Atenție la chilipiruri! Plus alte info și sfaturi care v-ar putea scuti de (mari) dureri de cap, în alegerea vacanței 2018!

Înainte de toate – menționez că este genul de articol scris PREVENTIV. Slavă Domnului,  anul acesta nu am sesizat cazuri, indicii care să prevestească potențiale alte falimente, insolvențe, ȚEPE în domeniul turistic. Dar nu se știe niciodată, e bine să fiți oricum în temă / mereu prevăzători.

  1. ATENȚIE LA CHILIPIRURI! Dacă primiți o ofertă cu totul ieșită din comun, ca preț, nu vă bucurați DIRECT că ”l-ați prins pe Dzeu de picior” :)
    Verificați prima dată dacă o ofertă cât de cât asemănătoare (ca nivel preț) este de găsit la minim un alt vânzător!
    Dacă nu găsiți nimic măcar asemănător, în altă parte — 99% ceva e necurat acolo. Fie e o țeapă premeditată, fie cel care face această ofertă vinde intenționat în pierdere – având, de obicei, probleme financiare grave;  FOARTE MARE risc  de faliment / va intra în insolvență,  mai devreme sau mai târziu,  deși evident nu și-ar dori asta. În acest caz, poate aveți noroc și plecați înainte de ”viitură”;  poate nu…

2. Dacă hotelul / sejurul găsit l-ați găsit, din „prima strigare”, la un preț de 1.000 euro, atunci toate ofertele normale, oneste vor fi în jur de 1000 de euro, plus/minus 40-70 euro
Nu vă așteptați (știu că mulți o fac!) să găsiți variante cu 3-400 de euro mai ieftine! Fie veți pierdeți timp inutil, fie vă veți expune la țepe!

INFO: toate agențiile de turism ONESTE au aproximativ aceleași prețuri . Simplificând, e  prețul de vânzare impus de hotel + un comision. Prețul cu care un hotel vinde pe o aceeași piață – de exemplu piața est-europeană –  este același (pt  toate agențiile!)
Iar comisionul mediu, ăn marea majoritate, posibil majoritatea covârșitoare  a cazurilor,  este scris cu o singură cifră! (de exemplu undeva între 5 și 7%)

Dacă veți găsi undeva preț cu peste 10% mai ieftin față de media celorlalte oferte, atunci se aplică punctul 1 – cel referitor la chilipiruri/țepe.

3. Nu alegeți EXCLUSIV pe criteriul „prețul cel mai mic”.  Eu unul nu o fac nici măcar atunci când îmi cumpăr ciorapi! :) — Voi?

În unele, posibil destule cazuri — prețul respectiv (”cel mai mic”) este real, nu e o țeapă.  (Bine, nu mă refer aici la prețuri cu ”200-300 de euro mai mici” ci la cazul NORMAL, cu 10-20 – 40-70 euro mai mic).  Însă ofertantul respectiv – fie că e agenție, fie că e hotel etc – este clar disperat după ceva. 

Ok, acel „ceva” poate să fie nevoia de „a intra pe piață”, cu o politică de prețuri mai agresivă, limitată în timp – acesta ar fi „cazul fericit”. Cazurile nefericite sunt însă mult mai multe și indică, de obicei, probleme (grave) în administrarea acelei afaceri (agenții/hotel)

Vă întreb: ați văzut sau auzit de falimente sau țepe la agențiile sau hotelurile are vând la „preț mare” sau obișnuit, normal?
Falimente sau ”țepe” au dat cei care au vândut ”cu cel mai mic preț”!

 

4. Puneți întotdeauna ”răul înainte” și luați în calcul  și varianta ”Shit happens”.
Mai pe românește, probleme grave pot apărea, cu intenție, premeditare sau absolut fortuit (întâmplător).
Ce se întâmplă în aceste cazuri, dacă apar, cum vă veți descurca? Sunteți asigurați? Medical, în primul rând, dar nu numai!

  • achiziționați din timp (MUSAI chiar de la cumpărare sejur! e cel ami covanabil, de departe financiar) asigurări medicale, storno etc
  • verificați dacă furnizorul este asigurat în caz de insolvență / faliment!
    Obligatoriu în cazul agențiilor!
  • ați primit factură/contract? Dacă nu, FOARTE probabil NIMENI nu vă va  putea ajuta (despăgubi etc), în caz de ”accidente”!

 

4 thoughts on “Atenție la chilipiruri! Plus alte info și sfaturi care v-ar putea scuti de (mari) dureri de cap, în alegerea vacanței 2018!

  1. La punctul 2 as avea de adaugat : da,poti gasi un hotel cu 200-300 euro mai ieftin daca vorbim de o agentie care are cumparate zeci de camere in garantie la acel hotel. In acest caz diferenta de pret fata de ofera hotelului pe diferite site-uri e substantiala. Vorbesc aici de ofertele marilor tour-operatori europeni (nu romani…ei nu au puterea financiara necesara)

  2. Din experiența mea, Ioana, acesți mari tour-operatori europeni au și comisioanele cele mai mari – ei NU intră în cazul general descris de mine, cel cu comision dintr-o singură cifră!
    E NORMAL acest lucru, nu e nimic rău în asta – ei au și COSTURILE cele mai mari, număr mai mare de angajați, sedii mai scumpe, salarii mai mari (în Europa, măcar!) etc.
    Astfel că personal eu unul sunt sceptic că în practică se întâmplă — suficient de des ca să nu fie considerate excepții ce întăresc regula :)

  3. Eu as fi pastrat si paragraful referitor la consultanta facuta in agentie, consultanta pe care nu ti-o face nici un site. Ar fi foarte util ca turistii sa stie cate ore de munca necesita ofertele solicitate de ei , cat consum nervos si cate oferte se concretizeaza cu adevarat in vanzare, cate “licitatii” se fac cu agentiile si cate negocieri . E o intreaga polemica aici care ar putea face linistit subiectul unui articol separat , un articol despre “educarea” turistului in a fi realist cu cerintele si asteptarile.

  4. Absolut de acord.
    Acel punct a ”ieșit” prea lung — va fi subiectul unui post separat, pe o temă mai generală – ”Vacanțe DoIt Yourself sau prin agenție?” , care va include și subiectul consultanței turistice.
    Însă un pic mai încolo, acum.. am altele pe cap :)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *