ARTICOL ÎNCĂRCAT ÎN: 10.08.2012
GR. VÂRSTĂ: 30-40 ani
DIN: Oradea
ÎNSCRIS: 24.07.12
STATUS: SENIOR
DATE SEJUR
JUL-2012
DURATA: 9 zile
familie cu copii
2 AD. + 2 COPII -- v: 5 si 10 ani

GRAD SATISFACȚIE
CADRUL NATURAL:
100.00%
Încântat, fără reproș

NOTARE MEDIE REZULTATĂ
100.00%

AUTORUL ar RECOMANDA
această destinaţie unui prieten sau cunoscut
TIMP CITIRE: 6 MIN

Drum cu masina Zakynthos - Oradea (8 tari - 9 zile) - partea a doua

TIPĂREȘTE URM de aici

urmare de aici

Ne-am continuat drumul, am iesit din Florina si peste cateva minute eram intrati in Macedonia (grecii ii spun FYROM datorita divergentelor legate de teritoriu). In Macedonia, drumurile sunt bune, chiar daca nu am mers pe autostrada, destul de libere. Am trecut de Bitola si am ajuns in zona Ohrid, zona superb despre care am citit reviewuri foarte frumoase pe AFA. Aveam putine emotii pentru ca nu stiam la ce sa ne asteptam de la drumul pe care-l aveam in acea zi. Primisem asigurari telefonice de la o cunostiinta de origine albaneza ca daca circulam ziua nu e nici o problema. Din punct de vedere al securitatii noastre chiar nu am simtit vreo problema cat am circulat in Albania.

Dupa Struga ne-am oprit intr-o benzinarie sa alimentam, stiam ca in Macedonia este mai ieftina motorina si nu vroiam sa ne oprim mult in Albania.

Am trecut si in Albania. Drumul parea OK, ne-am mai linistit vazand ca desi cu serpentine era in stare buna. De cum am intrat, am inceput sa vedem pe o parte si alta a drumului cazemate, multe as putea spune. Unele erau chiar pe marginea soselei, treceam pe langa acoperisul lor. Pe ambele sensuri, aproape unul langa altul, cate un om cu un furtun, care fara sa faca economie la apa, efectiv iti iesea in fata si te chemau sa speli masina. Cate posibilitati de spalat masina am vazut acolo nu cred ca am mai vazut in nici o tara. La un moment dat, pentru ca am fost nevoiti sa franam, dar nu am dat curs invitatiei de a spala masina, ne-am trezit cu ea stropita din mers.

Incepusem sa ne intrebam daca nu era vreo lege la albanezi si riscam sa luam amenda pentru ca masina era destul de prafuita, dar mai tarziu am inteles de ce era o afacere buna spalatul de masini, mai ales dupa ce ai parcurs mai multi kilometri prin Albania.

Primul oras mai mare Elbasan. Pana acolo am trecut prin cateva localitati mai mici si asemanatoare zonelor rurale de la noi, in rest zona montana, nu exagerat de inalta. Masini straine destul de putine, mai ales cu numere de Italia (apoi am inteles ca sunt tot albanezi ce lucreaza in Italia), multe masini gen microbus (cam mult spus), vechi si lovite, care opreau din loc in loc, coborau 7-8 oameni, urcau altii, peste cativa kilometric opreau din nou…Am dedus ca sunt un fel de transportatori mai putin legali, nu aveau nici o inscriptie pe masina.

Deja ne-am mai linistit cu drumul prin Albania, am constatat ca seamana mult cu Romania imediat dupa 89, s-a mai spus de altfel acest lucru. GPS-ul ne gasea si ne pierdea periodic, indicatoare nu prea am intalnit, mai multe erau reclamele uriase la telefonie mobile, dar nu prea aveam cum sa ne ratacim.

Am ajuns in Elbasan. GPS-ul nu functiona, nu am vazut indicatoare, dar am reusit dupa mici poticneli sa iesim din oras in directia Tirana. Am inceput urcusul. Elbasan se vedea frumos in dreapta. Eram incantati ca tot urcam. Stiam ca avem de parcurs cam 60 de kilometri intr-o zona muntoasa, am calculat maxim 1 ora. La un moment dat incantarea a inceput sa dispara. Drumul urca in continuare dupa 20 de kilometri, se ingusta si devenea tot mai prost. Curbe una dupa cealalta, cam fara parapeti, soseaua avea “ valuri”, daca venea ceva mai mare din sens opus…ghinion. Nu prea aveai unde sa te refugiezi si unul trebuia sa dea inapoi. Erau multe “viaducte” unde nu incapea decat o masina si daca te intalneai (nu peste tot aveai vizibilitate sa nu intri) unul dadea inapoi. Treceam de pe o creasta pe alta pe acelasi drum ingust, in dreapta si in stanga…peisaj beton! Ne era sa nu intre careva in noi, localnicii cunoscand drumul ne taiau calea la curbe.

