ARTICOL ÎNCĂRCAT ÎN: 06.10.2012
  • *) Email NEFUNCȚIONAL
  • GR. VÂRSTĂ: 40-50 ani
    DIN: Bucuresti
    ÎNSCRIS: 24.03.08
    STATUS: PRETOR
    DATE SEJUR
    SEP-2012
    DURATA: 2 zile
    prieteni

    GRAD SATISFACȚIE
    CADRUL NATURAL:
    70.00%
    Satisfăcător

    NOTARE MEDIE REZULTATĂ
    70.00%

    AUTORUL ar RECOMANDA
    această destinaţie unui prieten sau cunoscut
    AFA RECOMANDĂ: Pentru transfer Aeroport - Hotel (Roma) și/sau tururi turistice ale Romei / Vaticanului - recomandăm ghidroma.eu
  • Informatii sau rezervări: pe sait sau tel. +39 324 981 3672
  • TIMP CITIRE: 13 MIN

    Venetia - backstage

    Ilustrație video-muzicală
    Andre Rieu-----Valse des langues


    TIPĂREȘTE

    Venetia poate insemna pentru fiecare altceva. Poate fi o simpla curiozitate, poate fi o ciudatenie, poate fi o forma de exprimare a romantismului, poate fi o alta descoperire a artei italiene medievale, poate fi un studiu de arhitectura, poate fi inca o destinatie la colectia de vacante sau poate fi participarea la un carnaval unic in Europa.

    Dar vazuta din spatele scenei, Venetia este departe de normalitatea noastra. Cele mai multe lucruri si situatii sunt normale doar pentru cei mai putin de 80.000 de locuitori ai lagunei... nu si pentru restul lumii.

    Ce spun oamenii sespre Venetia? ... numai de bine. Sau cel putin doar asa am citit si auzit eu, pana sa o vad cu ochii mei. Imi este totusi greu sa cred ca toata lume a fost extaziata, ca nimeni nu are nimic de obiectat, ca toti au fost super incantati. Este asa o moda sa se vorbeasca doar la superlativ despre Venetia.

    Dar oare celor care nu le-a placut... de ce nu recunosc? De jena ca restul nu i-ar aproba? Sau nu le-ar da dreptate, sau le este teama de privirile pline de repros a celor care nu au ajuns inca la Venetia si care ar da orice pentru o plimbare romantica cu gondola? De ce oare cei mai multi oameni cred ca in Venetia sunt cele mai romantice locuri din lume?

    Am ales sa vizitez Venetia la inceput de toamna (atentie; in perioada oct. – dec. cand nivelul apei creste cu inca un metru sunt inundatii) pentru a evita caldura mare din timpul verii cand Venetia te poate dobori. Sunt oameni nepasatori la mirosuri grele, dar pe mine perspectiva unei lagune incinsa si urat mirositoare vara, nu ma incanta. Pentru ca Venetia nu este o sera cu flori, nici un flacon imens de parfum; este o laguna, adica o zona a litoralului marin, un fel de golf, separat de mare printr-o fasie de pamant. Iar in acest „ lac „ sunt o multime de insule si insulite, una mai apropiata de alta. In plus, oamenii au blocat si mai mult circulatia in fostul golf, prin constructii cu care sa „ se apere” cat mai mult de musafirii nepoftiti. Toate astea au dus la moartea ecosietemelor existente candva.

    Din perioada sa de glorie, adica sec. XIV – XVIII sunt apropape toate cladirile, casele, palatele, bisericile si turnurile, pe care in jur de 20 de mil. de turisti vin anual sa le vada. Este un numar ametitor de mare, daca ma gandesc ca populatia orasului nu atinge nici macar 100.000 de locuitori.

    Astazi, Ventia este alcatuita din 117 mici insule, unite de peste 400 de poduri si podete. Practic de cate ori am trecut peste un pod, am trecut de pe o insula pe alta. Sunt 177 de canale din care doar doua mari; restul sunt atat de inguste incat o barca nu are loc sa fie intoarsa, merge doar inainte.

    In aceasta mare forfota de apa si de oameni am stat si eu doua zile. Ce parere am? Am mai multe; sentimentele sunt diferite, uneori confuze (nici bune... nici rele), alteori mai clare daca aleg sa ma refer la un singur subiect. Un lucru este sigur; Venetia nu este o gradina de flori si nici nu miroase ca un parc; miroase ca exact ce este. Daca si in septembrie, atunci cand am fost eu, se simtea mirosul de balta statuta, cand am colindat pe stradutele inuman de inguste, nu vreau sa imi imaginez cum se simte vara cand sunt caldurile cele mai mari. Acesta a fost motivul pentru care am asteptat sa treaca vara si am plecat in vacanta la inceput de toamna. Revenind la pareile mele despre Venetia, sa le iau pe rand, in functie de impactul pe care le-au avut asupra mea.

    Canalele.

    Cu exceptia celor doua mari canale, Canal Grande si Canale della Giudeca, restul sunt de groaza si mister. Cele mai multe sunt atat de inguste incat distanta dintre cladirile ce le marginesc este inuman de mica. Ferestrele unei case dau in zidul si ferestrele alteia de vis-a-vis; si fiecare stie tot ce are vecinul in casa, vede tot ce face si aude tot ce spune... In plus in loc sa simti adierea de aer curat a unui copac, ai parte de adierea apei statute, cu miros de balta im- - - - ta, care inverzeste baza caselor, care imbiba zidurile cu aceeasi apa murdara si urat mirositoare, care curata tencuiala de pe ziduri si care macina fara mila tot. Pe unele canale, de-a lungul caselor exista cate un mic trotuar (fondamenta), cat sa se tarasca si se steraga de zid un om. Pe canale, apa loveste direct zidurile si cand oamenii vor sa iasa, cred ca deschid usa de la intrare foarte incet, sa nu faca valuri. Pentru cine nu a vazut in viata lui in Romania, o strada sau un oras inundat, poate fi amuzant; dar eu din pacate asociez aceste imagini cu dezastrul. Un dezastru pe care venetienii si-au cladit viata, si in care, culmea... au prosperat intr-o vreme.

