ARTICOL ÎNCĂRCAT ÎN: 04.03.2014
GR. VÂRSTĂ: 30-40 ani
DIN: Radauti
ÎNSCRIS: 24.01.11
STATUS: SENATOR
DATE SEJUR
FEB-2014
DURATA: 1 zile
cuplu fara copii

GRAD SATISFACȚIE
CADRUL NATURAL:
70.00%
Satisfăcător
DISTRACŢ. / RELAXARE:
90.00%
Mulțumit, mici obiecții

NOTARE MEDIE REZULTATĂ
80.00%

AUTORUL ar RECOMANDA
această destinaţie unui prieten sau cunoscut
TIMP CITIRE: 12 MIN

Poartă de intrare in Turcia - oras mai putin turistic

TIPĂREȘTE

In Izmir am fost de doua ori. Prima data acum un an si ceva cand am venit cu MSC Divina, in portul din Izmir, si a doua oara acum cateva zile cand am venit cu avionul.

La prima vizita, deoarece vasul nu statea foarte mult in port, am ales sa vizitam orasul in loc sa mergem la Efes sau Pergamon (unde totul ar fi fost pe fuga si-n mega-aglomeratie – era si vara; si acolo se duceau si toate autocarele vasului). De la vizita de atunci, am ramas cu dorinta de a mai veni o data la Izmir si de a vizita obiectivele de pe langa el mai pe indelete.

La a doua vizita am inchiriat masina din aeroport si am facut obiectivele importante (aflate la o distanta "acceptabila" de Izmir) in trei zile.

La prima vizita, orasul nu mi-a placut foarte tare, de aceea nici nu am mai scris atunci despre el. Pentru a doua vizita mi-ar fi trebuit niste informatii despre aeroport si rent-a-car si de aceea ma gandesc ca acest review s-ar putea sa fie util pentru unii. Am sa incerc sa fiu cat mai succint si sa pun la un loc informatiile din cele doua vizite – intr-un singur review. Reviewul nu-i nici pe departe complet, dar cred ca Izmirul merita cateva vorbe datorita aeroportului si faptului ca e punct de intrare in aceasta zona a Turciei, unde gasim obiective de top, ca Efes, Pergamon si altele.

Sa le luam pe rand.

Prima vizita – cu vasul de croaziera.

Vasele de croaziera acosteaza in portul Alsancak, care e foarte aproape de centrul orasului. Izmirul se afla la gura unui golf lung si se vad constructii de o parte si de alta a golfului. Vaporase locale, fac ture intre cele doau parti ale orasului.

Din port se pot lua taxiuri inspre Efes sau Pergamon, sau se poate face un tur al orasului cu taxiul. Era plin de taxiuri care asteptau clientii de pe vas. Cred ca fac bani frumosi de pe urma vaselor de croaziera. Pe langa taxiuri erau si multe calesti cu cai, care probabil merg pe Kordon.

In port erau cateva afise mari, care prezentau preturile (fixe) deci nu sunt probleme din acest punct de vedere. Un taxi dus-intors pana la Efes si Casa Fecioarei – 120 de euro, pt. 4 persoane. Ceea ce vine 30 de euro de persoana – relativ ok. Distanta e destul de mare pana la Efes. Acolo taxiurile de obicei, lasa clientii la poarte de sus a Efesului si-i asteapta la Poarta 1; dupa care-i arunca si pana la casa fecioarei si inapoi la vas.

Un tur al orasului Izmir cu taxiul – 50 de euro. In tur erau incluse, Agora, Kadifekale (Castelul), Muzeul Etnografic si de Arheologie, Piata Konak, Kızlaragası Hanı, Moscheea Hisar, Kemeraltı Bazaar si Portul.

Am ales varianta cu busul turistic. 10 euro de persoana. Busul pleca direct din port.

Busul trece prima data pe Kordon, care e o strada de promenada, pe tarmul golfului, cu majoritatea hotelurilor de lux si mai multe restaurante. In aceasta zona, se afla si strada pietonala Kıbrıs Şehitleri (Eroii Ciprului), care e versiunea Istiklal Caddesi a Izmirului, cu mai multe magazine de firma, restaurante, Turcia moderna etc. Multe din denumirile din Izmir, au fost date unor sate de prin Cipru. Pe strada Kıbrıs Şehitleri, se poate ajunge pe jos direct din port. E la 2-3 minute distanta.

Autobuzul a continuat pe langa Piata Konak, unde se afla Turnul cu ceas si Moscheea Konak, inspre partea mai veche a orasului. Am trecut pe langa zona, unde se afla bazaarul, dar am zis ca-l vizitam la intoarcere.

Am ajuns la Agora, niste ruine a unei viechi piete de pe timpul lui Alexandru cel Mare. Pe timpul bizantinilor si otomanilor, zona a fost folosita drept cimitir, de aceea multe dintre ruinele mai vechi (ingropate) au ramas neatinse. In prezent se desfasoara sapaturi arheologice in zona. Nu am intrat inauntru, ci am aruncat cateva priviri de la gard. Autobuzul turistic a oprit vreo 5 minute si ne-a lasat sa pozam. Se vad cateva coloane si arcade, dar in afara de asta cam slaba treaba deocamdata. Poate vor descoperi mai multe in viitor.

Prin zona, sunt mai multe case vechi, intr-o stare destul de nasoala. Posibil sa fi fost afectate de incendiul de pe la sfarsitul razboiului, cand orasul a ars in mare parte. Deci – daca ar fi sa vin doar pentru Agora, nu cred ca merita (deocamdata) efortul.

Ne-am reimbarcat si am continuat inspre Muzeul de Arheologie. Autobuzul a urcat pe niste stradute destul de inguste, pe niste dealuri din apropiere. Am trecut si pe langa Muzeul Jucariilor (Oyun ve Oyuncak Muzesi) dar am ales sa nu coboram aici.

Muzeul de Arheologie si Muzeul Etnografic

Aici se gasesc doua muzee, unul langa altul. In gradinile de langa muzee, se gasesc mai multe amfore, sculpturi si sarcofage.

Am vizitat prima data Muzeul Etnografic, care e gratis.

