ARTICOL ÎNCĂRCAT ÎN: 09.08.2013
GR. VÂRSTĂ: 20-30 ani
DIN: Brasov
ÎNSCRIS: 28.01.10
STATUS: GOLD
DATE SEJUR
JUL-2013
DURATA: 7 zile
familie cu copii
2 AD. + 1 COPII -- v: 1an si 9 luni

GRAD SATISFACȚIE
CADRUL NATURAL:
100.00%
Încântat, fără reproș

NOTARE MEDIE REZULTATĂ
100.00%

AUTORUL ar RECOMANDA
această destinaţie unui prieten sau cunoscut
TIMP CITIRE: 6 MIN

Brasov - Skala Potamia Thassos prin Zlatograd

Ilustrație video-muzicală
TIPĂREȘTE

Anul acesta destinatia de vacanta a fost Thassos-Skala Potamia, cazare la Aithrion 1 Studios: vezi impresii

Echipa: 2 adulti (eu si sotia) si fetita noastra de 1 an si 9 luni.

Auto: Ford C-Max diesel

Ghidare: tableta cu ultimul soft Igo Primo si harti Navteq 2012, pe care mi-am setat intreg traseul cu 9 pc intermediare, telefon (acelasi soft si harti ca pe tableta) pe care mi-am salvat si incarcat traseul “rupt in 9 bucati”, harta fizica Bg (pe care nu am folosit-o).

Configurarea traseului a fost: Brasov - Ploiesti - A3 - Bucuresti - centura Bucurestiului - Ruse - Veliko Tarnovo - Gurkovo - Maglizh - Stara Zagora (pe centura) - Dimitrovgrad - Haskovo - Kardzali -Dzhebel - Samodiva - Dryanova Glava -- Zlatograd - Xanthi- Keramoti - ferry - Skala Potamia.

Nu voi intra foarte mult in descrierea traseului deoarece a fost punctat foarte bine punctat de colegii @ionescunic si @nicu V.

Desi este un traseu controversat de multi useri AFA, am decis sa-l incerc la dus, iar daca nu e ok, la intoarcere sa vin prin Orestiada - Svilengrad (insa n-a fost cazul). Nu este un traseu pentru incepatori in ale sofatului sau care nu au inclinatie spre a conduce, insa e un traseu mai scurt cu vreo 120-130 km fata de varianta prin Orestiada, dar cu o portiune de vreo 100 km virajati. Pentru mine a fost varianta optima.

Bun, am plecat la ora 23.00 din Brasov gandindu-ne ca fetita va fi obosita si va adormi bustean dupa ce vom pleca, lucru care s-a dovedit a fi fals. Ora de plecare a fost total neinspirata deoarece la 22.00 se deschide circulatia TIR-urilor pe DN1, iar drumul pana la Comarnic a fost un cosmar, parca toti nebunii iesisera pe drum. O alta gafa facuta a fost alegerea traseului pe centura capitalei, drum jalnic dupa ce se termina cele 2 benzi, coloana de tiruri, jale, jale. Aici am facut o pauza de 20-25 min pentru a se dezmorti cea mica pt ca nu dormise deloc.

In sfarsit, la 3.10 am trecut vama la Giurgiu si m-am dus la ghereta sa-mi iau vigneta, 10 leva. In timp ce pufaiam o tigara afara am rugat sotia sa deschida geamul din dreapta sa-i dau vigneta s-o lipeasca pe parbriz si avand telefonul pus pe panoul de usa, acesta a cazut in usa. Eee, beleaua naibii, zic asta e, cand ajungem in Grecia il voi scoate. Zis si facut, plecam mai departe, la iesire din Ruse un echipaj de politie cu radar pe limita de 40km/h, n-am avut treaba cu el.

