nu sunteţi logat. - LOGIN
 
  HOME  |  Ce-mi recomandați - pag. principală  |  TURCIA: - solicitări "Ce-mi recomandați?"
 
NOU! versiune pt mobil
Solicitare CE-MI RECOMANDAȚI / TURCIA / by rentea
 
TRIMISĂ DE rentea
din [București]
  • ÎNSCRIS ÎN: 25.04.10
  • membru: PARTENER
    contribuție AFA: 1158462 PMA

    SCRISĂ IN: 13.05.15 17:55

    VIZUALIZĂRI: 6965

     

    Timp necesar tranzit in aeroporturile Attaturk Istanbul si Doha

    Din experienta voastra, cat dureaza un transit de la o cursa internationala catre alta pe aeroporturile Attaturk si Doha, presupunand ca bagajele sunt automat transferate si am deja boarding passul emis de prima data, deci nu ar mai trebui sa pierd timpul cu aceste operatiuni?

    Credeti ca o ora este de ajuns?

    Sunt distante mari intre terminalele respective?

    Multumesc.

    • PERIOADA: ianuarie -- NOPŢI CAZARE: 2
    • BUGET: 1000
    • ADULŢI: 2

    Răspunsuri la solicitarea de mai sus:

    SCRIS DE GabrielaG
    din [Brasov]
    membru: PRETOR

    IN: 13.05.15 19:17

  • Trimite-i PM (mesaj pers)
  •  

    Din experienta personala, aeroportul Ataturk este imens.

    Eu de fiecare data cand aveam escala in Istanbul pe Ataturk imi luam minim 2-3 ore. Asta pentru ca veneam de la un zbor international si trebuia sa ma "mut" la domestic flights.

    Distanta intre terminalul international si cel domestic este mare.

    Tinand cont ca dvs aveti un zbor international, veti ramane in aceeasi parte a aeroportului, ceea ce este bine.

    Totusi, fiind un aeroport cu un trafic de pasageri mareeeeeeee, se fac si cozi la ghiseele de control al pasapoartelor.

    De aceea, dupa parerea mea, o ora nu ar fi suficient. Daca doamne fereste nimeriti un grup mare de oameni in fata si stati la coada, va trebui sa alergati.

    Oricum, este parerea mea sincera... poate altii useri vor avea alte pareri...


    Puteți EVALUA răspunsul: FOARTE BUN -- BUN -- Nepotrivit / Eronat
    [punctaj crt: 50 PMA (std) + 1399 PMA (din 3 voturi)]
     
    SCRIS DE Dragos
    din [Bucureşti]
    membru: CONSUL

    IN: 13.05.15 19:47

  • Trimite-i PM (mesaj pers)
  •  

    @rentea - cel mai simplu faci bine și tipărești planurile aeroporturilor:

    - ataturkairport.com/tr-TR/ ... ments/gelis.pdf și ataturkairport.com/tr-TR/ ... ments/gidis.pdf pentru Istanbul, respectiv

    - dohahamadairport.com/airp ... he-airport/maps pentru Doha.

    E bine să ții seama de faptul că, pentru tranzit internațional, deși nu ai treabă nici cu preluarea / predarea bagajelor, nici cu controlul pașapoartelor (dacă nu ieși din zona de „no man's land”), tot trebuie să treci prin controalele de securitate, așadar un timp minim de 90 de minute între zboruri este limita cea mai joasă, în opinia mea.


    Puteți EVALUA răspunsul: FOARTE BUN -- BUN -- Nepotrivit / Eronat
    [punctaj crt: 50 PMA (std) + 3150 PMA (din 5 voturi)]
     
    SCRIS DE Dan&Ema
    din [Bucuresti]
    membru: AUGUSTUS

    IN: 13.05.15 22:37

  • Trimite-i PM (mesaj pers)
  •  

    Pe ataturk e nebunie mare de atat, dezorganizare si bataie de joc.

    Avantajul de a nu avea grija bagajelor si boardingul este important dar greul este la antitero sau secu.

    Ultima data eu am stat 90 minute numai sa ies din aeroport (e drept nu are legatura cu tranzitul dar reflecta haosul si cozile).

    Eu as pune 2 ore in calcul


    Puteți EVALUA răspunsul: FOARTE BUN -- BUN -- Nepotrivit / Eronat
    [punctaj crt: 50 PMA (std) + 1050 PMA (din 2 voturi)]
     
    SCRIS DE nicole33
    din [București]
    membru: AUGUSTUS
    [cons. onorific AFA / TURCIA]

    IN: 13.05.15 23:34

  • Trimite-i PM (mesaj pers)
  •  

    @rentea -

    Din experienta voastra, cat dureaza un transit de la o cursa internationala catre alta pe aeroporturile Attaturk...