    Cladirile sunt cele care m-au incitat, uimit si ingrozit de cele mai multe ori. Cele mai multe (cu exceptia marilor palate care sunt bine intretinute) sunt adevarati bureti imbibati in balta. Urate, coscovite, verzi la baza si aparent fara viata. Cateva (foarte putine) aveau jardiniere cu flori la geam care demonstaru ca cineva locuieste acolo. Restul pareau niste fantome din filmele de groaza. Am pipait multe ziduri, ridicand mana cat mai sus, mai departe de apa canalului. Zidul era rece, ud si mirosea urat – un amestec de mucegai cu miros de alge. Sunt convinsa ca la fel miroase si inauntru. Din cauza latimii mici a canalelor, Soare nu ajunge niciodata acolo, sa usuce macar un pic zidurile umede. Am sa va dovedesc cu imagini, ca si pe micile alei nu doar pe canale situatia era parca si mai rea. Am stabatut alei nu mai late de 1 m. Unde miroasea f. f. f urat a canalizare infundata si revarsata. Am vazut cum prin caramizile ude ale caselor, surplusul de sare, iesiea la suprafata, acoprind zidurile cu un stat alb; unii credeau ca este ciment, dar din pacate nu era; era doar sarea care nici ea nu mai incapea. Nu este normal si nici sanatos (atat pentru cladire cat si pentru locuitorii ei) ca apa sa existe in ziduri.

    Culmea este ca in toata acesta degradare fizica, micile magazine incearca prin lumina si produse glamour sa abata atentia de la realitatea trista.

    Multi vorbesc despre farmecul de neegalat al Venetiei. Poate s-a schimbat semnificatia cuvantului farmec, sau poate cei care vorbesc despre el se refera strict la interioarele catova palate demne de toata admiratia si a catorva biserici, care din pacate nu reprezinta mai mult de 30% din oras si care isi permit renovari atat de dese incat sa nu sperie turistii. Restul orasului este... o ruina plutitoare. Trei sferturi din caldiri se deshuameaza intr-un mod jalnic de te trec fiori de groaza. Nu am studiat statisticile medicale, dar in asemenea conditii de trai, cred ca multi au probleme respiratorii si alergii.

    Dar in spatele acestui apect deplorabil, trebuie sa recunosc ca au tehnica de constructie neobisnuita si care a trecut proba timpului. Cum cele mai multe cladiri au cel putin 500 de ani, e mare lucru ca niste piloni din lemn, caramizi si ciment sa mai stea in picioare cu o rezistenta minima incat casele sa fie locuite. Fundatia tuturor constructiilor o reprezinta trunchiurile de copac; multe mii... sute de mii. Imaginati-va o perie cu perii in jos, - asa arata fundatia caselor si palatelor in Venetia. Atat cat nu ma pricep eu la constructii, stiu doar ca un trunchi de copac pluteste pe apa si daca sta mult timp acolo, putrezeste. Atunci ma intreb; cum au reusit sa infiga pilonii de lemn in apa – adica in malul de pe fundul apei - si cum in loc sa putrezeasca, s-au pietrificat prin aluviunile depuse pe ei?

    Casele ce nu intra la categoria palate, sunt intr-o mare degradare; palate fac parte dintr-o poveste din alta lume.

    Sa locuiesti la Venetia inseamna ori ca ai sange albastru si ai mostenit un palat... ori ca esti milionar si nu mai ai ce face cu banii si ai cumparat unul. Oamenii de rand, in special tinerii nu isi permit; pleaca pe continet unde au mai multe oportunitati. Pe Canal Grande cele mai multe palate sunt in proprietatea statului, a unor mari corporatii, a bisericii sau a unor fundatii; putine resedinte private mai exista. Am studiat oferta unei agentii imobiliare si am aflat ca pretul este unul din motive (20.000 Euro / mp.) si costurile infernale de renovare si de intretinere sunt alte motive. Restul apartamentelor au preturi in jur de 5.000 Euro / mp. Si astea sunt preturi de criza; pana acum cinci – sase ani, totul era dublu.

    In putinele palate ramase in proprietatea unor familii cu sange albastru, se intampla cam asa; familia s-a retras si locuieste la ultimul etaj intr-un apartament renovat si mobilat modern, minimalist si cu confortul sec. XXI, iar celelalte doua etaje (inferioare) sunt mobilate cu piesele de colectie, originale, vechi de sute de ani (pentru care se plateste o avere sa fie reconditionate). Aceste etaje " originale" sunt inchiriate pentru diverse evenimente. Vin sa petreaca cateva ore sau zile, oameni foarte bogati si se spune ca afacerea merge bine. Palazzo Sangiantofetti este proprietatea celebrului actor american Jony Deep. Se spune ca pentru el a platit 10 mil. Euro. Un alt proprietar celebru este Pier Cardin care detine Palazzo Bragadin, fosta proprieteta a lui Casanova.

    Elton John are o casa, pe insula Giudecca.

    Un alt sentiment neplacut, pe care l-am avut in Venetia, poate cumva de mila, este legat de viata venetienilor. Copiii lor nu stiu ce inseamna „ fotbal in curtea scolii „ si nu se bucura de multe astfel de nebunii firesti pentru restul copiilor cum sunt mersul pe role, biciclete sau cataratul in copaci, toate jocurile si sporturile care necesita un teren solid. Cred ca tot ce stiu este sa dea la vasle sau sa manevreze o barca cu motor.

    Unii gasesc ca fiind foarte romantic sa te plimbi noaptea, cu barca pe canale cu persoana iubita; fie vorba intre noi ca nici nu ai alta optiune. Parcurile sunt niste gradini care isi inchid portile noaptea. Problema este ca in loc sa ii oferi iubitei o floare pe care ea sa o miroase delicat si sa suspine de placere, pe un canal ai toate sansele sa ii oferi un peste mort (sau mai bine nu...). Apa miroase urat de la sistemul de canalizare a carui continut ajunge in canale si de la rezidurile carburantilor salupelor si vaporaselor.

    Unii spun ca Venetia vazuta noaptea, este misterioasa... da... asa am vazut-o si eu, dar nu in sensul placut, romantic al misterului. Era ca si cum si-a schimbat masca de zi cu alta de noapte, o masca neagra de la care nu stii la ce sa te astepti. Noaptea... Venetia nu o vezi... caci de-a lungul canalelor si aleilor pietonale mici este o bezna totala. Noaptea... Venetia o auzi. Clipocitul apei care se loveste de zidurile caselor... tocurile cu ticaitul lor ritmic pe pavimentul de piatra, scartaitul obloanelor din lemn, vocile ce razbat din casele oamenilor... totul trebuie bine auzit si inteles. Fiecare sunet inseamna ceva si daca nu stii ce... te cuprinde panica. Invaluite in intuneric, aceste suntele iti dau fiori reci pe sira spinarii. Daca te prinde noaptea pe canalele inguste, chiar si la doi pasi de " bulevardul " principal si auzi pasii cuiva in urma ta... nu prea stii daca e de bine sau de rau... nu stii daca se te bucuri ca nu esti singur sau daca se te ascunzi... Apa din canale clipoceste sinistru; luna arunca doar pe ici pe colo cate o raza printre zidurile intunecate ale cladirilor si totul pare ireal. Am trait o astfel de experienta; doar cinci minute de vazut acesta fata a orasului cu a sa realitate... mi-a fost de ajuns sa " vreau la lumina". O barca se legana macabru langa un micut trotuar, iar mie imi era frica sa merg mai departe pentru ca nu stiam daca nu cumva cineva se ascunde in barca. Ca sa fie scenariul complet, un oblon vechi cu balamale ruginite scartaia, de-mi venea sa-i sparg geamul proprietarului nesimtit care nu punea o picatura de ulei pe balamale, sa nu mai sperie tot cartierul. Aproape am alergat ca un fluture de noapte catre lumina, catre o alee luminata. Unde era romantismul? Probabil ascuns sub o bancheta intr-o gondola. Aa... sa nu uit. Eu nu am auzit nici un gondolier cantand.

