ARTICOL ÎNCĂRCAT ÎN: 27.12.2017
--- M ---
GR. VÂRSTĂ: 50-60 ani
DIN: Roman [NT]
ÎNSCRIS: 13.01.13
STATUS: GOLD
LUNA
JUN-2017
TIMP CITIRE: 7 MIN

Drumul la Kusadasi in regie proprie!

TIPĂREȘTE

Anul acesta destinatia de vacanta a fost Kusadasi, pentru a doua oara aici si a treia in zona…

Deci, plecam dupa cateva ore de somn la cinci dimineata, drum fara probleme pe RO, alimentam la intrare in Giurgiu, ne freshuim putin la benzinarie, si trecem la vecini… Pe pod, coada de masini dupa ceva camioane, asa ca oprim surprinsi … Vin altii din spate care depasesc si se tot duc… Gandim: nesimtitii! Si hai dupa ei… De fapt coada era dupa niste masini fara sofer oprite pe pod…

Control formal facut de un vames bulgar, trecem dincolo si cautam ghereta unde schimbam de obicei ceva leva si luam si vigneta… Ghereta s-a mutat mai la stanga si a devenit chiosc, personajul la ghiseu este acelasi ca acum cativa ani, te intrebi firesc daca are si el casa…

Aveam o informatie ca vigneta a ajuns la 9 euroi… Intreb cat costa vigneta, pe leva este 15 leva, de obicei mai am ceva leva din ture anterioare, asa ca iau vigneta pe leva, mai schimb si 200 leva sa avem de benzina, si ne inhamam la drum prin Byala -

Veliko - Gurkovo - Nova Zagora… La Veliko reperam din mers pe partea stanga cetatea si liftul inclinat ca la Cetatea Rasnov, retinem pentru o eventuala oprire cu alta ocazie si dam bice…

In general, pe RO mai tine cu viteza, dar afara incercam sa mergem regulamentar, dupa ce am pierdut in 2014 destul timp pentru a putea plati un radar luat in tara otomana…

Dupa Veliko luptam ceva sa mai scapam de camioane, peisajul este placut ochilor, la Gurkovo luptam cu ceva gropi in asfalt, inca putin si ajungem la Nova Zagora …

La Nova Zagora nu intentionam sa mai urcam pe autostrada spre Yambol, ca in turele anterioare, ci la iesire din NZ facem giratoriul aparut intre timp si o luam spre sud spre Radevo pe un drum despre care nu am gasit mare lucru ca si informatii…

Deci Radevo - Mlekarevo - Novoselets - Radetski - termocentrala drum impecabil si bun la foarte bun in continuare, mai putin in Polski Gradets unde o rampa descendenta pe care vii normal cu 80-90 km la ora se termina brusc cu niste hartoape de toata jena si unde diverse chestii neancorate au inceput sa zboare prin masina in timpul franarii… In PG de asemenea drum de toata jena, am crosetat diversele hartoape, dupa care am continuat spre Madrets - Glavan si tot inainte spre Svilengrad pe un drum in general foarte bun, prin zone frumoase, unde arareori dai de vreo masina…

Desi intentionam sa alimentam la SV la prima benzinarie dupa autostrada, n-am reusit din cauza de ceva santier, asa ca am intrat pe autostrada sa-i facem safteaua, intram in Kapitan Andreevo unde din 3 benzinarii in perioada de glorie, a ramas doar LukOil si ala partial deschis… Alimentam, dam de garduri spre vama, suntem ca-n filme cu prosti, ne intoarcem pe unde am venit si reintram pe autostrada, dam de sirul nesfarsit de camioane, depasim usor, apoi vama BG care intre timp este finalizata si este pe masura celei otomane…

