ARTICOL ÎNCĂRCAT ÎN: 24.10.2017
--- F ---
GR. VÂRSTĂ: > 60 ani
DIN: Piteşti
ÎNSCRIS: 19.06.11
STATUS: TITAN
DATE SEJUR
AUG-2017
DURATA: 1 zile
cuplu fara copii

GRAD SATISFACȚIE
CADRUL NATURAL:
100.00%
Încântat, fără reproș
DISTRACŢ. / RELAXARE:
100.00%
Încântat, fără reproș

NOTA MEDIE REZULTATĂ
100.00%
OBS: Spre deosebire de GRADUL de SATISFACŢIE (care se selectează de autor si se exprimă in procente, 0 - 100 %), MEDIA se calculeaza AUTOMAT, ca notă de la 1 (foarte slab) la 10 (excelent)

AUTORUL ar RECOMANDA
această destinaţie unui prieten sau cunoscut
[fb]
TIMP CITIRE: 9 MIN

Muzeul Peugeot (Sochaux), de la pânze de ferăstraie, la automobile de Formula 1

TIPĂREȘTE

În excursia din Franța-Elveția din această vară când am fost cazați în Sochaux, oraș aflat în estul Franței, în apropierea graniței cu Elveția, de unde am făcut mai multe excursii în zonă, vezi impresii, dar ne-am plimbat și prin orașul gazdă, una din plimbări fiind la Muzeul Peugeot aflat la 700 metri de cazarea noastră, la care am ajuns, venind din Belfort, cu autoturismul.

Sochaux este un oraș mic situat la aproape 500 kilometri sud-est de Paris, are circa 4.200 locuitori. Deși nu este oraș turistic, este foarte vizitat, săptămânal zeci de mii de persoane vin și pleacă, fiind un oraș de mare reputație națională și chiar internațională.

De ce?? Pentru că, zilnic, 10.000 – 11.000 de locuitori din localitățile învecinate vin la Sochaux pentru a participa la fabricarea celor 1750 de autoturisme Peugeot, producția zilnică a cunoscutei uzine.

Denumirea orașului provine de la colina învecinată sub care s-au așezat, în urmă cu sute de ani, primii locuitori și este menționat pentru prima dată într-un act oficial spre sfârșitul secolului 12. Localitatea a crescut și crește continuu, dezvoltarea ei fiind strâns legată de cea a companiei Peugeot.

Compania Peugeot a fost fondată în anul 1810 și a devenit repede cunoscută datorită râşniţelor de cafea şi a lamelor pentru ferăstraie pe care le producea. Un an important în istoria Peugeot a fost 1871, când tânărul inginer Armand Peugeot s-a întors dintr-o vizită în Londra cu proiectul unei biciclete, bicicletă pe care a și construit-o, iar 1889 a fost anul în care compania și-a început cu adevărat dezvoltarea, anul în care a fost fabricat primul automobil marca Peugeot.

S-a dezvoltat continuu, și-a diversificat și modernizat produsele, fiind în anumite privințe chiar deschizător de drumuri. Primul Propulsor Diesel din Europa a fost montat pe un autoturism Peugeot, la fel și primul Filtru de Particule din lume. În 1941 a fost fabricat primul autoturism cu motor electric, astăzi se produc automobile complet electrice sau modele hibride. Sigla arhicunoscută a companiei, neînfricatul leu, îmi aduce aminte de Leul din Belfort, sculptură monumentală a lui Frédéric Auguste Bartholdi aflată la nici 15 kilometri de Sochaux.

Compania Peugeot folosește de aproape 90 de ani sistemul de identificare numerică, Peugeot 201 fiind primul autoturism astfel denumit. Prima cifră reprezintă clasa din care face parte autovehiculul, a treia face referire la generația la care a ajuns modelul respectiv. Cifra zero din mijloc este legătura dintre celelalte două. Ulterior sistemul a evoluat folosindu-se și litere ca referire la caroserie, „cc“ pentru „Coupe Cabriolet“, „Berlină Decapotabilă“, „sw“ pentru „station wagon“, caroserie „break“ cum sunt cunoscute de noi. Despre aceste lucruri și despre multe altele am aflat vizitând Muzeul Peugeot.

