ARTICOL ÎNCĂRCAT ÎN: 13.09.2011
--- M ---
GR. VÂRSTĂ: 40-50 ani
DIN: Constanta
ÎNSCRIS: 04.10.09
STATUS: PRETOR
DURATA: 1 zile
single

GRAD SATISFACȚIE
SERVICII:
100.00%
Încântat, fără reproș
CADRUL NATURAL:
100.00%
Încântat, fără reproș

NOTARE MEDIE REZULTATĂ
100.00%

AUTORUL ar RECOMANDA
această destinaţie unui prieten sau cunoscut
TIMP CITIRE: 5 MIN

Bursa de Turism 'Litoral - Delta Dunarii' 2012

TIPĂREȘTE

Saptamana trecuta, s-a desfasurat in Eforie Nord cea de-a cincea editie a Targului de Turism “Bursa Litoral – Delta Dunarii 2012”. Este un eveniment pe care eu personal l-am asteptat foarte mult, dornic de a afla concluziile dupa acest sezon si tendintele, planurile pentru sezonul 2012.

Acest eveniment s-a desfasurat in hotelul Europa, de fapt doar prima zi a Bursei, pentru a doua zi, fiind organizat in premiera un infotrip in Delta Dunarii pentru agentiile de turism.

De la bun inceput am fost surprins de numarul mare de standuri ale hotelierilor de pe litoral, insa am observat si cateva vile prezente pentru incheiere de contracte cu agentii.

Care este scopul acestui Targ de Turism? In primul rand el se desfasoara la finele sezonului tocmai pentru a se putea trage concluzii, pentru a se putea nota si ulterior remedia deficientele care au aparut in diferite ocazii, pentru a se cunoaste, promova si in final pentru a se putea incheia contracte intre agentii de turism si unitati hoteliere.

Si in acest an au fost acordate diplome de merit unitatilor de cazare de pe litoralul romanesc, voi reveni ceva mai tarziu cu nominalizarile, pentru ca am avut ocazia sa particip la premiere.

La acest eveniment nu a venit nici un reprezentant al Ministerului de Turism, desi au fost invitati, un lucru previzibil, tinand cont de multele solicitari nerezolvate ale patronatelor din turism sau ale agentiilor.

In momentul in care am ajuns la Targ, la tribuna ad-hoc amenajata, vorbea doamna Corina Martin, presedintele ANAT, care lansa o noua campanie “O 9 atitudine” in turism, pentru o unitate solida intre hotelieri si agentii, pentru o schimbare radicala in ceea ce priveste relatia turist-hotelier. “O 9 atitudine” fata de turisti, fata de nevoile, de cerintele lor, lucru care trebuie realizat impreuna cu toate patronatele.

Mai tarziu in discutiile purtate cu diferite persoane prezente in sala, am inteles ca exista o rivalitate intre nordul litoralului si sud, au fost purtate discutii nesfarsite ca acest Targ de Turism sa se desfasoare la fel ca anul trecut, in Pavilionul Expozitional de la intrare in Mamaia, acest lucru nu a fost posibil, iar marii hotelieri din Mamaia au decis sa absenteze de la eveniment cu o singura exceptie. Personal consider o mare prostie acest lucru, ar trebui ca rivalitatea sa fie o competitie constructiva in folosul turistilor, nu al hotelierilor, multi au inteles acest lucru, se spera ca aceasta noua campanie nationala “ O 9 atitudine” sa schimbe fundamental principiile dupa care se calauzeau pana acum hotelierii. Parca aud un glas in spate soptindu-mi “Esti naiv”…again J

Un alt subiect care a nascut un interes major, a fost analiza sezonului trecut. S-a constatat statistic, ca fata de anul 2010, incasarile hotelierilor au scazut cu aproximativ 10%, insa paradoxal, numarul de turisti a crescut cam cu acelasi procentaj. Cum asa? Din datele transmise de patronate rezulta ca turistii au preferat vacantele mai scurte, iar in weekend au preferat sa innopteze o singura noapte, in loc de doua cu cat se inregistrau anul trecut. Tarifele n-au mai crescut, in foarte multe cazuri chiar au scazut fata de anul trecut, tendinta este de scadere, de aceea se prognozeaza pentru anul viitor in cel mai rau caz pastrarea tarifelor actuale, insa din cate am observat, majoritatea hotelierilor isi reduc tarifele.

S-a discutat despre noua Lege a Turismului si despre facilitatile fiscale, si de promovare, daca ea se aproba si in sfarsit Ministerul va intinde o mana de ajutor turismului romanesc, tarifele vor scadea considerabil, fiind la o valoare minima in ceea ce priveste piata de turism din regiunea sud-estica a Europei.

Pentru anul viitor se prevede si sunt in curs de finalizare contractele cu tur-operatorul Thomas Cook, care va aduce in Romania aproximativ 20.000 de turisti germani, cu trei chartere saptamanale care vor ateriza pe Kogalniceanu. In acest an, aproximativ 5000 de turisti nemti ne-au vizitat litoralul.

Tot din discutiile purtate la Targ, am inteles ca se vor mentine si extinde programele sociale pentru litoral, de exemplu pana la sfarsitul lunii octombrie in fiecare an. Pe langa cele doua mari programe sociale care se bucura de foarte mare succes (“Litoral pentru toti” si “Zile gratuite de vacanta”), de anul viitor va fi lansat programul “Delta pentru toti”, care va asigura promovarea acestei zone turistice, care este ceva mai scumpa.

Previziunile pentru 2012 sunt pozitive, este adevarat, optimismul este alimentat de noua Lege a Turismului care aduce foarte multe avantaje atat hotelierilor dar si turistilor, vor fi mai multe beneficii dar si obligatii pentru hotelieri, iar acest lucru este benefic pentru cel care doreste sa ajunga in concediu pe litoralul nostru.

Spre surprinderea mea, cateva dintre nominalizarile la cele mai bune unitati turistice de pe litoral, au coincis cu premiile oferite de site-ul AmFostAcolo.ro la inceputul verii, la Iaki. Astfel premiul pentru cea mai buna vila de pe litoral, a fost acordata pensiunii Alfa din Mamaia, premiata si de site-ul nostru. Mai mult de atat, lucru care mi-a facut o deosebita placere, presedintele ANAT a precizat ca nu este singurul premiul primit de aceasta pensiune, a mai primit unul din partea site-ului AmFostAcolo.ro, am avut impresia ca toti din sala cunosteau siteul pe care noi scriem cu atata placere.

Au fost acordate diplome pentru hotelurile de doua, de trei, patru si cinci stele, pentru cel mai bun SPA, cel mai bun restaurant, cea mai buna agentie de turism care vinde litoralul, cel mai bun management, cel mai longeviv lucrator in turism

Daca intereseaza pe cineva, voi reveni cu nominalizarile la aceste categorii, concluzia finala a fost ca directia in care merge turismul de pe litoral, este una buna, ascendenta, se spera pentru 2012 la servicii de o excelenta calitate si la o intelegere mai buna a nevoilor turistului care plateste consistent pentru cateva zile de vacanta. Si nu in ultimul rand se spera la “o 9 atitudine” atat in ceea ce priveste raportul hotelier - turist, cat mai ales la tot ceea ce reprezinta competitia intre hotelieri si agentii de turism.


[fb]
---
Trimis de pepsi70ro in 13.09.11 12:36:56
Validat / Publicat: 13.09.11 13:45:56

VIZUALIZĂRI: 2046 TIPĂREȘTE ARTICOL + ECOURISAU ARTICOL fără ECOURI
SESIZEAZĂ
conținut, limbaj

9 ecouri scrise, până acum, la acest articol

NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (pepsi70ro); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
Poze atașate (se deschid în pg nouă)
P01 Intrarea in Hotel Europa
EVIDENTIAȚI ARTICOLELE CU ADEVĂRAT UTILE!
Dacă impresiile de mai sus v-au impresionat prin utilitate, calitate etc folosiți linkurile de mai jos, prin care puteți acorda articolului un BONUS în Puncte de Mulțumire-Apreciere (PMA) articolului.
Puteți VOTA simbolic articolul - VĂ PLACE?
[1 PMA]
PUNCTAJ CRT: 1000 PMA (std) PLUS 2000 PMA (din 23 voturi)
NOTĂ: Mulțumită numărului de voturi primit, articolului i-a fost alocat automat un SUPERBONUS în valoare de 2000 PMA.

ECOURI la acest articol

9 ecouri scrise, până acum

mmierla [13.09.11 13:58:18] »

@pepsi70ro, cred ca toti am vrea sa stim care au fost hotelurile premiate..., restaurante samd... Despre Delta pentru toti, ce poti sa ne spui mai mult?

adryana [13.09.11 14:35:16] »

un rw interesant, e bine de stiut ca preturile la cazare pe litoral au scazut si vor mai scade inca si la anul, sau in cel mai rau caz, ele vor ramane aceleasi. Dar nu numai pe litoralul nostru. Cu toate ca s-a scris ca procentul incasarilor de pe litoral au scazut cu 10% fata de anul 2010, eu as spune ca acest procent a crescut, caci si nr. turistilor a crescut fata de 2010 si au crescut si veniturile unitatilor de cazare dar si al restaurantelor, teraselor, etc.

