ARTICOL ÎNCĂRCAT ÎN: 26.07.2013
  • *) Email NEFUNCȚIONAL
  • GR. VÂRSTĂ: 40-50 ani
    DIN: bucuresti
    ÎNSCRIS: 19.07.09
    STATUS: SILVER
    LUNA
    JUL-2013
    TIMP CITIRE: 7 MIN

    Pitesti - Kusadasi cu auto

    TIPĂREȘTE

    Deoarece inca din 2010 am planificat un sejur cu masina in Turcia si din motive bine intemeiate am contramandat atunci totul, anul acesta am decis impreuna cu sotia ca nu mai trebuie amanat acest sejur. In 2010 toate planurile erau indreptate spre zona Oludeniz, insa am schimbat destinatia pentru binecunoscuta statiune Kusadasi. Sejurul a insumat in total 10 zile.

    Separat am expus si un scurt review despre hotelul Batihan la care am stat in kusadasi, care sincer merita. Intreg traseul a insumat 2800 de km si l-am facut cu un Peugeot 207 hdi, 2 persoane. Consum mediu 5% cu aer conditionat in functiune. Am alimentat la un luk oil din Bulgaria la granita Lesovo _ Hamzabeyili (atat la dus cat si la intors) si la un Shel din Turcia in apropiere de Kusadasi (intre Soke si Kusadasi) la dus.

    Personal am avut senzatia ca motorina din Turcia este mai proasta calitativ decat cea din Romania si Bulgaria, iar despre pret ce sa mai vorbesc, mult, 4.22 lire. La dus am achizitionat vigneta la bulgari pe o saptamana dintr-un OMV situat in Ruse, la mica distanta dupa ce te-ai inscris pe sub pasarela, pe E70 spre Varna.

    Aici am schimbat cu cardul in lei, la un bancomat aflat la intrarea in OMV vreo 10 leva (atat costa; nu accepta euro). La intoarcere am cumparat in euro (6 euro) de la Luk Oil imediat dupa vama Lesovo Hamzabeyili, unde va spuneam ca am si alimentat. La turci desi la intoarcere am mers pe bucata de autostrada dintre Selciuk si Izmir nu am platit nici un hgs si o sa va explic mai tirziu si de ce.

    Alte cheltuieli ocazionate de drum: taxa de pod peste dunare, 26 lei la dus si 2 euro la intors, taxa de ferry peste Dardanele, din Eceabat si Canakkale, 29 lire la dus si 24 lire la intors. Plecarea din Pitesti a fost in data de 01, iulie la ora 04.30. Am mers pe ruta Pitesti - Vanatorii Mici - Giurgiu. La ora 07.00 calcam cu rotile in Bulgaristan. Am traversat pe ruta Razgrad - Targoviste - Omurtag - Kotel - Yambol - Elhovo - Lesovo Hamzabeyili.

    Per general traseul a fost OK. Nu este de prisos un GPS, pentru cei aflati prima oara pe aici. De ce? Pentru ca noi suntem net superiori la capitolul marcaje pe sosele, avem niste borne pe margine care iti indica incotro mergi si cati km mai ai pana la... In Bulgaria nu s-a auzit de asa ceva; daca undeva ai gresit directia mergi ca bivolul in ceata fara sa-ti dai seama la timp ca ai gresit.

    In Turcia chiar daca aveti GPS va recomand sa-l opriti, sunt suficiente indicatoare pe soselele principale. Este posibil sa faceti mai multi km cu gps-ul decat atunci cand va orientati dupa indicatoare. In mod planificat, fara sa stiu starea drumurilor, am mers in Turcia, pe distante mici, care pentru mine au reprezentat scurtaturi si prin localitati rurale.

    Aici stau foarte prost, atat la starea drumurilor cat si la marcaje. Bineinteles este nesemnificativa remarca mea avand in vedere ce super sosele au in rest. Si oamenii astia construiesc inca la greu, nu se opresc deloc. Culmea, se poate asa ceva si fara fonduri europene.

