ARTICOL ÎNCĂRCAT ÎN: 31.08.2022
--- F ---
GR. VÂRSTĂ: 30-40 ani
DIN: Bucureşti
ÎNSCRIS: 12.09.19
STATUS: PREMIUM
DATE SEJUR
AUG-2022
DURATA: 10 nopți
Familie
2 AD. + 1 COPII -- v: 8
PREȚ SEJUR 1940
FĂRĂ transport
CAM: DblStd
REGIM MASĂ UAI
Raport PREȚ/CALITATE:
EXCELENT

GRAD SATISFACȚIE
SERVICII:
90.00%
Mulțumit, mici obiecții
CAZARE [camere etc]:
95.00%
Mulțumit, aproape încântat
BUCĂTĂRIE ŞI MASĂ:
100.00%
Încântat, fără reproș
PLAJA şi MAREA:
100.00%
Încântat, fără reproș
DISTRACŢ. / RELAXARE:
100.00%
Încântat, fără reproș

NOTA MEDIE REZULTATĂ
97.00%
OBS: Spre deosebire de GRADUL de SATISFACŢIE (care se selectează de autor si se exprimă in procente, 0 - 100 %), MEDIA se calculeaza AUTOMAT, ca notă de la 1 (foarte slab) la 10 (excelent)

AUTORUL ar RECOMANDA
această destinaţie unui prieten sau cunoscut

HVD Club Hotel Miramar4

încărcat de pe telefon!
[fb]
NOU TIMP CITIRE: 22 MIN

Alegerile informate chiar aduc vacanțe reușite

TIPĂREȘTE

Chiar dacă nu mai fusesem niciodată pe litoralul bulgăresc, pot spune că nu eram chiar în beznă totală în această privință: din diverse surse sau de la cunoștințe care mergeau de ani buni și nu în ultimul rând de aici, de pe AFA, cunoșteam despre stațiuni ce, cum, pe unde, hoteluri bune cu avantaje si dezavantaje, cum e plaja, intrarea în apă și tot așa. Mai știam și că totuși, nici în Bulgaria nu umblă câinii cu all inclusive în coadă, și că dacă vreau cel puțin la fel de bine ca experiența AI pe litoralul nostru, va trebui să scot din buzunar cam la fel de mult. De exemplu, anul acesta un sejur la Mera m-ar fi costat cam tot cât la Miramar (având și reducere 12% de fidelitate) doar că da, absolut da, am primit mult mai mult pentru acești bani.

Anul trecut mi se pusese pata pe Reina del Mar, e promovat intensiv, nu prea ai cum să nu dai de el prin social media. Îmi plăcea tare, așa ca i-am spus soțului că dacă e să mergem anul ăsta în BG, eu nu merg decât la Reina.

Eh… când a venit timpul sa fac simulări de rezervare, bugetul meu a fost lovit grav din două direcții: prețuri mult mai mari decât estimasem anul trecut și, mai important, faptul că am spus adio unei rezervări în septembrie așa cum mergeam noi la mare an de an, din cauza începutului școlii mult mai devreme, pe 5 septembrie. În fața acestei situații a trebuit să-mi revizuiesc fixația pentru Reina și să cercetez alte variante.

Primul pe listă a fost și a rămas fratele ei mai bătrân și mai modest Miramar. Tot ceea ce bifa- mâncarea bună, foarte apreciată și lăudată, curățenia, localizarea pe plajă și plaja privată cu tot ce trebuie inclus, parcarea privată și păzită, stațiune liniștită, plaja lată cu intrarea lină în apă - îl punea clar în avantaj față de alte opțiuni din lista mea, așa că am finalizat rezervarea convinsă că am făcut o alegere foarte bună pentru prima noastră vacanță în Bulgaria.

Am rezervat prin agenție, având cel mai mic preț din acel moment, mai mic inclusiv decât direct la hotel și oricum mă simțeam eu mai bine să știu că nu sunt pe cont propriu dacă apar ceva probleme.

Tot pentru liniștea mea am luat și asigurări de călătorie pentru toți trei, fără de care nu aș pleca niciodată cu copilul in afara țării, nici măcar până în Bulgaria. Probabil ați auzit de situațiile din Albena de anul ăsta cu enterovirozele alea urâte și în general cu copiii în vacanță și nu numai cu copiii, poți culege orice și pentru toată familia, așa că decât sa te coste niște consultații si tratamente cât jumătate din vacanță… mai bine 125 de lei în total cât am dat noi, având inclusiv acoperire covid si instantaneu mi-am mai luat o grijă de pe cap. Mă rog, fiecare face cum crede, eu am zis să fie și sfatul acesta pus aici că poate ajută.

Din fericire nu a fost nevoie să le folosim.

Am mai luat si vigneta pentru Bulgaria- 30 de leva pentru o lună- de pe bgtoll.

Pe final de vară a venit și mult așteptata zi a plecării. La 7 dimineața am pornit la drum din București și am ajuns la hotel la 12, cu două opriri scurte și aproximativ 30 de minute în vamă, pe traseul Giurgiu-Ruse-Varna-Obzor. Drumul bun, am ignorat Waze-ul și am rămas pe autostradă până la Varna, totul ok.

Ajunși la bariera de la intrare, paznicii ne întâmpină direct și fără menajamente, în română-engleză: "Mister, inside parking full. Bacșiș? Sau du-te înapoi big parking". La intrarea în această big parking, un alt domn în aceeași notă "Mister, loc la umbră? Bacșiș? ". Eu mai zgârcită de felul meu, în astfel de situații nu aș fi cotizat nici pentru una, nici pentru alta, locuri erau destule în această parcare mare și chiar dacă era în afara barierei, tot păzită era, dar soțul voia să fie liniștit că mașina e bine și în siguranță, așa că în final "inside parking" n-a mai fost chiar așa de full, bariera s-a deschis lin cu 20 de leva 😬 și a parcat pe lateralul corpului cu recepția, undeva lângă intrarea principală, unde a și rămas mașina tot sejurul.