Le musée de l'Aventure Peugeot, Muzeul Aventura Peugeot a fost inaugurat în vara anului 1988 de către famila Peugeot ca muzeu de brand, fiind astăzi alături de „Muzeul Porsche“ din Stuttgart și „Muzeul BMW“ din Munchen, cele mai mari muzee de acest tip din Europa. Cel mai mare muzeu din lume dedicat automobilului rămâne „Cité de l'Automobile“, de fapt „Muzeul național al automobilului“ din Mulhouse, oraș francez aflat la granița franco-germano-elvețiană, nu foarte departe de acest muzeu.

Muzeul deține o colecție de 450 de autovehicule, 350 de motociclete și biciclete, peste 3.000 de obiecte legate de brand prezentând pânze de ferăstrău, râșnițe de cafea, mașini de cusut și diferite alte unelte, biciclete și motociclete, mașini din toate epocile, mașini sport și mașini futuriste, mai mult de 200 de ani de istorie industrială Peugeot. Muzeul cuprinde o arhivă documentară, un magazin cu amintiri Peugeot, dar și o braserie, toate pe un spațiu expozițional de 10.000 metri pătrați. Mi se pare interesantă ideea designerilor de a transforma vechea fabrică de bere aflată pe acel amplasament în braserie și a o include în muzeu.

Ca o recunoaștere a valorii muzeului și a aprecierilor de care se bucură din partea vizitatorilor, a primit, în anul 2015 și apoi mereu Certificatul de Excelență TripAdvisor.

Muzeul are coordonatele GPS 47,516433 N, 6,831404 E și poate fi vizitat și pe site-ul museepeugeot.com. Site-ul conține un tur virtual al muzeului în care prezintă principalele exponate, dar nicio poză cu acestea. Cred că aplică principiul că poza nu redă frumusețea originalului, sau, poate, este un mod de a atrage cât mai mulți vizitatori, sau …

Muzeul poate fi vizitat zilnic între orele 10:00 și 18:00, taxa de intrare fiind de 9 euro cu reduceri pentru copii, elevi, studenți. Interesantă este oferta muzeului de a fi vizitat, împreună cu un tur ghidat, în franceză, engleză sau germană, al fabricii. Turul se efectuează, cu rezervare, de luni până vineri și pot participa adulți, cost total 22 euro, copii peste 12 ani, cost total 15 euro. Pentru siguranța vizitatorilor copiii sub 12 ani nu sunt acceptați iar celor ce vizitează fabrica li se cere o ținută adecvată, pantofi închiși, pantaloni și mâneci lungi.

Pe perioada vacanțelor programul este ușor modificat. În zilele de marți și miercuri din lunile iulie și august muzeul are program prelungit până la ora 20:00, dar în luna august, când am fost și noi, fabrica Peugeot nu se vizitează. Aș fi vizitat-o sigur având cunoștințe legate de industria noastră de autoturisme, mă refer la părinții mei care au muncit acolo mulți și frumoși ani...

Am oprit în parcarea muzeului, gratuită, mare și bine organizată. Dispune de peste 300 de locuri, are locuri rezervate pentru persoane cu dizabilități și parcări pentru autobuze și biciclete.

Am cumpărat bilete și am intrat în aventura care urmărește evoluția companiei și a autoturismului Peugeot de-a lungul timpului, de la înființare până în zilele noastre. Muzeul este împărțit în sectoare, pe perioade de timp sau serii de fabricație. Este foarte frumos decorat, parcă intri într-o lume de poveste unde fiecare exponat este o bijuterie. Perioadele mai vechi sunt puse în valoare și de atmosfera de epocă, cu poze și afișe de atunci….

Am început vizita cu „Sectorul De la Origini la 1904“, unde, pe și în vitrine din lemn, sunt expuse produsele Peugeot din acea perioadă, cele mai multe fiind râșnițe pentru diverse ingrediente, în diferite forme și dimensiuni, mașini de cusut și multe alte unelte și instrumente. Mi-am continuat vizita în „Sectorul 1905 – 1918“ unde sunt expuse primele modele de autoturisme „Peugeot Vis-a-Vis“, automobile cu două rânduri de scaune așezate față în față, scaunul șoferului fiind pe rândul din spate, care mergea cu viteze de 15 – 30 kilometri pe oră. Urmează „Sectorul 1919 – 1935“ cu mașini la fel de aspectuoase, dar ceva mai iuți, 40 – 60 kilometri pe oră.

