ARTICOL ÎNCĂRCAT ÎN: 22.01.2018
--- M ---
GR. VÂRSTĂ: 30-40 ani
DIN: București
ÎNSCRIS: 24.06.10
STATUS: POSEIDON
DATE SEJUR
JAN-2018
DURATA: 1 zile
cuplu fara copii
2 ADULȚI

GRAD SATISFACȚIE
CADRUL NATURAL:
90.00%
Mulțumit, mici obiecții
DISTRACŢ. / RELAXARE:
95.00%
Mulțumit, aproape încântat

NOTARE MEDIE REZULTATĂ
92.50%

AUTORUL ar RECOMANDA
această destinaţie unui prieten sau cunoscut
TIMP CITIRE: 5 MIN

Odiseea feroviară românească – Muzeul CFR din București

TIPĂREȘTE

O zi rece cu vânt tăios de început de an nu te îndeamnă decât la a sta în casă în fața unui cești de capucino și a unor biscuiți de casă. Totuși o dorință veche nu ne-a lăsat în pace astfel că am pornit spre muzeu.

Localizare. Adresa oficială este Calea Griviței nr. 193B, într-o „coastă” a Gării de Nord. Există locuri de parcare în zonă și legături suficiente cu transportul în comun și metroul.

Informații acces. Intrarea în muzeu se efectuează prin Gara de Nord, ultimul peron – linia 14. Programul de vizitare este de miercuri pînă duminică între orele 10.00 – 16.00. Tarifele sunt următoarele: 4 lei/adult, 2 lei/copii, studenți și pensionari, 13 lei/taxă foto, 33 lei/taxă video.

Timp de vizitare. Cele trei săli ale muzeului au fost parcurse în circa 1 oră, în condițiile în care am citit o mare parte din textele afișate. Cei pasionați și copiii e posibil să petreacă mai mult timp în muzeu.

Săli muzeu. Prima sală conține machete mari (1:45), piese de mobilier, harta căilor ferate, diverse exponate care au legătură cu istoria și dezvoltarea transportului feroviar în România. A doua sală găzduiește cea mai mare diorama feroviară din țara noastră (14,4 m lungime pe 4 m lățime), precum și o serie de machete de locomotive și vagoane care au circulat/s-au produs în România. A treia încăpere a muzeului expune un birou dintr-o gară, panouri de control produse de Electromagnetica și alte obiecte care au legătură cu funcționarea sistemelor de rulare și exploatarea în siguranță a „drumului de fier”.

Puncte/exponate interesante. Desigur că diorama feroviară captează inițial toată atenția vizitatorilor, dar mai există și alte elemente inedite/de interes în spațiul muzeal. În primul rând biroul inginerului Anghel Saligny – nu se poate vorbi despre dezvoltarea modernă a infrastructurii feroviare românești fără a menționa numele lui Saligny. Pe biroul de lemn tronează macheta Podului de la Cernavodă, iar o vitrină găzduiește mai multe obiecte care au legătură cu marele inginer și opera sa: meniul servit la inaugurarea Podului de la Cernavodă din 1890 (nu lipsesc caviarul frais, filetul de boeuf a la Richelieu și Old Sherry Cotnar), mistria de argint cu care regele Carol I a inaugurat oficial lucrările Portului Constanța, un permis CFR clasa a 1-a, un toc cu ochelari, o călimară, mai multe fotografii, documente și schițe.

Mi-am amintit de vechile bilete de călătorie din carton privind asemenea exemplare într-o vitrină, am admirat câteva modele de vitezometre utilizate pe locomotivele cu aburi (unele locomotive de acest gen aveau „iuțeală maximă” 20 km/h), aparatele telegrafice morse folosite pentru comunicare între gări, imensul ceas de peron din Gara Lugoj (funcțional până în 1965), telefoanele de epocă și ilustratele vechi reprezentând diverse stații de cale ferată. Interesant este și biroul unui Șef de stație, dotat cu toate aparatele necesare exploatării în siguranță a traficului feroviar, precum și pentru efectuarea operațiunilor de poștă și telegraf. O idee bună este amenajarea a două compartimente – unul cu bănci de lemn, altul cu banchete capitonate – unde te poți odihni câteva minute și poți privi peisajul care se derulează pe „fereastră” (de fapt monitoare lcd).

Anghel Saligny. Provenind dintr-o familie cu adânci rădăcini franceze, ajunsă în prima jumătate a secolului al XIX-lea în Moldova (Focșani), Anghel Saligny se naște în 1854; urmează studiile primare în țară, apoi liceul la Potsdam și Școala Tehnică Superioară in Charlottenburg (lângă Berlin). Întors în țară va lucra zeci de ani în folosul Statului, realizând lucrări inginerești de mare valoare și utilitate în domeniul podurilor, căilor ferate, șoselelor, construcțiilor de beton și îndiguirilor. Înzestrat cu o viziune modernă și o capacitate de lucru imensă a realizat lucrări în premieră în aria sa de interes – construcțiile metalice și cele din beton armat.