Coada la vama, pe ambele parti, rabdare-rabdare, trecem in TR, iar coada, cand ne mai apropiem ne ia oarecum la ochi un turcalet cu moaca de pusti cu nadragi cazuti si pistol la cingatoare, face ce face si mai deschide un ghiseu, sunt in dreptul unei gauri in trotuar, striga ala cu pistol ceva si imi deseneaza un traseu imaginar sa ies din rand sa trec la proaspat deschisul ghiseu… Ma conformez, ca mai scapam astfel de cateva masini, cu actele nu sunt probleme, dau mai infata si suna comanda’’deschide portbagaj! ’’

Cobor, descui portbagajul ca asa-i modelul, se uita ala lung si i se pune pata pe un rucsacel… Ma intreaba ce-i in el, povestesc, dupa care vrea sa vada, scot cam tot ce-i povestisem, pare multumit si da cu deshtul pe o tableta si pot sa trec mai departe… Fata de 2014 cand dupa bagaj control ne-au lipit un colant pe pasaport, acum treaba este electronica, iar cand ajungem la ultima bariera turcul se uita in monitor si zice ok si pac ridica bariera…

La Edirne intram pe autostrada sa ocolim orasul avand temele mai bine facute, avem pe hgs inca 14 lire din anii trecuti, deci nu trebuie sa reincarcam, inainte de poarta de taxare facem dreapta si am ocolit Edirne, fost Adrianopol si capitala imperiului otoman inainte de caderea Constantinopolului…

Ar trebui mai mult timp pentru toate, iesim in drumul expres spre Havsa si viram spre Gelibolu, intr-un peisaj de un verde neasteptat, pe drum ne cam zgaltaie vantul, apoi vin niste stropi imensi, ploaie turceasca, ce sa-i faci…!

La Kesan lucrari ample, pasarela noua, niste gropi imense pe care drumul restrictionat le ocoleste si despre care nu stim mare lucru, apoi de la Gelibolu la Eceabat drumul a devenit aproape expres, de ramai siderat cum se misca turcaletii, ajungem la ferry si intram printre ultimii si pana sa ne desmeticim deja a inceput traversarea…

La Canakkale prindem din plin aglomeratia de seara, reusim sa iesim usor la larg si mergem intins la Kukukuyu, unde ne cazam la Berk.

Ziua urmatoare vizitam in fuga Cetatea Assos, dupa care ne inhamam cu rabdare spre Izmir, drum din ce in ce mai aglomerat si mai restrictionat de semafoare, stam uneori mai multe ture la un semafor, alimentam undeva la un Petrol Ofissi, benzina este intre 4,85 si 4,99 TL cam peste tot, ceea ce la 3,9 TL pe un euro inseamna ca este mai ieftin decat in anii anteriori, si dupa alti nervi cu traficul ajungem la autostrada mai indispusi decat alta data din cauza traficului… Am ajuns la un moment dat sa rulam la peste 100 km incadrati pe 6 (sase!) benzi pe sens, ceea ce mi se parea incredibil in TR!

Traficul s-a relaxat oarecum dupa iesirea spre Cemse, insa ca idee a fost mult mai aglomerat decat in turele anterioare…

 

De principiu, la Kusadasi se poate ajunge iesind de pe autostrada pentru Solciuk, sau dupa inca cateva zeci de km si dupa ce treci printr-un tunel de 3 km se iese de pe autostrada pentru Soke, si se trece dealul la Kusadasi… Cum destinatia noastra era in sudul Kusadasi pe Long Beach, am iesit la Soke, cunoastem drumul asa ca nu-s probleme, rulati regulamentar ca noi am gasit radar si la dus si la intors, bafta noastra ca era pe contrasens… Trebuie sa mentionez ca cetatenii straini nu pot plati amenzile de circulatie decat la taxe si impozite locale si ca amenda odata intrata in sistem insoteste masina si este posibil daca nu platiti sa platiti in vama la iesire…!