Aici colectia e aranjata cronologic si este mai mult despre arte islamice. Sunt mai multe manechine, care arata diferite arte si meserii – tesatori, sticlari, tinichegii etc. si o evolutie cronologica a “cuibului conjugal”. Un sot sotie, acum cateva sute de ani, intr-o camera amenajata in stilul vremii si cum treptat costumatia celor doi si designul camerei se schimba cu trecerea timpului. Se pot observa caracteristici nomade, la inceput, iar mai apoi un fel de “asezare la vatra” si modernizare. Daca in aranjamentele ce prezinta locuinte mai vechi, se vad mai multe trasaturi arabe, mai apoi se pot vedea lucruri imprumutate de la greci, armeni, europeni etc. Destul de interesant muzeul. Nu e foarte mare si se face destul de usor.

Peste drum, de Muzeul Etnografic se gaseste Muzeul Arheologic care gazduieste mai multe obiecte gasite prin Izmir si prin orasele antice din zona. Aici la putere sunt greco-romanii.

Am fost singurii vizitatori prin Muzeu – si nu pare sa fie foarte vizitat. Au lumini cu senzori prin sali si prin vitrine (fac economie) si te simti destul de aiurea cand mergi in intuneric si incep sa-si faca avant neoanele sa porneasca.

Ce gasim in muzeu? Ceva statui (majoritatea fara cap); multe capuri fara corp etc. Ceramica, ceva sarcofage, mozaicuri etc. Ceea ce gasim prin majoritatea muzeelor tari de prin Europa. Le-a mai ramas si turcilor cate ceva.

Ce mi s-a parut cel mai interesant? Cateva statui de bronz, in special “Statuia Alergatorului” – de pe la 50-30 i. hr. Statuile de bronz sunt destul de rare, deoarece metalele erau foarte cautate – statuile erau topite si materialul refolosit. In putine muzee am vazut statui de bronz, iar Muzeul Arheologic din Izmir cred ca exceleaza la acest capitol. Nu au nici ei foarte multe, dar poti sa-ti faci o idee. Mai multe prin poze.

Am mers apoi, in Piata Konak, unde se afla Turnul cu Ceas si mica moschee Konak. Turnul cu Ceas e simbolul orasului Izmir si a fost ridicat pe la 1901. In afara de dat seminte la porumbei, nu prea ai ce face pe acolo. Cateva cladiri din zona sunt frumusele si vor sa redea un aer modern si de prosperitate – un fel de colonialism otoman. In apropiere se afla si Pontonul Konak, unde Eiffel (francezul cu turnul) a construit o cladire a vamii pe la 1800 si ceva. Din cate am inteles acea cladire a fost restaurata si transformata in Mall. Am vazut scris Konak Pier pe acolo, dar nu-mi amintesc sa-mi fi sarit ceva deosebit in ochi.

Dupa Piata Konak, am mers in cartierul bazarului, o zona numita KemerAltı. Aici sunt mai multe stradute labirintice pietonale, pline de comercianti. Pentru cine nu a mai vazut un bazar turcesc, zona poate parea interesanta.

Strazile sunt acoperite cu fel de fel de pelerine si cearsafuri, pentru a tine umbra cumparatorilor si nu prea poti admira cladirile. In zona bazaarului am trecut pe la: Hısar Camii (Moscheea Hısar) – o moschee destul de noua, nu mi s-a parut ceva deosebit; mai apoi KızlarAgası Hanı – un vechi han, transformat intr-un fel de Kapalı Carsı, al Izmirului. Frumusel – feeling de Grand Bazaar si parca inca mai au localnici, nu sunt axati doar pe turisti. Stradutele pe acolo, frumusele... iar shoppingul interesant. Sunt mai multe hanuri si moschei prin zona.

Cred ca aceasta zona a bazarului, ar fi atractia principala a orasului.

Dupa ce am facut ceva shopingareala, ne-am intors la o statie a busului turistic si ne-am intors in port. Am mai trecut si pe langa cele doua gari ale Izmirului: Basmane Garı si Alsancak Garı. Gari istorice din perioada revolutiei industriale, cand era la moda sa-ti faci o gara cat mai in centru. Mici si frumusele.

Pe langa Gara Alsancak, sunt cateva case vechi restaurate - unele dintre putinele care au scapat incendiului.

Intre cele doua gari, am mai trecut si pe langa parcul in care are loc in fiecare an Targul International din Izmir – (“Izmir International Fair; sau Uluslararası Izmir Fuarı) – un eveniment important in calendarul orasului, cand se face shopping destul de serios si la care sunt prezente multe companii importante. Nu am participat niciodata, dar am auzit ca e mare si renumit.

Intorsi in port, am luat-o la picior si pe Kıbrıs Sehitler Caddesi... dupa cum am spus la inceputul reviewului, shopping elegant, firme turcesti, precum Kotton, Waikiki etc.

Daca as veni cu masina in centru, as incerca sa ajung cat mai aproape de Konak sau Kordon si sa vizitez bazarul de la Kemeraltı si strada Kıbrıs Sehitleri. In afara de shopping, cam slaba miscare prin Izmir.

Dintre obiectivele pe care nu le-am vazut, se mai numara Castelul si un lift, facut de un evreu. Orasul e mare si intins si nu stiu daca merita efortul unei vizite, daca sunteti cu masina proprie. Traficul poate fi destul de dificil. O idee poate fi sa parcati undeva pe langa ruta busului turistic si sa mergeti cu acesta.

Partea a doua – a doua vizita.

Aeroportul Adnan Menderes (adnanmenderesairport.com)

Dupa aeroportul Ataturk, si Sabiha Gokcen din Istanbul, aeroportul international de la Izmir este printre cele mai mari si reprezinta o poarta importanta de intrare in Turcia. Sunt mai multe companii low cost cu rute internationale.

Aeroportul e destul de maricel si frumusel si se afla la vreo 18 km sud de Izmir.

Inchirierea unei masini.

Mi-am pierdut mult timp, incercand sa gasesc cea mai buna si mai economica metoda de inchiriere a unei masini. Am scos o lista a companiilor de pe pagina aeroportului si le-am luat la rand, incercand sa le gasesc paginile. Ma interesa in special o companie locala, deoarece ma gandeam ca pot avea preturi mai bune decat companiile mari.

Dintre companiile mari (internationale) prezente, le avem pe cele obisnuite: Avis, Sixt, Europcar, Budget si Hertz. Pe langa astia sunt mai multe companii locale.

Nu am prea avut increde in companiile locale (si paginile lor) si am facut o rezervare la Avis. Pe site aveau oarece campanie. Majoritatea companiilor mari, au reduceri si fac colaborari cu diferite alte companii. De ex. Avis, avea o campanie cu Turkish Airlines si cei care au zburat cu ei. Sixt aveau campanie, cu abonatii la companie de telefonie Turkcell. etc.

