ARTICOL ÎNCĂRCAT ÎN: 27.04.2016
--- M ---
GR. VÂRSTĂ: > 60 ani
DIN: Târgu Mureș
ÎNSCRIS: 28.03.10
STATUS: AUGUSTUS
TIMP CITIRE: 5 MIN

Turismul de ieri si de azi

Ilustrație video-muzicală
TIPĂREȘTE

Turismul de alaltaieri

E posibil ca in negura cea indepartata a timpului cel de demult, cand calendarul inca nu se inventase si nici macar vreun prooroc suprem precum J.C. nu aparuse pe lume, ca sa stim si noi mai bine unde ne situam, (adica inainte sau dupa era noastra), a inceput si turismul.

Mai intai primitiv si salbatic. Ceva de genul. ”Hei gasca de australopitecantropi de Neanderthal, va vorbeste canibaloghidul, opriti va rog un pic ciomageala, stiu ca micul dejun a fost cam vegetarian, dar la pranz veti avea carne! Acum daca istoria ne-a trecut in categoria Homo, si-am devenit mai destepti si mai iubitori de frumos si-am exterminat toate triburile rivale, haideti sa va arat ce minunatii turistice se aflau pe pamanturile lor si de ce-am defrisat noi aceste tinuturi de oameni. Ia priviti ce munti, ce cascade, ce helestee, ce bai termale, ce hamace, ce caverne cu confort sporit se aflau pe plajele lor cu nisip fin, iata ce aveau acesti nemernici egoisti care niciodata nu ne-au trimis pe cavernoplasmele noastre nici macar un singur spot publicitar sau vreun videoclip de la ministerul lor de resort! "

”Shame on you all inclusiv the boss! ”

Turismul de ieri

Se pare ca eternitatea s-a nascut la sate iar turismul adevarat in Marea Britanie. A fost o afacere "made in England".

Cam pe vremea reginei Elisabeta (si a urmasilor ei), cea care-si incuraja piratii sa-i transfere din cala galioanelor spaniole in vistieria statului, chintale de dubloni de aur. Si n-a gandit rau deloc… ”E GiBi o tara friguroasa si cetoasa? Este. Pai cum sa faci turism pe ceata? “Eu vreau sa creez un imperiu, in care soarele sa nu apuna niciodata”. Daca nu putem ajunge noi la el, o sa aducem noi soarele aici! ” si-a soptit Liz in barba...

Si-a infiintat ceva in genul “Est India Travel Co”. "Vreau sa schimb buletinul meteo, tuna si fulgera regina. Vreau ca la BBC, sa n-aud decat: “In acest week-end in imperiu va fi soare, un timp excelent pentru calatorii si pic-nick! ”.

Si uite-asa a inceput sa caute supusii Mariei Sale, tinuturi mari si insorite. Dupa India, a urmat Australia, Noua Zeelanda. Pentru ce? Pentru detenta vulgului stresat din Albion si niscaiva insule exclusiviste pentru castelanii cu sange albastru”. Nu! Sa nu va-nchipuiti ca englezii se gandeau la comert, la piper, cuisoare, matasuri, citrice sau la mana de lucru… Nu!... Exclus! Ei au invadat pamantul din motive meteorologice.

Dar mai era si un dram de invidie in cautarile lor. Adica cum? Spaniolii care aveau din start mii de km de litoral, pline de “all-sunny- days” si care mai invadasera si jumatate din America iar francezii cam jumatate din Africa, sa aiba asa potential turistic si ei nimic? Pai e corect?

Ehei, dar era sa uitam esentialul… luat ca individ, nu ca popor, pentru noi carpatodunarenii, cel mai mare director de agentie turistica din lume, a fost Traian. Destinatia lui turistica preferata era Dacia. In locul agentiei lui de bilete de voiaj se inalta azi la Roma o imensa coloana cu scene ale colaborarii pasnice dintre cele doua popoare. Care era tema? Turismul balnear la termele lui Hercule si Idata. La Roma se vindeau in prostie bilete de tratament si de odihna pentru legionarii pensionari ramoliti (cu subventii imperiale). Mergea bine si turismul matrimonial.