Podul de la Cernavodă, cel mai mare din Europa acelor vremuri (4.088 m lungime), a fost realizat în cinci ani după proiectul lui Anghel Saligny, încorporând soluții tehnice avansate și inovatoare. Este cunoscută acțiunea inginerului din ziua inaugurării: garantarea cu viața a rezistenței podului: în timp ce un convoi de 15 locomotive cu aburi treceau cu 80 km/h pe pod, Anghel Saligny se afla într-o barcă sub monumentala construcție.

Alte lucrări: Pescăriile Statului din Galați, Docurile din Brăila (primele silozuri din beton armat din lume), primul funicular din România (Târgu Ocna), halele de carne și pește și uzina electrică din Botoșani, podul peste râul Buzău de la Vadu Pașii

Adevăr grăia matematicianul Gheorghe Țițeica în 1925 când Saligny avea parte de funeralii naționale: Înzestrat cu însuşiri numeroase şi alese, care rar se îmbină în acelaşi om, el avea nu numai ştiința tehnică superioară, necesară construcțiilor mari şi îndrăznețe, dar şi înțelegerea largă a nevoilor economice ale Țării, precum şi o putere de muncă extraordinară pentru realizarea ideilor sale.

Minusuri. Nu există texte cu explicații în limba engleză pentru vizitatorii străini (în afară de „Do not touch”). Aspectul oarecum „îmbătrânit” al modului de expunere și prezentării exponatelor.

Ponturi. Se poate fotografia gratis cu telefonul mobil. Loc de relaxare ideal pentru copii, personalul fiind înțelegător. Căldură suficientă, hainele groase putând fi lăsate în cuiere.

Articole relaționate: Gările Bucureștiului - vezi impresii; Gara Filaret – vezi impresii; Trenul Regal – vezi impresii; Drumul Gărilor Regale: Pitești-Curtea de Argeș – vezi impresii.

Alegeri inspirate!


[fb]
---
Trimis de tata123 🔱 in 22.01.18 12:04:56
Validat / Publicat: 22.01.18 12:41:51
INFO ADIȚIONALE
  • Nu a fost singura vizită/vacanţă în BUCUREȘTI.

VIZUALIZĂRI: 2383 TIPĂREȘTE ARTICOL + ECOURISAU ARTICOL fără ECOURI
SESIZEAZĂ
conținut, limbaj

18 ecouri scrise, până acum, la acest articol

NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (tata123 🔱); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
Poze atașate (se deschid în pg nouă)
P17 Depou - diorama feroviară - Muzeul CFR, București.
EVIDENTIAȚI ARTICOLELE CU ADEVĂRAT UTILE!
Dacă impresiile de mai sus v-au impresionat prin utilitate, calitate etc folosiți linkurile de mai jos, prin care puteți acorda articolului un BONUS în Puncte de Mulțumire-Apreciere (PMA) articolului.
Puteți VOTA acest articol: voturi de valoare mărită
PUNCTAJ CRT: 1000 PMA (std) PLUS 60400 PMA (din 46 voturi)
NOTĂ: Mulțumită numărului de voturi primit, articolului i-a fost alocat automat un SUPERBONUS în valoare de 2000 PMA.

ECOURI la acest articol

18 ecouri scrise, până acum

Dan&Ema
[22.01.18 13:44:29]
»

@tata123:

Excelent! M-ai atins la coarda sensibila prezentand acest ghid despre un loc atat de drag. Felicitari! Doar de bine! ????

webmaster
[22.01.18 13:47:57]
»

Articol selectat ca fiind „de interes editorial crescut

— (1) la momentul publicării, nu existau impresii recente în rubrica curentă SAU (1A) ar fi meritat rubrică nouă, dar crearea ei nu a fost considerată oportună (în acel moment);

— (2) depășește pragul minim calitativ & cantitativ impus unei astfel de selecție.

Voturile FB/FU, B/U sunt de valori semnificativ mai mari.

(Eventualele voturi exprimate anterior selecţiei au fost «convertite» în unele de 1300 PMA, respectiv 600 PMA)

kelyboy
[22.01.18 15:35:25]
»

Am trecut de zeci de ori prin Gara de Nord, habar nu am avut de acest muzeu, asta datorită faptului că suntem mai tot timpul pe fugă, ocupaţi, stresaţi, prinşi în tumultul cotidianului!

E bine de ştiut că se pot pierde o oră-două pe peronul gării într-un mod aşa de plăcut...

