ARTICOL ÎNCĂRCAT ÎN: 05.04.2010
--- F ---
GR. VÂRSTĂ: 30-40 ani
DIN: Bucuresti
ÎNSCRIS: 04.03.08
STATUS: PARTENER
DATE SEJUR
MAY-2009
DURATA: 1 zile
prieteni

GRAD SATISFACȚIE
SERVICII:
100.00%
Încântat, fără reproș
PLAJA şi MAREA:
NU SUNT ÎN MĂSURĂ SĂ MĂ PRONUNȚ
DISTRACŢ. / RELAXARE:
100.00%
Încântat, fără reproș

NOTARE MEDIE REZULTATĂ
100.00%

AUTORUL ar RECOMANDA
această destinaţie unui prieten sau cunoscut
TIMP CITIRE: 4 MIN

O zi pe Transfagarasan

Ilustrație video-muzicală

TIPĂREȘTE

Sambata dimineata... mai, cald, frumos. Eu, cu chef de plimbare. Mama, acasa. Cand i-am zis vineri seara ca a doua zi plec pe Transfagarasan, n-a picat prea bine. S-a bosumflat, dar asta e. Am plecat la 7 dimineata si dusa am fost. Pe autostrada a plouat de trei ori, la Pitesti era soare, la Curtea de Arges era cald si cer albastru.

Dupa ce iesi din Curtea de Arges, nu exista indicator spre Vidraru. Doar un drum asfaltat pe vremea lu' Ceasca, cu fanete si pasuni pe margini si peisaje de o frumusete uluitoare. In Capataneni am intrebat un localnic daca pe acolo se ajunge la Vidraru si s-a uitat ciudat la mine... Tot inainte. Dupa ce am iesit din ultimul sat, drumul incepe sa suie. Dispar fanetele si dealurile blande, pline de verdeata; peste tot stanca cenusie, dura si bruta. Taiata in colturi cu dinamita, cazand sau asteptand sa cada, gata sa se pravale spre golul ametitor de dedesubt. Soseaua e ingusta, iar banda din exterior trebuie folosita cu grija: pe alocuri piatra de sub sosea a alunecat si asfaltul e crapat - te poti duce in jos cu masina cu tot cu viteza unui tren expres.

Soseaua e fie taiata in stanca, fie aruncata pe niste arce ametitoare. Curbele sunt stranse si multe, alternand cu tuneluri ca in filmele de groaza: n-au nici un fel de protectie la tavan si nu vreau sa-mi inchipui ce poate insemna un cutremur sau o furtuna pe acest drum. Daca se intalnesc doua masini mari (autocare) intr-o curba, nu pot trece unul pe langa celalalt. Drumul asta se parcurge in viteza a doua, cu multa frana, acceleratie si un strop de nebunie. Am uitat sa spun ca nu exista parapeti exteriori, iar cei din munte sunt crapati, cazuti, asa ca doar bunul Dumnezeu opreste avalansele de pietre. Claxonatul este interzis.

Pana la Vidraru, in dreapta e prapastia si in stanga e muntele; nimic altceva. Treci pe langa Cetatea Poienari, vechi refugiu al lui Voda Tepes, construita pe un varf de munte unde nu ajung nici vulturii. Legenda spune ca Voda Vlad a vrut o cetate din care sa vada orice turc care se apropia inca din Tara Fagarasului, dar n-a gasit mesteri sa i-o faca unde vroia el. Asa ca intr-o duminica s-a dus cu ostenii la hora boierilor, despre care auzise ca unelteau s-l predea turcilor. I-a luat cu forta toti si i-a pus sa-i ridice cetatea, cu mainile goale. Ca sa ajungi la ruine urci 1480 de trepte, taiate adanc in munte (n-am avut nici timp si nici curaj s-o fac).

4 km mai sus, barajul Vidraru. N-am cuvinte sa-l descriu. Pe bolta ultimului tunel, inainte de baraj, scrie ca a fost ridicat intre anii 1961-1965. Cum? Habar n-am, mai ales ca ai nostri, cu toate minunile tehnicii moderne, nu-s in stare sa toarne un km de autostrada. Este... imens. Si dur. Si ametitor. De o parte, beton armat si un gol de 166m. De cealalta parte, lacul de acumulare format de Arges la Vidraru, cu o adancime maxima de 155 m. E tacut si verde.

