ARTICOL ÎNCĂRCAT ÎN: 29.09.2015
--- M ---
GR. VÂRSTĂ: 50-60 ani
DIN: Bucureşti
ÎNSCRIS: 04.03.12
STATUS: PREMIUM
DATE SEJUR
AUG-2015
DURATA: 10 zile
cuplu fara copii

GRAD SATISFACȚIE
SERVICII:
90.00%
Mulțumit, mici obiecții
BUCĂTĂRIE ŞI MASĂ:
80.00%
Mai degrabă mulțumit
CADRUL NATURAL:
NU SUNT ÎN MĂSURĂ SĂ MĂ PRONUNȚ
DISTRACŢ. / RELAXARE:
90.00%
Mulțumit, mici obiecții

NOTARE MEDIE REZULTATĂ
86.67%

AUTORUL ar RECOMANDA
această destinaţie unui prieten sau cunoscut
AFA RECOMANDĂ: Pentru transfer Aeroport - Hotel (Roma) și/sau tururi turistice ale Romei / Vaticanului - recomandăm ghidroma.eu
  • Informatii sau rezervări: pe sait sau tel. +39 324 981 3672
  • TIMP CITIRE: 8 MIN

    Circuitul „Italia clasică” – cazare, masă

    TIPĂREȘTE

    N-am reuşit să înţeleg motivul pentru care agenţia de turism unde am contractat pachetul „Italia clasică” cu autocarul nu ne-a pus la dispoziţie de la bun început unităţile de cazare unde aveam să fim găzduiţi pe parcursul celor nouă nopţi, cât a durat vacanţa. Excepţie, să zicem, ar fi fost Roma, pentru care am regăsit menţionat în desfăşurător „Hotel Regent 4 stele (sau similar), amplasat semicentral în cartierul elegant Parioli din nordul Romei”, după care au înşirat o serie de facilităţi. Chestia asta cu „sau similar” este total aiurea. Cum adică „sau”? Ce informaţii vă lipsesc vouă, celor ce aţi perfectat pachetul turistic în speţă, cu mult timp înainte, ca să nu fiţi siguri unde anume îţi vă veţi caza clienţii? În regulă, sunt de acord, pot interveni calamităţi, incendii, se renovează, fură careva tot hotelul respectiv sau apar alte situaţii neprevăzute ce impun, atunci şi numai atunci, transferul turiştilor într-o altă locaţie, similară celei menţionate în contract. Este elementar să ştii din start unde, când, ce şi cât oferi clienţilor tăi, pe care, culmea, doreşti să-i fidelizezi. Ce este atât de greu ca tu, agenţie, să-ţi rezervi pentru anul viitor (căci asta-i procedura) la hotelul X, un număr Y de camere, pentru perioadele T1, T2, T3?

    Faza cu „sau similar” avea să se întâmple, modificare de care am aflat abia în autocar, până să ajungem la Budapesta, când ghidul ne-a înmânat o hârtie A4 printată cu numele şi adresele a şapte unităţi, cu menţiunea că la hotelul din Padova aveam să înnoptăm de două ori, la dus şi la întors. Tot ca noutate, nici pentru Roma nu mai figura pe listă „Regent”, ci „Hotel Princess 4 stele”, amplasat tot semicentral, dar nu la nord, aproape de Villa Borghese, ci la vest, la o distanţă rezonabilă de Vatican. Trebuie să recunosc faptul că „Princess” ne-a oferit două avantaje incontestabile: transportul în comun la îndemână, mai ales metroul, şi doi, hotelul este mult mai aproape de cele mai importante obiective turistice ale Romei, iar Vaticanul, de departe, a fost prioritar.

    În speranţa că, cel puţin orientativ, vor fi de folos altor călători spre Cetatea Eternă, voi face scurte recenzii pentru fiecare hotel unde am poposit şi unde am servit micul dejun, în ordinea traseului.