    Se mai spune despre Venetia ca este orasul iubirii. Aceasta titulatura este o exprimare romantica de sec. XX. care are la baza una din cele mai infloritoare activitati desfasurate in oras in sec. XVI – XVIII, cand prostitutia clasica si de lux a atins cote maxime, chiar si pentru restul lumii. Orasul era recunoscut in intraga Europa pentru aceasta activitate, cum este in ziua de azi Amsterdam-ul sau Bangkoc-ul. Se spune ca au fost perioade in care ar fi fost si 100.000 de curtezane in oras. Personal cred ca este o cifra exagerata; cum sa fie jumatate din populatia orasului, adica toate femeile curtezane? Despre cateva cortigiana onesta (curtezane onorate) s-a vorbit si s-a scris atat de mult incat au ajuns sa fie personaj de film in sec. XX.

    Se mai spune despre aceste curtezane ca ele au inventat – creat - carnavalul la Venetia. De fapt era un mod in care oamenii sa isi ascunda identiteta in spatele mastilor, pentru a putea face lucruri pe care bunul simt si morala ii impidicau sa le faca la vedere. Din toata povestea asta, venetienii s-au ales cu renumele orasului „ orasul indragostitilor ” si cu un carnaval. Asa cum au ajuns pana la noi, recunosc ca imi plac mult mastile si costumele de carnaval. Am vazut o multime in magazinele din centru si mi-au placut. Nu ca as avea unde sa imbrac vreunul... dar mi-au placut. Si pe langa magazinele cu costume de carnaval am vazut si cateva cu papusi imbracate ca in sec. XVI; dragute si scumpe pe masura muncii investita in acele hainute elegante. Din pacate, mastile pe care le-am pipait eu, erau chinezesti si surori ale lor, acum pot fi gasite si in Bucuresti. Stiu ca exista si unele lucrate manual, acolo, de artizani adevarati, dar pretul lor era departe de buzunarul meu si nu vedeam nici un motiv sa fac un sacrificiu pentru a-mi lua macar una. Ghidul ne-a spus ca de zece ani, un roman, lucreaza la Venetia masti. Nu am avut timp sa ii caut magazinul sa il salut.

    Transportul pe apa mi s-a parut ok. Ca mai toti turistii dealtfel, am experimentat si eu mersul cu vapotetto, sau cu motoscafi din simplul motiv ca au fost in trei locuri in care altfel nu puteam ajunge. Am avut noroc sa fac treba asta in timpul saptamanii si nu in week-end cand aglomeratia este mult mai mare.

    La capitolul „ am fost acolo - am vazut - mi-a placut „ intra monumentele istorice, palatele si bisericile vizitate sau admirate macar de la distanta. Asta mi-a placut cu adevarat in Venetia; acea parte a istoriei medievale, din perioada de mare glorie a orasului, care din fericire s-a pastrat nesperat de bine in conditii de umiditate maxima. Cum unele sunt inconjurate de apa (Palazzo Ca'pesaro, Fondaco dei Turchi - Hanul Turcilor, Palazzo Contarinii del Bovolo, Palazzo Rezzonico, Palazzo Grassi, Palazzo Camerlenghi, ) am oftat de nenumaratre ori privindu-le. Mi se pareau ca niste personaje importante, imbracate in haine de gala, stand cu picioarele intr-o balta din care nu pot iesi; avand un zambet trist si resemnat pe fata.

    Despre mancatul la restaurant, prea multe nu va pot spune; dimineata mancam la hotel si in timpul zile am evitat mesele copioase din doua motive; in zona in care ma prindea pranzul erau cele mai scumpe restaurante si in plus o burtica incarcata, mi-ar fi taiat mult din elenul cu care bateam orasul la pas. Am intrebat care erau bucatele traditionale ale venetienilor, sau delicatesele lor si raspunsul m-a uluit; era friptura de pisica cu paste din cartofi. Acum consumul de pisici este interzis si se poate manca fara teama orice fel de carne.

    Daca totusi voi vreti sa mancati la un restaurant central, aveti grija la taxele suplimentare; afara la terasa unde ai o priveliste costa mai mult decat inauntru (vorbesc de preturi diferite la acelasi meniu); la masa costa mai mult decat la bar si desigur cu cat e mai in centru restaurantul, costa mai mult decat pe o straduta laterala.

    Am mancat ieftin, din mers, tramezzini (sandwichul acela din paine alba, fara coaja, cu ton si masline sau cu branza, salata si rosii) si am mancat la pas, pe strada, o felie de pizza, rasucita ca o shaorma (4 Euro) destul de buna... Seara ma relaxam la un restaurant in apropierea hotelului, de unde putem sa ma tarasc usor in camera, dar asta era in Noventa Padova, dspre care am povestit.

    In concluzie,

    O multime de lucruri, in Venetia sunt departe de a fi normale.

    Lor li se pare normal sa nu aiba strazi ci canale... pentru restul lumii este o ciudatenie.

    Lor li se pare normal sa aiba casele ude, coscovite, urate ca niste cadavre in decompunere... mie nu mi se pare normal.

    Nu mi se pare normal ca sarea sa iasa prin toti " porii " unei case. Defapt nu mi se pare normal ca sarea se existe in zidul unei case...

    Nu mi se pare normal ca apa de la baie sa ajunga in canalul din fata casei mele sau a vecinului. Ma inebuneste doar gandul ca in apa pe care se plimba romantici mii si mii de tineri, " circula " pe langa ei si ce au " produs la baie " miile de turisti care viziteaza orasul plus locuitorii permanenti.

    Lor li se pare normal sa mearga si iarna tot cu barca, sa ii biciuiasca vantul rece peste obraji, sa nu se poata apara de vant si ploaie in viteza barcii cu motor... in timp ce noua, nu.

