ARTICOL ÎNCĂRCAT ÎN: 11.11.2014
--- M ---
GR. VÂRSTĂ: 40-50 ani
DIN: Bucuresti
ÎNSCRIS: 05.10.14
STATUS: PRETOR
DATE SEJUR
AUG-2013
DURATA: 7 zile
familie cu copii

GRAD SATISFACȚIE
SERVICII:
100.00%
Încântat, fără reproș
BUCĂTĂRIE ŞI MASĂ:
100.00%
Încântat, fără reproș
CADRUL NATURAL:
100.00%
Încântat, fără reproș
DISTRACŢ. / RELAXARE:
100.00%
Încântat, fără reproș

NOTARE MEDIE REZULTATĂ
100.00%

AUTORUL ar RECOMANDA
această destinaţie unui prieten sau cunoscut
TIMP CITIRE: 10 MIN

Candelaria, un mic orasel omis din traseele turistice.

TIPĂREȘTE URM de aici

Initial vroiam sa fac strict prezentarea hotelului La Siesta situat in statiunea Playa de las Americas in care am stat, pentru ca despre ce este de vazut si de facut in Tenerife s-a tot scris si daca as mai scrie si eu, n-as face altceva decat sa repet lucruri deja spuse, fara a mai putea aduce putinul insolit necesar unei recenzii noi, care sa faca cititorul sa parcurga materialul cu placere si cu interes. Dar cate ceva tot am sa va zic. Va voi descrie o singura posibila destinatie, despre care chiar n-am vazut nimic scris: Candelaria.

Am ajuns in Tenerife cu lectiile facute si cu o lista lunga, prea lunga la cat timp aveam la dispozitie cu obiective ce trebuiau musai vazute. Printre ele si micul orasel Candelaria. Ne imprietenisem cu Sophie, o fata de la receptia hotelului in care eram cazati, Hotelul La Siesta 4 stele (vezi impresii). Sophie era de loc din Belgia, din Liege si venise sa lucreze aici in urma cu 2 ani, sfarsind prin a se indragosti iremediabil de Tenerife. Ne-am inteles in franceza spre norocul meu (bine ca nu era din Regiunea Flamanda cu pasareasca aia a lor... :) ), limba pe care o stapanesc destul de bine. Probabil ca si de asta ne simpatiza, pentru ca mai putea si ea sa vorbeasca in franceza, ca daca hotelul era plin de englezi... Am intrebat-o si pe ea ce putem vizita si ne-a dat obiectivele clasice – Teide, Masca, Los Gigantes, Loro Parque etc. Am intrebat-o si daca stie ceva de Candelaria si a zis ca da, este un orasel care nu se regaseste in traseele turistice standard, merita sa mergem sa vedem Bazilica si sa admiram locul unde sunt cele mai mari valuri de pe coasta insulei. Aici se ducea si prietenul ei, un canadian din Quebec sa faca surfing cu gasca in anumite perioade ale anului. Gata. Acum eram convinsi ca-i o miscare buna, asa ca... Hai la drum.

Candelaria, un mic orasel aflat pe coasta Oceanului Atlantic, situat la 17 Km de capitala Insulelor Canare - Santa Cruz, la 49 Km de Puerto de la Cruz si la la 59 Km de Playa de las Americas, asta ca sa va dau cele mai importante repere.

Aici veti putea admira frumoasa catedrala romano-catolica, Basilica de Nuestra Senora de la Candelaria, inchinata Fecioarei Maria, patroana si protectoarea Insulelor Canare. In Bazilica este expusa o sculptura gotica in lemn a Fecioarei Maria, care dupa cum spune legenda, undeva prin secolul 13, a fost gasita de 2 pastori Guanches (locuitorii nativi ai zonei) pe o plaja in apropiere de Candelaria si dusa intr-o micuta capela, Cueva de Achbinico, existenta si astazi (se afla la ~400m de catedrala mergand pe faleza) si in care mii de pelerini vin sa se roage, sa aprinda lumanari si sa inalte rugaciuni Fecioarei Maria. Initial Guanches au considerat si venerat statueta ca fiind intruchiparea unei zeitati, Chaxiraxi - Mama Zeilor, apartinand cultului lor. Asta pana la cucerirea spaniola a insulei, atunci cand preotii catolici i-au convins pe Guanches ca de fapt acea statueta o intruchipa pe Fecioara Maria, nicidecum pe Chaxiraxi si bineinteles ca fiind parte a natiunii invingatoare, au sfarsit prin a avea dreptate. In anul 1826, o furtuna naprasnica loveste Candelaria si statueta se pierde in ocean, fiind inlocuita cu o replica, aceea existenta acum in Basilica de Nuestra Senora da la Candelaria. Este o intreaga polemica pe marginea acestei statuete, multi istorici sustinand in baza unor inscrisuri din vechime ca Fecioara Maria reprezentata de statueta initiala ar fi avut fața alba si usor imbujorata, pe cand actuala replica are fața neagrã (daca o fi si imbujorata nu se vede... ca-i neagrã :)) ), dar poate da nastere la alte speculatii si nebunii... De exemplu daca Fecioara Maria era neagresã, Isus cum a fost... ?? Si cu implicatiile majore ale acestei situatii asupra Catolicismului, a Ortodoxismului si a Crestinismului insasi (dupa cum probabil multi dintre dvs. stiti deja, religia Crestina, unica pana la un moment dat s-a rupt in doua, religia Catolica si cea Ortodoxa, prin Marea Schismã din anul 1054). Opozantii teoriei - “fața alba”, sustin bineinteles cu tarie ca replica este copie fidela a originalului pierdut in ocean. Una peste alta, este unica reprezentare a Sfintei Fecioare Maria neagrã din lume, la care s-au inchinat, se inchina si se vor inchina in continuare milioane de credinciosi catolici. Macar si numai pentru a vedea aceasta ciudatenie - Fecioara Maria NEAGRÃ si tot ar trebui sa vizitati Candelaria.