    - Budapesta, Hotel Ibis Aero, 3 stele: Lanţul hotelier cu o largă răspândire în lume mizează pe pragmatism. Nimic în plus, nimic în minus pentru confort. Camere curate, iar aşternutul curat şi „pufos” acoperea o saltea de pat impecabilă şi extrem de comodă. Baia lucea de curăţenie şi avea toate cele necesare oaspeţilor. Praful nu-şi făcea simţită prezenţa în cameră, deşi, în dreptul grilei de la aerul condiţionat şi deasupra corpurilor de iluminat aplicate pe pereţi, dâre întunecate trădau necesitatea renovării în scurt timp. Camerele orientate stradal sunt de evitat din cauza zgomotului, chiar şi pe timpul nopţii, în schimb cele „de pe spate” au deschidere către multă verdeaţă şi aer curat.

    Micul dejun, divers şi consistent, l-am servit într-un spaţiu prea mic pentru afluxul mare de turişti cazaţi în acel moment, motiv pentru care un loc la masă devenea o problemă. Mare atenţie! Nu luaţi mâncare „la pachet”, nu o „lălăiţi” la masă pentru şuete, iar la plecare vă revine sarcina autodebarasării, punând tăviţa într-un stelaj special.

    - Padova, Hotel Resi, 3 stele: Fără nicio reţinere şi în consonanţă cu colegii de grup, apreciez că această locaţie este o palmă pe obrazul agenţiei ce a organizat „Italia clasică”. Nu numai că cele trei stele nu au nicio minimă justificare, dar este, pur şi simplu, o văgăună jalnică. După cum am mai spus, coşmarul a durat două nopţi, o dată la dus şi apoi la revenirea spre ţară. Camere urâte, deprimante, aşternutul pentru pat suspect de şifonat, şifonierul te întâmpină la deschiderea uşilor cu un miros greu, de îmbâcsit, plus tot felul de „surprize”: piese de schimb pentru aerul condiţionat, resturi rămase de la turiştii anteriori şi răsanteriori, precum şi nişte perne murdare şi motolite. Mobilierul este demodat, pe alocuri slinos, poartă încă amprenta vremurilor când fumatul era permis în hotelurile din Italia, căci marginile noptierelor sau ale mesei sunt înnegrite de ţigările lăsate să ardă până la filtru. Corpurile de iluminat sunt murdare, incomplete sau fără becuri. Am făcut duş pe întuneric, dar am avut apă caldă. Alţi colegi au avut lumină, dar n-au avut apă. Deloc!

    Micul dejun să-l definim astfel: bătaie de joc! Pâine veche, vreo două feluri de rulade fade şi uscate, sucuri făcute din esenţe chimice, asta este! , însă de cea mai proastă calitate, ori prea „lungite” cu apă, cu mult mai mult decât ar fi scris pe instrucţiuni, iar pe mese erau din timp aşezate un fel de platouri, cu exact cinci felii de şuncă şi tot atâtea de caşcaval, dar tăiate la modul transparent. Practic, la masă, omul şi felia. Dacă, voit sau din greşeală, îţi făceai un sendvici în plus, altcineva rămânea nemâncat, implicit.

    - Montecatini Terme, Hotel Villa Rita, 3 stele: Aici, altă dandana, nefiind cazaţi cu toţii în acelaşi loc, ci în trei locuri diferite. Trei stele? Hmm! , cam pretenţios, dar acceptabil. Curat, paturi bune, baia cu tot dichisul. Total aiurea mi s-a părut gestionarea spaţiului, generos în dimensiune, dar ca să nu pară prea golaşă camera au mobilat cu un şifonier imens, cu cinci uşi, iar televizorul, după ce că era micuţ, l-au agăţat deasupra şifonierului, pe colţul cel mai îndepărtat de pat.

    Micul dejun a fost servit într-o sală de mese cochetă, curată, ornată cam multişor după părerea personală, dar foarte ospitalieră. De la bufet aveai ce alege, fiind o ofertă variată şi la discreţie.

    - Roma, Hotel Princess, 4 stele: După cum spuneam, acesta a fost „similarul” cu care agenţia a înlocuit „iniţialul”. Zona nu este rea, însă este cam ascuns raportat la artera rutieră principală, mai precis Via Aurelia, oferind la schimb linişte şi aer curat. Camerele sunt mobilate cu strictul necesar având o repartizare inteligentă, astfel că riscul de a te împiedica sau de a te lovi de ceva a fost redus la minimum. Baia curată şi echipată conform clasificării, cu toate cele necesare, era în fiecare dimineaţă în atenţia personalului de serviciu, care completa efectele de toaletă sau schimba prosoapele după caz.