    Lor li se pare normal sa se tarasca pe langa zidurile murdare si ude ale caselor, pe o fasie ingusta numita fondamenta = trutuar.

    Lor li se pare normal sa isi construiasca case din piatra pe fundatie din lemn, in timp ce restul lumii face invers.

    Lor li se pare normal ca si putinul teren usact sa fie inundat de cateva ori pe an, si asta iarna, ca sa fie si mai greu de suportat...

    Lor li se pare normal ca dupa zece ani de la deces, mortii lor sa ajunga inevitabil in groapa comuna a cimitirului, pentru ca locul este limitat si vin altii la rand.

    Am privit Venetia ca pe o batrana cu sange albastru aflata pe patul de spital, cu perfuzia in mana si cu tubul de oxigen la nas. O batrana la care te uiti si spui oftand... ce ochii frumosi are... ce trasaturi aristocrate... iti dai seama ce frumoasa a fost la viata ei? Ce dantele scumpe si ce bijuterii de colectie are... Uite cat se chinuie doctorii sa o tina in viata... si cata lume vine sa o mai vada odata, inainte sa inchida ochiii...

    Citește și CONTINUAREA aici

    [fb]
    ---
    Trimis de Diaura* in 06.10.12 00:01:19
    Validat / Publicat: 06.10.12 09:03:27
    INFO ADIȚIONALE
    • Nu a fost singura vizită/vacanţă în ITALIA.
    NOTĂ: Articol ARHIVAT (nu intră în calculul mediei acestei destinaţii)

    VIZUALIZĂRI: 7455 TIPĂREȘTE ARTICOL + ECOURISAU ARTICOL fără ECOURI
    selectat ca MiniGhid AmFostAcolo
    SESIZEAZĂ
    conținut, limbaj

    23 ecouri scrise, până acum, la acest articol

    NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (Diaura*); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
    Poze atașate (se deschid în pg nouă)
    P01 Italia - Venetia, igrasia urca pana la ultimul etaj.
    EVIDENTIAȚI ARTICOLELE CU ADEVĂRAT UTILE!
    Dacă impresiile de mai sus v-au impresionat prin utilitate, calitate etc folosiți linkurile de mai jos, prin care puteți acorda articolului un BONUS în Puncte de Mulțumire-Apreciere (PMA) articolului.
    Puteți VOTA acest articol:
    PUNCTAJ CRT: 1000 PMA (std) PLUS 28550 PMA (din 31 voturi)
    NOTĂ: Mulțumită numărului de voturi primit, articolului i-a fost alocat automat un SUPERBONUS în valoare de 2000 PMA.

    ECOURI la acest articol

    23 ecouri scrise, până acum

    MCM
    [06.10.12 09:37:48]
    »

    Sunt convinsa ca ai dreptate. Probabil ca turistii, in general, daca tot au ajuns acolo, prefera sa vada jumatatea plina a paharului. Sa faca abstractie de aspectele mai putin placute (cine poate). Asta imi aduce aminte de calatoria noastra de la Roma, de anul trecut. La intoarcere, fi'mea povestea unei prietene, ce cladiri darapanate si neingrijite sunt. Eu am intrebat-o unde le-a vazut, si mi-a raspuns: "peste tot". Uitandu-ma pe poze i-am dat dreptate. Erau cladiri neintretinute si urate, dar eu nu le vazusem. Dar le fotografiasem

    Sunt curioasa cum este in casele venetiene.

    Multumesc pentru review, face ca asteptarile pe care ni le setam pentru vizita in Venetia sa fie mai reliste.

    RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][1 vot]
    webmaster13
    [06.10.12 10:15:37]
    »

    Articolul a "primit" o ilustratie muzicala sau video-muzicala - vezi mai sus, imediat sub titlu.

    Daca autorul prefera o alta melodie, este rugat sa ne scrie (aci, ca ecou, ori pe PM)

    Cristian_h*
    [06.10.12 10:17:52]
    »

    eu nu-mi inchipui Venetia doar cu case proaspat zugravite si cred ca nici nu mi-ar placea... ce vreti sunt mai ciudat !!!

    Floria
    [06.10.12 10:21:46]
    »

    Diaura, eu n-am vazut Venetia, probabil candva ma va impinge totusi si pe mine curiozitatea sa o vad cu ochii mei dar finul nostru- italian dintr-o veche familie din nordul Italiei casatorit cu o buna prietena a mea si cununati de noi in Romania la Biserica Domnita Balasa, de care toti italienii veniti la nunta au fost incantati-mi-a povestit despre Venetia tot ce ne-ai spus tu, aproape cu aceleasi cuvinte. Afland despre dorinta mea de a vedea Venetia a exclamat: "A... Nu Venetia... " Dar totusi...noi ca atatea turisti din lumea intreaga vom merge si acolo...

    Felicitari pentru obiectivitatea ta si pentru generozitatea de a face cunoscuta si altora realitatea, fara a fi cosmetizata!

    RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][1 vot]
    Diaura*AUTOR REVIEW
    [06.10.12 10:53:25]
    »

    @MCM

    Am intalnit o romanca ce lucra la un magazin de suveniruri. Desigur "am luat-o la intrebari" si am aflat de la ea ca nu a inchiriat un apartament in Venetia din urmatoarele motive; camerele sunt extrem de mici, umezeala pluteste in aer si vine si din pereti, incat dimineata cand scoti hainele din sifonier sunt usor umede; exista doar o chicineta in loc de bucatarie si pentru un apartament de cca. 30mp (o camera de zi + dormitor), nu au balcon si uscarea rufelor este o problema mare, iar chiria este 700-800 Euro. Multi din cei care lucreaza in oras, locuiesc pe continent si fac naveta.

    @webmaster13, multumesc.

    @Cristian_h

    Si daca ti-ai imagina tu o Venetie "renovata si bine zugravita "... realitatea te trezeste din visare.

    @Floria

    Daca un italian spune asa, ... e de rau. Am vazut cu ochii mei. Dar e ok sa vrei sa vezi si tu. Vei gasi si lucruri frumoase care sa te incante.

    iulianic
    [06.10.12 12:34:41]
    »

    @Diaura: Ce review frumos si adevarat! Au fost primele cuvinte care mi-au rasarit in minte cand am terminat de citit. Felicitari pentru obiectivitatea cu care ne prezinti realitati despre care unii scriu numai cu cerneala roz.

    Am vazut Venetia de doua ori si am avut exact aceleasi trairi ca si tine. Mai timid (eram doar un membru nou pe AFA) am scris despre asta in "Venetia… sub ape"

    In afara frumuserilor de necontestat ale Venetiei, ma refer la palate si mai ales la Piata San Marco cu obiectivele ei, in mintea mea inca dainuie trei impresii neplacute: mirosul infect al lagunei, fumul de motorina al ambarcatiunilor care plimba turistii pe Grand Canale si inundatiile periodice din care am "gustat" si eu una. Cum e sa locuiesti acolo? Numai motivele enumerate mai sus ma fac sa cred ca n-as putea locui acolo nici macar trei zile.

