ARTICOL ÎNCĂRCAT ÎN: 10.07.2010
GR. VÂRSTĂ: 20-30 ani
DIN: targu mures
ÎNSCRIS: 10.06.10
STATUS: PREMIUM
DATE SEJUR
AUG-2007
DURATA: 5 zile
cuplu fara copii
2 ADULȚI

GRAD SATISFACȚIE
SERVICII:
90.00%
Mulțumit, mici obiecții
CAZARE [camere etc]:
90.00%
Mulțumit, mici obiecții
BUCĂTĂRIE ŞI MASĂ:
100.00%
Încântat, fără reproș
CADRUL NATURAL:
100.00%
Încântat, fără reproș
DISTRACŢ. / RELAXARE:
95.00%
Mulțumit, aproape încântat

NOTARE MEDIE REZULTATĂ
95.00%

AUTORUL ar RECOMANDA
această destinaţie unui prieten sau cunoscut
TIMP CITIRE: 5 MIN

Tunelurile Viet Cong

TIPĂREȘTE

Dintre toate lucrurile vazute in Vietnam (dar mentionez ca nu am vizitat decat sudul tarii, Saigonul, sau Ho Chi Minh City), cel mai mult m-au impresionat tunelele Viet Cong.

Viet Cong a fost atat o organizatie politica, cat si denumirea data armatei vietnameze de sud, care a luptat cu armata SUA in timpul razboiului din Vietnam (1955-1975).

Nu vreau sa va spun o poveste gen Rambo I si II, ci vreau sa va vorbesc despre vointa de fier, curajul, darzenia si incapatanarea unui popor, lucruri ce impresioneaza cu adevarat.

Tunelurile se afla la cca. 60 km in afara Saigonului (acum Ho Chi Minh City), intr-o jungla.

Adevarul e ca, nu e de mirare ca americanii au pierdut lupta, deoarece conditiile de aici sunt aproape insuportabile. O caldura, sau mai degraba o umiditate coplesitoare, un aer irespirabil, cam asta gasesti in jungla aceea. Curg transpiratiile pe tine si daca stai pe loc, darmite sa mai fi avut pe tine o uniforma militara cu tot ce inseamna ea si sa mai incerci sa te tarasti, sa lupti sau sa te cateri in copaci.

Initial tunelurile Viet Cong se intindeau pe o suprafata de zeci de km patrati.

Astazi mare parte din ele au fost distruse, ramanand doar un muzeu in aer liber, ce poate fi vizitat si care se intinde pe o suprafata relativ mica.

Multe dintre tuneluri au fost decopertate, pentru a permite vizitatorilor sa inteleaga cat mai bine cum au desfasurat vietnamezii luptele.

Alte tuneluri au fost largite, pentru a permite vizitatorilor mai curajosi sa intre in ele. In prezent sunt scurtate (nu au mai mult de 100 m lungime) si au cam de 2-3 ori latimea initiala.

Vietnamezii (ca mai toti asiaticii) sunt scunzi si slabuti iar tunelurile erau facute dupa dimensiunile lor, erau doar atat de late cat sa permita unui om sa se tarasca prin ele. Americanii pierdeau din start la acest capitol, nici macar nu incapeau in acele tuneluri.

Tunelurile initaile aveau km intregi lungime, evident inauntru e intuneric bezna, misuna scorpioni si nu vreau sa ma gandesc cam cat de greu se poate respira sau la vreo criza de claustrofobie ce te-ar fi putut apuca pe-acolo... Dar probabil vietnamezii nu cunosteau notiunea de claustrofobie, dupa cum nu cunosteau nici notiunea de frica.

Multe dintre tunele sunt largite, am mai zis, dar au fost pastrate si unele cu latimea originala, in care, evident, un turist nu corpolent ci doar normoponderal n-ar prea incapea.

E inutil, cred, sa spun, ca nu am incercat sa intru aici. Cineva din grupul nostru (un australian cam nebun) a intrat intr-unul dintre tunelurile originale. Tunelul avea 100 m dar cand a iesit baiatul (avea vreo 19 ani) era livid. A zis ca i-a venit sa se intoarca de la primul metru parcurs, dar nu putea, fiindca nu i-a permis spatiul si atunci nu a putut decat sa inainteze.

