ARTICOL ÎNCĂRCAT ÎN: 15.11.2019
--- M ---
GR. VÂRSTĂ: 50-60 ani
DIN: Venezia
ÎNSCRIS: 18.05.15
STATUS: GOLD
TIMP CITIRE: 4 MIN

Turistul informat - este turist avizat! Criterii pentru acordarea stelelor la hoteluri.

TIPĂREȘTE

Am citit, inclusiv aici pe site, o multime de lamentele privind hotelurile si serviciile oferite de acestea. Ca sa ne lamurim cit de cit, si sa nu mai vorbim in dodii, eu cred ca-i util sa discutam un pic despre criteriile de acordare a stelelor la hoteluri.

Cind ne gindim la un hotel de 5 stele, ne gindim la lux, curatenie maxima, personal disponibil la orice ora din zi, piscina, SPA, etc.

Cind ne gindim insa la criteriile in baza carora se acorda stelele la hoteluri, trebuie sa intelegem ca depinde mult, de SERVICIILE oferite!

Prin 2008 (deci relativ recent) in Italia, au fost uniformizate criteriile de acordare a stelelor la hoteluri, criterii care 2 ani mai tirziu, au fost propuse UE si adoptate, ca fiind universal valabile pentru tarile care sint in UE. Prin urmare, si in Romania ar trebui sa functioneze aceste criterii. (Eu ma gindesc doar la hotelurile de pe litoralul romanesc, construite prin 1965, si care, dupa "Marea Spoiala", ... au o groaza de stele, mai ceva ca pomul de iarna, dar "Afara-i vopsit gardul, si in interior, ... leopardul! "). Fac parte din generatia care a vazut crescind aceste hoteluri, apogeul si declinul acestora. Aveau farmecul lor in anii '70-'80, dar acum, ...

Cind vorbim de criteriile de acordare a stelelor, ne gindim in primul rind la serviciile oferite. Se porneste de la dimensiunile camerelor, se trece prin orarul de la Receptie, si se ajunge si la curatenia facuta in camere.

Cerinte pentru hoteluri de 1-2 stele:

-camere "single" de cel putin 8 mp

-camere "double" de cel putin 14 mp

- curatenie facuta cel putin o data pe zi, cu schimb de lenjerie o data sau de doua ori pe saptamina.

- Serviciul "Receptie" activ 12 ore din 24 si disponibil la cerere si pe timpul noptii

- Trebuie sa existe baie privata in 60 % din camere si o zona comuna de alimentare cu bauturi si alimente, care pot fi si distribuitori automatici.

Cerinte pentru hoteluri de 3 stele:

-dimensiunile camerelor sint la fel ca la 1-2 stele

-Serviciul "Receptie" activ 16 ore din 24, cu personal disponibil si pentru restul de 8 ore

-curatenia camerelor se face o data pe zi, si fiecare camera, trebuie sa aiba baia proprie

-fiecare camera trebuie dotata cu televizor si telefon (functionale!) si cel putin jumatate din camere trebuie sa aiba casete de siguranta valori.

-absolut toate spatiile trebuie sa aiba incalzire (nu si aer conditionat insa!).

Cerinte pentru hoteluri de 4 stele:

-camere "single" de cel putin 9 mp

-camere "double" de cel putin 15 mp

-Serviciul "Receptie" activ pentru 16 ore/24 ore, cu posibilitatea de personal reperibil si disponibil pentru orele ramase (8 ore).

-curatenia trebuie facuta o data pe zi, si se verifica dupa amiaza.

-fiecare camera trebuie sa aiba baie proprie, televizor, retea satelitara de televiziune, conexiune la internet, fotoliu si frigo-bar.

-toate spatiile trebuie sa aiba incalzire si aer conditionat.

-trebuie sa fie disponibil un serviciu de transport bagaje, iar personalul trebuie sa vorbeasca cel putin 2 limbi straine

-tot personalul trebuie sa aiba uniforme

-trebuie sa existe serviciu fax, fotocopiator, spalat-calcat haine, parcare auto de la 08.00 la 22.00 pentru cel putin 50% din masinile turistilor (nu ale personalului!)

-sala de conferinte

Exista si 4 stele SUPERIOR - In acest caz, personalul trebuie sa vorbeasca 3 limbi straine, iar structura trebuie sa aiba o sala de gimnastica, o piscina, si cel putin un restaurant sau doua.

