ARTICOL ÎNCĂRCAT ÎN: 21.12.2018
--- M ---
GR. VÂRSTĂ: 40-50 ani
DIN: Bucuresti
ÎNSCRIS: 22.04.12
STATUS: TITAN
DATE SEJUR
DEC-2018
DURATA: 1 zile
single
1 ADULȚI

GRAD SATISFACȚIE
SERVICII:
100.00%
Încântat, fără reproș
CADRUL NATURAL:
100.00%
Încântat, fără reproș
DISTRACŢ. / RELAXARE:
100.00%
Încântat, fără reproș

NOTARE MEDIE REZULTATĂ
100.00%

AUTORUL ar RECOMANDA
această destinaţie unui prieten sau cunoscut
TIMP CITIRE: 3 MIN

Muzeul de Locomotive cu Abur Resita – o bijuterie bine pastrata

Ilustrație video-muzicală
TIPĂREȘTE URM de aici

Adresa

Muzeul de Locomotive cu Abur Resita se gaseste pe Calea Timisoara in apropierea pasajului peste calea ferata unde intrarea dinspre Timisoara se intersecteaza cu intrarea dinspre Caransebes. Se coboara acest pasaj catre centru si pe partea opusa din care venim este muzeu.

Parcare trebuie sa cautati pentru ca acum in Resita s-au marcat multe spatii ca si parcari inchiriate de primarie locatarilor, astfel ca trebuie sa va orientati. Eu am parcat ultimele doua dati vis-à-vis inainte de statia mijloacelor de transport in comun.

Date despre muzeu

Muzeul Locomotivelor cu Abur este simbolul municipiului Resita. Este si cel mai mare muzeu tehnic in aer liber din toata Europa.

Fiind in organizat in aer liber, se poate vizita oricand. Exista o firma de security care vegheaza 24 din 24 la integritatea pieselor muzeului. Este o expozitie fascinanta si ma bucur ca rezista in timp. Foarte bine intretinuta. Mereu am gasit locomotivele vopsite si curate.

Nu exista bilet de intrare sau vreo poarta ce trebuie trecuta, muzeul fiind intr-un parculet cu alei.

De cum ne apropiem vedem 16 locomotive negre expuse, stationate pe segmente de linii de cale ferata.

In anul 1972, la implinirea a 100 de ani, de la prima locomotiva fabricata la Resita, s-a inaugurat Muzeul de Locomotive cu Abur prin eforturile ing. Mircea Popa.

Tot de atunci, Locomotiva Resicza a primit locul central in muzeu. La Resita s-au fabricat locomotive intre anii 1872 si 1964.

Sa pasim printre vechile locomotive

Daca intram dinspre bulevard cum este firesc, pe aleea centrala, vedem sigla muzeului constand in suprapunerea literelor majuscule MLA si drept inainte la 50 de metri vedeta muzeului: locomotiva Resicza 2. Ea poarta numarul de fabricatie 2 si a fost gata sa circule pe sinele de cale ferata in anul 1872. Resicza este in fapt prima locomotiva cu abur fabricata aici la Resita, care a parasite portile fabricii. Resicza 2 a avut doua surori dupa cum am citit: Bogsan 3 si Hungaria 4, care si-au gasit sfarsitul prin casare intre cele doua razboaie mondiale. Modelul dupa care au fost realizate se numeste Szekul si este nativ din Viena.

Mai incolo intalnim un panou informativ intitulat Resita – Viena – Resita

Hungaria 4 a fost expusa in 1873 la Viena si ea a refacut parcursul urmat de Szekul cu cativa ani inainte, dar in sens invers, urmand un fel de proba de triathlon pentru ca a calatorit pe apa, pe calea ferata dar si pe o platforma trasa de boi.

In dreapta Resiczei ne intampina Principesa Elena (15). O locomotiva care putea dezvolta 220 cai putere. Nu am s ava povestesc despre fiecare locomotiva in parte, puteti citi panourile informative care au fost montate langa fiecare dintre cele 16. Cele mai comune locomotive cu abur folosite de CFR sunt cele din [i[]seria 50.000. Mai rapide au devenit cele din seria P8 care puteau deapsi 100 km/h. Diferitele modele prezentate in muzeul in aer liber au avut destinatii diferite pentru trenuri de calatori, de marfa, dar si mixte. Performantele locomotivelor fabricate la Resita au crescut in timp. La inceput viteza care era marcata pe ele se numea “iuteala”.

Cel mai potrivit este sa va faceti timp si sa le vizitati.

Muzeul Locomotivelor cu Abur din Resita este unul foarte drag mie. Mi-este greu sa va fac sa iubiti locomotivele asa cum simt eu si nu imi propun acest lucru. La mine se trage din famile, din copilarie, din acele radacini care conteaza o viata intreaga.

Ma bucur ca exista acest muzeu si se prezinta atat de bine. Este bijuteria de astazi a Resitei. Si cred ca se poate pune semnul de egalitate intre Resita si acest muzeu si daca am intreba pe strada dupa un obiectiv emblematic din Resita 99% ar raspunde Muzeul Locomotivelor cu Abur.