Aproape in fiecare seara urmaream la TV aglomeratia de pe litoral, dar si de pe A2 spre litoral. Chiar in urma cu cateva seri, un patron de restaurant se lauda la TV ce bine i-a mers in acest sezon fata de 2010, zicea ca veniturile unitatii au crescut cu 30%. Cine i-a facut consumatie? , caci ca si el mai sunt multi. Deci eu zic ca in acest an, fata de anul trecut, din ce s-a relatat la TV, a fost mai bine.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][0 vot]
pepsi70ro CONS. ONORIFIC AFA / ROMÂNIA [13.09.11 14:56:09] »

@adryana, eu am scris ca numarul incasarilor a scazut, nu al turistilor, iar cauzele le-am enumerat in rw. Este vorba despre hotelieri.

Dragoș_MD CONS. ONORIFIC AFA / ROMÂNIA [13.09.11 15:08:07] »

... ANAT, care lansa o noua campanie “O 9 atitudine” in turism...

De ce 9 si nu NOUA? Oare le e chiar asa frica de NOU? Simpla folosire a acestui cuvant banal, a ajuns tabu pentru turismul romanesc?! Sau or avea senzatia (falsa, desigur) ca daca se apropie de 'scrisul la misto' al noii generatii (ala plin de k, vb, brb, cmf, plm si alte onomatopee asemanatoare) isi vor apropia automat aceasta categorie de varsta? Interesant...

E adevarat, imbucuratoare initiativa (de fapt, si celelalte), dar io, ca un adevarat adept al teoriei conspiratiei, nu pot sa nu-mi pun intrebarile de mai sus...

Evident, raspunsurile nu le astept de la colegul nostru pepsi... sunt doar niste intrebari retorice.

PS - subscriu la solicitarea de enuntare a tuturor categoriilor de premii acordate si de numire a castigatorilor (nu a nominalizarilor, ca ar dura prea mult si nu e asa important). Chiar sunt curios daca "lucratorul cel mai vechi din turism" (sau cam asa ceva) e angajat/manager/chibitz la "hotelul/restaurantul/whatever cel mai bun"?!?

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][0 vot]
pepsi70ro CONS. ONORIFIC AFA / ROMÂNIA [13.09.11 16:39:51] »

Am ajuns acasa, am incarcat si pozele, acum pot detalia si premiile care au fost oferite pentru sectiunile deja consacrate.

Ca o noutate in acest an, voturile au fost in sistem electronic, pe site, oricine putea vota o singura data, (ip verificat), au existat mai multe nominalizari, insa castigator doar unul.

Deci, sper ca am notat bine categoriile, daca cumva gresesc rog sa fiu corectat:

- Cel mai bun SPA de pe litoral: Hotel Cocor - Neptun. Trebuie mentionat ca si siteul AmFostAcolo a acordat un premiu de excelenta acestei unitati turistice;

- Cel mai bun partener al Asociatiei Litoral: Hotel Europa Eforie Nord;

- Pentru 40 de ani dedicati turismului - premiul a fost acordat domnului Nicolae Dutescu

- Hotelul anului de 2 stele pe litoral: Hotel Aurora din Mamaia;

- Hotelul anului de 3 stele de pe litoral: Hotel Vera din Eforie Nord;

- Hotelul anului de 4 stele de pe litoral: Phoenicia Holiday din Mamaia. Acest hotel a primit o diploma de excelenta si din partea site-ului AmFostAcolo pentru sezonul 2010;

- Hotelul anului de 5 stele de pe litoral: Hotel Palm Beach din Mamaia;

- Turoperatorul anului pe litoral: din pacate acest lucru nu cred ca-mi este permis sa-l dezvalui, insa este o agentie foarte mare din Constanta;

- Restaurantul anului de pe litoral: Restaurant Chevalet Mamaia;

- Pensiuna anului in Delta Dunari: Pensiunea Morena din Murighiol;

- Hotelul anului in Delta Dunarii: Hotel Cormoran Uzlina;

- Investitia hoteliera pe litoral: Phoenicia Holiday Mamaia;

- Cel mai bun perator de excursii locale: o agentie din Constanta;

- Evenimentul anului pe litoral: Thunder over the lack Sea;

- Atractia turistica numarul 1 pe litoral: Cardul Constanta City Pass, insa pentru ca agentia emitenta a mai castigat un premiu, aceasta diploma a fost cedata in favoarea Delfinariului din Constanta;

- Cel mai performant manager a fost declarat doamna Nedeea de la Hotelul Iaki din Mamaia, hotel carela inceputul sezonului a primit o diploma de excelenta si din partea siteului AmFostAcolo.ro

- Pensiunea anului pe litoral a fost declarata Pensiunea Alfa din Mamaia. De asemenea, aceasta pensine a primit o diloma de excelenta din partea site-ului AmFostAcolo.ro

- Partener media al Asociatiei Litoral a fost declarat postul tv Antena 3, la egalitate cu postul local Neptun TV.