Spre Balea Lac, drumul trece pe langa o mica cascada, pozata de toata lumea. Aproape ca simti ciudateania acestui drum taiat in munti, departe de orice sate sau asezari omenesti; e ca si cum ai merge pe Luna. Curbe, suisuri si coborasuri, un tunel lung de aproape 1 km (neiluminat)... toate ingredientele pentru o aventura offroad de prima clasa. Dincolo de Balea Lac o sa ajung la vara, intrucat soseaua ce ajunge la Sibiu la peste 2500 m nu este deschisa decat in iulie-august.

Masa si (dansul) la Valea cu Pesti (se poate si mai bine ca mancare, vederea e ca in filme).

Coborarea de pe Tranfagarasan e o usurare si o tristete totodata (las' ca vine ea vara si o sa imi fac de cap pana la Sibiu... atunci ma voi numi sofer cu adevaratelea).

Popas in Curtea de Arges si intoarcere la Pitesti pe... Dealul Negru (daca e bal, bal sa fie). Serpentinele de pe Deal mi se par nesemnificative dupa splendoarea dura a drumului spre Vidraru, iar soseaua modernizata e de-a dreptul plicticoasa. Un mare punct in plus: Dealul Negru e acoperit cu salcami in floare... Miroase asa frumos...

Dupa Deal, urmeaza Pitestiul si cei 116 km de autostrada cu care se termina cea mai frumoasa plimbare de anul acesta (ca un bonus, la intrarea in Bucuresti, ne astepta parada gay)...

Pe data viitoare!!!

## end review sc

[fb]
---
Trimis de Kyandra in 05.04.10 14:53:08

VIZUALIZĂRI: 3210 TIPĂREȘTE ARTICOL + ECOURISAU ARTICOL fără ECOURI
SESIZEAZĂ
conținut, limbaj

13 ecouri scrise, până acum, la acest articol

NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (Kyandra); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
EVIDENTIAȚI ARTICOLELE CU ADEVĂRAT UTILE!
Dacă impresiile de mai sus v-au impresionat prin utilitate, calitate etc folosiți linkurile de mai jos, prin care puteți acorda articolului un BONUS în Puncte de Mulțumire-Apreciere (PMA) articolului.
Puteți VOTA acest articol:
PUNCTAJ CRT: 1000 PMA (std) PLUS 1200 PMA (din 4 voturi)

ECOURI la acest articol

13 ecouri scrise, până acum

magdalena
[05.04.10 16:42:32]
»

Cascada aceea despre care vorbesti este cascada Capra si este situata intre Cabana Capra si Lacul Balea, iar apa cade de la peste 30 de metri inaltime. Am fost si eu in urma cu mai bine de 20 de ani prin aceste locuri de o frumusete rara.

webmaster13
[05.04.10 16:57:54]
»

kyandra citind randurile tale mi-a venit in minte aceasta melodie pe care am atasat-o, daca nu-ti place sau ai alta propunere te rog sa lasi un semn!

Costi
[05.04.10 19:00:37]
»

@kyandra

Povestirea ta ar putea fi numită "Aventurile unui şofer începător pe un drum prea greu pentru el".

Asta pentru că după cum îl descrii, cineva care ar lua în serios cele spuse de tine, ar decide că în niciun caz nu trebuie să ajungă vreodată pe-acolo.

În primul rând, să ştii că există indicatoare, dar probabil că emoţia unui drum necunoscut te-a făcut să nu le vezi.

Evident că ... un localnic [... ] s-a uitat ciudat la mine... , pentru că de la Căpăţâneni, numai la Vidraru poţi să ajungi, sau în sens invers, la Corbeni.

Descrierea drumului până la Vidraru este parcă dintr-un film de groază. În realitate nu e deloc aşa. E drept, nu e un drum uşor, dar nici aşa cum îl descrii tu.

Spui că:

... nu exista parapeti exteriori, iar cei din munte sunt crapati, cazuti...

Evident că sunt parapeţi, doar aceeaşi emoţie a drumului te-a făcut să nu-i observi. E drept însă că nu înţeleg la ce te referi cînd vorbeşti despre parapeţii... "din munte".

Mai departe spui:

4 km mai sus, barajul Vidraru

De fapt cetatea Poienari este mai sus decât barajul Vidraru şi nu invers!

