ARTICOL ÎNCĂRCAT ÎN: 27.08.2015
--- M ---
GR. VÂRSTĂ: 40-50 ani
DIN: Bucuresti
ÎNSCRIS: 08.05.13
STATUS: PREMIUM
DATE SEJUR
AUG-2015
DURATA: 8 nopți
familie cu copii
2 AD. + 1 COPII -- v: 6

GRAD SATISFACȚIE
SERVICII:
90.00%
Mulțumit, mici obiecții
CAZARE [camere etc]:
95.00%
Mulțumit, aproape încântat
BUCĂTĂRIE ŞI MASĂ:
90.00%
Mulțumit, mici obiecții
PLAJA şi MAREA:
95.00%
Mulțumit, aproape încântat
DISTRACŢ. / RELAXARE:
90.00%
Mulțumit, mici obiecții

NOTARE MEDIE REZULTATĂ
92.00%

AUTORUL ar RECOMANDA
această destinaţie unui prieten sau cunoscut
TIMP CITIRE: 8 MIN

Savoy in comparatie cu alt hotel bulgaresc

TIPĂREȘTE

Am achizitionat pachetul all-inclusive la Best Western Savoy 4* inca din februarie, la „early-booking”. Pretul pentru 8 nopti aici, 2 adulti + 1copil in camera dubla tip „family”, a fost identic cu cel platit in urma cu 2 ani pentru 7 nopti, 3 adulti + 1 copil in apartament, la Marina Royal Palace (MRP) 5* – DUNI (vezi impresii).

Diferenta de timp si cost al transportului ar putea inclina balanta in favoarea hotelului romanesc. Deasemenea, tot in favoarea hotelului romanesc consider ca poate fi pusa si calitatea bauturilor servite in regim all-inclusive: wishky - marca VAT 69; gin - marca Wembley; rom - marca Caribica White; bere - marca Timisoreana; racoritoare - marcile Pepsi, Mirinda, 7up, Prigat... (vodka nu stiu ce marca era).

Restul diferentelor, insa, ar putea inclina balanta in favoarea hotelului MRP.

Masa : mancaruri bune, suficient de diversificate la Savoy... sa zicem ca la fel ca si la bulgari (desi, la gust, parca mai bune ale noastre). Prajiturile de la Savoy au fost clar mai bune decat cele de la MRP.

Prezentarea mancarii insa este, de departe, mai buna la bulgari. La Savoy singurul „artificiu” de design era bufetul cu oglinda (intr-o zi, chiar, a cazut oglinda peste bufet si a facut prapad) in timp ce la MRP in fiecare zi erau diverse aranjamente de fructe sau legume „sculptate” plus diverse alte aranjamente festive cu fete de masa, pahare de sticla si servete de panza.

La MRP erau ospatari si ospatarite nu prea tineri si cam urati... dar eficienti. Cu mare atentie la ordine si curatenie pe durata orelor de masa (interveneau imediat si strangeau dupa fiecare toate firimiturile... ba, uneori, exagerau cu stransul). La Savoy erau ospatari si ospatarite poate chiar mai multi decat la bulgari insa mult mai tineri si mai placuti ca aspect... dar (unii) vizibil fara experienta. Astfel, in lipsa unui sef de sala care sa-i indrume, se cam calcau pe picioare sau se dadeau cap in cap.

Exemplul 1: o domnisoara miniona, suava ca un inger, blonda cu ochi albastrii ca cerul senin, statea in spatele a doua oale pline cu ciorba/supa fara ca sa aiba niciun castron in raftul de castroane (si asta pentru zeci de minute in sir!)... nu-ti ramanea de facut decat sa stai in fata oalelor, sa te uiti in ochii ei inocenti si sa oftezi... sau, poate, sa te duci singur pana la bucatarie sa-ti iei un castron daca chiar vroiai si ciorba/supa... ea nu se clintea (pazea oalele).

Exemplul 2: erau ospatari si ospatarite (vizibil cu experienta) care duceau la bucatarie cate 8-9-10 farfurii stranse de pe mese, puse in echilibru pe bratul drept... dar erau si altii care luau doar un servetel sau doar cate o farfurie si faceau drumul la bucatarie cu maximum de ineficienta.

In drumul mancarii de la bufet la masa si apoi al resturilor de mancare de la masa la bucatarie rezulta, inerent, diverse bucatele cazute pe podea. La Savoy NIMENI nu era responsabil cu eliminarea unor astfel de incidente. Asa se face ca, intr-o zi, am vazut un turist care a alunecat pe o bucata de brocoli cazuta pe jos. In rest, cand se strangeau mesele de la unii ca sa se aseze urmatorii, firimiturile erau date pe jos si calcai pe ele pana la ora 14.30 cand se inchidea restaurantul si se facea curat. Deasemenea, tot felul de picaturi de sosuri stateau pe podea si calcai pe ele daca nu erai atent.

Plaja: la plaja a fost intotdeauna loc, chiar daca nu ajungeam devreme. Baietii au fost intotdeauna atenti si eficienti cu pusul si stransul saltelelor si cu deschisul/stransul umbrelelor. Plus ca-i alungau pe cei mai multi dintre „vanzatorii ambulanti”. Un rol important in pastrarea vigilentei lor il are supervizorul. Am constatat ca-si facea treaba foarte bine (cand nu observau ei, ii trimitea el). La MRP umbrelele sunt fixe iar sezlongurile nu au saltele, deci nu exista personal sa le deserveasca.

Piscina: la piscina am avut intotdeauna sezlong cu saltea si umbrela. Saltelele erau intotdeauna deja puse iar daca vroiai sa-ti fie deschisa umbrela, se rezolva imediat. Doua aspecte fac diferenta: 1) La Savoy nu au salvamar de piscina in timp ce la MRP au (piscine cu adancimi comparabile). Rolul salvamarului nu este doar salvarea de la innec ci si acela al urmaririi respectarii regulilor de catre turisti (in sensul ca modul de manifestare al unor turisti poate deranja pe ceilalti turisti) si curatarea suprafetei apei (apar tot felul de gandacei, frunze, fire de praf etc).

Barurile: barul din lobby este cel mai putin „accesat” in timp ce acela de pe plaja este cel mai „solicitat”. Exceptie, temporara, o face barul de la restaurant pe durata meselor. Bauturi in pahar de sticla n-am primit decat de la barul din restaurant (probabil sa aiba si cel din lobby dar nu am avut ocazia sa verific)... in rest bauturile se servesc in pahare din plastic. La MRP nu aveau bar pe plaja dar barurile din lobby si de la piscina serveau bauturile in pahare de sticla (cu exceptia berii care se servea si acolo tot in pahare mari de plastic).

Check-in: la Savoy check-in-ul se face oficial la ora 18! La MRP la ora 14. La Savoy parcarea este inclusa in pretul sejurului (sa zicem „gratuita”) in timp ce la MRP a costat separat. Si la Savoy si la bulgari am primit bratarile chiar cand am ajuns si, chiar daca masa de pranz nu este inclusa in prima zi de cazare, similar pentru ambele cazuri, la Savoy ni s-a spus in mod explicit ca masa de pranz ne va costa 80 lei/pers in timp ce la bulgari ne-a invitat sa ne servim. De data aceasta, am ales sa luam masa de pranz vis-a-vis, la restaurantul hotelului Lido, meniu a-la-carte. Ne-a costat 113 lei / 3 persoane.

Cazarea: suprafata si dotarile camerelor sunt similare diferenta fiind facuta de tipul de TV: la Savoy am avut LED Samsung cu multe canale digitale in timp ce la MRP am avut doar un CRT no-name cu doar cateva canale analogice (cu tot cu puricii aferenti). O alta diferenta pe care am remarcat-o este aceea ca la Savoy am avut 3 perechi de papuci si 3 buc sapunuri solide (in afara de multifunctionalul sapun/gel de dus/sampon din distribuitoare). La bulgari am dat femeii de serviciu 10 leva sa ne aduca niste papuci... si mi-a adus doar 1 pereche!

Mentionez deasemenea ca am apreciat mai mult canapeaua extensibila din camera de la Savoy fata de cea de la MRP.

Prosoapele se schimba zilnic iar cearceafurile la 2-3 zile (identic la Savoy si la MRP).

Conexiune WI-FI: la MRP aceasta „facilitate” costa extra (destul de mult) in timp ce la Savoy este „gratuita”... dar! realitatea este ca m-am saturat de cat de greu ma conectam si cat de des si rapid se pierdea conexiunea prin WI-FI-ul acesta „gratuit” de la Savoy, asa incam am stat tot sejurul pe date mobile (din abonamentul meu GSM).

Entertainment: La acest capitol comparatiile sunt foarte dificil de facut, activitatile avand moduri de manifestare diferite in conditii tehnice de desfasurare diferite.