Felicitări pentru review!

tata123 🔱AUTOR REVIEW
[22.01.18 16:16:24]
»

@Dan&Ema: Mulțumesc. Nu știu cum de îmi scăpase acest muzeu, deși îmi plac locomotivele și trenurile. De fapt, știam de existența lui de mult timp, dar am tot amânat escapada. Chiar dacă a fost reamenajat cu doar câțiva ani în urmă, parcă tot nu are un aer modern. Și s-ar putea face multe... Este o opțiune bună de petrecere a timpului liber cu copiii, mai ales iarna.

@kelyboy: Muzeul CFR poate constitui o modalitate optimă de petrecere a timpului liber între două trenuri. Accesul direct de pe peronul gării, prețul modic al biletelor, timpul ajustabil pe care îl putem petrece în cele trei săli de expoziție, exponatele interesante - sunt atu-uri care înclină balanța către a vizita Muzeul CFR din bucurești. Mulțumesc pentru aprecieri.

@webmaster: Mulțumesc pentru desemnare.

Zoazore
[22.01.18 19:51:25]
»

@tata123: Nu știu de ce, dar tare m-a emoționat articolul ăsta al tău. Și mi-a plăcut. Știam că există muzeul, dar nu știam unde este! Mulțumesc mult, @tata123!

crismis
[22.01.18 20:46:58]
»

@tata123: Mie, atât cât am văzut în pozele tale, mi-a plăcut. N-am știut de el. Când o să trebuiască să "pierd timpul" în așteptarea vreunui tren, o să știu ce am de făcut! Mulțam!

mihaelavoicu
[22.01.18 21:35:21]
»

Gara din Râmnicu Sărat este proiectată de Saligny. Nu știu să boldesc, dar am un review de luna asta cu Gara.

Zoazore
[22.01.18 21:51:34]
»

@mihaelavoicu: pentru bolduit cuvânt. Înlocuiești b cu q

pentru frază și cu i pt = caractere înclinate (italice). Scrii între simboluri.

mihaelavoicu
[22.01.18 22:55:36]
»

@Zoazore: Pe tastele mele nu am paranteze patrate.

Zoazore
[23.01.18 10:02:53]
»

@mihaelavoicu: Nu reusesc sa-ti dau PM. De pe la 8 tot incerc!

Ai, dar nu stii!

tata123 🔱AUTOR REVIEW
[23.01.18 10:16:39]
»

@Zoazore: Mulțumesc pentru cuvintele frumoase, gările (cam prigonite în ultimul timp) au un farmec aparte...

@crismis: Un „timp pierdut” cu folos; circa 30 de minute sunt suficiente pentru a admira exponatele Muzeului CFR.

@mihaelavoicu: Am citit articolul despre Gara Râmnicu Sărat și am scris acolo un ecou. Mulțumesc pentru lectură și vot.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][0 vot]
ANILU
[24.01.18 09:16:19]
»

@tata123: Ce nostalgie! Știam muzeul pe care l-am vizitat cu foarte mulți ani în urmă.

Din pozele tale văd că s-au mai schimbat lucrurile dar nu suficient încât să atragă publicul spre vizitare, costul intrării fiind modic.

Sunt "CFR-ista" așa îmi place să spun despre firma unde lucrez, care a făcut electrificarea, automatizarea și semnalizarea căii ferate de la începuturile ei.

Am fabricat și două simulatoare așa cum arată acea machetă.

Ce vremuri...

Concluzia este că așa cum este calea ferată acum, un dezinteres total, se reflectă și în muzeu. Mă doare să recunosc asta dar cam asta este realitatea.

Dacă ajungeți în gara Sinaia vă recomand să vizitați muzeul din gară.

Toate cele bune.

tata123 🔱AUTOR REVIEW
[25.01.18 11:30:06]
»

@ANILU: Presimțeam că vei lăsa un ecou la acest articol - mulțumesc. Într-adevăr se simte acel dezinteres; cu toate că muzeul a fost reamenajat (redeschiderea a avut loc în 2015) nu se simte acel aer modern, nu s-au utilizat tehnici actuale de expunere, iluminat ambiental ori noi plăcuțe informative.

Cunosc existența Expoziției de trenulețe din Sinaia (opera unui italian), dar nu am ajuns încă să o vizitez, deși am trecut prin Gara Sinaia. Nu cred că diorama de la Sinaia e mai mare ca cea din Muzeul CFR București, dar din ce am văzut în fotografii înclin să cred că decorurile sunt mult mai frumoase.

