mobile WEB  #  Cu mașina la Mediterana [TURCIA]V9 vers. DESKTOP
[versiune pt dispozitive mobile]
Drumul spre Antalya

Cu mașina de la București la Alanya și înapoi

a fost acolo: nicole33
  • DIN: București
  • în AUG-2012
  • CASETA TEHNICĂ

    SCURTĂTURI:

    Ca în fiecare an așteptam cu nerăbdare ziua plecării în Turcia pentru o binemeritată vacanță de două săptămâni. La fel ca anul trecut, am ales să mergem cu mașina până în Antalya. Dacă în ceea ce privește traseul pe teritoriul Turciei nu aveam niciun dubiu, hotărâți fiind să alegem același drum, cu aceleași opriri intermediare (una la dus-Kutahya-Hotel Grand Cinar 3* și una la întors-Izmit Kocaeli-Hotel Teona 3*) nu același lucru l-aș putea spune despre varianta de traversare a Bulgariei. Timp de mai bine de două luni am urmărit tot ce s-a scris pe acest site și nu numai despre drumul prin Bulgaria. Nu credeam că vom fi atât de nehotărâți cu privire la acest aspect, mai ales că ne aflam la al șaselea drum spre Turcia, însă, pe măsură ce citeam experiențele celor care își începuseră vacanța înaintea mea, eram tot mai derutată, unele rute propuse îmi erau greu de înțeles (ca să nu zic ilogice) cu toate avantajele prezentate (ex. autostradă), dar nu pricepeam cum în loc să merg spre est să ocolesc întorcându-mă prin nord-est etc. În săptămâna dinaintea plecării ne pregătisem hărțile pentru traseul prin Nova Zagora, care întrunea recomandările majorității, dar, cu o zi înainte, ne-am răzgândit și am decis să mergem tot prin Razgrad-Târgoviște, drum pe care îl mai făcusem și în iunie 2010, iunie 2011 și septembrie 2011, bine cunoscut de noi cu bune și rele. Nu am mai avut nevoie nici de hărți și nici de GPS.

    Traseul la dus a fost următorul:

    București-Giurgiu-Ruse-Razgrad-Târgoviște-Omurtag-Kotel-Yambol-Elhovo-Lesovo-Hamzabeyli-Edirne-Istanbul-Adapazari-Osmaneli-Bilecik-Bozuyuk-Kutahya-Afyon-Sandikli-Burdur-Antalya-Okurcalar (Alanya).

    Am plecat din fața blocului dimineața la 05.25. Am alimentat 50 litri de motorină cu 6,06 lei/litru (plin) -ora 05.35.

    Tronsonul București-Giurgiu a fost liber, fără probleme. Nu recomand varianta prin Oinacu din cauza gropilor și a drumului extrem de vălurit, aceasta fiind obligatorie pentru camioane.

    Am achitat taxa de pod cca 27 lei (echivalentul a 6 euro) fără să mai aștept restul. Se verifică existența unei rovignete valabile pentru autoturism. Partea românească a podului era plină de gropi așa cum o știam, pe partea bulgărească circulându-se mult mai bine. Am trecut în Bulgaria în 5 minute prin simpla prezentare a cărților de identitate (pentru copii este obligatoriu pașaportul), fără controlarea mașinii sau a bagajelor.

    Am oprit la benzinăria de lângă Kaufland de unde cumpăr de obicei vigneta, dar, pentru prima dată, nu aveau. Am continuat drumul până la OMV (ora 07.00) de unde am achiziționat două vignete de câte șapte zile fiecare, care să acopere perioada sejurului (11-17.08 și 20-26.08) la prețul oficial de 10 leva bucata și am plătit cu card în lei. Nu mai este necesară înscrierea numărului de înmatriculare pe abțibild, însă a rămas obligativitatea lipirii acesteia pe parbriz în partea din dreapta jos (eu nu am lipit-o) și păstrarea codului de bare rămas pentru controlul care se face la ieșirea din Bulgaria. Dacă totuși pierdeți acel cod de bare (cum mi s-a întâmplat mie acum doi ani când am folosit o vignetă de 30 de zile pentru Bulgaria (dus și întors) și Turcia numai dus, iar plasticul respectiv lăsat în buzunarul de la ușă a fost aruncat de băieții de la spălătorie între cele două sejururi), nu este o tragedie, vigneta lipită pe parbriz poate fi citită cu un cititor special de către vameșul bulgar, dar efortul fizic de a ieși din gheretă până la mașină l-ar putea indispune. Astfel am scutit timpul pierdut și nervii căutării unei vignete la întoarcere. Pentru că au fost multe discuții pe acest site cu privire la prețul corect al vignetei bulgărești și din experiența anilor anteriori când am pierdut destul timp oprind din loc în loc, m-am enervat, am riscat circulând și 35 kilometri fără, deoarece am refuzat să plătesc mai mult decât face (mergând de la 2 euro în plus până la dublu), precizez faptul că prețul acesteia este fix 10 leva (5,13 euro, conform extrasului de cont) fără a fi în vreun fel influențat de evoluția cursului de schimb (care este fix). La acest capitol, soțul nu a fost deloc de acord cu mine, fiind de părere era mai simplu să plătesc speculanților prețul cerut și să ne continuăm drumul liniștiți decât să tot opresc din loc în loc.

    Am traversat Bulgaria în 3h40min.

    Porțiunea Razgrad-Târgoviște a fost cam vălurită, dar fără gropi. Dacă se reduce corespunzător viteza, nici nu se simte.

    De la Kotel la Yambol drumul a fost impecabil, proaspăt asfaltat. Atenție la limitatoarele de viteză din Kotel.

    De la Yambol la Elhovo drumul a fost la fel de prost ca anul trecut.

    Am ocolit Elhovo pe centură prin stânga, dar drumul deși fusese asfaltat față de anul trecut se stricase la loc.

    Am ajuns la Lesovo la ora 10.30 și am făcut iar plinul la Lukoil (21,94 litri x 2,64 leva/litru=57,92 BGN, plată cu card).

    Prin vama bulgară am trecut repede, prezentând iarăși doar cărțile de identitate și vigneta bulgărească.

    Am oprit la duty free de unde ne-am cumpărat țigări (Marlboro roșu lung 20 euro/cartuș, Parliament Night Blue 23 euro/cartuș). Vama de la Hamzabeyli fiind destul de mică (nu se compară cu cea de la Kapitan Andreevo), vizibilitatea este perfectă, astfel că noi ne-am obișnuit să oprim la free shop doar la dus, deoarece la întoarcere nu te mai controlează vameșii bulgari la sânge prin bagaje dacă văd că nu ai oprit.

    Poate că am avut noroc, dar am prins vama foarte liberă, cum nu mi s-a întâmplat până acum, astfel că am trecut în 15 minute. Am oprit la fiecare ghișeu pentru control pașapoarte (ștampilă de intrare), carte verde, poze la mașină, talonul mașinii și înregistrarea acesteia în pașaportul șoferului (dacă acesta este proprietarul mașinii sau titularul împuternicirii) sau, în cazul nostru, în pașaportul copilotului (sic!), control vizual sumar al bagajelor (în fiecare an îi speriem cu portbagajul burdușit, dar nu comentează), declarăm scopul turistic al călătoriei, mai verifică o dată că avem toate ștampilele și am trecut. În cazul mașinilor în leasing/ împrumutate/ pe firmă procedura este puțin mai complicată fiind obligatorie prezentarea unei procuri notariale traduse în limba turcă și apostilate, dar la noi nu a fost niciodată cazul. Controlul bagajelor se face după criterii numai de ei știute, mașini care nu aveau nici jumătate din bagajele noastre cu 4-5 pasageri la bord prezentau mai mult interes, la fel ca și mașinile cu numere germane conduse de cetățeni turci.