E bine sa verificati preturile, atat pe pagina companiei mama – de ex. www.avis.com; cat si pe paginile locale care se termina cu “com. tr”. Majoritatea promotiilor apar pe paginile locale. De vazut si paginile companiilor de zbor, deoarece mai toate lucreaza cu o companie de rent-a-car mare si se pot obtine ceva reduceri.

Dupa cum am spus, am rezervat pe www.avis.com. tr; si-mi aparea ca as avea de platit vreo 220 de TL pentru trei zile. Intrasem la nu stiu ce campanie... banner de pe siteul lor. Cand am venit cu rezervarea, m-au intrebat daca am venit cu Turkish Airlines, si le-am zis ca am venit cu Altasjet. Mi-au spus ca acea campanie era valabila doar penrtu Turkish si ca pretul e 249 TL, tot aveam reducere vreo 20%, deoarece rezervasem online. Intotdeauna e bine de rezervat online, deoarece mai prindeti ceva discount.

Vazusem la companiile locale, ca faceau reclama la masina cu 54Tl pe zi, sau 60Tl... si am zis ca trebuie sa merg sa intreb si la aia. Aveau niste televizoare pe care afisau acest pret.

Care-i smecheria? Pretul e bun, dar au “limited milleage”... nu poti face mai mult de 250km-280 de km. pe zi. Kilometrii, care-i faci in plus, ti-i taxeaza, nu stiu cat per km. I-am intrebat pe rand, daca au “unlimited mileage” si toti astia localnici si mai ieftini erau cu restrictii.

M-am intors la Avis. Daca ar fi fost de facut doar Izmirul, te incadrai in vreo 750 de km, in trei zile; dar daca vrei sa le faci pe cele clasice; nu te incadrezi.

Eu am facut in jur de 1100-1200 de km, in trei zile; facand Pamukkale (sunt vreo 270 de km pana acolo), urmat de Selcuk, Efes, Kusadası si Pergamon. Deci sa aveti grija la acest aspect, daca aveti km. nelimitati inclusi in pret, sau sunt restrictii.

Cei de la Avis, accepta doar carti de credit. Iti blocheaza banii de pe cartea de credit si cand aduci masina inapoi, isi trag costurile. Mai ofereau niste asigurari in plus pt. cauciucuri, geamuri... si ca sa nu trebuiasca sa mai chemi politia, in caz de accident – dar nu am mai luat. Nu am luat nici GPS. Oricum aveau asigurare full casco, inclusa in pret.

Dupa ce termini cu hartiile, mergi in parcare. Treci podul, inspre parcare si faci stanga. Oamenii fiecarei companii se afla in acea parcare. Ii dai hartiile de la oficiu si-ti dau masina. O mai controleaza o data in fata ta... si scriu pe hartie, daca e zgariata pe undeva.

La clasa economica, cei de la Avis au niste Lancia Ypsilon, pe motorina. Super masini... foarte economice. In trei zile am bagat doar 170 de TL motorina. Masina era ca noua, avea 9400 de km la bord si are niste optiuni economice. Cand opresti, la semafor, sau undeva, se opreste automat motorul. Cat stationezi, motorul e oprit. Cum apesi ambreajul, porneste singura. Pana sa bagi a-I-a, deja a pornit. Mai are un buton pentru “City”, si face economie cand mergi prin oras. Am fost foarte multumit de aceasta masinuta. Sa selectati butonul cu oprire automata, deoarece mai economiseste ceva motorina.

In concluzie, desi mi s-a parut ca am dat mai scump... am iesit mult mai bine pe final.

KGS – ul si autostrazile. Masinile au si stickere de KGS si trag aia de pe autostradi banii automat. La intoarcere ne-a intrebat ala de la Avis daca am mers pe autostrada, si i-am zis ca am fost de vreo trei ori. In total cred ca aveam de platit vreo 15 TL. Nu am vazut sa-mi fi tras de pe card.

Cam asta ar fi cu inchiriatul masinilor. Poate unele poze, vor fi de folos.

Din celelalte posibilitati de a ajunge in oras, avem autobuzele Havas, care va lasa undeva in centru pe langa Hotelul Efes, cat si trenuri care va lasa la una dintre cele doua gari centrale. Din cauza ca nu le-am folosit, nu va pot spune mai multe. Dar cred ca sunt foarte usor de folosit.

Cand ne-am intors de la Efes, inspre Bergama, am mers pe centura orasului. E bine de tinut minte acesti termeni: “Cevre Yolu” (inseamna Centura) si “Sehir Merkezi (Centrul orasului). Pentru a merge inspre Bergama, trebuie urmarite indicatoarele inspre Canakkale. Primul oras dupa Izmir, va fi Meneme.

In drum spre Bergama, am innoptat la un hotel de langa centura Izmirului – am sa scriu despre el. Nu am mai mers in centru – deoarece deja vazusem orasul.

Daca sunteti in oras si vreti sa mergeti inspre aeroport, urmati indicatoarele inspre Aydın. Oricum apare si “Havalimanı” (aeroport) pe indicatoare.

In concluzie, orasul e intins, pe dealurile din jurul unui golf mare, nu e foarte turistic, are aeroport bun si drumuri bune. Sper ca macar unele informatii din acest review sa va fie de folos – daca nu, macar pozele :)

Vacante frumoase.

Citește și CONTINUAREA aici

[fb]
---
Trimis de TraianS in 04.03.14 15:13:41
Validat / Publicat: 04.03.14 18:22:58
INFO ADIȚIONALE
  • Nu a fost singura vizită/vacanţă în TURCIA.

VIZUALIZĂRI: 5858 TIPĂREȘTE ARTICOL + ECOURISAU ARTICOL fără ECOURI
SESIZEAZĂ
conținut, limbaj

22 ecouri scrise, până acum, la acest articol

NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (TraianS); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
Poze atașate (se deschid în pg nouă)
P01 Golful Izmir, si orasul care se intinde pe dealurile din jur.
EVIDENTIAȚI ARTICOLELE CU ADEVĂRAT UTILE!
Dacă impresiile de mai sus v-au impresionat prin utilitate, calitate etc folosiți linkurile de mai jos, prin care puteți acorda articolului un BONUS în Puncte de Mulțumire-Apreciere (PMA) articolului.
Puteți VOTA acest articol:
PUNCTAJ CRT: 1000 PMA (std) PLUS 40700 PMA (din 44 voturi)
NOTĂ: Mulțumită numărului de voturi primit, articolului i-a fost alocat automat un SUPERBONUS în valoare de 2000 PMA.