Numai bine!

mishu
[17.02.18 16:47:46]
»

@tata123: Un muzeu care este interesant si caruia merita sa ii acorzi atentia chiar si cu mentionarea minusurilor. Despre minusuri nu numai noi le avem le au si altii pe care ii consideram mai civilizati decat noi. Atat in Germania cat si in Austria, am intalnit locuri de vizitat in care explicatiile erau 90-95 % in germana, si erau locuri chiar cunoscute pe Tripadvisor ca fiind printre obiectivele de vizitat.

Pe de alta parte ei erau mandri ca sunt locuri la care ei tin si pe care le considera ca fiind in special ale lor, asadar sa consideram si noi acest muzeu ca fiind doar al nostru si sa fim mandri.

Felicitari, votat cu mare drag.

tata123 🔱AUTOR REVIEW
[19.02.18 08:50:52]
»

@mishu: Muzeul Căilor Ferate Române din București aduce la lumină doar o mică parte din importanța acestui mijloc de transport/comerț/legătură socială în viața unui stat. Căile ferate au constituit motorul dezvoltării economice a statului român, aflat la început de drum. Sunt atât de multe elemente care trebuiesc puse în valoare în acest domeniu. Mulțumesc pentru lectură, ecou și aprecieri.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][0 vot]
tata123 🔱AUTOR REVIEW
[26.02.20 12:16:19]
»

@all: Weekendul trecut am ajuns din nou la Muzeul CFR; accesul se face prin Gara de Nord - peronul 14; prețul biletelor a rămas neschimbat (4 lei/adult și 2 lei/copil).

Este un muzeu tematic vizitat mai ales de familiile cu copii, punctul de atracție fiind diorama de dimensiuni apreciabile. În interior este cald și față de acum 2 ani s-au mai schimbat/adăugat câteva exponate.

Numai bine!

Dan&Ema
[26.02.20 14:49:42]
»

@tata123:

Am fost cat p-aci sa vizitam si noi Muzeul CFR weekendul trecut. A ramas pe lista si cat de curand va fi.

Multumim pentru update.

Miroase a sina de tren si se aude glasul drag al rotilor de tren! ????

Nu am mai fost de vreo 10 ani la Muzeul CFR. Diorama este intr-adevar atractia majora pentru copii.

Numai bine! ????

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][1 vot]
tata123 🔱AUTOR REVIEW
[07.04.21 14:20:09]
»

@All:  Cu vreo 2 luni în urmă citeam cu tristețe o știre care a rămas de actualitate și astăzi: Muzeul CFR a fost închis pe perioadă nedeterminată. Motivul: instituția nu are acreditare de la Ministerul Culturii și nu există personal de specialitate (muzeograf, curator, restaurator). Și acest lucru se întâmplă în Anul  European al Căilor Ferate! Detalii aiciclubferoviar.ro/ministeru ... chis-muzeul-cfr; s-a scris destul de mult pe acest subiect în presa de la sfârșitul lunii ianuarie - început de februarie.

„Memoria​ domeniului feroviar” se șterge încet, încet...

Sfârșit SECȚIUNE Listă ECOURI scrise la articol

ROG REȚINEȚI:
  • Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
  • Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
  • Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație: in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o ÎNTREBARE NOUĂ
    (întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
SCRIE UN ECOU LA ACEST REVIEW
NOTĂ: Puteți folosi ptr formatarea ecoului: [b]...[/b], [i]...[/i], [q]...[/q]
EMOTICOANE ce pot fi folosite SHOW/HIDE
Sfârșit SECȚIUNE SCRIE ECOU

NOTĂ: Rubrica de mai jos vă permite să vă abonați (sau să vă dezabonați) la / de la notificări (înștiințări prin email) atunci când cineva răspunde unui text scris ca ecou mai sus.
Status Abonament Ecouri la acest review - abonament INACTIV [NU primiți înștiințări atunci când se scriu ecouri la acest review]
VREAU înștiințări pe mail când se postează ecouri la acest review
8 utilizatori sunt abonaţi la urmărirea acestui fir de discuţie (primesc instiinţări la adăugarea unui ecou):
ANILU, crismis, Dan&Ema, kelyboy, mihaelavoicu, mishu, tata123 🔱, Zoazore
Alte impresii din această RUBRICĂMuzeul Căilor Ferate:

    SOCIALs
Alătură-te comunității noastre

AGENȚIA DE TURISM AmFostAcolo.Travel:
SC Alacarte SRL | R.C.: J35/417/24.02.09 | RO 25182218 | Licența de turism 218 / 28.11.2018

 
[C] Copyright 2008-2024 AmFostAcolo.ro // Reproducerea integrală sau parţială a conţinutului este interzisă
AmFostAcolo® este marcă înregistrată
  • la final = [utf8mb4]; bMustChange=[]
  • pagină generată în 0.089516162872314 sec
    ecranul dvs: 1 x 1