Am intrat și am mers la recepție cu voucherul. Ni s-au verificat actele și explicat că primim brățările chiar atunci și putem merge la prânz care începea la 12:30, iar camera va fi gata la 14, conform orei oficiale de check-in. Am primit și o foaie cu informații diverse, un bilețel cu numărul camerei, un altul de pus în geamul mașinii. Mi s-a indicat corpul în care aveam cazarea, cel mai din stânga cum privești din recepție spre mare, care s-a dovedit ulterior o variantă excelentă pentru noi.

M-am bucurat că s-a ținut cont de cerința pe care o transmisesem agenției încă de la inițierea rezervarii, aceea de a primi o cameră la un etaj cât mai sus. Am avut așadar o cameră la etajul 4 conform numerotării lor (nu există parter, se începe direct cu 1) sau 3 conform numerotării noastre.

Am mai întrebat și unde pot face rezervare pentru o cină a la carte la unul dintre restaurante. Voiam să rezolv încă de la început, astfel încât să avem aceasta cină de ziua de naștere a băiatului. Mi s-a spus să întreb de manager în restaurantul principal la prânz, ceea ce am și făcut. Doamna foarte amabilă, i-am spus ca avem această aniversare și am vrea și un tort, am ales data și ora, m-a întrebat ce am vrea să scrie pe tort și mi-a spus că este din partea casei.

Prima impresie a fost una foarte ok, totul curat în hotel și restaurant, angajații amabili și zâmbitori, engleză bunicică, dar și câteva cuvinte în română încercau majoritatea să vorbească. E adevărat că per total hotelul are un aer ușor învechit, însă curățenia e mai importantă pentru mine decât vârsta mobilierului, decorului etc. și peste tot era foarte curat. În holul cu recepția sunt și două magazine cu mărunțișuri, jucării de nisip și gonflabile, suveniruri, accesorii pentru plajă. Mai e și un mic salon de coafură și un Exchange.

La intrarea de afară e un supermarket cu diverse și un bancomat Euronet care aplică suprataxe mărișoare chiar dacă tu nu ai comisioane și ai un curs bun la scos bani de pe Revolut sau altă bancă, știam asta dinainte. De exemplu la 40 de leva scoși am avut 7.72 suprataxă.

După primul prânz am mai luat câte ceva de băut la lobby bar și apoi la ora 14 am primit cartela camerei (am cerut una suplimentară și mi s-a dat pe loc, doar cu rugămintea de a nu o folosi pentru electricitate atunci când nu suntem în cameră), 3 carduri pentru prosoape de plajă și un card pentru spa, pe care aveam scris ce e inclus și ce se plătește în zona de spa.

Soțul s-a încruntat puțin când i-am arătat încotro ne îndreptăm la ieșirea din recepție, primul gând fiind că "Suntem departe de tot… restaurant, piscină, recepție, baruri? ". S-a liniștit însă imediat când a văzut că nu eram deloc departe și că în doar câțiva pași aveam dintr-o dată multă liniște versus zona centrală, o altă piscină frumoasă și suficient de mare chiar în fața corpului nostru de clădire unde era muuult mai liber ca la piscina principală, iar marea se vedea și ea tot la câțiva pași, având ieșire la plajă și pe acea parte din complex. Plus un mini loc de joacă, unde copilul și-a consumat energia rămasă seara înainte de culcare, în leagăne sau la joacă în nisip, în timp ce noi mai savuram o băutură pe băncile de lângă.

Am urcat cu liftul, am ajuns în cameră și bucuria a continuat, în primul rând pentru că era totul foarte curat, camera mare, iar pe balcon vederea la mare superbă. Și liniște, având vedere către exteriorul resortului, cu niște clădiri mici lângă, apart-hoteluri cred că erau, perfect. Așa cum am spus, pentru noi a fost ideală varianta aceasta de cazare, dacă vom reveni cred că voi cere de la început același corp.

Revenind în cameră, avem la intrare un șifonier mare pe toată lungimea holului, unde am găsit- bucuria mea- multe umerașe (14!) să-mi pun toate rochiile, uscător pentru haine, o pernă în plus și iar bucuria mea- niciun fir de praf. În acest dulap mai e și seiful, dar contra cost, nu știu cât, nu ne-a interesat, ne-am folosit de unul dintre trolere care se închide cu cifru pentru a ne păstra "valorile". Pe peretele opus, lângă intrarea în baie este o oglindă mare. Pe același perete cu șifonierul avem o măsuță suport de bagaje și un birou mare cu scaun și oglindă deasupra, cu sertare pe o parte și o ușă pe cealaltă parte, care maschează minibarul. În minibar am găsit o sticlă cu apă plată de 1.5 l, 2 cutii de bere bulgărească, 2 cutii mici de suc cu pai Cappy, 2 sticle mici de vin, o napolitană și o punguță cu chipsuri. Tot ce am consumat a fost realimentat zilnic.

Pe birou e și televizorul led Samsung, cu posturi bulgărești dar și TVR1 și Antena 1. Lângă el un aparat de cafea Lavazza cu un sertar care conținea 2 capsule, pliculețe de ceai, zahăr alb, brun sau îndulcitor, lapte praf, bețișoare, tot ce trebuie. Pahare de carton și suporturi de pahare erau puse lângă aparat. La fel și toate acestea s-au realimentat de fiecare dată când le-am consumat.

Camerele au 2 paturi single care se pot uni foarte ușor și nu rămâne spațiu între ele, rezultând un pat foarte mare, de 2 m cred, dar și un fotoliu extensibil pe care l-am găsit întins și pregătit cu lenjerie și pernă. Lenjerii albe și curate, patul foarte confortabil, chiar și fotoliul confortabil și foarte solid, l-am mai folosit pe rând când voiam extra spațiu, deși aveam loc suficient toți trei și în patul mare. Pernele cam moi pentru gustul meu dar am rezolvat punând dedesubt câte o pernă din cele 4 mici decorative pe care le aveam.

Deși sunt multe corpuri de iluminat, unul în holul de la intrare, unul deasupra tv-ului, două de-o parte și de alta a patului deasupra noptierelor și încă o veioză mare cu picior lângă ușa de la balcon, au toate doar lumini slabe, astfel că toate aprinse creează cel mult un efect romantic, ca să nu zic chior. Mi-a lipsit o lumină puternică seara, dar am avut o compensație în timpul zilei, camera fiind foarte luminoasă natural.