Unul dintre motivele pentru care vietnamezii au castigat razboiul (lasand acum la o parte politica guvernelor si presedintilor americani din timpul celor 20 de ani cat s-a desfasurat razboiul, protestele civile din SUA, chestiuni despre care nu vreau sa vorbesc aici) este insasi filosofia de viata a vietnamezilor, atat de diferita de cea vestica.

Ei luptau cu toata fiinta lor, cu toate mijloacele de care dispuneau (foarte rudimentare, de altfel) si cu totii, de la mic la mare.

In tunelurile decopertate de care aminteam exista acum manechine ce ii infatiseaza pe localnici (copii, femei, batrani-deci nu populatia masculina apta de lupta) care confectionau mine terestre pe care ulterior le plasau prin jungla. Minele erau confectionate din bombele aruncate de americani, pe care populatia civila le culegea. Va inchipuiti cate pierderi umane, inclusiv in randul copiilor, au existat numai in felul acesta? ! Dar nu le pasa, luptau cu mic, cu mare, pana la unu. Chiar isi desfasurau viata in aceste tuneluri, sapasera galerii, constand din mai multe incaperi, unde locuiau familii intregi, mai putin barbatii in putere, care erau plecati la lupta. Sunt si modesti, le ajunge un bol de orez pe zi pentru a subzista.

Cu totii au participat si au ajutat cat de putin la castigarea razboiului. Nu degeaba liderul vietnamez de atunci Ho Chi Minh a declarat ca daca pentru fiecare soldat american mort, vor muri 20 de vietnamezi, atunci, merita.

Drept pentru care in acest razboi, atat de controversat si in zilele noastre, au murit 3 milioane de vietnamezi (atat soldati, cat si civili) si doar 60. 000 soldati americani (incluzandu-i pe cei disparuti in misiune. ) Acestea sunt datele oficiale, americanii spun cu totul altceva, chiar si in ziua de astazi. Ei spun ca ar fi murit doar 200. 000-250. 000 vietnamezi.

Eu nu sunt anti-americana, nici pro-vietnameza, dar e foarte greu sa ramai impartial cand vezi taria, curajul si vointa de fier cu care s-a aparat un popor atacat in propria tara de o armata dotata tehnic de sute de ori mai bine decat propria armata.

Asta e ceea ce m-a impresionat pe mine.

Mijloacele cu care luptau, erau, am spus, rudimentare.

Capcane confectionate din lemne pe care bateau cuie enorme si care se rostogoleau din copaci peste soldatii americani, gropi sapate in pamant si acoperite cu vegetatie, in care se aflau diverse tepuse din lemn, sau pur si simplu gropi adanci din care americanii odata cazuti acolo, nu mai puteau iesi, "arme" de genul acesta.

Acum exista si pereti acoperiti cu picturi reprezentandu-i pe soldatii americani raniti si schimonositi de durere.

Exista si un tanc american expus in mijlocul junglei.

Pozele vorbesc de la sine.

Desigur, in ziua de astazi tot vietnamezul de rand se bate in piept (si intr-un fel, as spune, pe buna dreptate) ca ei au fost cei care i-au invins pe vestitii americani.

Domneste un aer anti-american in intreg Vietnamul, chiar si acum, dupa mai bine de 30 de ani de la sfarsitul razboiului.

Spre deosebire de cambodgieni, pe care soarta atat de potrivnica i-a facut umili, vietnamezii sunt cu totul altfel. Sunt demni, mandri, darji si nu incearca neaparat si cu orice pret sa le fac pe plac turistilor. Mi s-au parut, de multe ori, chiar impertinenti si aroganti.

Desigur, cum am spus, au o filosofie de viata ce nu prea poate fi inteleasa de noi, vesticii.

Raman totusi, poporul care i-a invins nu doar pe americani, ci, in decursul istoriei, si pe francezii colonialisti, pe chinezi si tot ei au fost cei care le-au facut un mare serviciu cambodgienilor, rasturandu-l de la putere pe liderul Pol Pot.