In anul 1599, Papa Clement al-VIII-lea, proclama Fecioara Maria ca si Patroana a Arhipelagului Canare, iar 268 de ani mai tarziu, in anul 1867, Papa Pius al-XI-lea ratifica decretul adaugand si titulatura de Protectoare a Arhipelagului.

Constructia. Constructia catedralei a inceput dupa primul razboi mondial dar a fost oprita de mai multe ori: in timpul crizei economice mondiale in 1930 (The Great Depression of 1929, sau Black Tuesday); pe timpul Segunda Republica Espanola (A Doua Republica Spaniola 1931-1939, desfiintata printr-o lovitura de stat militara de generalul Franncisco Franco); apoi in timpul celui de al doilea razboi mondial (1939-1945). Constructia a fost reluata in 1947, dar pentru ca dupa 2 ani nu erau progrese vizibile si se avansa foarte foarte greu din lipsa de fonduri (na... era dupa razboi...), episcopul de Tenerife din acea vreme, Domingo Perez Caceres, are ideea (sclipitoare), ca la constructia catedralei sa se foloseasca stilul arhitectonic specific Arhipelagului Canarian, dar si cu unele detalii specifice tuturor religiilor existente in Insulele Canare, astfel incat toti locuitorii celor 7 insule (Tenerife, Gran Canaria, Lanzarote, La Palma, La Gomera, El Hierro si Fuerteventura), sa fie legati cumva sufleteste de catedrala. Ideea sa a avut un succes enorm, imediat dupa anunt, donatii majore au inceput sa curga din toate insulele Arhipelagului si chiar si de pe continent. Cele mai importante au venit de la comunitatea catolica majoritara, urmate de hindusi, musulmani, protestanti si nu in ultimul rand de la persoane private. Astfel constructia a prins viteza si a putut fi terminata in doar 10 ani, pe 1 februarie 1959, zi in care a fost sfintita intr-o ceremonie religioasa fastuoasa si in prezenta a zeci de mii de credinciosi veniti de pe toate insulele Arhipelagului.

Pe 24 ianuarie 2011, Papa Benedict al-XVI-lea acorda catedralei titulatura de “minor basilica”, deoarece asezamantul indeplinea conditiile necesare si obligatorii pentru acest titlu: importanta istorica, marime, vechime, arhitectura, legatura cu o relicva sau cu un eveniment istoric. Astazi in lume exista aproximativ 1600 de basilici minore si doar 4 basilici majore (toate 4 in Roma). Prin acordarea acestei titulaturi, Vaticanul recunostea valoarea si importanta acestei catedrale pentru biserica romano-catolica si pentru catolicism in general.

Exteriorul Bazilicii. Basilica de Candelaria are trei nave (corpuri) mari, doua capele, o sala de ofrande și vestibul. Este o cladire de mari dimensiuni, cu 2 turle la fatada de 35m si una in linia a doua de 45m, cele 3 turle avand balcoane in stilul arhitectonic al Insulelor Canare. Fatada principala este flancata de 2 pilastri cu capitel doric, acelasi stil (doric) folosindu-se si la decorarea interiorului. Domul central (de inspiratie maura), este foarte luminos si flancat de 7 scuturi, emblemele celor 7 insule ce alcatuiesc Arhipelagul. Vedeti asadar amestecul de stiluri arhitectonice de care va vorbeam mai inainte. Si pentru ca si comunitatea hindu (numeroasa) sa fie multumita, aceasta are ca misiune confectionarea garderobei Fecioarei de Candelaria in fiecare an. Iar in luna mai a fiecarui an, are loc Festivalul Anual Intercultural India – Insulele Canare. Asa ca toata lumea e fericita.

Interiorul Bazilicii. Picturile murale reprezinta ingeri si sfinti din Insulele Canare credinciosi Fecioarei de Candelaria. Langa altar avem pictat steagul Vaticanului, o subliniere a relatiei stranse cu Papalitatea, iar deasupra altarului este reprezentata fecioara Maria. Camarin de la Virgen de Candelaria, este locul unde este depusa statueta de lemn a Fecioarei de Candelaria, care poate fi vizitata dar numai dupa-amiaza. Capilla del Sagrario este capela situata langa Camarin de la Virgen si are o pictura murala infatisand Cina cea de Taina. Capilla del Cristo de la Reconciliacion, capela ce contine sculptura in lemn a lui Hristos rastignit si care este locul de confesiune si pocainta al bazilicii. Sala de las Velas langa intrarea bazilicii, ia numele de la lumanarile si florile oferite credinciosilor ce intra aici, decorata cu o pictura reprezentand Incoronarea Sfintei Fecioare de Candelaria.