Baia nu e foarte mare dar spațiul e bine împărțit și partea cu dușul, parțial cu perete de sticlă, e chiar spațioasă. Aveam oglindă mare, blat cu lavoar incastrat, spoturi atât pe tavanul de deasupra oglinzii cât și deasupra cabinei de duș (mulțumită aici de intensitatea luminii), suport de prosoape în cabina de duș și lângă lavoar. Baia era dotată cu uscător de păr, am găsit prosoape mari și mici pentru toți trei foarte curate, sticluțe cu cosmetice și accesorii de toaletă, dozator cu săpun lichid și dozator pentru gel de duș. Noi nu am folosit cosmeticele pentru că le aveam pe ale noastre, dar sigur s-ar fi completat și acestea dacă le foloseam, pentru că doamnele de la curățenie ne întrebau mereu dacă avem nevoie.

În cabina de duș se strângea cam multă apă în timpul dușului dar apoi se scurgea destul de repede, iar ventilația a funcționat bine, nu am avut nici umezeală prea mare, nici mirosuri neplăcute în baie sau în cameră.

Pe balcon sunt 2 scaune cu măsuță dar și mai important vederea superbă la mare, mirosul si sunetul valurilor atât de aproape- dorință împlinită. Un minus însă e lipsa plasei de insecte. Aveam în cameră aer condiționat centralizat care a funcționat foarte bine, dar noi nu îl folosim deloc în timpul somnului și se făcea cald, mai ales seara și noaptea. Așa că stăteam cu ușa de la balcon deschisă și era perfect, doar că mai intrau și gângănii. Ce-i drept, țânțari și muște nu au fost deloc, doar niște gândaci mici negri. Eu aș fi suportat mai degrabă căldura decât acești musafiri, că tare mi-e urât de ei, dar restul familiei și-a exercitat dreptul de vot și au câștigat gândăceii 😨.

Serviciile de curățenie pe parcursul sejurului au funcționat mai ciudat pentru noi, obișnuiți să plecăm dimineața la plajă și când venim la prânz, camerista să fi trecut deja. În primele două zile de la venire, a bătut la ușă când ne odihneam, pe la 14-15. Ne-a întrebat ce avem nevoie, parțial în engleză, parțial arătându-ne lucruri, a luat gunoiul, schimbat prosoape, completat hârtie igienică și cam atât pentru că dormea copilul. A doua zi la fel și am întrebat-o dacă nu poate veni dimineața. "Very very busy morning" a zis și eu am zis ok, dar sesizând probabil că eram puțin dezamăgită, după ce s-a mai gândit a spus "nine good, tomorrow cleaning nine? " "Perfect! ". Și în următoarea zi s-a ținut de cuvânt, când ne-am întors de la plajă am găsit aspirat, șters, curățenie în baie, lenjerii schimbate, tot ce trebuie. Nu a ținut mult bucuria pentru că apoi s-a reluat venitul între 14 si 16, s-au mai schimbat și turele și așa veneau mereu. De cele mai multe ori eram în cameră si ceream să ne ia doar gunoiul și să ne schimbe prosoapele dacă era nevoie. Doar o dată când s-a nimerit să nu doarmă copilul, ne-a întrebat dacă nu vrem sa stăm pe balcon si să ne schimbe lenjeriile între timp. Per total a fost ok până la urmă.

Curățenia în restul complexului, în toate spațiile comune era fără reproș. La toalete de exemplu, cineva era mereu "la post" și spăla, curăța, astfel că am găsit curat de fiecare dată și nu lipsea nimic din ce aveai nevoie- hârtie igienică, săpun, prosoape de hârtie. La fel în restaurante și baruri, strângeau de la fiecare masă imediat cum terminai de mâncat/băut, curățau peste tot, chiar aveai senzația de "furnicuțe" neobosite care muncesc încontinuu.

Veselă, tacâmuri, pahare nu au lipsit niciodată, dacă luai ultima linguriță deja vedeai un angajat venind spre locul respectiv cu ce era de completat și nu am gasit niciodată ceva murdar sau deteriorat. Eu cu paharele cel puțin am o problemă, trebuie să fie curate, dacă sunt "cețoase" ori cu urme, nici că mai pot bea. Nu s-a pus problema aici, totul foarte bine igienizat.

La restaurant și la barurile din interior erai servit în pahare de sticlă și cești, dacă nu cereai "to go", caz în care îți puneau în pahare de carton și doar în pahare de carton erai servit la beach bar si pool bar. Mare plus față de plasticul de peste tot de la Mera, într-adevăr parcă aveai altă senzație sa bei un vin sau altceva la masă într-un pahar de sticlā.

Nu lipseau nici șervețele, găseai din loc în loc în toate spațiile, plus gel dezinfectant și mănuși de unică folosință dacă doreai.

Restaurantul era aglomerat, în special în partea cu mese din zona intrărilor, acolo se crea destul haos și gălăgie. Dar mai era și zona mai din spate, mai aerisită și mai liniștită, preferată de noi, și terasa unde stăteam mereu la micul dejun.

Despre mâncare… clar, recenziile laudative sunt pe deplin meritate. Când m-am documentat pot spune că probabil 90% din review-uri menționau mâncarea ca fiind punctul forte și uneori chiar și cei care au dat o recenzie negativă din alte puncte de vedere, spun că mâncarea a fost foarte bună. Și a fost! Variată, gustoasă, bine gătită, bine asezonată- pe gustul nostru. Multe dintre preparate se gătesc pe loc acolo, în fața ta, remarc aici in special pizza făcută de la zero, nu decongelată și încălzită sau ceva, a fost deliciul copilului, greu îl convingeam să nu se înfigă direct acolo la fiecare masă 😬. Chiar era gustoasă tare. Și în rest am avut mereu ce să-i dau să mănânce, mai făcea el mofturi sau nu-și dorea să încerce nimic nou, dar după ce gusta era convins aproape de fiecare dată. El e deja mare și mănâncă ce mâncăm și noi, însă pentru copiii mai mici, există kids corner foarte bine aprovizionat cu legume si carne fierte si necondimentate, borcănele de toate felurile cu piureuri, am văzut și lapte vegetal în toate variantele, dar și cutii de lapte praf Nan, la fel, în mai multe variante. Chiar ai ce să dai unui copil, începând de la bebelușii care sunt abia la diversificare până la cei mai mari, chiar și celor mofturoși, zic eu.

