ARTICOL ÎNCĂRCAT ÎN: 28.07.2012
GR. VÂRSTĂ: 50-60 ani
DIN: Sfântu Gheorghe
ÎNSCRIS: 12.06.12
STATUS: PREMIUM
DATE SEJUR
AUG-2010
DURATA: 9 zile
familie cu copii

GRAD SATISFACȚIE
CAZARE [camere etc]:
100.00%
Încântat, fără reproș
CADRUL NATURAL:
100.00%
Încântat, fără reproș

NOTARE MEDIE REZULTATĂ
100.00%

AUTORUL ar RECOMANDA
această destinaţie unui prieten sau cunoscut
TIMP CITIRE: 5 MIN

Cât de doriți suntem în Austria?

TIPĂREȘTE

Mi-am dorit, împreună cu familia să vedem și să călcăm cu picioarele noastre, vara (august), cu mașina, una din zonele cele mai frumoase ale Europei, respectiv sudul Austriei: Carintia și Tirolul.

Cum aveam bugetul limitat, 1000 €, care însemnau toate cheltuielile posibile (cazare, masa, combustibil, taxe, transport, cheltuieli neprevăzute), am început aventura de a pune în acord dorințele noastre cu limitările bugetare. Trebuie să mai adaug că eram și foarte ambițioși, dorind să vedem totul în zona menționată și în plus, alocasem o zi pentru Dolomiți, una pentru Veneția și încă una pentru Slovenia (incluzând Ljubliana și peștera Postojna).  

Regula adoptată - nu ne întoarcem pe drumul pe care ne-am dus.

Cu harta în mână, am stabilit o zonă de căutare, care trebuia să fie în apropierea unei căi de acces către Italia, în inima Alpilor, zonă care fiind dedicată schiului, consideram că oferă multiple posibilități de cazare ca urmare a lipsei de cerere pe timpul verii, la prețuri rezonabile și condiții de cazare superioare.  

Mergeam pentru 9 nopți cu încă două familii, eram 5 adulți, 4 tineri, doream împreună patru-cinci camere sau apartamente, neapărat cu o bucătărie.

Principiul a funcționat corect până la un anumit punct, care excede logica normală, mai departe intrând în zona speculațiilor - rezervarea propriu-zisă, cu debut în luna mai. Îmi stabilisem trei locații care corespundeau perfect criteriilor amintite, prețuri până în 20€/persoană/noapte, fără nici un fel de masă, locații libere, suficiente locuri disponibile, invitații amabile postate pe site-urile de profil. Alegem, încântați, cea mai frumoasă si mai convenabilă locație, liberă conform graficului de rezervare, condiții variate privind disponibilitatea camerelor și apartamentelor și purced la rezervarea din timp (cu trei luni înainte), nu cumva să se ocupe - gândeam, trimit mail-ul de rigoare și aștept răspunsul, care vine promt - a doua zi. Stupoare: "regretăm, nu mai sunt locuri disponibile! ".

Nu înțeleg nimic, sunt consternat, verific din nou pe site - nu s-au ocupat locurile (care au rămas libere tot timpul verii - verificări ulterioare, inclusiv la fața locului), asta e, ce pot să fac (?), fac rezervarea la a doua locație, răspuns negativ la fel de promt, politicos, cu regretele standard, fac a treia încercare, déjà vu, același răspuns, care nu mi se mai pare atât de politicos.

Încep anumite gânduri să-mi treacă prin cap, nu-i bună carnea de lebede - îmi zic, ședință de familie și cu prietenii, tot programul vacanței noastre pare că se dă peste cap, îmi mai trece din năduf, stabilim să mai încercăm (adică eu), îmi trece optimismul dar devin mai organizat, îmi extind zona de căutare fără a afecta programul, mai reduc pretențiile, compun un mail din care să rezulte, cât de cât, un anumit grad de onorabilitate, trimit încă zece cereri de rezervare (nu mai aștept după fiecare, cum politicos am făcut la primele trei), timpul începe să preseze - eram deja în iunie, locuri erau încă foarte multe libere (și așa au rămas), într-o săptămână primesc răspuns de la toate, negative, același text tras la indigo.

Bine, încep să mă ambiționez, deja devenea un meci, schimb tactica, prin căutările pe net dau de un site -- tiscover.com -- rog administratorii site-ului AFA să nu-l șteargă, pentru că, cred eu, este de mare utilitate pentru membrii AmFostAcolo pe spațiul geografic vorbitor de limbă germană, nemțesc - adică foarte serios, dedicat, bine organizat, cu detalii - inclusiv multe locații de cazare care nu apar pe alte site-uri, apelez la ei, încă vreo 20 de încercări de rezervare, chiar primesc un mail personal din partea administratorilor site-ului prin care-și cer scuze pentru "eșecele" greu de înțeles și pentru ei și în care mă încurajează să continui.

După încă o săptămână, primesc un mesaj, din partea site-ului mai sus amintit, în care îmi sugerează să încerc la Ms Patricia Kapp,  83 A- 9631 Tröpolach am Naßfeld, Austria.

Aici a luat sfârșit aventura mea de căutare, după ce am învățat toată geografia turistică a sudului Austriei și datorită finalului fericit, a fost ca o excursie virtuală pe care n-am s-o uit niciodată. Am rezervat aici trei apartamente, cu una, două și trei camere (una a fost bonus), cu 14€/persoană/noapte, condiții foarte bune, dar despre asta, într-un alt revew, cu cea mai frumoasă vacanța pe care am trăit-o în Alpi și nu numai.

