ARTICOL ÎNCĂRCAT ÎN: 30.01.2017
--- M ---
GR. VÂRSTĂ: 40-50 ani
DIN: Iaşi
ÎNSCRIS: 30.01.17
STATUS: SILVER
DATE SEJUR
JAN-2017
DURATA: 1 nopți
cuplu fara copii

GRAD SATISFACȚIE
SERVICII:
60.00%
Către satisfăcător
CAZARE [camere etc]:
50.00%
Nici nemulțumit, nici mulțumit
BUCĂTĂRIE ŞI MASĂ:
70.00%
Satisfăcător
CADRUL NATURAL:
90.00%
Mulțumit, mici obiecții
DISTRACŢ. / RELAXARE:
37.50%
Mai degraba nemulțumit

NOTARE MEDIE REZULTATĂ
61.50%

AUTORUL NU ar recomanda
această destinaţie unui prieten sau cunoscut
la PMM* = 23 EUR
*PMM = Preț Minim MEDIU / Cameră, în cursul anului

TIMP CITIRE: 5 MIN

Comunismul redivivus

TIPĂREȘTE

Am fost la Durau la insistenta soatei, acum vreo doua week-enduri, pentru doua zile. Am ales Duraul pentru ca este destul de aproape (max. trei ore de condus) si nu puteam pleca de acasa de vineri. Am ajuns in Durau sambata, pe la 12-13. La intrarea in hotel ne astepta o lopata sanatoasa, cu care am fost invitat sa imi curat si sa-mi pregatesc / amenajez locul de parcare. Altfel nu se putea intra in parcarea din fata, pentru ca cea din spate (din curtea hotelului) era complet blocata si inaccesibila. Trebuia sa vin de-acasa cu un buldozer. In 10 minute am deszapezit locul de parcare, asa ca m-am pornit victorios si rosu-n obraji spre receptie. Inainte de intrare imi facea cu ochiul un maturoi (adica asta: vezi foto), invitandu-ne sa-l folosim, sa ne curatam de zapada. Ceea ce am si facut.

La receptie am aflat ca astia de la booking iau 20 de lei de rezervare (???), asa ca am platit 100 de lei. Altfel, plateam 80 de lei. Pretul OK si cinstit. Sa trecem...

Ajungem la etajul I (singurul care parea ocupat) si suntem placut surprinsi de caldura de pe hol. Probabil 21-22C. Intram in camera. Ceva mai racoare, probabil in jur de 18-19C! . Caloriferul caldut, adica in jur de 35C. Desfacem bagajele, plecam in statiune.

Duraul? Anost, imbatranit, ramas mult in urma. De fapt corect ar fi sa zic inghetat in timp. In anii 80-90. Peste cateva ceasuri, dupa ce s-a inoptat, cautam un restaurant deschis in zona veche, unde sa fie si ceva muzica. Nu am gasit. Suprinzator, nici macar cu manele. Nu ca am fi cautat asta, dar era un semn de viata.

Ne-am intors la hotel, sa ne schimbam de hainele deja ude de la sanius. Ne punem haine uscate si groase si coboram la receptie sa intrebam ce si unde putem manca. Ni se spune ca restaurantul oficial e deschis pana la 22, dar in fapt pana pe la 21. Si, evident, fara muzica. In restaurant racoare rau. 10, maaaxim 12C. Noi nu stiam astea, asa ca aveam pe noi doar malete, pulovere si cam atat. Ne lipseau, evident, hainele de iarna, fularele, caciulile si manusile. Personalul restaurantului era mai bine informat ca noi si era dotat temeinic, cu de toate. Doar manusile le lipseau. Aveau pe ei si bundite si haine imblanite. Absolut necesare, cum aveam sa constatam cand am plecat din restaurant. Ca imi inghetasera picioarele... Bocna...

In restaurant ne-am simtit chiar foarte importanti, fiindca timp de o ora si ceva am fost singurii doi clienti, la sase angajati. Mancarea (o masa completa) a fost terna, dar sigur nu mai proasta decat la alte restaurante / hoteluri de aceeasi teapa. Ceva decent, adica de un 6,50-7. Ba recunosca ca am mancat mancaruri la fel de fade si la restaurante cu mare staif si tarife pe masura, asa ca de mancare si de pretul ei (in jur de 50 lei, doua persoane pentru doua ciorbe doua portii de gratar de piept de pui cu garnitura si salata de ardei copti) chiar nu ma plang. Ba chiar remarcat doua lucruri in meniu: pretul incredibil de mic al vinului imbuteliat (25-50 lei sticla de 750 ml, vin mediu si peste mediu!) si prezenta si a mancarurilor traditionale gen saorma, exact la pretul din Dristor Kebab. Dupa plecarea noastra (pe la 20), am vazut ca se incepe curatenia. Probabil ca pariau ca nu mai vine nimeni.