    Ne-am continuat drumul pe D 535 până în apropiere de Edirne unde am intrat pe autostradă. Plata acesteia nu se mai face cash, ci se impune achiziționarea unui card KGS și încărcarea acestuia cu suma dorită, ceea ce se poate face cel mai ușor de la chișcurile existente la intrarea pe autostradă, ghișeele unor bănci sau benzinăriile Shell aflate pe traseul unei autostrăzi, în funcție de emitent, deoarece există mai multe tipuri de carduri KGS. Emitentul poate fi Administrația autostrăzilor (pentru cardurile verzi), Shell+Halkbank (cardurile roșu cu albastru) și diverse alte bănci. Am folosit cardul cumpărat anul trecut chiar de la barierele de la Edirne de la un ghișeu bancar improvizat într-un autobuz (cam cum erau pe vremuri bibliotecile publice mobile), emis de Ziraat Bank (cărămiziu la culoare). Am schimbat atunci 25 de euro în lire la cursul stabilit de ei și mi-a fost încărcat cardul cu 52 de lire, după ce a fost scăzută contravaloarea plasticului. Este foarte mult. Recomand încărcarea cu maxim 25-30 TL. Mie banii respectivi mi-au ajuns pentru un drum Edirne-Antalya și retur anul trecut (Edirne-Istanbul 6,5 TL, pod Bosfor 3,75 TL, Istanbul-Adapazari 3,5 TL-la prețurile din 2011) cu mențiunea că podul nu se plătește decât la trecerea din Europa în Asia, un drum dus până la Bodrum anul trecut și alt drum până în Antalya și înapoi în acest an (Edirne-Istanbul 7,25 TL, podul nu l-am mai plătit pentru că era în reparații și au scos punctele de taxare, Istanbul-Adapazari 4 TL). Încă mai am ceva mărunțiș pe el, dar trebuie să reîncarc anul viitor. Referitor la cardurile KGS aș vrea să fac câteva precizări. Apropierea cardului KGS de cititor la INTRAREA pe autostradă nu costă NIMIC. Această operațiune, pe care o recomand, are rol informativ de a afla care este suma disponibilă pe card și, mai important, rolul de a valida punctul de intrare pe autostradă, util în calcularea sumei datorate pentru utilizarea acesteia, știut fiind faptul că suma plătită este direct proporțională cu distanța parcursă pe aceasta. Mai mult de atât, în cazul celor care evită prin diverse metode validarea cardului la intrarea pe autostradă, există riscul de a fi taxați la ieșire cu suma maximă aferentă autostrăzii respective, chiar dacă aceștia au utilizat efectiv doar un tronson din aceasta.

    Pe autostrada O-3 Edirne-Istanbul, fiecare merge cât vrea de tare. Pentru a nu da naștere unor interpretări eronate, voi preciza clar că limita de viteză pe autostrăzile din Turcia este de 120 km/oră și nu instig la nerespectarea acesteia.

    Deoarece nu intenționam să opresc la Istanbul, am traversat orașul pe podul din nord pe O-2, relativ aglomerat din cauza faptului că se afla în reparații (avantajul a fost că nu a mai trebuit să plătesc trecerea peste pod). În condiții normale, este de preferat folosirea acestuia în defavoarea celuilalt pod care traversează centrul orașului, cu aglomerația de rigoare. Am intrat apoi pe O-4 aproape fără să-mi dau seama și am ieșit la Adapazari/Sakarya.

    Am continuat drumul pe D650 până la Kutahya (ora 17.10, distanța totală parcursă fiind de 1005 km) unde am oprit pentru o noapte la hotelul Grand Cinar 3* (56 euro/noapte camera dublă cu demipensiune).

    După micul dejun ne-am continuat drumul spre Antalya, alegând varianta prin Burdur și nu prin Isparta. Avantaj: drumul are mai puține serpentine și sunt mai puțini kilometri cu o singură bandă pe sens. Dezavantaj: se traversează Antalya prin oraș, destul de aglomerat între anumite ore, multe semafoare. Varianta prin Isparta ne-ar fi scos dincolo de Antalya pe șoseaua care duce spre stațiuni (Belek, Side, Alanya). Drumul a fost destul de liber în prima parte, cu porțiuni în care se lucra, dar în marea sa majoritate a fost cu două benzi pe sens. Practic, am circulat în regim de autostradă, dar gratuit, fiind considerat doar drum expres. Am alimentat cu motorină de la Petrol Ofisi la Afyon, 17,73 litri la un preț de 3,92 TL/litru=118,21 TL și, nemulțumiți de cum mergea motorul, am făcut plinul la Burdur la un Shell cu 35,93 litri la un preț de 3,98 TL/litru=143 TL. Pe tronsonul Antalya (oraș) -Alanya (D 400) nu recomand depășirea vitezei legale, deoarece, din cauza numărului mare de semafoare întâlnite în cale, nu se câștigă nimic ca timp, veți avea doar un consum sporit de carburant. Pe acest tronson am condus eu la întoarcere, calm și relaxat, cu viteză mai mică și am făcut doar cu 5 minute mai mult decât la dus, deci nu merită să alergați. Am ajuns la hotelul Delphin Botanik 5* din Okurcalar la ora 12,15. Total kilometri parcurși la dus: 1470. Odihnă, relaxare, răsfăț: 7 nopți.

    Traseul de întoarcere a fost puțin diferit de cel de la dus și anume:

    Okurcalar (Alanya) -Kadriye (Belek-oprire 6 nopți) -Antalya-Burdur-Sandikli-Afyon-Kutahya- Bozuyuk- Bilecik- Izmit (oprire 1 noapte) -Istanbul-Edirne-Hamzabeyli-Lesovo- Elhovo- Yambol-Sliven- Gurkovo- Veliko Târnovo-Ruse-Giurgiu-București.

    În cea de a opta zi am plecat spre cea de a doua destinație a vacanței noastre din acest an: hotelul Papillon Belvil 5* din Belek, de fapt, era mai aproape de Kadriye, parcurgând doar 75 km. Odihnă, relaxare, răsfăț: 6 nopți.

    La întoarcere ne-am propus, ca și anul trecut, să împărțim traseul aproximativ egal în cele două zile, astfel că am ales să înnoptăm la Izmit, cu circa 90 km înainte de Istanbul, la hotel Teona 3* (77 euro/noapte camera dublă cu mic dejun-rezervare făcută pe booking), iar anul trecut am oprit tot la Izmit la hotel Pasha Palas 4* (90 euro/noapte camera dublă cu mic dejun-rezervare făcută pe același site). Am părăsit Belvil-ul pe la ora 12,30, fără grabă, având doar 646 kilometri de parcurs în acea zi oprind la Izmit. La Sakarya în loc să intrăm pe O-4 ne-am continuat drumul pe D 100 până la Izmit. Am mai alimentat o singură dată pe teritoriul Turciei la un Shell din Kutahya 30,08 litri la un preț de 3,93 TL/litru=118,21 TL, cantitate care s-a dovedit suficientă pentru a intra în Bulgaria, dar cam la limită, fapt ce ne-a determinat să circulăm a doua zi cu viteză mai mică (în medie cu 110 km/h) pe autostrada spre Edirne.

    Am plecat de la hotelul din Izmit la ora 08,23 și la scurt timp am intrat de pe D 100 pe autostrada de Istanbul O-4. Deși intenționam să traversăm Istanbul-ul tot pe podul din nord, ca și la dus, din cauza vitezei, nu ne-am încadrat la timp conform indicatoarelor, astfel că am mers în continuare pe cel din sud O-1, care traversează centrul orașului și care a fost mai liber decât ne așteptam noi și fără camioane. Am mers mai mult decât regulamentar pe autostrada spre Edirne, dar nu din considerente de respectare a legii, ci din cauza faptului că trebuia să ținem consumul sub control pentru că nu am vrut să mai alimentăm decât după trecerea frontierei în Bulgaria, astfel că am preferat să mergem cu climă, dar ceva mai încet. Vama a fost relativ liberă în ambele părți, turcii au verificat iar pașapoartele și actele mașinii, nu am oprit în duty free, iar bulgarii ne-au întrebat doar dacă avem alcool și țigări și ne-au crezut pe cuvânt. Am ridicat doar capota portbagajului. Alcool nu aveam, doar mă dusesem la ultra all, iar țigările le fumasem amândoi în cele două săptămâni de vacanță. La 11,55 treceam în Bulgaria după ce plătisem și faimoasa taxă de dezinsecție (în sumă de 2 euro la care se adaugă 1 euro comisionul băncii).