ECOURI la acest articol

22 ecouri scrise, până acum

alinaro
[04.03.14 18:34:57]
»

@TraianS: Wow, ce emotionata sunt! Cred ca am dat pentru prima oara in viata mea pe Afa primul vot! Zic "cred" pentru ca atunci cand am dat vot erau 0 voturi, si in secunda urmatoare erau 2 voturi. Cred ca dna Eugenia si eu am fost pe felie in acelasi timp.

Eu despre Izmir nu stiam nimic, am cunoscut un grup folcloric de acolo in Tara Galilor, pe vremea cand calatoaream cu grupul meu de la CCS, si turcaletii erau super simpatici. Mersik de vizita virtuala.

Despre masina cu stop automat, o au toti colegii mei de pe Spania (care au masini de serviciu, nu ca mine). A mea (personala adica) e noua (are numai doua saptamani), dar uite ca la stop automat nu ma gandisem ca optional, si oricum, daca nu mergi mult in oras, nu cred ca merita.

le_maitre
[04.03.14 19:08:57]
»

@Master Traian: dragă frate... mărturisesc cu sufletul împăcat că n-am pașaport și nici n-aveam de gând să merg la turcaleți prea curând. Urăsc ideea de AI la nivel visceral, deci nu se poate pune problema să o ard în vacanța mare cu chilzii. Io-s pe principiul city/short visit break mai mult. Daaar... aș vrea să văd, până la pensie (când mă voi retrage în Tahiti cu arond Doamna-mi), câteva locații: Efes-ul, Troia, Pammukale, etcaetera. Acum, însă, în lumina noilor tale postări, voi reconsidera și voi extinde aria cercetărilor pașaportuare, poate voi merge în următorul cincinal în splendidele locații. Mi-ai făcut poftă de drum... ieniceresc!

@alina: Bravo, Alina, foarte tare performanța! Și eu mă laud că am reușit chestia asta dar abia la rew Mamei Michi din decembrie 2013 apropos de MSC Splendida! Chiar este elegant faptul că poți acorda acest prim vot unui OM pe care îl urmărești cu nesaț.

TraianSAUTOR REVIEW
[04.03.14 19:25:44]
»

@alinaro: Mersi de ecou si de vot.

Ce dansuri aveau grupul de la Izmir? Aveau si "zeybekul" in program? Faine intalnirile astea folclorice, am prieteni si neamuri in "domeniu" si stiu povesti.

Masina cu oprire automata, a fost un "first" pentru mine. Prima data am crezut ca e stricata... si m-au trecut toate sudorile ca am imbulinat-o si m-a lasat in mijlocul autostrazii printre camioane. Abia mai apoi m-am prins cum e situatia. Mi s-a parut isteata rau treaba. Se pare ca sunt tare ramas in urma cu tehnologia. Radeam singur cat de idiot sunt.

@le Maitre

M-ai prins cu ecoul... in timpul ce-i raspundeam Alinei. Chiar vroiam sa-i zic ca am scris reviewul asta sa mai dau o clipa de ragaz celor de la Moeciu - sa se recupereze si sa puna osul la munca. Mi se parea prea liniste pe site. Astept multe, multe impresii si poze de la Intalnire.

Despre Turcia... ai dreptate; si-a creat aura si eticheta asta de "all inclusive", dar inseamna mult mai mult de atat si are foarte multe comori ascunse. Si eu abia o descopar.

Prima data am avut in plan estul Turciei, ca aveam un zbor direct pana la Gaziantep. Acolo tare ma roade un Nemrut Dagi (acuma nu puteam mere ca-i inzapezit), Urfa... care e vechea Edessa, Gobekli Tepe, noua descoperire care-i face concurenta Stonehengeului... niste sate care-s pe cale de disparitie ca se construiesc niste baraje... si altele etc.

Nu mai spun... ca mai apoi am aruncat un ochi si pe la Cappadocia si comorile hitite. Eh... e multa istorie; si sper sa mai fac niste city-breakuri din astea.

Sunt locuri aproape, care nu trebuiesc neglijate. Si zona Izmirului nu trebuie ratata.

Ma bucur ca ti-am trezit cat de putin interesul. Pasaport ia si fa-ti ca-ti garantez eu ca o sa-ti trebuiasca. Daca nu pentru Turcia, pentru altele. Wait and see.

iulianic
[04.03.14 19:49:31]
»

@TraianS:

…si te simti destul de aiurea cand mergi in intuneric si incep sa-si faca avant neoanele sa porneasca.

Dar când intri pe întuneric în camerele de tortură din temniţele lusignane ale Castelului din Girne, cum crezi că este? Cum crezi că este pentru un nou venit şi nu pentru un localnic?

Revenind la subiect, foarte bun articolul şi foarte utile informaţiile pentru cei ce vor să viziteze Izmirul şi împrejurimile lui pe cont propriu. Mulţumim!

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][1 vot]
nicole33 CONS. ONORIFIC AFA / TURCIA
[04.03.14 20:54:30]
»

@TraianS:

Superbonus pentru un articol plin de informații utile.

Turcia nu înseamnă doar all inclusive, deși, recunosc, eu apreciez în mod deosebit acest concept pe care turcii l-au dus la superlativ.

DB-01-VIN
[05.03.14 09:03:42]
»

Documentat si la obiect review-ul. Felicitari.

krisstinna
[05.03.14 10:33:07]
»

Un vot si de la mine. Iubesc Izmirul!

abancor
[05.03.14 10:50:18]
»

Pe mine mă enervează sistemul ăla care oprește motorul, îl scot din funcțiune de cîte ori merg cu o mașină care îl are. Oricum, la temperaturi prea mari sau prea scăzute ar trebui să nu funcționeze, la fel pe autostrăzi (una e să oprească motorul la semafoare în oraș, adică, să zicem, cîte 30 de secunde la fiecare 2 minute, alta în aglomerații pe șosele, cîte 2 secunde la fiecare 20 de secunde). Cred că treaba e mai mult de marketing, pare să economisească combustibil, dar uzează electromotorul, are nevoie de un acumulator special, care nu se încarcă de la soare, ci tot în urma arderii de combustibil etc.

Încă nu am cunoscut șoferi mulțumiți de sistem, așa că să nu vă pară rău că nu îl aveți, nici să nu vă grăbiți să vă cumpărați o mașină cu așa ceva.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][1 vot]
TraianSAUTOR REVIEW
[05.03.14 11:21:44]
»

@iulianic: La Castelul din Girne, senzatia e alta; deoarece e si usa aia joasa si e intuneric bezna si ti-e frica sa nu pici intr-o groapa. Oricum e buna comparatia.

