ARTICOL ÎNCĂRCAT ÎN: 21.08.2013
GR. VÂRSTĂ: 30-40 ani
DIN: Tecuci [GL]
ÎNSCRIS: 22.01.12
STATUS: GOLD
DATE SEJUR
AUG-2013
DURATA: 7 nopți
familie cu copii

GRAD SATISFACȚIE
SERVICII:
70.00%
Satisfăcător
CAZARE [camere etc]:
70.00%
Satisfăcător
BUCĂTĂRIE ŞI MASĂ:
70.00%
Satisfăcător
PLAJA şi MAREA:
95.00%
Mulțumit, aproape încântat
DISTRACŢ. / RELAXARE:
90.00%
Mulțumit, mici obiecții

NOTARE MEDIE REZULTATĂ
79.00%

AUTORUL ar RECOMANDA
această destinaţie unui prieten sau cunoscut

TIMP CITIRE: 10 MIN

Vacanta la mare

TIPĂREȘTE

In copilarie imi aduc aminte ca plecam in vacanta... La MARE. Daca ma intreba cineva ,,Unde mergi in vacanta? ” raspunsul, cu mare satisfactie, era ,,La mare! ”. Nu conta unde, cate stele, conta doar ca era la mare... asa am simtit si in aceasta vara, ca vreau sa merg la mare...

Vacanta de vara in acest an era sa fie compromisa de o serie de evenimente (ne)prevazute, care ne-a impiedicat sa programam/rezervam ce ne-am fi dorit. Asa ca am fost in situatia de a ne multumi cu putinele oferte disponibile si, studiind sumar ratingurile AFA (mai multe despre hotel am citit la intoarcerea din vacanta), am ales Dobrotitsa. Rezervarea am facut-o prin Booking.com datorita, pe de o parte, pretului primit, pe de alta parte, confortului platii: nu se solicita avans, plata urmand sa se faca la receptie; astfel, daca nu ajungeam, pierdeam doar c/v unei nopti de cazare. Pana in ziua dinaintea plecarii nu am avut certitudinea ca o sa ajungem la Dobrotitsa, poate ca si asta a contribuit la reusita vacantei, cu totii plecand foarte entuziasmati si cu dorinta de a nu lasa nimic sa ne strice cheful.

Fac o scurta paranteza pentru a-i multumi domnului Ovidiu -Consilier AFA si imi cer scuze ca nu am reusit sa-i raspund la oferta, desi a fost deosebit de amabil. Multumesc si scuze!

Am ajuns la hotel in jur de ora 13.00, n-am gasit niciun loc in parcare, unii dintre noi au ramas la masina, la panda, altii mergand in receptie sa revendice camerele. Receptionerii draguti la prima impresie, au verificat rezervarea (prezentata frumos, cu 10 euro atasati) – ok, ne-au comunicat ca vom primi camere dupa ora 14, nu am comentat, asa era si in rezervare si in anuntul din receptie, oricum mai era cca 1 ora; Am iesit in parcare sa asteptam eliberarea unui loc, estimand ca multi din cei care faceau check-out vor pleca cu masina. Si nu am gresit: imediat am vazut un turist care iese din hotel tragand de bagaje, l-am abordat, dupa vreo 10 minute de conversatie in engleza am constatat ca era din Neamt (dupa nr. masinii); ne-a bufnit rasul, am facut schimb de locuri in parcare, el ne-a urat vacanta placuta, noi drum bun.

Mai aveam pana la ora de cazare promisa, asa ca am mers prin imprejurimi, ne-am racorit la o terasa, asa am aflat si cursul practicat in Albena: rominschii? yes... you want change euro? Good rate - 1,9 leva/euro... Good, good, ok... (in vama schimbasem cu 1,93 leva/euro, dar pana la urma si cursul din Albena a fost bun :), distractiile pentru copil -si nu numai- fiind multe si costisitoare).