    Am alimentat la primul Lukoil întâlnit 15 litri la un preț de 2,71 leva/litru=57,92 BGN, plata cu card bancar, constatând că și la ei se scumpise motorina în cele două săptămâni de la 2,64 la 2,71. Ne-am continuat drumul nemaiavând grija vignetei pe care o cumpărasem de la dus. Pentru liniștea noastră am mai alimentat 5 litri la Shell la Yambol punând cel mai scump sortiment de 2,95 leva/litru, cantitate care ne-a ajuns până acasă.

    Am traversat Elhovo prin oraș și drumul a fost mai scurt și mai bun. Asfaltul era OK, am întâlnit doar câteva semafoare și câteva limitatoare de viteză.

    Deoarece nu așezasem foarte bine bagajele, acestea zornăind la fiecare denivelare, și, mai ales, pentru că nu ne mai grăbeam chiar deloc, ne-am hotărât să facem o mică variație de la traseul arhicunoscut și să încercăm un drum nou, recomandat ca fiind foarte bun din punctul de vedere al calității asfaltului, astfel că de la Yambol am mers în direcția Sliven, apoi prin Gurkovo și Veliko Târnovo (55). Într-adevăr, drumul a fost foarte bun, peisajul frumos. Singurul inconvenient al traseului prin Veliko Târnovo îl constituie faptul că drumul este mult mai aglomerat decât celălalt, tot cu o singură bandă pe sens în cea mai mare parte, dar depășirile sunt mai dificile din cauza aglomerației, alternativa fiind mersul kilometri în șir în spatele unui camion ”puturos”, ceea ce este destul de enervant. Diferența de kilometri între cele două variante a fost nesemnificativă, mai ales datorită faptului că oricum intenționam să oprim la Metro în Ruse, iar pe drumul de la dus asta însemna niște km în plus prin oraș, deci tot acolo ajungeam. Schimbarea fiind făcută practic din mers, n-am mai stat să setăm corespunzător GPS-ul, însă ne-am orientat foarte bine după indicatoare și după hărțile tipărite pregătite de acasă. La ora 16,50 intram în țară după o oprire de vreo oră la Ruse și după plata taxei de pod de 2 euro la bulgari.

    În total în acest concediu am parcurs 2958 km și am alimentat 175,68 litri de motorină.

    Pentru evitarea oricăror neplăceri cu poliția atât în Turcia, cât mai ales în Bulgaria, recomand respectarea vitezei legale pe fiecare tronson de drum, chiar dacă va crește destul de mult durata călătoriei. Noi în Bulgaria am mers cum am vrut noi, iar în Turcia am mers cum mergeau și turcii, dar fiind foarte atenți la semnalizările celorlalți participanți la trafic. Am fost opriți de poliție o singură dată la dus undeva după Afyon, dar ne-a drumul imediat spunându-ne în limba română ”Mergeți”. Nu știu dacă numărul românesc al mașinii, zâmbetul meu larg sau tricoul meu roșu cu steagul Turciei (extrem de apreciat și iubit) au avut vreo contribuție, dar am scăpat.

    O altă recomandare ar fi aceea a documetării temeinice înainte de plecare, studierea posibilelor variante de traseu, familiarizarea prealabilă cu denumirea principalelor orașe prin/pe lângă care se trece, achiziționarea hărților Bulgariei și Turciei de la benzinării sau librării (și cele scoase la imprimantă de pe internet sunt foarte utile), actualizarea hărților GPS-ului. În Bulgaria nu este indicat să vă bazați exclusiv pe GPS, deoarece puteți avea surprize. În Turcia semnalizarea rutieră este excepțională, cine merge atent și citește indicatoarele rutiere, practic nu are cum să greșească. Noi am folosit GPS-ul doar pentru a ajunge exact la hotelul dorit din Belek, pornindu-l cu vreo 10 km înainte, celălalt hotel știam unde se află de anul trecut și fiind chiar la șosea era exclus să-l ratăm.

    După șase drumuri în Turcia utilizând diferite trasee de traversare a Bulgariei, sincer, nu știu pe care să-l recomand. Prima dată am mers pe drumul european prin Stara Zagora, drum foarte bun, dar înfiorător de lung (6h15min), aglomerat, multe camioane, iar serpentinele din Pasul Shipka au fost pentru mine un coșmar pe care nu-l voi uita prea curând. La următorul drum am zis că trebuie să schimbăm; soțul vroia să mergem prin Târgoviște că e mult mai scurt, eu am decis să încercăm noul drum prin Nova Zagora despre care citisem pe net numai de bine. Până la urmă nu a fost nici ca el nici ca mine, deoarece drumul spre Nova era închis, poliția bulgară ne-a întors din drum după vreo 35-40 de kilometri, iar de acolo nu am avut de ales decât tot prin Stara Zagora, prin munți am prins o deviere zdravănă din cauza lucrărilor, iar o ploaie torențială ne-a încetinit și mai mult deplasarea (5h45min). La întoarcere a fost mult mai bine deoarece drumul era refăcut, încă nemarcat și am mers foarte bine în lipsa camioanelor. A treia și a patra oară am mers prin Razgrad-Târgoviște și a fost foarte bine reușind să traversăm Bulgaria în mai puțin de 4 ore. Drumul a fost mai prost decât cel european, dar mult mult mai liber și cu mult mai puține serpentine. Marele avantaj l-a constituit însă vama mult mai liberă de la Hamzabeyli comparativ cu cea de la Kapikule. La a cincea vizită în Turcia am ales tot varianta prin Razgrad-Târgoviște, dar am avut ghinionul să prindem închis pentru lucrări drumul între Yambol și Elhovo (drum pe care mersesem cu două luni înainte) și, urmând indicatoarele, ne-am trezit pe o deviere interminabilă care ne-a costat mult timp pierdut și nervi, nemaivorbind de adaosul neprevăzut de 72 de kilometri făcuți aiurea, ceea ce ne-a determinat ca la întoarcere să alegem drumul prin Nova Zagora, care a fost în general foarte bun, cu două excepții: o zonă cu piatră cubică și alta de vreo 10 kilometri plină de gropi, ca după bombardament, de eram gata să ne întoarcem din drum. Nu voi uita cum, în timp ce depășeam un camion, acesta a intrat într-o groapă și s-a inclinat periculos de mult înspre noi, să nu râdeți, dar chiar m-am speriat crezând că îmi cade TIR-ul în cap.

    Cel mai probabil, anul viitor vom lua în calcul tot traseul parcurs anul acesta și descris mai sus.

    Articol încărcat de nicole33 in [25.11.2012 / 22:30:11]

    [validat & publicat in 25.11.12 / 23:13:29]

  • VIZUALIZĂRI: 22617
  • Foto atașate (se deschid în pg nouă)

    + 25 alte poze Vezi pozele

    EVIDENTIAȚI IMPRESIILE UTILE!
    PUNCTAJ CRT: 1000 PMA (std)    37800 PMA (din 44 voturi) show/hide
    NOTĂ: Datorită numărului de voturi primit, articolului i-a fost alocat automat un SUPERBONUS în valoare de 2000 PMA.

    VOTEAZĂ ŞI TU!

    F.UTIL/F.BUNUTIL/BUNNU-MI PLACE

  • Ai fost acolo? - Scrie impresii / Incarcă foto
  • Dorești să întrebi/discuți ceva referitor la impresiile încărcate de "nicole33"? - folosește rubrica Ecouri (de mai jos)
  • 69 ecouri scrise până acum la acest articol. ASCUNDE / ARATĂ ecourile

    ECOURI SCRISE LA ACEST ARTICOL:
    Ecouri PAGINATE - pag [2] din 3 [pg. 2 = index 31 - 60]
    pentru ecouri mai vechi / mai recente, folositi PAG.URM, PAG. PREC (vezi mai jos)
    Pentru TOATE, in ordine cronologica, incepeți cu PAGINA 1
    SAU puteți consulta forma MONOBLOC (nepaginată) a ecourilor click aici
     
     
    ionescunic » mesaj pers
    [28.11.12 - 19:01:41]

       @maria55: am scris eu o gramada de review-uri despre cum sa ajungi in Grecia, pe unde ce sa cumperi si ce sa platesti.

