În sfârșit s-a deschis oficial punctul de trecere a frontierei greco-bulgare de la Makaza

După 68 de ani, a fost deschis punctul de frontieră Makaza, la graniţa între Bulgaria şi Grecia, care este situat pe cel mai scurt drum între Bucureşti şi Marea Egee.

Makaza a fost închis în anul 1945, fiind deschis apoi la aproximativ 24 de ani după sfârşitul Războiului Rece în care Bulgaria şi Grecia au fost adversare.

Drumul Ruse-Makaza, care leagă România de Grecia traversând centrul Bulgariei, face parte din coridorul european numărul 9 care face legătura între Helsinki, statele baltice, Moscova, Kiev, Bucureşti şi portul grecesc Alexandroupolis la Marea Egee.
Potrivit publicaţiei elene O Hronos din oraşul Komotini situat în nord-estul Greciei, după deschiderea punctului de frontieră, distanţa între această localitate şi Bucureşti devine de 465 km şi poate fi parcursă cu autoturismul în 6 ore şi jumătate. Distanţa între Komotini şi capitala bulgară este de 322 km, ceea ce înseamnă 4 ore cu maşina.

Deocamdată, punctul este deschis doar pentru vehicule cu masa mai mică de 3,5 tone. Pe teritoriul bulgar, drumul E 85 trece prin localităţile Ruse, Biala, Veliko Târnovo, trecătoarea Şipka, Kazanlâk, Stara Zagora, Dimitrovgrad, Haskovo, Kargiali, Momcilgrad, Makaza. AGERPRES

Informația ne-a fost comunicată de către utilizatorul ufoman

[shareB]

2 thoughts on “În sfârșit s-a deschis oficial punctul de trecere a frontierei greco-bulgare de la Makaza

  1. Am venit de foarte curând din Grecia prin noua vamă de la Makaza. Eu nu aș recomanda acest traseu pentru cine este grăbit să tranziteze Bulgaria; mai degrabă este un drum de făcut agale, cu opriri pentru admirarea peisajului, respirarea aerului de munte și eventuale staționări pentru vizitarea câtorva puncte de interes. Nu este drum nici tip autostradă, nici măcar tip european (deși scrie E.. – doar pe niște porțiuni foarte mici circuli FOARTE bine)
    Din Makaza se merge prin Podkova (pînă aici-aprox.22 km-drumul este bun); între Podkova și Momchilgrad (cam tot atât) drumul este cam jerpelit (cam ca la intrarea în București dinspre Măgurele, sau ca multe alte drumuri românești); între Momchilgrad și Kardzhali (vreo 11 km) este foarte bun. Cred că se lucrează la o varianta nou asfaltată, pentru că înainte de Podkovo era o porțiune închisă, unde se vedea asfalt nou, și noi am fost deviați spre dreapta.
    Apoi se merge prin Haskovo (va recomand sa mergeti prin centru, nu după indicatorul de Stara Zagora, care va ocoleste pe niste drumuri oribile), Dimitrovgrad, Stara Zagora, Kazanlâk (cu valea Trandafirilor, dar care e de vazut doar in mai-iunie).
    De aici începe drumul prin serpentine, prin pasul Shipka; este un drum superb, din punct de vedere turistic, cu serpentine una după alta, vreo 13 km înainte de a trece prin pas și vreo 15 după. Drumul este bunicel, cu porțiuni rupte cam cum sunt și pe la noi în Transfăgărășan, pe 2 benzi, cu parapeți. Aveti grija, totuși, să nu va prindă noaptea pe acolo, că este un drum greu!!!. În pasul Shipka este de admirat tot platoul, de jur-împrejur, de la înălțimea monumentului eroilor din 1877-1878 (se poate urca cu mașina – 1,5 km – apoi cu picioarele – 215 trepte).
    După ce se iese din munti, se merge întins pe lîngă Gabrovo, apoi Veliko Târnovo, Biala și Ruse.
    Apoi se trece dincoace de

  2. @iulianan ar fi foarte util să scrii și pe sait un articol, descriind acest drum – sunt mulți interesați!
    PS se poate alege drumul prin Veliko Târnovo pentru o variantă mai ușoară, în locul pasului Șipka.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.