* * *

La intoarcere am iesit tot prin Soke, la Izmir am luat-o spre nord spre Manisa-Akhisar-Balikesir-Bandirma, traseu pe care desi era trafic aproape bara la bara se rula la peste 100 km pe doua benzi fara probleme, poate doar cei fara multa experienta de trafic sa aiba emotii… Singura constipatie a fost la Akhisar unde drumul expres nu are centura si am servit semafoare impreuna cu traficul local…

Mai trebuie sa mentionez ca benzina de la Petrol Ofissi nu era asa de buna pentru catararile de pe traseul de intoarcere, masina tragea greu de 110 la deal cu a 4-a, imediat dupa o realimentare la un Shell treaba s-a schimbat si mergea a 5-a cu 120 la deal…

La Bandirma am ajuns in port cautand un ferry de Tekirdag despre care aveam informatii vagi de pe net, treaba fantezista si pentru turcaleti, ulterior am gasit ca exista acele ferry doar pentru camioane, ca trag la Erdek, dar merg noaptea doua intr-un sens si doua in celalalt, asa ca am coborat la Cardak pe un expres unde ne-am facut de cap din lipsa de trafic si unde am facut coada vreo doua ceasuri sa trecem balta…

La imbarcare pe ferry s-a facut control la portbagaj, treaba care se facea si la Bandirma…

La Kesan din cauza de intuneric si santier n-am vazut un indicator mic de Havsa, si am ratat selectia si a trebuit sa revenim…

Apoi Havsa, iar centura, ocolim Edirne, apoi spre vama pe un drum luminat ca ziua, iar in vama am stat mai bine de o ora deoarece desi au un numar mare de porti de trecere, nu era deschisa decat cate una pe fiecare sens, in conditii de weekend si de turci in miscare…

Dupa intrare in BG am mers in Kapitan Andreevo sa alimentam la LukOil dar era inchis, ramanea alternativa benzinariei din Svilengrad, insa am gasit pe marginea autostrazii o benzinarie unde am alimentat cu 2,2 leva litrul de benzina, cam scump avand in vedere ca peste cateva ore la Burgas am vazut ca benzina era 1,8 leva… De retinut ca langa benzinaria de pe autostrada era casa de schimb valutar nonstop care schimba euro la oficial cu 1,95 leva!

Dupa ceva shopingareala la Burgas si la Varna, am luat-o spre casa, intrand in tara pe la Calarasi!

 

Ca si concluzie, next time la Edremit o sa mergem spre Balikesir si o sa coboram spre Izmir, sau se mai poate de la Bergama la Akhisar si apoi la Izmir, zone mai aerisite pe unde te mai poti da in voie cu masina…!

Cam asta a fost drumul nostru de anul asta, singurul inconvenient a fost caldura prea mare pentru noi, mai ales pe partea asiatica unde cum opreai AC simteai cum se incalzeste masina…

Drumuri bune la toata lumea si sa povestiti!

Citește și CONTINUAREA aici

[fb]
---
Trimis de felixon in 27.12.17 22:50:38
Validat / Publicat: 27.12.17 23:36:26
INFO ADIȚIONALE
  • Nu a fost singura vizită/vacanţă în TURCIA.

VIZUALIZĂRI: 8074 TIPĂREȘTE ARTICOL + ECOURISAU ARTICOL fără ECOURI
SESIZEAZĂ
conținut, limbaj

5 ecouri scrise, până acum, la acest articol

NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (felixon); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
EVIDENTIAȚI ARTICOLELE CU ADEVĂRAT UTILE!
Dacă impresiile de mai sus v-au impresionat prin utilitate, calitate etc folosiți linkurile de mai jos, prin care puteți acorda articolului un BONUS în Puncte de Mulțumire-Apreciere (PMA) articolului.
Puteți VOTA acest articol:
[900 PMA] [450 PMA]
PUNCTAJ CRT: 1000 PMA (std) PLUS 9900 PMA (din 11 voturi)

ECOURI la acest articol

5 ecouri scrise, până acum

webmasterX [27.12.17 23:08:27] »

Mutat, la reorganizare, în rubrica "Drumul spre Kusadasi, Cu mașina la Marea Egee" (deja existentă pe sait)

[Rubrica inițială: BUFFER CĂLĂTORIE]

adrianbogdan [28.12.17 07:37:55] »

Buna!

