ARTICOL ÎNCĂRCAT ÎN: 16.03.2014
  • *) Email NEFUNCȚIONAL
  • --- M ---
    GR. VÂRSTĂ: 40-50 ani
    DIN: Bucuresti
    ÎNSCRIS: 05.05.13
    STATUS: SENATOR
    DATE SEJUR
    MAR-2014
    DURATA: 1 zile
    cuplu fara copii

    GRAD SATISFACȚIE
    SERVICII:
    100.00%
    Încântat, fără reproș
    BUCĂTĂRIE ŞI MASĂ:
    100.00%
    Încântat, fără reproș
    CADRUL NATURAL:
    100.00%
    Încântat, fără reproș
    DISTRACŢ. / RELAXARE:
    95.00%
    Mulțumit, aproape încântat

    NOTARE MEDIE REZULTATĂ
    98.75%

    AUTORUL ar RECOMANDA
    această destinaţie unui prieten sau cunoscut
    TIMP CITIRE: 10 MIN

    Evadare de o zi (pentru... capitaliști)

    TIPĂREȘTE

    aDe la începutul anului, parcă trăiesc într-un roman de Kafka. Bine, de fapt, trăiesc în România...

    Cert e că, departe de a spera la vreo escapadă romantică, toate weekend-urile mi-au fost anoste. Chiar și acesta nu părea a se deosebi de restul, până când, vineri, jumătatea-mi, plictisită, probabil, de varietatea multiliniară a sfârșiturilor de săptămână, mi-a trimis un SMS. SMS, deoarece la telefon nu pot răspunde oricând vrea ea, adică mereu. Iar SMS-ul a conținut (culmea!) o idee genială. Cu tot sentimentul uriaș de vinovăție, am fost de acord să trag chiulul, măcar pentru o zi. Mai ales că era cea mai călduroasă zi din această lună, ploioasă, până acum, precum în cântecul lui Alifantis.

    Pentru că sugestia era o vizită la Castel. La Castelul pe care eu îl mai văzusem – obligație de serviciu – dar ea, nu. Castelul, despre care îi povestisem că e mai frumos decât acel chateau par excellence, Neuschwanstein, care a fost cireașa de pe tortul expediției din vara lui 2011. Și vorbesc aici, de fapt, despre Castelul de pe versanții reședinței regale, cu nume biblic, Sinaia.

    Îmi scăpase acest detaliu, că Peleș înseamnă Cingătoare.

    Și că, în Salonul Arab, cinci orificii – secate azi – făceau ca apa cristalină să se prelingă, discret și să răcorească atmosfera, căci – nu-i așa? - Șeherezada în felul acesta și-a răcorit nopțile acolo, într-alt Castel...

    Dar până acolo, până la Castel, adică, realitatea ne trezește. Iar această realitate se numește România. Am plecat din fața casei pe la opt dimineața, cu ideea de a ajunge la Castel cât mai devreme, ca să ne bucurăm de liniște, soare și munte. Din vechime, însă, locuitorii înțelepți ai acestor teritorii (da, iată, se pare că au existat și aceștia, deși, convins sunt, într-o minoritate absolută), ne-au îmbogățit moștenirea cu zicala: Socoteala din târg nu se potrivește cu cea de acasă.

    Pentru că...

    Cineva – nu din sferele înalte, cu siguranță – m-a pus să testez relativ noua autostradă A3, pe tronsonul ei care leagă Capitala de Orașul Câmpurilor Petrolifere. Știam, de la prieteni, că această autostradă este un fel de Diagon Alley, din celebrul Harry Potter, dar, puternic ancorat în cotidian, îmi spuneam că acestea sunt doar cârcote, din partea unor răsfățați ai sorții. Pentru necunoscători, Diagon Alley este o stradă invizibilă muritorilor de rând, fără vreun indicator, pe care intră numai cei aleși...

