ARTICOL ÎNCĂRCAT ÎN: 21.10.2014
--- F ---
GR. VÂRSTĂ: 30-40 ani
DIN: Bucuresti
ÎNSCRIS: 06.11.12
STATUS: SENIOR
TIMP CITIRE: 5 MIN

Îndrumar pentru o cazare reușită

TIPĂREȘTE

Draga Cititorule,

Iti doresc sa ai parte numai de experiente frumoase in locul unde te vei caza, sa intalnesti oameni primitori si harnici, sa platesti pretul corect pentru serviciile prestate si... sa te bucuri de vacanta.

Mai jos gasesti niste indrumari care sa iti usureze gasirea acestui loc minunat.

Acestea fiind spuse... sa incepem sa gandim:

1. Ce simti tu ca vrei sa faci acolo in regiunea undei vei fi cazat : vacanta de relaxare, fara zgomot, un punct de plecare spre locuri pe care sa le explorezi sau un loc unde sa te distrezi in piscine si prin cluburi. Nu te gandi inca la un hotel anume, ci la zona.

Bun. Am ajuns sa iti alegi o localitate. Perioada de vacanta o ai deja stabilita (sper). Verifica acum inca o data daca cele doua se potrivesc intre ele (ai ales o zona la mare, dar tu te duci in aprilie si s-ar putea sa si ploua. Oare nu te plictisesti acolo?)

2. Asigura-te ca persoanele dragi tie au aceleasi asteptari ca si tine in ceea ce priveste vacanta si locul pe care l-ai ales tu. (Tie iti place sa te distrezi in club si esti obisnuit cu zgomotul cand dormi, dar prietenul se trezeste la primul ciripit de pasarele. Oare se simte si el bine?)

3. Ai ales zona, haide sa alegem hotelul. Mai jos cateva criterii de selectie. Dupa ce ti-ai ales un hotel, simte-te linistit si cu partile lui negative, mai ales in cazul in care stii deja despre ele:

-parerea altor turisti. In cazul in care iti alegi o locatie deja existenta pe booking, uite-te ATENT la comentariile celorlati, mai ales la cele negative si vezi in ce masura poti trai tu cu ele. (pensiune foarte bine cotata, dar nu are loc special de joaca pentru copii).

- pret buget maxim - la mine asta e primul criteriu si de aici deja am triat o gramada;

- zona in care este amplasat hotelul in cadrul localitatii alese (este aproape de plaja sau la 2 km de mers pe jos. Vizitati un oras: hotelul este in centru sau este izolat iar mijloacele de transport in comun sunt putine si rare, etc). Hotelul este bun dar are peste drum un restaurant cu muzica lautareasca ce functioneaza pana tarziu in noapte. Este ok pentru tine?

- marimea hotelului: vreti un hotel mare cu multe camere si facilitati sau o pensiune micuta si cocheta. (Intr-un hotel mare plin, nu te astepta sa ai liniste mormantala!)

- parcare: ai parcare gratuita sau trebuie sa alergi dupa un loc intr-o localitate deja plina.

- servicii minime fara de care te simti total nefericit: In cazul in care hotelul are deja o prezentare, uite-te bine la ce iti ofera si compara cu lista ta de servicii: Obiecte de toaleta gratuite, uscator de pat, prosoape, etc. IN cazul in care nu scrie despre ele in prezentare, nu te astepta sa le aiba, doar pentru ca hotelul are numarul de stele ce i-ar impune acest lucru! (ex: hotel bine cotat, iar in comentarii scrie ca nu are uscator de par. Ia-l pe al tau de acasa sau alege alt hotel)

-marimea camerei si terasa: ne te lasa “pacalit” de poze. Uite-te daca exista si descrierea camerei in metri patrati + vezi daca are terasa sau nu.

- verifica ce servicii sunt gratuite si care sunt contra cost (s-ar putea ca un hotel sa aiba centru spa, dar daca vreti si masaj... il platiti separat).

