mobile WEB  #  DE LA LUME ADUNATE [zSTRATOSFERA]
[versiune pentru dispozitive mobile]
vers. DESKTOP
Filozofări de suflet (mai puţin turistice)

Old cars rally Prahova - 2019

#M#0
a fost acolo: Mihai18
  • DIN: Ploieşti
  • în MAY-2019
  • CASETA TEHNICĂ

    SCURTĂTURI:

    I. Cuvânt înainte.

    Vechea vorbă românească „Românul este frate cu codrul” o parafrazez și cu „Românul a fost și este frate cu automobilul”

    Ar fi nedrept să încep rewievul fără a face o scurtă retrospectivă a sportului automobilistic din România.

    Astfel

    - prima cursă automobilistică din România a avut loc la 22 septembrie 1904 pe traseul București-Giurgiu-București, câștigată de G. V. Bibescu într-o oră și 48 de minute. Același pilot în anul 1926 face înconjurul țării - 2447 km. în 50 ore și 50 de minute.

    - prințul Constantin Bâzu Cantacuzino în anul 1930, parcurge distanța București-Paris în 44 ore.

    - una din cele mai răsunătoare victorii obținute de autombobiliștii români în întreceri internaționale a fost câștigarea raliului Monte Carlo în anul 1936 de pilotul ing. Petre Cristea, copilot Ion Zamfirescu și mecanicul Gheorghe Constantinescu, pilotând un Ford V-8, cu plecare din Atena. În partea finală a raliului, la proba de îndemânare care includea și parcurgerea unui coridor lat de 10 m. la capăt având un pilon unde autoturismul putea fi întors numai printr-un singur mers înapoi. Ei bine, pilotul Petre Cristea A făcut acel „ac de păr” printr-un derapaj controlat, obținând cel mai bun timp și câștigarea raliului. Și pentru uzinele Ford a fost o mare victorie. Timpul a trecut și în semn de recunoștiință, în anul 1976 uzinele Ford aniversând 40 de ani de la prima victorie a unei mașini Ford în această mare cursă, a invitat pe Petre Cristea și Ion Zamfirescu să participe ca invitați de onoare la acest raliu, invitație acceptată cu multă plăcere.

    - în fine, anul 1978 a fost anul deplinei consacrări internaționale a autoturismului românesc Dacia 1300, care a câștigat Cupa de Aur decernată echipei de uzină în maratonul automobilistic Turul Europei, fiind singura echipă care a trecut linia de sosire cu întreg efectivul de 3 echipe. În acest concurs au fost parcurși 14.000 km. prin 10 țări. Gata cu amintirile

    Datele de mai sus au fost obținute din Agenda Automobil Club Român ediția 1976.

    II. Autoturismele sunt nelipsite din viața noastră. Sunt și proprietari împătimați de autoturisme care le îngrijesc și le păstrează decenii în bună stare. Astfel s-a înființat Clubul Vehiculelor de Epocă și anul organizează raliuri cu aceste autoturisme.

    Prima etapă a raliului din acest an a avut loc în jud. Prahova în perioada 3-4 mai. Evenimentul s-a desfășurat pe parcursul a două zile de concurs, startul și sosirea fiind în fața Palatului Culturii din Ploiești.

    În prima zi s-a parcurs traseul Ploiești-Sinaia. A fost făcut și un popas în com. Măgureni unde a fost depusă o jerbă de flori în memoria lui Justin Capră, celebrul inventator și președinte de onoare al Clubului Vehiculelor de Epocă. S-a mers pe drumuri puțin circulate, prin sate risipite pe dealuri și prin locuri frumoase. Sosirea la finalul primei zile de concurs a fost în fața Primăriei Sinaia, după care mașinile au fost expuse în parcarea din fața hotelului New Montana. La acest hotel s-a organizat și o masă festivă cu prezentarea de vinuri și somelier.

