ARTICOL ÎNCĂRCAT ÎN: 06.06.2011
--- F ---
GR. VÂRSTĂ: 50-60 ani
DIN: Piteşti
ÎNSCRIS: 06.04.10
STATUS: PRETOR
DATE SEJUR
OCT-2010
DURATA: 3 nopți
prieteni

GRAD SATISFACȚIE
SERVICII:
90.00%
Mulțumit, mici obiecții
CAZARE [camere etc]:
95.00%
Mulțumit, aproape încântat
BUCĂTĂRIE ŞI MASĂ:
90.00%
Mulțumit, mici obiecții
CADRUL NATURAL:
50.00%
Nici nemulțumit, nici mulțumit

NOTARE MEDIE REZULTATĂ
81.25%

AUTORUL NU ar recomanda
această destinaţie unui prieten sau cunoscut
AFA RECOMANDĂ: Pentru transfer Aeroport - Hotel (Roma) și/sau tururi turistice ale Romei / Vaticanului - recomandăm ghidroma.eu
  • Informatii sau rezervări: pe sait sau tel. +39 324 981 3672
  • TIMP CITIRE: 9 MIN

    Hotel Flaminius din Roma - a fi sau a nu fi oaspete aici?

    TIPĂREȘTE

    Hotelul Flaminius este un hotel de trei stele care ne-a găzduit trei nopți, pe perioada cât am fost oaspeți ai cetății eterne. Este situat la periferia de nord a Romei, zona Prima Porta, în proxima vecinătate a șoselei de centură. S-ar putea crede de aceea că accesul este facil și că vei găsi de îndată locația. La fața locului însă, vei constata că așteptările ți-au fost deșarte: pentru șoferul autocarului nostru de exemplu, om umblat nu o dată prin toată Europa, a fost cu neputință de înțeles de ce GPS-ul îi arăta că a ajuns la destinație, în timp ce noi navigam pe o autostradă suspendată. Am parcurs de aceea mai mulți kilometri într-un sens, apoi ne-am întors, am abordat prima ieșire și bizuindu-ne pe indicațiile aceluiași GPS cu harta up-datată la zi, ne-am învârtit pe lângă hotelul căutat mai bine de un sfert de oră. Și era firesc să nu-l identificăm din prima încercare, pe de-o parte pentru că de la înălțimea șoselei fațada îi era ascunsă vederii de un șir de arbori și arbuști, iar pe de altă parte, pentru că în sfârșit, coborând la nivelul locației cu pricina, am zărit doar o clădire de dimensiuni modeste, cu trei etaje, amplasată la întretăierea a două străzi, fără firmă (pe frontispiciu scria doar ”Hotel”) și fără spațiu de parcare.

    În sfârșit, după ce ne-am lămurit că aici era punctul terminus al călătoriei noastre din acea zi, am debarcat cu bagajele în holul recepției, unde ne-a întâmpinat recepționerul, sau poate chiar proprietarul, în orice caz, un domn în vârstă, sobru, ceremonios, dar în orice caz, binevoitor. Check-in-ul s-a făcut rapid, am primit cheile camerei și am purces cu toții la transportul bagajului. Pentru cei care au primit camera la parter, a fost simplu, dar pentru cei ce urmau să ocupe o cameră la etaj (cum era și cazul meu), a urmat coșmarul urcării bagajelor pe scări, întrucât deși exista lift, la acel moment el nu funcționa. În zilele următoare am constatat că liftul era funcțional, dar am preferat ca până la etajul I (II dacă socotesc și mezaninul), unde fusesesm găzduită, să urc și să cobor pe scări. Asta, pentru că fiind un singur lift și acela de capacitate mică (4 persoane), la orele fixate pentru micul dejun sau pentru plecarea întregului grup, merita să-ți faci încălzirea pe scări, decât să aștepți îndelung la coadă în fața liftului.