@webmaster

Rog inserare

Glasul rotilor de tren cu Margareta Pislaru

https://www.youtube.com/watch?v=9IhDNX8aG4E.


[fb]
---
Trimis de Dan&Ema in 21.12.18 15:29:31
Validat / Publicat: 21.12.18 17:04:39

VIZUALIZĂRI: 2144 TIPĂREȘTE ARTICOL + ECOURISAU ARTICOL fără ECOURI
selectat ca MiniGhid AmFostAcolo
SESIZEAZĂ
conținut, limbaj

11 ecouri scrise, până acum, la acest articol

NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (Dan&Ema); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
Poze atașate (se deschid în pg nouă)
P03 Locomotiva emblema - Resicza 2
EVIDENTIAȚI ARTICOLELE CU ADEVĂRAT UTILE!
Dacă impresiile de mai sus v-au impresionat prin utilitate, calitate etc folosiți linkurile de mai jos, prin care puteți acorda articolului un BONUS în Puncte de Mulțumire-Apreciere (PMA) articolului.
Puteți VOTA acest articol:
PUNCTAJ CRT: 1000 PMA (std) PLUS 43400 PMA (din 47 voturi)
NOTĂ: Mulțumită numărului de voturi primit, articolului i-a fost alocat automat un SUPERBONUS în valoare de 2000 PMA.

ECOURI la acest articol

11 ecouri scrise, până acum

webmaster26
[21.12.18 15:55:54]
»

Ilustrația muzicală sau video-muzicală indicată a fost atașată articolului (vezi sus, imediat sub titlu).

Dan&EmaAUTOR REVIEW
[21.12.18 15:57:25]
»

@webmaster26: multumesc

Lucien
[21.12.18 17:32:51]
»

Excepțional muzeul și impresiile. Nici nu am știut că există un astfel de muzeu. Atât de interesant, bine întreținut și de ieftin (pentru vizitatori). Când am mers în Bucovina (Moldovița) cu mocănița Huțulca, trenul era tras de o locomotivă făcută la Reșița și care avea ”iuțeala” de 30km/h.

ungureanica
[21.12.18 18:48:36]
»

Frumos articol. Salutări!

webmaster
[21.12.18 19:01:08]
»

Articolul a fost selectat ca MiniGhid AmFostAcolo pentru această destinaţie.

tata123 🔱
[21.12.18 19:01:48]
»

@Dan&Ema: Dacă ai ști de când doresc să văd și eu acest muzeu al locomotivelor cu abur de la Reșița! Poate anul viitor ajung și eu pe acele meleaguri și voi merge neapărat să văd locomotivele.

Am citit (se observă și în imaginile postate) că în acest an locomotivele au fost curățate de rugină, s-au reparat soclurile, s-au efectuat operațiuni de vopsire. Fundația Domeniile de Fier și Uzinele Reșița este organizația care administrează acum parcul tehnic. Vizual exponatele arată foarte bine.

Există un site web oficial dedicat muzeului, îl puteți accesa aici: mlaresita.org.

Mulțumim pentru prezentare și fotografii.

ungureanica
[21.12.18 19:07:28]
»

@tata123: Vă așteptăm cu drag la Reșița. Dați-mi un PM când ajungeți prin zonă: salutări și toate cele bune!

Dan&EmaAUTOR REVIEW
[21.12.18 21:03:18]
»

@Lucien:

Ma bucur daca ai aflat o informatie interesanta.

Mai este un muzeu asemanator al locomotivelor cu abur in Sibiu, langa gara, la depou. Si acela mi-a placut mult. Acolo se gasesc si diferite utilaje gen macara, tractare etc.

Muzeul de la Resita ramane pentru mine un loc special si pe care il iubesc. In timp l-am vizitat de mai multe ori si dupa ‘90 mi-a fost frica sa nu fie devastat. Ma bucur ca m-am inselat , ba mai mult a devenit tot mai prezentabil.

De exemplu la penultima vizita nu imi amintesc de placutele explicative.

Nota 10! ????????????

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][1 vot]
Dan&EmaAUTOR REVIEW
[21.12.18 21:12:54]
»

@tata123:

In primul in rand iti urez sa ajungi sa vizitezi muzeul.

In al doilea rand multumesc pentru completari, asa este fundatia respectiva se ocupa.

Acum arata asa cum se vede din poze foarte bine, revopsit, curatat etc.

Dar si la ultimele mele vizite eu am gasi muzeul in stare prezentabila buna spre foarte buna.

Atunci era voie sa te si urci in locomotive.

Poate e bine ca acum teoretic este interzus cataratul pe locomotive. Desi o poza in locomotiva are alt farmec, in plus din locomotiva vezi altfel cazanul de abur, rezervorul, manetele etc.

Multimesc de ecou!

