GRAD SATISFACȚIE
NOTARE MEDIE REZULTATĂ
Au trecut peste trei luni de când am fost cazat la această pseudopensiune și nici azi nu-mi vine să cred că am făcut atâtea greșeli. Una din ele a fost că nu am ținut cont de media notelor de pe Booking.com (scăzută între timp și de comentariul meu). O altă greșeală a fost că nu ne-am uitat atent pe foaia de rezervare (printată de acasă) unde era trecut un alt tip de apartament decât cel oferit de gazdă.
Dar cea mai mare greșeală a fost că și eu și coechipierii mei am acceptat, fără să negociem deloc, această cocină. Nu sunt un pretențios, imi aleg mai mereu cazări de tranzit cu mai puține stele și așa reușesc să vizitez foarte multe locuri cu un buget mai scăzut. Mi-a plăcut o frază de la acest review (vezi impresii) ce reprezintă și filozofia mea turistică:
Suntem multumiți dacă avem o baie curată si un pat unde sa ne adunăm seara de pe drumuri. Prefer să-mi cheltui banii vizitând si explorând locul unde mă aflu, decât sa-i dau pe stelele vreunui resort.
Sigur că atunci când plătești mai puțin sunt și niște riscuri (mi le-am asumat întotdeauna), se întâmplă să mai ai și mici nemulțumiri, însă ce am întâlnit la această pensiune a fost pur și simplu o bătaie de joc. :(
Când am ajuns pe strada Mezei din Kecskemet, locul unde este amplasată locația, nici prin gând nu mi-a trecut că am să probez aici zicala cu „afară-i vopsit gardul”... O stradă liniștită, aproape de centrul istoric al orașului, case frumoase, cu garduri înalte, asemănătoare cu cele din satele noastre ardelenești, iar unele sistem vilă printre care și cea la care aveam noi cazarea.
După ce am sunat la poartă și ne-a deschis o bătrânică am început să am emoții. O curte strâmtă (abia am reușit să parchez) mizerabilă și o grămadă de cărămizi dezafectate, peste care era aruncat gunoi, m-au făcut să mă întreb în sinea mea:„oare cum o fi apartamentul”? Răspunsul a venit de la „copilotul meu”, care în timp ce eu făceam zeci de manevre de parcare inspectase „apartamentul”: „Cam nasol”! Îl întreb: „ce-i nasol?” și-mi arată intrarea într-o anexă a clădirii, cu o ușă veche, scorojită și pe deasupra și murdară.
Am intrat și nu mi-a venit să cred. „Apartamentul” era compus din două camere, una într-o fostă bucătărie, iar cealaltă într-un fostă pivniță. Comunicarea dintre camere se făcea prin două culoare strâmte și întunecoase.
În prima cameră, de vreo 6-8 metri pătrați, dezordinea era la ea acasă, o canapea cu așternuturile făcute grămadă, lângă ea o chiuvetă veche și un dulăpior cu veselă așezată alandala. Mocheta din cameră, foarte veche, cred că nu mai era măturată (nu aspirată!) de ceva luni de zile!
„Dulapul de haine” a fost ceva de „râsul curcilor”, două umerașe agățate de țeava de sus a caloriferului. În această cameră se afla televizorul „apartamentului”, unul mic și foarte vechi, iar pe hol (nota bene) un frigider nou și un cuptor cu microunde.
A doua cameră, cea de la subsol, era ceva mai mare, însă înălțimea de trei metri a pereților și singurul ochi de geam (blocat) la partea superioară îți dădea senzația că de afli într-o celulă de penitenciar. În afară de două paturi, cu lenjerie curată ce-i drept, altceva nu mai era nimic în cameră. Ușa de la intrare în cameră nu se putea închide, decât dacă demontai unul din paturi (noroc că mai era o ușă între culoare).
„Baia” era compusă din trei compartimente. Fiecare cameră avea câte un wc de serviciu infect, într-un spațiu îngust, fără hârtie igienică și fără un coș de gunoi. Pe unul din culoare, într-o nișă de 1 metru pătrat, un duș agățat într-un perete cu faianță veche și degradată, iar într-o altă nișă o chiuvetă simplă completau ceea ce ar fi trebuit să aibă o baie.
