ARTICOL ÎNCĂRCAT ÎN: 01.11.2014
--- M ---
GR. VÂRSTĂ: 40-50 ani
DIN: Bucuresti
ÎNSCRIS: 22.04.12
STATUS: TITAN
DATE SEJUR
OCT-2014
DURATA: 4 zile
single

GRAD SATISFACȚIE
CADRUL NATURAL:
NU SUNT ÎN MĂSURĂ SĂ MĂ PRONUNȚ
DISTRACŢ. / RELAXARE:
100.00%
Încântat, fără reproș

NOTARE MEDIE REZULTATĂ
100.00%

AUTORUL ar RECOMANDA
această destinaţie unui prieten sau cunoscut
TIMP CITIRE: 5 MIN

Porsche Museum din Stuttgart

TIPĂREȘTE

Muzeul Porsche este situat in Stuttgart, capitala landului federal german Baden Wuertemberg.

Am avut marea sansa sa pot vizita acest muzeu de exceptie la ultima mea delegatie in Germania. Aici m-am intalnit cu colegi ai mei din multe colturi ale Europei, vreo 40 - 50 la numar, si organizatorii evenimentului de business care ne-a reunit, s-a gandit sa ne faca o surpriza placuta acelora dintre noi amatori de muzee (amatori – profesionisti, as spune).

Am plecat de la hotelul unde eram cazati, NH Hotel Airport Stuttgart (vezi impresii) si conform informatiilor organizatorilor drumul pana oras cu masina ar fi trebuit sa dureze 30 minute. Autocarul care ne-a transportat a avut insa nevoie de mai bine de o ora datorita traficului infernal din acea seara intalnind celebrul ”Stau” german. Am ajuns in cele din urma in Porsche Platz, Piata Porsche, unde asa cum va puteti imagina era destinatia calatoriei noastre, Muzeul Porsche. Pentru turisme exista o parcare subterana foarte mare, parcarea fiind contra cost.

Accesul auto cel mai lesnicios se face pe A81 Stuttgart – Heilbronn care se paraseste la iesirea nr. 17.

Sa mai amintesc si faptul ca din oras se poate ajunge cu S-Bahn S6, statia de acces se numeste Neuwirtshaus (Porscheplatz).

Peste drum de muzeu se afla sediul Porsche AG.

Imensul avantaj de care am beneficiat a fost acela de a vizita muzeul la 9 seara dupa ora normala de inchidere. Veti spune ca sunt glumet! Ba nu! Fiind grup organizat a fost posibila organizarea vizitei in afara orarului normal de functionare a muzeului Porsche. Ba chiar am apreciat la superlativ si serviciile a doi ghizi (un barbat si o femeie) vorbitori de limba engleza, care ne-au insotit pe parcursul vizitei de circa o ora - o ora si ceva.

La intrarea in muzeu, pe mana stanga se gaseste zona de primire, de unde in mod normal se cumpara bilete, se obtin informatii etc.

Pretul unui bilet este de 8 Eur pentru adulti, respectiv 4 Eur biletul redus. Dupa ora 17, tarifele se injumatatesc. Copiii pana la 14 ani insotiti de adult pot vizita gratuit muzeul. Mai exista alte tarife pentru grupuri, abonamente etc. In pretul biletului primesti la cerere ghid electronic audio, gratis. Pentru copii exista ghidare speciala functie de categoria de varsta 4 – 7 ani sau 8 – 13 ani. Prezentarea pentru ei se face intr-un limbaj si cu informatii atractive varstei. Se pot organiza chiar si serbari pentru copii sau ateliere creative pentru copii in muzeu. Nu-i asa ca sunteti deja fascinati, desi inca nu v-am relatat nimic concret despre muzeu?

Cladirea muzeului are o arhitectura futurista, cu multa sticla si otel si forme avangardiste / nonconformiste ale arhitecturii. Pentru proiectarea cladirii s-a organizat un concurs la care au participat 170 arhitecti europeni. Constructia a durat intre anii 2005 si 2008, deschiderea oficiala avand loc in ianuarie 2009.

La parter pe langa ”casa de bilete” se gaseste un atelier, real si functional, bineinteles inchis la ora tarzie cand ne-am gaist noi sa fim prezenti, dar si un magazine de suveniruri, si el din pacate inchis. Muzeul propriu-zis se desfasoara practic la etajele 1 si 2, accesul la / de la primul etaj facandu-se cu o scara rulanta lunga si inalta.

Pe o suprafata de 5600 mp sunt prezentate peste 80 vehicule, modele marca Porsche de la aparitia lor pe piata pana in cotidian. Putem admira masini de curse de legenda, dar si multe model de serie fascinante. In Muzeul Porsche suntem inconjurati de nu mai putin de 23000 CP.