La Muzeul din Izmir, as compara experienta mai mult cu un film SF, din ala cu nave spatiale cu coridoare lungi, care sunt luminate doar unde merge astronautul si te astepti ca in orice moment sa sara vreun Alien din bezna. Cum pasesti cum se lumineaza, dar desi esti in lumina, tot timpul esti inconjurat de intunericul din care nu stii cine te priveste. La Muzeul din Izmir, te priveste istoria.

Mersi de ecou.

@nicole33

Nici eu nu am nimic impotriva "all inclusivului", in opinia mea sunt doar doua stiluri diferite de vacanta. Daca m-as duce sa lenevesc, sa fac baie si sa stau la bronzat, cred ca as alege si eu "all inclusive". Oricum se pot combina si cele doua stiluri; dar parca nu prea iti vine sa mergi prea mult la vizitat cand esti la AI.

Oricum, in Turcia sunt destule hoteluri clasice, care nu ofera AI si fiecare poate alege stilul care-i place.

In fond, se pot face fel de fel de combinatii.

Multumesc de ecou; sunt magulit cand vine de la un expert al zonei.

@DB-01-VIN

Multumesc.

@cristinaoranici

Mie nu mi-a placut prea tare; dar tot are cate ceva de oferit si e important ca-si dau interesul. Privind la pozele pe care le-am facut, am observat si o reclama pt. Izmir Card. E bine ca primaria promoveaza orasul, au introdus busul turistic, ii fac reclama etc. Orasul are potential.

Din intreg orasul, zona Bazarului, imi pare atractia Nr. 1. Pentru cei neobisnuiti cu "alis-verisul" turcesc, recunosc ca zona are un farmec oriental aparte; si nici zona moderna nu e de neglijat.

@abancor

Am exagerat eu cand am spus ca mi s-a oprit pe autostrada.

Dar pe drumurile nationale, sau cum s-o fi numit, astea cu 2 benzi, care predomina in Turcia, sunt destul de multe semafoare - si e destul de mult de asteptat la ele. Am observat ca motorul nu se oprea intotdeauna. Doar cand franai de la o viteza mare. Pentru stilul de trafic din Turcia, mi s-a parut un sistem potrivit. Dar in alte orase, cand stopurile sunt dese si perioadele de asteptare mult mai scurte, intreg sistemul poate fi enervant.

Nu-mi dau seama de castigurile pe termen lung; dar mie mi-a placut masina - ca asta care o am acuma ma baga in pamant cu consumul. Oricum poate nu-s viabile ca masina personala, dar ca "rent-a-car" cred ca sunt solutia perfecta.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][1 vot]
iulianic
[05.03.14 11:58:03]
»

@TraianS: Bine, bine... am înţeles explicaţia! Ai fost foarte sugestiv, astfel încât un moment m-am simţit în pielea celui aflat acolo, luminat, dar efectiv în beznă.

La Castelul din Girne cum ar fi dacă uşa aceea puţin înaltă, care te introduce în beznă, te scuteşte de o groapă, dar te trimite direct în braţele temnicerului hidos, cu ochi holbaţi, aşezat pe scaun, în aşteptarea posibilelor victime?

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][0 vot]
DB-01-VIN
[05.03.14 13:06:24]
»

@abancor: cateva precizari off topic despre "start/stop " la semafor: initial NU am vrut sa dezvolt pt ca nu e locul aici, dar... Asta e o inventie BMW care face parte din programul lor Bmw efficient dinamics. Pt ca a fost super apreciata in lume, Bmw a vandut patentul si altor firme (chiar concurente direct -ex: Audi, din 2009 are acest sistem, Mercedes, etc). Treaba cu acest sistem sta asa: la Bmw (caci doar Bmw a pastrat TOT sitemul de efficient/Brake regenaration energy): energia cinetica este transformata in energie electrica (franarea masinii incarca bateria, care in momentul in care masina este practic oprita la semafor poate sa furnizeze energia pt climatronic- compresorul merge in continuare, luminile de drum -doar cele de tip LED-pt ca ledul consuma mai putina energie, deci astfel aflati si de ce s-a ajuns la utilizarea ledurilor la masini si locuinte, etc. Apropos: in 2-3 ani primele masini dotate cu faruri tip LASER vor fi puse in vanzare-bunentes: BMW va utiliza aceste lumini laser.

Acest sistem NU functioneaza in orice conditii -la Bmw cel putin - in sensul ca daca masina a parcurs putini km de la pornire (deci bateria nu s-a putut incarca prin frane succesive sau prin fc. alternatorului, etc sau prin energia data de celulele fotovoltaice ale trapei solare, etc pur si simplu masina NU se opreste automat la fiecare oprire.

Bmw NU a vandut TOT sistemul ci doar acesta functie care in orase are de fapt un rol de protejare a mediului- in aglomeratiile urbane masinile care stau la semafor polueaza, iar asta nu e chiar OK daca chiar esti interesat de mediu.

O masina poate stationa la semafor maxim 90 secunde cu sistemul oprit automat. Daca masina NU se pune in miscare sistemul va porni masina automat. Cele 90 secunde pot fi prelungite daca masina nu are consumatori in acel moment-NU fc. AC-ul, nu sunt lumini aprinse, nu merge navigatia masinii si sistemul de entertainment, etc.

Alternatorul unei masini dotate cu start stop NU se strica mai repede fata de unul clasic, stati linistiti, daca vreti amanunte vi le dau insa cred ca deja m-am intins prea mult.

Faptul ca producatorii ofera posibilitatea ca acest sistem sa fie deconectat se datoreaza faptului ca exista momente cand opresti masina ca sa se dea cineva jos din ea, nicidecum sa stai 60 secunde la un semafor, deci pt cele cateva secunde cat se da pers jos din masina soferul poate deconecta sistemul daca considera ca nu are sens. La Audi (dotat cu start/stop) daca NU iti pui centura de siguranta, sistemul NU se activeaza pt ca presupune ca ori soferul ori cel din dreapta se va da jos curand din masina deci e clar ca pt o oprire scurta nu este necesara oprirea motorului. Dar in Constanta (sa zicem) unde semafoarele stau pe culoarea rosie peste peste 80 secunde (au si ceas temporizator) o masina dotata cu start/stop este f buna atat pt mediu cat si pt consum. Indiferent de cilindreea masinii economia se simte pt ca consumul creste simtitor in aglomeratiile urbane, nu la drum lung unde cam orice masina intre 90-120 km/h consuma aproximativ la fel (ex: o Skoda Octavia diesel consuma pana la 110k/h la fel ca un Bmw 520d, 525d-adica 2000cm bitirbo. NU 2500cm3 sau 3000cm3 sau chiar 530d sau 535d (adica 3000cm3 biturbo). Diferenta se face la confort si siguranta. Imaginea data de o anumita masina e o chestie relativa.