E stiut faptul ca romanii aveau dreptul dupa 25 de ani de legionariat, sa-si foloseasca solda in scopul intemeierii unei familii. Primeau chiar si o bucata de pamant. Unii au ales granita de Est a imperiului, vestita pentru frumoasele sale fete, multe si numai bune de maritat. Multe? De ce? Pentru ca Dacii pieira in lupte dupa ce, asisderea multor alte popoare ceva mai mici, rostira celebrul dicton : ”Pe-aici nu se trece”. “Si-apoi voi nu vedeti? Pe-aici se petrece! ”.

Turismul de azi

Azi a aparut o avalansa de informatii si oferte turistice. Peste tot. Uneori vezi pliante turistice mototolite chiar si in cosurile de gunoi. Gasesti in plina strada standuri cu pliante sau reviste colorate si gratuite cu “early-bookinguri” sau chiar oferte de doua sejururi la pret de unul. Te uiti in cataloage si nici nu stii ce sa cumperi. Te tenteaza tot. Totul pare frumos. Ati observat ca niciodata in pozele agentiilor nu ploua? E numai soare si bunastare. In final alegi ceva.

Apoi, cand ajungi la destinatie, se gaseste cineva care sa-ti spuna : “Cum? Ati platit atat de mult pe excursia asta? Noi n-am dat nici jumatate”. Dar mai bine asa decat in urma cu 25 de ani cand prindeam si noi un circuit prin Europa si, din lipsa de valuta, dormeam prin Daciile proprii.

Incotro mergem azi? Pai nu mai mergem nicaieri. Stam acasa si iesim cu prietenii. Ca banii sunt putini. Turismul se ciorbizeaza, se sarmalizeaza, se biftekizeaza acompaniat de o herghelie intreaga de cartofi prajiti si o ciurda de castraveciori murati si 2-3 pahare cu bere. La terasa din colt poti iesi in fiecare week-end, in concediu insa, doar o odata pe an. Si nici nu e periculos.

Daca mergi la bai sau te plimbi pe Champs-Elysees sau cu gondola pe Canal Grande, pline ambele de turisti, ti-e si frica sa faci poze. Pozezi mai bine dusurile de la strand sau canalul cel mare si vestitul bulevard seara. De ce? Pai, stati sa va explic. N-ati vazut ca pe saiturile turistice serioase, nu apar personaje in prim-plan, in afara de cate un top-model pe-o plaja salbatica, ca nici nu stii ce s-admiri mai intai, dar aia e o ante-facatura de-a agentiei. Am putea pune cate o esarfa peste faţa fiecarui trecator sau piscinofil, ca la arabi, pentru ca vai! , s-ar putea ca-n piscina sau la sosea, la o cafea, sa fie tocmai dom’ director general cu secretara lui cea noua care sunt in delegatie si-atungi, @dorgo ai dato-n bara, vei primi de-acum incolo de la prietenii tai de pe sait, ”clatitele pe sub use si chiftelele printre gratii, cu prastia”. Si-apoi daca dom’ director mai are si dusmani (si are, va asigur), poza de pe saitul turistic va apare si pe FB ca s-o vada tot mapamondu’si prietenii de familie si mai ales consoarta, careia i-a jurat in fata altarului credinta vesnica ”pana cand moartea ne va desparti”. Si toti vor zice :“Vezi, mai consule, daca n-ai scris si tu numai despre manastiri, parcuri, biserici si cimitire? Bancile din parc, icoanele si crucile de piatra nu sunt turistice si nu fac niciodata scandal. ” Ma si mir cum de n-a facut inca nimeni galagie la multitudinea de oameni in slip pe care i-am fotografiat prin piscinele patriei sau prin lume.

Asadar va pun o-ntrebare la fiecare, fireasca

Cum e mai bine, cu masca sau fara masca?


[fb]
---
Trimis de dorgo in 27.04.16 19:45:03
Validat / Publicat: 27.04.16 20:59:48

VIZUALIZĂRI: 1629 TIPĂREȘTE ARTICOL + ECOURISAU ARTICOL fără ECOURI
SESIZEAZĂ
conținut, limbaj

34 ecouri scrise, până acum, la acest articol
Poze atașate (se deschid în pg nouă)
P02 In ultima vreme, am invatat sa fac poze doar cand toata lumea sta cu spatele spre mine
EVIDENTIAȚI ARTICOLELE CU ADEVĂRAT UTILE!
Dacă impresiile de mai sus v-au impresionat prin utilitate, calitate etc folosiți linkurile de mai jos, prin care puteți acorda articolului un BONUS în Puncte de Mulțumire-Apreciere (PMA) articolului.
Puteți VOTA simbolic articolul - VĂ PLACE?
PUNCTAJ CRT: 1000 PMA (std) PLUS 2038 PMA (din 40 voturi)
NOTĂ: Mulțumită numărului de voturi primit, articolului i-a fost alocat automat un SUPERBONUS în valoare de 2000 PMA.

ECOURI la acest articol - pg. 1 / 2

34 ecouri scrise, până acum

se afișează ecourile [1 - 30] din total 34
dorgoAUTOR REVIEW
[27.04.16 20:19:41]
»

@Web, ar merge melodia "Sailing home", dedicata "Companiei Indiilor de Est", care a facut ca pamantul sa ni se para mai mic.

https://www.youtube.com/watch?v=VP_6C9LR0Bk

Dan&Ema
[27.04.16 21:02:44]
»

Cum va fi turismul de maine? Eu ma bazez pe teleportare. Curand!

mogly
[27.04.16 21:15:49]
»

@dorgo - Cum e mai bine? Fiecare om in parte isi alege propriul bine, asa cum crede de cuviinta, deci cu sau fara masca, la alegere. Turismul s-a dezvoltat foarte mult in ultimul timp, probabil ofertele au sa depaseasca in curand pamantul si urmeaza sa alegem un circuit... pe luna!

Dan& Ema: Teleportare? Poate urmasii nostri, cine stie?

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][1 vot]
dorgoAUTOR REVIEW
[27.04.16 22:08:58]
»

@Dan&Ema - Ma gandesc si eu ce sa scriu. Deocamdata miliardarul britanic Richard Branson cel care a reusit un zbor circumterestru cu balonul si detine mare parte din compania Virgin, si care dorea sa inaugureze zborul turistic al viitorului-turisti in avioane in spatiu, a avut un esec in 2014, la un zbor de testare.

"Vehiculul spaţial construit de compania Virgin Galactic în scopul transportării turiştilor în spaţiu s-a prăbuşit vineri, în cursul unui zbor de testare, relatează NBC News. Un pilot al vehiculului spaţial aparţinând companiei Virgin Galactic a murit, iar al doilea este grav rănit, după prăbuşirea navetei într-o zonă deşertică din California, anunţă surse citate de postul local FOX News 13". (Internet)

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][2 voturi]
abancor
[27.04.16 22:42:25]
»

O parte interesantă a turismului de ieri (secolele 17 - 19) este Grand Tour, călătoria „inițiatică” a tinerilor nobili englezi prin Europa. Cîteva luni, pînă la cîțiva ani, luau contact cu arta, învățau limbi străine, vedeau marile ruine ale antichității și reveneau acasă mai „bogați”. Cred că se poate spune că a fost un fenomen cheie al istoriei turismului.

Mîine probabil turismul va fi scump și prost. Spre asta pare să se îndrepte. Cel puțin în ce privește destinațiile principale, faimoase. În ultimii 25 de ani, înghesuiala de pe străzile marilor orașe europene și prețurile (de la cîrciumi la muzee) au crescut constant, iar calitatea mîncării a scăzut (sau mai bine zis s-au înmulțit „capcanele turistice” - e notorie calitatea slabă a restaurantelor din Roma de exemplu, unde riști să capeți pizza congelată și să plătești pe o halbă de bere un preț halucinant, care acum 10 ani era de neîntîlnit și neimaginat în afara țărilor nordice).

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][4 voturi]
Dabator
[27.04.16 22:42:59]
»

@dorgo: Prietene, m-ai amețit, sincer. Recunosc că totuși niște idei am desprins din review-ul tău.

De ceva sunt sigur însă, turismul nu va pieri foarte repede.

Și spune și tu acum, unde e mai ușor să fii prins cu (eventuala) amantă - în fața blocului sau la Veneția?

Eu n-am experiență, dar mă gândesc că tot mai ferit ar fi undeva departe de fața casei .

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][4 voturi]
mogly
[27.04.16 22:51:24]
»

@Dabator & Dorgo: Amante, ai? Depinde de cine va feriti, de lume in general sau doar de nevasta in special? Cu o sotie perspicace nu prea merge nici in fata blocului si nici la Venetia! Totusi cu un flirt in fata blocului poate scapati iertati pana la urma, dar sa mergeti cu amanta la Venetia si sa va lasati nevasta acasa, va ardeti rau.