Spunea cineva că mâncărurile sunt grele și că de dietă sau sănătos nu ai ce sa mănânci. De acord că nu sunt cele mai light, în general ce e gustos nu e neapărat dietetic, de. Dar eu cred că dacă vrei te poți descurca și în această situație, eventual îți iei de la kids corner fierturi, le asezonezi după gust, având condimente de tot felul la dispoziție, îți mai compui și o salată mare cu tot ce vrei și ai rezolvat problema. Mai găsești si paste doar fierte fără sos, legume la cuptor, există opțiuni.

La micul dejun găsești de toate: ouă fierte, ochiuri moi sau mai bine prăjite, omletă in vreo 3 variante și scrambled. Cârnați, crenvurști, bacon prăjit, fasole daca ești fan english breakfast. Porridge/orez cu lapte/muesli gata preparate, dar și lapte cald sau rece plus cereale de toate felurile, fructe uscate, semințe, alune, nuci, migdale etc. Clătite și sortimente de gemuri, dulceață, unt, miere, ciocolată. Vreo 3 feluri de chestii prăjite dulci din aluat ori cozonac/pâine și ou, gen french toast. Tartine la cuptor cu cașcaval sau cașcaval și șuncă/salam. Ciuperci, roșii, ardei pe plită. Legume crude, măsline, brânzeturi de toate felurile și mezeluri multe sortimente, plus pate de casă sau ambalat și un fel de mezeluri care păreau de casă, cum e si toba de porc și altele asemănătoare. Produse de patiserie multe feluri, compoturi, iaurturi. Pâine în toate formele de la chifle sau foccacia pregătită pe loc la stația de pizza simplă sau cu diverse- preferata noastră, până la sortimente de pâine albă, neagră, integrală, cu semințe, baghete, toast etc. Iaurturi și budinci ambalate, sucuri proaspete de fructe. Fructe unele felii, altele întregi: pepene roșu, galben, nectarine, caise, mere, pere, banane, ananas, struguri, portocale, grepfrut. Fructele erau și la celelalte mese și la gustări.

Cafeaua este la automate Nescafe sau Lavazza, bună, Lavazza mi-a plăcut mai mult. Plus multe sortimente de ceaiuri.

Da, micul dejun e la fel in fiecare zi, dar să fim serioși, dacă țineam neapărat, îmi puteam compune un mic dejun diferit în fiecare dintre cele 10 zile ale sejurului.

Prânzul și cina sunt asemănătoare ca număr și varietate a felurilor. Mereu sunt 2 feluri de ciorbă și 2 feluri de paste, diferite de la o masă la alta. Pastele nu mi s-au părut punctul forte al bucătăriei. Deși sunt printre mâncărurile preferate ale copilului, i-am luat în vreo două rânduri și nu i-au plăcut, am gustat și noi și într-adevăr nu erau prea gustoase. Mai găsești de obicei un pește pane si unul pe plită sau la cuptor, de multe ori doar cu denumirea "fish"- nu sunt fan pește dar când arăta bine am mai luat și a fost bun. Și câte un fel de fructe de mare. Carne de porc, pui, vită, miel, rață, curcan, iepure gătite sub diverse forme. Cartofi prăjiți sunt mereu și de obicei încă un fel sau două de cartofi- la cuptor, piure, gratinați, chiftele de cartofi etc. Orez, mixuri de legume, porumb, conopidă, broccoli, ciuperci, legume pane sau sotate… cam așa variază garniturile. Am mai mâncat lasagna și musaca delicioase, sarmale în varză bune, au mai fost dar nu am luat și sarmale în foi de viță si ardei umpluți plus multe alte feluri pe care nu am avut cum să le încercăm nici măcar în 10 zile, era imposibil. La toate acestea se adaugă desigur bufetul cu salate de la simple sau clasice până la combinații de tot felul, cu maioneză, cu sosuri și tot așa. Mai există și un bufet cu aperitive care arată foarte bine, in diverse forme și texturi, dar cu atâtea sortimente de feluri principale, la aceste aperitive chiar nu ne-am mai băgat.

Și, desigur, vitrina cu prăjituri. Multe sortimente, nu toate sunt grozave. Arată bine, dar dupa o zi două m-am cam prins cum stă treaba cu ele: cele cu multe culori, straturi și creme îți cam iau ochii și atât, gustul nu e cine știe ce și nu e prea diferit de la una la alta. Așa ca mă uitam după acele puține (2-3) feluri diferite de la o masă la alta, cu aspect de prăjituri mai "normale", de casă. Alea erau bunicele. Dintre torturi ne-a plăcut mult doar cheesecake-ul. Sunt și baclavale diverse dar mie nu-mi plac defel, așa că nu am luat.

Sâmbătă am avut o cină asiatică, pentru fanii sushi cred că era mult așteptată, bufetul acesta apare prin mai toate pozele de prezentare. Eu nu mă omor după așa ceva, am luat un singur rulou, era ok, soțul a luat mai multe, dar nu l-au dat pe spate. Creveții în schimb foarte buni.

Pe partea de băuturi în timpul meselor, ești servit cu vin din sticle sau Cappy din cutie mai multe sortimente. Chelnerii vin uneori după ce te așezi la masă și te întreabă ce dorești sau te duci tu la locul de servire unde e frigiderul și ceri pentru că nu prea făceau față, mai ales în intervale aglomerate. Autoservirea este pentru sucurile acidulate gama Coca-Cola, bunicele pentru niște sucuri la dozator, apă și automatele de cafea.

Mai sunt și restaurantele a la carte, ai nevoie de rezervare pentru cină, într-un sejur de cel puțin 5 nopți poți rezerva câte o cină la fiecare dintre ele: "The blu" are specific italian si cea mai frumoasă panoramă pe care o poți surprinde în resort. La Snack bar poți lua o cină grill a la carte. Restaurantul "Navă" are specific mediteranean.

Noi am rezervat doar la "The blu" pentru ziua băiatului. Nu ne-au impresionat deloc preparatele, nimic din ce nu găsești și la restaurantul pricipal, doar cu un plating drăguț. Băiatul și-a luat pui file și piure de cartofi din meniul de copii, erau sigur aduse de jos de la Kids Corner, fierte și fără pic de sare, iar carnea se întărise.