    Traversarea Bulgariei cu pauzele scurte de rigoare a durat 5 ore, astfel incat la orele 12.05 eram deja intrati in Turcia. Formalitatile vamale atat la dus cat si la intors au durat maxim 10 minute.

    Odata intrat in Turcia iti revine pofta de viata si brusc iti dai seama ca esti deja in concediu. Am incheiat prima de zi de deplasare catre Turcia la Canakkale pe traseul Edirne- Havsa - Eceabat, de unde am traversat cu ferry. Am trecut prin orasul Edirne, iar la iesirea spre Havsa am schimbat o suma mica de euro intr-un Mall, la un curs bunicel, 2,47 lire/ euro. Ne-au folosit pentru ferry si cheltuieli prin Canakkale. Mi-a placut acest traseu intre Gelibolu si Eceabat, unde veti avea si primul contact vizual cu marea Marmara.

    Traversarea cu ferry si primul contact cu incantatorul oras Canakkale, sunt momente de care va veti aduce aminte cu mare placere. La orele 16,15 eram in Kanakkale.

    Am avut rezervata cazarea cu mic dejun si parcare la Hotel Konak, atat la dus cat si la intors. Este un hotel ok pentru o noapte de transit. Cereti camera 404, daca este disponibila. Seara am savurat o bere efes la sticla si un ceai pe una din terasele de pe malul marii si am facut o recunoastere prin oras pentru a ne descurca mai usor aici la intoarcere din Kusadasi.

    In partea dreapta, pe faleza veti gasi calul troian folosit la filmarile din filmul Troia. Pozareala aici la greu. A doua zi la orele 08.30 eram deja in masina avand ca destinatie Pamukkale.

    Am mers pe E87, traseul obisnuit spre Izmir pana dupa Ovacik, unde am schimbat directia prin Bergama - Soma - Medar - Akhistar- Golu Marmara - Salihli _ Alasehir - Karahayit - Pamukkale. Aici am avut scurtatura de care va vorbeam mai sus (vreo 27 de km) fara de care as fi ajuns mai la sud prin Saraykoi, aproape de Denizli si de acolo la Pamukkale.

    Nu asta a fost insa singurul motiv ci si faptul ca ne-am dorit sa trecem prin Karahayit aflat la nord de Pamukkale, unde apele au o nuanta rosiatica (contin fier si calciu). Asadar in dreptul localitatii Buldan am facut stanga prin yenicekent, akkoy, karahayit. pamukkale. Acum dupa ce stiu care este starea drumurilor pe aici, nu recomand scurtatura asta.

    Aici am avut si un ghinion pentru ca m-a lasat gps-ul; nu a vrut sa mai incarce si singura modalitate de a ma descurca fara indicatoare, a fost sa intreb localnicii. Cat despre aceasta localitate Karahayit, nu m-a impresionat si nu cred ca merita atentia.

    Pana aici am omis oprirea din Bergama unde am vizitat orasul si am schimbat euro in lire la un ING. Aici am gasit cel mai bun curs din Turcia 2, 483. Am ajuns la orele 18.00 in Pamukkale si ne-am cazat la hotel Bella Maritimo, aflat in apropiere de terasele, vestitele bai de calcar si intreaga amenajare turistica din Pamukkale.

    Recomand acest hotel pentru o noapte; are un raport calitate pret excelent. Inutil sa mai faci la acea ora o vizita. Am decis sa ne odihnim putin iar mai tarziu seara am facut o plimbare pe langa lacul de la baza teraselor de calcar si am servit cateva bauturi la o terasa frumos amenajata langa lac.

    Dimineata dupa micul dejun servit la hotel, si dupa ce am vizitat frumoasa lucrare a naturii din Pamukkale am plecat spre Kusadsi. Despre Pamukkale sunt atatea informatii si poze pe net incat consider de prisos sa fac aici comentarii.

    Consider doar ca merita vazut acest loc care am inteles este unic in lume si care intradevar iti ramane intiparit in minte. In kusadasi am intrat pe la sud dinspre Soke, aici fiind si hotelul Batihan.