Eu vorbeam in general asa, stiu ca pe aici sunt doar baieti cuminti!

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][5 voturi]
Dabator
[27.04.16 22:57:23]
»

@mogly: Dacă scoți vreun manual ceva să mă anunți și pe mine, se pare că am multe de învățat iar tu ai o sumedenie de sfaturi bune. Dacă vreodată voi avea nevoie, nu trebuie oare să mă pregătesc?

mogly
[27.04.16 23:23:04]
»

@Dabator - Nu ma pricep la manuale, eventual doar la alea de drept un pic. Fiind femeie si sotie de imaginatie bogata nu duc lipsa. Ma gandeam ca daca cineva imi spune ca l-a vazut pe sotul meu in fata blocului cu o gagicuta , noroc ca stau la casa poate mai are scapare, ma vrajeste el cumva, cu vreo explicatie. Dar daca imi spune cineva ca e tocmai la Venetia cu o domnisorica, ce explicatie as mai putea sa accept?

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][2 voturi]
Dan&Ema
[28.04.16 06:20:23]
»

@mogly:

Never say never

Vezi de aceea se va da unda verde cat de curand la teleportare.

dorgoAUTOR REVIEW
[28.04.16 06:59:13]
»

@Dan&Ema@abancor@dabator - Turimul viitorului. I. - Cel estraterestru, pe Luna si Marte... cred ca e o himera snoaba... Naveta Challanger a explodat datorita unui rezervor de oxigen defect si proiectul statiei permanente selenare deocamdata a cazut, zborul pe Marte, preconizat pt 2030, unele companii private vor si mai repede, peste 11 ani, este desosebit de periculos. Pe Marte nu exista oxigen, el trebuie produs, combustibilii fosili subterani c folositi pentru drumul ce dureaza 8 luni, trebuie econosmisiti, ii mai avem pe Pamant doar pt 50-60 de ani. Doar n-o sa porneasca naveta la drum cu un reactor atomic in coada, e si mai periculos. Omul e o fiinta ce porneste la drum, in orice directie, fara sa-si ia masuri de precautie. Exista in spatiu acele perticule desoebit de penetrante, (ce strabat Pamantul de la Polul Nord la Polul Sud), ce vor penetra navetele. Zborul spre Marte, chiar daca sunt deja cateva mii de candidati, va fi "One way tickets". (vezi mai jos)

II. Turismul terestru... se va dezvolta in orice conditii, se vor gasi noi si noi destinatii sigure chiar daca unele au devenit nesigure, adicacel european in unele orase, in Africa si Asia s-a restrans. Omul are nevoie de ohihna, e curios, e iscoditor. Se lucreaza la siguranta si la asigurarea unui climat de destindere mondiala. Eu i-as invita pe toti cei de la Isis prin barurile de noapte de la Mamaia timp de o luna si nu vom mai avea nici un atentat in lume.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][0 vot]
dorgoAUTOR REVIEW
[28.04.16 07:10:02]
»

@all, @mogly

Compania olandeză Mars One, organizatoarea primului zbor privat către Marte, peste 11 ani, la care s-au înscris deja peste 200.000 de voluntari, a prezentat detalii despre prima etapă a acestei misiuni, care va include lansarea unui satelit şi a unei capsule ce va coborî pe planeta roşie peste patru ani. @mogly!... au nevoie si de avocati pe Marte, ce zici? Voluntarii, al căror număr va fi redus la 40, înainte de a fi incluşi într-un program de antrenament intensiv, au dezvăluit obiectele pe care le-ar lua în valizele lor dacă vor fi selecţionate. Participanţii şi-au dat acordul să rămână pe Marte până la sfârşitul vieţilor lor şi să fie filmaţi pentru un reality show realizat după modelul emisiunii "Big Brother". Compania olandeză vrea să lanseze primul modul cu provizii care va coborî pe Marte cel mai devreme în octombrie 2016. Un "rover de instalare" va ajunge pe Marte în 2018. Acest rover va avea misiunea de a alege cel mai bun loc de pe Marte în care vor coborî viitoarele module. În 2021, toate componentele viitoarei colonii umane vor ajunge la destinaţie, în şase module separate - două module pentru traiul zilnic, două unităţi cu instalaţii pentru întreţinerea vieţii, o a doua unitate cu provizii şi un al doilea rover. Directorii de la Mars One spun că vor face călătoria spre Marte "mult mai sigură decât misiunile spre Lună". (Internet)

