ARTICOL ÎNCĂRCAT ÎN: 16.12.2018
--- F ---
GR. VÂRSTĂ: > 60 ani
DIN: Ploieşti
ÎNSCRIS: 06.08.17
STATUS: PRETOR
DATE SEJUR
MAY-2018
DURATA: 3 zile
prieteni
3 ADULȚI

GRAD SATISFACȚIE
CADRUL NATURAL:
100.00%
Încântat, fără reproș

NOTARE MEDIE REZULTATĂ
100.00%

AUTORUL ar RECOMANDA
această destinaţie unui prieten sau cunoscut
AFA RECOMANDĂ: Pentru transfer Aeroport - Hotel (Roma) și/sau tururi turistice ale Romei / Vaticanului - recomandăm ghidroma.eu
  • Informatii sau rezervări: pe sait sau tel. +39 324 981 3672
  • TIMP CITIRE: 5 MIN

    Galeriile Uffizi Florența (V)

    TIPĂREȘTE URM de aici

    După chipul frumoasei Simonetta, cel imortalizat de Boticelli în reviewul anterior, am continuat parcursul muzeal, diferit față de cel din 2016 și asta datorită unui program de reorganizare finalizat în 2017, menit a moderniza sălile, dar și a mări spațiul expozițional al muzeului. În 2016 se vizita puțin din noul spațiu extins și la etajul I, în zona Arhivelor de Stat. Acum, în 2018 nu știu câte or fi fost, dar oricum, întreaga aripă de vest a primului etaj este vizitabilă, motiv pentru care am dăruit o zi întreagă, din timpul meu turistic, Galeriilor Uffizi. Pliantul menționează un nr. de 99 săli.

    Continuăm vizita.

    Ne aflăm tot în aripa de est, după ce am străbătut spațiul destinat pictorilor toscani din sec. al XIV-lea. Un loc important în muzeu îl ocupă Tribuna- acolo unde au fost aduse cele mai valoroase lucrări ale familiei Medici. Tribuna este un spațiu octogonal, aflat la mijlocul aripii de est, spațiu ce nu permite accesul vizitatorilor, decât privind prin cele trei uși laterale larg deschise, prevăzute cu cordoane de protecție. Pavimentul este acoperit de un frumos mozaic geometrizat, iar în mijloc se află o masă din piatră cu intarsii, la care autorul a lucrat ani de zile. Deasupra fiecărei uși se află tapiserii cu blazoanele familiei Medici, iar pereții sunt acoperiți cu portrete ale unor membri marcanți din familia Medici, dar sunt expuse și alte lucrări de artă de o mare valoare, cum ar fi, portretul lui Lorenzo Magnificul de Georgio Vasari, sau cele ale lui Cosimo I cel Mare și a soției sale, Eleonora de Toledo.

    Dintre statuile aflate aici, se evidențiază Venus de Medici, sculptură din marmură care prezintă zeița dragostei Afrodita. Este o copie, ce se crede a fi fost făcută după zeița Atena, o sculptură din bronz, de Praxiteles. A fost adusă de la Roma, din vila familiei Medici, vilă aflată în grădinile Pincio.

    Și încă multe alte copii de valoare realizate în epoca romană, după geniale opere grecești, se află în Tribuna Galeriei. Imediat după Tribuna, urmează un șir de încăperi care sunt destinate pictorilor italieni proveniți din diferite școli, precum cea venețiană sau sieneză, toți din sec. al XV-lea.

    Aici fotografiatul a fost tare dificil, din cauza mulțimii de vizitatori.

    În sala cu nr. 19 aflăm un Duccio cu o frumoasă lucrare ce prezintă evenimentul biblic când Iisus este arestat în Grădina Ghetsimani. Sau un Andrea Montegna cu

    Tripticul de la Uffizi, datat 1460.