- verifica daca exista servicii deschise tot anul sau doar in sezon (ex: piscina in aer liber incalzita, dar tu te duci in februarie)

- mancarea: multe hoteluri au mic dejun in pretul camerei. Verifica daca este a la carte sau bufet suedez cu sau fara bonuri valorice. Ai “nevoi speciale” la mancare? Intreaba inainte sa rezervi la hotel daca se pot plia pe dorintele tale.

- sistem all inclusive: Nu am gasit nicaieri un standard pentru all inclusive, asa ca aici insist intreaba la hotel ce inseamna, mai ales in Romania. (Ai fi surprins sa afli ca poti manca cat doresti doar de la o anumita zona de all inclusive, ca bauturile nu sunt incluse sau ca sunt incluse foarte putine, ca exista program de all inclusive - pana la ora 21 de exemplu dupa care sistemul nu se mai aplica). Chiar nu glumesc, mai ales in Romania.

- evenimente speciale: Craciun, Revelion: In cazul in care gazda iti pune la dispozitie si masa (speciala), sa ai in scris de la proprietar in ce consta (eventual chiar cu gramaj, daca esti foarte riguros)

- curatenia in camera: cat de important pentru tine este sa ti se schimbe prosoapele in fiecare zi. Intreaba la hotel inainte de rezervare, ca sa nu ai surprize.

- plata cu cardul: nu te astepta ca o pensiune din creierul muntilor sa aiba POS doar pentru ca apare pe booking (mai ales la pensiunile la care rezervarea nu se garanteaza cu card bancar, asteapta-te sa platesti numerar).

- nevoi speciale pentru tine sau membrii familiei: are loc de joaca pentru copii si in ce consta (doar un tobogan obosit sau un intreg parc). Animalele de companie sunt acceptate?

- check in / check out: In general se specifica expres, dar fii pregatit sa intrebi inainte, mai ales daca ai nevoie sa fii tratat mai deosebit (ex : check out afisat pana la ora 12, dar tu ai tren abia la ora 19. Se poate accepta intarzierea sau macar sa iti pastreze bagajele in hotel?)

4. Rezervarea: Cu riscul de a fi pisaloaga... Chiar daca ai rezervarea facuta pe booking sau prin agentie si ai platit si avans... Te rog suna in seara dinaintea plecarii inca o data la hotel sa iti confirme. Nu ajuta pe nimeni daca ajungi acolo si ei dau din colt in colt...

... Draga cititorule, ai gasit o pensiune superba, oameni minunati si primitori, ceilalti turisti te-au lasat sa te bucuri, nu au facut scandal si taraboi... Asteptam impresiile tale fericite...


[fb]
---
Trimis de lady_anca81 in 21.10.14 10:08:42
Validat / Publicat: 21.10.14 12:23:41

VIZUALIZĂRI: 1489 TIPĂREȘTE ARTICOL + ECOURISAU ARTICOL fără ECOURI
selectat ca MiniGhid AmFostAcolo
SESIZEAZĂ
conținut, limbaj

5 ecouri scrise, până acum, la acest articol
EVIDENTIAȚI ARTICOLELE CU ADEVĂRAT UTILE!
Dacă impresiile de mai sus v-au impresionat prin utilitate, calitate etc folosiți linkurile de mai jos, prin care puteți acorda articolului un BONUS în Puncte de Mulțumire-Apreciere (PMA) articolului.
Puteți VOTA simbolic articolul - VĂ PLACE?
PUNCTAJ CRT: 1000 PMA (std) PLUS 2030 PMA (din 30 voturi)
NOTĂ: Mulțumită numărului de voturi primit, articolului i-a fost alocat automat un SUPERBONUS în valoare de 2000 PMA.

ECOURI la acest articol

5 ecouri scrise, până acum

Zoazore
[21.10.14 13:32:35]
»

@lady_anca81 - Multumesc mult, LADY (da, cu litere mari!) pentru sfaturi. Foarte utile, foarte competente si tare m-as bucura sa fie si foarte citite. Poate n-am mai citi tot felul de lacramatii despre hotel de 4* fara papuci, uscator si etc-uri.

dac-as putea, l-as vota de mai multe ori!

