Dertour renunță la România

România a devenit singura țară din regiune care nu mai este promovată în cataloagele marilor turoperatori din Germania, scrie Profit.ro. După TUI și Neckermann, și compania Dertour a renunțat acum să mai promoveze ofertele românești.

Eliminarea României din cataloage, unde Bulgaria și Ungaria, de exemplu, ocupă numeroase pagini, este argumentată prin infrastructura deficitară, numărul mic de hoteluri de calitate și tarifele foarte mari practicate de acestea.

De-a lungul timpului, turoperatorii germani s-au plâns că oficialii români nu colaborează cu ei la promovarea României în Germania și la crearea unei imagini a țării noastre acolo.

Mai mult, responsabili din ministerul Turismului au preferat să promoveze imaginea României în India, Singapore sau Malta, țări care nu au trimis niciodată mulți turiști aici.

Gigantul turismului mondial, TUI, a renunțat din 2012 să mai tipărească în cataloagele sale oferta turistică a României, iar în toamna anului 2015 și Neckermann, subsidiara germană a unuia dintre cele mai mari grupuri de turism din lume, Thomas Cook, a decis că România nu va mai figura, după o prezență de trei ani, în cataloagele sale.

Punctele slabe ale României au fost prezentate în ultimul număr al uneia dintre cele mai mari reviste de turism din Germania, Touristik Aktuell, publicație citită de peste 112.000 de specialiști din domeniu.

Revista a publicat un editorial dedicat Europei de Est, în care se vorbește despre Slovenia, Republica Moldova, Muntenegru, Polonia, Rusia, Croația și Bulgaria. Singura remarcă la adresa României aparține Katrinei Holzbrecher, manager de produs la DER Touristik Frankfurt, care acordă țării o bilă neagră pentru faptul că infrastructura este deficitară, iar ofertele hoteliere sunt puține și la prețuri foarte mari.

Până anul trecut, România era prezentată în cataloagele Dertour, marcă a DER Touristik, pe 15 pagini, cu o ofertă complexă cuprinzând mai multe circuite de grup, trasee individuale cu autoturismul, sejururi pe litoral și în Delta Dunării, city break-uri și vacanțe în stațiuni balneoclimaterice și montane.

Relațiile României cu turoperatorii germani, și așa nu foarte calde, s-au răcit și mai mult din luna mai a anului trecut, când fostul ministru al Turismului Mircea Dobre a decis să închidă birourile de promovare turistică ale României în străinătate, inclusiv pe cel de la Berlin. Fostul șef al acelui birou, care a și părăsit ministerul după închidere, este cel care a intermediat de-a lungul anului aproape toate întâlnirile turoperatorilor germani cu miniștrii și șefii români ai Turismului, începând cu Elena Udrea și până la Anca Nedea, predecesoarea lui Mircea Dobre, care nu a ținut legătura cu acești turoperatori germani.

În discuțiile cu agențiile românești specializate în incoming, turoperatorii germani acuză, pe lângă infrastructura deficitară și oferta hotelieră insuficientă și scumpă, și lipsa de implicare a ministerului de resport, cu care nu au mai discutat în ultimii doi ani. Turoperatorii germani s-au plâns că au fost lăsați singuri să creeze și să lucreze la imaginea României pe piața din Germania.

Germanii alocă anual pentru concediile în afara granițelor țării peste 70 de miliarde de euro, fiind poporul care călătorește cel mai mult din Europa. În acest moment în care turiștii germani caută destinații sigure pentru petrecerea concediului, în condițiile în care țări precum Tunisia, Egiptul, Marocul și, parțial, Turcia, nu le oferă securitatea de care au nevoie, România, în loc să intensifice promovarea pe această piață, se ascunde.

sursa: profit.ro

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *