ARTICOL ÎNCĂRCAT ÎN: 23.04.2013
--- M ---
GR. VÂRSTĂ: 20-30 ani
DIN: Bucuresti
ÎNSCRIS: 09.08.10
STATUS: GOLD
DATE SEJUR
FEB-2013
DURATA: 8 zile
cuplu fara copii
2 ADULȚI

GRAD SATISFACȚIE
SERVICII:
100.00%
Încântat, fără reproș
BUCĂTĂRIE ŞI MASĂ:
100.00%
Încântat, fără reproș
CADRUL NATURAL:
100.00%
Încântat, fără reproș
DISTRACŢ. / RELAXARE:
100.00%
Încântat, fără reproș

NOTARE MEDIE REZULTATĂ
100.00%

AUTORUL ar RECOMANDA
această destinaţie unui prieten sau cunoscut
TIMP CITIRE: 7 MIN

SERFAUS: O vacanta pe care o vom repeta!

TIPĂREȘTE

O sa detaliez aici intregul sejur, de la plecarea din Romania pana la intoarcere.

Am plecat din Romania, respectiv din Bucuresti, pe 1 febr 2013 cu directia Kecskemét, care reprezenta punctul intermediar din lunga calatorie. Nu stiu daca e cazul sa insist asupra calatoriei prin Romania, deoarece toata lumea o cunoaste foarte bine si ar fi inutil sa abordam mereu aceleasi probleme legate de infrastructura de la noi, ramase inca nerezolvate. O sa dau putin fast forward si ajungem la granita cu Ungaria, la Nadlac.

Inainte de Nadlac am spalat masinile (tin sa precizez cu ocazia asta ca am fost un grup de 11 persoane, din care mai bine de jumatate merg in Austria la schi de ani buni; la noi a fost prima data). Masinile le-am spalat la recomandarea celor din grup.

Inainte de vama am oprit la o benzinarie unde am alimentat (nu e recomandat sa alimentati la unguri, deoarece e mai scump si ca la noi si ca la austrieci; in afara de asta, o sa constatati cu ocazia asta ce diferenta de calitatea e intre combustibilul de la austrieci si cel de la noi) si de unde am achizitionat vignetele de Ungaria si Romania (daca imi aduc bine aminte am dat in jur de 160 lei pe amandoua, respectiv Ungaria 10 zile si Austria 8).

In vama nu au fost probleme, am trecut in 2 minute. Cum intri la unguri, vreo 20-30 de km te simti ca in Romania: drumuri inguste si proaste (atentie la gropi!). Dar e bine ca la ei nu tine mult; dupa aceasta portiune intri pe autostrada. Autostrazile din Ungaria arata foarte bine (felicitari Ungariei). Mai iesi de pe autostrada cand te indrepti spre Kecskemét, care e un orasel mic si linistit, foarte aproape de autostrada.

Ca sa va faceti o idee, din Bucuresti pana la Kecskemét sunt in jur de 800 km. Din Bucuresti am plecat la ora 5 dimineata si am ajuns la hotel in jurul orei 21 seara. E ceva :)

In Kecskemét am stat la un hotel foarte fain (il recomand si din cate am inteles de la cei din grup, cu exceptia unui an pe care il regreta, numai aici au stat). Ca o paranteza, am auzit ca la unguri camerele sunt mici si urate. Aici o sa vedeti altceva. Hotelul se numeste Talizmán, iar adresa lui este: 6000 Kecskemét, Kápolna Street 2. Nu stiu sa va zic cat stele are hotelul, ci doar ca e situat central, chiar langa mall. Are camere spatioase, bai curate, personal de treaba. Daca imi aduc bine aminte, noi am dat 16 sau 17 euro pe camera dubla (2 persoane) cu mic dejun inclus (suedez, destul de bogat as putea spune). Are parcare supravegheata video. Eu zic ca pentru un popas e mai mult decat bine si mai ales necesar.

A doua zi, plecare spre Serfaus, aveam de mers aproximativ 800-850 km, dar din acestia 95% pe autostrada, ceea ce e o diferenta majora (atentie: incercati sa respectati limitele de viteza de pe autostrazi, in mod special in Ungaria). Am plecat din Kecskemét la ora 9 dimineata.

Drumul este linistitor. Nu pot sa spune ceva de vreun peisaj pentru ca am mers pe autostrada :) si stiti cum e. Se mai zaresc cate ceva pe ici colo dar nimic interesant.