WiFi nu funcționa nici la distanța de 5 metri de locul unde este amplasat routerul (apartamentul gazdei de la parterul „vilei”). Am reclamat acest lucru, am cerut resetarea router-ului, însă nu m-am înțeles cu baba Monika, care nu știa o boabă de engleză. Eu îi spuneam „reset router”, ea turuia într-una parola Wi Fi.
Parcarea, așa cum aminteam mai sus, a fost sub orice critică. După ce m-am chinuit să parchez în locul indicat de gazdă sunt invitat după un sfert de oră să mut autoturismul, pentru a face loc unui alt turist sosit la pensiune după noi. După ce am venit din oraș am fost rugat să schimb din nou locul de parcare, de data asta neînțelegând de ce.
Poate sunteți curioși să aflați cum am dormit la această pensiune. Ei bine, nu am dormit aproape deloc. Până pe la trei noaptea am ascultat „manele ungurești” (se pare că au și ei așa ceva) de la o clădire de peste drum. Apoi am moțăit până s-a crăpat de ziuă, când mi-am sculat echipajul și am plecat mai departe la o oră când toată lumea din cartier dormea dusă.
Înainte de asta mi-am deschis laptopul, m-am așezat pe treptele clădirii, unde aveam semnal, și cu ajutorul lui „Google translate” am întocmit o scrisoare „de mulțumire”, :P pe care am lăsat-o împreună cu cheia în cutia poștală a pensiunii.
Vacanțe cât mai frumoase!
Trimis de traian.leuca † in 05.12.14 14:48:49
- Nu a fost singura vizită/vacanţă în UNGARIA. A mai fost în/la: Budapesta, Szeged, Debrecen, Miskolc, Eger, Gyula, Gyor, Balaton.
22 ecouri scrise, până acum, la acest articol
NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (traian.leuca †); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
- Coordonate GPS: 46.89934669 N, 19.69706040 E - neconfirmate încă
ECOURI la acest review
22 ecouri scrise, până acum, la acest articol
Asemenea review-uri au valoare dubla. Raman la convingerea ca trebuie sa spunem lucrurilor pe nume pe AFA. Asa putem aprecia unde e bine si unde nu: de pe AFA
@traian. leuca - Kamikaze, noi nu ramaneam chit ca riscam sa dormim in masina.
imi pare rau de experienta Dvs. !
Vacante frumoase!
De curând am înțeles ce valoare au și aceste review-uri negative. Învățând din experiența colegilor noștri care au avut experiențe neplăcute, ne putem feri de a ajunge în situații similare. Dar probabil știm cu toții cum este povestea cu „pragul de sus/jos”. În aceste condiții, mulțumiri pentru informațiile transmise.
@traian. leuca -
”altă greșeală a fost că nu ne-am uitat atent pe foaia de rezervare (printată de acasă) unde era trecut un alt tip de apartament, decât cel oferit de gazdă.
Cred că ar fi util să detaliezi puțin acest aspect - e important pentru că mulți folosim și noi același sait de rezervări.
Mulțam,
@Dan&Ema - Mulțumesc pentru vizită și apreciere!
@adrianbogdan. Mulțumesc pentru vizită! Am rămas, pentru că am făcut rezervarea cu cardul și oricum mi se opreau cei 56 de euro. Mie și acum îmi pare rău că nu am negociat și am plătit prosteste pentru o asemenea cazare de toată jena.
Nu pot sa cred ca ceea ce am citit si pozele pe care le-am vazut sunt din Ungaria. Va inteleg experienta negativa, dar nu-mi vine a crede ca la cativa kilometri de Budapesta, unul din cele mai frumoase orase europene, sa ai parte de asemenea conditii. Sunt sigur ca pozele de pe booking nu aratau asa, dar totusi care a fost explicatia gazdelor?
@Dragos - În vara ce a trecut am făcut mai multe rezervări pe Booking.com și fiind însoțiți de încă o familie am avut printre ele și 2 apartamente.
Unul din apartamente a fost la pensiunea Zsofia Panzio din orașul maghiar Kecskemet. Greșeala mea a fost că în timp ce mă chinuiam să parchez mașina l-am delegat pe „copilotul meu”, o rudă care nu prea a făcut rezervări de cazare pe net, să ia hârtia printată cu cazarea și să o prezinte gazdei.