Ca să rămân în spiritul acestui review, trebuie să mai adaug că, într-una din ieșirile noastre, la Salzburg, căutând parcare dimineața în centrul orașului, două mașini fiind, una de CV alta de B, am ajuns la un mare și faimos hotel de 5*, nu-i dau numele, cu panou electronic cu evidența locurilor libere din parcarea subterană, pe care figurau 82 locuri libere, eu am intrat, am parcat (destul de scump) și nu înțelegeam de ce nu vin și prietenii noștri. Am ieșit afară pe stradă și i-am găsit la câțiva metri de intrare, fuseseră blocați cu bariera, pe drumul de acces al parcării subterane, în pantă și îngust cât să încapă o mașină și li s-a interzis accesul pe motiv că nu mai sunt locuri libere, fiind nevoiți să iasă cu spatele, în pantă, direct în stradă. Panoul cu locuri libere în parcare arăta "full", deși eu tocmai ieșisem din parcarea care era 80% liberă.

Am bodogănit, iar ne-au ieșit lebedele pe nas, am plecat să căutăm alt loc de parcare, ne-am învârtit câteva străzi, primim telefon de la membrii familiei care rămăseseră lângă hotelul cu pricina, după cca. 10 min., cum că, pe stradă, alături s-a eliberat un loc de parcare, ne întoarcem, parcăm (mult mai ieftin) și ce să vezi, panoul cu locurile de parcare arăta iarăși 79 locuri libere.  

Alte neplăceri nu am mai avut după aceea, în nici una din zilele noastre de vacanță, înafara celor pe care ni le făceam singuri.

Cu bine!


[fb]
---
Trimis de ak-ar de rumÂn † in 28.07.12 09:42:06
Validat / Publicat: 28.07.12 12:09:42
NOTĂ: Articol ARHIVAT (nu intră în calculul mediei acestei destinaţii)

VIZUALIZĂRI: 5243 TIPĂREȘTE ARTICOL + ECOURISAU ARTICOL fără ECOURI
SESIZEAZĂ
conținut, limbaj

29 ecouri scrise, până acum, la acest articol

NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (ak-ar de rumÂn †); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
EVIDENTIAȚI ARTICOLELE CU ADEVĂRAT UTILE!
Dacă impresiile de mai sus v-au impresionat prin utilitate, calitate etc folosiți linkurile de mai jos, prin care puteți acorda articolului un BONUS în Puncte de Mulțumire-Apreciere (PMA) articolului.
Puteți VOTA acest articol:
PUNCTAJ CRT: 1000 PMA (std) PLUS 9900 PMA (din 12 voturi)

ECOURI la acest articol

29 ecouri scrise, până acum

Nicu
[28.07.12 13:07:36]
»

In Austria am văzut și eu prima data cum arată acel zîmbet artificial urmat de o grimasă dar doar după ce am prezentat pașaportul, pînă atunci am fost tratat bine.

In Elveția a fost și mai și, pur și simplu parcă aș fi fost un infractor dar asta tot doar după ce am prezentat pașaportul, parcă le părea rău că au spus avem camere libere.

Toate aceste așa zise amabilități adica zîmbete artificiale au dispărut in vizitele făcute in țările din balcani, acolo am fost primit bine.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][0 vot]
ak-ar de rumÂn †AUTOR REVIEW
[28.07.12 13:53:39]
»

Trebuie să mai adaug două detalii:

1. După patru zile de bătut drumurile "alpi"- ne în lung și în lat (400 - 500 km/zi), obosiți, sufocați de atâta ordine, frumusețe și curățenie și pentru că ne cam terminasem merindele proaspete aduse de acasă, am hotărât să facem o pauză, zi pe care să o dedicăm stațiunii dar să ne și pregătim o mâncare gătită mai consistentă pentru câteva zile. De unde până atunci ne întrebam și exclamam surprinși "ăștia nici muște nu au! ", când au început clocotele în oală, deodată au început să apară "ca muștele", roiuri întregi, ca la noi acasă și ne-am simțit muuult mai bine.

2. Ne-am adaptat imediat la sortarea gunoiului rezultat din activitatea curentă, dar ce nu am înțeles atunci și nu știu nici acum, se referă la ce trebuia să facem cu cel rezultat din prepararea bucatelor - resturi vegetale sau animale, pentru că nu exista container special cum era pentru fiecare tip de gunoi. În consecință, pe acesta l-am depozitat, în prima zi, într-un container care, mi s-a părut mie, este pentru deșeurile nespecificate. A doua zi dimineața - plecam în fiecare zi cel târziu la 7,00, am fost anunțați, politicos, printr-un bilețel afișat, să ne sortăm gunoiul menajer, deși făceam acest lucru în fiecare zi, nedorind să lăsăm în urma noastră același tip de impresii, pe care-l fac alți conaționali. Din acea zi am depozitat la pensiune numai gunoiul pentru care erau containere iar cel provenit din bucătărie, îl luam cu noi și-l plasam într-o pubelă comună, existentă în unele parcări de pe marginea drumurilor.

Mai este ceva ce trebuie să scriu, în beneficiul celor care vor fi, vremelnic, turiști prin Austria. Am întâlnit diverse situații, în care cineva greșea, intenționat sau nu, austriac sau neaustriac și nu am înțeles cum imediat apărea poliția iar autorul era sanționat. Această promptitudine, am încercat noi să ne explicăm, nu poate fi decât urmarea unei "atitudini civice" cetățenești, specifică spațiului teuton, așa că, mare atenție la "neatenție".

Cu bine!