Trecerea in Austria s-a facut fara probleme. Si de aici in continuare autostrada pana aproape de Serfaus. Nimic interesant de povestit, doar ca a plouat toata ziua, de cand am plecat din Ungaria si pana am ajuns aproape de Serfaus unde ningea.

Dupa ce iesi de pe autostrada in Austria, ca sa te indrepti spre statiune, drumul e la fel ca pe autostrada, deci nu prea o sa simtiti diferenta. O sa treceti prin tuneluri, lungi chiar, de la 2 la 8-9 km daca imi aduc bine aminte. Cand iesi de pe sosea si urci spre Serfaus, sunt vreo 15-20 km cred, in care se urca pe serpentine... e frumos intr-un cuvant.

Prima impresie pe care ti-o lasa e cea a unei simple statiuni de schi, ma rog, cu arhitectura lor specifica. Noi am ajuns noaptea si nu am putut admira peisajul; cred ca era in jur de 8 seara (din pacate am prins coloana pe autostrada, cam pe unde incepeau statiunile de schi, si am stat vreo 2 ore cred bara la bara; din cate am inteles asta se intampla destul de rar dar... am avut noi ghinionul asta). In statiune nu ai voie cu masina, ci doar cat sa te duci la cazare si cand parasesti statiunea. In rest, am auzit ca e 50 euro amenda, asa ca atentie!

Cazarea s-a facut foarte repede la Haus Tschiderer (am vorbit in alt review despre conditiile de cazare).

De a doua zi, incepand cu iesirea din cabana, totul s-a schimbat. Se vedeau imprejurimile: munti inalti, stancosi, acoperiti de zapada, km de partii de schi, superb. Am luat fisa de camera, am luat METROUL, care era la 3-4 min de mers pe jos de cabana (da, au un metro cu 4 statii care preia schiorii din statiune si ii duce la baza partiei principale) la partie si am intrat sa achizitionam skypass-ul, care a costat 205 euro de persoana parca, din care 10 euro garantia cardului (cand plecati returnati-l si veti primi inapoi cei 10 euro, despre care foarte multi nu stiu). Ti se da si o harta a partiilor, pe care afli ca sunt aprox. 220 km de partii, pe care e bine sa o tineti aproape, deoarece exista riscul foarte mare sa va rataciti. Oricum, sunt panouri din loc un loc pe toate partiile, cu harta partiilor si cu pozitia voastra. Cardul se tine in maneca de la geaca sau in buzunarul de la piept si doar apropii mana de aparate; uneori nici asta nu e nevoie.

Din momentul in care iesi pe partii o sa vezi o cu totul alta lume: partii bine amenajate, nu vezi aglomeratie, nu auzi injuraturi (e o statiune cu foarte foarte putini romani; noi am intalnit unul singur, si acela lucra la telecabina), telescaune incalzite, après-ski-uri cu o atmosfera extraordinara (recomand berea lor, veti trai clipe de neuitat :) un pahar de 500 ml e 4,2 euro dar merita fiecare banut, credeti-ma pe cuvant) si multe restaurante. Au partii pentru toate varstele si de toate gradele de dificultate posibile: daca nu stii ai unde sa inveti, iar daca esti expert ai unde sa gasesti provocari! Pe scurt, un schi de nota 11. As face o comparatie cu tara noastra dar mi se pare o jignire pentru austrieci, si nu ma refer la pret, unde e la fel ca la Poiana Brasov sau ca la Busteni!!! , ci la conditiile de schiat. E incomparabil, mult superior, iar daca ai posibilitatea financiara, incearca si o sa te indragostesti!

Statiunea in sine ofera multe posibilitati de distractie. Multe baruri, chiar si cateva mini discoteci dragute, cu o atmosfera extraordinara (te simti mai bine ca in orice club de la noi). Lumea e prietenoasa, o mare familie as putea spune. Exista evenimente organizate in fiecare seara: ba un spectacol traditional la casa de cultura (casa de cultura e cu mese, scaune, poti servi o bere, un suc, orice), spectacol pe partie (a costat 11 euro de persoana dar a merita; un spectacol pe masura) si altele (noi numai la astea 2 am fost).

Am vizitat si vreo 2 magazine, dar preturile ne-au scos repede afara :) Sunt destul de scumpe mari, te mai poti lipi doar de un mic suvenir, ceva. Noi am luat mascota statiunii, care e foarte haioasa!