La ora 14.00 ne-am infiintat la receptie, aici lume multa, nene, venisera intre timp 2 autocare (le-am vazut in parcare), am inceput sa parem ingrijorati, l-am agatat pe tipul caruia ii prezentasem rezervarile, pe el il treceau apele in fata puhoiului de turisti, mi-a zambit tamp si mi-a comunicat ca nu erau gata camerele. M-am uitat si eu tamp, parand ca nu inteleg; el imi explica ca a venit un grup mare (parca eu nu vedeam), mie nu-mi pasa, ajunsesem inaintea lor... Dupa ce a vorbit (nu stiu cu cine) la telefon, ne-a chemat sa ne puna bratarile si sa ne trimita la masa, eficienta strategia, pt ca imediat am sters-o din receptie (deja agitatia era la limita suportabilului), am intrat in restaurant, am scrutat locul, am iesit la pool-bar, ne-am facut curaj cu cate o votca („only votca? ” „ Yes”... ”no ice, no sprite? ”... „only votca, ce nu intelegi? ”...), ne-am intors in restaurant, deja eram mai relaxati. Chiar am mai gasit cate ceva de mancare... copilul voia la plaja/piscina, oriunde... ne-am intors in receptie, increzatori, zambetul ni s-a sters de pe fata... receptia la fel de plina, multi copii care, pierzandu-si rabdarea, plangeau, urlau, stresandu-si parintii si pe toti din jur; aproape ca ne descurajasem si noi, am atacat iarasi receptionerul, i-am aratat voucherul, „check in? ”... „from 14.00” – zambet umil... ”till? ”... „soon”... se pare ca acum e „soon”, ne da cartelele (cate una de camera), corp A, etaj 3, camerele una langa cealalta, intr-una din camera menajera inca dadea cu aspiratorul, am lasat-o in pace, ne-am parcat bagajele, ne-am luat costumele de baie si prosoapele si ne-am infipt in piscine... era ora 16,30 :)

Camerele ok, lenjerii /prosoape curate, aer conditionat eficient, tv mic, ProtvInt, saltelele tari -super ok pentru discopatie (nu glumesc, unii dintre noi aveau nevoie de asa ceva :)).

- sunt doar 3 cameriste in hotel (cate una in fiecare corp) si sunt depasite, clar. Curatenia se face aleatoriu, in camere pe care le stapaneam nu am gasit niciodata la fel: daca in una se facea curatenie luna, in alta doar se lua gunoiul, intr-una s-au schimbat prosoapele (o singura data in 7 zile), in cealalta s-au schimbat doar 2 prosoape din cele 4 existente; lenjeriile nu s-au schimbat niciodata tot sejurul, in nicio camera, nici noi nu am insistat deoarece am stat foarte putin prin camere. Prin balcoane nu am sesizat sa fi intrat vreodata…

Barurile in numar de 2 (lobby si pool) sunt ok, barmanii amabili, zambitori. Program 10.00 – 23.00, dar nu foarte strict, la 9,30 te serveau cu o cafea. Bauturile se servesc in ce au la indemana: pahare de plastic, carton, sticla, mai mari sau mai mici, nu exista vreo regula, nu sunt de toate in acelasi timp. O data aveau doar pahare de plastic mici (cca 200ml) si cand am cerut 2 beri pentru plaja mi-a dat 4 de alea mici :) 

-Bauturile spirtoase autohtone –gin, vodca, vermut alb/rosu, tequila, coniac - nu excelau, dar se puteau consuma, vinul oarecum ok, sucuri acidulate la dozator (gen pepsi /sprite/fanta) si unele la sticla – gen Prigat. Berea slaba, nu avea mereu acelasi gust, in functie de cum schimbau butoiul, dar avea o mare calitate – era rece. In restaurant erau niste sucuri la dozator, dupa ce le beai iti ramaneau buzele colorate. No way! Mai gaseai apa (nici rece, nici calda –calaie), pliculete de ceai – bune.

- Cafea baubila la dozatoare (cate unul in fiecare bar si vreo 3 in restaurant), la bar poti comanda si cafea naturala, rasnita pe loc -aveau niste masinarii interesante, ti-o facea mai lunga sau strong, dupa preferinte.

Mancarea–dimineata ok: oua –fierte, ochiuri, omleta (la cuptor si cam zemoasa), crenvursti, 2-3 feluri de branza, cascaval, 1-2 salamuri -de-ale lor :), apareau sporadic si niste feliute de muschiulet sau un gen de sunca, cascaval, margarina vrac, un bol de iaurt si niste cani de lapte, dulceata, miere, compot.

- la fiecare pranz/cina, fara exceptie, orez, cartofi si paste fierte. Erau si cate 2 feluri de supa, ingredientul principal parea a fi orezul, cu greu reuseam sa strecor o zeama mai limpede. In rest, permutari de 4 luate cate 2 sau variatiuni pe aceeasi tema – carne de porc/pui / vita/ iepure in sos de rosii sau faina (un sos alb pe care nu l-am putut identifica :)). Legume fierte/sotate ok, salate –cam pleostite uneori, dar aveai ce sa alegi.