Dar important a fost că eram împreună de ziua lui așa cum ne-am dorit, într-un cadru mai special decât la restaurantul principal, cu o priveliște minunată, perfectă pentru amintiri imortalizate. Și surpriza de final când a venit tortul despre care nu știa, personalizat cu urarea de ziua lui, șampanie și cocktailuri pentru toți trei… de neprețuit.

Dacă ai ratat una dintre mese, la Snack Bar ai late breakfast, lunch și afternoon snack. La aceste gustari găsești de la 10 la 12 gofre, sandvișuri de mai multe feluri, câteva mezeluri și brânzeturi, croissante, dulcețuri, cremă de ciocolată, fructe, legume. Apoi când intră partea de prânz 12-15, ai paste, pizza, shaorma, carne la grătar, cartofi prăjiți, o ciorbă, salate, prăjituri. De la 15 la 17 cam la fel ca la prânz, mai era și orez, un pește, brioșe, chec, fursecuri, dar și un domn care făcea gozleme cu carne, cartofi, brânză sau spanac.

Popcorn, înghețată Nestle cu vreo 10 arome si gogoși cu toppinguri la alegere- între orele 10 și 17. Iar dacă ai ratat cina sau ți se face foame noaptea, găsești lângă restaurantul principal, la Casa del Chef, "midnight snack" care ține de la 22:00 la 7:30 și conține un fel de ciorbă, 2-3 feluri principale, sandvișuri, legume, mezeluri și brânzeturi, câteva produse de patiserie, fructe, lapte, cereale. Cu alte cuvinte ai ce sa mănânci, 24/24.

Iar dacă mănânci, ți se face și sete și ai Lobby Bar cu program non-stop, Bar Salon unde se țin spectacolele sau disco seara pentru copii și apoi pentru adulți, Pool Bar, Snack Bar si Beach Bar. O să atașez în poze meniul de băuturi, a fost destul de variat pentru noi.

Cele mai bune băuturi le-am băut la Lobby bar, urmat de Bar Salon și mai slăbuțe la restul, dar e cumva de înțeles, pentru că la piscină și plajă e și graba cea mai mare, se mai fac cozi și le mai rasoleau. În plus, doar la Lobby bar cafeaua nu era de la automate, ci aveau o ditamai mașinărie profi și clar era altceva. Cafea adevărată delicioasă.

La ieșirea pe plajă mai exista un frigider cu apă la 0.5l, doze de ice tea în trei variante de arome și încă ceva iaurt.

Și am ajuns la capitolul plajă. Cât de mult mi-a plăcut! Plajă lată, suficient de lată încât sezlogurile să nu fie până în apă, ci cu o porțiune destul de mare lăsată liberă, nisip auriu, curat și fin, apă curată și intrare lină. Am stat în mai multe zone, în unele valurile săpaseră o ușoară groapă la mal și abia apoi apa era din nou mică, dar erau și zone unde era lin de la început și apoi o distanță destul de mare se menținea apa la un nivel ok și pentru persoane scunde și ne-înotătoare ca mine 😋. Au mai fost uneori meduze, ne-au mai pișcat, dar nimic grav, o usturime minoră câteva minute și atât.

La intrarea pe plajă sunt dușuri atât înalte, cât și doar pentru picioare și un fel de cabine pe rotund pentru schimbat.

Ne-am petrecut timpul și la piscină uneori, este cea mare, din zona centrală care mi-a plăcut pentru că are și o intrare în pantă lină până la 1.40 cat e maximul. Mai era piscina din fața cladirii în care am fost noi cazați, cu adâncime 1.60 și cu avantajul de a fi izolată de restul agitației, cu șezlonguri libere la orice oră. Pentru copii există piscina cu tobogane și găleată și încă una în colțul de lângă recepție. Văzusem multe comentarii înainte să venim că apa e rece in piscine, nu mi s-a părut. Avea și dimineața si după-amiaza o temperatură plăcută cu care te obișnuiai repede, dar nu caldă ceai, asta nu. Nu știu cum era în piscinele de copii că al nostru nu le-a frecventat, dar la ce aglomerație era acolo de toate vârstele, nu cred că apa era rece "gheață" cum am mai citit prin review-uri.

Se rezervă șezlonguri, desigur, dar la piscină am găsit totuși oricând am vrut, iar la plajă doar din rândul 3 încolo mai erau pe la ora 9 când ajungeam noi, după-amiaza daca mergeam mai găseam și mai în față. Cele rezervate nu se ocupă uneori nici după jumătate de zi dar, deși această practică e interzisă pe hârtie, nu am văzut pe nimeni din staff sa ia măsuri vreodată.

Prosoapele de plajă se iau dimineața de la o căsuță de lângă piscină, în baza cardurilor primite la check in și se predau seara până la ora 19. Sunt mari dar puțin cam uzate. Tot aici se pot umfla si colace sau alte jucării de plajă. Domnul responsabil cu această activitate foarte simpatic și vesel, știa și română și făcea mereu mici glume cu noi si copilul, dându-i ba un prosop în loc de trei și luandu-i cardurile, apoi dandu-i cardurile și îi lua prosopul și tot așa, iar pe el îl amuza foarte tare, îi spunea "domnul funny de la prosoape".

Majoritatea angajaților sunt amabili, zâmbitori mereu și se străduiesc și cu româna sau știu engleză binișor. Excepție cei responsabili cu servirea din restaurantul principal, știau strict denumirile bauturilor pe care le aveau de servit sau arătai ce vrei, dacă întrebai ceva suplimentar, răspunsul era "No english", dar nu a fost mare problemă. Mai erau și câțiva din staff care aveau o atitudine rece, unii chiar încruntați și bombănind uneori în bulgară, dar acestea erau doar excepții.

Un băiat de la barul din lobby, Rupen, era foarte zâmbitor mereu, făcea conversație în română cu toată lumea și era și foarte priceput cu bauturile, acordând o atenție mare detaliilor, prezentarii și tuturor ingredientelor, și făcând sugestii celor nehotărâți. Cele mai bune băuturi au fost cele preparate de el.

