ARTICOL ÎNCĂRCAT ÎN: 11.10.2012
--- M ---
GR. VÂRSTĂ: 30-40 ani
DIN: Wiener Neustadt
ÎNSCRIS: 01.06.10
STATUS: SENATOR
DATE SEJUR
AUG-2012
DURATA: 1 zile
prieteni
4 ADULȚI

GRAD SATISFACȚIE
CADRUL NATURAL:
100.00%
Încântat, fără reproș
DISTRACŢ. / RELAXARE:
100.00%
Încântat, fără reproș

NOTARE MEDIE REZULTATĂ
100.00%

AUTORUL ar RECOMANDA
această destinaţie unui prieten sau cunoscut
TIMP CITIRE: 5 MIN

Pasuri renumite in Alpi

Ilustrație video-muzicală
TIPĂREȘTE

Pasuri sau trecatori - o legatura, in general sosea, ce leaga doua regiuni servind ca loc de traversare a unor lanturi muntoase.

Am avut ocazia sa parcurg multe pasuri montane in mare parte in Alpi. Intodteauna m-au fascinat aceste locuri care combina frumusetea naturii cu ingeniozitatea omului, admirasem in filme si vederi peisajele si soselele inalte ale Alpilor unele construite in urma cu mai bine de 100 de ani.

In timpul unui circuit prin Austria-Elvetia-Italia am avut ocazia, avand in vedere si timpul superb sa parcurgem cu masina doua din cele mai importante pasuri din Elvetia respectiv Italia si anume una din primele sosele de mare inaltime: Pasul Bernina si asa numita "Regina"pasurilor: Stelvio-Stielfer Joch al doilea cel mai inalt din Europa dupa Col de I´´ Iseran din Franta mai inalt cu doar 22 de metri.

Pasul Bernina:

Calatoria noastra a inceput din Sankt Moritz (vezi impresii) intr-o superba zi de august parasind localitatea pe drumul 29 spre localitatea de granita Tirano. O sosea foarte aerisita pante medii curbe largi trecem prin Pontresina de unde incepe practic urcusul avand tot timpul alaturi renumitul tren Bernina Expres care merge practic pe acelasi traseu in mai multe randuri intersectanduse cu soseaua.

Pe tot parcursul sunt parcari de regula pline de unde se poate admira peisajul si incarca cardul foto cu amintiri.

Piz Bernina cel mai inalt varf (piz) al Alpilor estici 4049m. troneaza maiestuos avand o coroana de zapada pe crestet fiind perfect vizibil pe parcursul intregului drum.

Pasul Bernina este un pas accesibil tot timpul anului si fara taxe suplimentare de drum constructia a inceput in 1842 drumul fiind de mii de ani singura cale de acces intre aceste regiuni (Engadin-Veltlin). In 1908 a inceput constructia caii ferate. Inaltimea pasului este de 2328 metri si se afla pe un platou lung de cca 500metrii aici se afla doua lacuri care dau un pitoresc aparte acestu loc: Lej Nair (lacul Negru) si Lago Bianco (Alb) mult mai mare.

Numele sunt unul in reto-romana' celalalt italiana aici fiind se delimitarea zonala intre cele doua natii.

Foarte important as spune este si apele ce izvorasc din lacuri: Inn respectiv Po. Bineinteles am admirat mutii pret de cca doua ore privelistea ce se desfasura in fata noastra

Cele trei varfuri: Palu, Zuppo, Bernina mai jos celebrul Diavolleza lacurile, trenul care serpuia pe malul lacurilor totul fascinant...

Pe partea dinspre Italia drumul este ceva mai abrupt pana se ajunge la limita bradului dupa care devine o sosea normala de munte.

Intregul traseu nu dureaza mai mult de 45 de min. fara pauze indicat pentru oricine. Urmatoarea localitate Poschiavo normal nimic de semnalat si ne indreptam spre granita statala la Tirano.