Speram ca macar urcusul sa se termine la un moment dat. In masina era liniste. Nici de foto nu ne mai ardea. Fiul meu cel mic s-a plictisit si a adormit. Norocul lui! Cel mare vazand ca GPS-ul nu merge, incerca sa mai destinda atmosfera si ne zicea ca si GPS-ul vazand unde suntem isi zice in sinea lui: Pe aici eu nu ma bag, ne vedem dupa granita.

In sfarsit am inceput sa coboram si parca restul drumului a trecut mai repede. Din loc in loc cate 2-3 case, in partea a doua a drumului au inceput sa apara si restaurantele in cate o parcare si chiar dupa ce am coborat erau si 2 hoteluri cu “pishine” (mai multe cuvinte se aseamana cu limba romana).

In sfarsit am scapat! Se apropia Tirana, nu putea fi mai rau. La un moment dat o autostrada in constructie. Prindem viteza, eram singuri pe drum. Un sens giratoriu, nici un indicator, logica ne spune sa o luam in fata, lasam Tirana in dreapta (ne gandim ca o fi centura). Drumul se termina brusc, trecem pe o singura banda pentru ambele sensuri pentru vreo 200 de metri, nu vine nimeni din fata, nimeni nu dirijeaza circulatia, intram. Vine un Mercedes vechi din sens opus, ne vede dar nu asteapta, vine in viteza. Nu am putut decat sa opresc. Nu era loc sa trag pe dreapta. Nu stiu de unde a aparut un tip cu o paleta, ii face semne tipului, incepe sa strige si il face sa dea inapoi. Drumul se termina, avem o singura varianta, o luam la dreapta si intram in Tirana.

Nici un indicator. Dupa 10 minute de invartit, logica nu functioneaza, nu vorbeste nimeni engleza, oprim si intrebam un taximetrist in italiana. Amabil, ne cere 8 Euro sa ne scoata din Tirana. Incepe o cursa prin Tirana dupa taximetrist care ne spusese ca daca ne opreste politia sa nu vorbim nimic sa-l lasam pe el. Multe sensuri giratorii, regula prioritatii celui care ajunge primul in intersectie. Dupa 15 minute eram iesiti din Tirana.

Eram deja in intarziere, receptia la hotelul care-l rezervasem in Dubrovnik in dimineata plecarii, pe internet scria ca este pana la 22.30. Nu puteam nici sa mergem mai repede, tot la 30 - 40 kilometri echipaje de politie. Mai aveam 30 kilometri pana la vama, incepusem sa recuperam cand…drum in lucru! Nu puteam merge cu mai mult de 20-30 kilometri la ora, uneori si mai putin desi masina chiar nu e joasa. Unele portiuni mai rau ca un drum forestier la noi.

In vama nici o masina pe sensul nostru. Vamesul tacticos ne-a verificat actele vreo 10 minute. Oricum nu avea ce face. Am intrat in sfarsit in Muntenegru si am facut prima oprire (in Albania am oprit o singura data la toaleta). Cateva minute si am pornit mai departe.

Peisajele superbe din Albania au compensat tot stresul prin care am trecut, poate nici nu am stiut la ce sa ne asteptam, dar acum privind in urma stiu ca Albania nu este un capitol incheiat pentru noi.

Muntenegru- din nou peisaje superbe, munti si mare, tunel, statiuni insirate pe malul marii, vaporase, mare albastra-verzui…

Mai avem 70 de kilometri. Ne incadram si cu timpul, ne apropiem de granita sa trecem in Croatia. La un moment dat coada in fata noastra. Se face coada si in spate. Vine politia, salvarea…clar accident. Trebuia sa trecem cu un fel de bac, mai aveam 1 kilometru pana la el. Chiar acolo era si accidentul. Bacul facea trecerea unui golfulet in 10 minute, de fapt scurtai cam 80-90 de kilometri. Am stat acolo o ora, nici de inaintat nu se putea, soseaua era blocata in intregime. Am sunat la hotel si am explicat situatia. Nu a fost nici o problema.

Ajungem in sfarsit in Croatia. Mai aveam 40 de kilometri. Drum in lucru! Am stat la semafor de 2 ori cate 20 de minute, viteza de 40 kilometri pe ora maxim. Am ajuns la hotel in Dubrovnik pe la 11,30 ora locala. Am hotarat sa ramanem o zi in Dubrovnik sa vizitam cat se poate, fara sa fortam, apoi urmatoarea oprire Lublijana.

Cred ca au fost cei mai “munciti” kilometri pe care i-am facut intr-o singura zi.