Dar, atat la Savoy cat si la MRP erau programe de activitati pe durata intregii zile (insa in ambele locatii nu am fost prea interesat, decat ocazional, si in special seara).

Este foarte reconfortant sa stii ca exista in ambele locatii spatii de joaca unde copii de orice varsta pot fi lasati in grija unor animatori care te suna imediat ce apar dificultati in gestionarea copilului. Apoi, seara, la Savoy iti poti face orice program vrei in statiunea Mamaia sau in orasul Constanta (spre deosebire de MRP care nu are in jur vreo statiune, cel mai apropiat fiind oraselul Sozopol) dar in caz ca preferi sa ramai „on-site” poti beneficia de programul oferit :

•pe toata durata cinei 19.00 - 22.00 exista o formatie ce canta live (am fost impresionat de calitate)

•de la 21.00 la 22.00 exista un spectacol pentru copii mai mici (e simpatic ca-i antreneaza pe copii mici in spectacol dar sunetul si toate celelate conditii tehnice lasa de dorit)

•de la 22.00 la 23.00 exista un spectacol: intr-o zi piesa de teatru pe terasa restaurantului, in ziua urmatoare reprezentantie de circ in cortul de pe plaja (nivelul reprezentatiilor nu este unul de super clasa dar in vacanta, la mare, este suficient)

Faptul ca cei de la Savoy au creat spatiul de joaca, gratuit, cu leagane si trambuline gonflabile pe plaja, pentru copii, disponibile de dimineata si pana seara la 22.00 recupereaza iar o parte in diferenta fata de MRP.

Management: La MRP exista in fiecare sambata o cina festiva, cu mese si scaune aranjate „ca la nunta”, cu servirea unui tort festiv iar la finalul ceremoniei managementul hotelului multumeste turistilor in limba acestora (bulgara, rusa, germana, romaneste, engleza). Altfel interactiunea directa atat fizic, la fata locului, cat si on-line, pe internet, cu hotelul MRP este nula. MRP pare ca se bazeaza exclusiv pe relatia cu agentiile de turism si mai apoi pe relatia acestora cu clientii.

La Savoy, prin comparatie, managerul hotelului este vizibil. Umbla printre turisti dar, din pacate, fara sa le arunce vreo privire, zambet sau vorba: umbla cu ochii in continuu in smartphone sau in tableta. Este bine ca este conectat la contul de Facebook (unde publica filmulete facute cu drona pe plaja dar si fotografii care n-au legatura intotdeauna cu ceea ce ofera fizic, in realitate, hotelul Savoy apoi da like-uri doar la comentariile favorabile) dar poate, incepand de la anul, va realiza ca este cel putin la fel de important sa-ti fidelizezi clientii (prin interactiune directa, in lumea reala) pe cat de important este sa castigi altii noi (prin interactiune pe internet, in lumea virtuala).

In concluzie: hotelul Savoy, cu regimul sau all-inclusive destinat familiilor, pare ca face eforturi sa faca fata concurentei din regiune dar balanta este foarte sensibila iar clientela este din ce in ce mai sofisticata. Pretul sejurului este la nivelul concurentei insa continutul ofertei nu numai ca comporta unele completari sau ajustari pentru a se pastra la acelasi nivel... dar cred ca ar trebui sa aduca si ceva inovator pentru a-si fideliza clientii. Sper sa auzim de bine.


[fb]
---
Trimis de myk007 in 27.08.15 10:26:49
Validat / Publicat: 27.08.15 11:20:09
INFO ADIȚIONALE
  • Nu a fost singura vizită/vacanţă în MAMAIA. A mai fost în/la: Mamaia si Eforie Nord

VIZUALIZĂRI: 3461 TIPĂREȘTE ARTICOL + ECOURISAU ARTICOL fără ECOURI
SESIZEAZĂ
conținut, limbaj