    Dar, vorba cuiva, daca reusesti sa vezi partea plina a paharului, merita sa cunosti si aceasta curiozitate pamanteasca atata timp cat mai exista.

    marius gaudi*
    [06.10.12 12:54:54]
    »

    Am scris si eu un review in care am reliefat degradarea Venetiei in 2011 fata de 2008 cand venisem pentru prima oara.

    Asa ca trebuie sa va grabiti daca vreti sa mai fiti impresionati de Venetia. Peste cativa ani...

    Ar trebiu sa construiasca ceva asemanator cu ce au facut olandezii, sa micsoreze volumul de apa din laguna. Si sa renoveze casele.

    Totusi Venetia e altceva.

    RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][1 vot]
    TraianS
    [06.10.12 13:23:24]
    »

    Un review sincer si interesant.

    Citindu-l mi-am adus aminte de cateva faze pe care le-am patit in Istanbul. Mergeam pe niste stradute din orasul vechi si am descoperit o cladire (construita in stil bizantin), foarte veche, folosita in prezent ca depozit. Pe geam iesea un fel de jgheab improvizat, iar acoperisul era un fel de carpeala din table...

    Ma apucasem sa fotografiez cladirea si a trecut un localnic pe langa mine si a holbat niste ochi... de am crezut ca-i ies din orbite Se uita la mine, se uita la cladire... Nu intelegea ce fotografiez. L-am simtit ca se gandeste:

    "Ce naiba fotografiaza asta la ruina asta care ar trebuia daramata cat mai repede? " Se uita atent la cladire... poate e vreun animal ceva, care incerc eu sa-l imortalizez

    De asemenea, tin minte ce mirati au fost niste localnici cand le-am zis ca merg sa vizitez cartierele de pe langa ziduri. Ce sa vezi acolo? Mizerie si saracie??

    Adevarul despre Venetia, sta undeva la mijloc, intre reviewurile cele roz si viata din spatele cortinei. E bine cand reusim sa vedem "the big picture" si reviewul tau ajuta in acest sens.

    Niste documentare despre Venetia pe care vi le recomand sa le vedeti:

    Fracesco's Venice -un venetian cu sange albastru, vorbeste despre Venetia si istoria ei.

    de vazut si:

    Francesco's Mediterranean Voyage -acelasi Venetian, face o calatorie pana la Istanbul, urmarind rutele de comert ale venetienilor.

    BBC Four - Venice 24/7 - un documentar (serial) realizat de BBC in care urmaresc viata de zi cu zi a venetienilor. Serviciile de ambulanta, pompieri, gunoieri... etc. Un documentar foarte interesant.

    Am dat linkurile catre paginile oficiale, dar filmele se pot gasi pe net.

    Sunt interesante de vazut pentru a intelege si "backstage-ul" venetian, vazut prin ochii venetianului

    mariana.olaru
    [06.10.12 16:51:35]
    »

    Am citit și am recitit pasaje întregi din acest review, trecând pe rând de la senzația confortabilă că în multe privințe împărtășeșc opiniile tale, la mirare, consternare și... negare. Nu e nimic greșit, dacă stai, te gândești și admiți că fiecare are propriile standarduri de apreciere a valorilor din jur. Respect ideea de libertate, deci și pe aceea a libertății de opinie. În acest context, respect și dezolarea ta, pe care în parte o împărtășesc și eu, vis-a-vis de reclame ca ”Veneția-cel mai frumos oraș din lume”, sau ”Veneția-orașul iubirii” și realitatea care te surprinde cu unele aspecte ce nu țin nici de frumos, nici de romantismul iubirii. Mi-a plăcut că ai zugrăvit și portretul urât al Veneției, lucru pe care puțini l-au încercat. Mi-a plăcut că în mod diplomatic, pentru a nu leza percepția în alte nuanțe a unora dintre cititori, nu ai formulat expresii categorice de genul ”nu mi-a plăcut”, ”nu merită să vedeți, să mergeți, etc”, ci ai găsit sintagma cea mai potrivită pentru ca fiecare să-i dea sensul care îi convine, în conformitate cu propria-i percepție:

    O multime de lucruri, in Venetia sunt departe de a fi normale.

    Sunt de acord, numai că și normalitatea poate fi judecată după stereotipuri ce țin de obiceiuri, tradiții cultură, grad de civilizație. Raportându-se la acestea, este posibil ca nici altora să nu li se pară... normală ”normalitatea” noastră. Cert e că noi, ca unii ce dorim să ne desprindem din normalitatea noastră și să cunoaștem și altfel de normalități, nu trebuie decât să fim spectatori, unii entuziaști, alții neutri, alții de-a dreptul posaci. Iar Veneția este un astfel de spectacol... normal. De aceea, singurul lucru care nu mi-a plăcut din review-ul tău este finalul! Nu pentru că întâmplător am comparat amândouă Veneția cu o bătrânică, eu, cu o bătrânică încă în putere, tu, cu o bătrână pe patul de moarte. Nu o să mă alătur niciodată acestei viziuni pesimiste pe care ne-ai împărtășit-o cu degajare, chiar cu convingere, și care nici măcar nu mi se pare conformă cu realitatea. Veneția nu e în pragul morții. Chiar dacă mama natură o va măcina încetul cu încetul, dacă zidurile palatelor sale se vor albi de sare până la acoperiș, dacă laguna va deveni gelatinoasă de atâtea deversări, sigur e că va trece muuult, mult timp până să devină o... Atlantidă. Și poate asta nu se va întâmpla niciodată, căci soluții de salvare au fost deja puse în aplicare.

    Diaura*AUTOR REVIEW
    [06.10.12 17:22:43]
    »

    @mariana. olaru:

    S-au mai vazut si bolnavi salvati din coma dupa ce au stat la pat multi ani. Dar costurile sunt imense si nu si le permite oricine. Chiar si statul italian se gandeste bine, inainte sa scoata banii din buzunar.

    Legat de normalitate, de cele mai multe ori spun ca... " lor (venetienilor) li se pare normal..., noua nu"

    Si cand spun normalitate, ma refer la acea situatie accepata de majoritatea oamenilor, la modul general. Cum toata populatia Venetiei, nu este de nici macar 100.000 de locuitori, e clar ca restul lumii reprezinta majoritatea.

    RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][1 vot]
    noi doi
    [06.10.12 23:48:55]
    »

    Venetia era unul din orasele pe care imi doream cu ardoare sa le vad, si rewie-ul tau e primul pe care il citesc despre acest oras. Mi-a placut rewie-ul foarte mult, felicitari! Chiar daca mi-ai cam taiat din elan, apreciez sinceritatea ta. Chiar daca nu e deloc de ras, parcurgand istorisirea ta m-am trezit zambind, aproape razand pentru ca stilul tau si comparatiile pe care le-ai facut sunt foarte originale. E asa... ca o tragicomedie

    RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][1 vot]
    Admin
    [07.10.12 07:01:26]
    »

    Si acest articol a fost selectat ca MiniGhid AmFostAcolo pentru destinatia avuta 'sub lupa'.

    Imi place abordarea si cred ca astfel de priviri de 'ochi de soacra' [ @Diaura ], din cand in cand, sunt benefice pentru comunitate, ca un fel de contrapondere al entuziasmului cateodata prea perfect (mai ales atunci cand mergi pentru prima data intr-o destinatie cu totul suprinzatoare / placut / pentru un turist)

    Diaura*AUTOR REVIEW
    [07.10.12 10:32:28]
    »

    @Admin:

    Nici nu este nevoie sa fii soacra (desi sunt) pentru a vedea starea de degradare a cladirilor si a simti mirosul. Trebuie doar sa recunosti ca ele exista si sa spui ce vezi cu ochiii tai, nu sa repeti stereotipurile cu care italientii isi fac turism (bravo lor).

    @noi doi

    Daca am vedea viata doar in roz...ne-am plictisi. Daca am vede-o doar in negru...ne-am pune streangul de gat.

    RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][1 vot]
    Utube
    [07.10.12 21:52:04]
    »

    Bună!

    Cu riscul de a greşi, dar cine este perfect, îmi voi exprima şi eu părerea pe marginea acestui articol, dorinţă care-şi are originea ca rezultat al gândurilor şi analizei efectuate în urma citirii rândurilor de mai sus, decisiv în decizia mea fiind faptul, deranjant, că aspectele negative prezentate sunt în număr copleşitor de mare, cele pozitive fiind sumar precizate, în fugă, alocându-li-se un spaţiu insuficient pentru ca cele două aspecte, negativ şi pozitiv, care definesc momentele vizitei, să creeze o balanţă necesară cititorului pentru a-şi contura o concluzie proprie şi nepărtinitoare.

    Este o abordare foarte dură, pesimistă iar din rândurile scrise, mi se pare, că răzbate o dezamăgire profundă, împreună cu concluziile de la final oferind impresia decepţiei dintre aşteptările premergătoare vizitei şi realitatea de la faţa locului. Mai mult, mi se pare, că tonul şi modul de abordare încearcă a fi justificate prin comparaţiile de la final, „normalitate-anormalitate”, care au darul de a îndulci sentimentele de frustrare generate de citirea articolului de către orice internaut prin, scuzaţi expresia, învinovăţirea indirectă a celor care se complac trăind în acel mediu, respectiv a cetăţenilor Veneţiei.

    Da! Este şi acesta un mod de abordare dar este bine de notat că orice metropolă a lumii, sau o locaţie oarecare locuită de oameni şi definită ca obiectiv turistic, are, pe lângă farmecul sublim aparte generat de particularitatea care le defineşte, şi o faţă neplăcută. Spunem Paris şi privim în sus zâmbind, gândindu-ne la Turnul Eifel, dragoste, amor, dar uităm de cartierul arăbesc Barbesse, spunem Londra, suntem fermecaţi, dar uităm de Soho, cartierul chinezesc unde dacă te prinde noaptea eşti „bloody dead meat”, spunem New York, „vedem” instinctiv Statuia Libertăţii, dar uităm de „Times Square” unde numai datorită forţelor masive de poliţie se păstrează o relativă linişte, spunem Miami, visăm la plaje însorite dar la fel evităm să ne gândim la cartierul „Little Havana” aflat la nici 500 de metri de plajă unde zilnic se aud focuri de armă şi exemplele pot continua atât pentru fiecare mare metropolă a lumii cât şi pentru celelalte oraşe unde trăiesc oameni.

    Trecând la un alt aspect, este normal că apa de mare stătută sau plină de alge, pute. Lucrul acesta îl ştiu din fragedă pruncie, din prima zi când am fost în vacanţă pe malul Mării Negre iar acesta a fost invadat de alge, pentru mine nefiind o surpriză când, vizitând un loc amplasat pe apă, emană un astfel de miros, de putoare.

    Că toate construcţiile din Veneţia sunt fără canalizare şi sunt foarte înghesuite este un lucru normal, data lor de construcţie fiind înainte de a apărea faimoasele PUZ –uri sau ţevile de PVC, pentru a-şi instala şi oamenii aceia un sistem de canalizare.

    Exemplele sunt multe şi departe de mine de a căuta o justificare pentru ce aţi văzut şi v-a nemulţumit în vizita dumneavoastră, transformându-mă în avocatul veneţienilor.

    Ar fi bine ca atunci când dorim să vizităm un obiectiv mult lăudat să fim realişti şi să acceptăm modul în care îşi duc traiul acei oameni, acceptând lucrurile aşa cum sunt, fără a uita că avem şi la noi în ţară locuri pitoreşti unde oamenii, din „respect” pentru natură sau mânaţi de sentimentul „să dăm naturii ce este al naturii”, „defechează” peste tot sau le umple, de gunoaie, sau că avem cartiere întregi, în marile oraşe ale ţării, fără canalizare iar despre sate, ce să mai spun, este jale.

    Şi la final o mică precizare: părerea mea este că ce aţi prezentat dumneavoastră în articol, prin modul de prezentare, se doreşte a fi de fapt un „Front Stage” al Veneţiei.

    Sănătate!

    vadra
    [07.10.12 21:57:07]
    »

    In ziua de azi, limbajul de lemn e înlocuit de cel de... inox, iar stereotipurile de orice fel (gândire, comportament, limbaj etc.) au fost ridicate la nivel de lege. Revenind la review-ul tău, trebuie să spun că există –în mare- trei categorii de oameni:

    1- cei (cele) pe care parca le şi văd ţuguindu-şi buzele şi zicând una alteia: „Tu, fată, am fost la Veneţia; esuper-taree! Mi-am luat o broşă betoon, Gigel a dat o avere pe ea, dar trebuia să o am că dî’n astea se poartă în club, fatăăă! ”

    2- cei care, deşi îşi dau seama că nu tot ce se spune este aievea, ba poate chiar invers, dar nu îndraznesc sa-şi facă publică opina, de frică să nu fie catalogaţi drept „insensibili”, dacă nu chiar „needucaţi”;

    3- în fine, cei care nici nu au capacitatea de a-şi forma o părere, dar pentru a fi „în trend”, se înregimentează în cohorta „cunoscătorilor”, adică cei din primele două categorii.