Pana la Veliko Tarnovo am cam respectat limitele de viteza, dupa care am mai stat in spatele tirurilor ce nu respectau limitele de viteza nici in localitati, nici inafara, si am mers ceva mai tare. La intrare in Nikolaevo am facut dreapta spre Maglizh, apoi am ocolit Stara Zagora pe centura. Pe la Haskovo, incepuse sa sune telefonul sotiei in usa, la inceput mai rarut, apoi din ce in ce mai insistent de ma disperase deja. Soacra-mea si mama, grijulii din fire se impacientasera, de ce n-or raspunde copilasii …zic asta e, tre sa scot telefonul din usa (eu nu-mi activasem roamingul pe al meu ca numai concediu nu aveam, aveau sa sune toti ca la balamuc). Dotat doar cu o surubelnita si un patent, si alea aflate dintr-o intamplare in masina, am inceput sa bijuteresc, panou, maner, firaraie de la geamuri, oglinzi electrice, inchidere, boxa, etc. In sfarsit, 40 min pierdute pt intreaga operatiune. Sotia fericita ca si-a recuperat telefonul, mama si soacra linistite ca suntem bine, cea mica abia trezita, papata, dezmortita, ne punem la drum.

Ajungem in vama la Zlatograd pe la 10.00, granicerul cu o lene in el de n-ai vazut s-a facut si el ca se uita la acte si drum bun.

Ei, de aici incepe partea virajata tare de care se sperie multi, 7 km, insa curbele au o vizibilitate foarte mare. Drumul foarte ingust, abia incapeau 2 masini una pe langa alta, de obicei unu oprea si unu trecea. Am intalnit 5-6 masini din sens opus, camioanele nu cred ca se incumeta sa circule pe acolo Pe o parte munte, pe cealalta prapastie, insa cu parapet destul de inalt, asa ca nu exista nici un risc de a cadea in gol. Cei 7 km i-am facut in 20 min in treapta a II a, rar a III a, nu i-a fost rau nimanui, deci nu exista motiv care sa va faca sa nu alegeti acest traseu. De fapt aceste serpentine seamana in mare parte cu cele de pe insula Thassos, diferenta fiind doar latimea soselei.

In Meses Thermes am facut slalom printre broastele testoase care traversau tacticos strada. Am facut o pauza de 10 min pt a le poza si filma. Drumul continua pana la Xanthi cu ceva serpentine. Am mai facut o pauza de o ora deoarece cea mica, dormita 4-5 ore toata noaptea, incepuse sa maraie papa, caca, tati jos! Ok, jos :)

Mai departe spre Keramoti, am urcat pe ferry, care in 5 min a plecat, drumul pe mare 40 min, timp in care ne-am distrat de minune pe seama pescarusilor fomisti care ne furau biscuitii din mana. Dupa ce am coborat de pe ferry am mai facut 10km pana in Skala Potamia.

Total km Brasov - Skala Potamia: 770 km

Consum: 4.6l/100km.

Timp total: 15 h, timp efectiv de condus: 12h

Cea mai enervanta parte a traseului a fost culmea in Romania, Brasov - Comarnic si centura Bucurestiului.

Am alimentat in Bulgaria la Kardzali in OMV (deoarece imi cumparasem leva de la BCR din Ro 1 leva=2.35 lei - pt combustibil si vigneta). Motorina in Bg a fost mai scumpa si ca in Romania si ca in Grecia. In Ro am alimentat cu 5.92 lei/l, in Bg 2.63 leva/l x 2.35 lei/leva=6.18 lei/l, in Grecia era 1.38E/l x4.42 lei/E=6.09 lei/l. Asadar, mitul e distrus, motorina nu e mai ieftina in Bg.

Pe insula am facut 220 km cu un consum mediu de 7.9l/100 km, deci drumul virajat din Bg prin Zlatograd e minciuna fata de cele de pe insula.

Returul s-a facut pe acelasi traseu pana la Bucuresti, pe care l-am trecut prin centru foarte repede (fir’ar ea de centura) si pe DN1 pana la Ploiesti, nu pe A3.

La intors m-am ratacit in Xanthi si eu, la fel ca multi alti colegi de forum, GPS-urile s-au tot zapacit si m-au invartit, pana la urma am intrebat niste greci care vorbeau engleza si m-au ghidat spre iesire, dar am pierdut 40 min pana am gasit drumul cel bun si m-am invartit vreo 10 km degeaba prin oras. Va sfatuiesc sa va setati drumul prin Xanthi cu cateva pc intermediare pe GPS dupa ce consultati Google Map, pentru a nu pierde timp si consuma motorina degeaba pe acolo.