Cine interesat de aceste sisteme poate cauta pe youtube filme demostrative /explicative: Bmw efficient dinamics, Brake regeneration energy.

O zi faina

P. S. : Start /stop este o dnumire generica (simplificata pt publicul larg-luata de pe butonul de pornire al masinii introdus in premiera de Bmw pe care scria "Start/Stop engine"). De fapt oprirea NU este una clasica-in care uleiul se lasa in rampa, injectoarele se repozitioneaza ca la o oprire standard, etc. Intreg motorul "sta" practic gata de o repornire-prin aportul combustibilului, insa restul functiilor lui sunt active, functionale.

amero
[05.03.14 13:19:23]
»

draga Traian, ref. masina cu oprire automata, am avut aceasta experienta in Portugalia/masina inchiriata/Fiat, in 2012 si bineinteles fiind cu fiica mea am crezut in prima faza ca avem noi probleme cu sofatul dar ne-am "dumirit" la prima statie, in apropiere de aeroport cand am facut plinul si s-au distrat de minune tinerii de la alimentare pe seama noastra cand le-am povestit "problema", parca veneam din alt film... multumesc ptr. informatii, ca de obicei exceptional rew.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][0 vot]
TraianSAUTOR REVIEW
[05.03.14 14:14:45]
»

@iulianic

Ma bucur ca v-a ramas in minte experienta de la inchisoarea lusigniana. Nici eu nu as fi vrut sa fi fost prizonier acolo. Am trait si eu aceleasi senzatii la inceputuri.

@DB-01-VIN

Foarte tare ecoul!

O intrebare. Pe langa butonul asta cu start-stop, era si butonul de "City". Eram in dilema daca e bine sa-l las apasat la drum lung (il gasisem apasat cand ridicasem masina - de fapt cand apesi pe el iti scrie pe bordul electronic daca e On sau Off - si aici se cade o nota, deoarece comenzile erau in turceste: "Devrede" - inseamna ca e On; si "Devre dısı", e Off) sau sa-l tin inchis.

Pana la urma, m-am gandit ca la drum lung sa-l tin inchis si sa-i dau drumul doar cand intru prin oras si am de mers mai mult cu a 2a si a 3a. Cele doua butoane Start/stop, si City, lucrau independent unul de celalalt.

Care e parerea ta, pe acest subiect? E bine de mers cu "City", "On" tot timpul, sau doar in orase?

Mi se par foarte interesante informatiile date de tine. Multumim.

@amero

Si eu care ma gandeam ca sunt primul care a descoperit gaura la covrig. E bine sa stiu ca nu sunt singurul care s-a simtit "din alt film".

Multumesc de ecou.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][0 vot]
abancor
[05.03.14 14:20:08]
»

Într-adevăr nu e locul de intrat în detalii legate de sistemul respectiv, pentru că s-ar scrie pagini întregi. Sistemul a fost disecat și discutat pe forumuri auto de ani de zile. Aici am vrut să îmi scriu părerea personală.

Cine e interesat, sigur poate afla istoricul, amănunte, diferențe între sisteme (nu e numai unul; fiecare fabricant cu al lui) ca și mai multe puncte de vedere pe forumurile de specialitate.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][0 vot]
alinaro
[05.03.14 14:21:03]
»

@DB-01-VIN: Impresionant! Daca stiam, te contactam acum o luna si ceva, cand imi bateam capul cu ce masina sa-mi iau. Pentru mine a fost un stres teribil, nu sunt pasionata si nici nu ma pricep, iar faptul ca mi-am petrecut cateva sambete din reprezentanta in reprezentanta mi-a ajuns pe (sper) ani buni. Oricum, a fost un curs intensiv despre masini.

Scuze de off!

Amero si Traian: eu nu am avut ocazia sa merg pe post de sofer cu o astfel de masina. Sor'mea si cumnatu' au patit acelasi lucru ca Domniile Voastre in Elvetia, acum vreo patru cinci ani. Se intampla si la case mai mari, sunt convinsa.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][0 vot]
DB-01-VIN
[05.03.14 15:07:45]
»

@TraianS: Ma bucur ca iti sunt folositoare informatiile respective. Sa speram ca admin. nu ne atrage atentia ca nu e locul aici pt detalii de acest gen.

Referitor la ce m-ai intrebat: butonul "City" reprez. de fapt alt sfert al programului Efficeint Dynamics (inventat de Bmw). Mai precis, programul cuprinde 4 sferturi, dintre care Start/Stop reprez. 1/4, Eco (City la alte masini) reprez 1/4, Eco pro tot 1/4 iar Batery save energy ultimul sfert.

Si ca sa o "lamurim" si pe "Abancor". NU exista mai multe sisteme de acest gen, doar BMW a inventat si brevetat sistemul in 2008 (deja erau masini pe strazi cu start/stop la semafor, recuperarea energiei de franare, etc). Bmw a vandut doritorilor parti din program in functie de posibilitati si dorinte ale producatorilor.

Butonul "City"- este bine sa-l folosesti DOAR in oras. Rolul lui: face tot posibilul ca functiile masinii sa fie folosite cat mai putin, sa consume cat mai putin combustibil, etc. Iti dau cateva exemple: pompa de servo functioneaza diferit (tocmai ca sa consume mai putina energie- tradus in consum de carburat, la fel si compresorul de aer conditionat, sau sunt masini- care au luat de fapt ESENTA acestui mod eco pro de a conduce (Eco pro-patent BMW) - din 2011 si Audi are asa ceva, adica: injectoarele piezoelectrice functioneaza diferit in fc. de cum apesi acceleratia, exista calculator pt fiecare injector in parte care calculeaza exact care tre' sa fie cursa lui astfel ca sa nu consume decat strictul necesar de combustibil, nu ca pe vremuri, etc. In prezent Bmw produce masini de 3000 cum3 (2995 cm3 mai exact) pe benzina, supraalimentate cu 2 turbine, puse pe SUV-uri de 2 tone si care consuma 13l in orasele aglomerate. Daca stii sa mergi cu o asemenea masina configurata pe modul EcoPro in oras, poti scoate 9-10 litri consum, iar afara 5l/100km (pana la 110km/h), 5,5litri (110km/h), 6l/100km (120-130 km/h), etc la 180km/h o asmenea masina consuma 8l/100km.