    Tripticul, cu cele trei brațe ale sale, prezintă în mijloc scena prezentării Magilor. Acesta a fost comandat de Ducele de Mantova lui Andrea Mantegna. Andrea a fost fiul unui tâmplar și a dat dovadă încă din copilărie de un talent deosebit la pictură și desen. Nu a făcut școală de specialitate, dar a învățat meseria de pictor. A fost ucenic în atelierul unui pictor padovan al Renașterii timpurii din Italia de Nord.

    Scena biblică este realizată în culori strălucitoare, conform tradiției venețiene. La Uffizi, tabloul se află din 1632.

    Mă uit și mă gândesc, ce înseamnă un tablou bine întreținut. Câtă muncă pentru a ține în viață o pânză din 1460! Parcă e nouă!

    Prin fața ochilor se succed, lucrări de Giovanni Bellini, Georgione, Lorenzo Lotto, sau Domenico Veneziano cu a sa Fecioara cu Pruncul pictată la 1445, în nuanțe fine și delicate de lumină și culoare, ce a influențat pictori ai vremii, precum Piero della Francesca prezent aici, la Uffizi, cu

    Dipticul Ducilor de Urbino, căruia nu am putut să-i fac poze din cauza aglomerației, buluc pese el. Inițial, Dipticul a fost expus în sala de ședințe a Palatului Ducal din Urbino și a ajuns la Florența în 1631 ca moștenire a soției marelui Duce de Toscana, Ferdinand al II-lea.

    Bellini, născut la Veneția, școlit la Scuole Grande di San Marco, cu lucrări aflate în Palatul Dogilor și Muzeul Correr din Veneția, este prezent la Uffizi cu lucrarea Alegorie sacră pictată la 1498.

    Cabinetul de miniaturi, este ultima încăpere ce închide aripa de est a muzeului. Aici, printre multele lucrării am admirat o frumoasă stampă de G. Bellini, ce reprezintă Lamentarea lui Iisus mort, căreia am reușit să-i scot un cadru. Și încă unul pentru favoritul meu, del Sartro prezent cu o monocromatică din 1513 unde, prin tehnica clarobscurului, reușește magistral să redea relieful marmorei. Eu în schimb nu am reușit nici măcar să scot o poză clară.

    Aripa centrală ce face legătura cu cea de vest, și plasată spre râul Arno, prezintă sculpturi, printre care, o copie după lucrarea Laocoon, de B Bandinelli, realizată în sec. al XV-lea, după originalul aflat la Vatican. Dar și doi îngerași, Amor și Psyche. Atât am reușit eu a fotografia, că multitudinea lucrărilor nu-ți dau răgaz a sta la fiecare în parte.

    Și ce era mai important, ne-am salutat cu stră, stră, străbunul Traian, restaurat cu ajutorul Fundației Prietenii Florenței.

    Mă relaxez privind pe fereastră râul Arno, ce curge liniștit prin centrul orașului Florența. Câtă frumusețe duce cu el la vale și unde mai pui că trece și prin orașul Pisa, altă perlă a Toscanei!

    La Uffizi și nu numai, priviți frumosul și veți primi lumină!

    Citește și CONTINUAREA aici

    [fb]
    ---
    Trimis de mihaelavoicu in 16.12.18 10:22:53
    Validat / Publicat: 16.12.18 12:00:44
    INFO ADIȚIONALE
    • Nu a fost singura vizită/vacanţă în ITALIA. A mai fost în/la: roma, veneția, milano, pisa

    VIZUALIZĂRI: 825 TIPĂREȘTE ARTICOL + ECOURISAU ARTICOL fără ECOURI
    SESIZEAZĂ
    conținut, limbaj

    5 ecouri scrise, până acum, la acest articol

    NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (mihaelavoicu); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
    Poze atașate (se deschid în pg nouă)
    P01 Tribuna Galeriilor Uffizi.
    EVIDENTIAȚI ARTICOLELE CU ADEVĂRAT UTILE!
    Dacă impresiile de mai sus v-au impresionat prin utilitate, calitate etc folosiți linkurile de mai jos, prin care puteți acorda articolului un BONUS în Puncte de Mulțumire-Apreciere (PMA) articolului.
    Puteți VOTA acest articol:
    [900 PMA] [450 PMA]
    PUNCTAJ CRT: 1000 PMA (std) PLUS 28550 PMA (din 30 voturi)
    NOTĂ: Mulțumită numărului de voturi primit, articolului i-a fost alocat automat un SUPERBONUS în valoare de 2000 PMA.

