Povesteam săptămâna trecută despre cel mai important eveniment cu profil turistic care se va desfășura în această primăvară la Constanța – Târgul de Turism Vacanța, ediția cu numărul 6. Weekend-ul a trecut, evenimentul s-a consumat, sunt dator cu o concluzie referitoare la cele mai importante activități care au captat atenția vizitatorilor.
Deși nu mă consider un specialist în turism, de-a lungul timpului am învățat că turiștii, consumatori de vacanțe sunt foarte diferiți și cu cât sunt mai bine informați cu atât devin mai pretențioși, lucru care mi se pare perfect normal. Din acest motiv agențiile de turism, în special cele membre ANAT, depun eforturi pentru diversificarea gamei de oferte prin includerea ofertelor personalizate, pliate pe profilul turistului. Cam asta s-a întâmplat la această ediție.
Sunt bucuros că am întâlnit oameni care au cerut în mod expres un hotel dintr-o anumită stațiune pe considerentul că citiseră ei pe AmFostAcolo.ro lucruri foarte bune pentru hotelul în cauză, iar notele si fotografiile prezentate i-au convins să-și petreaca vacanța acolo. Foarte bine!
Încă nu a fost avansată o cifră a vizitatorilor pentru această ediție, însă din ceea ce am observat, s-a simțit o creștere a interesului pentru acest Târg de Turism, agențiile reușind să promoveze și să vândă cele mai atractive destinații ale lor. Care au fost cele mai atractive? Ponderea cea mai mare a fost pe segmentul extern și aici mă refer la Grecia sau Turcia. Se pare că interesul pentru Bulgaria a scăzut în detrimentul croazierelor care câștigă tot mai mult teren. Toate standurile agențiilor au fost invadate de cereri pentru croaziere, majoritatea de persoane peste 50 de ani, care doreau neapărat îmbarcare/debarcare din Constanța. Astfel, agențiile aveau incluse doar sejururile cu MSC Opera de 14 zile la prețuri care porneau de la 1900 de euro pentru o cabină interioară.
Un alt segment, ceva mai tânăr era interesat de city break-uri, care să includă Praga, Viena sau Paris, unele cereri cu avion inclus nu depășeau 650 de euro pentru 2 persoane/3 nopți, altele cu autocarul, prin cât mai multe orașe, cu 7-10 nopți de cazare, la prețuri de 400-450 de euro.
Disneyland-ul a fost căutat ce familiile cu copii, interesul acestora fiind pentru achizitionarea de pachete care să includă accesul gratuit in cele două parcuri de distracții, hotelul și masa, de preferintă demipensiune. Aici pachetele porneau de la 1500 de euro, transport cu avionul.
Pentru partea de turism intern s-a pus un accent foarte mare pe Sărbătorile de Paște și weekendul de 1 Mai cu oferte in Straja la vila Alpin sau pensiunea Daiana, cu pachete promoționale începând de la 160 lei de persoană cu demipensiune. O cerere foarte mare a fost și pentru Mistral Moieciu care are câteva programe foarte interesante in acea perioadă, oferta pentru 1 Mai fiind de 144 lei/pers cu demipensiune. Sună destul de bine.
Turkish Airlines Constanța și Blue Air au fost extrem de solicitate pentru informații referitoare la destinațiile de zbor și prețurile practicate, s-au făcut și ceva rezervări, standul lor fiind unul dintre cele mai aglomerate.
Duminică, în ultima zi de TTV am cerut impresii de la expozanții prezenți la eveniment, părerea generală a fost bună, s-a simțit o creștere a interesului prin prizma cererilor de ofertă iar vizitatorii pun mai multe întrebări, cer mai multe amănunte, ascultă sfaturile agenților de turism, dar mai ales nu mai aleg în necunoștință de cauză, ceea ce este un lucru foarte bun. Felicitări organizatorilor, participanților si vizitatorilor care au decis să-și achiziționeze un sejur de la Târgul de Turism Vacanta! Ne revedem la ediția cu numărul 7.