ARTICOL ÎNCĂRCAT ÎN: 06.05.2011
GR. VÂRSTĂ: 20-30 ani
DIN: Bucuresti
ÎNSCRIS: 03.05.11
STATUS: GOLD
DATE SEJUR
AUG-2010
DURATA: 14 zile
cuplu fara copii

GRAD SATISFACȚIE
CAZARE [camere etc]:
NU SUNT ÎN MĂSURĂ SĂ MĂ PRONUNȚ
CADRUL NATURAL:
100.00%
Încântat, fără reproș
DISTRACŢ. / RELAXARE:
100.00%
Încântat, fără reproș

NOTARE MEDIE REZULTATĂ
100.00%

AUTORUL ar RECOMANDA
această destinaţie unui prieten sau cunoscut
TIMP CITIRE: 5 MIN

Cu trenul spre Viena si prin Germania

TIPĂREȘTE

Prin august 2010 ne-am urcat intr-un tren international spre Viena (oprire 3 zile), cu continuare spre Munchen. Biletele le-am luat de la Agentia CFR International din Bucuresti. 2 persoane, tren cu cuseta de 2 persoane inspre Viena. De la Viena, cateva zile mai tarziu, tren de noapte spre Munchen fara cuseta. Pe acelasi bilet aveam si traseul de intors, Munchen - Bucuresti prin Budapesta + cuseta. Cost total: cam 520 de Euro.

Pentru ca oprirea in Viena o programasem pentru a vizita Hofburg si Schonbrunn, va atrag atentia: trenul mai intarzie, uneori 30 de minute, alteori mai mult. Daca va rezervati biletele la Schonbrunn online, nu le programati pentru data la care ajugeti in oras sau luati-va o marja de 2 ore pana la ora de intrare programata! Riscati sa va dati programul peste cap cu trenul. :)

Trenul Bucuresti-Viena este austriac, vagoanele va pot parea mititele. In fiecare compartiment exista chiuveta cu apa curenta, lumina, sursa de alimentare si, teoretic, aer conditionat. Cat sunt paturile inchise, aveti o masuta si 2 fotolii. Dupa deschidere ramane doar un fotoliu. Exista 3 paturi in camera, dar daca ati achitat cuseta de 2 persoane al treilea va ramane inchis. In cazul nostru sursa de curent si-a dat duhul la 2 minute de folosire (am si crezut ca s-a ars laptopul), iar aerul conditionat nu a dat deloc randament pe timpul zilei, cand a fost caldura mai mare (prin Romania se zbenguiau 38 de grade celsius in ziua plecarii). Luati cu incredere multe lichide la voi, eventual mancare rezistenta la caldura si apa pentru spalat, hartie igienica etc. O sa primiti cate o sacosica de la seful de vagon cu un pahar de apa si un prosopel, dar mie cel putin imi e imposibil sa ma spal cu un pahar de apa. :)

Daca nu v-ati aprovizionat bine, puteti merge pana la vagonul restaurant si cumparati de acolo, dar atentie: numai pana la Budapesta, acolo este decuplat.

Biletele le veti inmana sefului de vagon si le primiti inapoi cu 30 de minute inainte de sosirea in Viena.

Lenjeria este curata, pilota este cam uzata dar nu a fost foarte deranjant. Usa are o incuietoare si nu poate fi deschisa din exterior decat cu cheia sefului de vagon.

Trenul Viena-Munchen a fost, pentru noi, o mare greseala. L-am luat de noapte ca sa scutim o cazare si sa economisim timpul de cutreierat pe la obiective. Fiind scurta calatoria, am zis sa nu mai luam si cuseta. Ei, asa au zis o gramada de calatori de prin toate colturile lumii! Am nimerit cu tineri plecati in peripetii de prin toata lumea in compartiment. Li s-a parut mai comod sa dea jos ghetele si sa ne lase se le respiram sosetele, s-a sforait tot drumul si pe hol nu aveai loc sa calci: in alt compartiment unii calatori s-au hotarat ca nu pot sa doarma in scaun asa ca si-au scos sacii de dormit si s-au intins pe jos, pe hol. In gara din Salzburg am asteptat o ora sa vina locomotiva asa ca s-a intarziat mai mult de ora sosirea in Munchen.