Toata saptamana s-a bazat practic pe schi, de dimineata de la 9 pana pe la ora 15, cu pauza de bere pe la 13-14, dupa care ne retrageam la cabana, mancam si ori ieseam la plimbare ori petreceam romaneste in casa. Pe scurt, ai de unde alege ce activitati sa urmezi.

La intoarcere, am avut cam aceeasi problema cu drumul, am stat putin in coloana, dar nu ca la venit. Am plecat dimineata pe la 8-9 din Serfaus si am ajuns inapoi in Kecskemét pe la ora 21. Tot drumul a nins intens, s-a mers destul de greu, ba chiar am avut si ceva probleme pe autostrada in Ungaria (in Austria se curata intens, nu am intalnit zapada pe sosea). A doua zi inapoi spre Romania, Bucuresti... cu regretul ca a trecut totul destul de repede. Si regretul apare in mod special cand te reintalnesti cu gropile de la noi (ca sa fiu putin rautacios: am intalnit cateva gropi si pe autostrada in Austria sau chiar Germania).

Un alt aspect pe care vreau sa il mentionez si pe care o sa il si demonstrez ulterior cu poze, e faptul ca masina arata la intoarcere in tara, la Arad, la fel ca atunci cand am trecut granita spre unguri, cu ea spalata. Si asta dupa aprox 1.700 km de mers prin ploaie torentiala (la dus) si ninsoare intensa (la intoarcere). Nu are rost sa mai spun cum arata masina cand am ajuns in Bucuresti :)

A fost o experienta foarte frumoasa.

Sper ca acest review sa va ajute. Eu momentan atat imi amintesc. Daca mai apare ceva voi completa si de asemenea voi raspunde la intrebari, daca aveti.

Vacanta placuta!


[fb]
---
Trimis de dsum3r in 23.04.13 17:39:44
Validat / Publicat: 23.04.13 19:14:52
INFO ADIȚIONALE
  • A fost prima sa vizită/vacanță în AUSTRIA
NOTĂ: Articol ARHIVAT (nu intră în calculul mediei acestei destinaţii)

VIZUALIZĂRI: 5537 TIPĂREȘTE ARTICOL + ECOURISAU ARTICOL fără ECOURI
selectat ca MiniGhid AmFostAcolo
SESIZEAZĂ
conținut, limbaj

17 ecouri scrise, până acum, la acest articol

NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (dsum3r); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
EVIDENTIAȚI ARTICOLELE CU ADEVĂRAT UTILE!
Dacă impresiile de mai sus v-au impresionat prin utilitate, calitate etc folosiți linkurile de mai jos, prin care puteți acorda articolului un BONUS în Puncte de Mulțumire-Apreciere (PMA) articolului.
Puteți VOTA acest articol:
PUNCTAJ CRT: 1000 PMA (std) PLUS 13250 PMA (din 14 voturi)
NOTĂ: Mulțumită numărului de voturi primit, articolului i-a fost alocat automat un SUPERBONUS în valoare de 2000 PMA.

ECOURI la acest articol

17 ecouri scrise, până acum

webmaster
[23.04.13 19:09:39]
»

Bun & util review despre zona Serfaus, a fost selectat ca MiniGhid AmFostAcolo pentru această destinaţie.

-

Ar fi, consider, deosebit de util şi un review distinct despre hotelul Talizmán din Kecskemét, ar putea fi o destinație utilă pentru cititorii care tranzitează Ungaria spre o destinație mai îndepărtată (iar un articol distinct, localizat în secțiunea Kecskemét este MULT mai ușor de găsit de cei care se documentează despre destinația respectivă decât aici, "pierdut" într-un reveiw despre Serfaus)

Pentru a-ți fi mai ușor, includ mai jos linkul direct de adăugare reveiw despre cazarea la hotel Talizmán: amfostacolo.ro/rev_add.php?id=13975

Michaell
[24.04.13 07:09:52]
»

@dsum3r: un vot de la mine pentru descrierea foarte detailata si interesanta.

m-ar interesa totusi ceva mai amanuntit problema cu ,,diferenta de calitate intre combustibilul din romania si cel de la austrieci,, ??!! la ce te referi exact? ai simtit tu vre-o diferenta la functionarea motorului ?

in ultimii ani am facut acest drum de nenumarate ori si am alimentat bineinteles in aproape toate tariile prin care am trecut dar nu am putut constata vre-o diferanta in privinta calitatii benzinei. ma refer bineinteles la ultimii ca. 10 ani.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][0 vot]
neimportant
[24.04.13 09:58:30]
»

Încântătoare experiența austriacă, mai ales datorită serenității locurilor lipsite de grătare cu mititei sau copane fripte în ”acorduri” de manele săltărețe...

