GRAD SATISFACȚIE
NOTARE MEDIE REZULTATĂ
După un zbor foarte bun cu un charter al unei companii din Turcia, cu care n-am mai zburat și despre care nici nu auzisem – „Free Bird”- la ieșirea din aeroport am observat, cu plăcută surprindere, o bună organizare a repartiției la autocarele în care trebuia să se îmbarce toți cei aprox. 200 de turiști ai avionului cu care am ajuns în Antalya. Am optat pentru această excursie în Turcia care avea, printre opționale, un zbor cu balonul, în Cappadocia (vezi aici) , într-una din zilele dintre 5 și 10 octombrie.
Până la hotelul unde trebuia să ajungem să ne cazăm pentru o noapte, am parcurs aprox. 70 de km, spre est. În autocar am avut condiții bune de mers și, ca ghid pe o doamnă de origine turcă, dar bună vorbitoare de limbă română, care ne-a spus primele informații necesare despre cazare, mic dejun și cină. Am aflat, astfel, că apa din hotel nu este potabilă, că orice băutură - la cină – se plătește, inclusiv ceaiul și apa plată.
Pentru micul dejun cafeaua, sucurile și ceaiul sunt la liber, însă nu se pot face sandwich-uri pentru drum, motivând că nu poți mânca la ora matinală de plecare, și că nu se poate scoate în afara sălii de restaurant nimic de mâncare (nici fructe).
Ne-a întrebat dacă vrem apă plată pe tot traseul excursiei de 7 zile, indiferent câtă, contra sumei de 5 euro/persoană. Am fost cu toții de acord și ne-am luat sticlele de 0,5 l, fiecare câte una sau două, pe care le-am pus în bagaje, să nu fie la vedere atunci când intrăm în hotel.
După aprox. 1¼ oră am ajuns în localitatea Manavgat, la Hotelul LRS Lake & River Side Hotel & SPA Turcia, de 5 stele, care se află la vest de Manavgat River și la est de Lacul Titreyen. Adresa este: Titreyengöl Mevkii 07600 – Side/Antalya. Este un hotel nou, care s-a deschis în 2012 și a cărui fațadă se impune de la distanță, printr-o arhitectură tipic otomană, însă modernă. Ocupă o suprafață mare având mai multe corpuri de clădire. Are cinci nivele și, de la intrare pare a avea un interior elegant, cel puțin așa este spațiul recepției și al lobby-ului. Are piscină, baruri, restaurante cu specific turcesc, italienesc sau mexican. Oferă servicii de SPA & welness și spații de reuniuni. Se pare că este unul dintre cele mai bune din regiune.
La intrare am fost așteptați cu câte un pahar de coctail, însă fără alcool, frumos colorat și răcoritor, numai bun după un drum lung. Am primit, apoi, fiecare cartela camerei de dormit. Au fost ceva probleme cu ajungerea în camere, informațiile afișate fiind sumare și neclare. Mai târziu am aflat că fiecare corp de clădire are lifturile lui, iar noi, repartizați în corpul nr. 1, ne-am oprit la lifturile corpului doi. Noroc că aceste corpuri comunică între ele și, până la urmă, am găsit camera.
Odată cu cartela de acces am primit de la ghidă și informațiile necesare conectării la internet. Aceasta a fost puțin mai greoaie, deoarece trebuia - pentru parola de acces - să introducem fiecare, pe câte un singur device (în cazul nostru tabletă și laptop), datele noastre de naștere și numărul camerei. Am urmat pașii necesari, după care ar fi trebuit să așteptăm ceva vreme până la conectare, însă, nemaiavând răbdare, am coborât la subsolul hotelului să luăm cina.
(Fac o mică paranteză, că veni vorba de răbdare: ghida ne-a spus că, dacă vrem să-i „câștigăm la suflet” pe turci, cuvântul cel mai iubit și mai plăcut pentru ei, când îl aud, este „sabâr”= răbdare).
Ce să facem, însă, că noi nu mai aveam „sabâr”? :-?? . Dacă scoteam cartela de acces se întrerupea, automat, alimentarea cu energie electrică a luminii și prizelor. Mihai a avut o idee care a funcționat: imediat după scoaterea cardului de acces, a introdus cardul de cumpărături „Cora”, de acasă, și lumina a rămas aprinsă. Când ne-am întors de la restaurant, am găsit lumina aprinsă și conexiunea la internet făcută. Uraaaa :)), a funcționat cu cardul „Cora”!!! (între noi fie vorba: sper să nu se fi anulat punctele bonus obținute, până acum, de la cumpărături!)