    ECOURI la acest articol

    5 ecouri scrise, până acum

    mishu [16.12.18 12:12:30] »

    @mihaelavoicu:

    Mă uit și mă gândesc, ce înseamnă un tablou bine întreținut. Câtă muncă pentru a ține în viață o pânză din 1460! Parcă e nouă!

    am urmarit ceva documentare in care era prezentat procesul de intretinere/ restaurare a unei lucrari si este o munca cu totul deosebita, facute de oameni care au mare drag pentru arta, altfel nu ar putea face o astfel de meserie.

    Frumos articol dar si lucrari, felicitari, votat cu mare drag.

    doinafil [16.12.18 13:41:16] »

    @mihaelavoicu:

    Am recunoscut statuile din P06 și P07, pe care le-am văzut la Roma. Pe „Laocoon și fiii” am văzut-o la Vatican, iar statuia „Amor e Psyche”, pe care am văzut-o în varianta de la „Muzeul Capitoliu”, nu avea aripi de îngeraș, care aici, la Uffizi apar.

    Felicitări, am votat cu drag!

    mihaelavoicu [16.12.18 16:52:47] »

    @doinafil: Sunt variante și variante. Mulțumesc, Doina!

    ilinca59* [26.12.18 16:58:57] »

    "Hristos ducand crucea" de Gian Francesco de' Maineri. Revad cu placere si ma documentez. Multumesc!

    mihaelavoicu [26.12.18 17:52:51] »

    @ilinca59: Și eu mulțam, în mod deosebit!

    Cu bine.

    Sfârșit SECȚIUNE Listă ECOURI scrise la articol

    ROG REȚINEȚI:
    • Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
    • Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
    • Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație: in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o ÎNTREBARE NOUĂ
      (întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
    SCRIE UN ECOU LA ACEST REVIEW
    NOTĂ: Puteți folosi ptr formatarea ecoului: [b]...[/b], [i]...[/i], [q]...[/q]
    EMOTICOANE ce pot fi folosite SHOW/HIDE
    Sfârșit SECȚIUNE SCRIE ECOU

    NOTĂ: Rubrica de mai jos vă permite să vă abonați (sau să vă dezabonați) la / de la notificări (înștiințări prin email) atunci când cineva răspunde unui text scris ca ecou mai sus.
    Status Abonament Ecouri la acest review - abonament INACTIV [NU primiți înștiințări atunci când se scriu ecouri la acest review]
    VREAU înștiințări pe mail când se postează ecouri la acest review
    4 utilizatori sunt abonaţi la urmărirea acestui fir de discuţie (primesc instiinţări la adăugarea unui ecou):
    doinafil, ilinca59*, mihaelavoicu, mishu
    Alte impresii din această RUBRICĂMuzeele Florenței:


      SOCIALs
    Alătură-te comunității noastre

    AGENȚIA DE TURISM AmFostAcolo.Travel:
    SC Alacarte SRL | R.C.: J35/417/24.02.09 | RO 25182218 | Licența de turism 218 / 28.11.2018

     
    [C] Copyright 2008-2024 AmFostAcolo.ro // Reproducerea integrală sau parţială a conţinutului este interzisă
    AmFostAcolo® este marcă înregistrată
  • la final = [utf8mb4]; bMustChange=[]
  • pagină generată în 0.0660719871521 sec
    ecranul dvs: 1 x 1