Astazi Basílica de Nuestra Senora de la Candelaria, este principalul centru de pelerinaj catolic din Insulele Canare si unul din cele mai importante ale Spaniei, putand primi in interior mai mult de 5.000 de credinciosi. Anual bazilica este vizitata de peste de 2,5 milioane de turisti. Cele mai importante sarbatori ale insulei sunt pe 1-2 februarie – Candlemas (Intampinarea Domnului) pe 1 procesiune cu torţe si pe 2 sarbatoare religioasa oficiata de episcopul de Tenerife si cu participarea autoritatilor si pe 14-15 august - Virgen de la Candelaria (Ziua Fecioarei din Candelaria) pe 14 fiind un carnaval de o mare amploare (cu autostrada TF1 aproape blocata de masini parcate pe doua randuri) si pe 15 sarbatoare religioasa oficiata de episcopul de Tenerife cu participarea autoritatilor.

Acelasi Domingo Perez Caceres episcop de Tenerife, a inceput 1n 1950 si constructia Plaza de la Patrona de Canarias, o piata de o marime considerabila, menita sa scoata in evidenta maretia Catedralei de Nuestra Senora de la Candelaria a carei constructie incepuse deja. Terminata odata cu catedrala, dar inaugurata cu o zi mai devreme pe 31 ianuarie 1959, se numara astazi printre cele 3 piete principale din Tenerife alaturi de Plaza De Espana din Santa Cruz De Tenerife si Plaza del Cristo De La Laguna aflata in San Cristobal De La Laguna. Pe latura din stanga a pietei, chiar langa ocean sunt amplasate 9 statui din bronz foarte dragi locuitorilor insulei, ale vechilor Menceyes Guanches (regii indigeni ai populatiei Guanches, care stapaneau arhipelagul inaintea invaziei spaniole), statui care din anul 1993 au inlocuit statuile originale facute din roca vulcanica, acestea din urma fiind mutate intr-o zona mai protejata.

Langa piata sau in imediata apropiere, puteti gasi si cateva restaurante bune – Restaurante El Timon (cel mai aproape ~400m), Restaurante Olegario si Restaurante El Archete unde puteti servi delicioase mancaruri traditionale sau peste si fructe de mare, dar mai avem si o pizzerie – Candel Pizza, asta pentru cei mai grabiti.

Dupa cum v-am spus si la inceput, este o destinatie omisa din traseele turistice standard, cu un farmec aparte, cu lucruri interesante de vazut, merita sa pierdeti 1-2 ore vizitandu-l. De fapt m-am exprimat gresit. Poate ca pierdeti 1-2 ore ca timp, dar castigul spiritual este mult mai mare.

Inchei in speranta ca poate voi contribuit si eu cu ceva in a va convinge sa vizitati, intr-o viitoare vacanta in Tenerife, acest mic orasel, Candelaria.

Pentru ca asa cum spuneam si in alte posturi anterioare :

Cine detine informatia, detine puterea.

THX! Bye bye.

P. S. 1

Si pentru a cunoaste si cate ceva din istoria trecuta a insulei Tenerife, cititi daca vreti si review-ul meu: "Guanches, vechii locuitori ai Arhipelagulului Canare. Mistere nedeslusite."

P. S. 2

a. Dupa cum probabil stiti deja, Tenerife, de fapt intregul Arhipelag al Insulelor Canare, sunt scutite de taxe. Un Duty-free imens, dar mai convenabil ca cele din aeroporturi. Este un paradis al cumparaturilor ieftine, dar si al produselor contrafacute. Atentie mare, pentru ca totusi un produs original nu va putea ajunge niciodata la ¼ din pretul practicat in UE cu toata lipsa TVA-ului. Daca intalniti preturi la sfert fata de ce a-ti vazut prin UE, acel produs sigur este contrafacut. O logica de bun simt, va va spune ca un produs original de sa zicem 500 € in UE, il veti putea achizitiona in Tenerife la pretul de 350-400 € (scazand o cota medie a TVA de ~20%), dar nu mai jos de atat. Daca este sub = FAKE.

b. Si tot ca un pont. In weekend insula se aglomereaza foarte mult cu spanioli veniti aici sa-si petreaca sfarsitul de saptamana, Tenerife fiind cred, un fel de Valea Prahovei a lor :). E de dorit ca vizitele la Loro Parque, Jungle Park, Siam Park si in general tot ce inseamna incinte inchise sa le faceti in cursul saptamanii pentru a evita aglomeratia.

P. S. 3 Si in ideea ca poate va intereseaza si celelalte teritorii din UE scutite de TVA, va prezint in continuare :

Directivea 2006/112/CE a Consiliului Europei din 28 noiembrie 2006 privind sistemul comun al taxei pe valoarea adaugata (TVA) .