    Aspectul interior al hotelului este unul comun unităților de cazare similare din Italia: foarte curat, elegant cu moderație, iluminat cu oarecare zgârcenie. Nu știu cum arată toate cele 52 camere de care dispune hotelul, dar camera în care am fost cazată eu și colega mea, era una foarte, foarte mare, că doar era o cvadruplă! Firește, celelalte două paturi ne-au servit ca spațiu de depozitare pe timp de noapte, pentru că dimineața aveam grijă să le debarasăm. Restul dotărilor se încadra la categoria standard, incluzând televizorul, minifrigiderul cu un modest bar și instalația de aer condiționat.

    Lenjeria comună, dar imaculată și parfumată, nu a reușit să atenueze aerul auster al camerei în care culoarea predominantă a tuturor elementelor de decor (draperii, huse și mochetă) era vișiniul închis. Deși toate corpurile de iluminat erau funcționale, becurile cu putere mică nu puteau face atmosfera mai luminoasă, caldă și confortabilă.

    Baia în schimb, foarte frumoasă, foarte curată, dotată cu tot ceea ce-i trebuie (cosmetice și aparate electrice) era luminată din plin, astfel încât n-am avut a ne plânge că nu puteam să ne desăvârșim machiajul sau pieptănătura :). Iar seturile de prosoape ni s-au schimbat zilnic.

    Hotelul pune la dispoziția clienților un restaurant mic pentru servirea micului dejun, inclus în prețul cazării. Din experiența noastră, am constatat că restaurantul face cu greu față grupurilor mari de turiști, așa cum eram și noi. Asta pentru că spațiul este destul de mic și înghesuit, iar personalul de servire, cel puțin la momentul vizitei noastre, era limitat la doar o persoană, din întâmplare o conațională de-a noastră. Ea trebuia să pregătească platourile pentru bufetul tradițional și să le umple pe măsura consumului, să răspundă cererilor diverse ale mesenilor, să spele vesela, să debaraseze mesele, să servească apa caldă pentru doritorii de ceai, căci pentru cafea existau automate la locul de autoservire. Vorbind despre acesta, nu pot să nu-mi aduc aminte că spațiul era atât de îngust, încât ordinea era impusă de la sine, forțați fiind să așteptăm în șir îndian până ne venea rândul să ne servim.

    În prima dimineață, am avut surpriza ca sosind la masă să descoperim platourile aproape goale, pentru că servirea se făcea pe serii, iar turiștii străini de grupul nostru, de care se pare că hotelul nu ducea lipsă (erau acolo mulți asiatici, dar și vorbitori de limbă germană și engleză, că ce nație erau, n-aș putea spune), ”răseseră” aproape tot. Cu multă pierdere de timp s-au refăcut (în parte) meniurile și nu au fost puține cazuri când colegii noștri s-au mulțumit doar cu un corn și o cafea. Luând act de nemulțumirile unanime, a doua zi situația a fost remediată în parte prin bunăvoința patronului care a dispus mărirea cantității de bucate și diversificarea meniului, dar și prin propriul nostru efort, acceptând să mâncăm pe rând, în două serii. La plecare, ni s-au cerut cuvenitele scuze, explicându-ni-se că au făcut greșeala croitorului care a croit haine după același calapod pentru toată lumea, copii, adulți și bătrâni. Și cum pentru italieni micul dejun înseamnă un capucino și un croissant, este lesne de înțeles care a fost unitatea de măsură pentru pregătirea micului dejun. Nu știu dacă acesta era adevărul, dar știu că în majoritatea hotelurilor italienești, micul dejun se dă cu…măsură. Pentru că mai există și excepții, dar și pentru că mi s-a întâmplat să constat la alte hoteluri că turiștii au parte de tratamente diferite la micul dejun, mă gândesc dacă nu cumva această manieră de lucru e o măsură de prevedere pentru ca unii (în speță, noi, românii) să nu plece de la masă cu buzunarele doldora de sandwich-uri. Sau poate e o discriminare a turiștilor în raport de prețul plătit de fiecare, sau, de ce nu, de prețuirea de care se bucură fiecare nație în peninsulă.