    Pentru că, o dată ajuns pe breteaua care te scoate, pe sub podul de la Otopeni, pe centura Capitalei, în lipsa oricărei semnalizări rutiere (hello, autoritate a drumurilor, e vorba de o autostradă, chiar dacă doar un ciot), am făcut-o la stânga, adică spre vest, știind că, la câțiva kilometri, dincolo de pădurea unde se ascunde Academia Națională de Informații, se rotunjește un sens giratoriu, cu ieșiri spre București și spre nordul geografic. Adică, gândeam eu, naiv, spre autostradă. Bun, la rondul cu pricina, am urmărit cu atenție semnalizarea rutieră: la stânga (spre sud), orașul, la dreapta (spre nord), DN1, spre Ploiești și înainte, cu semn de autostradă, Timișoara. Ura! Iată ce ambiție, mi-am zis, să indici traseul către autostrada secolului XXII... E adevărat, cu un ochi la sensul giratoriu și cu celălalt la potențialii mitocani (specific mioritici - șoferi ai unor mașini care, în Occident, ar fi doar apanajul high class) care ar încălca regulile simple ale priorității într-o astfel de situație (și bine am făcut, deoarece un tractor negru, cu însemnele Fabricii de Automobile Bavaria și cu număr care începea cu W – deși nu am înțeles niciodată de ce mitocanii preferă această literă, pe care am asociat-o mereu cu wimp, adică pămpălău – tocmai luase decizia să îmi taie fața), nu am percutat la realitatea înconjurătoare, adică un teren împânzit cu deșeuri și pet-uri... Asta și pentru că șoseaua avea două benzi pe sens, separate la mijloc printr-un perete de metal verde. Uite ce mizerie de autostradă, am comentat, frânând brusc, după un pod, în fața unui accident care bloca una dintre benzi. Cu tot cu echipajul de poliție din dotare. Partea stranie a fost cu sugrumarea celor două benzi pe sens într-una singură, ceea ce mi-a ridicat un mare semn de întrebare. Așa că am oprit în prima benzinărie, unde am întrebat o echipă de drumari unde este A3. Ori li s-a făcut milă de fața mea, ce probabil le sugera ceva aproape de idiotul absolut, ori au crezut că sunt un șmecher care face mișto de ei, cert este că mi-au răspuns politicos, ba chiar l-au lăsat pe șeful lor – fapt pentru care le sunt recunoscător – să îmi explice că autostrada era la vreo 15 kilometri înapoi și că, mai bine, o luam pe DN1, pentru că, măcar, ajungeam la Ploiești. Iar șeful s-a ținut după mine, cu o privire compătimitoare, până când s-a convins că m-am întors. Măcar așa își putea petrece weekend-ul fără să aibă mustrări de conștiință, că a lăsat un ageamiu să ajungă la Timișoara fără rost.

    E adevărat, pe centura Ploieștiului am observat unde este incidentă autostrada și, la întoarcere, mi-am făcut damblaua să merg pe ea, doar ca să vă recomand, acum, tuturor, să nu faceți această greșeală. Pentru că autostrada sucombă brusc, lângă un cartier de vile/blocuri, fără nici un indicator, pe ceea ce este centura Bucureștiului. Bine, asta bănuiești, pentru că nu scrie nicăieri. Un singur indicator arată că, la stânga, poți ajunge la Urziceni. Drept care am luat-o la dreapta și, după câțiva kilometri, am ajuns la podul de la Otopeni. Asta, ca să îmi dau seama că, dimineață, dacă vroiam să ajung la autostradă, trebuia să o fac la dreapta, înapoi, spre oraș, nu la stânga...

    Deci, cine vrea să ajungă la munte, dinspre București, să folosească cu încredere DN1. Asta, cel puțin, pentru următorul secol, când, fie se va renunța la mersul pe șosea, în favoarea zborului, fie se va construi și în această țară o autostradă...

    În rest, drumul este în regulă, cu veșnica excepție care se numește Comarnic. Sincer, dacă aș fi primarul acestei localități, aș interzice traficul, pentru că ce vină au bieții oameni, dacă vor să treacă de pe o parte pe cealaltă a străzii, pentru a-și strânge mâna? Iar autovehiculele? Mare brânză, să ocolească prin altă parte. Ce dacă singurul drum turistic ce străbate munții trece pe aici? Până la urmă, chiar și Aurel Vlaicu a murit câțiva kilometri mai încolo, în aceeași încercare inutilă de a traversa Carpații.

    Ca să nu mai vorbesc despre faptul că toată poliția României a fost dizlocată pe DN1, suficient cât să nu observe, în singura porțiune de drum blocată cu semafoare, căruța cu lemne (furate?) care ținea, mândră, coloana de mașini (acolo, pe un Drum European, pe unde are voie să circule, nu?)

    De ce nu vin turiștii străini în România?

    Sinaia...

    O faci la stânga, ca să intri în oraș și te lovești de utilajele care lucrează la modernizare. Te bucuri, pentru că, în mod sigur, nepoții nepoților tăi se vor bucura de finalizarea lucrărilor. O faci la stânga, spre Furnica, și acolo te rătăcești. Un grup de turiști binevoitori te îndrumă spre Castel. Cobori, din nou, în DN1 și, după Policlinică, apare un sens giratoriu și un indicator. Abia o faci la stânga, când omul de la bariera care te blochează îți spune că trebuie să dai 10 lei ca să parchezi la „Cuțitul de Argint” și să mergi mai departe spre Castel, pe jos. La Neuschwanstein, parcarea costa 3 euro pe zi. Doar că acolo erau hectare, bine organizate. Aici, cu puțină atenție să nu îți distrugi sistemul de amortizare, puteai parca. Deși nu pe gustul meu, recomand gurmanzilor „Cuțitul de argint”, după ce i-am vizitat interiorul și am stat de vorbă cu personalul. Arată superb, un interior rustic și este un autohton All You Can Eat, cu produse din carne de porc. Poate părea cam scump, 49 de lei de persoană, pentru cei care au mai făcut cunoștință cu acest concept aiurea, spre Vest, dar, vă asigur, calitatea este 1000% peste ce am văzut eu (și chiar am văzut!)

    Aleea pietruită urcă blând spre Castel, cu o priveliște peste râul Peleș (Cingătoarea, vă amintiți?), spre o altă alee plină cu tarabele artizanilor (pe care am parcurs-o la întoarcere). Și imaginea Castelului, pe povârniș, este impresionantă. Cu o arhitectură terestră, departe de romanticul Neuschwanstein, punctează prin felul în care se integrează în decor. Nici nu e de mirare, după felul în care a fost conceput. Din păcate, etajul al doilea este închis sine die (nu sine deo!), de aceea nu se pot vedea camerele dedicate celor două genii, Enescu și Alecsandri (tot timpul mi-am pus întrebarea – de ce camerele astea au fost construite la etajul servitorilor?).

    Turul complet costă, din cauza asta, 50 de lei (față de 70 de lei, cu tot cu etajul doi). Fotografiatul în interior costă 32 de lei...

    La Neuschwanstein se plăteau, în 2011, doar 11 euro...

    Dar Peleșul este mult mai frumos și asta, fără falsă modestie. Nu voi da detalii arhitecturale, pentru că nu este domeniul meu de expertiză și pentru că ar fi plictisitor. Pot, doar, să amintesc, despre decorațiunile superbe din lemn, care, încă din holul principal, îți taie răsuflarea și despre împărțirea de-a dreptul științifică a interioarelor, cu sălile de muzică, biblioteca, budoarul reginei, dormitoarele oaspeților, saloanele persane, arabe sau turcești, camerele primului ministru sau ale doamnelor de onoare ce alcătuiau suita oaspeților. Toate, într-un sobru, dar impunător stil bavarez. Să nu uităm că Hohenzollern-ii își au reședința nu departe de castelele Regelui Lebădă...

    Asta ca să nu mai pomenesc nimic despre inovațiile tehnico-științifice ale Castelului, adică încălzirea centrală, curentul electric și băile cu canalizare.

    Monarhie germană într-un stat în curs de dezvoltare, nu?

    Apropo, Carol I – un modest prinț de 20 de ani – cunoștea vreo 7 limbi străine (româna a învățat-o într-un an)...

    Nu uitați să vizitați Cafeneaua de la intrare, la Economat... Chiar merită!