[fb]
---
Trimis de Gabise in 10.08.12 12:53:56
Validat / Publicat: 10.08.12 13:50:27
INFO ADIȚIONALE
  • Nu a fost singura vizită/vacanţă în GRECIA. A mai fost în/la: Ouranopoli, Gerakina

VIZUALIZĂRI: 4047 TIPĂREȘTE ARTICOL + ECOURISAU ARTICOL fără ECOURI
SESIZEAZĂ
conținut, limbaj

5 ecouri scrise, până acum, la acest articol

NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (Gabise); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
Poze atașate (se deschid în pg nouă)
P01 In toata Albania se vad cazemate pe marginea drumului
EVIDENTIAȚI ARTICOLELE CU ADEVĂRAT UTILE!
Dacă impresiile de mai sus v-au impresionat prin utilitate, calitate etc folosiți linkurile de mai jos, prin care puteți acorda articolului un BONUS în Puncte de Mulțumire-Apreciere (PMA) articolului.
Puteți VOTA acest articol:
PUNCTAJ CRT: 1000 PMA (std) PLUS 7200 PMA (din 10 voturi)

ECOURI la acest articol

5 ecouri scrise, până acum

Nicu
[10.08.12 16:12:30]
»

Data viitoare incercați să stați mai mult in Albania, nu numai să o traversați rapid și a doua zi o să vă simțiți ca și in Romania.

Sunt multe asemănări între ei și noi și bune și mai puțin, asta uni chiar nu vor să recunoasca, noi suntem mai aproape de lumea asta decît de cea din vest.

Am stat și la hotel și nu a fost nici un pericol, pe o firma scria salon bucurie echivalentul la noi la coafor.

Eu am mers acolo prima data pentru citeva ore și s-au făcut cîteva zile.

vezi impresii, vezi impresii

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][1 vot]
GabiseAUTOR REVIEW
[10.08.12 16:48:09]
»

@Nicu: Impresiile le- am citit cum am ajuns acasă. Pentru noi Albania a fost soluția de tranzit de rezerva. Nu am crezut ca vom ajunge acolo. Dar cum nimic nu e întâmplător, a fost bine ca a fost așa pentru ca ne- a trezit interesul pentru aceasta tara.

Greu si totodata periculos fost drumul pe care l- am ales in necunostinta de cauza, deși pe harta apărea drum național.

Vom reveni cu siguranță in alte condiții si mai bine documentați.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][0 vot]
aliantasudului
[18.08.12 15:05:55]
»

Daca ati alimentat recent in Macedonia, imi puteti spune care este diferenta intre ULTRA DIESEL JET si EURODIESEL?

Ultra Diesel Jet vad ca este introdusa recent si nu stiu daca nu cumva poate crea probleme la masinile mai noi tip TDCI...

GabiseAUTOR REVIEW
[18.08.12 22:52:33]
»

@aliantasudului: Noi am facut plinul in Macedonia atât la dus cât si la întoarcere dar am pus Eurodiesel.

Am alimentat cu produsul pe care am fost siguri, nu am vrut sa riscam, mașina noastră fiind de asemeni mai noua (decembrie 2011), BMW X1.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][1 vot]
Admin
[19.07.13 06:51:06]
»

Mutat, la reorganizare, în rubrica "Drumul cu mașina spre Zakynthos" (nou-creată, între timp, pe sait)

Sfârșit SECȚIUNE Listă ECOURI scrise la articol

ROG REȚINEȚI:
  • Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
  • Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
  • Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație: in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o ÎNTREBARE NOUĂ
    (întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
SCRIE UN ECOU LA ACEST REVIEW
NOTĂ: Puteți folosi ptr formatarea ecoului: [b]...[/b], [i]...[/i], [q]...[/q]
EMOTICOANE ce pot fi folosite SHOW/HIDE
Sfârșit SECȚIUNE SCRIE ECOU

NOTĂ: Rubrica de mai jos vă permite să vă abonați (sau să vă dezabonați) la / de la notificări (înștiințări prin email) atunci când cineva răspunde unui text scris ca ecou mai sus.
Status Abonament Ecouri la acest review - abonament INACTIV [NU primiți înștiințări atunci când se scriu ecouri la acest review]
VREAU înștiințări pe mail când se postează ecouri la acest review
3 utilizatori sunt abonaţi la urmărirea acestui fir de discuţie (primesc instiinţări la adăugarea unui ecou):
aliantasudului, Gabise, Nicu
Alte impresii din această RUBRICĂDrumul spre Zakynthos:


    SOCIALs
Alătură-te comunității noastre

AGENȚIA DE TURISM AmFostAcolo.Travel:
SC Alacarte SRL | R.C.: J35/417/24.02.09 | RO 25182218 | Licența de turism 218 / 28.11.2018

 
[C] Copyright 2008-2024 AmFostAcolo.ro // Reproducerea integrală sau parţială a conţinutului este interzisă
AmFostAcolo® este marcă înregistrată
  • la final = [utf8mb4]; bMustChange=[]
  • pagină generată în 0.063547134399414 sec
    ecranul dvs: 1 x 1