Sfera de aplicare teritoriala

TVA-ul intracomunitar nu se aplica urmatoarelor teritorii terte:

•Insula Heligoland, teritoriul Busingen, Ceuta, Melilla, Livigno, Campione d’Italia şi apele italiene ale Lacului Lugano (teritorii care nu fac parte din teritoriul vamal al Uniunii);

•Muntele Athos, Insulele Canare, teritoriile franceze de peste mari, Insulele Aland si Insulele anglo-normande (teritorii care fac parte din teritoriul vamal al Uniunii).

•Conform Tratatului, TVA nu se aplica nici in Gibraltar sau in acea parte din teritoriul Ciprului care nu se afla sub controlul efectiv al guvernului Republicii Cipru. Aceste regiuni sunt considerate teritorii terte.

Deoarece Principatul Monaco, Insula Man si zonele Akrotiri şi Dhekelia aflate sub suveranitatea Regatului Unit nu sunt considerate tari terte, TVA se aplica pe aceste teritorii.

Mi-am permis sa postez din nou aceste post scriptum-uri cu mici adaugiri, deoarece consider ca informatiile continute pot fi de un real folos si e bine sa fie citite de cat mai multe persoane. Sorry daca am deranjat pe cineva cu asta.

Citește și CONTINUAREA aici

[fb]
---
Trimis de vega06 in 11.11.14 15:03:03
Validat / Publicat: 11.11.14 20:31:41
INFO ADIȚIONALE
  • Nu a fost singura vizită/vacanţă în SPANIA.
NOTĂ: Articol ARHIVAT (nu intră în calculul mediei acestei destinaţii)

VIZUALIZĂRI: 6521 TIPĂREȘTE ARTICOL + ECOURISAU ARTICOL fără ECOURI
selectat ca MiniGhid AmFostAcolo
SESIZEAZĂ
conținut, limbaj

40 ecouri scrise, până acum, la acest articol

NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (vega06); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
Poze atașate (se deschid în pg nouă)
P25 Candelaria - Basilica de Nuestra Senora de la Candelaria. Plaja cu nisip negru din Candelaria. Nicaieri nu am vazut valuri ca aici.
EVIDENTIAȚI ARTICOLELE CU ADEVĂRAT UTILE!
Dacă impresiile de mai sus v-au impresionat prin utilitate, calitate etc folosiți linkurile de mai jos, prin care puteți acorda articolului un BONUS în Puncte de Mulțumire-Apreciere (PMA) articolului.
Puteți VOTA acest articol:
PUNCTAJ CRT: 1000 PMA (std) PLUS 41150 PMA (din 49 voturi)
NOTĂ: Mulțumită numărului de voturi primit, articolului i-a fost alocat automat un SUPERBONUS în valoare de 2000 PMA.

ECOURI la acest articol

40 ecouri scrise, până acum

webmaster
[11.11.14 20:31:14]
»

Articolul a fost selectat ca MiniGhid AmFostAcolo pentru această destinaţie.

vega06AUTOR REVIEW
[11.11.14 20:51:04]
»

@webmaster -

Multumesc. M-ar bucura daca prin acest review as putea convinge si pe altii sa viziteze Candelaria. Merita.

nicole33
[11.11.14 21:47:57]
»

@vega06 -

Felicitări!

Mi-a plăcut mult prezentarea foarte documentată a acestei destinații pe care am vizitat-o și eu în urmă cu mai puțin de două luni.

Una peste alta, este unica reprezentare a Sfintei Fecioare Maria neagrã din lume, la care s-au inchinat, se inchina si se vor inchina in continuare milioane de credinciosi catolici. Macar si numai pentru a vedea aceasta ciudatenie - Fecioara Maria NEAGRÃ si tot ar trebui sa vizitati Candelaria.

Aici trebuie însă să te contrazic. Nu știu câte alte asemenea reprezentări ale Fecioarei Maria de aceeași culoare mai există în lume, dar sigur nu este unica. Voi da ca exemplu doar statuia Fecioarei Maria aflată la Mănăstirea de la Monserrat, Moreneta, considerată patroana spirituală a Catalunyei, a cărei mână am atins-o cu ocazia vizitei de acum doi ani la acest ansamblu monahal.

Privind pozele, sunt uimită ce valuri uriașe ai prins pe faleza de lângă biserică. Oceanul nu este mereu atât de agitat în zonă.

vega06AUTOR REVIEW
[11.11.14 23:52:21]
»

@nicole33 -

N-am stiut. Acuma stiu. M-am informat. Stiu de pilda si ca la lacasele in care este pictata sau este depusa o reprezentare a Fecioarei Maria Neagra, vine mai multa lume in pelerinaj. De ce? Ce-o fi in capul lor? Numai ei stiu. De fapt pentru noi care vedeam prima oara asa ceva a fost socant, iar cand am scris despre statueta am scris sub un impuls de moment, fara sa ma mai documentez . Si trebuia sa-mi dea prin cap ca fiind o statueta gotica (nu facuta pe la ei pe acolo), era posibil sa nu fie unica reprezentare a Fecioarei Maria Negre. Asta e. Pentru a doua oara ai dreptate.

