIRE…), nu pot să nu-i felicit pe vecinii de la sud de Dunăre care sunt cu MULŢI paşi înaintea românilor în privinţa turismului. Și, bineînțeles, și în construcţia de autostrăzi… La o zi după revenirea acasă, agenţia bulgară m-a rugat să trimit un feedback referitor la calitatea serviciilor de la Hotel Mistral şi calitatea serviciilor consultantului alocat, lucru pe care l-am şi făcut. Câte agenţii româneşti procedează similar?!!!

Să revin la hotel: e situat foarte aproape de ţărmul mării (a se vedea foto); în faţa sa este faleza apoi restaurantul hotelului, chiar pe malul mării (de fapt un golf unde ancorează diverse ambarcaţiuni…) Cu toate că am ajuns seara târziu (pe la 21.30) ni s-a oferit o cameră la etajul întâi (chiar deasupra recepţiei - nr. 107) cu vedere la mare şi asta în condiţiile în care stăteam doar două nopţi. Ce diferenţă de abordare a clientului faţă de recepţia hotelului Carol din Constanța unde am petrecut recent tot două nopţi şi care ne-a repartizat cea mai proastă cameră din hotel…!

Am ataşat o poză cu camerele ce au vedere la mare şi cele laterale, la care vederea este… parţială.

Am plătit la rezervare şi pentru cină, gândind că lucrurile stau în Balcic precum în Albena (sau în alte staţiuni bulgărești). Greşit! Balcic-ul se doreşte (şi chiar REUŞEŞTE) a fi altfel decât restul staţiunilor “all inclusive” din Bulgaria; aici nu se încurajează conceptul atât de drag românilor pentru că numărul restaurantelor situate pe frumoasa faleză a staţiunii (o să postez ulterior şi despre aceasta un review … Webmaster, crezi că putem reveni ulterior cu un link? Merci!) este destul de mare…

În Albena, de exemplu, greu găsești local unde să iei masa de prânz, restaurantele sunt foarte puţine… În schimb, în Balcic, faleza este împânzită de restaurante “şic” unde poţi mânca foarte bine însă nu foarte ieftin (de fapt, depinde ce comanzi…) Meniurile sunt şi în limba română, chelnerii o “rup” binişor pe româneşte aşa încât puteţi comanda specialităţi din pește, midii, caracatiţă sau alte fructe de mare fără să apelaţi la limba lui Shakespeare (nu ştiu dacă e înţeleasă) sau fără a face febră musculară gesticulând…!

Camera este potrivită ca mărime, curată şi primitoare. Baia este generoasă cu spaţiul, curată şi luminoasă. Are o cabină de duș, uscător de păr, o oglindă mare şi o baterie de chiuvetă cu pipa cam mică raportată la necesităţi… Mini barul din frigider e “dotat” cu ceea ce e necesar, aerul condiţionat funcţionează (!) iar wireless-ul e acceptabil ca viteză. Camera dispune de o terasă imensă (fiind situată deasupra recepţiei) lucru care devine problematic în cazul în care plouă întrucât deasupra nu are decât parţial, acoperiş… Curăţenia se face zilnic, aşa cum e normal (nu precum la Hotel Carol din Constanța!...)

Micul dejun nu este din cele mai variate din câte am servit… Nici pe departe. Se mănâncă pe terasa resturantului situat vis-à-vis (a se vedea pozele). Un singur aparat pentru cafea, suc “la dozator”, câteva feluri cu mezeluri, cremvurști, brânză telemea, caşcaval, ouă (fierte și omletă) roşii şi castraveţi, măsline, cereale, unt, nişte gem “la cutiuţă” (!) şi cam atât… Cina este fixă (ca meniu), nu puteţi comanda decât contra cost faţă de ceea ce vi se oferă adică o salată, felul doi, desert şi apă (“de izvor”).

Ne-a deranjat atitudinea chelnerilor care seara servesc, cu precădere, pe cei care comanda lăsând la urmă pe locatarii hotelului (cum am fost noi, cei cu rezervare cu demipensiune). Nu ştiu dacă e politica (!) hotelului sau e politica (!) şefului de sală care ştie că bacșișul vine pe altă filieră decât cea a locatarilor din hotel…

Sfat, pentru voi, cei care veţi merge acolo: luaţi doar mic dejun şi nu demipensiune, chiar dacă veţi plăti ceva mai mult. Sau, cum doriţi, iată diferenţa, alegeți: cina (rezervarea cu demipensiune) vă costa circa 13 euro (26 leva) /persoană/zi, pe când, la comandă, felul doi vă costa 11-21 leva; adăugaţi salata, apa minerală, desertul şi băutura iar suma va “sări” la circa 32-40 leva/persoană. Fără pretenţii, exagerate… O bere locală costă 2,8 leva, un litru de vin (de casă, bun) - 20 leva, (o jumătate de litru - 11 leva), o sticlă de vin de 0,75 litri - între 20 şi 30 leva. O porţie (foarte bună) de biban de mare - 23 leva, o îngheţată - 7 leva, o apă minerală carbogazoasa - 7 leva. Acestea sunt preţuri trecute în meniu; aveţi o reducere de 10 % la resturantul hotelului, ca locatar al Mistral Hotel!