Obosit după drum eu nu am mai verificat acea hârtie și m-am supus hotărârii lor, „las'că nu murim o noapte”. Abia la plecare am observat că în loc de „apartament cu trei dormitoare cu balcon” (pentru care făcusem rezervarea) ni s-a oferit „apartament la parter cu două dormitoare”, acea „cocină” în care am stat noi.
Sunt convins că dacă am fi refuzat cazarea Booking.com ne-ar fi făcut dreptate. Așa am acceptat, am plătit și singurii vinovați suntem noi (de fapt eu).
@msnd - Și eu mulțumesc pentru vizită și vot!
@Tucu2009-Mulțumesc pentru vizită! Personal am avut în Ungaria vreo 12 rezervări de cazare și am fost supermulțumit. Din păcate acum „mi-am luat-o” și asta numai din vina mea.
Apropo de pozele de pe Booking.com, referitoare la ”apartamentul cu două camere de la parter”, abia acum văd că sunt imagini din anumite locuri și din unghiuri menite să păcălească ochiul. Pentru cine nu a fost acolo nu are cum să-și dea seama de realitate. Ce escroci ordinari!
@traian. leuca - OK, acu' am priceput mai bine cum a fost toată tărășenia. Mulțumesc de lămurire!
@traian. leuca
Când citești impresii despre ”minunăția” asta de pensiune devii un pic curios, sau cel putin asa mi s-a inâmplat mie. Așa că am căutat să aflu detalii.
Și ce găsesc?!
” Nu a fost singura vizită/vacanţa în UNGARIA. A mai fost în/la: Budapesta, Szeged, Debrecen, Miskolc, Eger, Gyula, Gyor, Balaton.
Alte destinații turistice prin care a fost: Anglia, Austria, Turcia, Franţa, Italia, Slovenia, Slovacia, Germania, Croaţia, Muntenegru, Ungaria, Bulgaria, Serbia, Grecia, Polonia, Bosnia-Herţegovina., Cehia, România, Elveţia.
Păi, după atâtea călătorii, ”merita” o experiență inedită, nu-i așa?! Altfel cine și-ar fi închipuit că un loc ca ăsta ar putea să figureze pe booking, de altfel un site serios, darămite să mai și plătești 59 euro pentru o noapte. Cu patul lângă aragaz, cum altfel?!
Remarcabil tonul amuzant al review-ului, in ciuda trăirilor nu tocmai placute, felicitări că v-ați păstrat buna dispoziție! Remarcabilă este și sinceritatea dumneavoastră! Eu cred că aș fi ascuns sub preș impresiile astea.
Apoi, dacă și ungurii au manele, m-am mai liniștit...
@Carmen Lyrics - Mulțumesc pentru vizită și apreciere! Tonul vesel al ecoului dumneavoastră m-a binedispus și pe mine în această dimineață.
Într-adevăr, după atâtea călătorii „trebuia” să vină și un astfel de duș rece. Și astfel de „dușuri” nu se uită!
La următoarele cazări făcute după cea de la Zofia Panzio de câte or intram și vizitam camera, unde urmam să stăm, soția mă întreba amuzată:„e ca la Monyka sau mai rău”?
@traian. leuca - De rabdare nu ma mir, data fiind experienta acumulata de dvs. prin toate cotloanele Europei si nu numai. La fel, de existenta unor mari oameni de afaceri de 2 lei nu ma mir pentru ca ei exista si se inmultesc pe toata planeta deci nici Ungaria nu are cum sa fie ocolita. Mirarea mea este cum de booking com nu a reziliat deja orice forma de colaborare cu unii care ii pot stirbi un prestigiu care se castiga greu. Personal, as fi compus o scrisorica e-mail-ata catre ei, detaliata strict cu fotografiile, pentru a-i determina sa renunte la colaborarea cu astfel de parteneri. In definitiv, cam acesta este si motivul pentru care "combatem" aici, respectiv sa ne ferim de mizerie si sa ne indreptam spre frumusete.
@Albinoium - În primul rând vă mulțumesc pentru vizită!