In legatura cu valurile alea imense, am spus ca Sophie, fata de la receptie ne-a zis ca este zona cu cele mai mari valuri de pe coasta si ca sunt anumite perioade ale anului cu valuri pentru surfing. Om fi nimerit taman atunci.

Merci mult pentru aprecieri.

nicole33
[12.11.14 00:04:20]
»

@vega06 -

Și eu am fost puțin șocată de Madona Neagră de la Monserrat, deși citisem și cam știam la ce să mă aștept. Când am vizitat Candelaria nu am mai fost la fel de surprinsă ca prima dată.

Cu valurile nu te-am contrazis, nici nu aș fi putut face asta, pozele fiind mai mult decât elocvente, am fost doar mirată să le văd „spălând” faleza din stânga bisericii. Se pare că surf-ul este la ei un sport național, deoarece i-am văzut zilnic cu plăcile chiar pe valuri mititele în Playa de las Americas, în apropierea hotelului la care am stat fiind chiar un fel de școală de surf.

abancor
[12.11.14 07:36:16]
»

Pentru mai multe informaţii: en.wikipedia.org/wiki/Black_Madonna

Conform wiki, numai în Franţa sînt cel puţin 180 de Madone Negre originale (medievale), plus sute de copii, iar în Europa vreo 500 (icoane şi statui). Probabil atrag pelerini mai mulţi din curiozitate.

Apropo de reprezentări "neobişnuite" ale Fecioarei, am văzut acum cîţiva ani o expoziţie foarte interesantă, cu reprezentări (icoane, statuete) în general pe tema Naşterii Domnului, de pe toate meridianele, de la variate popoare creştinate. Fiecare etnie îşi reprezenta personajele, de la păstori pînă la Isus şi Maria, la fel ca pe ei. Am văzut acolo o Marie şi un Iosif cu trăsături africane, o Naştere unde toţi purtau haine populare mexicane, şi altele asemenea, pînă la cea mai interesantă, o scenă de Naştere de la amerindieni, care avea loc lîngă un wigwam, iar personajele erau îmbrăcate ca Winnetou, inclusiv cu pene în cap. Isus se naşte şi în preeriile vestului sălbatic!

Carmen Ion
[12.11.14 08:49:04]
»

@vega06 - În Franţa, eu am văzut o Madonna neagră la Toulouse, la Notre Dame de la Daurade, precum şi la Saintes Maries de la Mer

alinaro CONS. ONORIFIC AFA / SPANIA
[12.11.14 09:56:38]
»

@vega06 - Mai este una si in Alger, ne-a povestit taximetristul cand am fost acum sase ani. Din pacate eu nu am vazut-o. Poate fi socant pentru ca nu suntem obisnuiti, mie insa mi se pare o chestie extraordinara, fie numai si pentru ce poate simboliza; eu cred ca nu trebuie neaparat sa ne gandim ca Fecioara nu a fost neagra... Pentru mine e clar: un simbol al tolerantei si pacii, al infratirii si iubirii celui de langa tine. Peace and flower!

Felicitari pentru review, mi-a placut inca o data.

O zi frumoasa!

cami_dxb
[12.11.14 10:32:47]
»

@abancor - In Alicante este Museo de Belenes, unde sunt reprezentari ale Nasterii Domnului din foarte multe zone ale lumii. Am vazut statuete din Africa, Japonia, America de Sud, toate avand trasaturi specifice zonelor din care provin.

amero
[12.11.14 11:00:36]
»

foarte frumos rew. mi-a placut si felicitari tuturor celor care au scris ecouri documentate dar si autoarei. un exemplu frumos de "discutii", civilizat si argumentat, de mare bun simt din partea tuturor. vis-a-vis de "madona neagra".

vega06AUTOR REVIEW
[12.11.14 13:39:57]
»

Aoleu... Am deschis Cutia Pandorei. Toata lumea pe capul meu . Ati tabarat toti pe mine, cinci deodata (pana acuma cel putin) si eu saracul de mine sunt unul singur. N-am si eu un sustinator... Si pentru ca tot am adus vorba de Cutia Pandorei stiti care e singurul lucru care a ramas in ea, nu? Speranta. Doar am recunoscut ca am scris sub un impuls de moment si vina recunoscuta e pe jumatate iertata, nu? Asa ca recunosc de doua ori sa fie iertata (vina) 100 %. Pot ? Cum i-am spus si lui nicole33 acuma stiu ca exisata mai multe Madone negre. Vaticanul initial nu a fost de acord ca cei convertiti la religia catolica sa se inchine unei Madone negre, tocmai pentru ca se putea pune in discutie apartenenta la rasa alba a lui Isus, care apãrea in toate descrierile la nasterea sa, ca avand parul blond si faţa alba ca laptele, dar intr-un final a acceptat in ideea de a nu-si pierde prozelitii, pentru ca cei ce se inchinal Madonei negre erau in proportie de 80 % noi convertiti spre religia catolica.