Despre entertainment cred că e la un nivel mult mai complex decât l-am experimentat noi, există echipe de animație care fac activități, jocuri, sport și concursuri toată ziua, atât cu copiii, cât și cu adulții. Doar că al nostru nu e interesat de kids club si altele similare, el nici în piscina de copii nu se duce, nu îi place hărmălaia, e mai bătrânel 😂. În schimb la disco pentru copii am mers de câteva ori și i-a plăcut și tot de câteva ori am stat si la show-ul pentru adulți de după, savurat cu un cocktail la mesele de la bar salon. Am mai prins și câte un water gym la piscină, foarte antrenant și lumea participa în număr mare.

Vineri seara am avut petrecere pe plajă în comun cu cei de la Reina, cu bufet de fructe frumos aranjate, băuturi, muzică, dans, fire show și la final artificii. Ne-am simțit foarte bine.

Serviciile de Spa nu le-am testat aveam incluse fără plată saună, fitness și baie cu aburi și 40% discount la masaj, hammam, "romantic time for two", terapii cosmetice, terapii exotice, terapii luxury, însă nu știu de prețuri, nu m-am interesat.

După cum probabil se vede din restul review-ului meu, nu am stat sa caut defecte cu lumânarea, micile inconveniente le-am mai și trecut cu vederea, perfect nu e nicăieri, iar scopul nostru este întotdeauna să ne bucurăm de vacanța mult așteptată.

Însă nu am putut sa nu observ câteva lucruri care cred că, mai ales cumulate, ar putea schimba percepția unor turiști și implicit ar duce la o impresie negativă.

Am avut niște prieteni care au stat doar 2 zile și au fost cazați în corpul principal, cel cu recepția. Am mers la ei și am sesizat imediat că pe holuri, în cameră și in baie, e un miros închis, neplăcut, care nu se rezolvă cu aerisit. Mocheta din cameră probabil înregistrase recent niște incidente cu dat la boboci și din loc în loc încă păstrase acel iz inconfundabil. Lifturile erau vechi spre deosebire de cel din clădirea noastră și mergeau greoi, aveai mult de așteptat.

Ei au ajuns și s-au cazat după ora 14, conform politicii de check-in și nu au mai prins prânz în ziua sosirii. Au întrebat dacă după ce predau camera în ziua plecării, mai pot rămâne până la și la prânz. Li s-a spus că nu, la ora 11 se face check-out și se taie brățările, motivând că puteau ajunge mai devreme în prima zi și prindeau si prânzul. Însă această informație nu apare pe nicăieri, nu e oficială. A fost suprinzătoare pentru mine această inflexibilitate din partea lor, inflexibilitate care a fost de mai multe ori taxată pe aici când era vorba de hotelierii români și catalogată ca zgârcenie, prin comparație cu ospitalitatea vecinilor. Dar apoi m-am gândit că doar au nimerit ei pe cineva mai scorțos la recepție, pentru ca nouă la check-out nu ni s-au tăiat brățările.

Într-o seară când mă întorceam în cameră, la intrarea în clădire m-a depășit în viteză un șoricel și s-a strecurat rapid pe sub ușa de la camera de staff. Mi s-a părut normal să anunț la recepție și asta am făcut. Domnișoara a părut mai degrabă amuzată, mă simțeam ca în filmulețul care circula acum ceva timp pe internet cu turistul care sună la recepție și spune "I have Jerry in my room please send Tom" 😂 Mi-a mulțumit totuși ca am anunțat și a zis că va trimite imediat pe cineva. Habar n-am dacă a venit sau nu cineva, eu am urcat degrabă în cameră și primul lucru a fost să verific dacă ușa are atâta spațiu jos cum avea cea a camerei de staff 😬 Era ok, nu avea.

Wi-fi este gratuit dar nesecurizat, așa că nu l-am folosit, deci nu știu cât de bine funcționează.

M-aș mai întoarce la Miramar cu altfel de așteptări, cunoscându-i acum conceptul din experiența proprie și îl recomand cu drag. Nu ne-am plictisit deloc în 10 zile, ne-am bucurat de tot ce oferă, ne-am și odihnit, copilul s-a simțit foarte bine și pentru prima dată întreba și calcula mereu câte zile mai avem, că nu vrea să plece curând acasă, nici măcar la finalul perioadei.

Prima noastră experiență cu turismul bulgăresc a fost așadar una foarte reușită și ni s-a potrivit perfect.

selectat ca MiniGhid AmFostAcolo

[fb]
---
Trimis de Green🦋 in 31.08.22 11:13:01
Validat / Publicat: 31.08.22 16:17:43
VIZUALIZĂRI: 481INFO ADIȚIONALE
  • A fost prima sa vizită/vacanță în BULGARIA
SESIZEAZĂ
greșeală / conținut, limbaj
Adn. FAVORIT
18 ecouri scrise, până acum, la acest articol

NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (Green🦋); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo sau ale administratorilor.
AmFostAcolo.ro nu poate garanta calitatea, relevanța, exactitatea, persistența ori conformitatea (cu asteptări și preferinte posibil particulare ale fiecarui cititor) impresiilor si recomandărilor din articole; deasemenea, responsabilitatea legală pentru afirmațiile făcute in articol revine integral și in mod exclusiv autorului (cf "Termenilor și conditiilor de folosire a site-ului"); AmFostAcolo.ro sau administratorii săi neputând fi făcuti răspunzători în privinta corectitudinii ori efectelor de orice natură.
Poze atașate (se deschid în pg nouă)
P46 Cafea cu extra străduința din partea barmanului
EVIDENTIAȚI ARTICOLELE CU ADEVĂRAT UTILE!
Dacă impresiile de mai sus v-au impresionat prin utilitate, calitate etc folosiți linkurile de mai jos, prin care puteți acorda articolului un BONUS în Puncte de Mulțumire-Apreciere (PMA) articolului.