Am informat Booking.com despre această pseudopensiune. Se pare că o primă măsură a fost luată. Când am făcut rezervarea această unitate de cazare avea trei stele (margarete), pe Booking.com, iar acum dacă vă uitați apare ca neclasificată.
Sper ca în timp acești păcălici să fie „măturați” de pe scena turismului și îndemn pe toți membri AFA să semnaleze fără reticențe pe toți acei care încearcă să facă cât mai mulți bani și să ofere cât mai puțin.
@traian. leuca - Ma alatur cu toata inima si merita cu adevarat semnalate aceste nereguli, poate chiar mai mult decat lucrurile care merg bine pentru ca logic ar fi sa mearga toate bine. Totusi, cred ca ar trebui sa fim atenti si sa cantarim cu mare atentie daca si cat este cazul sa "certam" o gazda. La Freetown chiar ar putea fi de 3 stele ceea ca ne-a oripilat in Europa Centrala. In definitiv toti suntem supusi greselii sau unor influenta de moment asa ca doar obraznicia si dezinteresul fatise se impun a fi devoalate fara nicio retinere. Este o parere.
Doamne prin ce-ai trecut. Pozele sunt atât de elocvente încât nu mai era nevoie de nimic de povestit.
La câtă experiență ai în spate ai fi spus că nimic nu se ai poate întâmpla. Dar orice naș îți are nașul.
Din păcate nici booking-ul nu păstrează un nivel foarte bun al cazărilor.
Am pățit-o și eu dar în România. M-am gândit că în România nu s-au așezat chiar așa bine și de aia mai dau rateuri.
A să nu uit - la hotel Class din Oradea. Unde recepționera a explicat clar că prețurile sunt cele afișate, o fi înțeles booking-ul greșit. Dar nici booking-ul nu a reacționat în urma reclamațiilor, așa că hotelul este prezent și acum în oferta lor.
Ei, dar întâmplările astea fac călătoriile mai spumoase.
@Dabator - Mulțumesc de vizită și vot! Nu știu cum monotorizează cei de la Booking.com unitățile de cazare cu care au contract, cert este că au și ei destule scăpări în ofertele puse la dispoziția turiștilor.
@Albinoium-
” Totusi, cred ca ar trebui sa fim atenti si sa cantarim cu mare atentie daca si cat este cazul sa "certam" o gazda.
Nu este cazul aici, pentru că așa cum afirma și Dabator, pozele spun totul.
@traian. leuca - Evident ca in cazul de fata nu exista dubii asupra serviciului execrabil. Ma refeream la general, pentru a nu induce un avant prea mare in a ii face praf pe toti hotelierii. Sunt multe situatii in care turistul cere imposibilul (fosnet de brazi alaturi de cluburi, nemarginirea naturii si hypermarket, all inclusive si liniste) asa cum am mai subliniat prin alte postari. Imi pare rau daca s-a inteles altceva.
@traian. leuca - Pe booking.com am dat și eu de cazări mai slabe, sau am citit rewiev-uri pozitive pentru hoteluri la care am fost și mi se păreau dubioase, nefiind în concordanță cu experiențele noastre. Pentru Ungaria, și nu numai, dă-mi voie să-ți recomand pagina [****]. Părerile și punctele de-acolo sunt cât se poate de adevărate, pot fi publicate doar de către cei care au rezervat prin intermediul paginii, precum și a căror prezența a fost confirmată de proprietarii sau administratorii hotelurilor.
@Mamaligar - ATENȚIE! referirile la AGENȚII și alte entități din România care funcționează pe principii COMERCIALE (portaluri web de profil etc) sunt INTERZISE
Puteți trimite, în schimb, aceste informații prin intermediul mesajelor personale (pe privat) - click pe numele utilizatorului, apoi, în fereastra nou-deschisă, pe linkul "Trimite mesaj pers".
Notă: Este necesar ca destinatarul să aibă opţiunea ACCEPT PRIMIRE MESAJE DE LA CEILALŢI UTILIZATORI bifată. Opțiunea respectivă se poate seta/deseta din secțiunea CONTUL MEU.
- Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
- Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
- Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație:
in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o
ÎNTREBARE NOUĂ
(întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)