    Există seif cu utilizare gratuită, iar aerul condiţionat poate fi pus în funcţiune de la un simplu întrerupător din perete, deci fără telecomandă. Pentru reglaje, te căţărai pe masă să butonezi manual, dacă or fi fost funcţionale.

    Piscina se află pe partea din spate a hotelului. Este mare şi îngrijită, dar în contradicţie flagrantă cu copertinele şi geamurile terasei dintre hotel şi piscină, care sunt de o împuţiciune maximă. Cred că n-au mai fost curăţate sau schimbate de pe vremea lui Nero.

    Micul dejun se servea într-un spaţiu generos, foarte curat şi chiar elegant. De la bufet aveai din ce alege şi în permanenţă erau preocupaţi să nu lipsească nimic.

    Deşi hotelul dispune de conexiune Wi-Fi gratuită, este înfiorător de slabă. În camere, indiferent de etaj, nici vorbă să te conectezi la internet, astfel că în faţa recepţiei, pe o rază de 5 - 7 metri, nu mai mult, se strângeau ca la şezătoare toţi turiştii cu trebuinţe on-line.

    - Budapesta, Hotel Budapest, 3 stele: Mare şi elegant, impune respect încă de la intrare. Am curajul să afirm că „Budapest” surclasează lejer hotelul de la Roma, chiar dacă cel din urmă este galonat cu o stea în plus. Totuşi, nici aici nu scapi de ciudăţenii. Un prim exemplu sunt lifturile. Două la număr şi fiecare cu o capacitate maximă de 6 persoane plus bagaje. La parter a fost o nebunie permanentă cu mulţimea ce dorea să urce, iar pe etaje turiştii erau în prag de colaps nervos pentru că nu apucau să coboare. Dacă norocul îţi surâdea într-un târziu şi intrai în lift, era musai să-ţi păstrezi calmul până oprea la toate nivelurile, sus sau jos, unde fusese deja solicitat. Ghidul, de exemplu, a reuşit să ajungă la autocar după 25 de minute vânzolite cu ascensorul. Există şi nişte scări, de incendiu. Odată găsite, construcţia clădirii te va pune în dificultate de orientare. Un restaurant la primul etaj şi un mezanin cu nu ştiu ce te derutau în asemenea hal, încât coborârea se termina la… subsol, crezând că este parterul. O altă chestie ciudată aveam să o remarc în timp ce căutam camera. Toate uşile mai au o uşă geamănă, nefuncţională, ci doar ca decor. Refuz să-mi închipui cum se descurcă cei „afumaţi” la bar, care, probabil, văd câte patru uşi la fiecare cameră.

    Micul dejun a fost la superlativ, fără nicio exagerare: Calitate – Varietate - Cantitate. Am fost cazat în multe locuri prin lumea asta, cu precădere în Europa, însă, sub cuvânt de onoare, un asemenea meniu generos o singură dată mi-a mai fost dat să văd, în Elveţia, la Sion. Ouă preparate în trei feluri, multe sortimente de mezeluri, de unt şi brânzeturi, pâine şi preparate de patiserie, cârnaţi şi crenvurşti pentru toate gusturile, să nu uit de gemuri şi dulceţuri. De asemenea, ambientul a fost fără cusur. Curat, ordonat, bine iluminat şi un personal supercalificat.

    Am vizitat de multe ori capitala Ungariei şi a fost OK de fiecare dată, numai că în acest an, dacă fac suma Hotel Ibis plus Hotel Budapest, başca croaziera dunăreană precedată de o cină fabuloasă, contra unui preţ mai mult decât accesibil, spun cu mâna pe inimă că la capitolul „casă-masă”, Budapesta merită cununa cu lauri.


    [fb]
    ---
    Trimis de Aqvila in 29.09.15 10:48:55
    Validat / Publicat: 29.09.15 12:59:00
    INFO ADIȚIONALE
    • Nu a fost singura vizită/vacanţă în ITALIA.