    Mă bucur că nu faci parte din aceste categorii, ci din minuscula grupare a celor care au forţa de a gândi cu propriul creier şi de a-şi exprima părerile indiferent de concepţiile sau preconcepţiile altora. Bravo! Si cand o faci cu atata talent, e de-a dreptul incantator.

    Trebuie să recunosc faptul că, la început, titlul m-a indus în eroare, aşteptându-mă la o dezvăluire a activităţilor „de culise” din domeniul turismului veneţian. Mă bucul că m-ai înşelat, căpătând astfel nişte informaţii ce, în mod obişnuit, nu le puteam avea de la alţii (vezi mai sus motivele), doar lovindu-mă singur de realitate. Mulţumesc. Ai votul meu (pacat că e posibil doar unul!).

    TraianS
    [07.10.12 21:59:11]
    »

    Trebuie doar sa recunosti ca ele exista si sa spui ce vezi cu ochiii tai, nu sa repeti stereotipurile cu care italientii isi fac turism (bravo lor).

    Eu facand parte din echipa roz, m-am simtit cumva atins de acest ecou

    Stateam si ma gandeam... Mai... a mirosit, si mint eu, sau am fost prea extaziat de nu am simtit nici un miros? Am mers pe alei mai inguste si stradute nu chiar in calea turistilor si sa spun drept, le-am gasit curate. Nu am vazut mizeria si decadenta despre care vorbiti.

    Imi inchipui ca nu-i usor sa faci curat dupa miile de turisti care viziteaza Venetia in fiecare zi. De aceea, cred, au si o lege care interzice picnicul, in afara de cateva parcuri.

    Stateam si ma gandeam, ca poate marea, are ore cand aduce mizeria din larg. Locuiesc langa mare, si aici sunt ore cand mizeria vine din larg, iar apoi este dusa din nou in larg.

    M-am uitat astazi la un documentar, despre cinematografia italiana, si intr-un film italian vechi, anii 60, doi tineri (ea italianca, el austriac - pe timpul ocupatiei austriece a Venetiei), petreceau niste momente foarte romantice prin Venetia. Am fost atent la cladirile din spatele lor. Erau la fel de coscovite si cu zugraveala picata, cum sunt si acum. El o urmarea pe poduri si pe stradute stramte prost luminate si toata scena, nu evoca nimic altceva decat romantism.

    Probabil ca viziunea regizorului despre romantism, nu are nevoie de cladiri noi, mirosind a var proaspat

    ****

    Pe aici eram cu scrisul ecoului cand a scris @Utube... si deoarece in mare, avem aceleasi idei... nu mai continui, ca ma lungesc prea mult

    Diaura*AUTOR REVIEW
    [07.10.12 23:33:25]
    »

    @Utube:

    Este doar o abordare realista.

    Probabil nu ai citit si alte rw-uri ale mele; caci ai fi vazut cu cata incantare am povestit despre palatele din Paris, dar si despre groaza pe care am resimtit-o cat am foat cazat in cartierul Saint Denis si despre respectul pentru Catedrala cu acelasi nume. Desigur nu ai citit nici prima poveste despre Venetia, in care spun cat am fost de incantata de o parte din cultura medievala venetiana (doar o parte, caci doar atat am putut vedea).

    Si eu in frageda pruncie am luat contact cu algele de la malul marii noastre... dar in mijlocul lor nu am vazut nici case nici palate.

    Spune-mi te rog un singur oras din Romania fara canalizare, regasit in top 20 orase turistice europene... si promit ca in primul weekend, ma duc acolo si la intoarcere imi scriu impresiile la fel de sincer cum am facut-o si despre Venetia - si cu bune si cu rele.

    Spui ca;

    " Că toate construcţiile din Veneţia sunt fără canalizare şi sunt foarte înghesuite este un lucru normal, data lor de construcţie fiind înainte de a apărea faimoasele PUZ –uri sau ţevile de PVC, pentru a-şi instala şi oamenii aceia un sistem de canalizare. "

    Inainte de a aparea tevile, Roma antica (asta ca sa nu ma indepartez prea mult) avea super sistem de canalizare. Iar Venetia a fost fondata de romani. Deci altul este motivul lipsei de canalizare.

    Front stage-ul Venetiei este Piazza San Marco cu tot ce e acolo, alaturi de toate muzeele si palatele.

    Spune-mi sincer ; ai locui intr-o casa ca cea din foto P07 ? Si nu era intr-un cartier marginas. Era in buricul targului. Nu sunt trucaje - e realitate.

    TraianS
    [08.10.12 10:36:25]
    »

    Cu ocazia reviewului asta, am mai facut si eu un pic de research si am dat peste un site numit chiar "Venice Backstage" apartinand de municipalitatea Venetiei.

    Multe dintre nelamuririle noastre, sunt explicate acolo, inclusiv problema canalizarii. Foarte interesant de vazut videoul. Se pare ca am intuit bine cu mareea.

    Parerea mea e ca Venetia este un spectacol in totalitatea ei si e uimitor cum imbina trecutul cu modernul.

    Utube
    [08.10.12 15:04:51]
    »

    @Diaura:

    Bună!

    De la început doresc să precizez că am decis să realizez această postare datorită faptului că mi-aţi adresat câteva întrebări, la care elementarul bun simţ spune că este foarte bine să răspunzi, mai ales dacă sunt adresate de o doamnă/domnişoară. Fără vreo răutate aceasta este ultima postare a mea vis-a-vis de acest review deoarece continuând, în cazul în care răspundeţi sau mă interpelaţi, scena devine, pentru mine, penibilă.

    În prima postare mi-am permis să postez mai multe impresii referitoare la acest articol, păreri personale şi dacă v-am jignit îmi cer a priori scuze, departe de mine această intenţie de jignire, doar suntem oameni civilizaţi. Spre deosebire, dumneavoastră m-aţi interpelat, fără a vă adresa vreo întrebare, încercând să vă apăraţi punctul de vedere, pe care punct de vedere eu vi l-am respectat, deci consider nedreaptă interpelarea dumneavoastră sau o altă explicaţie ar fi dacă cumva dumneavoastră vă simţiţi vinovată de modul realist în care aţi realizat articolul.