    Iar prânzul l-am luat – după vreo 40 de minute de căutare, pentru că uitasem unde e – la Irish House. Recomand locația cu mare plăcere, atât pentru decor, cât și pentru atmosferă. Curtea interioară, unde fuseseră scoase mesele, datorită vremii calde și însorite, era plină, așa că am stat înăuntru. Fumătorii sunt puși la colț, separat, ceea ce este un plus infinit pentru un restaurant românesc... Interiorul este cochet, cu mult lemn și false șemineuri. Muzică bună, în surdină, spre deosebire de multe alte localuri cu specific românesc, unde țipeuza (pardon, dizeuza) îți taie pofta de mâncare (și suflarea) cu muzica săltăreață și la un nivel de decibeli pentru care și Concorde-ul ar fi invidios. Iar prețurile versus calitate sunt de necombătut. Un mare of! Am nimerit St. Patrick’s Weekend (ținând cont că, anul ăsta, sfântul e sărbătorit pe 17 martie). Doar că, fără a lua măcar un Guinness, am ratat uriașa pălărie promoțională...

    Una peste alta, cu plusuri și minusuri, este o binemeritată evadare de-o zi din București. Pentru cei care nu au timp...


    [fb]
    ---
    Trimis de makuy* in 16.03.14 17:40:03
    Validat / Publicat: 16.03.14 18:41:32
    INFO ADIȚIONALE
    • Nu a fost singura vizită/vacanţă în SINAIA.

    VIZUALIZĂRI: 1965 TIPĂREȘTE ARTICOL + ECOURISAU ARTICOL fără ECOURI
    SESIZEAZĂ
    conținut, limbaj

    9 ecouri scrise, până acum, la acest articol

    NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (makuy*); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
    Poze atașate (se deschid în pg nouă)
    P01 Peleș - descoperind Castelul
    EVIDENTIAȚI ARTICOLELE CU ADEVĂRAT UTILE!
    Dacă impresiile de mai sus v-au impresionat prin utilitate, calitate etc folosiți linkurile de mai jos, prin care puteți acorda articolului un BONUS în Puncte de Mulțumire-Apreciere (PMA) articolului.
    Puteți VOTA acest articol:
    PUNCTAJ CRT: 1000 PMA (std) PLUS 27200 PMA (din 28 voturi)
    NOTĂ: Mulțumită numărului de voturi primit, articolului i-a fost alocat automat un SUPERBONUS în valoare de 2000 PMA.

    ECOURI la acest articol

    9 ecouri scrise, până acum

    ariciu
    [16.03.14 19:50:33]
    »

    Bun așa, mi-ai dat o idee super poate chiar pentru weekendul viitor dacă va fi frumos. Dar noi o vom lua pe A3. Ieșim prin Fundeni, Ștefănești și de acolo ață până la Ploiești. Vara trecută tot pe A3 ne-am dus spre munte. Bine, și din vina domnului care tot speră să prindă Porsche-ul ăla al poliției în acțiune. Până acum n-a avut noroc. Poate anul ăsta...

    RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][0 vot]
    makuy*AUTOR REVIEW
    [16.03.14 20:36:27]
    »

    Mulțumesc pentru corectură

    makuy*AUTOR REVIEW
    [16.03.14 20:41:27]
    »

    @ariciu:

    A, am uitat de Porsche... Păi, la vremea când autostrada sucomba, la poalele dealului cu blocuri/vile (eu încă nu știam asta), pe mijloc trona Porsche-le și încă un Logan al poliției. Și, iote franț, un polițist care sare spre mine și mă trage pe dreapta. Ioi, mi-am zis, fără legătură cu ziua de 15 martie, dar nici măcar nu am depășit 120 la oră, pe toată autostrada, deci, de unde și până unde?

    Omul s-a legitimat și m-a legitimat. În timp ce îmi căuta prin acte, își căuta și un motiv pentru care m-a oprit.

    Deodată, fericit, a zis: „A, văd că merge”. Ce? „Becul. Din mijlocul șoselei mi s-a părut că aveți ars becul pe stânga”...

