ARTICOL ÎNCĂRCAT ÎN: 03.08.2010
GR. VÂRSTĂ: 20-30 ani
DIN: Bucuresti
ÎNSCRIS: 15.07.08
STATUS: GOLD
DATE SEJUR
JUN-2010
DURATA: 2 zile
cuplu fara copii

GRAD SATISFACȚIE
CADRUL NATURAL:
70.00%
Satisfăcător
DISTRACŢ. / RELAXARE:
100.00%
Încântat, fără reproș

NOTARE MEDIE REZULTATĂ
85.00%

AUTORUL ar RECOMANDA
această destinaţie unui prieten sau cunoscut
TIMP CITIRE: 7 MIN

Transfagarasan 2010 – Nu ne meritam tara

Ilustrație video-muzicală

TIPĂREȘTE

Dur titlu, nu? Eu nu sunt de aceeasi parere. Stand pe marginea drumului la 2000m, lasat de-a dreptul fara glas de natura din jurul meu, singurul gand care imi trecea prin cap era “Romania nu merita asa ceva”. Sa incepem cu inceputul, totusi…

Am plecat din nou in cautarea aerului, pentru ca in Bucuresti 40 de grade insemnau temperatura normala – nu si pentru noi; in plus, era finalul perioadei “libere” pe TF, pentru ca din iulie se deschide si incepe sa curga cu mici si bere pe marginea lui.

Dupa deja plictisitorul Bucuresti – Pitesti si o experienta semi-offroad prin gropile de pe Pitesti – Curtea de Arges (unde sunt mai multe gropi decat asfalt), mi-am dat seama ca nu mai am suficienta motorina pentru o urcare pe Transfagarasan. Amuzant, nu? Mai amuzant este faptul ca aveam doua variante (in afara de cea cu adevarat amuzanta, sa urcam fara motorina) : sa ne intoarcem in Pitesti, prin aceleasi gropi, sau sa facem un mic ocol prin Ramnicu Valcea.

Sfat: dati cu banul cand aveti de ales intre aceste doua drumuri. Sunt la fel de proaste. Noi am ales Valcea, dar nu ne mandrim cu asta: D

Revenind pe traseu dupa o ora si ceva de ocol, am reusit sa trecem si de “hopul” numit Curtea de Arges, vaslind printre sutele de masini scumpe parcate pe doua-trei randuri, si am inceput efectiv urcarea pe faimosul Transfagarasan.

Soc – inca de la Arefu am avut impresia ca se rupe strada in doua si ne inghite, atat de mari erau gropile. Nu imi place sa exagerez, deci va trebui sa ma credeti pe cuvant: este absolut deplorabil drumul. Daca nu va apuca nervii instantaneu si renuntati la urcarea pe un asemenea drum (in traducere – daca nu va pasa prea mult de sanatatea masinii), veti avea parte in scurt timp de prima senzatie tare a muntelui – Cetatea Poenari, chiar deasupra hidrocentralei Vidraru. In cazul in care nu stiti nimic despre ea, e vorba de adevarata cetate a lui Vlad Tepes.

Inca zambesc cand imi aduc aminte ca nu am citit nimic despre aceasta cetate, nu am cautat poze sau descrieri extinse – tocmai pentru a fi surprins de ceea ce voi gasi aici. And believe me, am fost cu adevarat surprins cand am descoperit ca trebuie sa urci 1480 de trepte pentru a putea ajunge la ea.

Nu e abrupt, e chiar OK amenajat – dar dureaza 30-40 de minute sa ajungi sus. Si e sus, nu gluma.

Peisajul e absolut mortal – ai vizibilitate atat catre Curtea de Arges, cat si in sus, spre munte. Daca ar fi investit cineva cu cap mai mult in promovarea acestei cetati, cu siguranta ar fi facut bani seriosi – e genul de peisaj pe care nu il poti gasi in alta parte.

Mi-a placut si faptul ca n-am vazut decat vreo doua-trei cutii de bere aruncate, si alea doar la inceputul treptelor. Banuiesc ca suflarea cocalareasca e usor de descurajat de asa urcare.