Nu este normal sa mergi cu Eco (City, etc) in afara orasului- ca ma intrebai asta. Masina NU beneficiaza 100% de toate resursele ei, si nici producatorii NU recomanda la viteze constante "de peste 70km/h sa mai folosesti acest sistem" (sau altele asemnatoare).

Alt ex: traseu Targoviste - Oslo Norvegia, 3000km (bacuri, etc). 2 masini "aparent " similare: Bmw 520d Efficient Dinamics an fabr. : 2009,130kw (177CP) vs. Audi A6 2,0 Diesel an fabr. 2010,125 kw (170CP), ambele masini cu jante pe 17'' + gume vara, ambele masini cu cutii automate (de fapt NU mai exista cutii automate- si asta e o expresie generica) deci cutii semi-automate/secventiale: Consum 1: Bmw: 4,6%, 2 plinuri 1/2 de carburant consumat, 70 litri rezervor,

Audi: 6,2% 3 plinuri 1/2 carburant, rezervor 70 litri. Acelasi sofer a fost la volan, cu acelasi stil de condus (subsemnatul). Ca durata cu Bmw-ul am parcurs distanta ceva mai repede, asta am uitat exact.

Din 2009 si Audi (grupul VW.) a renuntat la TDI-urile clasice (dieseluri pompa -injector) pt ca desi pe plaiurile carpatine de ex erau f. apreciate, aveau MULTE dezavantaje fata de motoarele common-rail (cu o rampa comuna): poluau mult mai mult/ NU puteau fi euro5, zgomotul produs in stationare + mers era deranjant, acceleratiile NU erau liniare (chiar daca aparent un TDI trage f bine, e o senzatie falsa, pt ca dupa ce intra turbina acceleratia NU se pastreaza constanta la urcarea in turatii, "mancau"/consumau ulei -pt unii ar fi normal, insa grupul VW avea Audi si Porsche in portofoliu iar o masina PREMIUM NU putea sa isi permita un asemnea minus: NU puteai cere unui proprietar de Audi A8 sa zicem sa stea cu bidonul de ulei in portbagaj gata oricand sa completeze cand i-ar fi aparut in bord ca are nivelul de ulei sub minim, ca de, TDI-ul lui "i l-a halit", si... NU se puteau implementa sitemele start-stop, efficient dinamics (din cauza vibratiilor motorului, lipsei fiabilitatii injectoarelor, etc). De aici si sitiatia ingrata in care se afla Audi fata de competitorul direct-Bmw: la masini similare, este in urma cu puterea motoarelor raportate la cilindree fata de Bmw, pt ca asa cum spuneam si sus la ex: 2007-2010 -Bmw la 2000cm3 (1995 cm3 mai exact) producea 130KW (177CP) + Efficient Dinamics (brevetat), Audi in aceea si perioada: 2000cm3:143 sau 170CP adica 105kw sau maxim 125KW. Din 2012 Audi reuseste sa scoata pe piata pe Audi A4 si A6, pe Q3, A5, Q5,2000cm3:177 CP (130KW), deci cat avea Bmw la generatia precedenta, doar ca nici Bmw nu a stat sa taie frunza la caini, si din 2011 -din 2000 cm3 produc 184CP si 2018 (pe X1 biturbo, pe seria 5 -525d care de fapt este un motor de 2000cm3 bi-turbo). Motorul clasic cu o singura turbina are deci 184CP (fata de 177CP la Audi si 170CP la Mercedes), iar cel biturbo are 218CP (Audi NU are in prezent motor bi-turbo de 2000cm, doar Mercedes-dar din 2200 cm3-si scoate "doar" 204CP (150KW).

Cam asta e lupta granzilor in industria auto...

Si ca fapt divers: pt fanii Audi, indragostiti de LEDURILE din farurile lor: in 2003 Bmw a brevetat primele stopuri pe led, puse pe modelul 320cd (coupe diesel), de 110KW (150CP) common rail, pe vremea cand VW si Audi "scotea" din aceeasi cilindree 131CP, TDI clasic. Acum probabil va puteti da seama de ce o firma este pe primul loc mondial, de ce traieste f bine din fiecare masina pe care concurenta o produce si vinde, pt ca de fapt concurenta PLATESTE ca sa puna leduri in farurile ei, sau sa aiba Start/Stop la semafor, butoane Eco, City, etc.

Sper ca nu v-am plictisit, Radu.

DB-01-VIN
[05.03.14 15:19:58]
»

@alinaro: Buna Alina, da ar fi fost bine sa te sfatuiesc putin inainte, si amicii si prietenii, si familia si chiar dusmanii ma intreaba inainte sa-si ia o masina ce si cum. Daca as fi avut ocazia sa vizitez de ex. atatea locuri cate stiu despre masini probabil ca as fi fost cel mai plimbat om de pe planeta (si cel mai fericit).

Si ca sa nu va faceti ganduri ca as fi doar fan Bmw, va spun ca in primul rand o masina trebuie cumparata dupa: 1: posibilitati financiare 2: nevoi (nu ca idiotii care-si cumpara limuzine de 5 metri lungime, le tin fata blocului, merg cateva sute de metri cu ele /zi-de unde rezulta ca motorul masinii va avea de suferit, pt ca masinile sunt produse in fc. de distantele parcurse in primul rand: motoarele mari de ex daca NU sunt exploatate corect -la drumuri in special lungi, vor avea probleme, pt. drumurile scurte exista motoare mici, pe masini pe masura, care pot fi personalizate cu optiuni exact ca orice masina de lux (in fc. de cat il tine buzunarul pe client).

3: Imagine (asta e facultativ, dar sunt sit. in care de ex. o fata (tu sa zicem) are de ales intre 4 masini, iar greseala CEA MAI MARE pe care o poti face (ca si restul lumii de altfel) este sa alegi " cu ochiul", doar pt ca ti s-a parut mai frumoasa, mai bine desenata, etc. O masina NU se alege asa, pt ca NU este o poseta, sau o bentita de pus pe cap la care poti renunta f usor la ea... Stiu o tipa care NU m-a ascultat si si-a luat Peugeot 308 doar pt i-a placut cum arata, iar acum NU se descurca cu ea, ba ca e prea mare, ba ca nu are vizibilitate, ba ca pur si simplu nu se regaseste in ea...