Oau! Alinaro, “Peace and flower” . Sloganul non-violentei promovat de miscarea Hippies “Flower Power” din anii ’70. Total de acord. Fara violenta. Dar sa stii ca Madona Neagra a fost acceptata de Vatican dintr-un motiv, pana la urma cred eu meschin si interesat. Pentru a nu-si pierde enoriasii care prin intermediul parohiilor catolice imprastiate prin toata lumea, cotizau intr-un final si pentru bunastarea si bogatia Vaticanului, asa ca... Parerea mea.

nicole33 – Noi ne-am lamurit. Peace.

abancor - Merci. Acum stiu si eu, tardiv, dar omul cat traieste invata. Totul e sa nu persiste in greseala. Tare aia cu Winnetou. As fi vrut s-o vad si eu.

Carmen Ion – Era sa tabãr pe tine si sa-ti zic ca eu n-am vazut nici o Vierge noire la Notre-Dame, dar am vazut dupa ca spui de Notre-Dame de la Daurade din Toulouse, nu de la Paris ... Ma fote.

alinaro - “Sarumanaa” pentru aprecieri.

cami dxb - As fi curios daca acesti credinciosi din Africa, Japonia, America de Sud de care spui se inchinã si in fata altor reprezentari ale Fecioarei Maria decat cele apartinand rasei lor .

amero - Pai de ce ne-am lua de gât ? Nu pentru a lamuri unele lucruri (in mod civilizat si elegant) este creata sectiunea de ecouri ? Eu asa vreau sa cred.

Va multumesc tuturor si pentru faptul ca mi-ati citit materialul, si pentru cuvintele frumoase, dar si pentru criticile intemeiate. Mea culpa.

Cum zicea alinaro – peace and flower la toata lumea. O zi minunata tuturora.

alinaro CONS. ONORIFIC AFA / SPANIA
[12.11.14 13:48:19]
»

@vega06 - Uite ca-mi place si mesajul asta. Nu's de ce, da' credeam ca esti fata/fumeie, poate pentru ca "vega" inseamna "lunca" in spaniola, si mai e si nume de fata. Nu e important, e o... anecdota, vorba lu' fi-miu.

Cat despre "Peace and flower" eu il pusesem la paragrafu' cu toleranta, pace si iubire, nu ca si concluzie la ecourile noastre de aici, pentru ca, chiar daca s-a strecurat aceasta inexactitate in reviewul tau, nu e bai (toti le comitem), iar cei care am intervenit am fost fair play, asa cum ar trebui sa fim mereu, aici pe site, si in viata. Deci: am "tabarat" pe tine claie peste gramada, cinci Doamne si toti cinci, dar eu ma declar sustinator ferm al tau.

abancor
[12.11.14 14:07:53]
»

Vega e și numele unei stele, de origine arabă. Pe mine la asta m-a dus cu gîndul, la un pasionat de astronomie.

În spaniolă credeam că înseamnă pășune. De unde își trage numele și celebrul Las Vegas.

vega06AUTOR REVIEW
[12.11.14 14:22:56]
»

@alinaro -

Stai putin alinaro, ca suntem in dezacord.

1. Am vazut si am inteles in ce context ai folosit sloganul "Peace and flower", da’ eu l-am deturnat si l-am folosit cum imi convenea mie . Tehnicã da supravietuire .

2. Cand am spus ca toti ati tãbãrât pe mine, am spus-o sub forma de gluma, in nici un caz ca m-ar fi deranjat cumva. Nu trebuie luata sub forma asta. Chiar ma bucur sa vad ca materialul meu a fost citit cu atentie si de catre persoane avizate, care normal au intervenit sa corecteze o eroare. Nu sunt tipul de om care sa nu suporte criticile, atata vreme cat sunt corecte si constructive.

3. “Sarumanaa” din nou celui mai ferm sustinator al meu .

vega06AUTOR REVIEW
[12.11.14 14:36:43]
»

@abancor -

Intr-un ecou la un material anterior, alinaro m-a intrebat cum mi-am luat nickname-ul asta si i-am explicat ca vine de la initialele numelor noastre. Al meu, al sotiei si al fetei, VGA, initiale pe care le-am avut pe numarul de inmatriculare al primei noastre masini. Si cu atat mai mult cu cat masina era de culoare albastru foarte inchis, iar steaua Vega mai este denumita si steua albastra... Asta a fost.

alinaro CONS. ONORIFIC AFA / SPANIA
[12.11.14 14:41:48]
»

@vega06 - Pfff, m-am facut de bascalie. Se vede ca ma lasa memoria, ma ramolesc pe zi ce trece. Mii de scuze, jur ca nu mi-am amintit. Rusinica.

P. S. Imi plac tehnicile de supravietuire .

vega06AUTOR REVIEW
[12.11.14 14:44:21]
»

@alinaro -

Nici o problema .

P.S. Sunt expert .

P.S.2 Am vazut ca si amero ma crede fatã...

amero
[12.11.14 17:21:26]
»

@vega06 - draga coleg, iata ca te-ai deconspirat, asa incat bifeaza si in casuta respectiva a userului - faptul ca esti de genul masculin.

sa stii ca ecoul meu a fost de apreciere si pentru rew. tau si pentru colegii de ecouri pentru ca a fost o eleganta remarca, din pacate in lumea nebuna in care traim a inceput sa mi se para buna cuvinta putin... altfel.

in rest astept cu mare interes urmatoarele articole la fel de frumoase si foarte documentate.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][0 vot]
vega06AUTOR REVIEW
[12.11.14 18:16:04]
»

@amero -

Da' eu niciodata n-am fost conspirat.