       In Halkidiki e prea usor de ajuns, iar Sarti e destul de marisor ca sa nu stie orice cetatean din judet pe unde se afla.

       PS. Ti-am trimis o harta, nu stiu daca ai si primit-o.

       Si eu iubesc Turcia, pacat ca nu si pe locuitorii ei.

       @nicole33 principiul tau ar face ca la noi in tara sa nu mai existe marfa de nicaieri, orice cumperi in tara asta are adaos comercial, conteaza foarte mult ca eu sa fiu fericit cu ceea ce cumpar, eu sunt foarte fericit cand dau 6 euro pe vigneta si nu e nimeni la coada, deci totul consta in cum isi face fiecare vacanta, eu mi-o doresc fara nervi, altceva nu ma intereseaza prea mult, 5 e sau 6 , e sunt nimic fata de ce ti se poate intampla la prima curba, deci viata e frumoasa si merita traita, fara nervi!


    Puteți EVALUA ecoul:   FOARTE BUN -- BUN -- NU-MI PLACE [-1]
    [punctaj crt: 50 (pma.std) + 1050 PMA (din 5 voturi)]
    nicole33 CONSILIER AFA / TURCIA » mesaj pers
    [28.11.12 - 21:39:34]

       @ionescunic:

       Să nu confundăm specula cu adaosul comercial. Atunci când plătesc o sumă de bani și primesc bon fiscal pentru o sumă mai mică, în niciun caz nu mai este vorba despre adaos comercial. Prețul oricărui produs/serviciu din țara noastră sau de oriunde include un adaos, este și normal să fie așa într-o economie de piață, dar, la fel de bine, este alegerea mea de a cumpăra de la un comerciant sau altul.

       Eu nu am fost fericită să plătesc dublu pentru această vignetă (caz real petrecut în septembrie 2011 după ce am trecut vama la Kapitan Andreevo) și nu am plătit. Recunosc că am greșit și că nu a meritat să circul 35 de kilometri fără vignetă riscând o amendă mult mai mare și mai ales în reproșurile soțului care nu înțelegea, ca și mulți dintre voi, de altfel, cum am putut să dau fără să clipesc aproape 2000 de euro pentru două săptămâni de vacanță (bani pe care nu-i aveam la momentul respectiv) și să mă zgârcesc la 5 euro dați în plus. Recomandarea pe care am făcut-o în cadrul review-ului a fost tocmai în scopul de a arăta că se poate și altfel: corect, civilizat, fără coadă și fără nervi.

       @ sanis:

       Nu știu cum ai ajuns la concluzia că dacă aleg să-mi petrec vacanța într-un resort sau mai multe (minim două/vacanță ca să nu mă plictisesc) înseamnă că nu iubesc Turcia și nu-i apreciez pe locuitorii ei. Nu am putut socializa prea mult cu aceștia din cauza barierei lingvistice, m-am străduit și am reușit să învăț destule cuvinte din limba turcă, însă gramatica acestei limbi a rămas pentru mine un mare mister.

       Anul acesta a fost singura dată când nu am reușit să vizitez nimic în plus față de vacanțele precedente din cauza perioadei prost alese și a stării de sănătate. Acesta a fost și motivul pentru care ne-am tot întrebat ce rost a avut să mergem cu mașina până în Antalya dacă nu am putut ieși cu ea să ne plimbăm din cauza temperaturilor ridicate.


    Puteți EVALUA ecoul:   FOARTE BUN -- BUN -- NU-MI PLACE [-1]
    [punctaj crt: 50 (pma.std) + 1799 PMA (din 7 voturi)]
    maria55 » mesaj pers
    [28.11.12 - 22:45:50]

       @ionescunic: da, multumesc mult, am citit "gramada de review-uri" si nu numai... cam tot ceea ce am putut gasi despre Sarti.

        Insa: am fost inteleasa gresit cand am spus in ecoul de mai sus ca nu m-ar deranja acele amanunte despre aceasta destinatie, facand doar o paralela vis-a-vis de multele amanunte din review-ul @nicole33.

        Harta sa stii ca am primit-o, multumesc mult. Nu o vroiam pt a stabili un traseu, iarasi o mica neinteleger, ci pur si simplu pt o documentare, iar amanuntele fiindu-mi necesare tot pt asta. Cineva spunea pe acest site, ca o vacanta fara documentare risca sa fie una nereusita.

        Acum, sa nu uiti ca sunt la prima mea vacanta in Grecia, "vinovat" pt asta esti si tu, review-urile tale, experienta ta si increderea pe care ti-am acordat-o din tot sufletul.

        Sper ca nu am suparat web-ul, ne-am cam abatut de la subiect, insa eu tot mai astept amanunte despre Sarti de la colegii AFA. Sa stii ca verific zilnic!


    Puteți EVALUA ecoul:   FOARTE BUN -- BUN -- NU-MI PLACE [-1]
    [punctaj crt: 50 (pma.std) + 600 PMA (din 3 voturi)]
    danalix » mesaj pers
    [24.02.13 - 11:20:09]

       @nicole33:

    "În cazul maşinilor în leasing/ împrumutate/ pe firmă procedura este puţin mai complicată fiind obligatorie prezentarea unei procuri notariale traduse în limba turcă şi apostilate, dar la noi nu a fost niciodată cazul."

    Nu este deloc asa cu aceasta procura care poate fi in limba engleza si cu stampila propietarului. (S. C., BANCA, FIRMA LEASING) Dar asa cum ai spus in comentariu nu ai fost niciodata in aceasta situatie si nu cred ca ai scris despre asta decat din auzite. Totusi, aici trebuie sa relatam din ce stim cu certitudine nu ce auzim din alte surse pentru a evita deformarea adevarului.

       P. S. Intrarea in Turcia cu masina imatriculata pe firma se face si cu o procura in limba engleza stampilata si semnata de administratorul firmei, in a carei propietate se afla autoturismul. Aceasta are costuri zero fata de procura notariala care ajunge la ambasada tradusa si costa circa 300-350 lei.

        In rest comentariul foarte bun cu informatii care pot ajuta f. mult pe cei interesati de acest traseu.


    Puteți EVALUA ecoul:   FOARTE BUN -- BUN -- NU-MI PLACE [-1]
    [punctaj crt: 50 (pma.std) + -5 PMA (din 5 voturi)]
    nicole33 CONSILIER AFA / TURCIA » mesaj pers
    [25.02.13 - 06:38:52]

       @danalix:

    Totusi, aici trebuie sa relatam din ce stim cu certitudine nu ce auzim din alte surse pentru a evita deformarea adevarului.

       Recunosc că nu știu cu certitudine și dintr-o experiență directă care este procedura în cazul în care mașina este înmatriculată pe societate comercială pentru că nu am firmă, însă în cazul mașinilor aflate în leasing având ca utilizator o persoană fizică (turistul) lucrurile stau întocmai cum am scris în review. Cu ani în urmă la prima mea vizită în Turcia aveam una din mașini încă în leasing, la fel și prietenii împreună cu care am fost în vacanță. Povestea cu procura o știu de la Porsche Leasing. Prietenii noștri au plătit toate costurile respective și noi ar fi trebuit să facem același lucru. Faptul că noi am ales să plecăm cu cealaltă mașină, aflată pe numele soțului, nu este relevant în discuția de față. Am văzut personal cât de minuțios au fost verificate actele mașinii prietenilor noștri comparativ cu ale noastre.