    La intarea in Soke am oprit la Outlet-ul nevada, aflat chiar la intrarea in oras venind dinspre Aydin. Puteti gasi lucruri si preturi interesante aici. Noi am cumparat cate ceva. Traseul intre Soke si Kusadasi foarte frumos. Din Kusadasi am facut deplasari spre Selciuk, unde am vizitat Efesul, Casa Fecioarei Maria, bazarul orasului, o localitate aflata la vreo 10 km de Selciuk, se numeste Sirince si plaja de la Pamucak.

    Desi intrarile la obiectivele turistice in Turcia sunt foarte scumpe, toate cele enumerate, merita. Am ramas impresionati de bazarul din Kusadasi, care este imens si pe care va recomand sa-l vizitati seara. Tot farmecul la acest bazar este seara cand totul este iluminat.

    Si cum timpul trece ca gandul, mai ales atunci cand totul este frumos, in data de 09 iulie cu bagajele facute ne-am luat ramas bun de la kusadasi si am pornit spre Canakkale pe drumul de intoarcere catre casa.

    Va spunema ceva mai spre inceputul review-ului despre celebrul stiker de pe autostrazile turcesti. Traseul nostru de intoarcere includea deplasarea spre Izmir prin Menderes, deci fara autostrada.

    Intre timp, in Kusdasi am primit informatii de la un conational ca el nu plateste de un an acest stiker si face in general cam 5,6 drumuri pe an Romania Turcia. Din informatiile pe care el le avea, turistii nu mai platesc aceasta taxa. Am riscat oarecum si la intoarcere am mers pe autostrada dintre Selciuk si Izmir.

    La intoarcerea in tara dupa cele 7 zile am verificat numarul masinii pe site-ul turcesc dedicat si nu am nici o contraventie. Este sau nu adevarat ceea ce v-am spus nu stiu, insa va recomand sa nu traversati Izmirul, ziua. Multi au facut-o si au pierdut aici chiar 1 ora 1 ora si ceva.

    Oricum aveti posibilitatea sa ocoliti orasul pe autostrada, deoarece autostrada in jurul marilor orase nu se taxeaza.

    Seara in jurul orelor 19 am ajuns in Canakkale si pentru ca deja cunoasteam topografia orasului am plecat la shopping cu lirele ramase.

    A doua zi plecarea spre Romania, am ocolit orasul Edirne, o trecere rapida prin vama, cateva cumparaturi in euro din marketul aflat pe partea bulgareasca, restul plictiseala mare, Bulgaria parea ca intre timp se facuse mai mare si aveam senzatia ca nu mai ajungem acasa.

    Am ajuns cu bine si pentru asta multumim ca de fiecare data, celui care ne vegheaza pe toti. Multumesc celor care isi pierd din timpul lor pretios si au postat aici informatii care sincer m-au ajutat in luarea unor decizii. Vacanta fericita tuturor !


    [fb]
    ---
    Trimis de valentinos* in 26.07.13 16:07:40
    Validat / Publicat: 26.07.13 23:28:11
    INFO ADIȚIONALE
    • A fost prima sa vizită/vacanță în TURCIA

    VIZUALIZĂRI: 6251 TIPĂREȘTE ARTICOL + ECOURISAU ARTICOL fără ECOURI
    SESIZEAZĂ
    conținut, limbaj

    21 ecouri scrise, până acum, la acest articol

    NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (valentinos*); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
    Poze atașate (se deschid în pg nouă)
    P01 [fără descriere]
    EVIDENTIAȚI ARTICOLELE CU ADEVĂRAT UTILE!
    Dacă impresiile de mai sus v-au impresionat prin utilitate, calitate etc folosiți linkurile de mai jos, prin care puteți acorda articolului un BONUS în Puncte de Mulțumire-Apreciere (PMA) articolului.
    Puteți VOTA acest articol:
    PUNCTAJ CRT: 1000 PMA (std) PLUS 20900 PMA (din 21 voturi)
    NOTĂ: Mulțumită numărului de voturi primit, articolului i-a fost alocat automat un SUPERBONUS în valoare de 2000 PMA.