    VIZUALIZĂRI: 1925 TIPĂREȘTE ARTICOL + ECOURISAU ARTICOL fără ECOURI
    SESIZEAZĂ
    conținut, limbaj

    6 ecouri scrise, până acum, la acest articol

    NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (Aqvila); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
    Poze atașate (se deschid în pg nouă)
    P02 În spatele hotelului Ibis Aero te poţi bucura de multă linişte şi aer curat.
    EVIDENTIAȚI ARTICOLELE CU ADEVĂRAT UTILE!
    Dacă impresiile de mai sus v-au impresionat prin utilitate, calitate etc folosiți linkurile de mai jos, prin care puteți acorda articolului un BONUS în Puncte de Mulțumire-Apreciere (PMA) articolului.
    Puteți VOTA acest articol:
    [900 PMA] [450 PMA]
    PUNCTAJ CRT: 1000 PMA (std) PLUS 22700 PMA (din 24 voturi)
    NOTĂ: Mulțumită numărului de voturi primit, articolului i-a fost alocat automat un SUPERBONUS în valoare de 2000 PMA.

    ECOURI la acest articol

    6 ecouri scrise, până acum

    webmaster [29.09.15 12:53:30] »

    Este "deosebit de" probabil (în opinia mea chiar "foarte") ca alte circuite, chiar organizate de aceeaşi agenţie, să aibă cazările la alte hoteluri.

    În concluzie articole de acest gen, ce prezintă "la grămadă" impresii despre diverse cazări, vor avea o utilitate redusă pentru căutări (documentări) ulterioare.

    - celor care caută informaţii despre un circuit prin Italia — le va fi de folos doar dacă una sau mai multe cazări vor fi la aceste hoteluri (relativ puţin probabil, cum am scris)

    - cei care caută informaţii despre un anumit hotel (de exemplu Resi, sau Princess, sau Hotel Budapest) = cei care ar putea beneficia cel mai mult de aceste informaţii, ulterior zilei postării — le vor găsi *foarte greu* aici, pierdute într-un review de tip "de călătorie"...

    Mult mai utilă ar fi fost segmentarea în 4 reviews-uri "de cazare" distincte, postate fiecare în rubrica hotelului respectiv, cu o eventuală completare despre circuitul în sine, care să conţină doar trimiteri (linkuri) spre detalierea cazărilor...

    În fine, autorul nu este un novice pe sait şi a avut, cel mai probabil, motivele sale (poate chiar cea amintită imediat mai jos) pentru care a preferat să le posteze "la pachet", în ciuda recomandărilor noastre, constant şi des menţionate pe aici...

    Rămâne desigur utilitatea "de primă zi a publicării", în care articolele sunt citite — cu plăcere în acest caz — de către cei care urmăresc prima pagină a saitului (majoritatea covârşitoare fără să fie interesaţi, documentar vorbind, despre destinaţie sau cazările enumerate & descrise)

    Review-ul va fi publicat în foarte scurt timp

    -

    Aş recomanda totuşi ca în măsura timpului şi dispoziţiei găsite, informaţiile despre hoteluri să fie reîncărcate, chiar ca dublură!, sub forma unui review sau mini-review, şi în rubrica hotelurilor respective. CUm am subliniat deja, mai sus, informaţiile respective vor fi MULT mai uşor regăsite ulterior, la documentare, de către cei interesaţi.

    Se poate folosi linkul generic de aici, care conduce uşor spre pagina de încărcare ptr fiecare caz în parte (sau, în cel mai rău caz, spre bufferul de cazare, de unde review-ul va fi mutat de noi în rubrica potrivită).

    Aqvila [29.09.15 13:54:46] »

    @webmaster - Aveam de ales ca "strategie" de redactare între o experienţă turistică pură, în speţă "Italia clasică", şi acele review-uri care, într-adevăr, ar fi mai aproape de căutările celor interesaţi. Am optat pentru prima variantă mânat de ideea că posibilii amatori pentru acest circuit să ştie de la bun început la ce să se aştepte, deşi, pe fond, nimeni nu va putea schimba ceva în structura pachetului turistic. Ar fi fost cu mult mai bine dacă în nota de călătorie aş fi făcut doar o referire asupra locaţiilor de cazare, după care să trimit cititorul cu un link către un review dedicat, dar, la modul sincer, mi-a fost teamă să nu "exagerez" cu scrisul şi cu spaţiul ocupat pe AFA. Nu de alta, dar mai am o parte - şi ultima - din "Italia clasică".