Un popor, o tara si o cultura extrem de interesante.


[fb]
---
Trimis de mariarosa in 10.07.10 13:30:22
INFO ADIȚIONALE
  • Nu a fost singura vizită/vacanţă în VIETNAM. A mai fost în/la: Thailanda, cambodgia, Filipine, Singapore, Malaezia, Indonezia
NOTĂ: Articol ARHIVAT (nu intră în calculul mediei acestei destinaţii)

VIZUALIZĂRI: 6171 TIPĂREȘTE ARTICOL + ECOURISAU ARTICOL fără ECOURI
SESIZEAZĂ
conținut, limbaj

19 ecouri scrise, până acum, la acest articol

NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (mariarosa); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
Impresiile fiind subiective, AFA nu poate garanta calitatea, relevanța, exactitatea, persistența ori conformitatea impresiilor si recomandărilor (cu asteptările și preferințele fiecarui cititor); deasemenea, responsabilitatea legală pentru afirmațiile făcute in articol revine integral și in mod exclusiv autorului (cf "Termenilor și conditiilor de folosire"); AFA sau administratorii săi neputând fi făcuti răspunzători în privinta corectitudinii ori efectelor de orice natură.
Poze atașate (se deschid în pg nouă)
P01 Capcana folosita de soldatii vietnamezi
EVIDENTIAȚI ARTICOLELE CU ADEVĂRAT UTILE!
Dacă impresiile de mai sus v-au impresionat prin utilitate, calitate etc folosiți linkurile de mai jos, prin care puteți acorda articolului un BONUS în Puncte de Mulțumire-Apreciere (PMA) articolului.
Puteți VOTA acest articol:
PUNCTAJ CRT: 1000 PMA (std) PLUS 8650 PMA (din 12 voturi)
NOTĂ: Mulțumită numărului de voturi primit, articolului i-a fost alocat automat un SUPERBONUS în valoare de 2000 PMA.

ECOURI la acest review

19 ecouri scrise, până acum

IUBONI
[10.07.10 13:35:38]
»

Excelent review-ul. Extraordinara experienta si ...altfel!

Felicitari din tot sufletul!

Ai de la mine un vot si multe altele in sufletul meu de visatoare.

ancamariagadea*
[10.07.10 14:01:30]
»

Super review! Felicitari! Deja am inceput sa te invidiez... prin cate locuri minunate ai fost...

amfost16
[10.07.10 14:36:21]
»

am citit rw-ul tau, interesant de altfel dar tot nu am gasit corelatia cu pozele adaugate-poate ma lamuresti, te rog?...

webmasterXY*
[10.07.10 14:46:25]
»

@amfost16, pozele sunt incarcate de un alt user, ale utilizatorului @mariarosa asteapta sa fie validate, lucru care se va intampla imediat ce webmasterul responsabil va ajunge la ele.

amfost16
[10.07.10 14:53:00]
»

imi cer scuze pt. neglijenta. se pare ca nu am fost destul de atent la detalii, citeam rw-ul si ma uitam in dreapta la poze si parca nu realizam legatura , ms. de lamuriri wm 10...

webmasterXY*
[10.07.10 14:56:45]
»

cu placere, oricand...)

raduu1972
[11.07.10 00:40:01]
»

Super frumos, iti citesc cu sufletul la gura fiecare rw si dc nu ........si cu putina invidie, pt locurile frumoase pe care le-ai vazut, mai asteptam si altele

Costi
[16.07.10 10:05:56]
»

@mariarosa

Viet Cong a fost atat o organizatie politica, cat si denumirea data armatei vietnameze de sud, care a luptat cu armata SUA in timpul razboiului din Vietnam (1955-1975).

Pentru că această exprimare ar putea da naştere unor confuzii, poate ar fi bine să dăm o traducere mai exactă a pasajului din Wikipedia (click aici):

Viet Cong, sau Frontul Naţional pentru Eliberarea Vietnamului de Sud (NLF), a fost o organizaţie politică şi armată din Vietnamul de Sud şi Cambodgia, care a luptat împotriva armatei americane şi a armatei guvernamentale a Vietmanului de Sud în timpul Războiului din Vietnam (1955-1975)

Apoi, în privinţa afirmaţiei:

... vreau sa va vorbesc despre vointa de fier, curajul, darzenia si incapatanarea unui popor...

aş avea câte ceva de obiectat.