- la fiecare pranz/cina, piesa de rezistenta – GRATARUL. He, he, aici se statea la coada cel putin 20 de minute si hai, ca stai la coada treaca-mearga, dar nu aveai garantia ca mai apuci ce-ti doreai: era un fel principal, de obicei insuficient, care se completa cu altceva - daca era porc, mai puteai gasi aripi de pui; daca era dorada, cu noroc prindeai macrou; in loc de somon puteai sa iei rechin; Unii vor carcoti, ca suntem pretentiosi, ca altii isi luau prea mult, ca asta inseamna all inclusive... NU! Nu cred ca-i place cuiva sa stea la orele amiezii in plin soare, la 30 de grade, cu farfuria in mana; in niciun caz nimeni nu putea sa ia ,,prea mult” pentru ca nu puteai sa-ti iei singur - nu exista vreo tava cu fripturile gata facute din care sa te servesti, erai ,,servit”... de catre bucatar, si nimeni nu primea mai mult de 2 bucati. Gratarul asta nu prea mirosea a All inclusive, asa cum percep eu sistemul asta :). Dar noi am reusit sa depasim cu amuzament situatia; fiind in gasca ne-am organizat, ne-am impartit ,,sarcinile”; ne amuzam de cate ori bucatarul - care nu stia nicio boaba de altceva decat bulgara (nici asta nu ne-a convins ca o cunoaste), incerca sa ne serveasca o bucata bine fripta, noi refuzam si ceream una mai in sange, bombonea si rotea ochii a disperare.

- Dar toate pacatele le spala snack barul unde dimineata se faceau clatite (cu coada si aici :)) si gofre, de la 11 la 17 faceau pizza – buna, legume la plita, hamsii prajite –bunee, chiftele/ carnati/un fel de mici – toate aveau acelasi gust, doar alta forma, si cartofi prajiti; acestea din urma au fost preferatele copilului, pur si simplu le devora, spre disperarea noastra; in prima zi l-am privit oripilati, a doua zi eram ingrijorati, am vazut ca nu au efecte adverse, in a treia zi au inceput sa ne placa si noua :); mai gaseai salate, paste, prajiturele, fructe; tot aici in timpul cinei, pe langa cartofii prajiti, faceau creveti, calamari, legume pe plita. Inghetata bunicica, toata ziua. Locul asta a fost chiar ok, asigurandu-ne peste 80% din necesarul de hrana.

Piscinele sunt ok; cea pentru adulti micuta, dar satisfacatoare; piscina de copii are un tobogan cu stropitori, asta a fost unul din argumentele pentru care am ales hotelul. Sezlongurile par putine, dar dupa amiaza am gasit mereu libere la piscina de copii (aici era punctul nostru de interes). In plus se poate sta si la mesele de pe terasa, fiind chiar pe marginea piscinelor, cu barul aproape :) 

Plaja si marea – superbe; reusita vacantei se datoreaza in principal acestora; sezlonguri sunt suficiente si vreau sa remarc aspectele pozitive legate de administratrea plajei:

- politica de descurajare a rezervarii sezlongurilor: intre orele 7 – 8 vine un responsabil al plajei care aduna toate lucrurile lasate pe sezlong si le elibereaza; astfel nimeni nu se mai oboseste sa se scoale cu noaptea-n cap pentru a arunca niste prosoape, pentru ca, daca nu ramane pe plaja nu le mai gaseste; Noi, fiind mai matinali, la ora 7 eram deja pe plaja si am remarcat ca nu mai venea nimeni sa rezerve; ca noi mai erau cateva familii, rusi si romani, in fiecare zi ne serveam cafeaua impreuna, admirand rasaritul;

- nu aveai voie sa ocupi mai mult de 2 sezlonguri per camera, ceea ce mi se pare corect, asa este prezentat in toate ofertele. Poate ca cei cu copii se pot ofensa, dar asa e corect. Oricum copiii stau mai mult pe langa apa .

- langa zona de umbrelute este o zona destul de mare de plaja libera, neamenajata, unde exista o stiva de sezlonguri care pot fi asezate unde vrei; astfel si cei care vin mai tarziu pot sa-si aseze sezlongul pe malul marii.

