Drept la replică
Asadar, ia-ta ca in abia in 1 martie am reusit sa imi fac timp sa lamuresc unele lucruri si sa fac uz de acest drept la replica pe care il pun la dispozitie cei de la am fost acolo.
Legat de aceasta situatie se impun urmatoarele precizari.
Eu va prezint aici situati dpdv al hotelierului, dar voi caut sa fiu cat de obiectiv cu putinta.
1. A devenit o adevarata manie a turistilor ca la cea mai mica nemultumire sa se razbune pe unitatea hoteliera in maniera asta, aruncand cu invective, critici mai mult sau mai putin obiective, corecte. Eu inteleg ca sistemul de reviewuri este necesar, pentru ca da oamenilor posibilitatea sa se informeze in prealabil despre locatia unde vor merge, insa ar fi nevoie de un grad de onestitate mai mare. Nu stiu daca ati observant (eu da), dar majoritatea celor care gasesc timp sa scrie sunt doar cei care dintr-un motiv sau altul sunt nemultumitii. Ca atare acest loc a devenit mai degraba un loc de deversare a frustrarilor decat o modalitate de a oferi informatii corecte si pertinente. La mine in locatie din 2008 incoace au trecut probabil sute, daca nu peste o mie de oameni, si cu toate astea avem 6 revieuri, pentru ca omul multumit nu are timp de postat pe net, el isi vede de viata cotidiana dupa vacanta.
De asemenea a devenit practica, ca reactie la faptul ca aproape doar nemultumitii posteaza, hotalierii sa isi posteze singuri reviewuri de proslavire sub identitati false. Eu unul nu fac asta pentru ca mi se pare sub demnitatea mea, doar remarc un lucru pe care il suspectez.
2. Sa revenim la situatia din 28 dec 2015 - 3 ian 2016.
Voi face un rezumat succint.
Noi avem 10 camere si un apartament. Grupul a rezervat toata locatia, cu singura rezerva ca 6 din camere s-au ocupat in 28.12 urmand ca in 30 sa vina si restul grupului; sa vina in 30.12, cu plecare toata lumea pe 3 ian.
Zis si facut, au ajuns primii 10-12 oaspeti in 28, au fost cazati in camerele lor. Pentru mese, exact asa cum se negociase am povestit cu totii, ei au ales cele 2 tipuri de ciorba, felul 2, desert, o discutie amicala, fara nici o problema.
Ca o paranteza, dansii au achitat cu titlul de avans 30% din costul sejurului in luna Octombrie.
A doua zi la fel, dupa cina, in jur de ora 22 dansii m-au chemat sa discutam ce urma sa servim pentru seara de 30, ziua 3. Tot atunci au achitat si restul de 70% din costul sejurului. Pentru acesti bani le-am eliberat bon fiscal emis de casa de marcat, precum si factura fiscala celor care mi-au solicitat asta.
De ce gasesc ca e relevant acest aspect? Pai e simplu, daca era totul asa de cosmar, o casa a groazei cum scriu acum dansii, de ce oare au mai platit acesti bani la 2 zile dupa ce se cazasera dansii? De ce nu plecat, fugind departe unde vedeau cu ochii? Va spun eu de ce. Pentru ca totul era f bine, in casa era cald, in ciuda celor -18 grade de afara, mancarea era proaspata si buna astfel incat dansii au fost cei care m-au chemat sa imi achite banii.
Ce s-a intamplat mai departe poate parea complicat, dar e f simplu de fapt, tine de natura umana.
Dar sa ma explic. In 30 au venit restul turistilor.
Care bineinteles au aparut la ore diferite, intre orele 13-14 pana la ora 20. Fiecare din ei cu pretentia de a fi serviti cu mancare calda la sosire. Avand in vedere ca se negociase clar, demipensiune, cu mic dejun si cina, intre orele 12-19 in locatie era o singura persoana, ale carei atributii erau sa cazeze turistii, sa ii conduca la camere. Cand insa acestia au cerut de mancare, ca deh, erau de pe drum, fata s-a straduit sa le pregateasca. Doar ca pentru ca nu facea parte din meniul negociat nu eram pregatiti sa servim si pranz, si in acelasi timp, aceeasi persoana sa si conduca la camere. Motiv din care noilor veniti li s-a parut totul f dezorganizat, si cel putin cu ei s-a plecat cu stangul. Ce incepe prost se termina si mai prost zicea un intelept candva. Aici ar fi trebuit ca liderul grupului, cel cu care se negociase clar mic dejun si cina incepand cu ora 20:00 ar fi trebuit sa intervina si sa explice ca pranzul nu facea parte din oferta. Nu ca ne-am fi zgarcit la o farfurie de ciorba, insa ar fi trebuit sa mai fie inca o persoana acolo ca lucrurile sa fie sub control.
Cum de la un mar stricat se strica toata lada asa am patit noi cu turistii cazati la apartament. Apartamentul este o locatie separata, o cladire mai mica de circa 70 m2 situata in curtea pensiunii, care e o locatie mai alfel, care are un pat cu baldachin, semineu propriu, sauna proprie, o cada din piatra in mijlocul camerei. Ma rog, intelegeti probabil dvs ideea si scopul.