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][1 vot]
dorgoAUTOR REVIEW
[28.04.16 07:26:53]
»

@Dragos, n-ai pierdut timpul aiurea, lasa negativele, vorbim de turismul in viitor si de calatorii in doi la Venetia, tu nu vezi ca e rating pe sait? ... mai bine spune-ne (noi suntem in aer demult), cum se numesc acele particule cosmice ce trec prin orice... mezoni, bozoni, patricule gama? ca stiu ca te stii la fizica de cand mi-ai zis in cat timp iti ajuge o piatra aruncata in aer, inapoi in cap, (nu tie) datorita fortei gravitaiei (9,8 m/s). Priveste filmul "Gravity", e grozav. si "Oblivion".

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][1 vot]
iulianic
[28.04.16 08:00:17]
»

@dorgo - Iată și articolul care m-a delectat la cafeluța de dimineață! Este semnat @dorgo, deci este în stil @dorgo. Bravo maestre! Comentez doar în legătură cu două lucruri.

La terasa din colt poti iesi in fiecare week-end, in concediu insa, doar o odata pe an. Si nici nu e periculos.

Ba e periculos dintr-un punct de vedere. De curând mi-am schimbat domiciliul și pentru că orice om vrea să cunoască împrejurimile zonei în care trăiește, am studiat și restaurantele din motive de ieșit într-un week-end ploios, mai o întâlnire cu cineva, poate un eveniment de familie… Ei bine, e atât de scump că mai bine nu mai treci strada și mănânci acasă pizza comandată cu livrare la domiciliu. Oferte de la pizzerii primim cu duiumul. Da’ restaurantul de care vorbeam are ștaif italienesc. Am remarcat cu această ocazie că nu doar românii merg la muncă în Italia, ci și italienii vin la muncă în România. În Italia merg doar în concediu și de sărbători.

Vai ce greu e s-acoperi ochii la o piscina-ntreaga!

Este comentariul tău de la P01. Păi de ce să-i mai acoperi, domnule? Uită-te bine la poză și spune dacă oamenii aceia nu par niște condamnați la moarte, legați la ochi, în așteptarea glonțului fatal! De fapt ei sunt la relaxare. Și… vezi că ți-au scăpat câteva personae nelegate la ochi. Printre ele o fi și noua secretară?

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][2 voturi]
Michaell
[28.04.16 08:25:49]
»

@dorgo - Sunt de parere ca, pe viitor, turismul se indreapta tot mai mult spre ,,sa fie cit mai ieftin dar mult,,

Indiferent ca vorbim de destinatii precum Turcia, Bulgaria, etc sau chiar de croaziere care, pina nu demult, erau exorbitant de scumpe, iar in ziua de azi, au ajuns un fel de Bulgaria allinclusiv pe apa.

Viitorul (la modul pozitiv) cred ca apartine destinatiilor unde omul cauta si gaseste liniste, natura pura, mancare bio. Deasemenea si turismul balnear, dupa parerea mea, va fi tot mai cautat si va afla o crestere substantiala.

Toate astea, Romania, ar fi in stare sa le ofere. Are natura si produse ecologice la fel ca si locuri unde se poate practica turism balnear.

Din pacate ar mai trebui lucrat la un alt punct, si anume la mentalitatea celora care lucra in acest domeniu...

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][1 vot]
mogly
[28.04.16 10:09:41]
»

@dorgo - Ştii multe despre viitorul pe Marte, dar nu mă mira, tu esti bine documentat cam despre toate si te admir pentru asta

Eu prefer să rămân încă pe pământ, mai am multe lucruri de văzut şi de făcut pe aici, aşa că las Marte pentru cei mai îndrăzneţi şi mai dornici de aventură.

În schimb mi-a venit altă idee, în consecinţă îţi dau dreptate, nu se pierde timpul degeaba pe aici. Sotul meu are 2 săptămâni de concediu în august şi mi-a trăsnit prin cap o imagine... câteva zile de Veneţia, aşa... doar eu cu el

Sărbători fericite şi multe călătorii frumoase în continuare!