De la Poenari pana la Barajul Vidraru (faimosul baraj, chiar) distanta e destul de mica – 15-20 min, daca imi amintesc bine. Asfaltul da semne de revenire, si aproape ca ne-a pacalit si noi ca “ce-a fost rau a trecut”. Nimic mai fals, dupa cum veti vedea in continuare.

Cum mi s-a parut Barajul Vidraru? Pai… nu atat de impunator cum mi s-a spus ca ar fi. E mare, dar i-a lipsit ceva pentru a ma lasa cu adevarat impresionat. Sau poate ca nu trebuia sa citesc despre el inainte de plecare.

Scarile catre mult prea faimoasa si fotografiata statuie de deasupra barajului erau inchise (renovare… cine stie de cati ani e inceputa? ), drept urmare am plecat relativ rapid de aici. Incotro? Pai… catre nesimtirea romanilor, evident.

De aici se vede exact cum se face treaba in Romania – urmeaza 20-25 (sau chiar mai mult) de kilometri de groaza pentru soferi – miliarde de gropi, miliarde de petice si mici reparatii facut prost, intregi portiuni de asfalt decopertat si lasat in bataie de joc… Practic, bucata din TF care ocoleste prin dreapta lacul Vidraru este cel mai prost drum pe care am condus vreodata. Chiar si drumul forestier din jud. Buzau prin care ne-am pierdut prin primavara era mai de bun simt decat acesta.

A fost singura portiune in care am fost cu adevarat tentat sa renunt. Din fericire, n-am facut-o – si drumul si-a revenit dupa intersectia cu drumul catre Cumpana (adica finalul lacului). Nu treptat, ci pur si simplu n-am mai vazut o singura groapa incepand de acolo. Bizar…

Lucrurile devin cu adevarat interesante atunci cand drumul isi “pierde” total parapetii, peisajele fiind absolut fenomenale – believe me, indiferent cate poze de pe Transfagarasan v-au trecut prin fata ochilor, nu aveti nici cea mai vaga idee ce senzatie incredibila poti avea stand pe marginea drumului si privind moartea in fata ochilor. Pentru ca orice curba luata prost inseamna, inevitabil, moartea.

Am avut norocul de a urca impreuna cu o mare furtuna – ceata si norii ne-au lasat in pace pana am ajuns la tunelul de la Balea Lac (adica pana unde era deschis TF-ul la momentul respectiv), apoi au coborat brusc si ne-au acoperit total. Stateam deasupra cabanei de salvamontisti si nu vedeam absolut nimic in jur.

Ne-am oprit si am baut apa de izvor (lucru pe care nu l-am mai facut din copilarie), am privit cascada si am mers prin tunelul de zapada facut pentru masini in ultima parte a drumului… pur si simplu magic. By the way, tunelul prin zapada este pentru fix o masina, cu toate ca drumul ar trebui sa aiba doua benzi (una pe sens).

Ajunsi la tunel, am fost nevoiti sa facem cale intoarsa – cu toate ca nu mai era prea multa gheata in el, usile masive de metal opreau trecerea masinilor. Drumul inapoi a fost mult mai lent pentru ca, evident, imi parea rau ca plec din niste locuri atat de frumoase si nu imi prea venea sa calc acceleratia prea tare.

Am fost din nou inteligent atunci cand, satul de la urcare de gropile din jurul lacului, am decis sa fac dreapta catre Cumpana. Bad idea… nu, de fapt horrible idea, pentru ca drumul are putin peste o banda si e facut total din pamant. Dar n-ai ce sa ii faci omului ambitios – abia dupa ce ne-am intalnit cu niste ciobani care isi duceau oile pe acolo am renuntat – pana si ei ne-au zis ca nu intra cu masina pe respectivul drum. Si am revenit printre gropi…

De foame sau de oboseala – nu stiu care e varianta corecta – nu ne-au mai enervat atat de tare transeele sapate in asfalt. Daca la pranz am mancat o ciorba foarte proasta de la una din pensiunile pustii de sus, acum am refuzat sa repetam greseala si am preferat sa terminam de coborat si sa mancam in vreun sat de la poalele muntelui.