Trebuie să schimbaţi leii sau euro în leva la banca dinspre stradă (în spatele hotelului), 1 euro = 1,9 leva. Programul băncii este cel normal (09.00-18.00) în cursul săptămânii iar sâmbătă şi duminică între 10.00 şi 17.00! În general, în staţiune puteţi plăti şi în lei însă cursul oferit este dezavantajos iar rotunjirea făcută (de regulă primiţi răspunsul clasic: nu avem rest!) este în defavoarea Dvs.

Parcarea este “safe” şi, aşa cum am spus, costă 6 leva/zi. Puteţi plăti la finalul sejurului însă e bine să-l întrebaţi pe portar acest lucru, mai ales daca intenționați să mai ieșiți cu mașina.

Holul hotelului este primitor si curat, nu sunt prea multe alternative de petrecere a timpului liber in cazul in care vremea e mohorâtă. Hotelul nu are piscină.

Cam atât despre Mistral Hotel din Balcic, Bulgaria. Mie mi-a plăcut, il recomand. Puneți insă în balanță tot ce am incercat să surprind în rândurile de mai sus; decizia vă aparține. Luați-o pe cea mai bună! Vă ajută “amfostacolo.ro”!

Voi reveni cu detalii despre faleza și plajele din Balcic! Locația de suflet a Reginei Maria a românilor merită acest lucru.

LA BUNE CONDIȚII! LA BUNE SERVICII!

Citește și CONTINUAREA aici

[fb]
---
Trimis de malganis in 17.07.19 01:15:02
Validat / Publicat: 17.07.19 06:34:56
INFO ADIȚIONALE
  • Nu a fost singura vizită/vacanţă în BULGARIA. A mai fost în/la: Albena, Nessebar, Nisipurile de Aur, Sunny Beach, Varna

VIZUALIZĂRI: 1561 TIPĂREȘTE ARTICOL + ECOURISAU ARTICOL fără ECOURI
SESIZEAZĂ
conținut, limbaj

NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (malganis); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
Impresiile fiind subiective, AFA nu poate garanta calitatea, relevanța, exactitatea, persistența ori conformitatea impresiilor si recomandărilor (cu asteptările și preferințele fiecarui cititor); deasemenea, responsabilitatea legală pentru afirmațiile făcute in articol revine integral și in mod exclusiv autorului (cf "Termenilor și conditiilor de folosire"); AFA sau administratorii săi neputând fi făcuti răspunzători în privinta corectitudinii ori efectelor de orice natură.
Poze atașate (se deschid în pg nouă)
P13 Restaurant-terasa-foto 2
EVIDENTIAȚI ARTICOLELE CU ADEVĂRAT UTILE!
Dacă impresiile de mai sus v-au impresionat prin utilitate, calitate etc folosiți linkurile de mai jos, prin care puteți acorda articolului un BONUS în Puncte de Mulțumire-Apreciere (PMA) articolului.
Puteți VOTA acest articol:
PUNCTAJ CRT: 1000 PMA (std) PLUS 11250 PMA (din 13 voturi)

ECOURI la acest review

Sfârșit SECȚIUNE Listă ECOURI scrise la articol

ROG REȚINEȚI:
  • Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
  • Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
  • Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație: in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o ÎNTREBARE NOUĂ
    (întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
SCRIE UN ECOU LA ACEST REVIEW
NOTĂ: Puteți folosi ptr formatarea ecoului: [b]...[/b], [i]...[/i], [q]...[/q]
EMOTICOANE ce pot fi folosite SHOW/HIDE
Sfârșit SECȚIUNE SCRIE ECOU

NOTĂ: Rubrica de mai jos vă permite să vă abonați (sau să vă dezabonați) la / de la notificări (înștiințări prin email) atunci când cineva răspunde unui text scris ca ecou mai sus.
Status Abonament Ecouri la acest review - abonament INACTIV [NU primiți înștiințări atunci când se scriu ecouri la acest review]
VREAU înștiințări pe mail când se postează ecouri la acest review
  • Niciun abonat la acest review, încă...
  • Alte impresii din această RUBRICĂMistral Hotel:

    INFO: Membrii AmFostAcolo beneficiază de oferte speciale pentru această destinaţie - Solicită o ofertă personalizată

      SOCIALs
    Alătură-te comunității noastre

    AGENȚIA DE TURISM AmFostAcolo.Travel:
    SC Alacarte SRL | R.C.: J35/417/24.02.09 | RO 25182218 | Licența de turism 218 / 28.11.2018

     
    [C] Copyright 2008-2024 AmFostAcolo.ro // Reproducerea integrală sau parţială a conţinutului este interzisă
    AmFostAcolo® este marcă înregistrată
  • la final = [utf8mb4]; bMustChange=[]
  • pagină generată în 0.049431085586548 sec
    ecranul dvs: 1 x 1