Nu cred că dârzenia şi încăpăţânarea erau ale poporului. Aici era vorba despre altceva. Este ştiut că în armata nord-vietnameză, ca şi în Viet Cong, formată şi ea în parte din nord-vietnamezi, domnea o teroare cumplită. Soldaţii erau ameninţaţi nu numai ei cu execuţia în caz de dezertare sau non-combat, ci acest lucru îi aştepta şi pe membrii întregii familii, aşa că de aici "curajul şi dârzenia" lor.

De altfel asta este o metodă tipic comunistă. Şi tanchiştii ruşi plecau la luptă în al doilea război mondial cu lacătul pus la capacul turelei.

Să nu uităm, pe de altă parte, că la fel ca în Coreea, în Vietnam americanii nu s-au luptat numai cu comuniştii vietnamezi, ci cu jumătate din planetă, pentru că vietnamezii au fost sprijiniţi de chinezi şi de tot "lagărul socialist".

De fapt, acolo s-au înfruntat cele două sisteme politice de la acea vreme. Pentru un timp, au câştigat comuniştii... dar cu ce sacrificii!!!

Şi România comunistă a ajutat din plin la măcel. Autovehiculele de teren ARO şi pistoalele-mitralieră erau furnizate gratis Armatei Populare Vietnameze, (ca de altfel şi prin alte părţi ale lumii, după aceea), în timp ce românii care munciseră la fabricarea lor cântau "măreţul conducător" şi stăteau la coadă de cu seară pentru un litru de lapte.

Iar în ce priveşte afirmaţia lui Ho Şi Min (care era şi el un mic dictator gen Mao),

... daca pentru fiecare soldat american mort, vor muri 20 de vietnamezi, atunci, merita.

ea mi se pare de un cinism total, tipic dictatorilor comunişti (şi de alte ideologii), cărora nu le-a păsat de propriul popor, pe care l-au sacrificat pentru a-şi atinge scopul.

În rest, review-ul este interesant şi aduce informaţii deosebite, dintr-o zonă mai puţin cunoscută.

Felicitări!

mariarosaAUTOR REVIEW
[16.07.10 16:12:32]
»

Chiar asteptam asemenea comentarii de la cineva cu adevarat informat. Banuiam ca review-ul meu are "scapari". Eu am pov din ceea ce am simtit eu cand am fost acolo. Stiam, desigur, ca Vietnamul era (si este si acum) comunist. Dar urasc comunismul si chiar nu doream sa vb despre el in review-ul meu.

mariarosaAUTOR REVIEW
[16.07.10 16:20:17]
»

A propos, costi "curajul si darzenia unui popor" n-a fost doar in razb cu americanii. Cand pe vietnamezi i-au atacat francezii si chinezii, Ho Chi Minh nu traia.

Ar trebui sa-i privesti pe oamenii de aici... Ei sunt la fel si in ziua de azi. Ai intelege atunci despre ce vorbesc.

Costi
[16.07.10 22:43:15]
»

@mariarosa

Cand pe vietnamezi i-au atacat francezii si chinezii, Ho Chi Minh nu traia.

De fapt, trăia. A fost preşedintele Vietnamului de nord, comunist, din 1945 până în 1969, când a murit. Scrie aici.

Tot aici, scrie şi asta:

"În februarie 1950, Ho s-a întâlnit cu Stalin si Mao la Moscova după ce Uniunea Sovietică a recunoscut guvernul său. Au căzut de acord ca responsabilă pentru susţinerea Viet Minh să fie China. Emisarul lui Mao Zedong la Moscova a declarat în august că s-a planificat instruirea a 60-70.000 de vietnamezi în China în viitorul apropiat. Ajutorul Chinei i-a permis lui Ho să escaladeze lupta împotriva Franţei."

Iată deci care erau prietenii lui Ho Şi Min şi iată că nu dârzenia poporului vietnamez l-a ajutat să învingă.