Si casuta de care spui e bifata de cand mi-am deschis cont pe AFA.

Sa nu fie eroare de soft ceva, ca eu am avut deja problema asta.

Hai ca raportez problema asta lui webmaster.

msnd
[12.11.14 19:10:02]
»

După toate discuțiile de mai sus, să vin și eu să spun că mai există o ”Madona Neagră” în Polonia, la Czestochowa, la mănăstirea Jasna Gora? Nu cred că mai are importanță.

Pace tuturor.

vega06AUTOR REVIEW
[12.11.14 20:18:32]
»

@msnd -

Sa fie primit si acest ecou. Bineanteles ca are importanta.

Atata vreme cat aflam lucruri noi, de ce nu?

Uite ce-am aflat pana acum :

nicole33 - Statuia Fecioarei Maria aflată la Mănăstirea de la Montserrat.

abancor - Numai în Franţa sînt cel puţin 180 de Madone Negre originale (medievale), plus sute de copii, iar în Europa vreo 500 (icoane şi statui).

alinaro - Mai este una si in Alger

cami dxb - In Alicante este Museo de Belenes, unde sunt reprezentari ale Nasterii Domnului din foarte multe zone ale lumii. Am vazut statuete din Africa, Japonia, America de Sud, toate avand trasaturi specifice zonelor din care provin.

msdn - mai există o ”Madona Neagră” în Polonia, la Czestochowa, la mănăstirea Jasna Gora

Deci cum ziceam. De ce nu?

"Peace and flower" cum zicea alinaro

alinaro CONS. ONORIFIC AFA / SPANIA
[12.11.14 20:40:41]
»

@vega06: Esti tare!

vega06AUTOR REVIEW
[12.11.14 20:54:43]
»

@alinaro -

Merci. De ce ?

vega06AUTOR REVIEW
[12.11.14 21:06:18]
»

@msnd -

Mai este putin si vine Pastele, Invierea Domnului Isus, vom petrece cu totii impreuna cu familia si cu prietenii, ciocnind oua rosii si bând (a bea) vin, mancand cozonac si - miel nu mai cumparati ca sunt eu dator cu unul. V-am botezat din "msnd" in "msdn" . Sorry.

msnd
[12.11.14 21:24:29]
»

@vega06 -

De acord. Cam 12 kg ar fi tocmai bun.

No problem! Accepted!

nicole33
[12.11.14 22:21:40]
»

@vega06 -

Mi se pare extraordinar șirul ecourilor care au urmat comentariului meu și, recunosc, și eu am aflat astăzi lucruri pe care nu le știam, motiv pentru care le mulțumesc colegilor de pe AFA.

Noi am făcut pace încă din Turcia, nu-i așa?

vega06AUTOR REVIEW
[12.11.14 22:47:26]
»

@msnd -

S-a marcat.

vega06AUTOR REVIEW
[12.11.14 22:50:41]
»

@nicole33 -

Correct !

Asta e. Pentru a doua oara ai dreptate.

nicole33 – Noi ne-am lamurit. Peace.

D-aia am si postat asta, poate se aprindea beculetul.

Ce chestie domne, ne-am intalnit in Turcia si acum in Tenerife . Ce mica-i lumea...

...in AFA.

adri-nico
[10.01.15 22:46:37]
»

finule, ti-am vazut si mutra... si de fina imi place... dar oare ce admira ea in poza cu statuile ca ma ia... imaginatia. (p. 03)

cit despre Fecioara neagra eu aflu abia acum pentru prima data si... vorba aia, omul cit traieste, invata.

am vizitat atitea biserici la Roma, am facut zeci de poze, mi-au placut detaliile de pe pereti, de pe tavane, basca si de pe podele dar nu stiu daca as putea scrie un review asa de... wikipedios!

P>S> nu imi place ca la multe poze ai pus acelasi titlu.

vega06AUTOR REVIEW
[10.01.15 23:11:03]
»

@adri-nico -

finule, ti-am vazut si mutra... si de fina imi place... dar oare ce admira ea in poza cu statuile ca ma ia... imaginatia. (p. 03)

Nase, da ce imaginatie zburdalnica ai ... Fina admira oceanul si valurile, ce credeai? Si ca sa nu-ti mai obosesti imaginatia, ala din stanga e unul dintre Menceyes, fostii regi din Tenerife-le antic si ce vezi acolo daca te-ai gandit la ce-mi inchipui io , este de fapt mana lui stanga tinand in pumn o roca vulcanica.

Ei vezi, nu suntem primii care n-au mai vazut (auzit) de Madona Neagra. Fatã, ma lasi si tu cu wikipediozitatea, please, ca am mai avut un meci pe linia asta la "Guanches, vechii locuitori ai Arhipelagulului Canare"!

adri-nico
[10.01.15 23:18:43]
»

@vega06 - Ah, bine ca m=ai lamurit cu roca aia ca acus imi luam belet cu view la statuie!!!