Cam astea ar fi...

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][5 voturi]
pepsi70ro CONS. ONORIFIC AFA / ROMÂNIA [14.09.11 07:22:28] »

Am uitat, a mai existat un premiu, anume:

- Premiul "o noua atitudine in turism", castigat de postul PRO TV. Premiul nu a fost acordat pentru cine stie ce reportaje excelente realizate pe litoral, din contra, de aproximativ doua luni acest post prezinta tendentios anumite aspecte care nu au legatura efectiva cu hotelierii, insa le aduc mari prejudicii de imagine.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][0 vot]
pepsi70ro CONS. ONORIFIC AFA / ROMÂNIA [15.09.11 08:56:53] »

@mmierla, scuze nu vazusem intrebarea ta referitoare la noul program "Delta Dunarii pentru toti"

Foarte multe despre acest program nu cunosc, insa din ceea ce stiu, programul se va lansa toamna aceasta pentru anul viitor, va cuprinde mai multe pensiuni si hoteluri, care vor avea tarife minime diferentiate, in functie de clasificarea unitatilor. Programul va cuprinde sase nopti de cazare la preturi foarte mici, asemanatoare celor care se practica in prezent pe litoral la programul "Litoralul pentru toti".

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][0 vot]
mmierla [15.09.11 09:11:27] »

@pepsi70ro,

Nicio problema. Ma gandeam ca inca nu se stiu prea multe... Asteptam sa vedem cand se va lansa ce va cuprinde.

multumesc pt. raspuns

AndreeaG [29.11.11 05:07:49] »

Cum de ratasem rw-ul acesta?

si cat il asteptam si ma intrebam de ce nu mai vine

Frumos! domnul pepsi70ro, util, argumentat si coerent ca intotdeauna, multumim!

Foarte urat gestul ne-participantilor din Mamaia, din pacate asta este impresia tuturor cand ajungem pe litoral: concurenta (si nu din cea benefica, in folosul turistului) si fiecare hotel este perceput ca o entitate foarte distincta, ne-doritoare de relationare (unu' n-ar avea o vorba buna despre vecinu').

Tare bine ar fi sa se schimbe atitudinea, chiar si cu 9 daca nu noua

si mi se pare foarte normal sa doreasca sa-si atraga segmentul tanar (acesta "care este" , daca nu ii invatam "de mici" sa aprecieze si litoralul nostru... oferte mai bune cu siguranta gasesc, si ei sunt mult mai mobili (dispusi in a plecat peste hotare) decat cei mai... maturi.

"Fundamental" se pot schimba lucruri (si mai ales atutudini) doar in timp, dar mi se pare un inceput foarte bun, poate ca si eu sunt naiva, dar vreau sa cred

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][0 vot]
Sfârșit SECȚIUNE Listă ECOURI scrise la articol

ROG REȚINEȚI:
  • Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
  • Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
  • Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație: in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o ÎNTREBARE NOUĂ
    (întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
SCRIE UN ECOU LA ACEST REVIEW
NOTĂ: Puteți folosi ptr formatarea ecoului: [b]...[/b], [i]...[/i], [q]...[/q]
EMOTICOANE ce pot fi folosite SHOW/HIDE
Sfârșit SECȚIUNE SCRIE ECOU

NOTĂ: Rubrica de mai jos vă permite să vă abonați (sau să vă dezabonați) la / de la notificări (înștiințări prin email) atunci când cineva răspunde unui text scris ca ecou mai sus.
Status Abonament Ecouri la acest review - abonament INACTIV [NU primiți înștiințări atunci când se scriu ecouri la acest review]
VREAU înștiințări pe mail când se postează ecouri la acest review
4 utilizatori sunt abonaţi la urmărirea acestui fir de discuţie (primesc instiinţări la adăugarea unui ecou):
adryana, AndreeaG, chelie_d, mmierla
Alte impresii din această RUBRICĂFestivaluri, târguri, alte manifestări cu caracter temporar:

    SOCIALs
Alătură-te comunității noastre

AGENȚIA DE TURISM AmFostAcolo.Travel:
SC Alacarte SRL | R.C.: J35/417/24.02.09 | RO 25182218 | Licența de turism 218 / 28.11.2018

 
[C] Copyright 2008-2024 AmFostAcolo.ro // Reproducerea integrală sau parţială a conţinutului este interzisă
AmFostAcolo® este marcă înregistrată
  • la final = [utf8mb4]; bMustChange=[]
  • pagină generată în 0.035410165786743 sec
    ecranul dvs: 1 x 1