    Am găsit în schimb multă bunăvoință din partea gazdei în ceea ce privește informația utilă oricărui turist. Ni s-au distribuit diverse hărți ale Romei (rutieră, a rețelei de metrou, a obiectivelor turistice), a căror utililate am putut s-o verificăm cu succes în cursul vizitei noastre. Ni s-au distribuit fluturași tipăriți (în italiană, engleză, franceză și germană), conținând explicații foarte detaliate cu privire la posibilitățile practice de a ajunge la hotel și a de a pleca de la hotel spre diverse destinații (aeroport, gară, centrul Romei sau Vatican), precum și despre rețeaua urbană de trenuri și metrou, orele de funcționare a mijloacelor de transport public, costul, modul de procurare și de folosire a biletelor, oportunitățile folosirii unui card Roma Pass. Am căpătat fiecare câte un business-card cu numele, telefonul și adresa hotelului, util mai ales celor ce se rătăcesc, dar și celor care pur și simplu doresc să folosească rețeaua de taximetre a orașului. Și într-un final, ni s-au distribuit contra cost firește, câte două bilete de câte 1 euro bucata, cunoscute sub denumirea de ”metrebus” sau BIT. Ele pot fi folosite atât în autobuze, cât și în rețeaua liniiilor de trenuri și metrouri urbane, timp de 75 minute de la prima folosire, pentru oricâte schimbări de linie dorești, cu condiția să nu părăsești incinta stațiilor. Biletele se pot procura de regulă de la orice chioșc de ziare sau de tutun.

    Hotelul Flaminius se află la o distanță de cca. 300 m de stația de tren urban La Celsa. De aici, folosind linia Roma-Montebello, se poate ajunge în stația centrală Termini în mai puțin de 20 de minute. O importantă distanță parcursă așadar în timp rezonabil și un argument convingător pentru a-ți lăsa mașina în parcare (la hotel Flaminius o mică parcare de 4-5 mașini este în spatele clădirii, nu cunosc unde sunt orientate autoturismele care depășesc această capacitate).

    Făcând un bilanț al șederii noastre la hotelul Flaminius și evaluând rezultatul, descopăr cu surprindere că nu prea știu dacă această locație merită a fi recomandată și altor turiști, ca posibil loc de cazare, sau dimpotrivă, ar trebui s-o tai de pe lista propunerilor mele. Asta pentru că, fără tăgadă, hotelul are și puncte tari (hotel liniștit, confort în camere, ordine și curățenie, promptitudine în satisfacerea doleanțelor, solicitudine în informarea și ghidarea turiștilor), dar și puncte slabe (lift cu funcționare intermitentă, restaurant prea mic și ofertă de meniu săracă, acces la internet contracost și doar în holul recepției, lipsa unei parcări adecvate pentru o ofertă de cazare de 52 de camere, locație oarecum depărtată de centrul Romei, compensată e adevărat de accesul facil la linia de tren și metrou). Un punct forte al hotelului (din punctul meu de vedere , pentru alții, poate un punct slab) este faptul că în niciun spațiu din incintă nu este admis fumatul și nici accesul cu animale de companie. Punând toate acestea în balanță, echilibrul pare a fi perfect. Prin urmare, nu pot spune nici ”mergeți acolo cu încredere, căci nu veți regreta”, dar nici ”Doamne ferește să ajungeți vreodată la Hotel Flaminius”…. Nu vă rămâne decât să cântăriți fiecare și să discerneți dacă această unitate de cazare merită atenția dumneavoastră. Am omis intenționat un criteriu important al oricărei eventuale alegeri, pentru că nu dețin informații certe și oficiale: prețul! La recepție nu exista nicio afișare a tarifului și nici pe Internet nu veți găsi. Din surse neoficiale am aflat însă că Hotel Flaminius practică tarife foarte avantajoase în raport de serviciile oferite (cca 30 euro/cameră/noapte) care pot fi și negociate în raport de condițiile concrete (număr de personae, zile de ședere, sezon sau extrasezon), dar numai după formularea unei cereri de rezervare prealabilă.