Am făcut foarte multe poze, fiecare mașină m-a impresionat prin aspect dar și prin culoare. Care de care mai frumoasă și mai dichisită, cu tapițerii din piele frumos vopsită și roți cu spițe, adevărate bijuterii, nu știai la care să te uiți mai întâi. Felinarele - faruri, trompetele - clacsoane și volanele măresc farmecul acestor mașini care parcă așteptau doamne și domni să-i ducă la plimbare, spre Champs-Elysees, sau la Șosea, sau …. Dar și doamnele și domnii îmbrăcați în haine de epocă așteptau, în pozele expuse în muzeu, pe lângă mașini, plăcuta plimbare promisă.

Sectorul Biciclete – Motociclete“ prezintă toată gama de biciclete și motociclete produse de cunoscuta companie, începând cu velocipede, bicicluri, tricicluri, terminând cu biciclete electrice sau motociclete de curse.

În continuare muzeul este organizat pe serii de fabricație conform sistemului de identificare numerică chiar dacă apar și perioadele în care acestea au fost fabricate. Trebuie menționat „Sectorul Seria 2“, seria 2 fiind prima la care în 1929 s-a folosit identificarea numerică și „Sectorul Seria 3“ unde am văzut decapotabilele și mașinile luxoase, vitezele urcă și chiar depășesc suta de kilometri la oră. „Sectorul Seria 4“ și „Sectorul Seria 5“ prezintă autoturismul Peugeot până spre zilele noastre. Sectoarele seriilor se întrepătrund cu sectoarele anilor, Sectorul 1936 – 1949, Sectorul 1950 – 1960, Sectorul 1961 – 1975.

Două sectoare speciale, „Sectorul Autoutilitare“ unde sunt de remarcat autovehiculele pentru pompieri și „Sectorul Competiții“ în care sunt prezentate mașinile de curse completează expunerea.

Am mers la magazinul cu amintiri despre Peugeot, companie și autoturism. Se găseau acolo miniaturi Peugeot, cărți, ceasuri, jucării, tricouri cu inscripții Peugeot și multe altele…. Am cumpărat câte un breloc și niște tricouri inscripționate, prețuri foarte bune. Pentru comparație din Cora am cumpărat la același preț de 18 euro tricouri însă nu cu firma Peugeot.

Nu am spus prea multe despre muzeu și exponatele lui, pozele postate vor spune cele nespuse de mine….

Vizita a durat aproape două ore, nu știu cum au trecut, aș mai fi stat încă pe atât, dar, timpul…

Mi-au plăcut mult exponatele, adevărate bijuterii, mi-a plăcut modul de prezentare și amploarea acestui muzeu. Mi-a plăcut pentru că mi-a adus aminte de mica Expoziție din Pavilionul Uzinei Dacia în care erau expuse câteva autoturisme pe care am văzut-o când eram copil, apoi când, ca stagiar, am lucrat un an acolo și mai târziu cu copiii mei. Astăzi nu mai există nici pavilionul, nici expoziția..., dar am aflat că se va construi la Mioveni „Muzeul Dacia''.

Sper să pot vedea un alt „Muzeul al automobilelor“ lângă Pitești, altă poveste…

Fără să fiu fan autoturism, vizitarea muzeului mi s-a părut și mi se pare interesantă, și o recomand tuturor celor ce trec prin Sochaux.


[fb]
---
Trimis de mprofeanu in 24.10.17 20:06:01
Validat / Publicat: 24.10.17 21:48:41
VIZUALIZĂRI: 1710INFO ADIȚIONALE
  • Nu a fost singura vizită/vacanţă în FRANȚA.
SESIZEAZĂ
greșeală / conținut, limbaj
Adn. FAVORIT
7 ecouri scrise, până acum, la acest articol

NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (mprofeanu); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo sau ale administratorilor.
Poze atașate (se deschid în pg nouă)
P11 Sochaux, Muzeul Aventura Peugeot, Peugeot 4 Vis-a-Vis, 25 kilometri pe oră, decorată cu margarete la cererea proprietarului, Beiul Tunisului anului 1892
EVIDENTIAȚI ARTICOLELE CU ADEVĂRAT UTILE!
Dacă impresiile de mai sus v-au impresionat prin utilitate, calitate etc folosiți linkurile de mai jos, prin care puteți acorda articolului un BONUS în Puncte de Mulțumire-Apreciere (PMA) articolului.
Puteți VOTA acest articol:
PUNCTAJ CRT: 1000 PMA (std) PLUS 45200 PMA (din 48 voturi)
NOTĂ: Mulțumită numărului de voturi primit, articolului i-a fost alocat automat un SUPERBONUS în valoare de 2000 PMA.