@ Michaell

Îmi permit, cu îngăduința gazdelor noastre, să vă răspund la întrebarea privitoare la diferența între combustibilul teuton și cel mioritic. Pentru motoarele cu aprindere prin scânteie, benzina achiziționată de la o pompă aflată pe teritoriul austriac are în compoziție un procent de carbon de până la 82%, iar hidrogen de până la 15%. La pompa noastră, procentele sunt cu până la 5-10 % mai mici. Iată deci diferența care se traduce printr-o rezistență la detonație mai mică sau altfel spus cifra octanică este mai mare peste graniță. Motorul ”îmbuibat” cu o benzină săracă în hidrocarburi (parafinice, naftenice sau olefinice), dă astfel impresia unui ”alergător ros de vicii”, leneș și cu depuneri de colesterol pe dinăuntru. Nu vă rămâne decât să vă faceți provizii de carburant serioase atunci când vă vizitați locurile natale, chiar puteți să trimiteți în avans carburant în locuri prestabilite, de unde să-l accesați în siguranță. Există totuși riscul, ca odată intrat pe teritoriul nostru (în rezervor sau la canistră), carburantul cât este el de teuton, să sufere modificări organoleptice care să nu vă mai asigure satisfacția pe care o încercați dincolo. De gustibus…

dsum3rAUTOR REVIEW
[24.04.13 10:24:13]
»

@Michaell:

Buna.

Da, am observat o diferenta la combustibilul din Austria. In Ungaria, dupa cum am spus, nu am alimentat deoarece dupa calculele mele si din ce mi-au spus cei din grup e foarte scump. La austrieci am alimentat cu motorina de la Shell, de pe autostrada.

Diferenta am simtit-o la puterea masinii (o octavia 2,1. 9 tdi): avea mai multa putere decat cu motorina din Romania, lucru sesizat de toti pasagerii masinii. La 140 pe autostrada (in Austria, ca in Ungaria nu am avut curaj sa depasesc 130), incarcata full si cu 3 pasageri, daca accelerai simteai puterea bine. In Romania, chiar la intoarcere unde era putin mai usoara (scapasem de mancare) dupa ce am alimentat la Arad, s-a simtit imediat.

Eu asta am experimentat.

De auzit am mai auzit cum ca au alti aditivi, ca afecteaza mai putin motorul, etc. Dar diferenta de putere a fost clara pentru mine.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][1 vot]
Michaell
[24.04.13 10:38:22]
»

@dsum3r + zapacitu

greu imi vine sa cred cele relatate de voi. nu sunt mare specialist in carburanti si nu ma pricep la procentaje sau compozitii dar in schimb sunt pasionat de masini fie ele noi sau youngtimer si nu-mi vine sa cred ca, daca ar exista aceasta diferenta, eu sa n-o fi simtit in toti anii. greu de crezut.

masina cu care vin in romania este un subaru 4X4 + reductie cu motor boxer pe benzina dar si cu posibilitatea de gpl. la inceput am avut in privinta gpl-ului - in romania - ceva retineri. pot sa spun cu mina pe inima ca nu sau adeverit. am facut sute de km in romania pe munti si pina pe litoral si ar fi trebuit sa-mi dau seama de vre-o pierdere de putere.

dar ma rog, fie cum spuneti voi. din pacate tot nu exista vre-o solutie sau scapare. trebuie alimentat ce iese din pompa... -

am mai invatat ceva...

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][0 vot]
dsum3rAUTOR REVIEW
[24.04.13 11:03:12]
»

@Michaell: Eu unul nu ma pricep atat de bine la masini. De aceea am incercat pe cat posibil sa relatez cat mai exact aceasta experienta. Dupa ce am simtiti ceva, i-am intrebat si eu pe cei de langa mine, care se duc an de an si mi-au spus ca intr-adevar, exista o diferenta. Am inteles in acelasi timp ca acest lucru se compenseaza la noi printr-un adaos de nu stiu ce aditiv in motorina, cand faci plinul. Eu unul nu am incercat pentru ca nu ma pricep

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][0 vot]
abancor
[24.04.13 14:30:57]
»

Nici eu nu am simțit vreodată vreo diferență între cum merge mașina în Austria și cum merge în România. Poate depinde de unde faci plinul. În România nu sînt stații Shell sau BP, poate respectivii vînd, în Austria, vreun sortiment super-aditivat, caz în care chiar nu am putea compara cu România.

