ARTICOL ÎNCĂRCAT ÎN: 14.09.2012
--- M ---
GR. VÂRSTĂ: 40-50 ani
DIN: Arad
ÎNSCRIS: 15.12.09
STATUS: SENATOR
DATE SEJUR
AUG-2012
DURATA: 5 zile
familie cu copii

GRAD SATISFACȚIE
CADRUL NATURAL:
100.00%
Încântat, fără reproș
DISTRACŢ. / RELAXARE:
100.00%
Încântat, fără reproș

NOTARE MEDIE REZULTATĂ
100.00%

AUTORUL ar RECOMANDA
această destinaţie unui prieten sau cunoscut
TIMP CITIRE: 5 MIN

"Titanul" din Apuseni - Barajul Drăganul

Ilustrație video-muzicală
Friday Night AFA Music :))


TIPĂREȘTE

Barajul Drăganul sau Barajul Floroiu, se spune că este al doilea baraj ca mărime din ţară. O fi adevărat? Îmi este greu să spun pentru că puţin mă interesează statisticile! Ce este clar este că acest baraj formează Lacul Drăganul sau Lacul Floroiu a cărui apă alimentează hidrocentrala de la Remeţi. Punct.

La Barajul Drăganul se ajunge pornind spre localitatea Valea Drăganului, de pe drumul european ce leagă Clujul de Oradea şi după aceea în continuare spre Barajul Drăganul pe un drum de aproximativ 25 de km, în paralel mergând cu Pârâul Drăganului pe valea cu acelaşi nume formată între Masivul Vlădeasa şi Munţii Pădurea Craiului. După ce ieşi din satul Lunca Vişagului, la un moment dat, drumul se ramifică cu un drum pietruit, spre stânga, care duce la baraj dar pe care accesul este interzis, deoarece acest drum duce la baza barajului, unde au acces doar echipele de întreţinere ale acestuia. Drumul, în continuare, şerpuieşte voiniceşte, urcând pieptiş pe lateralul dealurilor din apropierea barajului, fiind flancat de brazi pe ambele părţi.

La un moment dat apare un indicator care te îndrumă spre stânga, spre baraj, iar drumul principal continuă, la dreapta, spre Remeţi. Spre baraj, drumul mai face o ramificaţie la dreapta cu un alt drum, pe care accesul este interzis deoarece duce spre o proprietate privată.

Continuând drumul, barajul apare în toată splendoarea lui, în formă de arc de cerc, asemeni unui resort încordat la maxim şi gata să se destindă sau să se rupă. Sau, pentru cei cu imaginaţie mai bogată, barajul seamănă cu un uriaş, un titan, încovoiat de spate din pricina milioanelor de litri de apă pe care le ţine în spinare, asemenea puternicului Atlas care ţine pământul pe umeri.

Înălţimea barajului este ameţitoare, şi-ţi dai seama de asta privind în jos, la obiectele de pe partea fără apă a barajului, care apar foarte mici. Barajul are aproximativ 100-120 de metri. Apa din lacul de acumulare este mică din cauza secetei şi acest lucru se vede atât pe partea exterioară a barajului cât şi pe dealurile înconjurătoare care ţin apa, care sunt pline de ramuri uscate şi trunchiuri de copaci pe toată înălţimea care a delimitat fostul nivel superior al apei. De asemenea, tot pe porţiunea până unde a fost apa, pe dealuri, lipseşte vegetaţia, fiind doar stâncă, acesta fiind un semn clar al limitei superioare normale a apei din baraj.

Pe baraj este interzisă oprirea maşinilor dar există două trotuare amenajate, cât este barajul de lung, unul pe partea stângă şi unul pe partea dreaptă de pe care se poate admira imensitatea de apă, pe de-o parte, precum şi hăul de pe partea cealaltă. Trotuarele sunt mărginite pe ambele părţi exterioare cu o balustradă vopsită în roşu şi galben. Dealurile împădurite care ţin apa ca-ntr-un căuş, formează imagini de videoclip, mai ales dacă vremea este frumoasă şi norii aruncă umbre gigantice peste „puternicele” forme de relief.

O plimbare pe toată lungimea acestuia te ajută să schimbi continuu perspectiva peisajului, ajutându-te să descoperi noi privelişti numai bune de încântat ochiul, inima şi sufletul. Liniştea care domneşte peste baraj este acompaniată de şuieratul uşor al vântului care, neputincios în a trece prin zidul imens de beton, se strecoară resemnat parcă peste marginile superioare ale lui, spulberând praful de pe şosea şi răcorind pe oricine se află pe acolo.

Pe partea cu lacul, a barajului, sunt amplasate corpuri de iluminat astfel că acesta este vizibil şi noaptea. Tot pe partea cu lacul mai sunt construite, din baraj, mai multe intrânduri înspre apa lacului, semicirculare, asemenea unor logie de teatru în care este permis accesul şi din ele ţi se oferă o imagine mai frumoasă asupra lacului de acumulare.