Multumesc mult!

dorgo
[21.10.14 14:00:20]
»

Tot ce zici aici e important dar adeseori socoteala de-acasa nu se potriveste cu cea din targ...

Ziceai ca "Chiar daca ai rezervarea facuta pe booking sau prin agentie si ai platit si avans, te rog suna in seara dinaintea plecarii inca o data la hotel sa iti confirme. Nu ajuta pe nimeni daca ajungi acolo si ei dau din colt in colt... "...

Poate nu ajunge o data, daca alegi singura "bookingu"... innebuneste-i cu telefoanele! cu o luna inainte... "Hello, hi, sunt eu, clientul x... mi-ati rezervat o camera, e-adevarat? "... peste o saptamana... "E sigur ca am camera rezervata? "... cu o zi inainte... "Mai e libera camera mea? "... de pe drum, prin tel. mobil... "Am ajuns in oras... ma mai asteapta camera, n-ati dat-o altcuiva? "... si nici asa nu poti fi sigur de nimic... eu la Tusnad, am avut o camera rezervata, am primit cheia si... si... si... a venit un grup din Ungaria la 5 minute dupa mine si dupa ce mi-au dat cheia, mi-au luat-o inapoi, caci grupul maghiar ocupa 4 camere nu doar una singura ca mine si statea mai multe nopti... dar macar m-au trimis in alta parte, nu m-au lasat pe drumuri.

Daca rezervi tu singur, prin booking, e-o loterie, (parerea mea) chiar daca ai platit prima noapte... eu nu-l folosesc aproape niciodata... aleg mai bine o agentie serioasa din top 20 si merg "la sigur" prin rezervarea ei sau rog un coleg din agentie sa-mi recomande si rezerve ceva in care a mai stat el (la rezervare, alta relevanta are o agentie decat am eu)... sau merg adeseori la intamplare... gasesti mereu, pe drum, la vedere, oferte, ele sunt mai numeroase decat cererea. Si chiar si asa, uneori, "iei plasa", (legea lui Murphy), e posibil ca acolo, la destinatie, sa gasesti ceva mai frumos si mai ieftin...

Daca te duci inr-o tara mediteraneana, unde de obicei e cald si bine (de exemplu, 300 de zile insorite din 365), e cam acelasi lucru c-ai luat un Hilton de 5 stele sau o pensiune oarecare, caci tot intr-un singur pat vei dormi... in rest vei fi pe drum, pe plaje, te vei balaci, etc... daca te duci intr-o tara rece si ploioasa (150 de zile insorite pe an), ei, atunci cauta un loc care are si marea si soarele in interior, unul cu SPA... eu cand plec la drum, adeseori intr-o directie necunoscuta, am o regula, am grije doar de cateva lucruri... (regula celor 4 B) sa am Bani suficienti (mai bine sa te intorci cu bani decat sa ramai fara), Buletin (pasaport, carte de identitate, de preferat amandoua), Bilet (de avion, autocar, etc) si Bunadispozitie (bunavointa, bucurie, de obicei, dupa ce-am parasit casa, incep deja sa ma simt mai bine)... (nu te duci in concediu in stil "Gica contra", sa cauti praful de sub covor sau sa te legi de orice nimic... te duci ca sa te relaxezi)... e doar o parere, dar asta nu inseamna ca fac bine ceea ce fac... si foarte important e sa nu mergi singur, mai bine cu gasca preferata la Patarlagele din Deal decat singur la Bora-Bora...

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][7 voturi]
lady_anca81AUTOR REVIEW
[21.10.14 15:01:43]
»

@dorgo -

Ref. la Booking.com, departe de mine sa intru in polemici. Nu e agentia mea si nu imi iese nimic laudand-o, dar...