Ca un veritabil muzeu german, civilizat, parcurgerea acestuia se face dupa un sens unic. Aici trebuie sa ma inspir putin de pe site asupra sectiunilor muzeului ca sa va pot reda o informatie corecta.

In acest caz, sensul unic are legatura cu conceptul muzeului, despre care va spun indata. Iata sectiunile muzeului:

- ”Prologul” (sau Porsche inainte de 1948)

- “The light idea”

- “The clever idea”

- “The fast idea”

- ”The powerful idea”

- “The intense idea”

si mai exista cateva.

In sectiunea Porsche inainte de 1948 intalnim mai intai un istoric al evolutiei Porsche incepand cu anul 1875 cand Ferdinand Porsche s-a nascut. Aici intalnim primul model „Egger-Lohner” din 1898, "Sascha" si asa numitul "Number 1", primul prototip al Porsche 356 din aul 1948.

“The light idea” prezinta ideile novatoare ale lui Porsche de a gasi un nou optim intre putere si greutate, factor decisiv de succes in conceptia masinilor de curse. Astfel ”356 America Roadster” a devenit cea mai usoara si renumita masina Porsche a vremii.

“The clever idea” prezinta o noua etapa a companiei Porsche care a vrut sa se distanteze de concurenta prin detalii tehnice. Reprezentativ este modelul ”Porsche 356 Carrera GT” din 1960 cu o cutie de viteze revolutionara.

Perioada prezentata in sectiunea “the fast idea” se refera la anii in care Porsche a pus accent pe aerodinamicitatea vehiculelor construite. Aici admiram modelul “Porsche 956”, amplasat cu rotile in sus, vrand sa transmita ca de la viteza pe care o putea atinge de 321 km/h (200 mph) se putea practic desprinde de la sol. Wow sau uau!

In anii 1970, Porsche era un nume de top in cursele de masini. In aceasta perioada a pus accentul pe puterea motoarelor sale. Au fost ani in care s-a detasat de orice concurent. Aici se pot admira detalii ale motoarelor vremii.

Urmeaza una din sectiunile cele mai impresionante (parerea mea) – ”intense idea”. Este perimetrul unde sunt puse in valoare cele peste 150 de trofee castigate de Porsche in cursele auto de-a lungul anilor.

Mai exista 2 module din acest concept de muzeu despre care nu stiu sa va spun prea multe, asa ca le sar, din pacate.

Ferdinand Porsche a predat stacheta si strategia sa unuia dintre fiii sai si unuia dintre nepoti.

Intrucat descrierea mea este cu totul insuficienta pentru a reda maretia muzeului, m-am rezumat la cele mai sus prezentate care arata etape din dezvoltarea Porsche pe care muzeul a dorit sa le imortalizeze in aceasta structura. Intelegand aceasta gandire realizezi ca Porsche a fost permanent un novator, a vrut sa fie cu un pas inainte si de cele mai multe ori a si fost si niciodata nu s-a limitat la performantele atinse la un anume moment dat.

Din motivele mai sus prezentate puteti deduce de ce un muzeu ca acesta dar si in general trebuie vizitat cu un ghid care sa te faca sa intelegi cu alti ochi cele expuse.

Impresionant! Impresionant! Impresionant!

Va las sa vizionati pozele atasate care sper sa va capteze si sa va placa!

Calatorie placuta in timp cu Porsche!

“Hinzukommen ist ganz leicht. Wegzukommen sehr schwer.” Aceasta sintagma dintr-un flyer al muzeului Porsche mi-a placut foarte mult. Ea spune ceva de genul: “Sa ajungi aici este foarte usor; sa te retragi (sa iesi) este foarte greu.”

Nu ezitati sa vizitati Muzeul Porsche daca veti avea ocazia!

Dan


[fb]
---
Trimis de Dan&Ema in 01.11.14 12:20:36
Validat / Publicat: 01.11.14 13:56:42
INFO ADIȚIONALE
  • Nu a fost singura vizită/vacanţă în GERMANIA.

VIZUALIZĂRI: 4264 TIPĂREȘTE ARTICOL + ECOURISAU ARTICOL fără ECOURI
SESIZEAZĂ
conținut, limbaj

10 ecouri scrise, până acum, la acest articol

NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (Dan&Ema); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
Poze atașate (se deschid în pg nouă)
P01 Cladirea din otel si sticla a muzeului seara
EVIDENTIAȚI ARTICOLELE CU ADEVĂRAT UTILE!
Dacă impresiile de mai sus v-au impresionat prin utilitate, calitate etc folosiți linkurile de mai jos, prin care puteți acorda articolului un BONUS în Puncte de Mulțumire-Apreciere (PMA) articolului.
Puteți VOTA acest articol:
PUNCTAJ CRT: 1000 PMA (std) PLUS 29000 PMA (din 33 voturi)
NOTĂ: Mulțumită numărului de voturi primit, articolului i-a fost alocat automat un SUPERBONUS în valoare de 2000 PMA.