Inghetati bocna, am mers spre camera, sa ne mai incalzim. Din pacate, in continuare in camere era muult mai frig decat decat pe hol. Macar 2-3 grade in minus. Iar caloriferul se racorise binisor. Avea probabil in jur de 30C. M-am uitat pe geam, spre cosul centralei. Nu mai iesea fum. Ne-am resemnat sa ne uitam spre pilote. Pareau destul de groase. Dupa aventura de la restaurant ma gandeam ca proprietarii ar fi trebui sa ne avertizeze ca trebuie sa venim cu lemne de acasa. Dupa ce ne-am mai incalzit, am iesit in statiune, sa facem cunostinta si cu cainii comunitari. Plimbarea a durat cam 30-40 de minute. Eram singurele fiinte bipede din toata zona centrala a statiunii. Antren maxim, ce sa mai...

Am revenit spasiti in camera. La un moment dat aud un zgomot de voci pe hol, destul de puternic, timp de cateva minute. Ma gandeam ca se cearta unii in gura mare, de se auzea atat de tare. Nu, nu se certa nimeni. Doi pustani incercau sa intre in camera, iar broasca nu-i asculta si refuza sa se descuie. Iar omuletii isi dadeau cu parerea sub ce unghi sa introduca cheia in broasca. Si de vorbit vorbeau la volum normal. Avand experienta caminelor studentesti in care cu maxim curaj am domiciliat in anii 90 si a usilor lor cu fite (cunoscatorii stiu la ce ma refer - tot despre confort este vorba!), am reusit ca in vreo 2 minute sa le descui usa, sa ii ajut sa intre si ei de pe hol la racoare. Vorba ceea: ai grija ce-ti doresti...

Ulterior, beneficiind de sansa sa stau in pat si sa aud mai tot prin crapaturile usilor, am constatat ca mai toti vecinii de palier au avut sansa de a-si exersa abilitatile de lacatusi-mecanici, ca sa intre in camere. Un lucru bun: pleci acasa cu abilitati noi, ori ti le exersezi pe cele deja existente.

Sa lamurim acum problema zgomotelor de pe holuri si din camerele vecine. Nu, nu era la Bradul nici congresul hipoacuzicilor si nici adunarea anuala a ursilor polari. Pur si simplu usile pareau mai vechi decat hotelul. Si saracele de ele, afectate de varsta inaintata: se lasasera / dilatasera / strambasera. Indeajuns de mult incat cand intrai din holul hotelului pe holul dintre camera si baie te descurcai decent fara sa aprinzi lumina. Crapaturile si spatiile de la imbinarea usii cu tocul erau de ajuns de mari incat sa intre destula lumina ca sa te orientezi. La fel era si usa dinspre baie si cea dinspre camera. Asa ca evident ca nu aveai cum sa ai parte de izolare fonica ori de discretie. De intimitate ma abtin sa mai comentez.

Sa nu credeti ca totul era chiar dezastru la Bradul. Chiar nu. In camere chiar era curat. Si mirosea bine. A curat. As putea numi multe hoteluri mult mai staif unde era mai rau. International si, mai ales, Mara, din Sinaia, de ex., unde acum vreo trei ani mirosea a statut de-ti provoaca alergii si greata. Bradul parea chiar proaspat igienizat si, pe ici, pe colo, chiar renovat. La cum arata rezultatul final, cred ca fusesera angajati la reamenajare tapinarii, ciobanii si poate chiar ursii din zona...

In concluzie, dupa mine, la Bradul calitatea reflecta corect pretul, iar pretul reflecta riguros calitatea. Pretul de 80 de lei este chiar un pret corect. Un pret de cam 1,5 stele. Si mi se pare chiar corect. Atat platesti, atat primesti. In mod cert, hotelul acesta mai are cate ceva de facut pana sa ajunga sa fie un hotel de doua stele curate si corecte. Nu prea multe. Insa mie imi pare si mi-i clar ca de trei stele acest hotel nu are cum sa fie si nici nu poate deveni vreodata fara multe milioane investite intr-o reabilitare adevarata, facuta de la zidul gol.


