Tirurile nu vor mai circula pe soselele din Romania?

Este vorba despre un proiect, deocamdata (aflat totusi in stadiu avansat, vezi mai jos), al Ministerului Transporturilor, indus in opinia mea mai degraba de spectrul falimentului – ce planeaza amenintator desupra sistemului feroviar romanesc – decat de preocuparea pentru conditii cat mai civilizate de trafic pe soselele noastre. Indiferent de motive insa – ar fi o masura de salutat.

In esenta, TIR-urile ar fi incarcate in vagoane speciale si transportate  pe distanta Bucuresti – Arad pe calea ferata, degrevand astfel substantial cateva artere rutiere importante ce traverseaza tara.

Eusebiu Pistru, secretar de stat in Min. Trasnporturilor: “Toate camioanele vor fi incarcate pe trenuri fara sa mai utilizeze infrastructura rutiera. (…) Soferii se pot odihni, deoarece trenurile vor avea cabine de dormit si vagon restaurant si coboara dupa noua ore de mers cu trenul”.

Vagoane speciale vor putea transporta pe soseaua feroviara chiar si 20 de tir-uri incarcate. “CFR Marfa are in dotare 160 de vagoane rola, de transport de mare tonaj. Sunt printre cele mai tehnice vagoane din Europa si doar cateva tari mai au asa ceva: Elvetia, Austria si Ungaria. (…) Se pot face trei sau patru curse pe zi”, a aratat directorul general CFR Marfa, Gratian Calin.

Garnituri cu astfel de vagoane vor pleca din gara Bucuresti Progresu pe directia Rosiori, Craiova, Filiasi, Targu Jiu, Simeria si va avea ca destinatie finala gara Glogovat, in apropriere de Arad. Ultimele teste vor fi realizate saptamana viitoare, urmand ca acest nou sistem de transport sa fie operational in maximum doua luni.

4 thoughts on “Tirurile nu vor mai circula pe soselele din Romania?

  1. asta e o veste mare, in sfarsit poate mai dispar din camioanele care sufocau circulatia si omorau multi romani; de altfel, din ungaria spre vest se practica de mult.
    mi s-a intamplat sa fiu depasit de un tir cu 130 km/h pe valea oltului

  2. Au trecut cele doua luni si tiruri sunt parca, tot mai multe…..
    Eu stiam ca exista o lege atat in UE cat si la noi,prin care,tirurile nu au voie sa circule sambata si duminica, in perioada (?)iunie-(?) septembrie.Exceptie fac doar cele care au marfa speciala.
    Nu stiu daca la noi,s-a pus in aplicare asa ceva…..

  3. Intuiesc ca tocmai acea lege europeana (obligatorie, dupa cate stiu, pentru toate statele; posibil cu diferite termene obligatorii de implementare) i-a obligat pe ai nostri guvernanti sa “se faca ca fac ceva”, si nu atat – vezi doamne – grija exagerata fata de soarta soselelor si/sau a soferilor.
    Poate la startul urmatoarei campanii electorale :) — probabil actuala, la presedintie, nu e atat de direct conectata la alegatorii soferi… :)

  4. CAMPIONII IMORALITATII.
    CORNELIA GALAVAN – AVAC.

    CORNELIA GALAVAN INFIRMA IN URMA UNUI ACCIDENT RUTIERE A PUS BAZELE ASOCIATIEI VICTIMELOR ACCIDENTELOR DE CIRCULATIE, CARE CA DREPT RECUNOSTINTA …A INDEPARTAT-O
    NUMAI IN ROMANIA SE POATE INTAMPLA.