ECOURI la acest articol

10 ecouri scrise, până acum

Michi
[01.11.14 16:01:55]
»

Foarte intreresant, este un altfel de review. Mi-am dat seama imediat că s fost scris de Dan, pentru că în special bărbaţii sunt fascinaţi de maşini. Pozele sunt remarcabile. Dacă am citit tot reviewul şi m-am uitat la toate pozele, eu, care consider că maşinile sunt negre, albe, gri, cu două sau patru uşi şi cam atât, înseamnă că mi-a făcut o impresie deosebită.

Dan&EmaAUTOR REVIEW
[01.11.14 16:36:59]
»

@Michi: culmea e ca nu sunt fascinat de masini la nivelul la care sunt unii fani masini. Eu nu stiu nici modelele da masini care le intalnesc in trafic.

Muzeul, ghida si prezentarea m-au facut ca pentru o ora sa fiu fascinat.

Multumesc pt apreciere

dan

abancor CONS. ONORIFIC AFA / GERMANIA
[01.11.14 16:49:50]
»

Vă recomand, tot în Stuttgart, și Muzeul Mercedes, un muzeu în adevăratul sens al cuvîntului, cu un discurs coerent și original, unde istoria automobilului e împletită cu istoria mobilității și a sportului auto și unde se pot vedea mai mult decît mașini: truse de scule, echipamente ale șoferilor de odinioară, indicatoare rutiere etc. O întreagă lume auto.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][1 vot]
Dan&EmaAUTOR REVIEW
[01.11.14 18:08:16]
»

@abancor: nu am fost la mercedes ca sa compar dar sunt convins ca amandoua sunt muzee de exceptie ale unor nume de calibru in industria auto

dan

puiutea
[06.12.14 14:36:23]
»

Am tot zis să-mi cumpăr și eu "Porci", dar am înțeles că stai cu lunile până vine! Așa că... am rămas la Login... Logan, adică!

Tot aia! "Ce mi-e Târnovo, ce mi-e Paris! " Am zis!!

Dan&EmaAUTOR REVIEW
[06.12.14 14:40:28]
»

Are acelasi numar de roti

puiutea
[06.12.14 15:41:32]
»

@Dan&Ema - Ce roți!?!? PICIOARE, frate, picioare - piftie, ciorbă de potroace, eheeee ce vremuri!

Dar ai dreptate : tot patru sunt!

Dan&EmaAUTOR REVIEW
[06.12.14 15:43:48]
»

Atunci LA MULTI ANI!

Dan

puiutea
[06.12.14 15:45:28]
»

@Dan&Ema - Mulțumesc la fel și vouă, dar... mai ne citim!

Dan&EmaAUTOR REVIEW
[06.12.14 15:57:04]
»

Danke. Bis bald!

Sfârșit SECȚIUNE Listă ECOURI scrise la articol

ROG REȚINEȚI:
  • Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
  • Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
  • Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație: in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o ÎNTREBARE NOUĂ
    (întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
SCRIE UN ECOU LA ACEST REVIEW
NOTĂ: Puteți folosi ptr formatarea ecoului: [b]...[/b], [i]...[/i], [q]...[/q]
EMOTICOANE ce pot fi folosite SHOW/HIDE
Sfârșit SECȚIUNE SCRIE ECOU

NOTĂ: Rubrica de mai jos vă permite să vă abonați (sau să vă dezabonați) la / de la notificări (înștiințări prin email) atunci când cineva răspunde unui text scris ca ecou mai sus.
Status Abonament Ecouri la acest review - abonament INACTIV [NU primiți înștiințări atunci când se scriu ecouri la acest review]
VREAU înștiințări pe mail când se postează ecouri la acest review
4 utilizatori sunt abonaţi la urmărirea acestui fir de discuţie (primesc instiinţări la adăugarea unui ecou):
abancor, Dan&Ema, Michi, puiutea
Alte impresii din această RUBRICĂLa pas prin Stuttgart și împrejurimi:


    SOCIALs
Alătură-te comunității noastre

AGENȚIA DE TURISM AmFostAcolo.Travel:
SC Alacarte SRL | R.C.: J35/417/24.02.09 | RO 25182218 | Licența de turism 218 / 28.11.2018

 
[C] Copyright 2008-2024 AmFostAcolo.ro // Reproducerea integrală sau parţială a conţinutului este interzisă
AmFostAcolo® este marcă înregistrată
  • la final = [utf8mb4]; bMustChange=[]
  • pagină generată în 0.074392080307007 sec
    ecranul dvs: 1 x 1