Total km Skala Potamia - Brasov: 757 km (daca nu ma rataceam in Xanthi erau max 750)

Consum: 4.7l/100km

Timp total: 13h. La ora 14.30 am plecat din fata pensiunii, cand am ajuns in Limenas, ferry tocmai pleca, am urcat pe urmatorul si am mai asteptat o ora pana a plecat. La 3.30 eram in fata blocului in Bv. Tot drumul am facut 2 pauze in Bg de cate 15-20 min pt alimentare si necesitati si una in Petrom la Giurgiu de 20 min. Timp efectiv de condus: 10.5h.

Ca si rezumat al traseului Giurgiu - Zlatograd cu pc intermediare setate de mine pe GPS:

Prin Byala (Bulgarian: Бяла)

1. Veliko Tarnovo (Bulgarian: Велико Търново) 107km

Pe langa Gurkovo (Bulgarian: Гурково), prin Nikolaevo (Bulgarian: Николаево)

2. Maglizh (Bulgarian: Мъглиж) 87.7km

3. Stara Zagora (Bulgarian: Стара Загора) - pe centura 24.1km

4. Dimitrovgrad (Bulgarian: Димитровград) 46.3 km

Pe centura stanga Haskovo (Bulgarian: Хасково) se tine DN 5

5. Kardzhali sau Kardjali (Bulgarian: Кърджали) Aici e ultimul OMV 68.5km

La Balabanovo (Балабаново) (aprox 8,5km din Kardzhali) se face dreapta pe DN 508 catre Dzhebel (nu se mai tine DN5 catre Momchilgrad (Bulgarian: Момчилград)

6. Dzhebel or Djebel (Bulgarian: Джебел) 19.9km

7. Samodiva (Bulgarian: Самодиви) 12,9km

8. Hadzhiysko (Хаджийско) 4,6 km se merge dreapta spre Dryanova Glava (дрянова клонка) se poate si stanga spre Fotinovo (Bulgarian: Фотиново) dar e mai lung

9. Zlatograd (Bulgarian: Златоград) 24.8km

Dus: Bv - Skala Potamia (pe A3 Ploiesti - Buc si centura Buc): 770km x4.6% consum, 12 h de condus efectiv, 15h total traseu

Intors: Skala Potamia - Bv (prin Buc si DN 1 spre Ploiesti): 757 km x 4.7% consum, 10.5h de condus efectiv, 13 h total traseu

Pe insula: 220km x 7.9% consum

In concluzie, recomand acest traseu spre Thassos, e o varianta economica!


[fb]
---
Trimis de iulian.chiper in 09.08.13 16:09:55
Validat / Publicat: 09.08.13 17:28:41

VIZUALIZĂRI: 6980 TIPĂREȘTE ARTICOL + ECOURISAU ARTICOL fără ECOURI
SESIZEAZĂ
conținut, limbaj

11 ecouri scrise, până acum, la acest articol

NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (iulian.chiper); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
Poze atașate (se deschid în pg nouă)
P01 ferry Thassos
EVIDENTIAȚI ARTICOLELE CU ADEVĂRAT UTILE!
Dacă impresiile de mai sus v-au impresionat prin utilitate, calitate etc folosiți linkurile de mai jos, prin care puteți acorda articolului un BONUS în Puncte de Mulțumire-Apreciere (PMA) articolului.
Puteți VOTA acest articol:
[900 PMA] [450 PMA]
PUNCTAJ CRT: 1000 PMA (std) PLUS 21800 PMA (din 23 voturi)
NOTĂ: Mulțumită numărului de voturi primit, articolului i-a fost alocat automat un SUPERBONUS în valoare de 2000 PMA.