    În rest, drum bun și ședere plăcută la Roma, în orice hotel veți pofti!


    [fb]
    ---
    Trimis de mariana.olaru in 06.06.11 10:34:02
    Validat / Publicat: 06.06.11 13:30:12
    NOTĂ: Articol ARHIVAT (nu intră în calculul mediei acestei destinaţii)

    VIZUALIZĂRI: 2617 TIPĂREȘTE ARTICOL + ECOURISAU ARTICOL fără ECOURI
    SESIZEAZĂ
    conținut, limbaj

    5 ecouri scrise, până acum, la acest articol

    NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (mariana.olaru); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
    Impresiile fiind subiective, AFA nu poate garanta calitatea, relevanța, exactitatea, persistența ori conformitatea impresiilor si recomandărilor (cu asteptările și preferințele fiecarui cititor); deasemenea, responsabilitatea legală pentru afirmațiile făcute in articol revine integral și in mod exclusiv autorului (cf "Termenilor și conditiilor de folosire"); AFA sau administratorii săi neputând fi făcuti răspunzători în privinta corectitudinii ori efectelor de orice natură.
    Poze atașate (se deschid în pg nouă)
    P01 Roma , Hotel Flaminius - fațada fără firmă
    EVIDENTIAȚI ARTICOLELE CU ADEVĂRAT UTILE!
    Dacă impresiile de mai sus v-au impresionat prin utilitate, calitate etc folosiți linkurile de mai jos, prin care puteți acorda articolului un BONUS în Puncte de Mulțumire-Apreciere (PMA) articolului.
    Puteți VOTA acest articol:
    [900 PMA] [450 PMA]
    PUNCTAJ CRT: 1000 PMA (std) PLUS 22700 PMA (din 23 voturi)
    NOTĂ: Mulțumită numărului de voturi primit, articolului i-a fost alocat automat un SUPERBONUS în valoare de 2000 PMA.

    ECOURI la acest review

    5 ecouri scrise, până acum

    Admin [06.06.11 13:31:40] »

    Bun si acest review.

    O corectie tehnica: hotelul *poate* fi rezervat pe booking.com - am atasat linkurile (asat in caz ca nu am gresit eu identificarea -- @mariana. olaru: ai putea sa confirmi localizarea pe harta?)

    mariana.olaru [06.06.11 13:40:26] »

    Admin

    Presupun că localizarea este corectă, întrucât adresa completă a hotelului este Via Frasineto, 23 00188 Rome, așa cum văd că apare și pe hartă. Mulțumesc pentru completare!

    magdalena [31.08.11 10:01:47] »

    Observ ca este un hotel potrivit pentru cei care merg in circuit si care au un autocar la dispozitie, cred ca este mai putin facil celor care vor sa viziteze Roma pe cont propriu.

    Am reusit si eu sa ajung in Roma (multumesc pentru impresiile scrise, m-au ajutat foarte mult), m-am cazat si eu la un hotel aflat in apropierea unei gari (Express By Holiday Inn, gara Tuscolana), dar am avut si autobuz in apropiere, precum si statie de metrou.