Eu înţeleg exact despre ce vorbeşti, dar din păcate pentru tine tot aşa vorbeau şi politrucii noştri. Eu am trăit acea vreme, ştiu foarte bine propaganda comunistă de atunci şi culmea este că mi-e dat să o citesc şi aici.

Spre deosebire de tine, care nu ai avut ocazia să vorbeşti liber cu oameni simpli din Vietnam, eu am avut această ocazie, aici la noi, unde au curajul să vorbească. Unul dintre ei, după ce a terminat studiile de inginerie electronică nici nu s-a mai întors în ţara lui, unde-l aştepta fericirea comunismului, preferând să rămână aici, în capitalismul ăsta putred de la noi.

Sunt convins că eşti de bună credinţă şi te-ai lăsat impresionată de poveştile lor, pentru că propaganda comunistă este foarte bine pusă la punct, au lucrat atâta la ea!

Cu propaganda asta perfidă au reuşit comuniştii să pervertească şi minţile a milioane de români, încât i-au făcut să credă toate minciunile pe care ni le-au turnat şi care au lăsat urme adânci, care se mai văd, din păcate foarte bine şi astăzi.

Îmi cer scuze, m-am cam lăsat dus de val, eşti prea tânără să înţelegi şi e mai bine aşa, dar să nu-i crezi, ştiu să mintă al naibii de bine!

mariarosaAUTOR REVIEW
[17.07.10 09:26:31]
»

... ? ! ? costi... fara doar si poate ca ai dreptate in privinta comunistilor. Nu sunt atat de tanara incat sa nu-mi amintesc macar ultimii ani din Epoca de Aur.

Sunt nespus de fericita ca fiul meu nu va trece prin privatiunile prin care mi-am petrecut eu copilaria!

Si la mine in familie toti uram comunismul, de aceea ultimul meu gand cand am scris randurile de mai sus, a fost o propaganda!!!

Din pacate, ... uite ca discutia a deviat de la subiectul calatorii

webmasterXY*
[18.07.10 22:36:34]
»

Discutia a deviat usor, insa intr-un mod constructiv, aducand un plus de informatie

ktalyn
[26.07.11 10:36:54]
»

@COsti: Un pic de documentare nu strica mon cher. De cand si pana cand au fost ajutati vietnamezii de "jumatate de planeta"? Poate vrei sa spui de catre rusi (prin arme si munitii). Mai citeste putin istoria. Chinezii nu au fost niciodata aliatii vietnamezilor, ci dimpotriva, au vrut dintotdeauna sa ii stearga de pe fata pamantului. Nu stiu care iti e sursa, dar e gresita. Ce au facut chinezii? I-au ajutat indirect pe vietnamezi in timpul razboiului: arme, munitii, orez. Scopul? Acela de a slabi o contrarezistenta din partea lor (prin sustinerea razboiului intern) in cazul unui atac al Chinei care a si avut loc la sfarsitul anilor 70. De altfel in momentul in care Nordul nu a vrut sa renunte la ajutorul rusilor, chinezii si-au redus considerabil ajutorul...

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][1 vot]
tm67bru
[26.07.11 11:07:27]
»

De altfel in momentul in care Nordul nu a vrut sa renunte la ajutorul rusilor, chinezii si-au redus considerabil ajutorul...

Ce si-au redus??? Pai... parca spuneai ca nu au fost ajutati de chinezi...

Costi
[26.07.11 12:20:10]
»

@ktalyn

Un pic de documentare nu strica mon cher.

Ai dreptate, un pic de documentare nu ţi-ar strica, înainte "să-ţi dai cu părerea".

Şi n-ar fi stricat să citeşti mai cu atenţie şi în întregime cele două ecouri ale mele, ai fi aflat astfel răspunsuri la toate întrebările pe care le-ai formulat în ecoul tău.

Cel care trebuie să mai citească "puţin" istoria eşti de fapt tu!