    Sigur că pot reveni cu note stricte pentru fiecare hotel în parte, însă nu mai dispun de altă ilustraţie.

    RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][1 vot]
    webmaster [29.09.15 14:20:07] »

    @Aqvila - ilustrarea cu fotografii e desigur mai mult ca benefică, dar nu e *obligatorie* în iniţierea unui review.

    4 Zări [29.09.15 14:36:15] »

    Stimate domn, îmi exprim cu sinceritate admiraţia pentru acurateaţea scrierii şi vă felicit pentru felul în care îmbinaţi informaţia, cu naraţia şi umorul.

    Am o slăbiciune pentru Italia, ca turistă, dar nu am călătorit cu autocarul niciodată. Cele două impresii pe care le-aţi publicat despre vacanţa dvs. m-au încântat şi îmi dau seama că nici ca turist nu sunteţi un începător, dar nici ca scriitor nu sunteţi un ageamiu. Totodată, vă fac "vinovat" pentru contul meu aici, pentru că altfel nu aş fi reuşit să comentez. Voi citi şi notele mai vechi pe care le-aţi scris. Încă o dată, felicitări!

    Aqvila [29.09.15 14:48:34] »

    @webmaster - Ştiu că nu sunt obligatorii fotografiile, numai că ce am avut, am postat deja şi nu ştiu dacă mai am dreptul să le folosesc şi la un alt material pentru AFA.

    Aqvila [29.09.15 14:53:57] »

    @4 Zări - Stimată doamnă - mă văd nevoit să păstrez nota protocolară - comentariul dvs. mă onorează şi vă mulţumesc! Posibil să fiu "vinovat", dar sper să nu fiu condamnat. AFA este o comunitate frumoasă şi interesantă. Am convingerea că veţi găsi foarte multe lucruri utile, la foarte mulţi autori şi călători. Poate vom citi în curând şi impresii culese din cele "4 Zări", nu-i aşa?

    Sfârșit SECȚIUNE Listă ECOURI scrise la articol

    ROG REȚINEȚI:
    • Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
    • Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
    • Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație: in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o ÎNTREBARE NOUĂ
      (întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
    SCRIE UN ECOU LA ACEST REVIEW
    NOTĂ: Puteți folosi ptr formatarea ecoului: [b]...[/b], [i]...[/i], [q]...[/q]
    EMOTICOANE ce pot fi folosite SHOW/HIDE
    Sfârșit SECȚIUNE SCRIE ECOU

    NOTĂ: Rubrica de mai jos vă permite să vă abonați (sau să vă dezabonați) la / de la notificări (înștiințări prin email) atunci când cineva răspunde unui text scris ca ecou mai sus.
    Status Abonament Ecouri la acest review - abonament INACTIV [NU primiți înștiințări atunci când se scriu ecouri la acest review]
    VREAU înștiințări pe mail când se postează ecouri la acest review
    2 utilizatori sunt abonaţi la urmărirea acestui fir de discuţie (primesc instiinţări la adăugarea unui ecou):
    4 Zări, Aqvila
    Alte impresii din această RUBRICĂHai-hui prin Italia / Circuite personalizate:


      SOCIALs
    Alătură-te comunității noastre

    AGENȚIA DE TURISM AmFostAcolo.Travel:
    SC Alacarte SRL | R.C.: J35/417/24.02.09 | RO 25182218 | Licența de turism 218 / 28.11.2018

     
    [C] Copyright 2008-2024 AmFostAcolo.ro // Reproducerea integrală sau parţială a conţinutului este interzisă
    AmFostAcolo® este marcă înregistrată
  • la final = [utf8mb4]; bMustChange=[]
  • pagină generată în 0.051141977310181 sec
    ecranul dvs: 1 x 1