Trenurile din Germania sunt extraordinare, din punctul de vedere al calatorului roman. Da, mai intarzie si ele, da, uneori mai pute baia (un caz din cele peste 20 de trenuri pe care le-am schimbat!), dar totul este atat de simplu si de clar ca pare ireal. Pentru orice land puteti lua un bilet de o zi de 27 de euro, valabil pentru un grup de pana la 5 persoane, incepand cu ora 09:00, pe orice tren regional (nu IC/ICE) din landul respectiv sau, cu unele exceptii, si pe o portiune din calatorie in landul vecin (verificati inainte!). In majoritatea statiilor biletele se iau de la automate asa ca nu trebuie sa stati la cozi. Completati numele pe bilet ca sa nu aveti probleme cu nasul (am observat prin gari grupuri care nu completasera biletul, scapasera de control si incercau sa il revanda: P). Pe foarte putine trenuri este necesara si rezervarea locurilor (cam 5 eur/2 pers), in rest gasiti locuri lejer si fara rezervare. Pe www.bahn. de aflati conditiile speciale de calatorie atunci cand este cazul, dar noi ne-am descurcat fara probleme din gara in gara.

Pe trenul regional privat din BERCHTESGADEN am aflat ca biletele pot fi cumparate fara probleme si din tren, ba, mai mult, in gara din Berchtesgaden biletul costa cu 2 Euro mai mult pentru ca-l iei de la ghiseu, neavand automate.

Biletele de o zi sunt valabile in orasele din landul alocat pe toate liniile de tramvai, metrou si orice altceva reprezinta transport PUBLIC.

Noi am fost 2 persoane dar ni s-au parut foarte avantajoase comparativ cu tarifele intregi ale biletelor. Nemtii iubesc turistii si turistii ii iubesc pe ei :)

Daca vreti sa faceti o nebunie: P, rezervati cu o luna inainte bilete si pentru un tren ICE. Costa doar 30 de euro (normal ar fi macar 100 de euro biletul), e foarte rapid si puteti dormi lejer in el, se misca exact ca o barcuta.

Trenul Munchen - Bucuresti este de departe cel mai trist. Am avut la fel cuseta pe tot drumul. Nu exista vagon restaurant pana la Budapesta. Vagonul este romanesc, muuult mai mic decat cel austriac, o bucata lunga de timp nu a avut apa curenta, abia la granita cu Romania au reusit sa alimenteze. Compartimentul scartaie din toate incheieturile astfel incat si persoanele cu somnul greu vor avea probleme in a se odihni. Veti primi din partea sefului de vagon cate o sacosica cu suc, grisine, servetel, laveta si alte minunatii. Numai primele doua sunt utilizabile, restul put groaznic. Noi am fost avertizati de seful de vagon ca se intarzie mereu macar o ora si jumatate. Probabil trenul nostru a fost un fenomen, intrucat am intarziat mai putin de o ora.

Concluzii: Daca nu aveti masina (sau nu e apta de drumuri lungi), nu suportati autocarul si va e frica de avion, aveti nevoie de nitica rabdare pana cand ajungeti in afara tarii. Trenurile de noapte sunt de evitat daca nu va place atmosfera intima de tabara. :) Profitati de reducerile oferite de straini, trenurile lor sunt cel putin decente, iar personalul foarte politicos si saritor. Luati-va mereu marje de timp cand legati doua trenuri, intarzierile de cateva minute pe trasee scurte pana la 1-2 ore pe trenuri internationale sunt normale.

Si, ca un bonus, daca mergeti fara masina, impachetati putin! Noi am carat 4 rucsaci in care am pus inclusiv un fier de calcat plus restul de cumparaturi de pe afara. N-a fost placut. :)


[fb]
---
Trimis de nicollec in 06.05.11 11:27:42
Validat / Publicat: 06.05.11 12:29:46
NOTĂ: Articol ARHIVAT (nu intră în calculul mediei acestei destinaţii)

VIZUALIZĂRI: 20319 TIPĂREȘTE ARTICOL + ECOURISAU ARTICOL fără ECOURI
SESIZEAZĂ
conținut, limbaj