Trecem pe langa un lac purtand numele localitatii Poschiavo si dupa granita ajungem la Tirano un orasel mic construt pe teraseaici deja vedem primul palmier semn ca suntem in Italia. Case mici strazi inguste chiar era sa dam bot in bot cu Bernina Expresul care imparte aceasi portiune de drum parca ar fii un tramvai intr-un oras.

De aici urcam pe soseaua fara plata ss38 directia Bormio.

Oras statiune un centru al sportului alb vara insa lipsit de viata traind doar prin impozanta privelista a muntilor.

Pasul Stelvio.

De aici incepe cel mai impresionant drum ce l-am vazut pana acum masoara in jur de 32km. cu o diferenta de nivel de 1900metri!! imaginati-va in cca. 14km sa ai asa o diferenta este enorm.

Am oprit intr-o parcare chiar la inceputul portiunii de urcat si ne sfatuiam uitandu-ne la harta si vazand zig-zagurile si inaltimea la care trebuia sa urcam. Eram la 980m. iar drumul in urmatorii 14km ne ducea la peste 2700.

Drumul leaga bineinteles doua regiuni. Lombardia respectiv Sudtirol mai demult doua tari. Italia-Austria.

48 de curbe pana in varf unele foarte inguste nu pot trece un motociclist si un autoturism in acelasi timp. Unele motociclete raman chiar agatate pe asfalt daca nu iau curba mai larg dovada multele scrijelituri de pe acesta.

Tunele inguste max2m20 care se tanverseaza dupa principiul "la mica intelegere"sau flash cu farurile si care intra primul ce sa mai zic o adevarata aventura.

Acest traseu este ales de renumita revista germana Alpentourer drept "Regina Pasurilor din Alpi" si cel mai dificil traseu alpin.

Se da chiar 5ore aprox pentru traversare ptr. 32km.

Peisajul este parca din celebrele filme cu tinuturile din Tibet doar stanci colturose si golase. Pe drum facem la curba 16 la cca. 2100metri alt. un popas la o cabana avem o masina de productie recenta dar dificultatea traseului te obliga sa fii precaut.,

O cascada cu o cadere de cca 40 metri si un volum mare de apa se afla chiar in fata noastra creeand un minidefileu in stanca care dispare parca inghitit de munte.

Colegi de drum am avut foarte multi motociclisti -acest pas este un fel de Mekka a pasionatilor pe doua roti, Dupa inca o oprire pe la 2600m. am reusit si ultimul hop si am ajuns in varf la 2758metri altitudine cu masina aici am inteles de ce este denumita asa pe imensul platou cu greu puteai gasii un loc de parcare sute de motociclisti si mult mai putin automobilisti stateau lenevind la soare erau 23grade terase, hoteluri magazine de suveniruri parca erai multe reclame si steaguri multicolore te duceau cu gandul la un sat tibetan si chiar hotelul din varful piscului se numea Tibet.

Tineri localnici frigeau pe gratare la foc continuu carnati albi paine si se punea sa se caleasca chiar si varza murata un asemenea sandwich facea cu ochiul chiar si unui vegetarian.

Baietii aveau un succes nebun se astepta in medie15 min. pana iti venea randul.

De aici porneau telegondole spre ghetar care se afla la mai putin de 300metri de esplanada pe care ne aflam.

Te uitai in jos efectiv te lua ameteala drumul precum un sarpe gigantic se pierdea undeva departe.

Coborarea pot spune a fost mai dificila stop and go partea dinspre sudtirol mai grea curbele mai stranse viteza medie 15km/h si asta vreo 18 km. Un traseu incredibil recomandat doar celor care le place aventura dar premiul este pe masura daca ajungi sus.

Oprind intr-o parcare de la baza muntelui priveam in sus castile motociclistilor semanau cu bilele ce se rostogoleau pe un joc din acela ptr. copii. Am uitat cum se chema. Acesta a fost ultimul an in care s-a putut urca pe Stieflers Joch (numele german) fara taxa de la anul se v-a percepe o taxa in jur de 25€ptr. auto.