    Credeti ca o ora este de ajuns?

    Sunt distante mari intre terminalele respective?

    O oră este la limită, dar este perfect realizabil, cu condiţia să nu existe întârzieri ale primei curse. Marele tău avantaj este acela că nu trebuie să schimbi terminalul, ambele tale curse fiind internaționale.

    Am experimentat anul trecut un zbor spre Antalya cu escală la Istanbul, pe Atatürk. La dus am avut o escală de 85 de minute, iar la întoarcere o escală de 95 de minute. La mine una din curse era internațională, iar cealaltă domestică, astfel că trebuia schimbat terminalul. Într-adevăr, aeroportul este imens, însă cel mai mult timp am pierdut cu trecerea din terminalul internațional în cel domestic, din cauza distanței mari între acestea, plus un nou control de securitate. Tu scapi de această grijă, neavând de făcut altceva decât să bei o cafea sau să faci cumpărături în duty free și apoi să cauți noua poartă de îmbarcare.

    Dacă ambele curse sunt cu aceeași companie, în caz de întârziere a avionului, sunt mari șanse să te aștepte. Eu aș merge cu escală de o oră.

    N.B.: nicole33 este CONSILIER ONORIFIC AFA pe destinația TURCIA
    Puteți EVALUA răspunsul: FOARTE BUN -- BUN -- Nepotrivit / Eronat
    [punctaj crt: 50 PMA (std) + 4199 PMA (din 8 voturi)]
     
    SCRIS DE ultra19
    din [onesti]
    membru: SILVER

    IN: 14.05.15 09:40

  • Trimite-i PM (mesaj pers)
  •  

    @rentea - Salut. Pe aeroportul Attaturk nu am fost dar in schimb am fost pe cel din Doha. Am schimbat avionul pentru Thailanda. Aeroportul din Doha este foarte mare, transferul de la o poarta la alta se face cu autobuzul. Distanta in medie intre porti este de 20 -25 minute. Iti ajunge o ora.

    Ce iti mai pot spune, este ca, nu ai voie sa fumezi tigari electronice in aeroport. A patit-o cineva din grupul cu care am fost.


    Puteți EVALUA răspunsul: FOARTE BUN -- BUN -- Nepotrivit / Eronat
    [punctaj crt: 50 PMA (std) + 3850 PMA (din 6 voturi)]
     
    SCRIS DE Corina70
    din [Ploieşti]
    membru: SENIOR

    IN: 14.05.15 11:08

  • Trimite-i PM (mesaj pers)
  •  

    Eu as mai adauga faptul ca un interval mai mare intre zboruri iti ofera cumva siguranta ca si bagajele tale vor fi mutate la timp dintr-un avion in altul.

    Noi am patit-o acum doi ani, la intoarcerea din Turcia, am avut aproximativ o ora intre zboruri pe aeroportul din Istanbul (domestic-international), practic am cam alergat intre terminale (ca ne-am oprit si la toaleta, unde era coada), si am avut neplacuta surpriza sa constatam (la Bucuresti) ca bagajele noastre au ramas la Istanbul. Pur si simplu nu a mai fost timp sa le incarce pe toate, au venit cu o cursa ulterioara. Un troler a fost deteriorat grav in timpul manevrelor grabite de descarcare-transport-incarcare, dar am recuperat "paguba" prin intermediul asigurarii de calatorie.

    Asa ca un interval minim de 1,5 - 2 ore intre zboruri e mai sigur. Nu poate nimeni sa-ti garanteze ca primul zbor, cel spre Istanbul, ajunge la ora stabilita, oricand se pot intampla intarzieri, unele destul de mari (anul trecut, charterul Tarom pentru Antalia, din data de 3 septembrie, a avut o ora intarziere la plecarea din Bucuresti).


    Puteți EVALUA răspunsul: FOARTE BUN -- BUN -- Nepotrivit / Eronat
    [punctaj crt: 50 PMA (std) + 1049 PMA (din 3 voturi)]
     
    SCRIS DE Maricica40
    din [Bucuresti]
    membru: GOLD

    IN: 14.05.15 11:26

  • Trimite-i PM (mesaj pers)
  •  

    @Corina70:

    Intotdeauna charterele au avut alt regim fata de cursele de linie care au prioritate. Compari mere cu pere. Bagajele se deterioreaza adesea si de aceea exista asigurare.