Personalul amabil, dar depasit de situatie, atat numeric, dar si ca pregatire; unul din minusurile hotelului este lipsa de personal -probabil asta e unul din motivele care au dus la declasificarea hotelului in acest an; sunt putini si fac de toate: fata care era in receptie stergea si geamurile; barmanii aduna paharele de pe mese, le spala, isi cara singuri marfa, dispar din post si cate o jumatate de ora pt treburi ,,administrative”; cameristele muncesc aproape toata ziua pentru a-si acoperi zona – prea mare dupa mine; le vedeam si pe la ora 17.00 prin camere. Dar cu totii sunt amabili si gata sa te serveasca, majoritatea foarte tineri si frumosi ca nu te poti supara pe ei.

Turistii erau romani, nemti, bulgari, rusi/ex- sovietici, unguri, francezi - cam atat am identificat, oameni cu bun simt (cu mici exceptii), dupa cateva zile ajunsesem sa ne cunoastem, sa ne zambim si sa ne salutam cand ne intalneam. Erau mici ,,comunitati”: la plaja aveam cam aceiasi vecini zilnic, la piscina mereu ne intalneam cu aceiasi oameni, la masa fiecare avea cate un loc preferat. Nu cred ca romanii sunt discriminati, nu am simtit. De asemenea, nu cred ca suntem o natie de mitocani – nu noi (sau nu doar noi) rezervam sezlonguri, umplem farfurii, avem copii urlatori si obraznici: am vazut copii rusi care lingeau prajiturile si le puneau la loc :), un copil bulgar isi baga mana in bolul cu cereale si le imprastia prin tot restaurantul in timp ce parintii lui serveau masa linistiti, erau nemtoaice care veneau la masa de pranz direct din piscina... Majoritatea romanilor pe care i-am intalnit (si nu doar aici, ci in toate locurile pe unde am umblat) erau oameni cu bun simt, civilizati. Stiu ca sunt si unii mai prost crescuti, dar nu astia ne definesc ca natie; fiecare padure are uscaturi... hai sa mergem cu capul sus, mandri de neamul nostru si sa nu ne asteptam la discriminari/marginalizari pentru ca... ceea ce-ti doresti, poate sa ti se intample!

In concluzie, hotelul este foarte bun pentru categoria lui - 2 stele, cu plus din partea noastra. Tinand cont de categorie, de pretul platit, de rezervarea pe fuga, desi hotelul ne-a fost vandut ca avand 3*, nu am avut asteptari prea mari, dar am fost surprinsi in mod placut; este o atmosfera relaxanta, fara reguli stricte, nu este luxos, este curat si decent, cu un aer usor retro - am avut asa o senzatie de vacanta la Vama Veche din anii studentiei – plaja, mare, soare, fara fite, bere rece si hamsii...

Recomand hotelul doar acelora care vad si partea plina a paharului si stiu sa-si ajusteze pretentiile la clasificarea de 2* a hotelului.


[fb]
---
Trimis de amarili in 21.08.13 01:35:02
Validat / Publicat: 21.08.13 05:17:22
INFO ADIȚIONALE
  • Nu a fost singura vizită/vacanţă în BULGARIA.
NOTĂ: Articol ARHIVAT (nu intră în calculul mediei acestei destinaţii)

VIZUALIZĂRI: 1840 TIPĂREȘTE ARTICOL + ECOURISAU ARTICOL fără ECOURI
SESIZEAZĂ
conținut, limbaj

4 ecouri scrise, până acum, la acest articol

NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (amarili); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
Impresiile fiind subiective, AFA nu poate garanta calitatea, relevanța, exactitatea, persistența ori conformitatea impresiilor si recomandărilor (cu asteptările și preferințele fiecarui cititor); deasemenea, responsabilitatea legală pentru afirmațiile făcute in articol revine integral și in mod exclusiv autorului (cf "Termenilor și conditiilor de folosire"); AFA sau administratorii săi neputând fi făcuti răspunzători în privinta corectitudinii ori efectelor de orice natură.
Poze atașate (se deschid în pg nouă)
P01 Cartea de vizita primita de la managerul hotelului; in 2013 Dobrotitsa este clasificat la 2 stele
EVIDENTIAȚI ARTICOLELE CU ADEVĂRAT UTILE!
Dacă impresiile de mai sus v-au impresionat prin utilitate, calitate etc folosiți linkurile de mai jos, prin care puteți acorda articolului un BONUS în Puncte de Mulțumire-Apreciere (PMA) articolului.
Puteți VOTA acest articol:
PUNCTAJ CRT: 1000 PMA (std) PLUS 16850 PMA (din 18 voturi)
NOTĂ: Mulțumită numărului de voturi primit, articolului i-a fost alocat automat un SUPERBONUS în valoare de 2000 PMA.
  • rezervă o cameră la acest hotel, prin booking.com