Si pana la urma, ce masina ai? Nu de alta, dar ca sa-ti zic + -uri si - -usuri la ea... Glumeam.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][0 vot]
TraianSAUTOR REVIEW
[05.03.14 16:28:28]
»

@DB-01-VIN: Impresionanta fluenta.

Doua ganduri:

1. E bine ca am primit raspunsul la intrebarea mea - si cred ca suntem on-topic, deoarece e bine sa stim pe ce butoane sa apasam (sau pe care sa le verificam) cand inchiriem o masina.

2. Nu am inteles totul din partea a doua, cu lupta granzilor auto, dar felul in care ai scris - "is music to my ears".

Mi-a placut.

Cand am sa am de cumparat o masina stiu pe cine sa intreb.

Multumesc de sfaturi.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][0 vot]
DB-01-VIN
[05.03.14 16:48:44]
»

@TraianS: pai "Granzii" auto sunt: masini premium: 1: Bmw, 2: Audi (din 2011 le-au luat-o inainea celor de la Mercedes), 3: Mercedes-Benz (super brand dar doar la anumite modele-la cele de serie, a ramas in urma).

Ideea e ca astia sunt dupa parerea mea cu 40 ani inaintea restului lumii, pare greu de crezut dar asa e.

Ex: in 2000 Bmw castiga locul 1 in Campinatele de viteza din Germnania -turisme, cu ghici ce: Bmw 320d, adica un diesel de 2000cm3 a invins restul masinilor pe benzina la cilindree similara. Imagineaza-ti cum ar fi ca Dacia (sa zicem) sa fabrice un motor diesel de 136CP (atat avea pe vreme aia cel de Bmw) cu care sa ia locul 1 in cursele de turisme.

Ar fi poate un motiv ca toti membrii AFA pasionati de masini sa ne luam bilete la etapele de raliu si sa sustinem mandri Dacia...

Lupta granzilor se refera de fapt la inovatiile pe care ei le fac, care in timp ajung si pe masinile "de consum" alea fabricate in 70sec. /buc. dupa cum se lauda cei de la Dacia, de parca asta ar fi o mare realizare. Am zambit la stirea de aseara conform careia "Romania a luat-o inaintea unor tari de traditie din Europa prin cele 400 000 autoturisme fabricate"... Italia era dupa Romania in acest clasament: nu va dau de gandit decat asa: in Italia se fabrica Ferarri si Lamborghini, masini care la 100 de bucati fabricate costa cat 1/2 din "masinile" produse in Romania. Nu numarul ci calitatea dau valoarea, ca altfel Renault ar fi peste Rolls Royce, etc. Tot in clasament peste Romania se afla Slovacia. Pai are careva de p-aici habar de ce? Ca doar nu stie nimeni ce masini fabrica tara aia (draguta de altfel-merita trecut prin ea spre alte tari -asta ca sa mai punctam ceva si pt siteul AFA). Va spun eu -in loc sa plec acasa ca mi s-a ter. ziua de "munca" la birou... : deci: in Slovacia se fabrica VW Toaureg si Audi Q7, d-aia sunt aia "mari producatori auto".

Adicatelea asa cum Mercedes face clasa A, B, componente din C si E in Turcia, In Slovacia grupul VW fabrica SUV-uri... de aici si multe probleme, pt ca o masina fabricata in alte tari decat Germania si Japonia are multe lipsuri... Dar aici e alta discutie in care poate voi intra, dar nu azi.

Gata, am plecat acasa, ca doar n-o s astau aici pana la regalul fotbalistic" de diseara...

Sper ca cineva acolo a ras cu pofta.

Allah Akbar!!! (ca eram la review despre Izmir)

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][0 vot]
alinaro
[05.03.14 16:56:44]
»

@DB-01-VIN: Va zic eu ca ne dau afara webii si ne pun interdictie.

Una y no más: ghiciti clasamentul celor mai fiabile masini de pe piata spaniola in 2013:

1. Honda

2. Toyota

si... 3...

...

3. Dacia noastra!! Olé, olé y olé, nu-mi venea sa cred cand am citit clasamentul Ocu.

Gata, nu mai fac. Dupa amiaza placuta.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][0 vot]
webmaster26
[05.03.14 17:01:07]
»

@alinaro: & @DB-01-VIN, cred ca e de ajuns!! pentru discutii mai amanuntite despre masini va recomand forumul!

calatorul
[06.08.16 23:16:49]
»

@TraianS - CAm asa mi s/a parut si mie orasul la traversarea pe sosea.

Sfârșit SECȚIUNE Listă ECOURI scrise la articol

ROG REȚINEȚI:
  • Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
  • Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
  • Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație: in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o ÎNTREBARE NOUĂ
    (întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
SCRIE UN ECOU LA ACEST REVIEW
NOTĂ: Puteți folosi ptr formatarea ecoului: [b]...[/b], [i]...[/i], [q]...[/q]
EMOTICOANE ce pot fi folosite SHOW/HIDE
Sfârșit SECȚIUNE SCRIE ECOU

NOTĂ: Rubrica de mai jos vă permite să vă abonați (sau să vă dezabonați) la / de la notificări (înștiințări prin email) atunci când cineva răspunde unui text scris ca ecou mai sus.
Status Abonament Ecouri la acest review - abonament INACTIV [NU primiți înștiințări atunci când se scriu ecouri la acest review]
VREAU înștiințări pe mail când se postează ecouri la acest review
9 utilizatori sunt abonaţi la urmărirea acestui fir de discuţie (primesc instiinţări la adăugarea unui ecou):
abancor, alinaro, amero, calatorul, DB-01-VIN, iulianic, krisstinna, le_maitre, nicole33
Alte impresii din această RUBRICĂO zi în Izmir sau împrejurimi:


    SOCIALs
Alătură-te comunității noastre

AGENȚIA DE TURISM AmFostAcolo.Travel:
SC Alacarte SRL | R.C.: J35/417/24.02.09 | RO 25182218 | Licența de turism 218 / 28.11.2018

 
[C] Copyright 2008-2024 AmFostAcolo.ro // Reproducerea integrală sau parţială a conţinutului este interzisă
AmFostAcolo® este marcă înregistrată
  • la final = [utf8mb4]; bMustChange=[]
  • pagină generată în 0.090921878814697 sec
    ecranul dvs: 1 x 1