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][2 voturi]
dorgoAUTOR REVIEW
[28.04.16 13:28:42]
»

@Michaell - Perfect de acord cu totul... sa fie cat mai mult nu din cupiditate ci prin faptul ca dupa un an de tras la saiba, corpul omenesc nu-si revine in 5-6 zile de concediu. Are nevoie de cel putin 18 zile, asa cum erau curele balneare sau odihna pe vremea lui Ceausescu. Sunt studii facute. Sau mai mult de 18 zile inbtr-un loc sau doua ce-ti fac placere, chiar daca acolo ai mai fost. Noi toti am descoperit si prin acest sait si prin alte surse, destinatii cu "mult, frumos si ieftin", mai ales prin Grecia sau chiar in Bulgaria si tara noastra. Si daca e s-o luam filozofic, apa, chiar daca nu e atat de frumoasa, e tot atat de uda si-n Thassosul ieftin, ca si-n Lefkada sau Corfu (unde e mai scump) sau insulele exotice din Pacific, Caraibe (unde e foarte scump), etc., nisipul e tot atat de fierbinte si in Thassos si sezlongurie si umbrelutele? Toate arata la fel. Pana cand esti tanar e bine sa explorezi si sa cercetezi locurile in care ai sa revii ca sa relaxezi la varsta a III-a.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][1 vot]
dorgoAUTOR REVIEW
[28.04.16 13:42:17]
»

@iulianic - Uite ce raspunde pe FB o colega de clasa din Cluj in legatura cu legatul la ochi ca a unui condamnat "Intotdeauna fara masca, fara esarfa! . Pentru simpla postare a unor locuri publice înțesate de lume nu exista nici o restrictie, mai ales ca unii sunt atat de... curiosi... ca se baga aproape intentionat in prim plan si se uita la tine de parca ar vrea cu tot dinadinsul sa-i fotografiezi, ca si doamna din poza ta, pe care cu siguranta n-o cunosti Si daca stau sa ma gandesc, numai pe tine te-am tot auzit ingrijorat de chipurile care-ti ies in chip. Altii isi vad de fotografiat in legea lor fara nici o grija. ''

Cat despre serviciile culinare la domiciliu gen cattering, pai poate acesta va fi viitorul turismului, vom ramane in fotoliu si vom avea de toate, nu numai pizza, ca doar tot anunta Apple si Google ca-n 5 ani vor inventa niste dispozitive ce se ataseaza la ramalele de ochelari ce-ti vor aduce totul in casa... poate si marea, nisipul, palmierii, cerul albastru, valurile mari, etc. Ma gandesc doar la sarmanele agentii de turism care vor falimenta si la populatia lumii, care se va obezifica.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][1 vot]
dorgoAUTOR REVIEW
[28.04.16 14:14:18]
»

@abancor - Da! Asta a fost momentul cheie, precum si marea revolutie industriala de pe la 1870, conceputa tot de britanici iar 70% din inventiile tehnologice ale lumii le apartin. Acei tineri se intorceau din India, mai invatati, mai curajosi, cu o experienta geografica semi-globala si cu dorul de-a dezvolta o afacere. De fapt era o vorba printre englezi "Cine ajugea sa reziste 10 ani ca si comerciant in India (fara sa faca vreo boala), devenea bogat". India era furnizorul principal de ceai, mirodeni si matase, bumbac, esente fine de lemn si alte multe lucruri (resurse ale subsolului) a imperiului britanic. Plus ca mana de lucru locala n-a fost scumpa deloc. Dar realitatea n-a fost chiar asa. Din cei plecati din Marea Britanie, sunt mai multi care nu s-au mai intors niciodata (boli tropicale, furtuni pe mare) decat cei ce s-au imbogatit. Insa despre acestia nu se pomeneste nimic, "winner takes all"

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][1 vot]
dorgoAUTOR REVIEW
[28.04.16 14:26:57]
»

@mogly - Ei, lasa, lasa ca daca vrei sa calci stramb n-ai nevoie nici ca sa iesi in fata blocului. Zici acasa c-ai coborat o juma'de ora-n beci si tu te duci la vecina. Oamenii de stiinta zic ca doar 87% din copiii lumii au ca tata adevarat, pe cel care-i creste. Doar mama e cea sigura. (eu cand ma duc prin locurile pe unde-am lucrat in tinerete, in loc sa ma simt bine, ma simt cam ciudat... mereu am impresia ca tanarul sau tanara cutare, seamana cam prea mult cu mine ... psss, ramane-ntre noi!