Camera nu este nici pe departe spațioasă, ca pentru 5 stele, este, mai degrabă, micuță, cât să nu te lovești de obiectele cu care este mobilată. Are un pat matrimonial, un dulap de haine, un frigider mic, un TV cu diagonală de cca 60 cm, oglindă, un birou cu un singur scaun, aer condiționat și bancă pentru bagaje. Are și un balconaș mic, cu măsuță rotundă, scrumieră, și două fotolii de ratan.
Baia este acceptabilă ca mărime, are cabină de duș cu uși glisante, prosoape albe, impecabile și de bună calitate. Pe un stativ tip dulăpior am găsit consumabile, oglindă pentru make-up și uscător de păr. Ca și la alte hoteluri cu ștaif – în Fuerte Ventura, de pildă - și aici lasă de dorit lumina în baie. Sunt numai două spoturi „chioare” în tavan, unul deasupra lavoarului și unul în mijlocul băii. Un minus mai este faptul că se află doar o veioză, cu o singură noptieră, ambele pentru aceeași persoană. Partenerul (a) să-și ia gândul că mai poate citi sau dezlega vreun careu rebus, lumina nu „bate” până la el! :(
Cina a fost foarte gustoasă și îndestulătoare, cu multe feluri de mâncare gătită, caldă sau rece, cu salate, deserturi, fructe, toate la alegere. N-a lipsit nici baclavaua și nici cataiful, atât de iubite de noi, românii. Una din colegele noastre de grup a fost surprinsă că i s-a cerut să plătească un iaurt! Ea luase, de fapt, ayran, care era considerată ca băutură, deci trebuia plătită. Mihai a cerut un pahar de bere, crezând că este o halbă obișnuită de la noi, de 0,4 litri. A primit un pahar cu picior, de dimensiunea unui pahar obișnuit de vin (cam de 200 ml), pentru care a plătit 4 euro, cu un euro mai puțin decât ar fi plătit dacă cerea o sticlă de 0,5 litri. :((……. si se mai spune că „turcu’ plătește!”. De data asta a plătit românul Mihai!
Un alt mare minus al acestui hotel, cel puțin pentru noi, cei cazați în clădirea corpului nr. 1, în capătul ei (camera 1212), este că am avut parte de mult zgomot datorat programului artistic care s-a prelungit până târziu, și care se desfășura chiar sub ferestrele camerelor noastre. Pe la ora 23,10 Mihai a coborât să reclame acest lucru, având în vedere că trebuia să ne sculăm devreme a doua zi. La recepție a primit răspunsul că n-au ce face, programul de animație se termină la 23,30. În glumă, l-au invitat să doarmă pe o canapea din lobby. „- OK!, dorm aici dacă îmi dai o sticlă de whisky! ”. I s-a răspuns cu un hohot de râs și, imediat a încetat spectacolul. Dimineață am fost treziți de telefonul din cameră exact la ora pe care a cerut-o ghida noastră, 6,38. :) Micul dejun a fost, ca și cina, tot de tip „bufet suedez” și ne-am putut alege fiecare ce-a vrut, de la mezeluri și brânzeturi până la deserturi, ceai, cafea fructe.
După micul dejun, la ora 8,08 :) eram toți în autocar, pornind spre Konia, următorul nostru popas, dar despre asta, mai târziu.
Adaug acum, la final, cu bucurie, :)) pentru că după ce am plecat de la acest hotel spre Cappadocia, am uitat în dulapul din cameră haina mea de piele, cu care am plecat îmbrăcată de acasă, când vremea era rece, și pe care intenționam să o îmbrac în ziua zborului cu balonul, dimineața devreme, când temperatura este mai scăzută. Mi-am dat seama că am uitat-o acolo abia după trei zile. Ăsta n-a fost, însă, motiv să n-o găsesc, cu ajutorul amabililor noștri însoțitori de autocar, bineînțeles, care au sunat la „Lake River Side”. Le-am spus nr. camerei noastre și au promis că voi găsi haina când vom reveni în Antalya, la recepția hotelului - „frate” numit „Port River”, situat la o distanță mică față de acesta, lucru care s-a și întâmplat. Despre respectivul hotel, însă, voi reveni cu un articol, separat.
Trimis de doinafil in 11.10.19 21:55:44
- Nu a fost singura vizită/vacanţă în TURCIA.