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][0 vot]
ktalyn
[27.07.11 05:47:39]
»

@tm67bru: Daca citesti cu atentie am zis ca i-au ajutat indirect: arme, munitii, orez. Chinezii nu au trimis oameni sa lupte in acel razboi. Sustinand razboiul intern, planul lor a fost de a le slabi rezistenta si mai ales vigilenta celor din Nord. Astfel un atac prin surprindere plecat din interiorul tarii ar fi fost mult mai eficient. Cum se pare ca sursele voastre de informare stau doar in wikipedia n-ar fi rau sa aruncati o privire mai atenta acolo sa vedeti ce scrie in legatura cu subiectul

Chinezii i-au ajutat pe vietnamezi aproape la fel cum ne-au ajutat si rusii sa scapam de nemti. Continuarea o stie toata lumea...

@Costi: Am spus sa te documentezi putin, nu sa citesti (wikipedia sau ce alte surse mai ai). Informatiile mele provin direct de la sursa (nu doar 2-3 vietnamezi cu care ai avut ocazia sa vorbesti tu si nu doar din Ha Noi). Poate acei vietnamezi iti vor spune si cum se pronunta corect Ho Chi Minh=Ho Ci Mân si poate iti vor dezvalui si scopul asa-zisului ajutor din partea chinezilor. Daca tot pretinzi ca sustii adevarul si stii unde e greseala, fa ceva in privinta asta (Ho Și Min...). Iar pentru cei ce vor sa viziteze tunelurile se numesc Cu Chi dupa denumirea locatiei...M-am lamurit cu sursele tale... Spre deosebire de tine eu unul AMFOSTACOLO si nu doar o data, am rude acolo si am intrat in contact cu vietnamezi si chinezi care traiesc si in afara...Dar nu e asa? Noi suntem romani si stim mai bine pentru ca am citit un articol pe net si am vorbit cu cineva venit la studii la noi in tara...

E bine sa te documentezi putin si sa realizezi ce se ascunde in spatele unor actiuni (exemplul cu rusii si nemtii).

Over and out

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][1 vot]
mcnegoita
[11.11.16 22:18:22]
»

@mariarosa: Buna seara, va rog sa-mi spuneti daca in august ati avut sezon ploios sau doar caldura cu umiditate ridicata. Ma intereseaza pt ca numai in august pot pleca cu familia si as alege Vietnamul ca viitoare destinatie. Multumesc

ktalyn
[13.11.16 19:13:49]
»

@mcnegoita: Anul acesta nu a fost foarte ploios in Sud, dar in general in August este inceputul sezonului ploios.

Sfârșit SECȚIUNE Listă ECOURI scrise la articol

ROG REȚINEȚI:
  • Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
  • Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
  • Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație: in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o ÎNTREBARE NOUĂ
    (întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
SCRIE UN ECOU LA ACEST REVIEW
NOTĂ: Puteți folosi ptr formatarea ecoului: [b]...[/b], [i]...[/i], [q]...[/q]
EMOTICOANE ce pot fi folosite SHOW/HIDE
Sfârșit SECȚIUNE SCRIE ECOU

NOTĂ: Rubrica de mai jos vă permite să vă abonați (sau să vă dezabonați) la / de la notificări (înștiințări prin email) atunci când cineva răspunde unui text scris ca ecou mai sus.
Status Abonament Ecouri la acest review - abonament INACTIV [NU primiți înștiințări atunci când se scriu ecouri la acest review]
VREAU înștiințări pe mail când se postează ecouri la acest review
6 utilizatori sunt abonaţi la urmărirea acestui fir de discuţie (primesc instiinţări la adăugarea unui ecou):
Costi, IUBONI, ktalyn, mariarosa, mcnegoita, raduu1972
Alte impresii din această RUBRICĂVacanța în Vietnam:


    SOCIALs
Alătură-te comunității noastre

AGENȚIA DE TURISM AmFostAcolo.Travel:
SC Alacarte SRL | R.C.: J35/417/24.02.09 | RO 25182218 | Licența de turism 218 / 28.11.2018

 
[C] Copyright 2008-2024 AmFostAcolo.ro // Reproducerea integrală sau parţială a conţinutului este interzisă
AmFostAcolo® este marcă înregistrată
  • la final = [utf8mb4]; bMustChange=[]
  • pagină generată în 0.057766914367676 sec
    ecranul dvs: 1 x 1