Puteți VOTA acest articol:

PUNCTAJ CRT: 1000 PMA (std) PLUS 26750 PMA (din 28 voturi)
NOTĂ: Mulțumită numărului de voturi primit, articolului i-a fost alocat automat un SUPERBONUS în valoare de 2000 PMA.
INFO: membrii AmFostAcolo beneficiază - in cadrul sistemului de Privilegii - de preţuri particulare pentru vacanţa în această destinaţie - negociate direct cu tour-operatorii sau cu proprietarii.
  • Verifică: solicită o ofertă personalizată

  • ECOURI la acest review

    18 ecouri scrise, până acum

    artemisa24 [31.08.22 16:44:01] »

    Superb. am ajuns si eu acum vreo 4 ani la Miramar Obzor de Rusalii (desi nu am apucat sa scriu despre el - am inceput review-ul dar... nu l-am terminat) si constat cu placere ca nu s-a schimbat absolut nimic...

    Felicitari pentru prima intalnire reusita cu Bulgaria!

    cris1982scris / TELEFON [31.08.22 17:42:15] »

    @Green🦋: Arată tentant acest hotel și pare a fi un hotel pe care l-aș alege și eu.

    dacă vreau cel puțin la fel de bine ca experiența AI pe litoralul nostru, va trebui să scot din buzunar cam la fel de mult. De exemplu, anul acesta un sejur la Mera m-ar fi costat cam tot cât la Miramar (având și reducere 12% de fidelitate) doar că da, absolut da, am primit mult mai mult pentru acești bani.

    Ce anume ai primit aici și ți-a lipsit la Mera? Dă-mi și mie câteva exemple, te rog, că chiar aș vrea să înțeleg.

    Nu ne-ai spus nimic despre ceilalți turiști, despre calitatea acestora. Sunt majoritari români? Presupun că nu sunt pentru că am văzut că meniul de băuturi nu are și varianta română. Presupun că nu prea ai găsit ghiolbani, că prețul e cam mare pentru ei, dar e posibil ca logica să îmi joace feste. Pentru mine contează foarte mult calitatea turiștilor, pentru că fug de locurile pline de ghiolbani că nu-mi dau o stare de spirit bună.

    Felicitări pentru sejurul reușit!

    Bunica54 [31.08.22 18:09:07] »

    Buna seara! Felicitari pentru review, "am vazut" cu ochii mintii tot ceea ce ne-ati povestit si, daca ne-am fi-ntalnit la o cafea, nu cred c-as fi scos vreun sunet!!! Frumoasa experienta ati trait si va multumim pentru multitudinea de informatii!

    Pentru noi, Hotelul Sol Luna Bay din Obzor e preferatul, insa anul acesta nu am fost si la anul ne gandim de 2 ori daca nu cumva "meritam" si noi o vacanta ca a dvs!!! La Miramar!

    Cele bune sa vi se adune!

    Green🦋scris / TELEFON [31.08.22 18:54:55] »

    @artemisa24: Mulțumesc 😊 în același timp și eu ma bucur să aud ca Miramar a menținut aceste lucruri peste timp și că nu a fost doar impresia mea, neavând termen de comparație cu anii anteriori.

    Green🦋scris / TELEFON [31.08.22 19:18:52] »

    @cris1982: Păi, oferta evident mai abundentă de mâncare și bauturi- nu că ar fi concediul doar despre asta, dar nouă ne place să ne răsfățăm și din punctul ăsta de vedere în vacanță (doar 2 exemple care îmi vin rapid în minte: la Mera daca voiam o limonadă pentru copil trebuia să-i iau de la barul cu plată, nu mai zic de un cocktail sau alte bauturi, iar de gustările de anul trecut dintre mese am fost nemulțumită, aici și dacă săream o masă aveam liniștită ce sa i dau copilului de mâncare la orice oră).

    Plaja, poate pe primul loc. La Onix a fost dezamăgitoare pentru noi, ajungând sa ne petrecem toate zilele la piscină. La Venus era foarte ok plaja și nu m-a deranjat distanța dar totuși sa cobori din hotel și sa ajungi în doar câțiva pași nu e de lepădat, mai ales cu copilul. Iar plaja și apa aici erau chiar mai frumoase decât la Mera. 🙂

    Am omis mai mult intenționat partea despre conaționali. Românii sunt majoritari, estimez 70-80%. Nu am mai scris că unii se remarcau de departe și ca mă simțeam stânjenită de multe ori. Pentru că tot ce pot face eu in privința asta e sa nu mă comport la fel și asta fac deja. Am ales sa ignor unele comportamente care ieșeau în evidență, plus că majoritatea oamenilor erau foarte ok și civilizați.

    Green🦋scris / TELEFON [31.08.22 19:26:15] »

    @Bunica54: Mulțumesc pentru cuvintele atât de frumoase! Înțeleg perfect cum e să ai un loc de suflet, iar Miramar are acest potențial pentru noi în viitor. Și plaja din Obzor, care ne-a cucerit defintiv!

    cris1982scris / TELEFON [31.08.22 19:57:26] »

    @Green🦋: Mulțumesc pentru detalierea diferențelor.

    Am ales sa ignor unele comportamente care ieșeau în evidență, plus că majoritatea oamenilor erau foarte ok și civilizați.

    Ignorarea este tot ce putem face în asemenea situații. Important este că majoritatea erau ok și au fost doar excepții cei care ieșeau în evidență. Excepțiile sunt suportabile. Am întrebat despre calitatea turiștilor pentru că o familie de prieteni s-a întors recent de la Astoria Mare din Nisipuri, destul de scump și acest hotel, însă au fost șocați de comportamentul conaționalilor, majoritatea fiind needucați. Se îmbulzeau peste tot, îngrămădeală, nu stăteau la rând, gălăgioși, ... Când majoritatea sunt așa, nu are cum să fie tolerabilă situația.

    m liviuscris / TELEFON [31.08.22 22:47:16] »

    Felicitări. Mi-a placut mult cum ai început acest review. Din titlu mi-am dat seama ca voi citi ceva interesant si după ce l-am disecat de la cap la coadă și am vazut fotografiile constat ca a fost unul detaliat, corelat cu realitatea!

    Da Miramar a fost și rămâne un hotel de top de pe litoralul bulgăresc.

    Are o plajă excelentă are un meniu foarte bogat atat pe serviciile de masă cat si de băuturi, doar daca mă uit in fotografiile din meniu și in fotografia de la lobby observ o gama variata de băuturi de import cea ce nu vedem pe la hotelurile cu all inclusive din România.

    Plus răcoritoarele pentru cei mici care se găsesc la discretie in frigidere un mare plus.