    Articolul este formidabil, sincer, fără nici o răutate sau urmă de batjocură, pentru că este bine de ştiut că fiecare scriere, a vreunui mic autor, reprezintă de fapt punerea „pe ecran” a sentimentelor trăite cu ocazia acelui eveniment. Ca oameni suntem suma emoţiilor, sentimentelor şi trăirilor momentane care sumă ne creează o stare de spirit. Uneori suntem veseli, joviali, altădată trişti sau ursuzi iar modul în care percepem realitatea este filtrat de această multitudine de sentimente. Tocmai acest fapt este dovada că suntem oameni, umani, trăim şi avem stări diferite de spirit. Dumneavoastră, într-o anumită stare de spirit, aşa aţi perceput Veneţia. Foarte bine! Este ceva deosebit, dar ar fi imoral să-i acuzi pe alţii că-şi reprimă adevăratele trăiri numai pentru a „da bine şi în bon-ton” cu ceea ce se ştie de fapt despre Veneţia şi astfel „a fi în rând cu lumea”. De unde ştim noi ce este în sufletul sau mintea fiecăruia ca să-l judecăm?

    Acum am să vă răspund întrebărilor, punctual:

    Aliniatul 1: Aveţi dreptate dar este realitatea percepută de dumneavoastră. Nimic de comentat dar este bine să evitaţi a face greşeala de a o impune şi altora sau a încerca să-i convingeţi pe alţii, cu tot dinadinsul, că aveţi dreptate;

    Aliniatul 2: Am citit câteva review-uri postate de dumneavoastră şi vă spun că sunteţi o povestitoare foarte bună dar în acest review lipseşte echilibrul balanţei rău-bun care există în toate celelalte;

    Aliniatul 3: Este o constatare cu o uşoară tentă ironică, o accept, dar vă spun sigur că motivul pentru care palatele şi casele au lipsit din viziunea dumneavoastră marină este pentru că aţi fost la o cu totul altă mare. Dacă v-aţi fi născut în Veneţia, vi s-ar fi părut un lucru normal;

    Aliniatul 4: Bucureşti – fără alte comentarii;

    Aliniatul 5: Motivul lipsei canalizării este explicat foarte bine în ecoul postat de @TraianS iar referitor la canalizarea din vechea Romă, sunt de acord, exista, dar numai în anumite zone ale oraşului în altele aceasta fiind înlocuită de „aruncatul pe fereastră”. Pentru asta urmăriţi orice film istoric, artistic sau documentar;

    Aliniatul 6: Mulţumesc pentru precizare;

    Aliniatul 7: Dacă acolo m-aş fi născut, ce altă şansă aş fi avut? Fără a fi răutăcios, dumneavoastră aţi locui într-un Iglu, la Cercul Polar de Nord? Ce vină au oamenii aceea că s-au născut acolo sau cine suntem noi să-i judecăm cum trăiesc? Am impresia că deviem de la subiect cu astfel de întrebări precum şi de la scopul acestui site care se doreşte a fi de informare şi nicidecum de sondare a opiniei publice.

    Încetaţi a vă mai justifica pentru modul în care aţi scris acest articol, este foarte bun dar pentru o anumită stare de spirit, pentru care stare probabil că vă simţiţi vinovată şi care, fiţi fără grijă, vă va fi împărtăşită şi de alţi cititori dar acceptaţi că mai sunt oameni care au şi alte păreri sau îndoieli, personal fiindu-mi greu să cred că, printr-o analogie privind Veneţia, dumneavoastră aţi fi copilul din povestea „Hainele cele noi ale împăratului”.

    Vă mulţumesc pentru timpul acordat.

    Sănătate!

    MCM
    [08.10.12 15:49:33]
    »

    @TraianS: esti o comoara la cAs (F) A omului. Am vazut, am citit, abia astept in februarie sa ajung. Imi mai trebuie o masca

    iulianic
    [08.10.12 16:44:06]
    »

    @MCM: Masca? Gasesti acolo masti de toate felurile, pentru toate gusturile si buzunarele, intotdeauna, nu numai cand Venetia este in Carnaval.

    MCM
    [08.10.12 16:53:26]
    »

    @iulianic: ma gandeam ca sunt scumpe acolo, dar cred ca cele chinezesti, care nu sunt "hand made" sunt mai ieftine. Mastile sunt un "must", ca doar de aia ne ducem, pentru carnaval. Sa-mi tii pumnii sa nu ne ploua. Prea tare. Nu de alta, dar nu stiu sa inot . Cine mai vine la carnavaaaal?

    iulianic
    [08.10.12 17:13:09]
    »

    @MCM: Gasesti si masti chinezesti la Venetia, fii fara grija! Eu nu merg la carnaval pentru ca nu-mi place aglomeratia. Prefer o plimbare, chiar si singura, intr-un sit arheologic oricat de intins. Va tin pumnii si ma rog pentru cei care va veti duce. Sa aveti vreme insorita ziua, un cer instelat noaptea, sa va bucurati si sa ne povestiti si noua la intoarcere cum a fost!

    Sfârșit SECȚIUNE Listă ECOURI scrise la articol

    ROG REȚINEȚI:
    • Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
    • Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
    • Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație: in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o ÎNTREBARE NOUĂ
      (întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
    SCRIE UN ECOU LA ACEST REVIEW
    NOTĂ: Puteți folosi ptr formatarea ecoului: [b]...[/b], [i]...[/i], [q]...[/q]
    EMOTICOANE ce pot fi folosite SHOW/HIDE
    Sfârșit SECȚIUNE SCRIE ECOU

    NOTĂ: Rubrica de mai jos vă permite să vă abonați (sau să vă dezabonați) la / de la notificări (înștiințări prin email) atunci când cineva răspunde unui text scris ca ecou mai sus.
    Status Abonament Ecouri la acest review - abonament INACTIV [NU primiți înștiințări atunci când se scriu ecouri la acest review]
    VREAU înștiințări pe mail când se postează ecouri la acest review
    9 utilizatori sunt abonaţi la urmărirea acestui fir de discuţie (primesc instiinţări la adăugarea unui ecou):
    Diaura*, Floria, iulianic, mariana.olaru, marius gaudi*, MCM, noi doi, Utube, vadra
    Alte impresii din această RUBRICĂVacanța în Veneţia:


      SOCIALs
    Alătură-te comunității noastre

    AGENȚIA DE TURISM AmFostAcolo.Travel:
    SC Alacarte SRL | R.C.: J35/417/24.02.09 | RO 25182218 | Licența de turism 218 / 28.11.2018

     
    [C] Copyright 2008-2024 AmFostAcolo.ro // Reproducerea integrală sau parţială a conţinutului este interzisă
    AmFostAcolo® este marcă înregistrată
  • la final = [utf8mb4]; bMustChange=[]
  • pagină generată în 0.073314905166626 sec
    ecranul dvs: 1 x 1