ECOURI la acest articol

7 ecouri scrise, până acum

webmaster26 [24.10.17 21:49:06] »

Mutat, la reorganizare, în rubrica "Descopera Mulhouse și împrejurimile, MULHOUSE" (deja existentă pe sait)

Dana2008 [25.10.17 08:50:01] »

Pfui!!!... Ce bine m-am simțit prin Muzeul Aventura Peugeot! A fost un început excelent printre mașini de epocă, de formula unu, cu viteză redusă sau de curse... mie îmi plac foarte mult mașinile.

Acum câțiva ani nu pierdeam duminica nici o cursă de formula unu... erau Montoya, preferatul meu, de la BMW și Schumacher la Ferrari. Îmi plac mașinile de viteză dar și cele clasice, vechi, lucrate manual, cu multe detalii minuțios realizate, că niște bijuterii.

Mulțumesc frumos pentru plimbarea prin muzeu prin intermediul fotografiile cu exponate deosebite!

FELICITĂRI pentru articol!

RoxanaGRS [25.10.17 09:22:46] »

Ce frumoase sunt ... Foarte fain. Un SB din partea mea. E prima oară când reușesc să fiu eu cea care dă votul de SB .

mprofeanu [25.10.17 19:33:42] »

@Dana2008: Mă bucur că ți-a plăcut muzeul și că ți-a trezit amintiri. Este primul muzeu de acest tip pe care îl văd și deși nu sunt ca tine fan automobil mi-a plăcut foarte foarte mult.

De Peugeot mă leagă și altceva, răspunsul meu la întrebarea cu ce mergi era "peugeot" adică pe jos, nu sunt conducător auto și îmi este groază de viteză.

mprofeanu [25.10.17 19:39:04] »

@RoxanaGRS: Mulțumesc frumos pentru vizită și ecou și îți doresc să dai și să primești cât mai multe SB!

mishu [25.10.17 20:54:59] »

@mprofeanu: Nu credeam ca acest muzeu imi va placea atat de mult dar uite ca a fost altfel decat credeam.

Mi-au placut toate mijloacele de locomotie, incepand cu cele mai vechi si pana la cele mai noi sau chiar avangardiste.

Felicitari, votat cu mare placere.

mprofeanu [26.10.17 10:45:05] »

@mishu: Mulțumesc cu drag pentru ecou și pentru vizită!

Sfârșit SECȚIUNE Listă ECOURI scrise la articol

ROG REȚINEȚI:
  • Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul articolului (review-ului) de mai sus
  • Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine linkul ADAUGĂ IMPRESII NOI
  • Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație: in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o ÎNTREBARE NOUĂ
    (întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
SCRIE UN ECOU LA ACEST REVIEW
NOTĂ: Puteți folosi ptr formatarea ecoului: [b]...[/b], [i]...[/i], [q]...[/q]
EMOTICOANE ce pot fi folosite SHOW/HIDE
Sfârșit SECȚIUNE SCRIE ECOU

NOTĂ: Rubrica de mai jos vă permite să vă abonați (sau să vă dezabonați) la / de la notificări (înștiințări prin email) atunci când cineva răspunde unui text scris ca ecou mai sus.
Status Abonament Ecouri la acest review - abonament INACTIV [NU primiți înștiințări atunci când se scriu ecouri la acest review]
VREAU înștiințări pe mail când se postează ecouri la acest review
2 utilizatori sunt abonaţi la urmărirea acestui fir de discuţie (primesc instiinţări la adăugarea unui ecou):
mishu, mprofeanu
Alte impresii din această RUBRICĂ:

    SOCIALs
Alătură-te comunității noastre

AGENȚIA DE TURISM AmFostAcolo.Travel:
SC Alacarte SRL | R.C.: J35/417/24.02.09 | RO 25182218 | Licența de turism 218 / 28.11.2018

[C] Copyright 2008-2023 AmFostAcolo.ro // Reproducerea integrală sau parţială a conţinutului este interzisă
AmFostAcolo® este marcă înregistrată
pagină generată în 0.080246925354 sec
ecranul dvs: 1 x 1