şi, mai departe

toate ingredientele pentru o aventura offroad de prima clasa

Totuşi DN7C, Tranfăgărăşan (de fapt, corect ar fi Transfăgărăşean) este asfaltat şi starea lui nu-i nici pe departe din categoria "off road".

Un ultim lucru pe care nu l-am înţeles. Fie ai făcut un ocol, venind de la Curtea de Argeş la Piteşti pe DN73C şi DN7/E81 (adică de la Curtea de Argeş te-ai dus până aproape Râmnicu Vîlcea), fie faci o confuzie, pentru că Dealul Negru nu este pe DN7C între Curtea de Argeş şi Piteşti, ci pe DN7/E81, între Râmnicu Vâlcea şi Piteşti.

În rest, îţi urez drumuri uşoare şi fără evenimente.

Ah, să nu uit: mai ales pe drumuri de munte, foloseşte frâna cât mai puţin, dacă se poate, chiar deloc. Pentru asta, un pont: coborârea se face cu aceeaşi viteză (şi în aceeaşi viteză) cu care ai urcat. Foloseşti în schimb frâna de motor.

biancuta
[05.04.10 19:05:31]
»

E spectaculos Transfagarasanul, ca de altfel si la Balea Lac. Noi am avut un week-end in exceptie in '98. Ne-am facut bagajele sa mergem la munte, cu un grup de prieteni. Fiindca plouase, ne-am spus: Hai la mare. Asa ca am pornit vineri seara spre Costinesti, am avut un sejur de neuitat, cu cortul, la un particular. Dupa o ploaie zdravana in prima noapte, am avut o zi insorita de ne-am ars ca niciodata. Duminica la amiaza am pornit spre casa si am ales intoarcerea pe Transfagarasan. Era in iulie, dar in zona cea mai inalta era un bloc imens de gheata, iar la Balea lac am inghetat de-a dreptul, noi fiind in pantaloni scurti si maieu. Am poze (pe hartie) zgribuliti langa masina si in spatele nostru zapada! A fost super si iti dau un vot!

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][0 vot]
cc_iordachescu
[05.04.10 19:26:48]
»

Kyandra, am unele mici dileme:

1. "Masa si (dansul) la Valea cu Pesti" - este un local/popas/han în drum şi cam unde asta?

Pentru că termenul consacrat de "Valea cu Peşti" este în capătul depres. Petroşani, după Uricani, o mică aşezare care are un lac ce aşa se numeşte.

2. "soseaua ce ajunge la Sibiu la peste 2500 m nu este deschisa decat in iulie-august"

Te asigur că şoseaua ajunge abia la 2000m în tunelul de la Bâlea Lac. Nu avem în ţară şosele, indiferent de câţi "ffff" pui în "off road" la 2500m. Cea mai înaltă e "Transalpina", de la Sebeş la Novaci (DN67C) care ajunge la 2145m în pasul Urdele (de la urda ciobanilor) în Parâng.

Indicaţia că este deschis drumul numai în iulie - august este pe toate hărţile rutiere normale şi pe drum la ieşire din Piteşti, Curtea de Argeş şi la coada lacului Vidraru.

3. "Popas in Curtea de Arges şi întoarcere la Piteşti pe... Dealul Negru"

Asta e clar, cum ţi-a spus şi Costi, din Curtea de Argeş ai luat-o pe DN 73C, adică dreapta, până la Blidari, apoi ai coborât pe Dealul Negru, altfel, drumul de la Curtea de Argeş la Piteşti este doar pe valea Argeşului, aşa cum a fost la venitul tău în zona descrisă.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][1 vot]
Cristian_h*
[05.04.10 19:30:24]
»

Costi, exista soferi si soferi care percep diferit un traseu, uite vezi cat de diferit percep oamenii cateva randuri, eu nu am bagat de seama micile inadvertente sau greseli de ortografie, pe mine m-a impresionat emotia si oarecum poezia acestor randuri si sincer kyandra a castigat un vot din partea mea!

cc_iordachescu
[05.04.10 19:43:19]
»

Cristian, în mare parte îţi dau dreptate, suntem maeştri în a interpreta diferit acelaşi lucru sau faptă.