    Domnule Presedinte
    al Asociatiei Victimelor Accidentelor de Circulatie -AVAC

    Marian Nedelescu

    Constatam ca nu ati intreprins nici o actiune de reparatie morala fata de d-na Cornelia Galavan care datorita accidentului rutier in urma careaia a ramas infirma dar mai ales a implicarii civice in premiera in Romania, a avut initiativa infiintarii AVAC alaturi de sotul acesteia Ioachim Galavan.
    Este grav ca nu ne-ati pus la dipozitie referitor la istoricul infiintarii asociatiei decat ‘adevarul fabricat’pentru ai denigra pe acestia dupa indepartarea lor caincomozi. Denigrarea lor din cate stim a continuat si in relatiile cu partenerii, colaboratorii si sponsorii asociatiei mai ales datorita derularii de catre Cornelia Galavan si sotul sau a proiectului ‘LACRIMA RUTIERA’ din anul 2001.In actiunea pe care o intrprindem in continuare de a afla adevarul si a va determina in a repara imaginea AVAC, am continuat investigatiile constatand ca rolul determinant in infiintarea si existenta asociatiei l-a avut Cornelia Galavan si sotul acesteia pe care l-ati exclus nelegal, nestatutar avand calitatea de ‘membru fondator’
    In sprijinul afirmatiilor va readuc aminte ca la Judecatoria Sectorului 4 s-a depus dosarul nr. 54/A/PJ/2000 in ultima luna a anului pe data de 07 prin care se solicita inscrierea asociatiei.La dosar existand ‘dovada disponibilitatii denumirii’ eliberata de Ministerul Justitiei pe numele Cornelia Galavan !
    Rolul determinant al Corneliei Galavan si a sotului Ioachim Galavan ce reiese din randul de mai sus este confirmat inaintea datei oficiale precum si dupa ce s-a infiintat AVAC. Am gasit zeci de articole despre ‘cazul Cornelia Galavan’ dar mai ales despre ‘cazul Galavan si expertul infractor Haidu Teodor’ primul caz din Romania cand victima unui accident de circulatie aduce in fata instantei un expert corupt protejat de organele de cercetare penala, demonstrand fenomenul de coruptie prezent in solutionarea tragediilor rutiere !
    Va redau cateva din mentiunile facute de reputati ziaristi de la cotidiienele centale care confirma cele mentionate mai sus:

    1 – “ROMANIA LIBERA” – SILVIU ALUPEI – 27 aprilie 2000
    …Ioachim Galavan intentioneaza sa infiinteze o asociatie a victimelor rezultate din accidente grave de circulatie…

    2 – “CURIERUL NATIONAL” – RAMONA FERARU – 25 mai 2000
    …Familia Galavan a infiintat o asociatie a victimelor accidentelor de circulatie…

    3 – “CRONICA ROMANA – ANDI TOPALA – 16 iulie 2000
    …Este pe cale sa se constituie Asociatia Victimelor Accidentelor de Circulatie…Familia Galavan se bucura pentru infiintarea asociatiei…

    4 – “NATIONAL” – VIOREL ILISOI – 31 octombrie 2000
    …Asa stand lucrurile pare cat se poate de fireasca aparitia unei Asociatii a Victimelor Accidentelor de Circulatie (AVAC)…Initiatorul AVAC este bucuresteanul
    Ioachim Galavan…