Aici am cazat o familie, fam S. Din punctul meu de vedere ei sunt autorii morali ai dezastrului la care am ajuns in final. Prima surpriza neplacuta din partea lor, desi se negociase un tarif de 3500 ron pe 4 nopti, 2 adulti si 2 copii pentru apartament, demipensiune, odata ajunsi la noi ei au inceput un soi de negociere. Au inceput prin a critica totul, ca deh, daca ataci si il pui in defensiva pe adversar probabil ca vei primi un pret mai bun. Dupa critici a urmat o discutie in care ne-au anuntat ca ei vor sa stea doar 3 nopti pentru care ne vor plati 2500 ron, ca atat face in opinia lor locul. Orice hotelier stie ca in 30 decembrie e absolut imposibil sa mai gasesti client, de aceea se plateste avans, si sejurul se achita de obicei inainte. Asa incat dansii, care ne-au marturisit ca detin o pensiune si ei, stiau bine asta, si practic m-au santajat punadu-ma in situatia de a accepta ce vor ei sau sa raman cu apartamentul gol.
Am purtat discutia la ei in apt, unde erau 45 de grade avand in vedere ca era caldura de la soba din sauna si de la semineul din incapere.
Cu asta s-a incheiat si greaua zi de 30, si am sperat ca odata ce toata lumea s-a cazat nu vom mai avea de facut decat sa le oferim mesele, inclusiv cea de Revelion si totul va fi bine.
In dimineata zilei de 31 pe cand venisem sa pun lemne in centrala am fost intampinat de d-na S. Era nemultumita ca focul din apartamentul ei trebuie intretinut cu lemne si ca ea nu are chef sa faca asta si prin urmare sa ii returnez banii ca vrea sa plece. Avand in vedere discutia cu negocierea facuta cu japca din ajun nu mai eram deloc dispus sa fac concesii acestei personae asa ca I-am spus f scurt si direct "NU". Te-ai fi asteptat ca omul care vine la munte sa stie ca acolo e frig iarna, ca incalzirea se face pe lemne, si ca a baga lemne in foc face parte din farmecul locului.
Ca urmare dansa a gasit de cuviinta sa atate grupul impotriva noastra, sa gasesca tot felul de nemultumiri, printre care cea mai grosolana mi s-a parut pretentia de a le aduce grup de lautari in noaptea de 31 dec. Oricine stie ca nu ai cum gasi lautari in 31 daca nu ai vb cu ei din timp, si in plus la evenimente acestia cer sume de minim 1000 euro, bani pe care evident nu eram dispus sa ii platesc, nefiind negociat in pachet.
Aceasta persoana a starnit si pe ceilalti impotriva noastra si lucrurile au degenerat spre ridicol cand ei au chemat interventia ISU sub pretextul ca ar fi pericol de incendiu.
Fam S. intr-adevar detine o pensiune numita Casuta cu ponei din Bran. Afland lucrul acesta am vrut, de curiozitate, sa aflu cum se descurca in turism cei care ne critica pe noi atat de aspru. Si, ce sa vezi, tot pe acest site locatia dumnealor, are niste revieuri jalnice, venind sa intregeasca parca parerea mea deja formata de dansii. Cand critici cu atata usurinta ar trebui tu insuti sa fi fara de pata, d-na.
De precizat ca pensiunea a fost contruita cu fonduri europene si prin urmare aveam si avem toata autorizatiile, inclusiv cea f greu de obtinut de la pompieri. Au venit acestia, au constat ca nu e nici o problema si au plecat.
E corect sa spun ca din acest moment nu am mai avut o comunicare prea placuta cu grupul, si nu a mai fost placut la noi asa incat in ultima zi ei au hotarat ca nu mai vor sa stea, si ca sa le returnez suma de 5000 ron, in caz contrar, au amenintat cu plangeri pe internet, ANAF, OPC si altele.
Bineinteles ca am refuzat santajul, si ca urmare o ploaie de comentarii, pe care le-as numi tendentioase, rauvoitoare in prea putin bazate pe adevar, plangeri peste tot, intr-un cuvant circ.
In concluzie de final tot ce pot sa spun e ca stresul, viata cotidiana poate prea incarcata, neimplinirile de zi cu zi au transformat oamenii intr-un grup de nemultumiti latent care parca de abia asteapta un motiv ca, in loc sa se odihneasca, sa se bucure de vacanta, sa caute motive de nemultumire.
Si cam atat.
Trimis de Mandru22 in 28.02.16 21:43:51
- Nu a fost singura vizită/vacanţă în GURA RÂULUI [SB].
NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (Mandru22); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
- Coordonate GPS: 45.72002900 N, 23.95870100 E - CONFIRMATE
ECOURI la acest review
- Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
- Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
- Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație:
in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o
ÎNTREBARE NOUĂ
(întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
- Jul.2017 O cabana mizerabila la un pret de 3 stele — scris în 24.08.17 de Dimosu din SIBIU - nu recomandă
- Oct.2016 Loc minunat pentru a petrece timp in natura, o mulțime de aer proaspăt — scris în 31.10.16 de robert200 din DEARING, KS, USA - RECOMANDĂ
- Aug.2016 Acum se numeste Vila Septilicestilor :) — scris în 02.09.16 de Roxie din TIMIşOARA
- Aug.2016 Inselatorie — scris în 02.08.16 de Elena Ele din BUCUREşTI - nu recomandă
- Dec.2015 Casa Groazei! Evitați-o fără ezitare! — scris în 03.01.16 de lara26 din BUCUREşTI
- Dec.2015 Vacanta de Revelion de cosmar — scris în 02.01.16 de Bog01 din BUCURESTI - nu recomandă
- Dec.2015 Aceasta pensiune trebuie inchisa — scris în 02.01.16 de Stanoiud din BUCURESTI