2 ecouri scrise, până acum, la acest articol

NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (nicollec); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
Impresiile fiind subiective, AFA nu poate garanta calitatea, relevanța, exactitatea, persistența ori conformitatea impresiilor si recomandărilor (cu asteptările și preferințele fiecarui cititor); deasemenea, responsabilitatea legală pentru afirmațiile făcute in articol revine integral și in mod exclusiv autorului (cf "Termenilor și conditiilor de folosire"); AFA sau administratorii săi neputând fi făcuti răspunzători în privinta corectitudinii ori efectelor de orice natură.
EVIDENTIAȚI ARTICOLELE CU ADEVĂRAT UTILE!
Dacă impresiile de mai sus v-au impresionat prin utilitate, calitate etc folosiți linkurile de mai jos, prin care puteți acorda articolului un BONUS în Puncte de Mulțumire-Apreciere (PMA) articolului.
Puteți VOTA acest articol:
PUNCTAJ CRT: 1000 PMA (std) PLUS 20000 PMA (din 23 voturi)
NOTĂ: Mulțumită numărului de voturi primit, articolului i-a fost alocat automat un SUPERBONUS în valoare de 2000 PMA.

ECOURI la acest review

2 ecouri scrise, până acum

Nicu
[06.05.11 14:30:49]
»

Ar mai fi de adaugat ceva legat de calatoria cu trenul, valabil doar pentru calatoriile dus intors

-Pretul biletului e mult mai mic fiinca sunt reduceri pentru traversarea Ungaria -Austria care in unele cazuri depasesc (reducerea) 50 % fata de biletul doar dus.

La prima vedere pare scump dar se pot face opriri nelimitate pe traseu.

In multe cazuri poti sa ajungi undeva in vest mai repede cu trenul decit cu masina.

Ex-am plecat din Tm la ora 14 si dimineata la 5 eram deja in Elvetia, cred ca daca mergeam cu masina era mai greu.

Cu autocarul e foarte neplacut comparativ cu trenul.

Eu unul prefer pt calatoriile mai lungi trenul care de la Budapesta incolo inseamna... altceva... fata de cum e perceputa calatoria cu trenul la noi.

Calatoria cu avionul e... altceva... pentru... multi e

stresanta si neplacuta dar ajungi repede.

balasa violeta
[06.05.11 21:48:48]
»

Interesant! Pana acum n-am luat niciodata in calcul si aceasta varianta. Pentru mine, avionul a fost sfant.

Sfârșit SECȚIUNE Listă ECOURI scrise la articol

ROG REȚINEȚI:
  • Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
  • Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
  • Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație: in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o ÎNTREBARE NOUĂ
    (întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
SCRIE UN ECOU LA ACEST REVIEW
NOTĂ: Puteți folosi ptr formatarea ecoului: [b]...[/b], [i]...[/i], [q]...[/q]
EMOTICOANE ce pot fi folosite SHOW/HIDE
Sfârșit SECȚIUNE SCRIE ECOU

NOTĂ: Rubrica de mai jos vă permite să vă abonați (sau să vă dezabonați) la / de la notificări (înștiințări prin email) atunci când cineva răspunde unui text scris ca ecou mai sus.
Status Abonament Ecouri la acest review - abonament INACTIV [NU primiți înștiințări atunci când se scriu ecouri la acest review]
VREAU înștiințări pe mail când se postează ecouri la acest review
2 utilizatori sunt abonaţi la urmărirea acestui fir de discuţie (primesc instiinţări la adăugarea unui ecou):
balasa violeta, Nicu
Alte impresii din această RUBRICĂCu trenul prin Europa - circuite diverse:

    SOCIALs
Alătură-te comunității noastre

AGENȚIA DE TURISM AmFostAcolo.Travel:
SC Alacarte SRL | R.C.: J35/417/24.02.09 | RO 25182218 | Licența de turism 218 / 28.11.2018

 
[C] Copyright 2008-2024 AmFostAcolo.ro // Reproducerea integrală sau parţială a conţinutului este interzisă
AmFostAcolo® este marcă înregistrată
  • la final = [utf8mb4]; bMustChange=[]
  • pagină generată în 0.032161951065063 sec
    ecranul dvs: 1 x 1