  • ECOURI la acest review

    4 ecouri scrise, până acum

    webmaster
    [21.08.13 05:17:12]
    »

    @amarili, Mulțumiri pentru amabilitatea cu care ai dat curs invitației noastre de a scrie propriul set de impresii din această vacanță.

    ilincalif*
    [21.08.13 09:15:41]
    »

    Excelent review! Concret, la obiect!

    fanespoitorul
    [21.08.13 12:33:33]
    »

    @amarili: Super detaliat. Eram convins ca exista carcotasi. Intradevar pentru categoria lui pretul este OK iar satisfactia trebuie corelata cu pretul si stelutele. Vi la Dobrotitsa dar te uiti peste gard la Kaliakra si gasesti bube.

    amariliAUTOR REVIEW
    [22.08.13 21:44:45]
    »

    @webmaster: Trebuia sa-l scriu, hotelul incepuse sa fie cam sifonat si nu-l puteam lasa asa. Eu nu contest impresiile negative, ba chiar cred ca foarte usor puteai deveni nemultumit; depinde de asteptarile si sensibilitatea fiecaruia. Probabil ca si eu, intr-o zi proasta as fi putut scrie: ,,a fost dezastru, ne-au cazat dupa 5 ore, gratarul e bataie de joc, personalul neinstruit... ”; dar eu am avut o zi (mai multe) buna

    @fanespoitorul: pe noi nu ne-a tentat sa sarim gardul la Kaliakra, dar unii de acolo mai nimereau la Dobrotitsa; erau derutati de una dintre iesirile din hotel care ,,dadea” in piscina noastra si am vazut cum o batranica nu intelegea de ce bucatarul cel gras refuza sa-i dea o inghetata; pana nu i-am pus mana langa bratara mea (ca sa vada diferenta), n-a inteles; inca o dovada ca limba universala este tot datul din maini

    RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][1 vot]
    Sfârșit SECȚIUNE Listă ECOURI scrise la articol

    ROG REȚINEȚI:
    • Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
    • Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
    • Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație: in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o ÎNTREBARE NOUĂ
      (întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
    SCRIE UN ECOU LA ACEST REVIEW
    NOTĂ: Puteți folosi ptr formatarea ecoului: [b]...[/b], [i]...[/i], [q]...[/q]
    EMOTICOANE ce pot fi folosite SHOW/HIDE
    Sfârșit SECȚIUNE SCRIE ECOU

    NOTĂ: Rubrica de mai jos vă permite să vă abonați (sau să vă dezabonați) la / de la notificări (înștiințări prin email) atunci când cineva răspunde unui text scris ca ecou mai sus.
    Status Abonament Ecouri la acest review - abonament INACTIV [NU primiți înștiințări atunci când se scriu ecouri la acest review]
    VREAU înștiințări pe mail când se postează ecouri la acest review
    3 utilizatori sunt abonaţi la urmărirea acestui fir de discuţie (primesc instiinţări la adăugarea unui ecou):
    amarili, fanespoitorul, ilincalif*
    Alte impresii din această RUBRICĂKaliakra Mare (ex Dobrotitsa) Hotel:

    INFO: Membrii AmFostAcolo beneficiază de oferte speciale pentru această destinaţie - Solicită o ofertă personalizată

      SOCIALs
    Alătură-te comunității noastre

    AGENȚIA DE TURISM AmFostAcolo.Travel:
    SC Alacarte SRL | R.C.: J35/417/24.02.09 | RO 25182218 | Licența de turism 218 / 28.11.2018

     
    [C] Copyright 2008-2024 AmFostAcolo.ro // Reproducerea integrală sau parţială a conţinutului este interzisă
    AmFostAcolo® este marcă înregistrată
  • la final = [utf8mb4]; bMustChange=[]
  • pagină generată în 0.03217601776123 sec
    ecranul dvs: 1 x 1