Cerintele unui hotel de 5 stele:

-camerele au aceleasi dimensiuni ca la hotelul de 4 stele

-Serviciul "Receptie" trebuie sa fie activ 24 de ore

-curatenia se face o data pe zi, cu o verificare si eventual punere la punct dupa masa

-in baie, trebuie sa fie prezente: uscator de par, halat de baie, produse de igiena (sapun, sampon), cos de gunoi, saci igienici (pentru gunoi) si prosoape

-fiecare camera trebuie sa aiba telefon, televiziune satelitara, conexiune internet, caseta de siguranta valori, fotoliu si frigo-bar

-toate spatiile trebuiesc incalzite si climatizare (aer conditionat).

-personalul trebuie sa aiba uniforma, sa cunoasca cel putin 3 limbi straine

-trebuie sa fie disponibil serviciul de spalat si calcat haine, fax, fotocopiator, sala de sport, SPA, sala de conferinte, serviciu de inchiriere masini si parcare auto 24 de ore, pentru cel putin 80% din clienti

-de asemenea, trebuie sa existe apartamente si "suite" cu toate serviciile enumerate mai sus, inclusiv masa in camera.

In cazul hotelurilor de 5 stele LUX:

-camerele ajung la 14 mp "single" si 20 mp cele "double"

-baile sint complete cu toate accesoriile

-in fiecare camera trebuie sa existe cititor de CD sau MP 3 si jacuzzi

-fiecare spatiu trebuie sa aiba incalzire si climatizare, si de asemenea fiecare camera are parcare auto

-trebuie sa existe cel putin o sala de conferinte, dar si unul sau mai multe restaurante cu meniuri locale dar si internationale.


[fb]
---
Trimis de hugovictor in 15.11.19 12:19:38
Validat / Publicat: 15.11.19 14:39:00

VIZUALIZĂRI: 294 TIPĂREȘTE ARTICOL + ECOURISAU ARTICOL fără ECOURI
SESIZEAZĂ
conținut, limbaj

1 ecouri scrise, până acum, la acest articol
Poze atașate (se deschid în pg nouă)
P01 Serviciul " cina romantica romaneasca"
EVIDENTIAȚI ARTICOLELE CU ADEVĂRAT UTILE!
Dacă impresiile de mai sus v-au impresionat prin utilitate, calitate etc folosiți linkurile de mai jos, prin care puteți acorda articolului un BONUS în Puncte de Mulțumire-Apreciere (PMA) articolului.
Puteți VOTA simbolic articolul - VĂ PLACE?
PUNCTAJ CRT: 1000 PMA (std) PLUS 14 PMA (din 14 voturi)

ECOURI la acest articol

1 ecouri scrise, până acum

webmasterX
[15.11.19 14:38:08]
»

Mutat, la reorganizare, în rubrica "Filozofări... turistice, DE LA LUME ADUNATE - COMUNITATE" (deja existentă pe sait) - rubrică dintr-o secțiune OFFTOPIC sau DE INTERES TURISTIC RESTRÂNS!

[Rubrica inițială: BUFFER CĂLĂTORIE]

Sfârșit SECȚIUNE Listă ECOURI scrise la articol

ROG REȚINEȚI:
  • Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
  • Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
  • Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație: in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o ÎNTREBARE NOUĂ
    (întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
SCRIE UN ECOU LA ACEST REVIEW
NOTĂ: Puteți folosi ptr formatarea ecoului: [b]...[/b], [i]...[/i], [q]...[/q]
EMOTICOANE ce pot fi folosite SHOW/HIDE
Sfârșit SECȚIUNE SCRIE ECOU

NOTĂ: Rubrica de mai jos vă permite să vă abonați (sau să vă dezabonați) la / de la notificări (înștiințări prin email) atunci când cineva răspunde unui text scris ca ecou mai sus.
Status Abonament Ecouri la acest review - abonament INACTIV [NU primiți înștiințări atunci când se scriu ecouri la acest review]
VREAU înștiințări pe mail când se postează ecouri la acest review
  • Niciun abonat la acest review, încă...
  • Alte articole din această RUBRICĂFilozofări... turistice:


      SOCIALs
    Alătură-te comunității noastre

    AGENȚIA DE TURISM AmFostAcolo.Travel:
    SC Alacarte SRL | R.C.: J35/417/24.02.09 | RO 25182218 | Licența de turism 218 / 28.11.2018

     
    [C] Copyright 2008-2024 AmFostAcolo.ro // Reproducerea integrală sau parţială a conţinutului este interzisă
    AmFostAcolo® este marcă înregistrată
  • la final = [utf8mb4]; bMustChange=[]
  • pagină generată în 0.041534900665283 sec
    ecranul dvs: 1 x 1