Eu fac plinul la Petrom, iar în Austria - unde mă prinde nevoia, fără deosebire de firmă.

Despre povestirea de mai sus: mi se pare foarte mult să faci 17 ore București - Kecskemet. Normal faci 13 - 14 ore București - Viena. În drumul spre Tirol, mai ales spre vestul Tirolului, unde e și Serfaus, cel mai indicat mi se pare, dacă e posibil, să înnoptezi cît mai departe, măcar la ieșirea din Ungaria, dacă nu chiar la Viena. Oricum, a doua zi rămîne destul de mers, chiar dacă e autostradă, în plin sezon de schi, și mai ales în weekenduri, traficul fiind greoi între Salzburg și Innsbruck. Eu de regulă plec din Viena pe la 9 dimineața, sîmbătă, și ajung, depinde de trafic, între 16 și 18 la destinație (tot prin văile alea de după Innsbruck). Voi cît ați făcut de la Kecskemet la Serfaus?

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][1 vot]
dsum3rAUTOR REVIEW
[24.04.13 17:52:38]
»

@abancor: Din pacate atat am facut pana la unguri, nu aveam interes sa dau informatii neadevarate. Si pot spune ca am mers, in jur de 140 pana la Pitesti si in rest... cat s-a putut ca astea sunt drumurile (am mers pe valea Oltului, Deva, Arad). De la Kecskemet la Serfaus am facut aproximativ 10-11 ore, pe aici.

abancor
[25.04.13 14:01:06]
»

Mii de scuze, nici nu am vrut să insinuez că nu ar fi fost așa. Doar remarcam că nu e deloc eficientă o deplasare de genul ăsta, popasul la Kecskemet fiind prea aproape de începutul călătoriei. Și că ați făcut cam mult, comparativ cu majoritatea care merg către Austria, și care înnoptează la celebrul Paprika Csarda, sau la Viena.

De altfel, după cum bănuiam, a doua zi ați ajuns foarte tîrziu la destinație. Dacă ai cazare la apartament, ca să ai timp să faci cumpărăturile de rigoare și să te instalezi calumea, ca să începi schiatul de a doua zi dimineață, trebuie să ajungi la destinație pe la 17 - 17:30. În felul ăsta, la ora 20 ești instalat, gata de cină și de prima bere.

webmaster03
[25.04.13 14:58:25]
»

@Michaell: Ecou sters. Flame.

dsum3rAUTOR REVIEW
[25.04.13 18:11:11]
»

@abancor: nici nu am zis ca insinuezi ceva. atat am spus ca asta a fost, mult, putin atat am facut. a doua zi am facut mult pt ca 2-3 ore am stat in coloana, cam ca pe Valea Prahovei cumparaturile le aveam facute de aici deci... berea a venit repede

sosso
[25.04.13 21:17:19]
»

1. Spui aşa:

"Am vizitat şi vreo 2 magazine, dar preţurile ne-au scos destul de repede afară. Sunt destul de scumpe..."

Preţurile nu pot fi scumpe, ele pot fi mari sau mici... Marfa poate fi scumpă... Sau nu.

2. Zici că ai plecat în 01 februarie, adică într-o vineri. Deci sâmbătă, 02 feb. 2013, ai prins înghesuiala pe autostradă, ceea ce este normal, având în vedere ca sâmbăta se face schimbul de serii... La fel la întoarcere, tot într-o sâmbătă... Nu ai avut ghinion, asta se întâmplă de obicei...

3. Aş fi curios să ştiu de unde prejudecata cu camerele de hotel din Ungaria. În ultimii 7 ani, m-am cazat de vreo 20 de ori la hoteluri din Ungaria, în special din Budapesta şi pot să-ţi spun că am avut parte numai de experienţe plăcute. Singura cazare mai naşpa a fost la Carmen Panzio în Budapesta, în rest la 34-60 € găseşti cazări excelente, cu mic dejun bufet. (preţ pentru cameră dublă/triplă).