MCM
[28.07.12 14:10:23]
»

Fantastic, nu-mi vine sa cred! Inteleg ca turistii (si nu numai) romani sunt de mai multe tipuri, dar sa bagi pe toata lumea in aceeasi oala este strigator la cer. Asa ceva mi-ar strica vacanta. Felicitari pentru modul echilibrat de a relata intamplarile. Eu nu as fi reusit. Nu mi-as fi inchipuit ca se poate intampla asa ceva daca n-o auzeam povestita. Ma opresc aici cu indignarea, desi recunosc ca multe vorbe mi-au ramas in gat. Ma duc sa iau o punga.

Rezervarile refuzate ati incercat sa le faceti pe booking?

PS: sunt curioasa ce s-ar fi intamplat daca insistati cu parcarea, spunand ca sunt locuri libere. Eu asa as fi facut, probabil ca nu m-as fi lasat si as fi ajuns sa platesc o ditamai amenda. Se pare ca rasismul n-a murit in zona. Probabil ca Hitler zambeste in mustata.

ak-ar de rumÂn †AUTOR REVIEW
[28.07.12 14:31:22]
»

@MCM: Inițial rezervările le-am făcut direct prin site-urile pensiunilor. Ulterior prin tiscover.com.

Referitor la parcarea de la Sh... din Salzburg inițial așa am vrut să acționăm și noi, dar ne-am dat seama că timpul alocat acestui demers ne-ar fi privat de scopul prezenței noastre în acel frumos loc.

Cu stimă!

Dragoș_MD
[28.07.12 14:49:31]
»

Hmmm... naşpa, ce să zic. Totuşi eu n-am păţit aşa ceva până acum. Pot ataşa mailurile austriecilor care nu numai confirmau disponibilitatea locurilor de cazare, ba chiar vreo 2 sau 3 m-au băgat în baza lor de date şi mi-au trimis oferte şi ulterior, deşi nici măcar n-am mai ajuns să mă cazez la ei (evident, anunţând din timp acest lucru!)...

Cât despre rezervările pe booking.com, n-au fost niciun fel de necazuri. Iar la faţa locului nu am avut niciodată senzaţia că se strâmbă din nas la aflarea naţiei.

Singura explicaţie pe care mi-o pot imagina necazului de mai sus este dorinţa de a rezerva pentru un grup aşa mare. Probabil că de la astfel de grupuri au avut ăia surprize, nu de la turişti izolaţi... (se pot citi şi aici, pe AFA, cât de "terorişti" pot fi unii conaţionali care umblă în gaşcă, fie în ţară, fie pe-afară)...

PS site-ul tiscali.com nu are de ce să fie 'ascuns' - nu e vorba de un site românesc.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][1 vot]
ak-ar de rumÂn †AUTOR REVIEW
[28.07.12 15:21:54]
»

@Dragos: booking.com este mult mai dedicat hotelurilor iar tiscover.com acoperă și zona cu locatii de cazare cu prețuri mai modeste la același nivel de confort, dar numai pentru Austria, Germania, Elveția și nordul Italiei. În afară de asta, informația oferită de tiscover.com mi s-a părut mult mai completă (îți arată până și configurația camerelor și dependințelor - schiță la scară). Mai mult decât atât, datorită lor, am găsit și o locație perfectă, corespunzând întru totul preferințelor noastre și nu cred că booking.com mi-ar fi adresat scuze pentru refuzurile repetate.

Remarc, din tonul tău, o anumită neîncredere în raport cu impresiile mele, nu vreau să te conving de nimic.

Cu prețuri de peste 30€ am găsit imediat cazare, dar nu vreau, ca principiu personal, să plătesc sume mai mari, pentru același confort (dacă nu chiar superior), dacă pe piață există această ofertă. Presupune întradevăr, mult efort, uneori nervi, răbdare, dar asta face parte din farmecul vieții, e viața însăși.

Cu stimă!

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][1 vot]
Dragoș_MD
[28.07.12 18:06:45]
»

@AK-AR de RUMÂN:

Remarc, din tonul tău, o anumită neîncredere în raport cu impresiile mele

din păcate, io am observat la tine o tendinţă de neîncredere în spusele celorlalţi. Nu doar în cazul acesta, ci şi în alte ocazii. Te asigur că e departe de mine chiar şi gândul să pun la îndoială cele relatate de tine. Am încercat doar să ofer o explicaţie posibilă/plauzibilă întâmplărilor.

Cu aceeaşi stimă,

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][0 vot]
ak-ar de rumÂn †AUTOR REVIEW
[28.07.12 18:41:39]
»

@Dragos: În cazul acesta, îți ofer scuze, eu am înțeles greșit.

Cu bine!

Michaell
[28.07.12 19:00:50]
»

@ akar...

dupa parerea mea cele patite de tine au fost niste intimplari nefericite dar deloc intentionate. mai ales chestia cu parcarea. ai incercat sa-ti explici cum ar fi putut functiona concret o asemenea treaba daca intradevar ar fi fost asa cum banuiesti tu?! de ce te-au lasat pe tine sa intri si doar pe cealalta familia nu... ? esti de parere ca cineva sta in fata unui monitor si are o lista impartita in negru si alb... hai sa fim seriosi...

personal am dubla cetatenie, deci sunt in posesia unui pasaport german si a unui roman. masina personala bineinteles ca are numere germane. vreau sa spun ca, nu am intilnit inca niciodata vre-o problema la cazare sau in legatura cu alte ocazii atunci cand m-am prezentat ca cetatean roman. cu sotia converez intodeauna in limba romana si asta la auzul tuturor. si atunci cand stau in fata receptiei si intreb de camere libere.

anul trecut in elvetia (tessin / ticino) pe vale maggia, mi sa intimplat chiar sa fiu primit cu mare bucurie si tamtam intr-un restaurant (grotto), atunci cand am dat de inteles ca m-am nascut in transilvania.