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][1 vot]
mogly
[28.04.16 15:03:29]
»

@dorgo - Ai dreptate! Şi asta e tot o opţiune pentru fiecare om în parte, una pe care o treci prin propria conştiinţă raportat la valorile morale aşa cum le percepe fiecare. Eu îmi păstrez gândul: merg la Veneţia cu soţul! Mă gândesc că pe acolo sunt mai puţine şanse să găsim copii care să semene cu vreunul dintre noi, nu?

Tocmai ai dat explicaţia de ce matriarhatul a fost primul pe pământ. Cine o fi avut totuşi ideea patriarhatului?

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][1 vot]
Mitica49
[28.04.16 15:21:15]
»

Citit, plăcut, votat. Pentru turismul viitorului aștept ofertele cu "plătești 3 și primești 2"

Michi
[28.04.16 17:18:23]
»

Articolul tău este o adevărată enciclopedie: Luna, Marte, Nasa, turismul la englezi, la italieni, începututi, prognoze.

Eu aş mai fi intercalat un capitol neinteresant pentru tineri decât cel mult aub aspect documentar: turismul la noi pe vremea împuşcatului. Să ştii că puţini erau privilegiaţii care făceau un tur al Europei cu 50 dol. schimbaţi la BNR şi dormind în maşină. Ca să obţii o viză de occident de la securitate trebuia să îndeplineşti câteva condiţii: părinţii să nu fi fost chiaburi, popi, expropriaţi, strămutaţi, deportaţi, comercianţi, ofiţeri, avocaţi, să nu ai rude în străinătate şi lista poate continua.

Majoritatea românilor îşi făcea concediile în România, cum spui tu, 18 zile la odihna sau tratament cu un bilet de la sindicat sau la liber la o gazdă din Tataia. Erau relativ puţini amatori de drumeţii chiar în ţară şi a-ţi cumpăra un cort, o butelie poloneză şi saltele gonflabile era privit ca o excentritate.

Totuşi când instalai cortul la marginea unei păduri, sorbeai dimineaţa sub prelata lui un nechezol, spălai vasele la râu, aveai o senzaţie de împlinire pe care n-o mai întâlneşti în colţurile industriei turistice ale lumii.

Chiar dacă unii vor dezaproba vechiturile de care-mi amintesc, sunt convinsă că altora - probabil puţini - li se va declanşa un declic.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][3 voturi]
Michaell
[28.04.16 17:58:57]
»

@Michi - Cu toate ca sunt un nostalgic inrait, nu stiu daca mi-as dori sa revin la acele timpuri. Am trait cam tot ce-ai enumerat mai sus in ecou, inclusiv concediile prin sindicat - astea din feicire nu in postura de turist ci ca parte a personalului deservitor. Daca raminem doar la acest ultimp exemplu, iti pot spune cu siguranta ca, nu a fost deloc asa cum isi doresc uni sa creada pina in ziua de azi, deci n-a fost nimic pozitiv ci din contra, ca turist prin sindicat erai pe ce-a mai joasa treapta. Tin minte cum spunea ,,seful,, meu de atunci: ,,Ia-i si du-i pe terasa din spate, sa nu-i vada nimeni,,

Iar in privinta produselor pe care le primeau aceste grupuri, mai bine sa nu amintim aici...

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][1 vot]
Michi
[28.04.16 18:37:55]
»

@Michaell - Noi am preferat să mergem la câte o gazdă cu cişmea în curte şi 25 lei/ noapte sau mai mereu cu cortul, cu carne prăjită în borcanul de untură pe care-l îngropam în nisip. Asta pentru că am fost umiliţi la Aurora când recepţionerul ne-a evacuat din hotel, cazându-ne în altă parte mai prost, pentru că veneau ˝ străinii˝. Aceşti străini erau deobicei de categoria a II-a pentru că la noi era mai ieftin.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][0 vot]
mogly
[28.04.16 19:21:53]
»

@Michi - Eu aveam 16 ani cand m-a prins revolutia. Pastrez insa in amintire excursiile din copilarie cu cortul in padure langa o apa, excursii pe care le faceam cu parintii mei si cu o verisoara de varsta mea, ca sa am companie. Au ramas si acum o incantare pentru mine!