Si cind scrii, baga si matale niste ghidusii pe alocuri... sau nu s-au petrecut?

Ai citit reviewul meu cu Vasilica? Daca vii la intilnire si nu stii, te botez cu apa fiarta!

vega06AUTOR REVIEW
[10.01.15 23:35:07]
»

@adri-nico -

Aha, m-am lamurit. Deci te gandisei la ce ma gandisem io. Gata nase, caut Vasilica, ce sa mai...

nicole33
[10.01.15 23:42:30]
»

@vega06 -

Fatã, ma lasi si tu cu wikipediozitatea, please, ca am mai avut un meci pe linia asta la "Guanches, vechii locuitori ai Arhipelagulului Canare"!

Ai grijă să nu o superi pe nașa, că te mai trezești cu o reclamație la webi și rămâi și „nebotezat” la Belvedere.

vega06AUTOR REVIEW
[10.01.15 23:45:01]
»

@nicole33 -

Am inteles sefa... N-o supar pe nasa. Bagat la cap .

adri-nico
[10.01.15 23:45:13]
»

@nicole33 - adica ce vreti sa spui, fetica? ca io sint sifonareasa la webi?

cum sa zici asa ceva?

webmaster21
[10.01.15 23:50:48]
»

E valabil și aici! Destul offtopic! Deja ați fost avertizați azi, următorul pas este galben și chiar nu aș vrea să se ajungă acolo. Mulțumesc pentru înțelegere.

nicole33
[10.01.15 23:54:58]
»

@adri-nico -

N-am afirmat așa ceva.

Colegul era tare supărat anul trecut și nu știam pe cine a deranjat cu articolul lui, dar lucrurile s-au lămurit în final.

Acum ce să zic, încerc să nu mă cert cu lumea pe aici măcar până la sfârșit de martie că particip și eu la prima mea întâlnire și nu vreau să-mi rupă vreunul picioarele pe acolo.

vega06AUTOR REVIEW
[11.01.15 00:22:51]
»

@nicole33 -

Aici trebuie însă să te contrazic. Nu știu câte alte asemenea reprezentări ale Fecioarei Maria de aceeași culoare mai există în lume, dar sigur nu este unica. Voi da ca exemplu doar statuia Fecioarei Maria aflată la Mănăstirea de la Monserrat, Moreneta, considerată patroana spirituală a Catalunyei, a cărei mână am atins-o cu ocazia vizitei de acum doi ani la acest ansamblu monahal.

Trebuie sa recunosc ca ai deschis cu ecoul asta cel mai frumos sir de ecouri de la toate postarile mele. Ce a urmat e de poveste.

Da. Am fost suparat cu @Husky, da mi-a trecut . Si cu Belvedere, stai linistita, ca in AFA sunt oameni de factura buna, ne certam, ne impacam si folosim doar vorbele. Atat.

calatorul
[09.07.15 15:37:02]
»

Frumos, interesant, pe aici nu am ajuns inca si cu pasul, deocamdata doar cu cititul.

vega06AUTOR REVIEW
[09.07.15 19:20:41]
»

@calatorul50 -

Multumesc pentru vizita si comentariu.

Eu va doresc sa reusiti sa ajungeti si pe aici. Este o zona superba care merita vizitata

Sfârșit SECȚIUNE Listă ECOURI scrise la articol

ROG REȚINEȚI:
  • Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
  • Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
  • Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație: in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o ÎNTREBARE NOUĂ
    (întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
SCRIE UN ECOU LA ACEST REVIEW
NOTĂ: Puteți folosi ptr formatarea ecoului: [b]...[/b], [i]...[/i], [q]...[/q]
EMOTICOANE ce pot fi folosite SHOW/HIDE
Sfârșit SECȚIUNE SCRIE ECOU

NOTĂ: Rubrica de mai jos vă permite să vă abonați (sau să vă dezabonați) la / de la notificări (înștiințări prin email) atunci când cineva răspunde unui text scris ca ecou mai sus.
Status Abonament Ecouri la acest review - abonament INACTIV [NU primiți înștiințări atunci când se scriu ecouri la acest review]
VREAU înștiințări pe mail când se postează ecouri la acest review
9 utilizatori sunt abonaţi la urmărirea acestui fir de discuţie (primesc instiinţări la adăugarea unui ecou):
abancor, adri-nico, alinaro, amero, calatorul, cami_dxb, Carmen Ion, msnd, nicole33
Alte impresii din această RUBRICĂVacanța în Tenerife:


    SOCIALs
Alătură-te comunității noastre

AGENȚIA DE TURISM AmFostAcolo.Travel:
SC Alacarte SRL | R.C.: J35/417/24.02.09 | RO 25182218 | Licența de turism 218 / 28.11.2018

 
[C] Copyright 2008-2024 AmFostAcolo.ro // Reproducerea integrală sau parţială a conţinutului este interzisă
AmFostAcolo® este marcă înregistrată
  • la final = [utf8mb4]; bMustChange=[]
  • pagină generată în 0.076333045959473 sec
    ecranul dvs: 1 x 1