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][0 vot]
liviu49
[26.12.18 16:41:39]
»

@Dan&Ema: Multumesc frumos pentru acest cadou de sarbatori, articolul, dar mai ales pozele cu locomotivele cu aburi. Avand in vedere ca am fost in preajma acostora cu circa douazeci de ani mai mult ca tine, s-ar putea sa am mai multe amintiri si sa mai stiu cate ceva despre aceste minunatii tehnice, care au fost locomotivele cu aburi. Si pentru ca sunt mai batran as avea cateva completari. Locomotiva din poza P05 este o locomotiva din seria 50, care avea o putere de circa 1100 CP, o iuteala maxima de 55 km/ora, a fost fabricata atat la Resita, cat si la Malaxa si era folosita la tractiunea trenurilor de marfa. In poza P06 avem de-a face cu cea mai puternica locomotiva cu aburi fabricata in Romania, seria 142. Aceasta avea o putere de 3000 CP (mai mult decat LDE fabricata din 1963 la Electroputere, care avea doar 2100 CP), dezvolta o viteza maxima de 110 km/ ora, a fost fabricata doar la Resita si era folosita mai ales la trenurile de calatori. Aceasi serie de locomotiva, 142 vedem si in poza P09, cu mentiunea ca are tender cu rezervor de pacura. In anii 60 a inceput folosirea si a pacurii pentru producerea de abur, in loc, sau impreuna cu carbunii. In poza P12 am reintalnit cu placere o locomotiva din seria 150, pe care noi copiii o numeam Pacific, datorita partilor laterale din fata, asemanatoare cu cele de la locomotivele Pacific americane, pe care le vazusem noi in filme. Locomotivele din aceasta serie aveau o putere de 1800CP, dezvoltau 80km/ora, au fost fabricate la Malaxa si erau destinate tractarii trenurilor atat de calatori, cat si de marfa. Tot la Malaxa s-au mai fabricat si locomotivele din seria 151, cu o putere de 2600 CP, viteza maxima 85 km/ora, destinate mai ales trenurilor de marfa. Si daca tot am inceput sa bat campii cu detalii, nu pot sa nu amintesc de locomotivele din seria 230, putere 1300 CP, viteza maxima 100 km/ora, fabricate atat la Resita, dar si la Malaxa, destinate tractarii trenurilor de persoane, ca si cea mai rapida locomotiva cu aburi din Romania, cea din seria 231, cu o viteza maxima de 126 km/ora, folosita la tractarea trenurilor de mare viteza din Romania acelor ani.

Ati remarcat, probabil, folosirea la denumirea seriilor de locomotive cu aburi a unor numere. Ca sa fiti lamuriti complet va prezint ce reprezinta acele numere. Prima cifra este numarul de rotilor directoare, a doua numarul rotilor alergatoare, a treia numarul rotilor sustinatoare. Aceasta era denumirea familiara a mecanicilor de locomotiva, cea tehnica fiind, in mod cert, diferita.

Si daca as incepe sa vorbesc si despre constructiile anexe ale transportului pe calea ferata aferente trenurilor tractate cu locomotive cu aburi, de fabricarea in Romania si a altor tipuri de locomotive sau de vagoane de calatori chiar ca veti da cu pietre dupa mine.

Asa ca inchei urandu-va numai bine si calatorii placute, dar si traditionalul La multi ani!

Dan&EmaAUTOR REVIEW
[26.12.18 18:56:32]
»

@liviu49: EXCELENT! ????????????

Sfârșit SECȚIUNE Listă ECOURI scrise la articol

ROG REȚINEȚI:
  • Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
  • Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
  • Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație: in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o ÎNTREBARE NOUĂ
    (întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
SCRIE UN ECOU LA ACEST REVIEW
NOTĂ: Puteți folosi ptr formatarea ecoului: [b]...[/b], [i]...[/i], [q]...[/q]
EMOTICOANE ce pot fi folosite SHOW/HIDE
Sfârșit SECȚIUNE SCRIE ECOU

NOTĂ: Rubrica de mai jos vă permite să vă abonați (sau să vă dezabonați) la / de la notificări (înștiințări prin email) atunci când cineva răspunde unui text scris ca ecou mai sus.
Status Abonament Ecouri la acest review - abonament INACTIV [NU primiți înștiințări atunci când se scriu ecouri la acest review]
VREAU înștiințări pe mail când se postează ecouri la acest review
6 utilizatori sunt abonaţi la urmărirea acestui fir de discuţie (primesc instiinţări la adăugarea unui ecou):
Dan&Ema, liviu49, Lucien, tata123 🔱, ungureanica, Zoazore
Alte impresii din această RUBRICĂMuzeul locomotivelor cu abur:


    SOCIALs
Alătură-te comunității noastre

AGENȚIA DE TURISM AmFostAcolo.Travel:
SC Alacarte SRL | R.C.: J35/417/24.02.09 | RO 25182218 | Licența de turism 218 / 28.11.2018

 
[C] Copyright 2008-2024 AmFostAcolo.ro // Reproducerea integrală sau parţială a conţinutului este interzisă
AmFostAcolo® este marcă înregistrată
  • la final = [utf8mb4]; bMustChange=[]
  • pagină generată în 0.082699060440063 sec
    ecranul dvs: 1 x 1