       Povestea cu procura în limba engleză și atât este valabilă pentru călătorii în țări din Uniunea Europeană, nicidecum în Turcia (sursa: firma de leasing)

       Nu neg posibilitatea ca unii să aibă bafta de a nimeri un vameș mai superficial, dar ce te faci dacă dai peste unul mai zelos care aplică întocmai procedura? Oare merită să riști să fii întors din drum tocmai din vama bulgaro-turcă? Eu cred că nu.


    Puteți EVALUA ecoul:   FOARTE BUN -- BUN -- NU-MI PLACE [-1]
    [punctaj crt: 50 (pma.std) + 1799 PMA (din 7 voturi)]
    danalix » mesaj pers
    [25.02.13 - 11:14:04]

       @nicole33: vreau sa cred ca nu ai o afacere cu traduceri in limba turca (am glumit) pentru ca vad ca tot vorbesti din experientele altora si imi dai argumente care nu au legatura cu subiectul cum ca "am văzut personal cât de minuţios au fost verificate actele maşinii prietenilor noştri comparativ cu ale noastre". Daca ai fost de mai multe ori in Turcia stii f. bine ca turcii sunt f. atenti la toti cei care vin in vama si mai ales la cei cu masini indiferent ca sunt pe firma sau persoana fizica. Politica importurilor de masini este stricta in Turcia si asta este motivul pt. care masina este trecuta pe pasaportul soferului astfel incat acesta nu poate parasi Turcia fara masina inscrisa in pasaport.

        Cat despre procura in limba engleza spun fara nici o retinere ca este perfect valabila deoarece merg de cativa ani numai cu astfel de procura si nici un vames nu a obiectat ceva ba mai mult in urma cu doi trei ani era un roman in vama care nu avea nici o procura si nu putea intra in Turcia si vamesul l-a chemat pe acesta sa ii explic cum sa-i faca cineva procura in Romania si sa o trimita pe fax in vama. Atunci am vazut ca vamesi turci sunt foarte O. k. pentru ca nu vad vreodata un vames roman sa puna faxul la dispozitia unui cetatean fara a astepta o spaga ceva. Deci nu vorbesc vorbe spun ce stiu cu siguranta in aceasta speta. Cine vrea sa cheltuie niste bani poate face procura la notariat, ambasada etc este valabila eu vroiam sa spun doar ca se poate face si fara bani. Pe presupusul risc de a te intoarce din vama se bazeaza si cei care scriu bazaconii pe net pentru a mai face un ban.


    Puteți EVALUA ecoul:   FOARTE BUN -- BUN -- NU-MI PLACE [-1]
    [punctaj crt: 50 (pma.std) + -3 PMA (din 3 voturi)]
    nicole33 CONSILIER AFA / TURCIA » mesaj pers
    [25.02.13 - 19:21:22]

       @danalix:

       Nu am o afacere de acest gen, deși mi-aș fi dorit să cunosc limba turcă chiar și la un nivel de bază.

       Ai o idee fixă cum că aș vorbi după ureche în condițiile în care am explicat foarte clar că m-am aflat în situația de a pleca în Turcia în 2007 cu o mașină în leasing. Pașii de urmat i-am aflat chiar de la firma de leasing care mi-a trimis imediat procura pe e-mail în limba română și engleză, iar originalul l-am primit a doua zi printr-un curier rapid. Procura era valabilă trei luni. Nu am mai plecat cu mașina respectivă alegând o alta aflată în proprietatea noastră pentru simplul motiv că avea motorul mai puternic și portbagajul mai mare și am scăpat și de toate actele și costurile respective. Prietenii cu care am mers erau în aceeași situație cu mașină în leasing de la aceeași firmă ca și mine. Au făcut tot acel noian de acte, inutile în opinia ta, și știu că absolut toate le-au fost cerute, verificate și înregistrate. Fiind chiar în fața noastră pe același culoar din vamă, nu aveam cum să nu văd toate procedurile și să constat durata mai mare a trecerii lor.

       Nu este vina mea că mai există încă destui care cred că pot trece prin vama ca prin brânză pentru ca apoi să constate că lucrurile nu stau deloc cum credeau ei. În fiecare an am ghinionul să intru în spatele unora care constată abia acolo că RCA-ul lor nu este valabil în Turcia sau că nu știu ce alte acte nu sunt în regulă, blocând vama și consumând și din timpul meu cu neglijența și ignoranța lor.

       Pe tema procurii ai scris un review anul trecut care nu s-a bucurat de prea mult succes, puțini părând dornici să-ți urmeze sfatul. Nu este cazul meu, eu fiind propietar, dar nici eu nu cred că aș risca într-o asemenea situație.

    Politica importurilor de masini este stricta in Turcia si asta este motivul pt. care masina este trecuta pe pasaportul soferului astfel incat acesta nu poate parasi Turcia fara masina inscrisa in pasaport.

       În realitate, mașina este înscrisă în pașaportul PROPRIETARULUI care nu este în mod obligatoriu șoferul mașinii și pot dovedi cu acte această afirmație.

       Toată această vigilență a vameșilor este consecința prețurilor foarte mari ale mașinilor în Turcia, mari din cauza accizelor, ei prevenind astfel situația în care un cetățean intră cu mașina în Turcia, o vinde la un preț sub prețul oficial, nu plătește accize și apoi părăsește țara fără mașina cu care intrase.

       L.E. Nu e nevoie să mă votați cu minus doar pentru că am îndrăznit să am o opinie diferită.


    Puteți EVALUA ecoul:   FOARTE BUN -- BUN -- NU-MI PLACE [-1]
    [punctaj crt: 50 (pma.std) + 2100 PMA (din 7 voturi)]
    danalix » mesaj pers
    [25.02.13 - 21:19:18]

       @nicole33: daca tu postezi pe AFA ca sa vezi cat succes ai cu aceste comentarii atunci inteleg de ce comentariile sunt lungi si plictisitoare uneori. Eu nu mi-am propus sa adun puncte AFA sau sa am succes cum spui tu. Scopul meu este atins daca ajut si un singur om cu o informatie corecta chiar daca acesta nu voteaza pentru ca nu stie ca poate vota, sau pentru ca nu este inregistrat pe AFA.

    "În realitate, maşina este înscrisă în paşaportul PROPRIETARULUI care nu este în mod obligatoriu şoferul maşinii şi pot dovedi cu acte această afirmaţie."

    Asta se intampla daca proprietarul se afla in masina si in acest caz nu ai nevoie de procura. Daca propietarul este S.C. in pasaportul cui este trecuta?

    "Toată această vigilenţă a vameşilor este consecinţa preţurilor foarte mari ale maşinilor în Turcia, mari din cauza accizelor, ei prevenind astfel situaţia în care un cetăţean intră cu maşina în Turcia, o vinde la un preţ sub preţul oficial, nu plăteşte accize şi apoi părăseşte ţara fără maşina cu care intrase".

    Asta spuneam si eu in cateva cuvinte ca au o politca mai stricta in domeniul importurilor auto insa tu ai spus acelas lucru in sase randuri probabil din obisnuinta. Nu cred ca intra cineva pe AFA pentru a vedea exact care sunt preturile si accizele la masini in Turcia.

       Cat despre votat cu minus o fac ori de cate ori vad ca cineva vorbeste din auzite si sustine lucruri care eu stiu ca nu sunt adevarate.

       p. s. Nu sunt deranjat ca ai o opinie diferita sunt deranjat ca ai o opinie gresita.


    Puteți EVALUA ecoul:   FOARTE BUN -- BUN -- NU-MI PLACE [-1]
    [punctaj crt: 50 (pma.std) + -5 PMA (din 5 voturi)]
    tm67bru CONSILIER AFA / TURCIA » mesaj pers
    [25.02.13 - 21:32:35]

       @all: ptr corecta informare: din câte știu, prevederile legale în vigore în Turcia solicită expres procură tradusă și apostilată în toate cazurile în care maşina nu este în posesia legală şi explicită a persoanelor care călătoresc cu acel vehicul.