A era sa uit intrarea in Sudtirol era semnalizata pe o lungime bunicica pe sosea cu vopsea in culorile steagului austriac aceasta regiune a fost cedata Italiei prin tratatul de la St. Germain dupa primul razboi mondial.


[fb]
---
Trimis de claudiu 71 in 11.10.12 21:39:33
Validat / Publicat: 12.10.12 08:30:45
NOTĂ: Articol ARHIVAT (nu intră în calculul mediei acestei destinaţii)

VIZUALIZĂRI: 10075 TIPĂREȘTE ARTICOL + ECOURISAU ARTICOL fără ECOURI
selectat ca MiniGhid AmFostAcolo
SESIZEAZĂ
conținut, limbaj

3 ecouri scrise, până acum, la acest articol

NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (claudiu 71); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
Poze atașate (se deschid în pg nouă)
P01 Piz Bernina si ghetarul
EVIDENTIAȚI ARTICOLELE CU ADEVĂRAT UTILE!
Dacă impresiile de mai sus v-au impresionat prin utilitate, calitate etc folosiți linkurile de mai jos, prin care puteți acorda articolului un BONUS în Puncte de Mulțumire-Apreciere (PMA) articolului.
Puteți VOTA acest articol:
PUNCTAJ CRT: 1000 PMA (std) PLUS 26300 PMA (din 27 voturi)
NOTĂ: Mulțumită numărului de voturi primit, articolului i-a fost alocat automat un SUPERBONUS în valoare de 2000 PMA.

ECOURI la acest articol

3 ecouri scrise, până acum

Admin
[12.10.12 08:30:35]
»

Articolul a fost selectat ca MiniGhid AmFostAcolo pentru aceasta destinatie.

webmaster13
[12.10.12 09:21:40]
»

Articolul a "primit" o ilustratie muzicala sau video-muzicala - vezi mai sus, imediat sub titlu.

Daca autorul prefera o alta melodie, este rugat sa ne scrie (aci, ca ecou, ori pe PM)

webmaster26
[09.03.17 13:12:45]
»

Mutat, la reorganizare, în rubrica "Alpii elveţieni, diverse #" (deja existentă pe sait)

Sfârșit SECȚIUNE Listă ECOURI scrise la articol

ROG REȚINEȚI:
  • Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
  • Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
  • Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație: in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o ÎNTREBARE NOUĂ
    (întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
SCRIE UN ECOU LA ACEST REVIEW
NOTĂ: Puteți folosi ptr formatarea ecoului: [b]...[/b], [i]...[/i], [q]...[/q]
EMOTICOANE ce pot fi folosite SHOW/HIDE
Sfârșit SECȚIUNE SCRIE ECOU

NOTĂ: Rubrica de mai jos vă permite să vă abonați (sau să vă dezabonați) la / de la notificări (înștiințări prin email) atunci când cineva răspunde unui text scris ca ecou mai sus.
Status Abonament Ecouri la acest review - abonament INACTIV [NU primiți înștiințări atunci când se scriu ecouri la acest review]
VREAU înștiințări pe mail când se postează ecouri la acest review
  • Niciun abonat la acest review, încă...
  • Alte impresii din această RUBRICĂLa pas prin Alpii elveţieni:


      SOCIALs
    Alătură-te comunității noastre

    AGENȚIA DE TURISM AmFostAcolo.Travel:
    SC Alacarte SRL | R.C.: J35/417/24.02.09 | RO 25182218 | Licența de turism 218 / 28.11.2018

     
    [C] Copyright 2008-2024 AmFostAcolo.ro // Reproducerea integrală sau parţială a conţinutului este interzisă
    AmFostAcolo® este marcă înregistrată
  • la final = [utf8mb4]; bMustChange=[]
  • pagină generată în 0.043130874633789 sec
    ecranul dvs: 1 x 1