dupa parerea mea Dragos ar putea sa aiba dreptate atunci cand spune de chestia cu grupul. asta poate fi intradevar o problema. este cam neobijnuit aici sa calatoresti in grup, deci mai multe familii, cu masina mica, si sa te cazezi in hotel. da, se calatoreste in grupuri mari, dar atunci ori este vorba de bus-uri (de batrini sau cluburi /vereine) sau se merge mai multe familii la camping, etc.

asta este parerea mea si sper sa nu o iei in nume de rau. iti doresc sa ai in continuare concedii placute pe meleagurile teutone... si mai ales fara asemenea patanii.

ak-ar de rumÂn †AUTOR REVIEW
[28.07.12 19:53:14]
»

@Michaell: Am căutat și nu am găsit o explicație a întâmplării cu parcarea. Aș fi pus-o pe seama unei conjuncturi nefericite, dacă și numai dacă, la ieșire, panoul care arăta gradul de ocupare, nu ar fi indicat că parcarea subterană a hotelului este ocupată 100%, deși era 80% goală și dacă după 10 minute (când am ajuns întâmplător acolo) nu ar fi apărut, din nou, 79 locuri disponibile.

Se pare că neîncrederea despre cele relatate e prezentă, deși repet, nu vreau să conving pe nimeni, de nimic.

Este greu să mă convingi despre o altă realitate, nu spun că toti austriecii sunt la fel, am întâlnit și oameni de treabă, dar din ce am remarcat, logica lucrurilor este foarte simplă în Austria, nuanțele și subtilitățile sunt mai greu de receptat, munca serioasă, regulile, legea și aplicarea acestora sunt cele care fac diferența.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][0 vot]
ak-ar de rumÂn †AUTOR REVIEW
[28.07.12 20:14:10]
»

@Michaell: Și mai stai un pic, că mi s-a aprins beculețul; adică cum, austriecii nu merg, vara sau iarna, în grup de prieteni, e cumva specific românesc? Sau pentru români se judecă altfel.

Logic mi se pare mai tentant, pentru un ofertant turistic să accepte un grup (7 persoane este doar un grupuscul) iar ceea ce nu ai luat în calcul este faptul, așa cum am inserat, că am adăugat, în mail-urile transmise, informații despre statutul nostru social (onorabilitatea la care am făcut trimitere) astfel încât repondenții erau în cunoștință de cauză.

Cu bine!

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][0 vot]
Michaell
[28.07.12 22:38:22]
»

@AK-AR de RUMÂN:

scuze, dar nu inteleg de ce te-ai aprins in acest fel?!

nu este interzis sa mergi in vacanta in grup... eu am incercat doar sa-ti spun parerea mea. dar ma rog, poate ma insel... dar poate te-ai inselat si tu. este posibil, nu ? de ce nu iei in calcul si aceasta posibilitate ? sti cum este... ? daca ai in cap tot timpul treaba cu lebedele, sa sti ca candva ai sa dai de o situatie care se potriveste exact de ce tie ,,frica,, tot timpul.

m-am intors de citeva zile din romania unde am fost cu masina proprie pina pe litoral. daca as incerca sa-ti descriu toate situatiile in care am fost de parere ca m-au inselat la nota pe motivul ca mi-au vazut nr masinii sau ca m-au auzit vorbind nemteste cu fata noastra... n-ar ajunge toata seara ca sa termin. dar sa sti, ajuns acasa, dupa citeva nopti de somn odihnitor, vad lucrurile cu totul altfel, mai relaxat, si mai ales imi dau seama ca nu toate au fost asa cum am crezut eu in cele momente.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][1 vot]
adryana
[30.07.12 13:49:57]
»

Ak-AR de RUMAN, nu stiu ce sa zic, am citit rw. tau si inclin spre a nu iti da dreptate. Nici nu stiu de fapt CE anume ai vrut sa transmiti cu acest rw-ghinionul vostru sau faptul ca tu ai inteles ca austriecii ar avea ceva cu noi, romanii. In cazul meu am patit initial la fel ca si tine. Vroiam sa mergem in aprilie 2012 in Austria intr-o anumita zona, Pertisau. Inca din septembrie 2011 am cautat cazare in Pertisau si deja pentru aprilie NU mai erau locuri sau care erau, acelea aveau preturile mult prea mari. Mentionez ca am cautat cazare cu demipensiune. Chiar si agentia de turism ma intreba pe mine daca stiu care ar fi explicatia ca s-a vandut tot pt. aprilie. Eram oarecum derutati, ce-ar fi fost atunci sa cred ca si tine ca austriecii de fapt nu vor sa ne primeasca la ei -mi s-ar parea chiar absurd.

Apoi am luat decizia de a ne caza aproape de Pertisau, f. aproape si asa am gasit imediat cazare.

Stii cum ne-am simtit noi in Austria, ce greu am plecat de acolo, stii cum patronul de acolo a iesit la noi sa isi ia ramas bun. Ne-am simtit la ei ca intr-o mare familie, am plecat f. greu din Austria, a fost minunat.

Iar in cazul tau eu zic ca a fost ghinion, o pura intamplare, ati cautat cazare tarziu, aproape de plecare si atunci sunt si astfel de cazuri, de a nu mai gasi locuri.

Iar noi in cele din urma am aflat si motivul epuizarii locurilor in Pertisau pentru luna aprilie 2012-era Pastele lor. Si parerea mea este ca daca vrei cu adevarat sa mergi undeva, excursia se planifica din timp si nu pe ultima suta de metri-eu una asa fac si nu regret, chiar nu regret. Am astfel ocazia sa prind early booking, sa imi aleg eu o cazare din timp, in liniste si nu una pe care mi-o ofera si mi-o aleg altii, agentia respectiva, cazare binenteles din cele ramase si nevandute. Numai bine si sa nu te superi, mi-am spus si eu parerea.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][0 vot]
Nicu
[30.07.12 14:53:12]
»

De ce e asa greu de acceptat ce a scris autorul acestui review?