    ECOURI la acest articol

    21 ecouri scrise, până acum

    webmaster26
    [26.07.13 16:55:31]
    »

    @valentinos:

    Am avut rezervata cazarea cu mic dejun si parcare la Hotel Konak

    si ne-am cazat la hotel Bella Maritimo

    ne-am bucura să putem citi impresiile tale de acolo scrise ca articol (review) nou.

    Procedând astfel, ai avea ocazia ca prin notele şi evaluările proprii să contribui la o medie mai reprezentativă a acelor destinaţii.

    Poţi folosi linkul "ADAUGĂ IMPRESII NOI"

    Nasshu
    [27.07.13 00:13:05]
    »

    @valentinos: avand in vedere ca suntem din aceeasi urbe am si eu un mic comentariu cu riscul de a fi din nou contrat de specialisti:

    Pentru ca noi suntem net superiori la capitolul marcaje pe sosele, avem niste borne pe margine care iti indica incotro mergi si cati km mai ai pana la...

    Sa inteleg ca, ungurii, austriecii, nemtii, etc alte natii care nu au bornele alea albe cu cap rosu pe marginea soselei sunt varza la semnalizarea rutiera? Nu cred, in lipsa lor insa te poate ajuta aparatul GPS si softul de navigatie pentru a calcula distante si timpi.

    Intre timp, in Kusdasi am primit informatii de la un conational ca el nu plateste de un an acest stiker si face in general cam 5,6 drumuri pe an Romania Turcia. Din informatiile pe care el le avea, turistii nu mai platesc aceasta taxa.

    de unde stie camera aia video, care e turist si care e afacerist? pentru a te convinge ca nu face diferenta acceseaza acest link click aici, si fa verificarea dupa numarul de masina care apartine unui alt pitestean (o sa il primesti prim mesaj privat).

    rezultatul va fi de forma:

    MAHMUTBEY-EDİRNE OTOYOLU

    Giriş: EDİRNE (Gişe: 12) 12/04/2013 10:40:28.800

    Çıkış: MAHMUTBEY (Gişe: 11) 12/04/2013 12:06:24.470

    - 79,75 LT (o sa vezi ca sunt ff multe)

    RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][1 vot]
    valentinos*AUTOR REVIEW
    [29.07.13 20:00:07]
    »

    @Nasshu: Am inteles foarte bine ce ai vrut sa spui cu lipsa bornelor in tarile vest europene. Eu am plecat de la premisa ca nu orice sofer din Romania sau Bulgaria dispune de un GPS. Ok vesticii, ... alte posibilitati materiale, niste ani inaintea noastra si a bulgarilor privind dezvoltarea in toate domeniile. Deci nu ai posibilitatea unui GPS, nu ai borne pe marginea soselei, te intreb ce iti mai ramane? Bulgarii nici acum nu au asa ceva iar la noi aceste marcaje erau dinainte de '89. Comparatia a fost facuta strict intre noi si ei.

    Nu inteleg de unde diferenta intre un turist si un afacerist, ... ma rog. Dar un turist de un cetatean turc poate fi deosebit dupa numarul masinii. Eu am specificat mai sus, am accesat link-ul lor si nu apar in defect cu nimic. Mesajul este urmatorul: Girdiğiniz plaka numarasına ait geçiş ihlal kaydı bulunmamaktadır, ceea ce pe scurt ar inseamna ca nu exista nici o inregistrare pe nr. masinii. M-am gandit mai mult cand am scris acest pasaj in review si am zis de ce nu atait timp cat nu pretind ca este vreo informatie oficiala si nu sfatuiesc pe nimeni sa faca ce am facut eu. Deci fara sa dau nastere unor controverse pe aceasta tema, fiecare face cum doreste. Eu am folosit autostrada fara nici un stiker si daca as mai merge odata as face la fel.

    nicole33 CONS. ONORIFIC AFA / TURCIA
    [04.08.13 11:21:58]
    »

    @valentinos:

    Alte cheltuieli ocazionate de drum: taxa de pod peste dunare, 26 lei la dus si 2 euro la intors, taxa de ferry peste Dardanele, din Eceabat si Canakkale, 29 lire la dus si 24 lire la intors. Plecarea din Pitesti a fost in data de 01, iulie la ora 04.30.