4. Te rog să nu te superi pentru cele de mai sus. Apreciez informaţiile utile din reviewul tău, motiv pentru care îţi acord votul meu şi te aştept cu noi impresii, din vacanţele tale trecute sau viitoare.

claudiu 71 CONS. ONORIFIC AFA / AUSTRIA
[25.04.13 22:15:16]
»

Buna. Felicitari pentru vacanta si eu am avut prilejul sa petrec zile minunate in Serfaus dar in sezonul de vara.

Am o curiozitate dupa ce v-ati ghidat cand ati ales aceasta zona, este destul de departe si as spune interesanta pentru cine viziteaza nord-vestul Italiei respestiv estul Elvetiei.

Din est nu am vazut nici noi turisti erau insa multi evrei ultra ortodocsi.

Despre aglomeratia (Stau) cum spunea si Sosso ati prins schimbul de turisti si pe deasupra vacanta scolara din 2 landuri din Austria si din vreo 3 din Germania printre care si Bavaria. Pe toata luna februarie este impartita vacanta in asa fel incat sa nu fie toate landurile in acelasi timp in vacanta altfel ar fii haos total. ati prins cca. 20% din traficul turistic din luna respectiva; ( (.

abancor CONS. ONORIFIC AFA / AUSTRIA
[26.04.13 23:57:46]
»

Pînă la urmă, cred că cel mai bine e să mergi în Tirol la schi după 15 martie. Am ajuns la concluzia asta după 4 sejururi, în 4 ani diferiţi, în ianuarie sau februarie, 4 sejururi fiecare cu cîte o problemă legată de vreme.

Asta pe lîngă trafic, care e cum zic colegii de mai sus.

În primul rînd, dacă nu stai la hotel, unde poţi rezerva cînd vrei, apartamentele de vacanţă închiriază de sîmbătă pînă sîmbătă. Şi puţini stau la hotel, cel puţin în zone ca Serfaus, Ischgl sau Soelden, pentru că preţurile sînt mari. Şi, chiar dacă nu s-ar închiria de sîmbăta, oricum cel mai eficent, ca să petreci o săptămînă la schi, e să ajungi acolo sîmbăta. Aşa că, după ce treci de Salzburg (dacă ai noroc, dacă nu, încă dinainte), cînd intri în Germania, autostrada e plină de maşini din toată Europa Centrală şi de Est. Se circulă greoi, degeaba nu e limită de viteză, traficul se limpezeşte abia după Innsbruck. "Stau"-uri la noduri (cel de la Rosenheim e celebru, unde se desprinde autostrada de Tirol din cea de Muenchen; după un an în care m-am mişcat cu 10 km/h pe acolo şi la dus, şi la întors, m-am învăţat să îl ocolesc din oficiu, nici nu mai aştept să aud la radio dacă e blocaj sau nu, ies cu 2 ieşiri înainte şi intru înapoi pe autostradă la 2 ieşiri după nod), cozi la ieşiri (ieşirea de Zillertal bloca odată toată banda de ieşire şi încă nişte metri din banda 1), trafic lent pur şi simplu din cauza aglomeraţiei, cam asta e situaţia cale de vreo 150 km.

Înainte să fie copilul la şcoală, sau anul trecut, cînd ne-a fericit guvernul cu o vacanţă de iarnă mai lungă, nesuprapusă peste celelalte ţări, am putut merge în prima săptămînă după revelion, un soi de extrasezon în mijlocul sezonului, cînd aglomeraţia e mai mică, preţurile şi ele scad cu 10 - 15%. Deci reţineţi acest prim pont: 2 sau 3 săptămîni după revelion, pînă încep vacanţele şcolare în Europa Centrală, e mai ieftin şi mai liber. De altfel, se vede şi din preţurile pensiunilor şi ale permiselor de schi.

Acum 3 ani, nişte prieteni era să piardă avionul din Muenchen înapoi către casă (zburaseră acolo, iar de acolo închiriaseră o maşină). Anul ăsta, alţi prieteni au ajuns la Salzburg, unde duceau pe cineva care trebuia să ia avionul, în ultima clipă, noroc că nu aveau de predat maşina, că n-ar fi avut timp, tot din cauza aglomeraţiei mai nasoale decît prevăzuseră. Partea proastă e că au plecat cît de dimineaţă a fost posibil, deci n-au pierdut nici un minut. Dar, cînd eşti tocmai în vestul Tirolului, degeaba pleci cu noaptea-n cap, pe măsură ce vii spre Viena, vezi cum se scurg pe autostradă maşini de pe toate văile, ca un mare fluviu ce primeşte afluenţi pe măsură ce curge spre Salzburg, şi cum încetineşte progresiv traficul, pînă la oprire. Noroc că nu mai e control la frontieră! Toţi care au fost cazaţi mai spre est au plecat fie tot la prima oră, şi acum sînt departe, au scăpat de aglomeraţie, fie tocmai te ţin pe tine în loc, dar măcar au luat micul dejun în tihnă.