Eu unul cred ca e adevarat si daca altii nu au fost... inca... in o situatie similara nu inseamna ca la un moment dat nu vor ajunge in una si mai neplacuta.

De ce? Fiinca avem, ducem cu noi o anumita faima creeata si de cei care au mers inaintea noastra (nu numai din cauza asta), va mai dura mult pina vom fi acceptati, deocamdata nu.

E dreptul fiecaruia sa interpreteze cum vrea si sa aiba propria opinie dar deocamdata nu suntem acceptati suntem doar tolerati.

ak-ar de rumÂn †AUTOR REVIEW
[31.07.12 09:32:03]
»

@adryana: Stimată doamnă

Voi începe si voi încheia cu două citate, inserate de un “senior” - @dragos, catre un “new entry” – cel care scrie.

Îţi esplic io:

Mă văd nevoit să vin cu câteva explicaţii, de care cred, nu ar fi fost nevoie, dacă textul nu ar fi fost citit superficial, oarecum în diagonală.

1. Chiar din titlu, a cărei semnificaţie este pusă sub semnul întrebării, am încercat să evit tendinţa generalizatoare privind mesajul rw-ului.

2. Nu a fost o rezervare făcută în ultimul moment, specificat în text, locaţiile de la care am primit refuzuri, nu erau ocupate, nici la momentul în care am trecut ulterior pe lânga ele si nici pe diversele site-uri pe care erau postate – mă refer la perioada de până la sfârşitul lunii august, nici nu erau închise ca urmare a gradului scăzut de ocupare sau al sezonului;

3. Am specificat în text, că în locaţia care mi-a acceptat rezervarea (fără avans, fără condiţii şi fără garanţii), toate problemele s-au încheiat, din această locaţie, avand privilegiul de a avea una din cele mai frumoase vacanţe pe care le-am avut, afirmaţie care nu se putea face fără ospitalitatea gazdelor;

4. Dacă aş fi crezut că toţi austriecii au o problemă cu românii, aş fi renunţat la sejurul programat, ceea ce nu s-a întamplat;

5. tiscover.com NU este o agenţie de turism, detalii - specificate în text;

6. Am mai specificat că pentru rezervări cu tarife de peste 30 euro/persoană/noapte (prin booking.com/, pe site-urile hotelurilor), rezervarea n-ar fi fost nici o problemă dar din motive personale, nu agreez cazările la hotel, fapt ce presupune şi riscurile pe care mi le-am asumat.

Lămurit?”

fanespoitorul
[12.08.12 18:13:57]
»

De ce nu credeti ce v-a povestit??

Eu merg o data pe an la Milano si merg la acelasi hotel, Metro, care este langa statia de metrou, pe un bulevard mare, are preturi acceptabile, iar atmosfera este intima. Am dat mail pentru rezervare si asteptam un raspuns. Nu am primit nimic.

Dupa cateva zile am sunat sa vad daca au primit mail-ul. Mi s-a vorbit politicos (italiana) si am fost rugat sa dau forward ca sa fie siguri. Am asteptat din nou si nici un raspuns. Am sunat iar si am avut noroc ca mi-a raspuns proprietarul hotelului (este o afacere mica de familie) si mi-a dat adresa personala de mail si m-a rugat sa-i trimet toate cererile de rezervare. Am primit rezervare cu scuzele de rigoare.

Cand am ajuns la hotel, la micul dejun mi-am luat sa mananc doua felii de paine, doua de prosciuto, o branza topita, un ou si o cafea. Chelnarul care mai lucra si la receptie a venit imediat langa mine si m-a intrebat de unde sunt, i-am spus Bucuresti, imediat a venit raspunsul lui ca sunt de acolo unde exista cea mai mare minoritate care face prapad in Italia. I-am spus ca cea minoritate nu este a noastra ci a fost adusa din Asia. Ospatarul era filipinez. Cum i-am spus asta, a plecat imediat si nici nu m-a mai inoportunat. Cam asta este imaginea noastra afara.

In 2005 am mers la Dusseldorf la o expozitie, cu un amic. Pe autostrada ne-am oprit sa mancam. Am platit eu cu o hartie de 100 euro. Nici nu aveti idee cum a facut casiera, cum o arata la camera, cum o apucase tusea subita etc. Majoritatea plateau cu bani mici sau cu card.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][0 vot]
mihai007
[20.08.12 19:30:16]
»

@MCM: Am citit ecourile de pana acum si trebuie sa intervin pentru mai buna informare a utilizatorilor AFA. Am fost si eu in Salzburg, la Insbruck, la Zell am See, la Viena...

Am utilizat diferite site-uri de turism, am platit in avans cu cardul. Am cautat si eu preturi care sa-mi convina si care sa se potriveasca cu bugetul meu (nu extraordinar de mare...).

Niciodata, nicaieri (nici chiar la Budapesta, imi cer scuze, nu sunt sovin) nu am fost tratat ca un "ruman murdar si necivilizat". Am primit totdeauna raspunsuri favorabile la toate cererrile mele de cazare, indiferent de oras sau tara. Apropo, afacerile m-au obligat in 2007 sa locuiesc 90 de zile in acelasi hotel din Montreal - ajunsesem mai vechi decat unii dintre angajatii hotelului - nimeni nu m-a umilit, nu m-a privit suspicios, nu m-a refuzat, nu m-a tratat ca pe un paria...

