Ecouri — scrise de liviu49; în 2019 SĂPT.19

liviu49, 06.05.19 19:09»@mihaelavoicu: Cine te-a pus sa zgarmi in amintirile mele?

La Capitolul Fiat, in Romania se vindeau Fiat 600 (cu motor in spate), Fiat 850 (tot cu motor in spate) apoi cele cu motor in fata Fiat 1100, Fiat 1300 (cu faruri duble, in aceasi masca), Fiat 1500, Fiat 1800 si Fiat 2100 (care aveau caroserii identice, doar cilindreea motoarelor era diferita). Au aparut apoi Fiat 124 (viitoarea Lada 1200), Fiat 125 (tot cu faruri duble). In afara de URSS s-au mai fabricat Fiaturi in Polonia, celebrele Polski Fiat, cu care veneau polonezii la noi in anii 80, cu diferite marfuri.

Gata cu amintirile!

LA REVIEW Old cars rally Prahova - 2019 - scris de în rubrica Filozofări de suflet (mai puţin turistice)
liviu49, 06.05.19 19:01»@Mihai18: Felicitari pentru aceasta scurta, dar atractiva incursiune in lumea automobilismului romanesc. Ca unul care am mai citit, dar mai ales am pastrat in memorie, date despre acest domeniu, mi-as permite o scurta completare. As dori sa aduc in atentie omul care a fost de departe cel mai bun automobilist roman din perioada postbelica. A obtinut cam 40 de titluri de campion national la viteza pe circuit, viteza in coasta sau raliuri (alaturi de copilotul sau preferat Petre Vezeanu). A obtinut aceste titluri nu cu Porsche, Abarth sau cu alte marci de prestigiu, ci la inceput cu un Fiat 850 bej care strangea sub capota cam 80CP. Dupa 1967 a inceput sa concureze cu un Renault 8 Gordini bleu, cu numarul de circulatie 4 B 120, care a devenit celebru in acele vremuri. Atunci pilotii din aceasta parte de Europa se intreceau numai in zona estica, dar trei piloti est europeni au atras atentia intregii Europe. Acestia au fost cehoslovacul Vladimir Bahna, bulgarul Ilia Ciubrikov si romanul de care amintesc in acest ecou. Daca cei doi aveau la dispozitie masini de peste 200 CP, romanul nostru cu numai 130 CP se batea de la egal la egal cu ei. Iar daca mai luam in considerare ca la Raliul Dunarii, unde a fost primul dintre pilotii estici (locul 4), etapa a Campionatului european de Raliuri, a primit laude de la castigatorul Raliului, campionul mondial la zi de atunci, Walther Rohll trebuie sa ne mandrim cu cel care a fost cel mai mare pilot roman de curse auto. Din pacate vorbim despre el la timpul trecut pentru ca in anul 2011 s-a despartit definitiv de lumea care i-a fost atat de draga, cea a automobilismului.

Ma opresc aici cu amintirile, pentru ca sunt prea multe, nu fara a va spune numele celui pe care l-am evocat. Numele sau este Eugeniu (Genu, cum ii spuneam) Ionescu Cristea, fiul cel mare al primului roman care a castigat Raliul Monte Carlo, in 1936, marele Petre Cristea.

LA REVIEW Old cars rally Prahova - 2019 - scris de în rubrica Filozofări de suflet (mai puţin turistice)
pagină generată în 0.0132050514221 sec

[C] Copyright 2008-2019 AmFostAcolo.ro // Reproducerea integrală sau parţială a conţinutului este interzisă
AmFostAcolo® este marcă înregistrată

Website Security Test