       Este posibil ca în multe cazuri vameșii să fie mai îngăduitori și să accepte și o procură simplă, doar în engleză și nelegalizată sau incomplet "legalizată" (lipsă apostilare)

       Eu unul nu aș merge însă niciodată pe mâna acestei premize sau cutume. Nu mi-aș asuma riscul de a fi întors, la vamă, de un funcționar mai intransigent sau mai "sculat cu fundu'n sus, dimineață" :) - chiar dacă aș fi "asigurat" că acest risc e extrem de mic.

       Cât despre înscrierea mașinii în pașaportul turistului: aceasta se face întotdeauna în cel al proprietarului mașinii - dacă acesta e prezent în mașină, sau în cel al împuternicitului său (prin procura legalizată discutată mai sus), în caz contrar. Calitatea de "şofer" nu are relevanţă în acest context.

       --

       ps: @danalix: voturile cu minus la ecourile tale îmi aparțin; mie mi se pare că *tu* ești cel /cea care "vorbeste după ureche" . Sper să nu te deranjeze opinia mea :)


    Puteți EVALUA ecoul:   FOARTE BUN -- BUN -- NU-MI PLACE [-1]
    [punctaj crt: 50 (pma.std) + 1800 PMA (din 6 voturi)]
    danalix » mesaj pers
    [25.02.13 - 22:08:11]

       @tm67bru: nu ma deranjeaza dar cred ca nu ai citit bine nu am acuzat pe nimeni ca a votat cu minus. Sunt altii care au probleme cu voturile minus. E normal sa avem opinii diferite pt. ca nici mie nu-mi plac aprecierile tale insa cu toate acestea nu te-am votat cu minus. (vezi cazul Delfin Deluxe.) Eram curios de cate ori ai fost cu masina (imatriculata pe firma sau leasing) in Turcia? Poate vedem asa cine vorbeste după ureche.


    Puteți EVALUA ecoul:   FOARTE BUN -- BUN -- NU-MI PLACE [-1]
    [punctaj crt: 50 (pma.std) + 0 PMA (din 0 voturi)]
    nicole33 CONSILIER AFA / TURCIA » mesaj pers
    [25.02.13 - 23:20:21]

       @danalix:

       Ca să terminăm cu această controversă total inutilă în ceea ce mă privește, te rog să dai baza legală care să-ți susțină afirmațiile. Propria ta experiență la 5-6 drumuri în Turcia NU constituie un temei legal.

       Personal, subiectul îmi este indiferent, dar nu recomand nimănui aflat în situațiile speciale aflate în discuție să plece fără a avea toate actele în regulă.

        Ca să nu mă complic, să nu mă enervez și să nu risc să-mi ratez vacanța încă înainte de a o începe eu voi pleca și a șaptea oară în Turcia cu mașina proprietate personală, fără a închiria mașina societății la care lucrez sau a împrumuta mașini de la prieteni. Va conduce soțul și mașina îmi va fi trecută mie în pașaport.


    Puteți EVALUA ecoul:   FOARTE BUN -- BUN -- NU-MI PLACE [-1]
    [punctaj crt: 50 (pma.std) + 1200 PMA (din 4 voturi)]
    nicole33 CONSILIER AFA / TURCIA » mesaj pers
    [25.02.13 - 23:48:45]

       @danalix:

       Știi ce nu am înțeles eu? În cursul anului 2012 au fost și alți useri care au descris cu lux de amănunte drumul parcurs de ei cu mașina în Turcia, unii chiar insistând asupra aspectelor legate de accesul cu mașina în vama turcă, din auzite sau dintr-o experiență nemijlocită (nu am de unde să știu), și, cu toate acestea, nu te-ai grăbit să intervii și să-i contrazici sau să-i acuzi că dezinformează comunitatea AFA.

    Conform legislatiei turcesti, daca masina nu e pe numele soferului, trebuie procura, sau contract de comodat tradus in limba turca, legalizat, si APOSTILAT. Procedeul ce trebuie efectuat in tara consta in:

        1. data certa la notariat (pe procura de la leasing sau de la persoana juridica);

        2. traducere efectuata de traducator autorizat;

       3. legalizare notariala a traducerii;

       4. apostilare la Tribunal a traducerii.

       Daca masina se afla pe alt nume (sotia, copilul, soacra, etc.) decat al soferului, dar aceasta se afla in masina, nu trebuie sa aveti aceasta procura.

    - am citat din review-ul lui @RossoNerro din august 2012 de aici: vezi impresii

       

       sau un alt exemplu tot din august 2012:

    Conform legislatiei turcesti, daca masina nu e pe numele soferului, trebuie procura, sau contract de comodat tradus in limba turca, legalizat, si APOSTILAT. Eu aveam acest lucru, dar nu l-am prezentat vamesului intentionat. Nici nu mi-a fost cerut. Bine asta nu e o regula, la fel de bine dai de un cap de tanc si nu treci vama. Au fost si cazuri din astea. Per total vamesii turci foarte amabili, primitori, zambitori – doar lasi bani la ei in tara.

       

    -am citat din review-ul lui @Nasshu de aici: vezi impresii


    Puteți EVALUA ecoul:   FOARTE BUN -- BUN -- NU-MI PLACE [-1]
    [punctaj crt: 50 (pma.std) + 900 PMA (din 3 voturi)]
    Nasshu » mesaj pers
    [26.02.13 - 00:54:58]

       @nicole33: multumesc ptr citat.

       Acum citind toate ecourile de mai sus vad ca m-am exprimat un pic gresit.

    Conform legislatiei turcesti, daca masina nu e pe numele soferului, trebuie...

       Eu eram soferul (asta nu insemana ca eram si proprietarul masinii) -cu doi copii mici in masina - am zis cere acte dau, nu cere de ce sa-i dau!! (aveam traduceri, contract de comdat mai nou dupa dorinta notarilor - costuri mai ridicate), masina fiind inmatriculata pe persoana juridica.

       Am trecut vama fara sa imi ceara acele acte. (asta nu insemana ca la anul am acelasi noroc)

       tm67bru are dreptate cand spune

    prevederile legale în vigore în Turcia solicită expres procură tradusă și apostilată în toate cazurile în care maşina nu este în posesia legală şi explicita a persoanelor care călătoresc cu acel vehicul

    Nu aveam nici un act la mine care sa demonstreze faptul ca eu am o legatura cu persoana juridica care detine masina.

       Contractul de comodat in limba turca /apostilat l-am facut pe 5 ani, ca sa nu imi para rau dupa banii dati.

       P.S. recomand sa aveti hartoage cum vrea ''turcu'' , ca sa nu va stricati concediul. Unde dai ceva ...euroi/sejur nu cred ca mai conteaza citva RON pe la notari.


    Puteți EVALUA ecoul:   FOARTE BUN -- BUN -- NU-MI PLACE [-1]
    [punctaj crt: 50 (pma.std) + 2100 PMA (din 7 voturi)]
    danalix » mesaj pers
    [26.02.13 - 13:23:04]

       @nicole33: ai vrut sa inchei aceasta disputa inutila si vad ca nu iti poti urma vointa tot incercand sa arati cum detii adevarul absolut. Este curios cum ai fost in concediu la 5 stele si ai tinut evidenta la cati ml. de carburant ai consumat cati centi a facut autostrada si cand cineva iti spune ca poti face o economie de 200 -300 lei daca te-ai afla in situatia in care de fapt tu nu ai fost niciodata, atunci spui ca nu este asa ca vazut la cineva si ca nu este bine decat ca tine.O. K. este asa cum spui si fiecare face cum doreste insa, vreau sa stii ca eu plec insotit de doi copii la acest drum si nu am riscat niciodata sa fiu intors din vama pentru ca aceasta informatie a fost verificata ani si ani de oameni care fac Turcia cu masini imatriculate pe firma. Mult succes pe AFA.


    Puteți EVALUA ecoul:   FOARTE BUN -- BUN -- NU-MI PLACE [-1]
    [punctaj crt: 50 (pma.std) + -3 PMA (din 3 voturi)]
    Nasshu » mesaj pers
    [26.02.13 - 13:30:06]

       @danalix: eu am fost cat de cat spectator la discutiile de mai sus, insa - tot cu doi copii in masina, si chiar si fara ei - nu as merge pe mana/sfaturile tale.