    Pretul insa isi spune cuvantul, 30 de euro pe noapte mi se pare mult sub pretul unui hotel in Roma!

    mariana.olaru [31.08.11 10:33:38] »

    În opinia mea, dar și după observațiile făcute la fața locului, hotelul nu prezintă avantaje sau dezavantaje legate de tipul mijlocului de transport. La momentul cazării noastre acolo, hotelul era plin, iar noi eram singurii oaspeți sosiți cu autocarul. Iar acest fapt nu ne-a avantajat deloc în ceea ce privește accesul în centrul Romei, pentru că în condițiile parcărilor restrictive și scumpe, autocarele au doar dreptul de trecere și de escală în vecinătatea obiectivelor turistice. De aceea, de cele mai multe ori, chiar și grupurile mari de turiști aflați în circuit, preferă și chiar sunt îndrumate să folosească transportul în comun. Ceea ce e valabil și pentru turiștii sosiți pe cont propriu, căci și pentru ei calvarul traficului și parcării în Roma rămâne același. Iar pentru hotelul Flaminius, localizarea sa la marginea Romei nu-i un impediment major, căci așa cum am spus și-n review, stația de tren urban-metrou se află foarte aproape (cca 300 m). Poate constitui o problemă de luat în calcul doar pentru cei grăbiți, căci drumul până în stația Termini durează cam jumătate de oră, ceea ce pentru unii ar putea fi prea mult. În rest, hotelul Flaminius are plusurile și minusurile lui, pe care așa cum le-am receptat eu însămi, le-am și prezentat în review. Iar prețul cert nu-l poți afla și negocia decât după ...rezervare. Ceea ce înseamnă că poți avea și surpriza ca între timp tariful să fi crescut.

    Mă bucur pentru că ai reușit să descoperi Roma, după părerea mea - primul dintre orașele Europei care merită văzut. Și aștept impresiile tale de acolo, căci tare mi s-a făcut dor de Roma...

    RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][1 vot]
    magdalena [31.08.11 10:38:19] »

    Atunci poate ca este o varianta de luat in calcul, cu mentiunea ca trebuie sa avem mereu de luat in vedere orarul trenului! Pretul e foarte bun pentru Roma, sincer.

    Vizavi de impresii, am reusit sa scriu deja prima impresie aici.

    Mie mi-a placut Roma si in mod cert voi reveni, mai ales ca i-am promis fetei mele ca o duc la Columna lui Traian. Am lasat-o suparata la plecare, ar fi vrut si ea sa mearga... Insa Roma nu e inca pentru ea, o fire mai statica si care nu agreaza sa se plimbe prea mult.

    In rest, au mai ramas cateva obiective importante si zone neexplorate si daca banutul aruncat in Fontana di Trevi isi face datoria, ma voi intoarce!!

    Sfârșit SECȚIUNE Listă ECOURI scrise la articol

    ROG REȚINEȚI:
    • Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
    • Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
    • Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație: in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o ÎNTREBARE NOUĂ
      (întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
    SCRIE UN ECOU LA ACEST REVIEW
    NOTĂ: Puteți folosi ptr formatarea ecoului: [b]...[/b], [i]...[/i], [q]...[/q]
    EMOTICOANE ce pot fi folosite SHOW/HIDE
    Sfârșit SECȚIUNE SCRIE ECOU

    NOTĂ: Rubrica de mai jos vă permite să vă abonați (sau să vă dezabonați) la / de la notificări (înștiințări prin email) atunci când cineva răspunde unui text scris ca ecou mai sus.
    Status Abonament Ecouri la acest review - abonament INACTIV [NU primiți înștiințări atunci când se scriu ecouri la acest review]
    VREAU înștiințări pe mail când se postează ecouri la acest review
    2 utilizatori sunt abonaţi la urmărirea acestui fir de discuţie (primesc instiinţări la adăugarea unui ecou):
    magdalena, mariana.olaru

      SOCIALs
    Alătură-te comunității noastre

    AGENȚIA DE TURISM AmFostAcolo.Travel:
    SC Alacarte SRL | R.C.: J35/417/24.02.09 | RO 25182218 | Licența de turism 218 / 28.11.2018

     
    [C] Copyright 2008-2024 AmFostAcolo.ro // Reproducerea integrală sau parţială a conţinutului este interzisă
    AmFostAcolo® este marcă înregistrată
  • la final = [utf8mb4]; bMustChange=[]
  • pagină generată în 0.044183969497681 sec
    ecranul dvs: 1 x 1