4 ecouri scrise, până acum, la acest articol

NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (myk007); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
Impresiile fiind subiective, AFA nu poate garanta calitatea, relevanța, exactitatea, persistența ori conformitatea impresiilor si recomandărilor (cu asteptările și preferințele fiecarui cititor); deasemenea, responsabilitatea legală pentru afirmațiile făcute in articol revine integral și in mod exclusiv autorului (cf "Termenilor și conditiilor de folosire"); AFA sau administratorii săi neputând fi făcuti răspunzători în privinta corectitudinii ori efectelor de orice natură.
IMPORTANT: Eventualul drept la replică din partea proprietarilor este BINEVENIT, ÎNCURAJAT și SALUTAT, fiind esențial pentru formarea unei opinii în cât mai completă cunoștință de cauză. Proprietarii sau reprezentanții unitătilor de cazare își pot exercita dreptul la replică fie scriind un ECOU la acest articol, fie inițiind un articol nou, cu titlul "Dreptul la replică".
Poze atașate (se deschid în pg nouă)
P04 actorii (animatorii) faceau tot ce puteau insa sonorizarea le cam juca feste... dar copii n-au bagat de seama, s-au distrat :-))
EVIDENTIAȚI ARTICOLELE CU ADEVĂRAT UTILE!
Dacă impresiile de mai sus v-au impresionat prin utilitate, calitate etc folosiți linkurile de mai jos, prin care puteți acorda articolului un BONUS în Puncte de Mulțumire-Apreciere (PMA) articolului.
Puteți VOTA acest articol:
[900 PMA] [450 PMA]
PUNCTAJ CRT: 1000 PMA (std) PLUS 15950 PMA (din 16 voturi)
NOTĂ: Mulțumită numărului de voturi primit, articolului i-a fost alocat automat un SUPERBONUS în valoare de 2000 PMA.

ECOURI la acest review

4 ecouri scrise, până acum

webmaster33 [27.08.15 10:40:08] »

Câteva fotografii de pe acolo ar fi mai mult decât bine-venite... Poţi folosi linkul amfostacolo.ro/pic_addnew.php?id=769

myk007 [04.12.15 15:06:57] »

Anul acesta cei de la Savoy mi-au transmis in noiembrie un link ca sa fac rezervare in cadrul unei oferte de "loializare". Am facut rezervarea tot pentru 2 adulti + 1 copil, tot in camera dubla family, tot in aceeasi perioada din august. SURPRIZA : "superoferta" m-ar costa 7.400 lei cu 9 luni inainte (fata de 6.400 lei data trecuta, cu rezervare facuta cu 6 luni inainte).

Cred ca e bine sa se stie ce inseamna "Loyal Club Savoy"

crocus* [12.02.16 19:58:48] »

@myk007 - S-ar putea varsta copilului sa fi facut diferenta. (Sub 7 ani au gratuit.)

myk007 [15.02.16 10:55:38] »

@crocus - Mda. Se pare ca ai dreptate..... Asa se face ca anul asta am ales early booking la Flamingo Grand 5* din Albena, 9 nopti, HB, 2 adulti+ 1 copil 7 ani, pentru doar 6.400 lei

Sfârșit SECȚIUNE Listă ECOURI scrise la articol

ROG REȚINEȚI:
  • Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
  • Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
  • Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație: in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o ÎNTREBARE NOUĂ
    (întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
SCRIE UN ECOU LA ACEST REVIEW
NOTĂ: Puteți folosi ptr formatarea ecoului: [b]...[/b], [i]...[/i], [q]...[/q]
EMOTICOANE ce pot fi folosite SHOW/HIDE
Sfârșit SECȚIUNE SCRIE ECOU

NOTĂ: Rubrica de mai jos vă permite să vă abonați (sau să vă dezabonați) la / de la notificări (înștiințări prin email) atunci când cineva răspunde unui text scris ca ecou mai sus.
Status Abonament Ecouri la acest review - abonament INACTIV [NU primiți înștiințări atunci când se scriu ecouri la acest review]
VREAU înștiințări pe mail când se postează ecouri la acest review
2 utilizatori sunt abonaţi la urmărirea acestui fir de discuţie (primesc instiinţări la adăugarea unui ecou):
crocus*, myk007
Alte impresii din această RUBRICĂSavoy Hotel:

INFO: Membrii AmFostAcolo beneficiază de oferte speciale pentru această destinaţie - Solicită o ofertă personalizată

    SOCIALs
Alătură-te comunității noastre

AGENȚIA DE TURISM AmFostAcolo.Travel:
SC Alacarte SRL | R.C.: J35/417/24.02.09 | RO 25182218 | Licența de turism 218 / 28.11.2018

 
[C] Copyright 2008-2024 AmFostAcolo.ro // Reproducerea integrală sau parţială a conţinutului este interzisă
AmFostAcolo® este marcă înregistrată
  • la final = [utf8mb4]; bMustChange=[]
  • pagină generată în 0.054739952087402 sec
    ecranul dvs: 1 x 1