22 ecouri scrise, până acum, la acest articol
NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (doinafil); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
- sait oficial al acestei destinații:
- Coordonate GPS: 36.75986100 N, 31.45354900 E - CONFIRMATE
ECOURI la acest review
22 ecouri scrise, până acum, la acest articol
Articol selectat ca fiind „de interes editorial crescut”
— (1) la momentul publicării, nu existau impresii recente în rubrica curentă;
— (2) depășește pragul minim calitativ & cantitativ necesar unei astfel de selecții.
Voturile FB/FU, B/U sunt de valori semnificativ mai mari.
(Eventualele voturi exprimate anterior selecţiei au fost «convertite» în unele de 1300 PMA, respectiv 600 PMA)
@webmaster: Mulțumesc frumos pentru încadrare!
Să aveți o zi minunată!
@doinafil: Dacă acum scriu mai puține ecouri din lipsă de timp, asta nu înseamnă că nu am un comentariu la articolul tău, primul din expediția Cappadocia.
În primul rând mulțumim pentru informațiile pe care le-am pescuit din rândurile tale! Ele sunt folositoare pentru noi, cei care acum ne facem bagajele și suntem gata să pornim pe urmele voastre.
În al doilea rând… Te-ai gândit vreo clipă că nu-ți vei recupera haina când turcii sunt plini de pielărie? Pe de altă parte, dacă nu ți-o înapoiau, te obligau să-ți mai cumperi una și astfel… se face comerțul. Cât despre ideea lui Mihai cu cardul Cora… Bun pontul, dar ne vedem obligați să ne facem fiecare câte un astfel de card. Eu am, deci, ar trebui să nu-l uit acasă?
@doinafil:
Ai " spart gheata" cum se spune si uite ca incepe sirul povestii atat de asteptate acum la ceas de impachetari si pregatiri de drum.
Astept cat mai multe info, tipsuri si tot ce crezi ca ar fi util pt noi cei ce vom urma.
Multam si vacante minunate!
@iulianic:
Mulțumesc pentru ecou și vot, Iulia!
Nu m-am gândit că nu-mi voi recupera haina. Mi-ar fi părut rău, însă, s-o pierd, pentru că este o haină foarte bună și acum, după 24 de ani de purtat iarna, cumpărată de la cineva care făcea comerț cu blugi și haine de piele, aduse în țară din Turcia.
Nu veți putea ocoli mersul la fabrica de pielărie din Antalya, este inclusă în programul excursiei. Acolo noi, ca și alți mulți turiști din grupul nostru, am fost tentati și am cumpărat pentru amândoi câte o haină de piele, chiar dacă acasă mai avem, fiecare, vreo trei. Prețul final obținut poate fi cu 60% mai mic decât cel înscris pe eticheta hăinii. Astea sunt (chipurile!) prețuri pentru europenii vestici. Pentru că am luat 2 bucăți, am obținut un preț și mai bun, puțin peste 60% discount!
DA! , să nu uiți acasă cardul „Cora”! A funcționat la două din hotelurile unde am fost cazați, în această excursie!
Cred că funcționează cu orice tip de card, numai să fie de dimensiunile celei de la intrare în cameră.
Să aveți vreme bună și să vă bucure excursia!
@roth: Am făcut-o tocmai pentru a-i putea ajuta pe colegii din seria a II-a, ce urmează să ajungă acolo pe 18 oct. Mă bucur că pot fi, măcar așa, de ajutor!
Îți mulțumesc pentru ecou și vot, Camy!
@doinafil: Multumim din suflet pentru ecouri. Noi o sa plecam pe 25 oct, asa ca, astept cu sufletul la gura orice informatie. Cum a fost vremea?
@Alina Roxana:
Mulțumesc pentru ecou și vot, Alina!
Am avut o vreme superbă, în unele zile chiar peste 30 grade.
Am fost norocoși și am zburat cu balonul în dimineața zilei de luni, 6 oct., când vântul n-a depășit 6 Km/h. Dacă viteza lui este mai mare de 9 Km/h, zborul se anulează. În ziua precedentă și după noi, nu s-a zburat.
Îți doresc (le doresc și grupurilor ce vor ajunge acolo) să se bucure de vreme bună pentru zbor, și nu numai pentru el, ci pentru tot parcursul excursiei!
Foarte tare faza cu cardul de Cora !!! Am ras cu lacrimi la ingeniozitatea romaneasca!!
Mie nu-mi place Cora, deci nu am card... dar asta este o buna ocazie sa-i incerc utilitatea cardului de Kaufland !!!
@vulpe mihaela:
După cum s-a văzut, pe inginerul Mihai îl duce mintea și la „prostioare, e drept că folositoare”! El a fost cu ideea!