A fost nevoie sa ajungem inapoi la Poenari pana am gasit un restaurant propriu-zis. Se numeste “La Cetate” si au mancare delicioasa si portii mari – iar preturile sunt decente. Ne-am fi si cazat acolo daca ar mai fi fost camere – asa, am mai coborat putin, pana in Capataneni, unde am picat ca doi copii mici dupa o zi plina de joaca.

Initial m-am gandit ca, fiind un drum greu si multe locuri de oprit pentru facut poze, urma sa ne “manance” doua zile. Cum n-a fost cazul, am luat-o relaxat catre Gorj, via Valcea. Pentru ca aveam de vazut pesterile Polovragi si Muierii, recomandari clare primite de acasa: D

Pe viitor voi invata sa nu ma mai incred orbeste in GPS – pentru ca, dupa ce ne-am oprit la Horezu pentru o gura de aer curat (si ne-am luat cu mainile de cap cand am vazut cate sute de tiganusi s-au adapostit in manastire si cersesc acolo), domnisoara Ioana (vocea iGo-ului, adica) m-a redirectionat pe un drum comunal, paralel cu DN67. Din nou nervi, din nou miliarde de gropi (de data asta, foarte adanci).

Intr-un final am ajuns si in Polovragi – moment in care am vazut diferenta dintre Valcea si Gorj. Zero gropi adica. Drumul din oras pana la pestera a fost pur si simplu perfect.

Cat despre pestera… e socant de mare. Dupa prima mea experienta speologica in mini-pestera Dambovicioara, aici am crezut ca ma voi pierde la cat spatiu este in ea. Frig ca naiba si mult noroi, dar foarte frumos.

Cat despre Pestera Muierii (din Baia de Fier) … trebuia sa ma informez inainte – are putin peste 1m inaltime, motiv pentru care am renuntat sa mai intram. Nu era un moment bun pentru mers pe burta, zic eu. De aici ne-am indreptat direct catre Bucuresti, pe drumul corect de aceasta data.

Urmeaza o concluzie, evident – Transfagarasanul e doar unul dintre exemplele perfecte ale zicalei “Romania e o tara frumoasa, pacat ca e locuita”.

Daca vreti sa il traversati – luati-va o masina capabila, in care sa nu simtiti prea tare gropile. Eu v-as recomanda sa il coborati, atunci cand e deschis, de la Sibiu, pentru a face cat mai tarziu cunostinta cu gropile de langa lac. Cat despre Gorj… cu siguranta vom reveni aici cat de curand – pentru ca mai sunt de vazut atat de multe locuri frumoase.


[fb]
---
Trimis de C05T1N in 03.08.10 01:33:25
INFO ADIȚIONALE
  • Nu a fost singura vizită/vacanţă în TRANSFĂGĂRAȘAN.
NOTĂ: Articol ARHIVAT (nu intră în calculul mediei acestei destinaţii)

VIZUALIZĂRI: 3188 TIPĂREȘTE ARTICOL + ECOURISAU ARTICOL fără ECOURI
SESIZEAZĂ
conținut, limbaj

10 ecouri scrise, până acum, la acest articol

NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (C05T1N); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
Poze atașate (se deschid în pg nouă)
P01 Pe portiunea Curtea de Arges - Ramnicu Valcea
EVIDENTIAȚI ARTICOLELE CU ADEVĂRAT UTILE!
Dacă impresiile de mai sus v-au impresionat prin utilitate, calitate etc folosiți linkurile de mai jos, prin care puteți acorda articolului un BONUS în Puncte de Mulțumire-Apreciere (PMA) articolului.
Puteți VOTA acest articol:
PUNCTAJ CRT: 1000 PMA (std) PLUS 7200 PMA (din 14 voturi)
NOTĂ: Mulțumită numărului de voturi primit, articolului i-a fost alocat automat un SUPERBONUS în valoare de 2000 PMA.

ECOURI la acest articol

10 ecouri scrise, până acum

creivean
[03.08.10 05:47:48]
»

Un review exceptional. Felicitari.