Acum vreo 2 ani am plecat la Veliko Trnovo intr-un weekend. Am rezervat cu o seara inainte cazare prin booking la o pensiune, am ajuns la fata locului a doua zi (nu am sunat inainte) si... surpriza: sunam proprietarul din fata casei lui si el ne spune prin telefon ca nu mai are camere. Am cautat noi la intamplare, am gasit ceva unde nu am primit factura (cazarea a fost de fapt ok, dar fara factura si putin mai scumpa fata de ce am fi platit pe booking). Am facut reclamatie in scris la booking si de aici devine interesant:

Primesc un tel. la 1 zi dupa aceea de la un domn roman de la booking ce imi spune urmatoarele:

Draga doamna

1. Proprietarul era obligat sa va gasesca cazare similara in max 2 h de la venirea dvs in fata portii lui si sesizarii problemei. (E adevarat ca domnul proprietar a sunat la vreo 2 h dupa aterizarea noastra in Veliko, intrebandu-ne daca intre timp am gasit cazare in alta parte. I-am raspuns ca da, si cam asta a fost)

2. In cazul in care proprietarul nu este in stare sa ne gasesca, trebuie sunat booking (este un numar de tel. pe site, dar cum atunci nu stiam despre asta, nici nu m-am sinchisit sa sun). Booking se obliga ca in decurs de 4h de la sesizare sa ne gaseseasca cazare similara fata de cea facuta de noi.

3. Ne-a intrebat cat am achitat pe camera inchiriata in cealalta parte. In cazul in care am fi avut factura (ghinion, la noi a fost la negru) si ar fi fost mai scumpa decat pretul afisat la prima locatie pe booking (unde rezervasem), booking face toate eforturile sa ne recuperam diferenta.

Asta a fost pentru mine personal singura data cand am avut probleme cu rezervarile pe booking, asa ca nu am testat daca cele prezentate mai sus se adeveresc.

Dar, am rugamintea sa testati si sa imi spuneti daca "merge"

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][5 voturi]
crismis
[21.10.14 18:49:56]
»

@lady_anca81: SB bine-meritat pt un continut de foarte mult bun simt si de mare utilitate pt populatia generala!

webmaster
[21.10.14 19:50:04]
»

Articolul a fost selectat ca MiniGhid AmFostAcolo punct.

Sfârșit SECȚIUNE Listă ECOURI scrise la articol

ROG REȚINEȚI:
  • Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
  • Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
  • Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație: in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o ÎNTREBARE NOUĂ
    (întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
SCRIE UN ECOU LA ACEST REVIEW
NOTĂ: Puteți folosi ptr formatarea ecoului: [b]...[/b], [i]...[/i], [q]...[/q]
EMOTICOANE ce pot fi folosite SHOW/HIDE
Sfârșit SECȚIUNE SCRIE ECOU

NOTĂ: Rubrica de mai jos vă permite să vă abonați (sau să vă dezabonați) la / de la notificări (înștiințări prin email) atunci când cineva răspunde unui text scris ca ecou mai sus.
Status Abonament Ecouri la acest review - abonament INACTIV [NU primiți înștiințări atunci când se scriu ecouri la acest review]
VREAU înștiințări pe mail când se postează ecouri la acest review
4 utilizatori sunt abonaţi la urmărirea acestui fir de discuţie (primesc instiinţări la adăugarea unui ecou):
crismis, dorgo, lady_anca81, Zoazore
Alte articole din această RUBRICĂFilozofări... turistice:


    SOCIALs
Alătură-te comunității noastre

AGENȚIA DE TURISM AmFostAcolo.Travel:
SC Alacarte SRL | R.C.: J35/417/24.02.09 | RO 25182218 | Licența de turism 218 / 28.11.2018

 
[C] Copyright 2008-2024 AmFostAcolo.ro // Reproducerea integrală sau parţială a conţinutului este interzisă
AmFostAcolo® este marcă înregistrată
  • la final = [utf8mb4]; bMustChange=[]
  • pagină generată în 0.054231882095337 sec
    ecranul dvs: 1 x 1