ECOURI la acest articol

11 ecouri scrise, până acum

dragos1985 [10.08.13 00:11:37] »

foarte bun si util review-ul! 900 pma din partea mea!

iulian.chiper [10.08.13 12:31:17] »

@dragos1985: Merci

iulian.chiper [10.08.13 16:51:35] »

Rog un moderator sa insereze acest video cu broscuta testoasa ce traversa strada in Messes Thermes: http://www.youtube.com/watch?v=blaxW_utdOM

Multumesc,

Iulian

- -

Rezolvat

vera77 [11.08.13 10:12:34] »

Foarte bine scris si detaliat,

exact pe acelasi traseu am mers si noi.

lupul negru [11.08.13 22:55:19] »

iulian chiper.

astazi am sosit din thassos dupa un sejur de 7 zile. Am urmat traseul pe care l-ai parcurs si tu si vreau sa fac cateva precizari care poate nu sunt in acord cu tine.

-inainte de a pleca, am analizat cam toate traseele expuse pe forum pentru a alege unul cat mai bun pentru deplasare, in conditiile in care, prin Bechet nu am mai avut incredere.

-am ales traseul prin zlatograd la dus cu toate ca s-a spus ca exista o portiune de drum mai greu dar am zis ca oricat de greu ar fi nu se justifica un ocol de cca 150 km prin Svilengrad

-m-am inselat amarnic deoarece portiunea care tu o prezinti de 7 km este mult mai mare, cam 50 km, de la Haskovo si pana la Xanthi traseul este de munte, foarte dificil, cu foarte multe viraje stranse pe un drum, asa cum scrii si tu, foarte ingust si periculos. Dupa ce parcurgi cam 500 km, te apropii de final si dai de un drum ca asta intervine nervozitatea oboseala si stresul fiind necesare mai multe pauze de refacere atat pentru mine cat si pentru pasagerii din masina afectati si ei de calitatea traseului. Eu personal acum dupa ce l-am parcurs nu il recomand din motivele expuse

nu stii cum ai calculat consumul la masina ta dar cred ca ii faci reclama cu un consum de 4,6 % in conditiile in care ai circulat destul de mult numai in treapta a doua, traseul nu este perfect drept are si pante si rampe, masina probabil ca era incarcata si cu bagaje in afara de pasageri, iar timpul scurt de deplasare care il prezinti nu cred ca l-ai scos circuland cu viteza moderata.

-eu am parcurs traseul de la giurgiu la keramoti prin zlatograd in 9 ore dar am alergat si cu 130-140 la ora pe anumite portiuni si nu am avut situatii gen telefon in usa 40 minute pierdute, broasca testoasa pe strada 20 minute poze, ratacit in xanthi etc.

-consumul, ca urmare a incarcarii masinii cu bagaje si a vitezei de deplasare, dar in principal, ca urmare a drumului execrabil consumul mi-a crescut cu cca 15%.

daca ar fi sa merg din nou in Thassos nu as mai alege acest traseu chiar daca am o cheltuiala mai mare.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][1 vot]
iulian.chiper [12.08.13 00:47:49] »

@lupul negru: Cred ca n-ai inteles nimic din review-ul scris de mine . Te rog mai citeste-l o data si-o sa-ti mai scada inversunarea cu care ma contrazici.

1. Portiunea foarte ingusta de 7 km de care vorbeam este fix din vama Bg-Gr pana la intersectia cu D 55. De acolo, drumul revine la o latime normala. Doar cei 7 km am mers in vitezele a doua si a treia.

2. In paragraful citat mai jos spuneam ca traseul are 100 km virajati (portiunea Dzhebel - Xanthi).

“Nu este un traseu pentru incepatori in ale sofatului sau care nu au inclinatie spre a conduce, insa e un traseu mai scurt cu vreo 120-130 km fata de varianta prin Orestiada, dar cu o portiune de vreo 100 km virajati. Pentru mine a fost varianta optima. ”

Tu vorbesti de 50 km virajati din Haskovo pana in Xanthi. Orice harta ai studia, distanta Haskovo- Xanthi e vreo 160km, deci te contrazici singur.

3. De ce ar aparea nervozitatea si stresul dupa 500km parcursi pentru ca drumul e virajat??? , mai ales in conditiile in care stiai ce te va astepta in ultima parte a traseului?