    A doua zi de concurs, cu startul din Sinaia, s-a încheiat în fața Palatului Culturii din Ploiești, unde pilotii s-au prezentat în fața juriului și li s-a confirmat sosirea. După aceea piloții au parcat mașinile în fața acestuia pentru a fi expuse publicului, mulți fotografiindu-le.

    Am privind cu nostalgie și am fotografiat autoturismul Dacia 1100, care a fost mașina mea de suflet. La instituția unde lucram atunci, în scop operativ mi-a fost încredințată fără șofer acest tip de mașină. Am primit-o cu 4 km. la bord și când am plecat din instituție și am predat-o avea 74.000 km.

    În „parcul rece” (așa se numește locul unde sunt parcare mașinile pentru concurs) am găsit mai multe mărci de mașini, printre care au fost Fiat 850 c. m., Trabant (cu caroseria din carton presat), Alfa Romeo, Wolksvagen și altele, fotografiate de vizitatori.

    Mi-au atras atenția trei mărci, MG fabricat în Anglia în anul 1946. un Mercedes decapotabil și un Ford Mustang. Am discutat cu proprietarul mașinii MG și mi-a spus că pentru ei, dușmanul nr. 1 este ruginirea caroseriei.

    Festivitatea de premiere a fost seara, în Sala Coloanelor din Palatul Culturii. Este prematur să scriu un clasament, este doar începutul acestui an competițional.

    Apreciez buna orgaizare a acestei manifestații cu caracter tehnic și am observat interesul vizitatorilor. Cu mult bine, cititorilor.

    Articol încărcat de Mihai18 in [06.05.2019 / 15:06:30]

    [validat & publicat in 06.05.19 / 17:03:34]

  • VIZUALIZĂRI: 244
  • Foto atașate (se deschid în pg nouă)

    + 20 alte poze Vezi pozele

    EVIDENTIAȚI IMPRESIILE UTILE!
    PUNCTAJ CRT: 1000 PMA (std)    38 PMA (din 38 voturi) show/hide

    VOTEAZĂ ŞI TU! - Apreciezi articolul?

    DANU

  • Ai fost acolo? - Scrie impresii / Incarcă foto
  • Dorești să întrebi/discuți ceva referitor la impresiile încărcate de "Mihai18"? - folosește rubrica Ecouri (de mai jos)
  • #G#1

    4 ecouri scrise până acum la acest articol. ASCUNDE / ARATĂ ecourile

    ECOURI SCRISE LA ACEST ARTICOL:
    mihaelavoicu » mesaj pers
    [06.05.19 - 18:57:30]

       Frumoasă prezentare a ”doamnelor” care făceau deliciul publicului prin anii 60 și care se lăfăiau pe șoselele goale și bine întreținute ale patriei.

       Pe lângă Fiat 850, mai era pe vremea aceea încă un Fiat. Ce număr purta? Au mai fost mai înainte Pobeda, Moskvici, poate și altele. Erau foarte rare mașinile particulare. Rețin că și numerele erau diferite, adică plăcuțele erau de culori diferite pentru mașinile e stat și cele particulare.

       Amintiri frumoase! Mulțumesc!


    Puteți EVALUA ecoul:   APRECIEZ -- DEZAPROB
    [punctaj crt: 50 (pma.std) + 5 PMA (din 5 voturi)]
    liviu49 » mesaj pers
    [06.05.19 - 19:01:38]