Sanziana
[03.08.10 07:17:45]
»

e bine sa te trezesti de dimineata si sa citesti un review atat de frumos Transfagarasan cu toate gropile si nemultumirile atrage mereu si pacat de cei ce il administreaza ca nu stiu sa exploateze asa un potential. Felicitari pentru impresii

Andree
[03.08.10 07:19:42]
»

Merci pentru informatii, plec si eu incolo in 2 saptamani si e bine de stiut ce ma asteapta.

TORA INGRID
[03.08.10 08:06:10]
»

Un review bun, chiar daca titlul ne starneste fiori... Sunt cateva amanunte de adaugat. Starea deplorabila a drumurilor, in jud Arges tine exclusiv de administratia Argesului. In orice directie ai pleca din Pitesti, de indata ce iesi de pe drumul european sau national si faci cunostinta cu drumurile judetene, ai un soc... stiu ce spun. Toti prietenii mei din Pitesti recunosc acest lucru, de cate ori ajungem la ei, mai intai ne plangem de gropi. Sa vezi gropi pe drumul spre Alexandria - dar numai pana la intrarea in TR. Aceleasi Gropi pana la intrarea in jud Sibiu, adica exact versantul de coborare de pe transfagarasan. Asa ca... administratia locala argesana nu merita sa aiba asa un obiectiv turistic... Eu parcurg frecvent partea cu acces dinspre Sibiu. La ultima plimbare, cazusera stanci (inspaimantator) dar o banda de acces fusese deja degajata. Oricum toata lumea oprea sa vada, spectacolul era memorabil. Iar in ultimii ani, desi numeroase actiuni de ecologizare a zonei (adica unii strang gunoaiele dupa altii) au incercat sa redea "fata comerciala " a zonei, nesimtirea permanenta a conationalilor nostri lasa urme... Exista o solutie... cand vezi pe unul aruncand sa te duci la el sa-l iei de mana si sa-i zici, de fata cu toata familia lui! Ai doua sanse: sa o incasezi de la toata familia lui sau chiar sa i se faca rusine si sa inteleaga o lectie. Ce vreau sa spun este ca civismul nostru inexistent si lipsa de reactie la ceea ce vedem ne-a adus in starea de a face bancuri gen: avem o tara frumoasa, pacat ca e locuita sau "D-zeu este intrebat de Sf. Petru - Doamne de ce toate tarile pamantului au unele doar mare. altele doar munti. altele doar desert, altele doar paduri, si la tara asta Romania ai pus de toate si mare, si paduri, si munti, si campie... ? - Da', dar sa vezi ce popor am dat!..."

Daca vezi cum arata statia de telecabina pe dinauntru, cu peretii cu vopseaua coscovita, sinistra si neprimitoare, si mai ai si nesansa sa compari cu amintiri de prin Austria sau Elvetia, atunci o sa scrii titlul cu bold si aldine.

Peisajul este extraordinar, fie ca vii dinspre Arges, fie dinspre Sibiu, iar cu adevarat extraordinar a fost efortul celor ce-au construit atat drumul, cat si statiile de telecabina. Inca una din "realizarile ceausiste " de care ne minunam, dar care in curand poate deveni doar o amintire. daca ai norocul unei zile insorite, mai putin aglomerate de de turisti, a unui cer limpede si sa intalnesti un localnic ce-ti poate spune istoriile zonei, atunci Transfagarasanul este chiar de tinut minte. Am sa postez cateva fotografii graitoare.

Bravo ptr review, e in nota celor ce-ai mai scris pana acum, ca de obicei atent si informat.

valeamariei
[03.08.10 08:59:55]
»

pacat ca ai ajuns pana langa Pestera Muierilor dupa vreo 2 ore de condus de la cei 80 km (Rm-VL) si nu ai mai avut timp o juma de ora pentru cei mai putin de 1000m;

"Cat despre pestera… e socant de mare. Dupa prima mea experienta speologica in mini-pestera Dambovicioara, aici am crezut ca ma voi pierde la cat spatiu este in ea. Frig ca naiba si mult noroi, dar foarte frumos.