Dar, în anii în care a fost mai liber traficul, nu am fost scutiţi de surprize din cauza vremii: autostrăzi înzăpezite, ceaţă pe zeci de kilometri, ninsoare abundentă, pîrtii închise, cel mai nasol fiind în ianuarie 2012 la Ischgl, cînd am stat blocaţi în oraş 4 zile, pîrtiile erau în majoritate închise, vremea era nasoală, că nu te puteai bucura de munte (soare nici n-am văzut), rămăseseră fără apă la Billa şi motorină la benzinărie, nu aveam nici cum să ieşim din oraş să mergem la băi termale sau altă distracţie, în oraş patinoarul nu funcţiona, deci nici nu am schiat "de toţi banii", nici nu ne-am putut umple timpul cu altceva. Noroc cu nămeţii cît casa, că ne-am distrat cu copiii ca în copilărie.

Ca să îmi povestească nişte prieteni care au fost spre final de martie, că vremea era excelentă, o plăcere să stai pe pîrtii, drumul nu a avut surprize, pîrtiile de la altitudine au fost deschise, deci mai mare dragul.

Deci, nişte ponturi ar fi:

1. Evitaţi, dacă puteţi, sîmbetele! Sau porniţi la drum la ore "anormale". (pont aproape inutil, majoritatea nu pot evita sîmbetele)

2. Evitaţi, dacă puteţi, perioada 20 decembrie - 10 martie! Ocoliţi astfel traficul şi scad şi şansele de surprize meteo (deşi anul ăsta a fost o mare ninsoare în aprilie dacă bine ţin minte).

3. Sau măcar mergeţi în "fereastra" dintre revelion şi vacanţe.

4. Mergeţi cît mai mult în prima zi, ca a doua zi să aveţi mult timp la dispoziţie. (cei din vestul ţării sînt excluşi - ei pot ajunge într-o singură zi)

5. Dacă nu sînteţi foarte interesaţi de pîrtiile din Tirol şi de la mare altitudine, alegeţi zone mai apropiate de Viena şi eventual cu pîrtii la altitudine mai mică. În felul ăsta, drumul e mai scurt şi vremea nu riscă să fie nasoală pe pîrtii. (Într-un an la Soelden nu am prins nici o zi cu pîrtiile de pe gheţar deschise - deci, la ce bun? e ca şi cum n-ar fi fost). Pontul ăsta nu e valabil în martie sau aprilie, cînd, dimpotrivă, trebuie căutate pîrtii de altitudine.

6. Luaţi 4 - 5 ore de germană, ca să înţelegeţi pe unde sînt blocaje (se dau la radio de 2 - 3 ori pe oră). Eu, cel puţin în Germania, pornesc radioul pe un post local (afişat pe indicatoare), gen Antenne Bayern, şi ciulesc urechile de cîte ori aud Verkehrsinformation sau orice începe cu Verkehr, adică trafic. Partea mişto la germani e că au un şablon după care anunţă belelele, aşa că e suficientă o germană de bază (eu de pildă nu ştiu germană, nu pot conversa, doar înţeleg anunţuri şi informaţii de interes general, afişuri de pe şosele sau pîrtii, meniul etc.). Iau autostrăzile în ordinea numerică, deci, dacă eşti pe A8, ai timp să devii atent, nu eşti luat prin surprindere, apoi încep prin a anunţa autostrada, direcţia de mers, zona cu belea şi beleaua în sine (blocaj, accident, trafic greoi - uneori cu estimări de durate), deci dacă ştii numerele, oraşele pe lîngă care te afli şi cîteva prepoziţii şi substantive, poţi pricepe dacă e vreun blocaj în faţă şi îl poţi ocoli. Austriecii sînt mai haotici, nu au o ordine a informaţiei, nici un şablon al anunţului, formulează după cum au chef, aşa că, cînd auzi pomenită autostrada pe care eşti, te poţi trezi că ai pierdut deja toată informaţia, pentru că au început cu esenţialul, de genul "un blocaj de 1 oră înainte de Linz pe autostrada X" (în loc de: "A1, direcţia Viena - Linz, între St Valentin şi nodul Linz, blocaj de 1 oră"). Plus că vorbesc mai repezit şi amestecă cuvintele. Noroc că în Austria blocajele sînt mai rare.