La ferry din Bandairma sau Erdek spre Tekirdag sau Asyaport intodeauna (am vazut si chiar am traversat) la sfarsit dupa ce incarca autocamioanele de marfa in putinul loc ramas incarca autoturisme. Tarifele de care imi aduc aminte sunt: Tekirdag - Bandirma 180 lire turcesti /auto si traseul folosit de mine Asyaport- Erdek 130 lire turcesti/auto.

Fata de cat as fi ocolit daca mergeam terestru personal am fost multumiti mai ales ca am si dormit vreo 3 ore deorece traseul a fost facut pe timpul noptii.

Calatorii frumoase va doresc!

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][0 vot]
felixon [28.12.17 08:13:29] »

@adrianbogdan:

multumesc de info!

o intrebare, ai gasit info pe net sau la fatza locului?

noi am ajuns la bandirma pe la 16 30' si daca ar fi fost sa stam pe noapte pierdeam mai mult timp... o traversare de 3 ore poate fi timp de odihna sau o minicroaziera, depinde in ce pozitie te afli... daca poti detalia un pic...

multumesc!

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][0 vot]
adrianbogdan [28.12.17 08:39:08] »

@felixon: Buna! am gasit ceva informatii pe un forum in turca, cand am plecat de acasa stiam ca am ferry la ora 17 si 21 din Tekirdag sau Asyaport Barbaros - adica 5 km fata de portul din Tekirdag, traversarea cum stiam eu era pt Bandirma dar la fata locului in portul Tekirdag nu aveam traversare decat pt ora 17.

Pentru traversare ne-au indrumat din portul Tekirdag spre Asyaport pentru o traversare la orele 21 aceasta traversare a avut destinatie portul Erdek foarte aproape de Bandirma.

Noi am fost multumiti cu odihna ,timp si pret.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][0 vot]
felixon [28.12.17 11:06:58] »

@adrianbogdan: ok! multumesc mult! noua ne-a venit ideea in timp ce eram la atlantique, dar prinsi cu programul de acolo nu am reusit sa aprofundam... cu siguranta data viitoare vom incerca noua ruta.

inca odata multumesc!

Sfârșit SECȚIUNE Listă ECOURI scrise la articol

ROG REȚINEȚI:
  • Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
  • Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
  • Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație: in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o ÎNTREBARE NOUĂ
    (întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
SCRIE UN ECOU LA ACEST REVIEW
NOTĂ: Puteți folosi ptr formatarea ecoului: [b]...[/b], [i]...[/i], [q]...[/q]
EMOTICOANE ce pot fi folosite SHOW/HIDE
Sfârșit SECȚIUNE SCRIE ECOU

NOTĂ: Rubrica de mai jos vă permite să vă abonați (sau să vă dezabonați) la / de la notificări (înștiințări prin email) atunci când cineva răspunde unui text scris ca ecou mai sus.
Status Abonament Ecouri la acest review - abonament INACTIV [NU primiți înștiințări atunci când se scriu ecouri la acest review]
VREAU înștiințări pe mail când se postează ecouri la acest review
2 utilizatori sunt abonaţi la urmărirea acestui fir de discuţie (primesc instiinţări la adăugarea unui ecou):
adrianbogdan, felixon
Alte articole din această RUBRICĂDrumul spre Kusadasi:


    SOCIALs
Alătură-te comunității noastre

AGENȚIA DE TURISM AmFostAcolo.Travel:
SC Alacarte SRL | R.C.: J35/417/24.02.09 | RO 25182218 | Licența de turism 218 / 28.11.2018

 
[C] Copyright 2008-2024 AmFostAcolo.ro // Reproducerea integrală sau parţială a conţinutului este interzisă
AmFostAcolo® este marcă înregistrată
  • la final = [utf8mb4]; bMustChange=[]
  • pagină generată în 0.050912141799927 sec
    ecranul dvs: 1 x 1