Dar... emoţiile au fost pe drum, tragic-comice până la urmă, ştii "e mai bine să înveţi din experienţa altora", însă apar inadvertenţe repetate asupra unor localizări, aşa cum am şi subliniat în ecoul de mai sus, care pot crea confuzii grave.

Dar să vedem, poate ne vom lămuri în curând.

Costi
[05.04.10 19:46:52]
»

@cc_iordachescu

Valea cu Peşti este un popas (restaurant, cazare) situat cam la egală distanţă între barajul Vidraru şi coada lacului de acumulare, pe partea dreaptă a acestuia, cum urci spre Bâlea, adică pe şoseaua asfaltată (drumul de pe partea stângă a lacului este neasfaltat). Aici este şi un debarcader, de unde se pot face plimbări cu vaporaşul pe lac. Există şi la baraj un debarcader, cel principal, pentru plimbări cu vaporaşe mai mari, sau mai mici.

@Cristian_h

Greşeli de ortografie nu am observat nici eu în rândurile scrise de Kyadra şi chiar dacă aş fi observat, nu fac observaţii de acest gen. Observaţia legată de scrierea numelui drumului spre Bâlea este una de ordin general. Oricum, varianta "Transfăgărăşan" s-a impus defintiv, motiv pentru care o folosesc şi eu şi am folosit-o chiar în ecoul de mai sus.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][1 vot]
pepsi70ro
[05.04.10 20:14:04]
»

Eu altceva nu am inteles. Te-ai dus si intors pe acelesi drum? Eu asa am inteles. Ai coborat pe partea Sibiului sau ai ramas doar la Balea?

KyandraAUTOR REVIEW
[06.04.10 15:47:29]
»

Pentru @Costi, cand iesi din Curtea de Arges spre Vidraru, intai intalnesti cetatea Poienari si apoi barajul Vidraru! (obligatoriu): De aceea m-am referit ca vreo 4 km mai sus de Cetatea Poienari este Vidraru (adica, "mai sus" figurat, de-a lungul drumului, nu mai sus pe verticala, ca ajungeam la jumatatea Everestului:

Fac pariu pe ce vrei tu ca din Curtea de Arges spre Vidraru nu exista nici un indicator (daca exista vreunul, dovada si dau 3 lazi de bere)!!

M-am dus pe Bucuresti-Pitesti-Curtea de Arges-Vidraru; m-am intors pe Curtea de Arges - Rm. Valcea, la un moment dat am facut stanga pe un drum uitat de Dumnezeu (trece prin cateva sate si pe sub un pod mare, cu o cale ferata dezafectata) care da pe Dealul Negru. De acolo am coborat spre Pitesti si pe autostrada, acasa

Valea cu Pesti este popasul la care a facut referire @Costi...privelistea e de nota 10, mancarea mai putin (poate pentru ca nu erau prea multi turisti, le-a luat mai mult sa incinga gratarul).

Trebuie sa recunosc ca pana la aceasta iesire, mai fusesem la Vidraru in scoala generala, asa ca pentru mine, cel putin, (soferita plecata de-acasa de capul ei, sambata, cu noaptea-n cap) plimbarea a reprezentat o mica aventura.

Si cum, de obicei, sunt adepta drumurilor drepte si line, de campie, cele mai mari serpentine trecute la activ fiind Valea Prahovei si Dealul Negru, drumul spre Vidraru si tunelul de dupa, cel dinaintea Vaii cu Pesti, soseaua de o banda jumate (mie mi se pare ca este mai ingusta decat un drum normal de 2 benzi) cu "gropitele" aferente, a avut ceva elemente de "off road", in masura in care cuvantul "road" eu il inteleg printr-o sosea asfaltata, luminata, cu macar 2 benzi pe sens si cu parapeti de protectie pe versanti si prin tunele (care, ori am fost eu prea emotionata, ori au cam lipsit din peisaj: - dar vorba unui amic de-al meu:" Femeile...dupa definitia ta, 90% din soselele din Romania sunt off-road!!!".

N-am ce face: eu sunt in stare sa fac literatura si din cei 500 de metri pe care ii fac, pe trotuar, de acasa pana la piata, d-apoi din bucatica de Transfagarasan pe care am pus picioarul (ma rog, cauciucurile:)

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][1 vot]
Costi
[06.04.10 16:02:00]
»

@Kiandra

Deci am intuit bine că te-ai întors pe şoseaua Curtea de Argeş-Râmnicu Vâlcea, asta probabil pentru a nu veni pe acelaşi drum, măcar pe o parte a acestuia. Deşi ocolul nu a meritat deloc.