Spre partea cu hăul sunt mai multe scări din beton, mărginite de balustrade, precum şi poteci care duc spre baza barajului. Totuşi, mai multe indicatoare te avertizează că accesul, pe acestea, este strict interzis.

Barajul este păzit de doi oameni înarmaţi care au grijă ca vizitatorii să respecte indicatoarele de interzicere a accesului. Îi găseşti în coşmelia de la capătul principal de acces pe baraj unde, atunci când este cald sau frig, se refugiază înăuntru. I-am întrebat de ce păzesc barajul. „De frica atentatelor! ” mi-a răspuns unul care părea şeful, luând o mină gravă şi serioasă. „Dacă vrem să coborâm jos în vale, cum facem? ” întreb eu, mucalit. „Este interzis! Doar oamenii de la întreţinere au voie” şi continuă: „Noaptea mai vin ţiganii la furat lemne şi fier, din vale. Tragem cu pistolul cu capse în aer. Să vezi ce-o iau la fugă! ” spune şeful şi râde prosteşte dar cu poftă. Mda. Bună glumă! Plecăm spre maşină.

La capătul principal de acces pe pod, pe partea dreaptă, este o scară metalică pe care dacă o urci ajungi la o clădire nou construită. Din păcate accesul este interzis deoarece este o proprietate privată, dar locul ar fi fost perfect pentru a realiza câteva fotografii minunate. Totuşi, mai sus pe deal, deasupra casei private se află un bloc imens, paralelipipedic, de beton. Un alt bloc similar de beton se află şi la capătul celălalt al barajului. Aceste două blocuri de beton sunt pilonii de susţinere pe care a fost montată macaraua care a fost utilizată la construirea barajului.

Dacă doreşti să vezi barajul şi din altă perspectivă atunci trebuie să urci în maşină şi să mergi până la drumul principal şi să virezi spre Remeţi. Cam după 200-300 de metri ajungi la imensul pilon de beton al fostei macarale. Cu noroc, dacă eşti isteţ şi agil, reuşeşti să te urci pe acel bloc de beton. Efortul va fi din plin răsplătit cu o panoramă de vis care este imposibil de captat cu orice cameră foto sau video.

Am coborât de pe uriaşul bloc de beton şi am pornit spre pensiune. O vizită superbă!

## end review sc

[fb]
---
Trimis de Utube in 14.09.12 18:39:18
Validat / Publicat: 14.09.12 19:43:57
NOTĂ: Articol ARHIVAT (nu intră în calculul mediei acestei destinaţii)

VIZUALIZĂRI: 6791 TIPĂREȘTE ARTICOL + ECOURISAU ARTICOL fără ECOURI
selectat ca MiniGhid AmFostAcolo
SESIZEAZĂ
conținut, limbaj

10 ecouri scrise, până acum, la acest articol

NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (Utube); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
Poze atașate (se deschid în pg nouă)
P28 Super! La revedere!
EVIDENTIAȚI ARTICOLELE CU ADEVĂRAT UTILE!
Dacă impresiile de mai sus v-au impresionat prin utilitate, calitate etc folosiți linkurile de mai jos, prin care puteți acorda articolului un BONUS în Puncte de Mulțumire-Apreciere (PMA) articolului.
Puteți VOTA acest articol:
PUNCTAJ CRT: 1000 PMA (std) PLUS 15500 PMA (din 16 voturi)
NOTĂ: Mulțumită numărului de voturi primit, articolului i-a fost alocat automat un SUPERBONUS în valoare de 2000 PMA.

ECOURI la acest articol

10 ecouri scrise, până acum

webmaster
[14.09.12 20:01:34]
»

Articolul a fost selectat ca MiniGhid AmFostAcolo pentru aceasta destinatie.

dorgo
[14.09.12 20:04:42]
»

@Utube

Eu stiam ca barajul de la Bicaz e cel mai mare, dar m-am inselat, iata clasamentul... de pe Google

1. Barajul Vidraru este situat pe raul Arges, cel mai mare baraj din Romania, acesta avand inaltimea de 166 metri. La finalizarea lucrarilor, in anul 1965, acesta se afla pe locul 5 in Europa si pe locul 9 in lume. Acum nu stiu pe ce loc se mai afla, incerc sa aflu, cert e ca cel mai inalt baraj din lume are vreo 300 de metri, deci aproape la dublu, asa ca e departe.

2. Barajul Movileni, al doilea ca inaltime din Romania. Situat pe raul Siret in apropierea localitatii Movileni din judetul Galati. Are o inaltime de 150 metri, formand in aval o cascada impresionanta.

3. Izvorul Muntelui sau Bicaz este un baraj de greutate cu o inaltime de 127 de metri, inaltime care-l plaseaza pe locul 3 in topul celor mai inalte baraje din Romania. 4. Barajul Siriu, cel mai mare baraj construit din roca, steril si miez din argila, are o inaltime de 122 metri.

5. Pe locul 5 se afla Barajul Valea Draganului. Constructie din beton in arc dubla curbata, asemanatoare barajului Vidraru, dar cu 40 de metrii mai mic, are o inaltime de 120 de metri.