    Nu îmi este clar cum poate costa diferit traversarea cu ferry la Canakkale, respectiv 29 de lire la dus și doar 24 de lire la întoarcere, cu excepția cazului în care la întoarcere nu ai folosit, așa cum bănuiesc, o altă rută de traversare a strâmtorii, respectiv cea pe la Kilitbahir care, fiind mai scurtă ca distanță și durată, este și mai ieftină.

    Deci fara sa dau nastere unor controverse pe aceasta tema, fiecare face cum doreste. Eu am folosit autostrada fara nici un stiker si daca as mai merge odata as face la fel.

    Un sfat extrem de prost dat utilizatorilor acestui site și un exemplu la fel de prost.

    Intre timp, in Kusdasi am primit informatii de la un conational ca el nu plateste de un an acest stiker si face in general cam 5,6 drumuri pe an Romania Turcia. Din informatiile pe care el le avea, turistii nu mai platesc aceasta taxa.

    Nimic mai fals, în situația în care folosește autostrăzile din Turcia, perfect adevărat dacă respectivul alege să circule DOAR pe drumurile naționale.

    Fără a dori să intru în vreo polemică pe această temă, te întreb doar dacă aplici aceeași regulă de a nu plăti taxele de autostradă și în alte țări europene că doar și acolo ești tot turist, nu?

    RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][1 vot]
    Arya
    [05.08.13 09:57:53]
    »

    @valentinos:

    Citesc si ma minunez. Adevărul este că nu ești singurul care face asemenea afirmații. Am ajuns sclavii GPS-urilor. Oare cum circulau oamenii înainte ca acest dispozitiv să devină atât de popular? Acum imediat ce își achiziționează un sejur în Bulgaria sau Grecia sau Turcia toți caută să cumpere sau măcar să împrumute un GPS. Îmi amintesc perioada de imediat după revoluție, când românii se urcau în mașini și plecau cu miile la Istanbul. Oare cum nimereau drumul fără GPS?

    valentinos*AUTOR REVIEW
    [06.08.13 12:34:43]
    »

    @nicole33: Ai banuit bine, este vorba de Kilitbahir, langa Eceabat.

    Nu te grabi sa spui: sfat prost, pentru ca am mentionat mai sus " nu sfatuiesc pe nimeni sa faca ce am facut eu". Eventual poate fi un exemplu prost, dar suntem maturi ce d-zeu, fiecare ia decizia care ii convine si isi asuma riscuri, daca exista.

    In alte tari europene... Turcia nu este o tara europeana.

    valentinos*AUTOR REVIEW
    [06.08.13 12:46:02]
    »

    @Arya: Pentru ce s-a inventat tehnica asta daca nu o folosim?

    Esti sclav daca stai linistit la volan si iti spune vocea lui Marcel pe unde sa o iei? Doar nu il duci in spate? Eviti pierderea de timp, ramai cu banii in buzunar pentru ca te duci din prima pe unde trebuie si nu in ultimul rand conduci mai bine pentru ca nu esti cu ochii zgaiti dupa indicatoarele bulgaresti, aproape inexistente in anumite zone.

    Arya
    [06.08.13 13:18:28]
    »

    @valentinos:

    Da, esti "sclav" atunci cand nu esti in stare sa te descurci de unul singur în situația deloc improbabila in care pică GPS, e noapte și nici țipenie de om prin preajmă.

    Harta e sfântă.

    Referitor la nimeritul din prima mi se pare o gluma buna.

    Recunosc utilitatea acestuia în zone urbane aglomerate, în căutarea unui hotel, benzinarii etc. sau pentru reconfigurarea traseului in caz de blocaj.

    Eu o prefer pe Ioana.

    RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][1 vot]
    nicole33 CONS. ONORIFIC AFA / TURCIA
    [06.08.13 21:16:15]
    »

    @valentinos:

    In alte tari europene... Turcia nu este o tara europeana.

    Ești sigur de afirmația de mai sus?