Cat despre Pestera Muierii (din Baia de Fier) … trebuia sa ma informez inainte – are putin peste 1m inaltime"

- toate persterile au o temperatura constanta atat vara cat si iarna in jurul celei de 10 grade

- in Pestera Muierilor sunt doar cateva zone unde trebuie sa mergi cu capul aplecat si un loc unde se foloseste mersul piticului.

in rest revieul e OK!

a! inca ceva: haideti sa incercam sa folosim mai putin expresile astea englezesti! pe langa faptul ca nu toti stiu engleza si nici nu cred ca este corect parca nici nu suna prea national.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][1 vot]
vicandi
[03.08.10 11:49:37]
»

Super review,

Pot spune ca am fost si eu (azi....acum) pe Transfagarasan .

Ma doare ca din ce in ce mai multi dintre noi stim si vedem ca avem o tara foarte frumoasa si totusi ori nu putem ...ori nu vrem sa facem nimic . Pacat !

Puncte de la mine!

webmaster13
[03.08.10 19:40:52]
»

splendide randurile acestea, superbe fotografiile, sper ca si muzica atasata sa fie la inaltimea acestora!

rodik
[28.08.10 11:33:40]
»

Am inteles ca s-a reparat drumul ( dupa vizita tovarasului ministru )... plec maine sa vad ce mai e nou pe acolo si revin cu informatii proaspete ...

rodik
[03.09.10 16:01:21]
»

Am parcurs Transfagarasanul pe 30 august ... daca fac referire strict la portiunea de drum dintre Cartisoara si lacul Balea, pot spune ca este bun ... chiar foarte bun ... insa cum treci de tunel, catre Arges, dai peste un drum de carute ( cred ca si ele ar avea probleme) ... cu mici exceptii , drumul este prost pana dupa Vidraru... asa ca, rabdare si tutun ... ca de drumuri are grija "domn' guvern" ...

bose
[14.09.10 23:11:34]
»

Bine scris si bune observatiile. Eu m-am vindecat de mult timp. Nu mai am nici o asteptare. Asa de tare m-am scirbit dupa ultimile experiente excursionistice nationale incit voi fi foarte greu de convins sa mai calatoresc pe distante mai mari sau sa petrec mai mult de un sfirsit de saptamina pe undeva pe meleaguri mioritice. Si am mai invatat un lucru - urit de altfel - romanul cind te prinde te arde!!! Mai sunt si exceptii - cinste lor! - dar eu cum pot sti??? De pe acest forum - ar fi o varianta - dar e limitat si el - Romania e mare!

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][0 vot]
Sfârșit SECȚIUNE Listă ECOURI scrise la articol

ROG REȚINEȚI:
  • Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
  • Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
  • Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație: in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o ÎNTREBARE NOUĂ
    (întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
SCRIE UN ECOU LA ACEST REVIEW
NOTĂ: Puteți folosi ptr formatarea ecoului: [b]...[/b], [i]...[/i], [q]...[/q]
EMOTICOANE ce pot fi folosite SHOW/HIDE
Sfârșit SECȚIUNE SCRIE ECOU

NOTĂ: Rubrica de mai jos vă permite să vă abonați (sau să vă dezabonați) la / de la notificări (înștiințări prin email) atunci când cineva răspunde unui text scris ca ecou mai sus.
Status Abonament Ecouri la acest review - abonament INACTIV [NU primiți înștiințări atunci când se scriu ecouri la acest review]
VREAU înștiințări pe mail când se postează ecouri la acest review
7 utilizatori sunt abonaţi la urmărirea acestui fir de discuţie (primesc instiinţări la adăugarea unui ecou):
Andree, bose, creivean, rodik, TORA INGRID, valeamariei, vicandi
Alte impresii din această RUBRICĂExcursie Transfăgărășan:


    SOCIALs
Alătură-te comunității noastre

AGENȚIA DE TURISM AmFostAcolo.Travel:
SC Alacarte SRL | R.C.: J35/417/24.02.09 | RO 25182218 | Licența de turism 218 / 28.11.2018

 
[C] Copyright 2008-2024 AmFostAcolo.ro // Reproducerea integrală sau parţială a conţinutului este interzisă
AmFostAcolo® este marcă înregistrată
  • la final = [utf8mb4]; bMustChange=[]
  • pagină generată în 0.06619119644165 sec
    ecranul dvs: 1 x 1