Nu-i bai că nu ai card „Cora”, cred că merge cu orice tip de card, numai să aibă dimensiunea și structura cartelei de deschidere a ușii camerei respective!
Încearcă cu „Kaufland” sau cu unul de farmacie!
Mulțumesc de ecou și vot!
@vulpe mihaela:
” Mie nu-mi place Cora, deci nu am card... dar asta este o buna ocazie sa-i incerc utilitatea cardului de Kaufland!!!
si eu care le am doar virtual ce o sa ma fac???
@roth: Cica merge si cu un carton la masura... au incercat colegii mei !!!
@doinafil: Micul dejun nu ati apucat sa il mancati? Ati plecat mai devreme si nu ati mai prins micul dejun?
Si daca anuntati seara la receptie nu va dadeau micul dejun „to go”?
@Alina Roxana:
Cum să nu apucăm să-l mâncăm?! Citește mai jos:
”Micul dejun a fost, ca și cina, tot de tip „bufet suedez” și ne-am putut alege fiecare ce-a vrut, de la mezeluri și brânzeturi până la deserturi, ceai, cafea fructe.
După micul dejun, la ora 8,08 eram toți în autocar, pornind spre Konia, următorul nostru popas, dar despre asta, mai târziu.
Probabil că ai „sărit” aceste rânduri dinspre finalul articolului meu și că nu ai văzut toate pozele atașate.
Nu a fost, deci, nevoie să cerem de cu seara micul dejun la pachet, pentru drum. Îți mulțumesc frumos pentru ecou și vot!
@doinafil: Ba da, am citit! Nu am inteles pasajul asta:
”Pentru micul dejun cafeaua, sucurile și ceaiul sunt la liber, însă nu se pot face sandwich-uri pentru drum, motivând că nu poți mânca la ora matinală de plecare, și că nu se poate scoate în afara sălii de restaurant nimic de mâncare (nici fructe). ”
@Alina Roxana:
Pasajul neînțeles de tine se referă la informația pe care Ghida ne-a dat-o în autocar, înainte de a ajunge noi la hotel, despre mâncarea de la micul dejun, pe care trebuie s-o mănânci acolo. Nu am ratat niciun dejun și nicio cină în această vacanță.
Știam și din alte surse că oriunde la hotelurile din Turcia nu ai voie să scoți nimic în afara restaurantului.
Orice lichid la cină se plătește, dar la micul dejun, NU!
Cu speranța că de data asta am fost mai bine înțeleasă, îți urez să ai un weekend cum îți place!
@doinafil: A, ok, am inteles acum. Multumesc mult pt informatii. Foarte utile recenziile dvs. si va multumim pt ele. Si noi vom sta la aceleasi hoteluri. Weekend frumos!
@doinafil: Am fost si eu in aceeasi excursie, am citit cu drag articolul scris de dumneavoastra. Ati zburat luni, pe 7 octombrie. Eu imi facusem personal rezervare pentru zbor cu balonul pe 6 octombrie, duminica, la tariful de 170 euro cu o agentie locala, insa n-am avut noroc de vreme.
@Flavia08:
Da, @Flavia, știu că noi am avut norocul de-a fi zburat pe 7 oct., ziua dintre 6 și 8 oct., zile când nu s-a zburat. Îmi pare rău pentru tine!
Până la urmă ai reușit?! Este bine când ajungi acolo să faci o programare cât mai devreme, să nu lași pe ultima zi zborul! El se poate reprograma pe zilele următoare, cum am auzit că se întâmplă.
Mulțumesc pentru ecou (și vot?!)
@doinafil: Tocmai asta a fost si ideea, nu am vrut sa merg cu grupul pentru ca nu mi s-a parut ok modificarea tarifului cu cateva zile inainte de plecare, de la 175 euro la 225 euro.
Mi-am facut programare la Royal Balloons, dar pe 7 oct erau fully booked si nu au avut loc pentru noi, iar pe 8 dimineata cand a fost plecarea nu ne-am riscat sa mai reprogramam, pentru ca nu stiam daca ne vom incadra in timp util.
Mi-am propus oricum sa ma reintorc si n-o sa mai plec pana nu zbor cu balonul
- Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
- Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
- Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație:
in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o
ÎNTREBARE NOUĂ
(întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
- Sep.2017 Hotel de 3***, clar! — scris în 23.10.17 de az|za din ARAD - nu recomandă
- May.2015 Lake & River Side - hotelul de 5* adevarate. — scris în 25.10.15 de vlad.andreea92 din ILFOV - RECOMANDĂ