    Turcia ESTE o țară europeană. Faptul că nu este (încă) membră a Uniunii Europene este un cu totul alt aspect.

    Da, ai dreptate, nu este un sfat prost, ci doar un exemplu prost dat celorlați membri ai comunității.

    Aș fi înțeles dacă ai fi povestit că ai circulat pe autostradă fără achiziționarea acelui sticker deoarece ai fost în imposibilitatea de a-l cumpăra, dacă eventual ai fi fost îngrijorat în legătură cu posibilele consecințe ale gestului tău, dar nu înțeleg cum poți afirma că vei încălca regulile cu bună știință și cu ocazia următoarelor vizite în această țară.

    valentinos*AUTOR REVIEW
    [07.08.13 17:50:12]
    »

    @Arya: Este o afirmatie impinsa prea departe, chestia asta cu "a fi sclavul unui GPS". Si eu am cu mine harti, care reprezinta planul B in caz de necesitate. Trebuie insa sa recunosti ca GPS- ul este un instrument modern de foarte mare utilitate, care setat de acasa cum trebuie, te conduce cu foarte mare exactitate la destinatie. Software-ul de cartografiere GPS trebuie să fie actualizat insa constant. În fiecare an, aproximativ 5% din drumuri sunt cel puţin parţial modificate. Sunt construite noi căi de acces, noi benzi de circulaţie, se modifică limitele de viteză, iar semnalele de trafic se schimbă. Acesta este cel mai evident avantaj al unui dispozitiv digital de orientare. Zilele în care ne puteam baza pe hărţile tradiţionale de hârtie, care sunt de cele mai multe ori neactualizate, au trecut demult; chiar si pentru noi romanii, mai ales cand ne avantam in necunoscut. Cat priveste descurcatul, eu cred ca este o calitate nationala la romani.

    O zi buna!

    valentinos*AUTOR REVIEW
    [07.08.13 18:49:38]
    »

    @nicole33: Stii bine ca la acest lucru m-am referit, nu este inca membra a Uniunii Europene.

    Ministerul Afacerilor Interne a pus in dezbatere publica un proiect de lege care prevede ca statele Uniunii Europene sa aiba acces comun la bazele de date cu autovehicule si proprietarii acestora, in vederea aplicarii amenzilor pentru nerespectarea regulilor de circulatie. Ce inseamna asta, inseamna ca odata ce proiectul de lege pus in dezbatere publica va fi aprobat, situatia se va schimba complet, soferii romani urmand a primi acasa, in plic, amenzile de circulatie. De asemenea, si soferii straini care au incalcat legile de circulatie pe teritoriul Romaniei vor primi penalitatile acasa, in plicuri trimise de politia romana. Cum rezolva turcii aceasta problema daca sunt in afara uniunii? Spre surprinderea ta chiar sunt un om corect si respect ce trebuie respectat, insa acest sistem de taxare de la turci este deranjant. Mi se impune un stiker care ma costa 35 de lire (5+ 30), pe care il folosesc pentru 100 km de autostrada, Selciuk - Izmir, in conditiile in care autostrada Aydin - Izmir costa 2,75 lire. Ce fac cu restul de bani daca nu voi mai merge vreodata cu auto in Turcia? Turcii mi-au tras o mica plasa, nu? Sistemul de taxare corect spre exemplu este acela cand intru pe autostrada, imi iau bonuletul si in functie de nr. de km platesc la iesire sau alte sisteme practicate in tarile europene, taxa pentru 3 zile, 10 zile etc. care oricum inseamna mai putin decat la turci.

    Hai sa abandonam discutia ca ne prinde revelionul tot cu stikerul. Fiecare este liber sa faca cum doreste.

    O zi buna!

    RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][1 vot]
    valentinos*AUTOR REVIEW
    [07.08.13 19:14:52]
    »

    @Arya: Era sa uit, si Marcel o prefera pe Ioana. De aceea nici nu ma bag peste el. Este un pic gelos.