    Si da este o diferență sa bei un vin asa cum se bea nu in pahar de plastic...

    Nu degeaba are un preț ce concurează cu unele hoteluri din Antalya si trebuiesc sa tinem cont de încă un aspect. Este de 4 stele are ceva vechime dar in continuare își menține serviciile.

    Am avut plăcerea să văd Miramar ul cu mulți ani in urmă 2007... sau 2008 nu mai știu exact... Cea ce mă bucură este faptul ca a rămas după atâta timp un hotel de top cu servicii excelente! Bravo lor felicitări încă o dată vouă pentru experienta reușită!

    P. S. Așteptăm si fotografii cu petrecerea de pe plajă!

    Green🦋scris / TELEFON [31.08.22 23:27:09] »

    @m liviu: Mulțumesc pentru ecou și vot!

    "Am avut plăcerea să văd Miramar ul cu mulți ani in urmă 2007... sau 2008 nu mai știu exact... Cea ce mă bucură este faptul ca a rămas după atâta timp un hotel de top cu servicii excelente! " - Este deschis în 2006 dacă am reținut corect, deci l-ai văzut la începuturile lui, în plină tinerețe. Vârsta i se vede pe alocuri, așa cum am povestit, încheieturile îi mai scârțâie, riduri i-au mai apărut, totuși se ține bine. Chiar e bine întreținut și, repet, curățenia chiar și într-un hotel mai vechi e mai importantă.

    "P. S. Așteptăm si fotografii cu petrecerea de pe plajă! " - nu prea am, fiind foarte aglomerat apar mulți oameni și evit să pun. Am adaugat totuși două foto cu fire show și un filmuleț cu artificiile.

    webmaster [31.08.22 23:50:33] »

    Articolul a fost selectat ca MiniGhid AmFostAcolo pentru această destinaţie.

    Green🦋scris / TELEFON [01.09.22 06:56:04] »

    @webmaster: Mulțumesc!

    elenaadinascris / TELEFON [02.09.22 18:54:37] »

    Felicitări pentru vacanta reușită și articolul bine scris! 🙂

    Green🦋scris / TELEFON [02.09.22 20:06:34] »

    @elenaadina: Mulțumesc frumos!

    crismisscris / TELEFON [03.09.22 09:17:33] »

    @Green🦋: Wow! Deși în general "sar" peste articolele ce prezintă experiențe AI, de data asta mă bucur că s-a întâmplat să deschid review-ul tău și recunosc că l-am parcurs cu plăcere și nu m-am plictisit defel! O prezentare foarte echilibrată, obiectivă, făcută cu simț al umorului, care spune multe despre autoare! Îmi place când oamenii iau din experiențele lor tot ce-i bun, când nu se cramponează de prostii, mai ales atunci când e clar că au predominat lucrurile pozitive. Felicitări pentru vacanță, numai astfel de vacanțe să aveți și în anii ce vor urma! Și, desigur, felicitări pentru expunere!

    Green🦋scris / TELEFON [03.09.22 10:07:56] »

    @crismis: Mulțumesc frumos pentru aprecieri! Mi-au mers direct la suflet, cu atât mai mult cu cât și eu te citesc cu mare drag!

    crismisscris / TELEFON [03.09.22 10:11:22] »

    @Green🦋: 🥰

    mishu [04.09.22 22:11:21] »

    @Green🦋: Pornind chiar de la titlu e clar la ce sa ne asteptam si exact asta am primit. Ai studiat, ai facut diverse variante ins ala final ai ales minunat. Mi-a placut ca nu ti-a scapat nici un amanunt, iar in final totul a fost pertinent judecat.

    O vacanta reusita se planifica si studiaza de acasa, nu pleci la noroc si te astepi sa fie mereu bine.

    Felicitari pentru alegere, votat cu mare drag.

    Green🦋scris / TELEFON [04.09.22 23:25:20] »

    @mishu: Mulțumesc pentru vot și aprecieri! Așa este, vacanța se planifică și se studiază, ceea ce presupune și o oarecare presiune pe cel responsabil= eu, însă în același timp îmi și place să mă ocup de asta și recompensa e dublă: mă bucur și pentru mine că am ales bine și mă mai încarc și cu bucuria familiei mele dacă ei se simt bine.

    Sfârșit SECȚIUNE Listă ECOURI scrise la articol

    ROG REȚINEȚI:
    • Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul articolului (review-ului) de mai sus
    • Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine linkul ADAUGĂ IMPRESII NOI
    • Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație: in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o ÎNTREBARE NOUĂ
      (întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
    SCRIE UN ECOU LA ACEST REVIEW
    NOTĂ: Puteți folosi ptr formatarea ecoului: [b]...[/b], [i]...[/i], [q]...[/q]
    EMOTICOANE ce pot fi folosite SHOW/HIDE
    Sfârșit SECȚIUNE SCRIE ECOU

    NOTĂ: Rubrica de mai jos vă permite să vă abonați (sau să vă dezabonați) la / de la notificări (înștiințări prin email) atunci când cineva răspunde unui text scris ca ecou mai sus.
    Status Abonament Ecouri la acest review - abonament INACTIV [NU primiți înștiințări atunci când se scriu ecouri la acest review]
    VREAU înștiințări pe mail când se postează ecouri la acest review
    9 utilizatori sunt abonaţi la urmărirea acestui fir de discuţie (primesc instiinţări la adăugarea unui ecou):
    artemisa24, Bunica54, cris1982, crismis, elenaadina, Green🦋, m liviu, mishu, Yoda
    Alte impresii din această RUBRICĂ:

    INFO: Membrii AmFostAcolo beneficiază de oferte speciale pentru această destinaţie - Solicită o ofertă personalizată

      SOCIALs
    Alătură-te comunității noastre

    AGENȚIA DE TURISM AmFostAcolo.Travel:
    SC Alacarte SRL | R.C.: J35/417/24.02.09 | RO 25182218 | Licența de turism 218 / 28.11.2018

    [C] Copyright 2008-2022 AmFostAcolo.ro // Reproducerea integrală sau parţială a conţinutului este interzisă
    AmFostAcolo® este marcă înregistrată
    pagină generată în 0.111128807068 sec
    ecranul dvs: 1 x 1