    Acestea sunt spicuiri din zecile de articole aparute multe dintre ele inaintea infiintarii AVAC gasite in arhivele ziarelor ‘cazul Cornelia Galavan’ fiind comentat in ‘ZIUA’ (Petre Niteanu, Adrian Artene, Aida Sotea, George Tarata), ‘JURNALUL NATIONAL’ (viorel Ilisoi, Adrian Dicu), ‘LIBERTATEA’ (Anca David, Ruxandra Sararu), ‘AZI’ (Oltea Suceveanu), ‘COTIDIANUL’ (Viorel Patrichi), ‘CURIERUL NATINAL’ (Razvan Amariei), ‘EVENIMENTUL ZILEI'(Cristian Levant, Vasile Surcel, Mihai Mican, Andreea Ciuperca) etc.
    Cazul ‘Cornelia Galavan asa cum am aflat de la fosti mebri ai asociatiei facand subiectul mai multor reportaje tv.
    Datorita Corneliei Galavan a fost cunoscuta si meditizata AVAC dupa care cei doi “parinti morali” au fost indepartati de ‘copii imorali si toate acestea penru ca la data infiintarii AVAC, familia Glavan din cauza greutatilor materiale a fost obligata sa-si vanda apartamentul, in care in mod normal ar fi fost sediul AVAC, apeland la bunavointa Presedintelui Marian Nedelescu pentru a stabili sediul AVAC.
    In incheiere avand in vedere ca nu incercati o reparatie morala ce se impune pentru o mai buna imagine a AVAC va anuntam ca demersurile noastre vor continua pentru aflarea adevarului despre ‘certificatul de nastere’avand in dere ca ‘adevarul pus la dispozitie membrilor asociatiei este denaturat.
    Credem ca actiunile ce se vor organiza in luna octombrie cu ocazia ‘Zilelor Parteneriatului International de Siguranta Rutiera’ ce vor avea loc Bucuresti in perioada 9-11 precum si ‘Forumul Sigurantei Rutiere’ sunt un bun prilej de reconciliere si recunoastere a meritelor Corneliei Galavan si a sotului acesteia Ioachim Galavan. Consideram ca puteti repara aceasta situatie delicata cu ocazia acestor manifestari la care vor fi invitati reprezentanti ai unor asociatii si organizatii care cunosc proiectul ‘LACRIMA RUTIERA’ cu ocazia participarii la invitatia ONU – Organizatia Mondiala a Sanatatii (OMS) la conferinta Mondiala a ONG-urilor pentru ‘Siguranta Mondiala’ si unde au participat aproape 100 de invitati din 60 de tari, Cornelia Galavan fiind singura invitata din Romania cu un proiect initiat si realizat cu eforturi personale !
    Si aici ca si la Gala Societatii Civile – 2006 unde a primit Mentiunea Speciala, cu un an inaintea AVAC care a beneficiat de sprijinul partenerilor, colaboratorilor si a sponsorilor, Cornelia Galavan a fost singura, infirma si bolnava. Aici proiectul ‘LACRIMA RUTIERA’ preciat chiar si de Presedintele Comisiei Europene Manuel Barroso, prin care tot in premiera, se comemoreaza victimele tragediilor rutiere inca din 2001 a fost apreciat de organizatorii si participantii la conferinta. Cu acesta ocazie proiectul a fost cunoscut si apreciat si de “Federatia Europeana a Victimelor Rutiere” (FEVR), “Global Road Safety Partenership (GRSP), “La Prevention Routiere International” (PRI), a caror membra este si Asociatia Victimelor Accidentelor de Circulatie – AVAC infiintata in mod determinant tot de Cornelia Galavan !
    Vom aduce la cunostinta tuturor invitatilor, partenerilor si colaboratorilor Asociatiei Victimelor Accidentelor de Circulatie -AVAC participante la aceste actiuni despre ‘cazul Cornelia Galavan – AVAC’. Deasemeni vom aduce in discutie subiectul si in mass-media din tara si strainatate despre un caz ce se poate intampla doar in Romania !
    In incheiere Domnule Presedinte Marian Nedelescu ca om dar si ca educator si profesor de educatie fizica, recunoasteti in mod sportiv, rolul determinant al Corneliei Galavan la infiintarea si deci existenta Asociatiei Victimelor Accidentelor de Circulatie – AVAC.
    In concluzie avea dreptate un fost membru al asociatiei care a afirmat:
    ” DACA CORNELIA GALAVAN NU ERA NICI ASOCIATIA VICTIMELOR ACCIDENTELOR DE CIRCULATIE – AVAC NU EXISTA”

    ps.
    Unul dintre ziaristii cu care am discutat a confirmat ca l-a cunoscut prin intermediul
    Corneliei Galvan si a sotului acesteia in urma caruia a scris un articol in presa asa cum
    a mai scris si despre alte cazuri puse la dispozitie de familia Galavan inaintea infiintarii
    Asociatiei Victimelor Accidentelor de Circulatie.
    Daca doriti mai multe amanunte va pot comunica un nr. de telefon.

    MEMBRU AVAC

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.