Şi în Ungaria se dau informaţii despre trafic la radio, dar din păcate maghiară nu cunosc deloc (doar cîteva cuvinte).

De regulă, cînd sînt informaţiile despre trafic, radioul maşinii comută automat pe postul care trebuie, chiar dacă asculţi CD sau casete. Depinde de opţiunile aparatului.

Dragoș_MD
[27.04.13 00:04:46]
»

@abancor: un ecou demn să fi fost scris ca articol de sine stătător... Bravo!

dsum3rAUTOR REVIEW
[27.04.13 13:21:28]
»

@claudiu 71: E posibil sa fi fost asta motivul aglomeratiei, mai ales ca erau multe autocar cu copii (autocare numai cu fete sau numai cu baieti; banuiesc ca astia erau ultra ortodocsii). Cei din grup, care au tot schiat in Austria in ultimii ani au ales zona. Din cate am inteles, era a doua oara pt ei cand mergeau in Serfaus si ceea ce i-a atras au fost partiile si lipsa est-europenilor, dupa cum ziceai. Eu unul nu am vazut mai multe zone din Austria ca sa fac o comparatie, fiind prima data la schi acolo. Sa vedem iarna viitoare pe unde ajungem si compar

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][0 vot]
dsum3rAUTOR REVIEW
[27.04.13 13:27:02]
»

@sosso: O sa raspund pe puncte:

1) Greseala mea... scuze. Rog webmaster-ul sa corecteze daca se poate. Multumesc pentru corectie.

[corectat în text - by wbmaster]

2) Cred ca totusi ceva nu era in regula. Cei cu care am fost, au prins mereu sambata pe autostrada in austria, dar ziceau ca nu am prins niciodat aceasta aglomeratie. E drept, e prima data cand au mers pe 1 feb, de obicei inteleg ca plecau in a doua jumatate a lunii feb.

3) Habar nu am de ce aceste zvonuri. Am si specificat faptul ca nu am fost niciodata si ca ma pronunt numai din auzite. E bine de stiut, pentru excursiile urmatoare, ca ceea ce am auzit nu este in totalitate adevarat. Multumesc de lamuriri.

4) Nu am motive sa ma supar. Sunt discutii constructive.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][0 vot]
Sfârșit SECȚIUNE Listă ECOURI scrise la articol

ROG REȚINEȚI:
  • Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
  • Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
  • Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație: in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o ÎNTREBARE NOUĂ
    (întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
SCRIE UN ECOU LA ACEST REVIEW
NOTĂ: Puteți folosi ptr formatarea ecoului: [b]...[/b], [i]...[/i], [q]...[/q]
EMOTICOANE ce pot fi folosite SHOW/HIDE
Sfârșit SECȚIUNE SCRIE ECOU

NOTĂ: Rubrica de mai jos vă permite să vă abonați (sau să vă dezabonați) la / de la notificări (înștiințări prin email) atunci când cineva răspunde unui text scris ca ecou mai sus.
Status Abonament Ecouri la acest review - abonament INACTIV [NU primiți înștiințări atunci când se scriu ecouri la acest review]
VREAU înștiințări pe mail când se postează ecouri la acest review
6 utilizatori sunt abonaţi la urmărirea acestui fir de discuţie (primesc instiinţări la adăugarea unui ecou):
abancor, claudiu 71, dsum3r, Michaell, neimportant, sosso
Alte impresii din această RUBRICĂDescoperă zona Serfaus-Fiss-Ladis:

    SOCIALs
Alătură-te comunității noastre

AGENȚIA DE TURISM AmFostAcolo.Travel:
SC Alacarte SRL | R.C.: J35/417/24.02.09 | RO 25182218 | Licența de turism 218 / 28.11.2018

 
[C] Copyright 2008-2024 AmFostAcolo.ro // Reproducerea integrală sau parţială a conţinutului este interzisă
AmFostAcolo® este marcă înregistrată
  • la final = [utf8mb4]; bMustChange=[]
  • pagină generată în 0.049446105957031 sec
    ecranul dvs: 1 x 1