     
    SCRIS DE Dragos
    din [Bucureşti]
    membru: CONSUL

    IN: 14.05.15 12:16

  • Trimite-i PM (mesaj pers)
  •  

    @Maricica40 -

    charterele au avut alt regim fata de cursele de linie

    Serios?!? Din ce punct de vedere? Nu de alta, dar întreb asta știind că, pentru controlorii de trafic (adică personalul aeronautic autorizat în a „manevra” traficul aerian de călători și mărfuri, inclusiv orele de decolare / aterizare) NU există „regimuri” diferite între cele două categorii de curse aeriene. E posibil ca operatorii acestora (companiile aeriene) să nu reușească să planifice eficient diagramele zborurilor, astfel încât să ajungă uneori (din cauze cel mai adesea exterioare lor) să nu aibă aeronave disponibile la orele de plecare planificate. Și culmea, de multe ori, aceste disfuncționalități se reflectă inclusiv în graficul de plecări al curselor regulate. Dar repet - sunt cazuri speciale, care NU au legătură decât cel mult cu compania aeriană care operează o cursă, fie ea de linie sau charter și nu cu tipul propriu-zis al acelei curse!

    Așadar, verificați eventual ca zborul să fie operat de o companie serioasă, nu de una cu trei avioane care oferă 10 curse charter pe zi!

    Bagajele se deterioreaza adesea si de aceea exista asigurare.

    Greșit din nou! Bagajele deteriorate la transport sunt despăgubite de compania aeriană care a operat zborul, în urma unei simple cereri făcute după ridicarea bagajului, la aeroport. Asigurarea acoperă alte cazuri și eventual valori mai mari ale despăgubirilor. Exemplu - aici sau aici.


    Puteți EVALUA răspunsul: FOARTE BUN -- BUN -- Nepotrivit / Eronat
    [punctaj crt: 50 PMA (std) + 2099 PMA (din 4 voturi)]
     
    SCRIS DE horachira
    din [Bistriţa]
    membru: PREMIUM

    IN: 15.05.15 17:04

  • Trimite-i PM (mesaj pers)
  •  

    @rentea: la avioanele mari -10 locuri pe rind -cerinta e de o ora inainte prezenta la poarta. eu personal nu m-as risca, poate daca asa cum a spus un coleg zborurile sint operate de aceeasi companie


    Puteți EVALUA răspunsul: FOARTE BUN -- BUN -- Nepotrivit / Eronat
    [punctaj crt: 50 PMA (std) + 700 PMA (din 1 voturi)]
     
    SCRIS DE rentea
    din [București]
    membru: PARTENER

    IN: 15.05.15 19:11

  • Trimite-i PM (mesaj pers)
  •  

    Va multumesc pt raspunsuri. asta era si banuiala mea, timpul e prea scurt...companiile sunt diferite, este foarte mare probabilitatea de a rata zborul de legatura.

     
    SCRIS DE Husky
    din [Bucuresti]
    membru: GOLD

    IN: 19.05.15 18:15

  • Trimite-i PM (mesaj pers)
  •  

    Intr-un caz precum cel al lui rentea, in care ambele curse sunt internationale, un pasager care ramane in zona neutra no man's land a terminalului international mai primeste pe pasaport stampilele de intrare, respectiv iesire in si din Turcia?


    Puteți EVALUA răspunsul: FOARTE BUN -- BUN -- Nepotrivit / Eronat
    [punctaj crt: 50 PMA (std) + 3500 PMA (din 5 voturi)]
     
    SCRIS DE Dragos
    din [Bucureşti]
    membru: CONSUL

    IN: 19.05.15 18:30

  • Trimite-i PM (mesaj pers)
  •  

    @Husky - nu; n-are de unde, că nu intră la control pașapoarte (pctf).

     

    SCRIE UN RĂSPUNS

     
    Scrie un răspuns (mai jos)

    Doar utilizatori înregistrati (și logați pe sait) pot scrie răspunsuri.

    AVEȚI cont pe AFA? — vă puteți autentifica mai jos

    UTILIZATOR
    PAROLA

    Dacă nu mai tineți minte numele sau parola - folosiți facilitatea "Recuperare date cont"

    Nu aveți cont pe sait? — vă puteți crea rapid unul: click aici

     
     
     
     

    [C] Copyright 2008-2018 AmFostAcolo.ro // Reproducerea integrală sau parţială a conţinutului este interzisă
    AmFostAcolo® este marcă înregistrată

    pagină generată în 0.122420072556 sec