dorgoAUTOR REVIEW
[28.04.16 19:35:02]
»

@mogly - Despre patri- si matriarhat cred c-o sa pun un articolas pe FB, tema e interesanta dar n-are de-a face cu turismul. Parisul si Venetia sunt orasele indragostitilor, diferenta intre ele e ca-n primul cred ca sunt cele mai multe femei ce "fac trotuarul", in al doilea, cele mai putine, din lipsa de trotuare. Plus ca si gondolierii sunt numai barbati. Iata o dovada clara de dominatie masculina. De discriminare chiar. E greu sa fii femeie in Venetia.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][1 vot]
Michaell
[28.04.16 19:42:18]
»

@Michi - Nu stiu la ce te referi cand spui ca strainii de atunci erau de categoria a doua!? Nu ma simt nicidecum nevoit sa le iau apararea, dar sunt de parere ca aici te inseli. Daca te contrazic o fac din experienta proprie si nu din auzite. Eu am lucrat in acele vremuri in turism si iti pot spune ca, daca ne referim la nemti si elvetieni, multi dintre ei, erau foarte bine situati. Chiar am avut ocazia sa vizitez personane la ei acasa care, prin anii 70, au vizitat Romania la mare sau altii cu Rucksack-ul in spinare facind autostop-ul. Iti spun sincer ca respectivii, cu cit ni se pareau noua mai ,,de categoria a doua,, cu atit erau mai instariti la ei acasa.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][0 vot]
dorgoAUTOR REVIEW
[28.04.16 19:53:01]
»

@Michi - Nu, nu Michi, nu cred ca va dezaproba cineva o realitate, chiar apusa. Ba tocmai mi-ai dat o tema de un nou review. Lumea trebuie sa stie, (ca-n cazul unor tragedii mai mari, pe care nu le mai amintesc). Tinerii de azi n-au cum sa stie prea bine cum traiau parintii lor, cum munceau, cum se distrau, cum isi faceau concediile. Doar daca le povestim. Vor intelege partial sau deloc, ei traiesc intr-o alta lume, diferita, mai buna (?), pe care noi ne-am dorit-o pentru ei.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][1 vot]
Dan&Ema
[28.04.16 20:51:20]
»

@dorgo:

Eu chiar cred in teleportare sau ceva asemanator!

Avem azi telefoane mobile si internet iar cand am facut armata in 87 ceream comanda cu taxa inversa sau la Garda in Apuseni era o centrala telefonica, cu manivela, pentru tot satul, asa ca never say never!

Sfârșit SECȚIUNE Listă ECOURI scrise la articol

ROG REȚINEȚI:
  • Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
  • Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
  • Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație: in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o ÎNTREBARE NOUĂ
    (întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
SCRIE UN ECOU LA ACEST REVIEW
NOTĂ: Puteți folosi ptr formatarea ecoului: [b]...[/b], [i]...[/i], [q]...[/q]
EMOTICOANE ce pot fi folosite SHOW/HIDE
Sfârșit SECȚIUNE SCRIE ECOU

NOTĂ: Rubrica de mai jos vă permite să vă abonați (sau să vă dezabonați) la / de la notificări (înștiințări prin email) atunci când cineva răspunde unui text scris ca ecou mai sus.
Status Abonament Ecouri la acest review - abonament INACTIV [NU primiți înștiințări atunci când se scriu ecouri la acest review]
VREAU înștiințări pe mail când se postează ecouri la acest review
7 utilizatori sunt abonaţi la urmărirea acestui fir de discuţie (primesc instiinţări la adăugarea unui ecou):
Dan&Ema, dorgo, iulianic, Michaell, Michi, Mitica49, mogly
Alte articole din această RUBRICĂFilozofări... turistice:


    SOCIALs
Alătură-te comunității noastre

AGENȚIA DE TURISM AmFostAcolo.Travel:
SC Alacarte SRL | R.C.: J35/417/24.02.09 | RO 25182218 | Licența de turism 218 / 28.11.2018

 
[C] Copyright 2008-2024 AmFostAcolo.ro // Reproducerea integrală sau parţială a conţinutului este interzisă
AmFostAcolo® este marcă înregistrată
  • la final = [utf8mb4]; bMustChange=[]
  • pagină generată în 0.083566904067993 sec
    ecranul dvs: 1 x 1