[fb]
---
Trimis de g.alphas in 30.01.17 13:03:25
Validat / Publicat: 30.01.17 13:50:24
INFO ADIȚIONALE
  • Nu a fost singura vizită/vacanţă în DURĂU.
NOTĂ: Articol ARHIVAT (nu intră în calculul mediei acestei destinaţii)

VIZUALIZĂRI: 2330 TIPĂREȘTE ARTICOL + ECOURISAU ARTICOL fără ECOURI
SESIZEAZĂ
conținut, limbaj

9 ecouri scrise, până acum, la acest articol

NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (g.alphas); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
Impresiile fiind subiective, AFA nu poate garanta calitatea, relevanța, exactitatea, persistența ori conformitatea impresiilor si recomandărilor (cu asteptările și preferințele fiecarui cititor); deasemenea, responsabilitatea legală pentru afirmațiile făcute in articol revine integral și in mod exclusiv autorului (cf "Termenilor și conditiilor de folosire"); AFA sau administratorii săi neputând fi făcuti răspunzători în privinta corectitudinii ori efectelor de orice natură.
IMPORTANT: Eventualul drept la replică din partea proprietarilor este BINEVENIT, ÎNCURAJAT și SALUTAT, fiind esențial pentru formarea unei opinii în cât mai completă cunoștință de cauză. Proprietarii sau reprezentanții unitătilor de cazare își pot exercita dreptul la replică fie scriind un ECOU la acest articol, fie inițiind un articol nou, cu titlul "Dreptul la replică".
EVIDENTIAȚI ARTICOLELE CU ADEVĂRAT UTILE!
Dacă impresiile de mai sus v-au impresionat prin utilitate, calitate etc folosiți linkurile de mai jos, prin care puteți acorda articolului un BONUS în Puncte de Mulțumire-Apreciere (PMA) articolului.
Puteți VOTA acest articol:
PUNCTAJ CRT: 1000 PMA (std) PLUS 14400 PMA (din 19 voturi)
  • rezervă o cameră la acest hotel, prin booking.com — la un preț mediu (media pe întreg anul) de 23.00 EUR pe cameră

  • ECOURI la acest review

    9 ecouri scrise, până acum

    webmasterX
    [30.01.17 13:49:57]
    »

    @g.alphas: bun-venit în comunitatea AmFostAcolo.ro.

    Mulţumim pentru impresii, te aşteptăm şi cu alte recomandări din vacanţele ori excursiile tale trecute sau viitoare.

    ===

    Câteva fotografii realizate de voi acolo ar fi mai mult decât binevenite — atât ca ilustraţie a textului, cât şi ca informaţie utilă, ele fiind căutate, apreciate (şi solicitate) de cititorii interesaţi în această destinaţie... Poţi folosi linkul amfostacolo.ro/pic_addnew ... 82&ridAnt=76063

    nrs †
    [30.01.17 14:50:35]
    »

    tare asta cu booking! normal ca booking ia ceva ca doar nu face munca voluntara, dar ia de la hotelier nu de la client. poti scrie la booking ca ti-au cerut bani in plus fata de ce scrie pe site si daca le dovedesti sigur ii primesti inapoi urmand sa se descurce ei cu hotelul, poate chiar il delisteaza de pe siteul lor.

    Dragoș_MD CONS. ONORIFIC AFA / ROMÂNIA
    [30.01.17 14:58:46]
    »

    @g. alphas: confirm și eu cele spuse de către colegul nrs; am fost și eu odată într-o situație asemănătoare, dar având dovada plății de la hotel (bon fiscal și factură) am fost rambursat integral pentru diferența în plus plătită, de către booking.com. Doar că a durat câteva zile, până au analizat și li s-a aprobat stornarea sumei.

    elviramvio
    [30.01.17 17:17:15]
    »

    Imi place cum faci haz de necaz, e bine. Cu booking, daca ai dovada ca ti-au luat bani in plus, trimite mesaj si copii documente. Hotelul plateste lunar o suma pentru toate rezervarile la care s-au prezentat clientii. Daca renunti, macar sa stii alta data ca tu platesti cat este totalul pe confirmarea rezervarii, comisionul pt booking intra in acel pret. Acum sa nu fi facut unul din angajati un ciubuc fara stirea patronului.

    RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][0 vot]
    g.alphasAUTOR REVIEW
    [30.01.17 19:08:37]
    »

    @Dragos: Si eu am bonul fiscal si factura... Poate nu am fost foarte clar in exprimare: la receptie am platit EXACT cat imi calculase booking, adica 100 de lei. 80 de lei era pretul de la receptia hotelului. Mi s-a explicat ca diferenta de 20 de lei este comisionul booking.