    Nasshu
    [07.08.13 20:25:46]
    »

    @valentinos:

    insa acest sistem de taxare de la turci este deranjant. Mi se impune un stiker care ma costa 35 de lire (5+ 30), pe care il folosesc pentru 100 km de autostrada, Selciuk - Izmir, in conditiile in care autostrada Aydin - Izmir costa 2,75 lire

    partial de acord... ca sa ajungi la Kusadasi, poti renunta la acest stiker lejer. Il setezi pe Marcel ''pe langa'' autostrada si nu pierzi nimic.

    Am zis partial, pentru ca alte zone necesita accesul la autostrada si nici mie nu imi plac birbizurile in parbriz.

    Dar asta e... ne place nu ne place respectam.

    RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][0 vot]
    Arya
    [08.08.13 13:29:41]
    »

    @valentinos:

    Ai văzut că @Nasshu ți-a dat soluția corectă? Dacă nu vrei să plătești poți foarte bine să nu utilizezi autostrada și nu e nicio problemă. Știu că nu este corect să te oblige să încarci cu mult peste cât ai avea nevoie, dar câte reguli nu sunt altfel decat ar trebui. Pe mine nu mă deranjează prea mult, deoarece merg până în Antalya, iar ce-mi rămâne voi folosi anul viitor ca sigur nu-mi schimb mașina până la anul.

    RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][1 vot]
    valentinos*AUTOR REVIEW
    [08.08.13 15:31:37]
    »

    Cu mentiunea ca ceea ce veti citi mai jos nu imi apartine si cu scuzele de rigoare ca ii repostez acestui membru - partener AFA, un facsimil de review-ul propriu, din nenumaratele review-uri pe care le are, voi puncta inca o data importanta GPS pentru neincrezatori:

    " Ca de obicei fara GPS doar cu o harta, bineinteles ca am incurcat drumul! Stiam ca trebuie sa urmaresc indicatorul de Koper, cel mai apropiat oras din Slovenia, problema a fost ca indicatoarele alternau, o data anuntau iesirea spre Koper, apoi anuntau iesirea spre Capodistria (denumirea italiana a Koperului) ei bine acum stiu ca este vorba de acelasi oras, prin urmare m-am trezit singur pe autostrada in zona industriala a orasului Trieste intr-un peisaj apocaliptic, alt timp pierdut, nervi si stress, nici nu mai stiu cum m-am intors realizand logic intr-un tarziu ca am ratat iesirea. A urmat urmatoarea problema…cautarea unui hotel in Koper la 12 noaptea! "

    Deci timp, nervi, consum inutil de combustibil, alte damagii colaterale. Este de laudat ca este o persoana care recunoaste ce i s-a intamplat, sunt convins ca multi ascund faptul ca au parte de asa ceva. De ce? Nu stiu.

    Concluzia este: cine are GPS sa-i traiasca, cine nu, sa isi doreasca.

    RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][0 vot]
    valentinos*AUTOR REVIEW
    [08.08.13 18:30:48]
    »

    @Arya: Glumind, sa nu ai surpriza in 2014 ca turcii sa schimbe HGS cu TGS spre exemplu si sa intampini greutati in a transfera banii de pe unul pe altul. Sau, hai sa fim optimisti, stiind ca au o mare admiratie pentru Germania (din 7.3 milioane de străini care trăiesc in Germania, comunitatea turca este in continuare cea mai mare, circa 4 milioane) si chiar seamana dpdv economic cu cea ce fac germanii, in sensul ca atât Turcia, cat si Germania, isi acoperă cea mai mare parte din cheltuieli, prin ceea ce vând, sa-i copieze pe acestia si sa scoata definitiv taxa de autostrada. Cred insa ca discutam aspecte nesemnificative pentru acest topic, important este ca in plan turistic este si va ramane o tara ce merita vizitata, pentru ca are ce oferi. In ceea ce ne priveste, vorba tipic romaneasca "turcul plateste" s-a schimbat in "turcul primeste, romanul plateste".

    RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][0 vot]
    titigeolgau
    [20.02.14 11:41:56]
    »

    Dar cardul de autostrada kgs mai e valabil? Am ramas cu el si cu ceva bani din 2011. Nu stiu nimic de sticker

    bobyrodin
    [20.02.14 12:54:05]
    »

    @titigeolgau: cardul KGS nu mai este valabil din 2013. În consecinţa trebuie să achiziţionezi un stiker HGS de la PTT (posta lor).

    Eu anul trecut am achiziţionat stiker-ul înainte de a intra pe autostrada Edirne - Istanbul, în faţa semafoarele pentru validarea plăţii am oprit, iar pe celălalt sens se găseşte poşta unde am achitat 20 euro (stiker-ul şi soldul minim necesar). Iar de cardul KGS am înţeles că trebuie să mergi la banca care l-a emis pentru aţi recupera banii rămaşi pe el.

    RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][0 vot]
    maria55 † CONS. ONORIFIC AFA / TURCIA
    [22.02.14 17:01:35]
    »

    @bobyrodin: din pacate nu mai recuperezi nimic...

    recuperarea sumelor de pe card KGS se putea efectua doar intr-o perioada de 6 luni dupa introducerea acestui stiker...

    Situatie similara, cand in sept 2013 desi fericitii posesori de carduri KGS, am fost pusi in neplacuta situatie de a trece fara... plata!

    Am trecut fara, insa sentimentul de jena a persistat... si asta pt mai putin de 3lire...

    RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][1 vot]
    bobyrodin
    [22.02.14 17:16:18]
    »

    @maria55: aveți idee cum putem verifica soldul rămas pe HGS? Menționez că în 2013 am fost în Antalya pe varianta Istanbul iar pe stiker aveam 35 lire.

    maria55 † CONS. ONORIFIC AFA / TURCIA
    [22.02.14 17:49:35]
    »

    @bobyrodin: nu, din nefericire nu pot sa te ajut cu aceasta informatie! Drumul nostru a avut mereu ca punct terminus Kusadasi, iar pt aceasta destinatie se stie ca tariful pt bucatica de autostrada este undeva intre 2 si 3 tl ceea ce-mi confera o siguranta vis a vis de credit.

    Cred insa, ca la fel ca si la Istanbulkard, pe ecran ori pe bon ar trebui sa-ti arate creditul! Am sa ma documentez, promit, pina la urmatoarea perioada de vacanta!

    RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][1 vot]
    Sfârșit SECȚIUNE Listă ECOURI scrise la articol

    ROG REȚINEȚI:
    • Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
    • Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
    • Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație: in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o ÎNTREBARE NOUĂ
      (întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
    SCRIE UN ECOU LA ACEST REVIEW
    NOTĂ: Puteți folosi ptr formatarea ecoului: [b]...[/b], [i]...[/i], [q]...[/q]
    EMOTICOANE ce pot fi folosite SHOW/HIDE
    Sfârșit SECȚIUNE SCRIE ECOU

    NOTĂ: Rubrica de mai jos vă permite să vă abonați (sau să vă dezabonați) la / de la notificări (înștiințări prin email) atunci când cineva răspunde unui text scris ca ecou mai sus.
    Status Abonament Ecouri la acest review - abonament INACTIV [NU primiți înștiințări atunci când se scriu ecouri la acest review]
    VREAU înștiințări pe mail când se postează ecouri la acest review
    6 utilizatori sunt abonaţi la urmărirea acestui fir de discuţie (primesc instiinţări la adăugarea unui ecou):
    bobyrodin, maria55, Nasshu, nicole33, titigeolgau, valentinos*
    Alte articole din această RUBRICĂDrumul spre Kusadasi:


      SOCIALs
    Alătură-te comunității noastre

    AGENȚIA DE TURISM AmFostAcolo.Travel:
    SC Alacarte SRL | R.C.: J35/417/24.02.09 | RO 25182218 | Licența de turism 218 / 28.11.2018

     
    [C] Copyright 2008-2024 AmFostAcolo.ro // Reproducerea integrală sau parţială a conţinutului este interzisă
    AmFostAcolo® este marcă înregistrată
  • la final = [utf8mb4]; bMustChange=[]
  • pagină generată în 0.054150104522705 sec
    ecranul dvs: 1 x 1