4. Traseul BV-Skala Potamia l-am parcurs in 15 ore, din care 12 ore de condus efectiv. Diferenta de 3 ore a fost pt pauze, scos telefon din usa, pozat testoase, ferry si ce mai vrei tu (oricum ai mai incurcat si oalele, caci ratacirea in Xanthi a fost la intoarcere). Tu ai facut traseul Giurgiu-Keramoti in 9 ore. De ce ti se pare ca eu as fi un mic Schumacher si pui la indoiala faptul ca e adevarat ceea ce spun eu?

5. Consumul masinii a fost indicat de CB, iar acasa mi-am facut si media consumului raportand km totali parcursi la cantitatea de motorina consumata si rezultatul a fost acelasi. Crede-ma, nu am nici cel mai mic motiv sa indrug baliverne.

In concluzie, ti-am argumentat de ce ar trebui sa mai citesti o data review-ul. Daca crezi ca poti veni cu alte idei constructive scrie-le, daca nu las-o asa!

Multumesc,

Iulian

iuhas* [12.08.13 18:56:29] »

@iulian.chiper: lasa-l

si-o intrebare: ai scris ca ai trecut prin nikolaevo. asta inseamna ca ai luat-o pe scurtatura ce se face in dreapta, inainte de gurkovo?

Tibe [12.08.13 23:02:25] »

@lupul negru:

Acum un an am ales exact acelasi traseu descris de Iulian. Tot ce pot spune este ca descrierea lui este destul de precisa.

Personal, fara sa alerg masina (mai mult de 130 km/h nu am depasit) am facut bucuresti keramoti in jur de 8 ore.

Referitor la consum... aici conteaza foarte mult masina. Eu pe GPL am avut un consum mediu de 10l/100km cu ford focus.

Si eu recomand acest traseu, care nu este deloc "muma padurii" daca ai macar un strop de experienta.

Numai bine.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][1 vot]
lupul negru [12.08.13 23:20:27] »

iulian. chiper,

ai perfecta dreptate ca nu am inteles nimic din review-ul scris de tine. Am fost curios sa citesc si parerea altcuiva despre acest traseu pe care eu l-am parcurs, dar o parere sincera nu bombastica.

Acum iti explic de ce nu am inteles nimic din review-ul tau despre traseu si cred ca unul dintre noi a mers pe alt traseu. Ai mers cu un Ford c-max probabil 1.6 tdci din Brasov-Skala Potamias, ca kilometrii la dus 770 la intors 757 km, ai respectat limitele de viteza chiar ai circulat mai repede in spatele TIR-urilor. Acestea au limitator de viteza si nu pot circula mai repede de 90 km /ora. In acest caz nu ai mai fi putut scoate o medie de cca 70 km pe ora care pe acest traseu chiar ca trebuie sa fii Shumacher, dar nu este cazul...)))). Daca tu vrei sa le descrii ca baliverne nu este nici-o problema, dar eu nu pot sa inghit asa ceva. Ai plecat la 23.00 din Brasov si la ora 10.00 AM erai in Zlatograd. Asta inseamna deja 11 ore, dupa care parcurgi 7 km in 20 minute cu o viteza de 20 km/ora si apoi pauza o ora si 10 minute... nu mai calculez mai departe.

Suntem multi care citim ce expun colegii forumisti si ne bazam pe aceste date organizindu-ne un concediu dar din anumite cauze riscam sa-l ratam.

Despre ce mit al motorinei este vorba? Bulgaria a avut motorina mai ieftina in comparartie cu Grecia si nu cu Romania

Asa cum tu ti-ai expus parerile tot asa eu ti-am pus cateva intrebari pentru a-mi verifica calculele mele.

In loc sa-mi raspunzi corect ma jignesti.

Cum sa inteleg ca masina ta a consumat 4.6 litri la suta de km. Ai facut calculul sa vezi total motorina consumata in 1527 km? Mie imi ies 35 litri dus 35 litri intors. Rezervorul de ford are 55 litri. Atunci de ce a fost nevoie sa alimentezi de trei ori in Bulgaria mai scump daca in Grecia era mai ieftina motorina??

M-a frapat consumul care l-ai dat in Thassos, 7.9 litri % si iarasi parerea mea, soselele din Thassos sunt astfaltate mult mai bine decat pe Zlatograd. Presupun ca nu ai facut 220 km in Thassos cu bagajele in masina de a crescut consumul atat de mult??