    Dragoș_MD CONS. ONORIFIC AFA / ROMÂNIA
    [30.01.17 19:38:57]
    »

    @g. alphas: dacă prețul de la recepție este ȘI pe saitul lor (sau pe altă pagină accesibilă public unde se promovează, pentru același tip de cameră și pentru aceeași perioadă când ai fost la ei), booking aplică politica „best price guarantee” și îți dă înapoi diferența. (Fix așa a fost și cazul meu, mai sus pomenit).

    PS trebuie să le dai și adresa web unde să vadă că prețul e cel spus de tine.

    RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][0 vot]
    Zoazore
    [30.01.17 20:18:32]
    »

    @g. alphas:

    Inainte de intrare imi facea cu ochiul un maturoi (adica asta: vezi foto),

    Și poza? unde-i poza! N-ar strica, totuși, câteva poze!

    M-am distrat la greu citindu-te!

    Faza cu lopata, cea cu descuiatul ușilor (eu nu-mi băteam mintea, scoteam geamul= abilități de geamgiu!) face toți banii! Preț corect, cu auto-gospodărire!

    Ai un simț al umorului și-o atitudine de vacanță superbe!

    Bun venit și ședere lungă!

    RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][1 vot]
    Mitica49
    [31.01.17 17:27:25]
    »

    @g. alphas: Un review tipic din categoria "râsu-plânsu" sau "haz de necaz" . Vorba colegei @Zoazore, ne-am fi distrat teribil dacă puneai niște poze cu ce se vedea, eventual, prin crăpăturile din uși. Dar dacă ați băut vin v-a luat bani și pe gheață? . Oricum o să vă amintiți multă vreme sejurul ăsta. Poate că dacă era totul bine, intra la categoria "normal" și-l uitați repede. Dar așa...

    RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][1 vot]
    albush0914
    [31.07.17 16:46:12]
    »

    @Dragos: Problema Booking-ului este urmatoarea: nu verifica preturile care le dau respectivii hotelieri/proprietari. Eu am rezervat pe Booking cu 160 lei/noapte ca sa constat la receptie ca in mod normal camera este 120 lei. Nu exista un alt site ca sa pot compara. Nu mi se pare normal ca ei sa poata sa isi puna pretul mai mare decat il au la receptie. Asa puteau sa puna si 500 lei/noapte...

    Nu doar la Bradul am patito. Si la alte pensiuni am primit replica ca Booking percepe un comision, ca deh asa e romanul... daca sunai direct la mine iti dadeam mai ieftin. Asa stiu unii sa faca turism.

    RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][1 vot]
    Sfârșit SECȚIUNE Listă ECOURI scrise la articol

    ROG REȚINEȚI:
    • Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
    • Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
    • Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație: in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o ÎNTREBARE NOUĂ
      (întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
    SCRIE UN ECOU LA ACEST REVIEW
    NOTĂ: Puteți folosi ptr formatarea ecoului: [b]...[/b], [i]...[/i], [q]...[/q]
    EMOTICOANE ce pot fi folosite SHOW/HIDE
    Sfârșit SECȚIUNE SCRIE ECOU

    NOTĂ: Rubrica de mai jos vă permite să vă abonați (sau să vă dezabonați) la / de la notificări (înștiințări prin email) atunci când cineva răspunde unui text scris ca ecou mai sus.
    Status Abonament Ecouri la acest review - abonament INACTIV [NU primiți înștiințări atunci când se scriu ecouri la acest review]
    VREAU înștiințări pe mail când se postează ecouri la acest review
    6 utilizatori sunt abonaţi la urmărirea acestui fir de discuţie (primesc instiinţări la adăugarea unui ecou):
    albush0914, elviramvio, g.alphas, Mitica49, nrs, Zoazore
    Alte impresii din această RUBRICĂBradul Hotel:


      SOCIALs
    Alătură-te comunității noastre

    AGENȚIA DE TURISM AmFostAcolo.Travel:
    SC Alacarte SRL | R.C.: J35/417/24.02.09 | RO 25182218 | Licența de turism 218 / 28.11.2018

     
    [C] Copyright 2008-2024 AmFostAcolo.ro // Reproducerea integrală sau parţială a conţinutului este interzisă
    AmFostAcolo® este marcă înregistrată
  • la final = [utf8mb4]; bMustChange=[]
  • pagină generată în 0.05356502532959 sec
    ecranul dvs: 1 x 1