Acea cale ferată dezafectată este de fapt calea ferată Vâlcele-Râmnicu Vâlcea, care ar scurta cu mult drumul Bucureşti-Sibiu cu trenul şi care a fost proiectată încă de-acum vreo 80 de ani. Ceauşescu s-a gândit că este o afacere bună construirea acestei căi ferate şi a reluat proiectul. Numai că ce construiau ziua, noaptea se surpa, ca-n legenda meşterului Manole (pentru că terenul este foarte instabil), aşa că, de unde iniţial lucrările trebuiau terminate prin '85, ele nu se terminaseră nici în '89, astfel încât după '90 au fost abandonate, ca de altfel multe altele. Acum, calea ferată arată ca una dezafectată, dar în realitate ea nu a funcţionat niciodată, pentru că nu a fost dată în folosinţă.

Abia aştept să fac un drum la Vidraru, să fac nişte poze cu indicatoarele şi să-ţi beau cele trei lăzi de bere

Am o singură întrebare: traseul acesta l-ai făcut singură? De ce nu ai luat-o şi pe mama ta?

KyandraAUTOR REVIEW
[06.04.10 16:41:08]
»

@Costi: astept cu nerabdare indicatoarele...deja pun berea la rece:)

Da...am fost singura, pentru ca ma trezisem de dimineata, plictisita si aveam nevoie de adrenalina! Oricum, mama nu ar fi rezistat cu mine in masina pe drumul spre Vidraru (are oroare de serpentine si locuri stramte, iar de cand am vrut sa-mi demonstrez maiestria coborand cateva serpentine din drumul spre Poiana Brasov in marche-arriere....are unele "retineri"::))))))))))))

Multumesc pentru lamuririle referitoare la acea cale ferata...tot timpul m-am intrebat cum de-a crescut un adevarat copac in mijlocul podului, daca pe acolo a trecut vreodata trenul.....

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][0 vot]
spezam
[09.06.10 15:15:44]
»

Kyandra, am simtit emotia drumului parcurs de tine si mi-a placut felul in care l-ai descris! Informatii bune de retinut de la tne! Si puncte de la mine. Ca daca ne place, sa stie toti, nu??

Bravo tie ca ai curajul sa te arunci singura la astfel de drumuri! Eu nu as face-o din mai multe motive, dar te admir pe tine!

Multumesc pentru tot!

Sfârșit SECȚIUNE Listă ECOURI scrise la articol

ROG REȚINEȚI:
  • Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
  • Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
  • Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație: in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o ÎNTREBARE NOUĂ
    (întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
SCRIE UN ECOU LA ACEST REVIEW
NOTĂ: Puteți folosi ptr formatarea ecoului: [b]...[/b], [i]...[/i], [q]...[/q]
EMOTICOANE ce pot fi folosite SHOW/HIDE
Sfârșit SECȚIUNE SCRIE ECOU

NOTĂ: Rubrica de mai jos vă permite să vă abonați (sau să vă dezabonați) la / de la notificări (înștiințări prin email) atunci când cineva răspunde unui text scris ca ecou mai sus.
Status Abonament Ecouri la acest review - abonament INACTIV [NU primiți înștiințări atunci când se scriu ecouri la acest review]
VREAU înștiințări pe mail când se postează ecouri la acest review
5 utilizatori sunt abonaţi la urmărirea acestui fir de discuţie (primesc instiinţări la adăugarea unui ecou):
biancuta, Costi, Kyandra, magdalena, spezam
Alte impresii din această RUBRICĂExcursie Transfăgărășan:


    SOCIALs
Alătură-te comunității noastre

AGENȚIA DE TURISM AmFostAcolo.Travel:
SC Alacarte SRL | R.C.: J35/417/24.02.09 | RO 25182218 | Licența de turism 218 / 28.11.2018

 
[C] Copyright 2008-2024 AmFostAcolo.ro // Reproducerea integrală sau parţială a conţinutului este interzisă
AmFostAcolo® este marcă înregistrată
  • la final = [utf8mb4]; bMustChange=[]
  • pagină generată în 0.071169137954712 sec
    ecranul dvs: 1 x 1