Si asa cum am recunoscut la inceput, recunosc inca odata ca nu am inteles prea multe despre traseu poate din cauza fazei cu telefonul cazut in usa care m-a distras de la bunele tale intentii constructive...))))))))

P. S. eu am scris ca intre Haskovo si Hanthi sunt 50 de km virajati daca tu ai inteles ca aceasta este dinstanta atunci imi dau seama de ce masina ta consuma atat de putin pe un asemenea traseu

Tibe , eu am avut nelamuriri la portiunea Haskovo -Xanthi si la consumul masinii

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][0 vot]
iulian.chiper [13.08.13 01:33:38] »

@iuhas: Da, inainte de Gurkovo am facut dreapta, iar inainte de indicatorul Nikolaevo, care este la "capra podului" in stanga, eu am facut dreapta si imediat stanga, apoi am tinut drumul spre Maglizh.

@lupul negru: As putea sa iti raspund punctual la fiecare replica si sa-ti demonstrez ca am dreptate, dar n-o s-o fac deoarece consider ca ar fi timp irosit degeaba. Din acest moment discutiile contradictorii dintre noi s-au incheiat.

Multumesc,

Iulian

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][0 vot]
Bogdan888 [20.08.13 18:38:57] »

Sal

Am fost de 2 ori dus prin Zlatograd... si intors prin Sofia... am ajuns la concluzia ca nu se merita prin Zlatograd... mai ales daca ai copiii mici este de evitat... al meu a vomitat de 2 ori pana la Xanthi... ca timp iesi la fel daca o iei prin Sofia.

Apoi am ales un alt traseu pe Zlatograd din Kardzali fata de anul trecut si am mers vreo 20-30 km maxim cu a 3 prin munti cu sosea de o banda maxim si gaurita ca dupa bombardament, daca ai ghinionul sa nimeresti acest traseu noaptea ai mari sanse sa cazi in vreo rapa. Eu am plecat la 11 seara parca din bucuresti si eram la 9.15 la Keramoti. Recomand pentru zona Limenaria drumul pe insula prin Ormos Prinou... este mult mai lin decat prin Chrisi Ammoudia.

bye

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][1 vot]
Sfârșit SECȚIUNE Listă ECOURI scrise la articol

ROG REȚINEȚI:
  • Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
  • Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
  • Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație: in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o ÎNTREBARE NOUĂ
    (întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
SCRIE UN ECOU LA ACEST REVIEW
NOTĂ: Puteți folosi ptr formatarea ecoului: [b]...[/b], [i]...[/i], [q]...[/q]
EMOTICOANE ce pot fi folosite SHOW/HIDE
Sfârșit SECȚIUNE SCRIE ECOU

NOTĂ: Rubrica de mai jos vă permite să vă abonați (sau să vă dezabonați) la / de la notificări (înștiințări prin email) atunci când cineva răspunde unui text scris ca ecou mai sus.
Status Abonament Ecouri la acest review - abonament INACTIV [NU primiți înștiințări atunci când se scriu ecouri la acest review]
VREAU înștiințări pe mail când se postează ecouri la acest review
6 utilizatori sunt abonaţi la urmărirea acestui fir de discuţie (primesc instiinţări la adăugarea unui ecou):
Bogdan888, dragos1985, iulian.chiper, lupul negru, Tibe, vera77
Alte impresii din această RUBRICĂDrumul cu mașina spre Thassos:


    SOCIALs
Alătură-te comunității noastre

AGENȚIA DE TURISM AmFostAcolo.Travel:
SC Alacarte SRL | R.C.: J35/417/24.02.09 | RO 25182218 | Licența de turism 218 / 28.11.2018

 
[C] Copyright 2008-2024 AmFostAcolo.ro // Reproducerea integrală sau parţială a conţinutului este interzisă
AmFostAcolo® este marcă înregistrată
  • la final = [utf8mb4]; bMustChange=[]
  • pagină generată în 0.048916101455688 sec
    ecranul dvs: 1 x 1