Il cred pe semnatarul cel nemultumit de modul in care a fost tratat in Austria. Cred doar ca a ales in mod gresit locatiile, silit fiind de bugetul (prea) mic. Am ales locatii de cazare din domeniul 50 - 80 de euro pe noapte in Austria si de 125 CAD in Canada si am fost multumit si fericit.

Am parcat si eu in Salzburg in parcarea subterana de linga parcul Mirabel din centrul orasului. Nimeni nu m-a oprit, desi am facut gafe nestiind cum a utilizez plata cu cardul la iesire si a trebuit sa dau inapoi, silindu-i pe trei localnici sa coboare de pe rampa in spatele meu. Am rezolvat cu un zambet si o gluma.

Deci nu e vorba de faptul ca esti sau nu roman (eu am calatorit cu masina mea cu numar de Constanta) ci de cum stii sa te integrezi in lumea civilizata, sa intelegi ca austriecii (si nu numai) vor sa castige cat mai mult din turism...

Gata am scris destul. Sunt deschis la ecouri pe aceasta tema.

Michaell
[20.08.12 20:24:28]
»

@mihai007: ai perfecta dreptate.

ci de cum sti sa te integrezi in lumea civilizata

aceasta penultima propozitie din review-ul tau spune totul si numai necesita vre-un comentariu.

Nicu
[20.08.12 22:15:47]
»

@ mihai007

Ati spus asa

Trebuie sa intervin pentru mai buna informare a utilizatorilor AFA.

Reiese ca ce am scris eu sus de tot nu e adevarat si nu s-a intimplat, trebuie sa specific din nou ca s-a intimplat... doar... dupa ce am prezentat pasaportul, inainte a fost totul perfect, si pretul la hotelul respectiv a fost 120 euro.

Nu generalizez dar asa ceva se mai intimpla.

Aici nu e vorba de integrarea in lumea civilizata, nu am mers sa ma stabilesc acolo, am mers ca turist dar de vina nu a fost comportamentul meu ci stampila (pasaportul) care vrem nu vrem, ne place sau nu o ducem cu noi si uneori (la hotel) trebuie sa ne prezentam de unde venim.

Daca totusi nu sa intimplat asta nu inseamna ca nu se va intimpla in viitor la un moment dat.

Intrebare - am spus adevarul sau am mintit?

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][0 vot]
mihai007
[22.08.12 19:50:11]
»

@Nicu: Asa cum am spus deja in ecoul anterior, te cred, ai spus adevarul!!!

Citeste cu atentie ce am scris si vei gasi aceasta afirmatie!! Mai jos am copiat ce am scris in ecoul anterior:

"Il cred pe semnatarul cel nemultumit de modul in care a fost tratat in Austria. "

Vezi?, te-am crezut!

Se intampla. Cu toate bunele intentii, cu toata buna comportare poti sa dai peste un austriac idiot (e plina lume de ei) care sa te trateze ca pe un posibil raufacator doar pentru ca ai pasaport romanesc.

Eu nici macar nu am folosit un pasaport in Austria, ci banalul nostru buletin de identitate. Si nici pe acesta nu l-am prezentat vreodata. La hotel am prezentat vouche-rul printat de mine din internet care confirma faptul ca am platit cazarea. Am discutat cu tanarul de la receptie in engleza, facand glume legate de vreme (ploua la Viena cu broaste). Am completat formularul de acces in hotel si am primit cheia camerei. In zilele urmatoare niciodata nu am simtit ca sunt roman, ca sunt privit suspicios, ca sunt banuit ca voi fura tacamurile de la restaurant sau prosoapele din camera. (E drept, nici nu am facut-o).

Inchei aici, a inceput sa sune a laudoresenie din partea mea si nu asta am vrut.

Te cred ca ai fost tratat prost din cauza ca esti roman.

Europa e plina de tot felul de oameni, mai buni sau mai rai, mai destepti sau mai prosti si Austria nu face exceptie.

S-a intamplat, se va mai intampla.

Iti urez succes in viitoarea ta aventura europeana.

mihai007

lorelei34
[11.11.12 00:01:50]
»

F. bine scris articolul, te felicit ca nu"te-au lasat nervii" si ai rezistat pana la capat. Adevarul e ca cine nu se loveste de o atare situatie (nu ma refer neaparat la probleme in vacanta, ci si la altele, cum ar fi faptul de a fi atacat si jefuit de o persoana care nu e prinsa niciodata, a te confrunta cu probleme medicale, etc) nu va intelege niciodata pe cineva pus in situatia respectiva. Eu m-am lovit de toate cele enumerate mai sus, asa ca stiu ca lumea e deranjata de lucrurile "inconvenabile". In subconstient au o banuiala ca s-ar putea sa fie adevarat, dar pana la a recunoaste e cale lunga. Noi am patit-o in multe locuri si nu am umblat " grupir", in general eu cu sotul si atat. Iti dai seama imediat dupa mimica fetei ca ceva nu le convine. Cel mai urat din punctul acesta de vedere s-au purtat italienii (cativa, nu vreau sa generalizez).

Recunosc ca nu am fost niciodata in tari nordice, asa ca nu stiu cum se pune acolo problema. In Austria am fost doar in Viena si totul a fost ok (dar era in 2004... nu stiu daca apucasem sa mancam lebedele). Iar eu vorbesc doar in engleza pt. a evita situatii jenante.

Imediat dupa Austria am mers in Malta... unde in aeroport a trebuit sa completam o gramada de documente in plus pt. ca nu eram in U. E. (culmea e ca Malta era deja... desi mie personal mi s-a parut inapoiata ca tara si locuitori... singurul lucru care ii ridica e turismul si industria de sticlarie). Cel mai hilar a fost ca n-am fost singurii obligati sa dam declaratii in plus... ni s-a alaturat un cuplu de britanici!!! (Culmea, ca doar Malta a fost colonie britanica... si acum conduc cu volanul pe dreapta). In final... m-a pufnit rasul.