UtubeAUTOR REVIEW
[14.09.12 20:27:40]
»

@webmaster: Mulţumesc tare mult pentru apreciere şi încredere!

UtubeAUTOR REVIEW
[14.09.12 20:33:04]
»

@dorgo: Faptul că este al doilea ca mărime din ţară l-am aflat de la paznicii barajului. Se poate să aibă şi ei dreptate pentru că sunt mai multe criterii care sunt posibil a fi luate în calcul în stabilirea unui clasament. De exemplu, rapid fără să caut pe net, unele criterii pot fi: lungimea lui, lăţimea, înălţimea, masa de beton utilizată la construcţie, cantitatea de apă reţinută, etc.

Oricum, mulţumesc pentru precizare.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][0 vot]
webmaster13
[14.09.12 22:16:15]
»

Articolul a "primit" o ilustratie muzicala sau video-muzicala - vezi mai sus, imediat sub titlu.

Daca autorul prefera o alta melodie, este rugat sa ne scrie (aci, ca ecou, ori pe PM)

abancor
[14.09.12 22:30:36]
»

Aici găsiţi informaţii despre baraje, grupate alfabetic, sau după înălţime click aici

Movileni e un baraj de cîmpie, imposibil să aibă 150 m, e o eroare pe undeva. Are de fapt 21 de metri înălţime.

Conform siteului de mai sus, cel mai mare e Gura Apelor, de pe Rîul Mare, din Retezat, cu 2 m mai înalt decît Vidraru.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][0 vot]
bessondm
[16.09.12 23:37:05]
»

Mi se pare ca inainte de '89 toate aceste baraje erau considerate obiective de importanta strategica nationala, ca urmare aveau paza militara. La fel si podurile de la Cernavoda, Giurgeni-Vadu Oii etc. Prin comparatie, paza de-acum e de-a dreptul rizibila, as vrea sa cred ca, in caz de atacuri de alt natura decat furturile de fier vechi, altii se ocupa de securitatea unor edificii de asemenea anvergura, nu cei doi...

dorgo
[17.09.12 21:37:24]
»

@all... acum chiar ca nu prea are importanta care baraj e mai mare sau mai lung sau mai gros, important e ca avem peste 200 de baraje in tara, exista multe acumulari de apa care se transforma in energie (mai sunt si pestisori pe-acolo) dar din pacate apa lor nu e folosita la irigatii (stim noi de ce), si in ciuda acestor acumulari de apa, s-a anuntat ca acest in an secetos productia agricola va fi jalnica, la anu', la fel... noroc cu supermarketurile, importam fasole din Thailanda, fierbi la ea 3 zile si-apoi o arunci...

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][1 vot]
leo_66
[21.10.12 13:40:14]
»

@Utube: Frumos articol. Ma intereseaza insa care este starea drumului, de la drumul european Cluj - Oradea pana la baraj. Poate fi parcurs cu o masina obisnuita, "de oras", nu 4x4?

dodo19
[27.11.12 11:54:41]
»

@leo_66: drumul este intretinut pentru a facilita accesul la baraj in caz de urgenta.

poate fi parcurs lejer si cu masina mica

Sfârșit SECȚIUNE Listă ECOURI scrise la articol

ROG REȚINEȚI:
  • Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
  • Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
  • Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație: in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o ÎNTREBARE NOUĂ
    (întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
SCRIE UN ECOU LA ACEST REVIEW
NOTĂ: Puteți folosi ptr formatarea ecoului: [b]...[/b], [i]...[/i], [q]...[/q]
EMOTICOANE ce pot fi folosite SHOW/HIDE
Sfârșit SECȚIUNE SCRIE ECOU

NOTĂ: Rubrica de mai jos vă permite să vă abonați (sau să vă dezabonați) la / de la notificări (înștiințări prin email) atunci când cineva răspunde unui text scris ca ecou mai sus.
Status Abonament Ecouri la acest review - abonament INACTIV [NU primiți înștiințări atunci când se scriu ecouri la acest review]
VREAU înștiințări pe mail când se postează ecouri la acest review
5 utilizatori sunt abonaţi la urmărirea acestui fir de discuţie (primesc instiinţări la adăugarea unui ecou):
abancor, dodo19, dorgo, leo_66, Utube
Alte impresii din această RUBRICĂDescoperă Valea Drăganului:

    SOCIALs
Alătură-te comunității noastre

AGENȚIA DE TURISM AmFostAcolo.Travel:
SC Alacarte SRL | R.C.: J35/417/24.02.09 | RO 25182218 | Licența de turism 218 / 28.11.2018

 
[C] Copyright 2008-2024 AmFostAcolo.ro // Reproducerea integrală sau parţială a conţinutului este interzisă
AmFostAcolo® este marcă înregistrată
  • la final = [utf8mb4]; bMustChange=[]
  • pagină generată în 0.074548959732056 sec
    ecranul dvs: 1 x 1