       Am incredere mai mare in cele oferite de siteul Mae.ro, unde scrie foarte clar pentru situatia in care nu esti proprietarul masinii:

        Documentele autovehiculului, inclusiv asigurarea internaţională tip carte verde;

        Împuternicire (procură), tradusă în limba turcă, din partea proprietarului autoturismului (persoană fizică sau juridică), pentru a putea conduce autoturismul respectiv din România în Turcia şi retur. Atenţie! Procura trebuie să fie tradusă de către un traducător autorizat, autentificată la notar şi apostilată.

        Pentru autoturismele închiriate, trebuie să prezentaţi contractul de închiriere şi traducerea acestuia în limba turcă, legalizată şi apostilată.

       

       Am spus, pe mine nu m-au intrebat, pesemne le-a placut moaca mea, insa celor din fata mea li s-au cerut aceste documente.


    Puteți EVALUA ecoul:   FOARTE BUN -- BUN -- NU-MI PLACE [-1]
    [punctaj crt: 50 (pma.std) + 1500 PMA (din 5 voturi)]
    danalix » mesaj pers
    [26.02.13 - 15:41:01]

       @Nasshu: nu cred ca am avut in intentie sa-ti dau un sfat. Daca asta ai inteles, esti intr-o grava eroare pentru ca, am spus ca se poate si asa pentru cine vrea, cine nu, poate face ce scrie MAE dar nu uitati ca MAE mai spune sa respecti legile tarii in care calatoresti lucru de care vad ca nu esti asa preocupat. Este usor sa spunem ca asa este corect, legal, cand vrem si cand nu mai vrem nu mai este nici o problema. Repet nu sunt in postura de a da sfaturi tot ce postez sunt situatii in care am fost si le-am relatat exact asa cum au fost. Pentru cine vrea sa mai caute si alte surse o poate face dar este deranjant cand vine cineva care nu a fost in aceasta situatie si spune ca nu este asa Pentru acestia chiar am un sfat sa posteze pe N. A. F. A. pentru ca aici pe AFA conditia este sa fi fost acolo sau sa fi fost in acea situatie. Deocamdata nu am auzit pe nimeni care sa fi fost intors din vama pentru ca a avut o procura simpla.


    Puteți EVALUA ecoul:   FOARTE BUN -- BUN -- NU-MI PLACE [-1]
    [punctaj crt: 50 (pma.std) + -1 PMA (din 1 voturi)]
    rodica_b » mesaj pers
    [26.02.13 - 18:00:55]

       Eu personal am fost 5 ani la rand cu masi na luata in leasing pe persoana fizica si de fiecare data am avut traducere in limba turca cu stampila de la consulat de la Constanta. Cel mai mult a costat 150 lei. E drept ca nu mi-a fost ceruta de fiecare data.


    Puteți EVALUA ecoul:   FOARTE BUN -- BUN -- NU-MI PLACE [-1]
    [punctaj crt: 50 (pma.std) + 1650 PMA (din 6 voturi)]
    rodica_b » mesaj pers
    [26.02.13 - 18:21:21]

       Referitor la autostrada va anunt ca nu mai exista posiblitatea sa treci cu card KGS. A aparut HGS. Ai nevoie de un colant pe care-l lipesti pe geam.


    danalix » mesaj pers
    [26.02.13 - 19:51:59]

       @rodica_b: vamesii turci cer procura dar nu cred ca ti-au cerut sa arati procura in limba turca.


    nicole33 CONSILIER AFA / TURCIA » mesaj pers
    [27.02.13 - 01:33:58]

       @danalix:

    ai vrut sa inchei aceasta disputa inutila si vad ca nu iti poti urma vointa tot incercand sa arati cum detii adevarul absolut.

       Nu am avut niciodată pretenția că dețin adevărul absolut, doar mi-am argumentat cum m-am priceput propriul punct de vedere.

    ... fiecare face cum doreste insa, vreau sa stii ca eu plec insotit de doi copii la acest drum si nu am riscat niciodata sa fiu intors din vama pentru ca aceasta informatie a fost verificata ani si ani de oameni care fac Turcia cu masini imatriculate pe firma...

       Uite cine vorbește! Mi se pare amuzant faptul că în primul ecou mă acuzai că postez după ureche. EU nu voi lua niciodată drept literă de lege experiența altora.

       Este curios cum ai fost in concediu la 5 stele si ai tinut evidenta la cati ml. de carburant ai consumat cati centi a facut autostrada si cand cineva iti spune ca poti face o economie de 200 -300 lei daca te-ai afla in situatia in care de fapt tu nu ai fost niciodata, ...

       Replica asta chiar m-a blocat. Nu înțeleg care este problema ta în legătură cu clasificarea hotelurilor la care îmi petrec eu concediile. Că nu are nicio legătură cu traseul București-Alanya și retur deja nu mai contează.

       Mă interesează câte lire costă fiecare tronson de autostradă, pod etc. doar pentru a nu avea surpriza neplăcută să se termine creditul încărcat pe cardul KGS și să nu pot să trec mai departe.

       La mine banii nu cresc în copac, eu muncesc pentru a-i face și a-i cheltui apoi cum cred de cuviință. Mereu am vrut să știu cât m-a costat o vacanță sau alta la revenirea în țară. Anul acesta am avut un motiv în plus de a fi mult atentă la ce și cât am alimentat pentru simplul motiv că am plecat în Turcia cu o mașină foarte nouă (sub 1000 kilometri) și vroiam să știu și eu cât consumă în realitate, că nu seamănă niciodată consumul real cu cel din cartea tehnică, iar computerul de bord poate da unele erori.

       În ceea ce privește alegerea hotelului de 5 stele s-ar putea să fii surprins, dar am fost la același hotel ca și tine (Papillon Belvil), în același timp sau cu o săptămână înainte, când prețurile au fost maxime și asta după ce mai petrecusem o altă săptămână la Delphin Botanik.


    Puteți EVALUA ecoul:   FOARTE BUN -- BUN -- NU-MI PLACE [-1]
    [punctaj crt: 50 (pma.std) + 1200 PMA (din 4 voturi)]
    nicole33 CONSILIER AFA / TURCIA » mesaj pers
    [27.02.13 - 01:47:02]

       @Nasshu:

       Îți mulțumesc pentru postarea precizărilor de pe site-ul MAE. Le consider o completare binevenită a informațiilor referitoare la drumul cu mașina în Turcia.


    danalix » mesaj pers
    [27.02.13 - 11:06:45]

       @nicole33: scuze dar cred ca ai inteles gresit despre hotel nu am comentat nimic pentru ca nu facem concurs care merge la un hotel mai bun sau mai putin bun tot ce am vrut sa scot in evidenta a fost faptul ca desi iti permiti vacante scumpute, totusi ai rabdare sa contabilizezi fiecare cent sau gram de carburant. Mai ai timp sa vizitezi ceva sa te bucuri de familie, de vacanta? NICI EU nu voi lua niciodată drept literă de lege experienţa altora, insa aici EXCLUD cateva persoane care imi sunt apropiate si in care am incredere deplina. Fiecare avem argumente, solide sau mai putin solide, important este ca acestea sa fie bazate pe o experienta reala nu pe fictiune. Toate cele bune


    Puteți EVALUA ecoul:   FOARTE BUN -- BUN -- NU-MI PLACE [-1]
    [punctaj crt: 50 (pma.std) + 0 PMA (din 0 voturi)]
    Arya » mesaj pers
    [27.02.13 - 12:22:09]

       @danalix

       Urmaresc de careva zile atacurile repetate la adresa autoarei impresiilor de mai sus fara sa pricep scopul acestora.

       Care ar fi in opinia ta vina lui @nicole33? Ca a ales sa impartaseasca cu noi experienta drumului parcurs? Ca nu are masina inmatriculata pe firma si, ca urmare, isi estimeaza costurile cu carburantul suportate cel mai probabil din propriul buzunar, ca marea majoritate a turistilor obisnuiti, spre deosebire de unii patroni care isi deconteaza si sejurul pe firma nu doar motorina consumata?