Trebuie sa recunoastem ca intr-adevar romanii nu stiu sa se comporte, mai ales cand sunt in grup mare (fara sa se cunoasca). Altfel cum va explicati ca in majoritatea aeroporturilor... stii de la o posta unde e Tarom-ul... se sta in turma, nu civilizat ca la celelalte ghisee de check-in. Ultima intamplare de acest gen... a fost in Valencia (acum 2 ani) cand facusera si incurcaturi (s-au vandut bilete in plus la economic... unii au fost intorsi din drum, de la poarta, cu bagajele bagate in cala, si directionati pe Madrid... o idiotenie). Teoretic n-ar fi trebuit sa treaca de check-in din start... dar se pare ca si altii gresec. In fine, cand am ajuns in fata si am prezentat cartile de identitate, persoana de la ghiseu a inceput sa vorbeasca cu mine direct in spaniola (logic... doar toti suntem plecati la munca in Spania). Am facut un singur gest: am ridicat mana si i-am spus: " Stop, in english please". Ar fi fost buna de filmat faza... brusc i-a aparut zambetul pe fata domnului respectiv, a intrebat daca suntem turisti si dupa o consultare cu seful lui din spate (si datorita numarului prea mare de pasageri, evident si a detinerii de card Flying Blue)... ne-a mutat la clasa bussiness.

No comment!!!

Sper ca inconvenientele din sejurul prezentat de tine sa nu te opreasca din a calatori in continuare.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][1 vot]
ak-ar de rumÂn †AUTOR REVIEW
[11.11.12 06:48:36]
»

@lorelei34:

Am înțeles până la urmă că pentru austrieci, acesta este un mod de conservare, judecă simplu și se integrează trendului general.  

Nici măcar nu sunt prea convins că iubesc atât de mult lebedele.

Regulile, coerciția instituționalizată și un mod binar de gândire se pare că le sunt suficiente. Elitele lor știu ce fac.

Devenise la un moment dat o provocare să le calc pragul, nu cel hotelier-impersonal, ci acela autentic în care te privești în ochi și îți strângi mâna.  

Să le văd obiceiurile, tradițiile, să le înțeleg automatismele.

P. S. Am învățat multe din sejurul austriac, mai am multe de înțeles dar cu siguranță pot să spun că mă simt cu mult mai bine în estul Europei.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][1 vot]
Michaell
[11.11.12 10:47:14]
»

@AK-AR de RUMÂN:

recitind inca odata aproape toate ecourle si observind totodata si locul unde esti domiciliat... oare ce crezi tu ce mi-a trecut mie prin cap? bineinteles in contextul acestui fir de discutie.

sti desigur la ce ma refer. daca nu, hai ca te ajut. am facut o parte din scoala profesionala la uzina electrica din tg mures. nu vreau s-o lungesc... iti poti imagina cam care sunt pataniile prin care am trecut in legatura cu sederea mea acolo. bineinteles toate avand de-aface cu faptul ca NU sunt de origina maghiara. cu toate ca au trecut aproape treizeci de ani, ami amintesc ce lupta era pina reuseam sa optin o portie de mancare si o bere apatoasa la cantina restaurantului (Grand?) din centru. nu ma refer desigur la lipsurile de atunic ci la lipsa cunostintelor mele a limbii maghiare...

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][0 vot]
ak-ar de rumÂn †AUTOR REVIEW
[11.11.12 11:08:39]
»

@Michaell:

Eram sigur că vei veni la întâlnire.  

Orice ai spune, o parte din sufletul tău a rămas "acasă". Întrebările tale sunt aici (întrebările sunt "grele") -  răspunsurile sunt prin "Nemția" - pentru că sunt simple.

O parte din supa aia "apoasă", pe care am mâncat-o și eu, se datorează și celor care putând "să facă ceva" aici, au preferat să plece.

P. S. Nici eu nu știu "ungurește".

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][0 vot]
alinaro
[11.11.12 12:25:06]
»

Eu as vrea sa aduc o nota de umor asa, ca de duminica dimineata... Vorbiti de romanii care nu stiu sa se poarte civilizat in grup atunci cand calatoresc. Uffff... daca eu v-as povesti toate amanuntele mele din povesti cu si despre spanioli... Nu va inchipuiti cat putem semana din punctul asta de vedere... Diferenta intre ei si noi este ca ei, inca nu am reusit sa aflu motivul, sunt priviti cu simpatie mai peste tot in lume. Galagiosi insa... "needucati" insa... "paletos" (adica mai de la tara, intelegeti sensul) insa... Noi tot ne straduim sa atingem alte "standarde" in ceea ce priveste modul de a ne purta afara, ei... sunt ei, si se simt bine asa. In fine, dac-as detalia subiectul, as scrie pagini intregi. Sa stam linistiti insa, din punctul asta de vedere. Sunt multe alte nationalitati, din pacate, care provoaca reactii fel si fel...

O zi minunata!