    Și-a cerut scuze și mi-a urat drum bun: D

    Dar, vorba aia, am văzut Porsche-le... Chiar dacă staționar: D

    RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][0 vot]
    abancor CONS. ONORIFIC AFA / ROMÂNIA
    [16.03.14 21:23:47]
    »

    De la Hotel Furnica nu se mai poate coborî pe strada aia pe lîngă pompieri, spre Economat? Aia mi se pare cea mai comodă cale de acces.

    makuy*AUTOR REVIEW
    [16.03.14 21:57:43]
    »

    @abancor:

    Eu pe aceea am cautat-o, dar nu am dat de ea... Și, cu atâtea sensuri unice, nu am mai făcut încă un tur.

    Poate ne deslușește misterul @ariciu, săptămâna viitoare (dacă este frumos afară).

    ionescunic
    [16.03.14 22:01:50]
    »

    @abancor: eu stiu ca se poate, de ce nu? Dar nu am fost niciodata cu masina doar pe jos, cu autopicioarele adica...

    abancor CONS. ONORIFIC AFA / ROMÂNIA
    [16.03.14 22:39:28]
    »

    Și eu știam la fel, mai mult, am și recomandat acel acces într-un review pe aici pe undeva, așa că mă interesa să aflu dacă nu cumva am dezinformat, sau informația nu mai e actuală.

    Normal ar fi să poți ajunge ceva mai jos de pompieri, unde e o parcare, pentru că mai departe e o poartă care restricționează accesul, dar, probabil, clienții hotelului Economat pot trece de acea poartă și parca chiar la hotel. Poate și clienții restaurantului pot avea acces în parcarea de jos. Poate și cine dorește numai să se intereseze de cazare la hotel are acces. În tot cazul, chiar dacă parchezi la Furnica, tot e cel mai apropiat și convenabil acces.

    RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][0 vot]
    haiduc
    [17.03.14 00:53:09]
    »

    @abancor:

    In 2012 am parcat in spatele cafenelei fara probleme.

    Am urcat spre cota 1400, pe strada Furnica am luat dreapta la strada Saniusului care m-a adus pana la locul de parcare.

    Sunt doua parcari si aia din stanga e m-ai aproape: goo.gl/maps/kDTMX

    RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][1 vot]
    haiduc
    [17.03.14 00:57:56]
    »

    @makuy:

    Ai si votul meu.

    Nu uita ca Autostrada Soarelui A1 s-a terminat in vre-o 7 ani.

    In 2012 am plecat pe A3 dar de atunci prefer DN1, e mult m-ai placut.

    Sfârșit SECȚIUNE Listă ECOURI scrise la articol

    ROG REȚINEȚI:
    • Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
    • Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
    • Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație: in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o ÎNTREBARE NOUĂ
      (întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
    SCRIE UN ECOU LA ACEST REVIEW
    NOTĂ: Puteți folosi ptr formatarea ecoului: [b]...[/b], [i]...[/i], [q]...[/q]
    EMOTICOANE ce pot fi folosite SHOW/HIDE
    Sfârșit SECȚIUNE SCRIE ECOU

    NOTĂ: Rubrica de mai jos vă permite să vă abonați (sau să vă dezabonați) la / de la notificări (înștiințări prin email) atunci când cineva răspunde unui text scris ca ecou mai sus.
    Status Abonament Ecouri la acest review - abonament INACTIV [NU primiți înștiințări atunci când se scriu ecouri la acest review]
    VREAU înștiințări pe mail când se postează ecouri la acest review
    4 utilizatori sunt abonaţi la urmărirea acestui fir de discuţie (primesc instiinţări la adăugarea unui ecou):
    abancor, ariciu, haiduc, makuy*
    Alte impresii din această RUBRICĂCastelele Peleș şi Pelişor:


      SOCIALs
    Alătură-te comunității noastre

    AGENȚIA DE TURISM AmFostAcolo.Travel:
    SC Alacarte SRL | R.C.: J35/417/24.02.09 | RO 25182218 | Licența de turism 218 / 28.11.2018

     
    [C] Copyright 2008-2024 AmFostAcolo.ro // Reproducerea integrală sau parţială a conţinutului este interzisă
    AmFostAcolo® este marcă înregistrată
  • la final = [utf8mb4]; bMustChange=[]
  • pagină generată în 0.045959949493408 sec
    ecranul dvs: 1 x 1