       Autoarea a explicat ca isi face socotelile la revenirea in tara nicidecum in timpul concediului si o cred deoarece la platile cu card extrasul vine la sfarsitul perioadei.

       Cu riscul de a parea meschina in ochii unora, recunosc ca si eu pastrez bonurile de benzina, le adun sa vad cat am consumat si cat m- a costat distractia cu tot cu hoteluri de tranzit etc. Asa am constatat ca am consumat mai putin decat nicole33, dar si durata drumului a fost cam cu 2,5 ore mai mare.


    Puteți EVALUA ecoul:   FOARTE BUN -- BUN -- NU-MI PLACE [-1]
    [punctaj crt: 50 (pma.std) + 1800 PMA (din 6 voturi)]
    danalix » mesaj pers
    [27.02.13 - 13:54:35]

       @Arya: discutia a plecat de la relatare unei situatii in care nu s-a aflat si nu stiu ce atacuri ai vazut de esti asa de siderat (a). Tocmai asta am spus ca nu are masina imatriculata pe firma si nu a fost in situatia de a trece vama cu o procura notariala, tradusa sau netradusa. Cat despre patronii care isi deconteaza si sejurul pe firma nu doar motorina consumata te anunt ca asa ceva nu se mai poate de mult. Imi pare nespus de rau ca ai o problema cu paronii de S. C... Si eu am constatat ca am facut mai mult cu 22 de minute decat voi. La bani nu am tinut evidenta exacta dar cine stie poate pe viitor imi fac timp si pentru asta. PA


    Puteți EVALUA ecoul:   FOARTE BUN -- BUN -- NU-MI PLACE [-1]
    [punctaj crt: 50 (pma.std) + 0 PMA (din 0 voturi)]
    Nasshu » mesaj pers
    [27.02.13 - 14:06:32]

       @danalix:

    Cat despre patronii care isi deconteaza si sejurul pe firma nu doar motorina consumata te anunt ca asa ceva nu se mai poate de mult.

       din cite stiu eu decontare inseamna:

    DECONTÁRE, decontări, s. f. Faptul de a deconta; operație contabilă prin care se justifică întrebuințarea unei sume primite; decont. – V. deconta.

       Deci vis-a-vis de comentariul ca nu se mai poate, trebuie sa te contrazic ca se poate deconta, justifica ce s-a intamplat cu banii firmei.

       Poate ai vrut sa spui ca nu mai este cheltuiala deductibila din punct de vedere fiscal, care este alta mancare de peste.


    Puteți EVALUA ecoul:   FOARTE BUN -- BUN -- NU-MI PLACE [-1]
    [punctaj crt: 50 (pma.std) + 600 PMA (din 2 voturi)]
    danalix » mesaj pers
    [27.02.13 - 14:38:09]

       @Nasshu: Daca nu ai fi inteles la ce anume se referea Arya prin decontari pe firma atunci trebuia s-ai dai explicatia ei. Ma indoiesc ca avea nevoie asa cum nici eu nu am nevoie de mici ironii facute de oameni care au o impresie foarte buna despre ei. Poate imi explici cum se numesc acestia? Stii si tu si eu si Arya la ce anume a facut referire asa ca daca tot vrei sa raspunzi atunci poti sa o faci dar sa nu gresesti destinatarul raspunsului. La cheltuiala deductibila din punct de vedere fiscal s-a referit si Arya daca totusi mai ai dubii


    Puteți EVALUA ecoul:   FOARTE BUN -- BUN -- NU-MI PLACE [-1]
    [punctaj crt: 50 (pma.std) + 0 PMA (din 0 voturi)]
    danamandache » mesaj pers
    [31.05.13 - 20:02:04]

       @nicole33: am o mare rugaminte la tine imi poti spune cate ore ai facut din Bucuresti pana in Kutahya si din Kutahya pana in Antalya? Plec peste 2saptamani si as vrea sa-mi programez traseul asa cum m-ai sfatuit cu oprire la Kutahya, as dori pana la 12sa ajung in Turkler unde se afla hotelul.


    nicole33 CONSILIER AFA / TURCIA » mesaj pers
    [06.06.13 - 23:51:34]

       @danamandache:

       Cu scuzele de rigoare pentru răspunsul mult întârziat (am fost plecată în vacanță),

       București-Kutahya aproape 12 ore-în condițiile în care nu am oprit decât în vămi, pentru cumpărarea vignetei bulgărești și pentru alimentarea cu carburant la granița bulgaro-turcă. Am folosit cel mai scurt și liber traseu de traversare a Bulgariei și am avut noroc să trecem în Turcia în 15 minute. Aveam card KGS de anul precedent, astfel că am intrat direct pe autostrada Edirne-Istanbul. Anul acesta vom opri să căutăm noul sticker. Nu am respectat viteza legală și nu am făcut pauze pentru a mânca, bea, fuma. Fiind fără copii în mașină, toate acestea le facem din mers. Cred că un timp de 14 ore este ușor de obținut și mai relaxant pentru toți.

       A doua zi am plecat din Kutahya imediat după micul dejun pe la 8,45 și am ajuns la Botanik la 12,15 cu doar două opriri pentru alimentare cu carburant. Dacă vrei să ajungi la 12,00 la hotel ai două variante: ori mergi foarte tare (nu recomand) până în Antalya, deoarece după sunt atâtea semafoare încât nu faci mare economie de timp oricât de repede ai merge ori sari peste micul dejun. Dacă pleci la 7,30-8,00 din Kutahya cred că poți să ajungi pe la 12,00-12,30 la hotel.

       Vacanță plăcută și drum bun!


    Puteți EVALUA ecoul:   FOARTE BUN -- BUN -- NU-MI PLACE [-1]
    [punctaj crt: 50 (pma.std) + 1200 PMA (din 4 voturi)]
    danamandache » mesaj pers
    [08.06.13 - 20:17:03]

       @nicole33: multumesc mult nicole, noi trebuie sa facem pauze, am 3 copii iar cel mai mic are rau de masina

       am tras la imprimata reviewul tau cu drumul spre Antalya si am sa il urmez intocmai, noi trebuie sa trecem de Botanik sa ajungem intre Avsalar si Turkler la Vikingen Infinity

       multumesc inca odata si vacanta placuta!


    nicole33 CONSILIER AFA / TURCIA » mesaj pers
    [08.06.13 - 20:41:30]

       @danamandache:

       Știam că pleci la drum cu trei copii și de aceea am și făcut precizările referitoare la pauzele pe care noi nu le-am făcut, dar le-am inclus în timpii estimați pentru tine.

       Și eu am rău de mașină, acesta fiind unul din motivele pentru care am ales varianta de traversare a Bulgariei prin Razgrad-Târgoviște care are mai puține serpentine și mai ușoare, deși are unele zone mai vălurite și noi mergeam cu o mașină nouă. De asemenea, am ales varianta prin Burdur și nu prin Isparta din același motiv de rău de mișcare. Nu m-am simțit perfect, am avut și câteva momente mai grele atât în Bulgaria, cât și în Turcia chiar înainte de intrarea în Antalya, dar sunt convinsă că dacă mergeam mai încet lucrurile ar fi stat mult mai bine. Anul acesta în septembrie voi merge pe exact același drum.

       De la Botanik mai faci 5 minute până la VI.

       Vacanță plăcută!


    Puteți EVALUA ecoul:   FOARTE BUN -- BUN -- NU-MI PLACE [-1]
    [punctaj crt: 50 (pma.std) + 750 PMA (din 3 voturi)]

    69 ecouri scrise până acum la acest articol. ASCUNDE ECOURILE

    .
    Alte impresii din această destinaţie:
    VEZI toate impresiile scrise despre această destinaţie
    TOP

    versiunea DESKTOP (non-mobile) # HOME (mobile)

    pagină generată in 0.0547211170197 sec