Michaell
[11.11.12 12:56:58]
»

@AK-AR de RUMÂN:

ma scuzi, dar eu, asa simplu si incuiat cum sunt, nu reusesc sa inteleg la ce te referi, mai ales atunci cand vine vorba de supa aia apoasa (eu m-am referit la bere, dar ma rog)... cum adica, supa de atunci a fost apoasa ca am preferat eu sa plec (dupa aceea) din tara. deci daca nu plecam, totul (pina la plecare) ar fi fost mai bine... ??? si cum adica intrebariile mele sunt aici si ele sunt ,,grele,,? ... nemtia... hä?? ajuta-ma te rog!

prin cele relatate de mine din zona tg-mures-ului, eu am incercat sa-ti spun ca ce-ai patit tu in Austria nu ar trebui sa te afecteze atit de tare. mai ales ca eu, atunci pe vremea acea, nu am fost turist ci locuitor acelor meleaguri.......si totusi am fost tratat asa cum ti-am povestit.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][1 vot]
ak-ar de rumÂn †AUTOR REVIEW
[11.11.12 14:33:15]
»

@Michaell:

Nu Michaell, nu sunt de loc afectat, din contră mă simt mult mai bine, în pielea mea românească, după sejurul din Austria.

Cu supa am divagat un pic, din berea ta "apătoasă" am făcut o supă mai apoasă, sensul era același.

Diferența constă, din ceea ce tu ai spus, că ție ți-a fost greu să mănânci (sau să bei o bere) pentru că nu știai ungurește iar mi-e mi-a fost greu pentru că "știam românește".

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][0 vot]
lorelei34
[11.11.12 16:22:50]
»

@alinaro: Sunt de acord cu tine ca orice padure are uscaturi, am vazut si eu destule exemple de necivilizatie si printre spanioli, si printre intalieni si mai nou si printre cei din tarile scandinave si e grav. Inseamna ca lumea merge inspre mai rau. Dar discutia nu era despre "altii", era despre romani, despre cum se comporta ei si ce imagine am reusit sa transmitem in strainatate. Pt. ca 90 % dintre romanii care ies din tara sunt cum stim si 10 % poate incearca sa faca o impresie buna, devenind invizibili... incearca atat de mult sa se integreze, incat dispar... eu din pacate nu am vazut pe nici unul dintre acestia, ci doar pe restul de 90 %. Stii cand ii vad... cand vin in tara (fiindca serviciile turistice sunt mai ieftine) si isi dau aere, se asteapta ca toata lumea sa-i trateze cu respect (nu doar personalul hotelier, ci daca s-ar putea si restul romanilor ramasi in tara)... pt. ce? Pt. ca au dat bir cu fugitii cand a fost mai greu? Pt. ca au avut oportunitatea de a pleca? Aici vorbesc de cei plecati in perioada comunista... ma lovesc de 2 ori pe an de aceste personaje, in special din Germania si Israel, cand merg la fizioterapie la Baile Felix. Si, sincera sa fiu, am inceput sa ma cam satur de ei.

Iar revenind la intamplarea din aeroportul din Valencia, as vrea sa completez ceva. In fata mea... familia care pleca spre casa de Sarbatori a depasit cu aprox. 2-3 kg incarcatura max. inclusa in biletul de avion. Cum nu au vrut sa plateasca in plus, au fost rugati politicos sa scape de surplus... au inceput sa scoata pungi cu paine... si mi s-a taiat firul, fiindca am crezut ca intru in pamant de rusine!!! Adica noi in Romania nu avem paine??? Trebuie sa ne-o aduca rudele plecate la munca in strainatate? MIe nu mi se pare ca aceste persoane incearca sa se ridice... din contra, ne coboara si pe noi ceilalti, turistii.

Cat despre comentariile lui Michaell... no comment!!! Si eu am facut 4 ani de facultate in Cluj-Napoca intre 1995-1999 si nu am murit fiindca mi se vorbea in ungureste peste tot.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][1 vot]
Michaell
[11.11.12 18:01:36]
»

@lorelei34: si la tine se potriveste proverbul: unde da si unde creapa. arata-mi te rog locul in ecoul meu unde am spus ca am murit pentru ca in tg-mures se vorbea ungureste? scuze, dar si asta este o specialitatea pe care am intilnit-o deseori in romania, mai des decit aici, si anume sa-i pui la om cuvinte in gura pe care nu le-a spus nicicand, doar pe motivul ca ti se potriveste tie.

in ceea ce priveste comportamentul turistiilor amintiti de tine, da, partial aici iti dau dreptate. asta vara la peles am avut si eu ,,norocul,, de iei. in schimb citeva zile mai tirziu, pe litoral, foarte des, concetateni de-ai tai au reusit sa-i depaseasca pe ce-i intilniti la peles. din pacate NU cu calitati pozitive in ceea ce priveste comportament si educatie.

deci eu as propune sa lasam biserica-n sat, cum se spune pe-aici si sa nu fim prea sensibili la ceea ce vedem sau ce ni se-ntimpla in vacante. mai ales daca sunt lucruri mici. la urma urmei acesta a fost punctul meu de la bun inceput. si in exemplul cu fratii unguri din tg-mures...

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][0 vot]
Sfârșit SECȚIUNE Listă ECOURI scrise la articol

Fir de discuție ÎNCHIS - nu se mai pot scrie ECOURI.

[pentru solicitari de redeschidere, scrieti-mi pe Feedback]
Daca ai fost acolo si doreşti sa ne povesteşti experienţa ta: Scrie impresii

Alte impresii din această RUBRICĂStrăbătând Austria:


    SOCIALs
Alătură-te comunității noastre

AGENȚIA DE TURISM AmFostAcolo.Travel:
SC Alacarte SRL | R.C.: J35/417/24.02.09 | RO 25182218 | Licența de turism 218 / 28.11.2018

 
[C] Copyright 2008-2024 AmFostAcolo.ro // Reproducerea integrală sau parţială a conţinutului este interzisă
AmFostAcolo® este marcă înregistrată
  • la final = [utf8mb4]; bMustChange=[]
  • pagină generată în 0.062475919723511 sec
    ecranul dvs: 1 x 1