       @Mihai18: Felicitari pentru aceasta scurta, dar atractiva incursiune in lumea automobilismului romanesc. Ca unul care am mai citit, dar mai ales am pastrat in memorie, date despre acest domeniu, mi-as permite o scurta completare. As dori sa aduc in atentie omul care a fost de departe cel mai bun automobilist roman din perioada postbelica. A obtinut cam 40 de titluri de campion national la viteza pe circuit, viteza in coasta sau raliuri (alaturi de copilotul sau preferat Petre Vezeanu). A obtinut aceste titluri nu cu Porsche, Abarth sau cu alte marci de prestigiu, ci la inceput cu un Fiat 850 bej care strangea sub capota cam 80CP. Dupa 1967 a inceput sa concureze cu un Renault 8 Gordini bleu, cu numarul de circulatie 4 B 120, care a devenit celebru in acele vremuri. Atunci pilotii din aceasta parte de Europa se intreceau numai in zona estica, dar trei piloti est europeni au atras atentia intregii Europe. Acestia au fost cehoslovacul Vladimir Bahna, bulgarul Ilia Ciubrikov si romanul de care amintesc in acest ecou. Daca cei doi aveau la dispozitie masini de peste 200 CP, romanul nostru cu numai 130 CP se batea de la egal la egal cu ei. Iar daca mai luam in considerare ca la Raliul Dunarii, unde a fost primul dintre pilotii estici (locul 4), etapa a Campionatului european de Raliuri, a primit laude de la castigatorul Raliului, campionul mondial la zi de atunci, Walther Rohll trebuie sa ne mandrim cu cel care a fost cel mai mare pilot roman de curse auto. Din pacate vorbim despre el la timpul trecut pentru ca in anul 2011 s-a despartit definitiv de lumea care i-a fost atat de draga, cea a automobilismului.

       Ma opresc aici cu amintirile, pentru ca sunt prea multe, nu fara a va spune numele celui pe care l-am evocat. Numele sau este Eugeniu (Genu, cum ii spuneam) Ionescu Cristea, fiul cel mare al primului roman care a castigat Raliul Monte Carlo, in 1936, marele Petre Cristea.


    Puteți EVALUA ecoul:   APRECIEZ -- DEZAPROB
    [punctaj crt: 50 (pma.std) + 4 PMA (din 4 voturi)]
    liviu49 » mesaj pers
    [06.05.19 - 19:09:23]

       @mihaelavoicu: Cine te-a pus sa zgarmi in amintirile mele?

       La Capitolul Fiat, in Romania se vindeau Fiat 600 (cu motor in spate), Fiat 850 (tot cu motor in spate) apoi cele cu motor in fata Fiat 1100, Fiat 1300 (cu faruri duble, in aceasi masca), Fiat 1500, Fiat 1800 si Fiat 2100 (care aveau caroserii identice, doar cilindreea motoarelor era diferita). Au aparut apoi Fiat 124 (viitoarea Lada 1200), Fiat 125 (tot cu faruri duble). In afara de URSS s-au mai fabricat Fiaturi in Polonia, celebrele Polski Fiat, cu care veneau polonezii la noi in anii 80, cu diferite marfuri.

       Gata cu amintirile!


    Puteți EVALUA ecoul:   APRECIEZ -- DEZAPROB
    [punctaj crt: 50 (pma.std) + 4 PMA (din 4 voturi)]
    mihaelavoicu » mesaj pers
    [06.05.19 - 19:24:52]

       @liviu49: Acum știu ce Fiat avea profesoara noastră de Sport. Fiat 1100. Mulțumesc!


    4 ecouri scrise până acum la acest articol. ASCUNDE ECOURILE


    Sunteți NELOGAT, ciți varianta din CACHE a acestei pagini = cea din: 28.02.20 -- 04:12:06 (acest segment de cache se va actualiza în 28.02 04:42:06)

    Pentru a accesa versiunea curentă, „la secundă” -- logați-vă (mai jos) sau creați-vă cont


    AVEȚI cont pe AFA? — vă puteți autentifica mai jos

    UTILIZATOR
    PAROLA

    Dacă nu mai tineți minte numele sau parola - folosiți facilitatea "Recuperare date cont"

    Nu aveți cont pe sait? — vă puteți crea rapid unul: click aici

    Alte impresii din această destinaţie:
    VEZI toate impresiile scrise despre această destinaţie
    TOP
    #I#1

    versiunea DESKTOP (non-mobile) # HOME (mobile)

    pagină generată in 0.0759680271149 sec