All posts by Ovidiu

A început a 8-a ediție a campaniei “Copiii nu se pierd, ajung la Radio Vacanța – Brățara de Vacanță”

A 8-a ediție a campaniei „Brăţara de Vacanţă – Copiii nu se pierd, ajung la Radio Vacanţa!” debutează în acest sezon estival astăzi, 14 iulie, pe plaja de la Mamaia.

32.000 de brățări vor fi distribuite gratuit de echipa Radio Vacanța/Radio Constanța și de voluntarii filialei Crucea Roșie din Constanța pe plajă și în hotelurile și taberele de la mare, iar alte 30.000 vor fi oferite, tot gratuit, familiilor cu copii prin intermediul celor 574 de farmacii Alphega din toată țară.

Astăzi, 14 iulie, și mâine, 15 iulie, echipa Radio Vacanța și voluntarii de la Crucea Roșie vor distribui Brățara de Vacanța pe plaja din Mamaia.

Plecarea a fost de la 09.30 din fața Studioului Radio Constanța/RadioVacanța, iar sâmbătă echipa va merge pe plaja de la Cazinoul din Mamaia, începând cu ora 09.30. Pe lângă acțiunile organizate la Mamaia, vor mai fi și altele la Eforie, Venus, Mangalia și Sulina.

Brăţara este destinată familiilor care ajung în vacanţă în staţiunile de pe litoral, interesate de siguranţa copiilor lor, și grupurilor de copii veniţi în tabără sau cantonament alături de profesori, antrenori sau educatori. Beneficiarii direcţi sunt copiii cu vârste între 0 şi 7 ani, iar brățările de vacanță îi vor ajuta să ajungă mai repede înapoi la părinţi, în cazul în care se rătăcesc.

„Copiii nu se pierd, ajung la Radio Vacanţa – Brăţara de Vacanţă” este unul dintre cele mai importante proiecte de responsabiliate socială demarate de Studioul Regional Radio Constanţa, recompensat de către site-ul amfostacolo.ro cu un premiu de excelență, pentru sufletul acestui proiect, Adelina Tocitu.

Din 2010 au fost realizate peste 182.000 de brăţări, iar în programele Radio Constanţa/ Radio Vacanţa au fost difuzate peste 1.500 de anunţuri despre copiii care s-au rătăcit pe plajă şi care au ajuns înapoi la famiile lor prin intermediul brăţării de vacanţă.

În anul 2010, proiectul a fost nominalizat la gala PR Award România la categoria „Buget Mic/Creativitate Mare”.

Pentru această vară au fost realizate 62.000 de brăţări de vacanţă, model clasic, din hârtie cerată, pe care se trec numărul de telefon al părintelui şi numele copilului, dar şi accesorii pentru plajă, care vor fi oferite, tot gratuit, turiştilor.

            Această ediție a campaniei „Copiii nu se pierd, ajung la Radio Vacanţa – Brăţară de Vacanţă” se desfăşoară în perioada 15 iulie – 15 august 2017.

Sponsorii și susținătorii proiectului sunt farmaciile Alphega, Hartmann și „Crucea Roşie-filiala Constanţa”.

Partenerii acestei ediții sunt I.P.J. Constanța, Asociația Litoral Delta Dunării, Asociația „Ion Movilă“ Eforie Techirghiol, Asociația Națională a Salvamarilor și Scafandrilor Profesioniști, Direcția pentru Sport și Tineret Tulcea.

 

Farmaciile Alphega au luat naştere în anul 2001 având ca scop principal îmbunătățirea calității vieții pacienților și a comunității din care aceștia fac parte, contribuind astfel la îmbunătățirea la scară extinsă a sănătății în comunitățile în care este prezentă. Alphega Farmacie este prezentă în 8 țări și recent a intrat pe piața farmaceutică din România, facilitându-le pacienților accesul la un serviciu de sănătate inovativ și performant. În oricare farmacie Alphega veți intra, puteți fi siguri că veți fi întâmpinați cu multă căldură și veți beneficia de servicii excelente oferite de echipele de farmaciști într-un mod prietenos și profesionist.  

 

Adelina Tocitu, redactor Radio Constanța/RadioVacanta, inițiator și coordonator campanie.

Zece hoteluri de pe litoralul românesc, rămase fără certificat de clasificare

În perioada 5 – 10 iulie 2017, reprezentanţii Direcţiei Control din cadrul Ministerului Turismului au controlat unităţile hoteliere de pe litoral. 10 hoteluri din judeţul Constanţa (Naţional şi Unirea din Mamaia, hotelul Banat din Olimp, hotelurile Clăbucet, Romanţa, Bălea, Terra, Caraiman, Craiova şi Slatina din Neptun)  au fost sancţionate cu amendă de 50.000 de lei. Tuturor acestor unităţi (controlate toate de SC European Drinks, care aparţine fraţiol Ioan şi Viorel Micula)le-au fost retras certificatul de clasificare din cauza mai multor deficienţe constatate. „La controalele efectuate s-au constatat numeroase deficienţe, printre care: faţadă deteriorată, mobilier uzat fizic şi moral, instalaţii şi obiecte sanitare din băile aferente spaţiilor de cazare uzate şi pătate, mocheta holurilor de acces către spaţiile de cazare şi cea din spaţiile de cazare uzate şi deteriorate, saltele uzate, deteriorate şi pătate, tâmplăria, feroneria ferestrelor şi uşile spaţiilor de cazare, uzate”, se arată într-un document al Ministerului Turismului.

În plus, Ministerul Turismului precizează că deficienţele menţionate au fost consemnate şi în procesele verbale întocmite în anii anteriori, măsurile dispuse iniţial în acestea nefiind respectate. Având în vedere şi acest aspect, s-a ajuns la măsura declasificării. Chiar şi aşa, hotelurile nu se închid întrucât „conform OG nr. 2/ 2001, cap. IV, art. 31 privind căile de atac, împotriva procesului-verbal de constatare a contravenţiei şi de aplicare a sancţiunii, reprezentanţii unităţilor de cazare pot întocmi plângere în termen de 15 zile de la data înmânării sau comunicării procesului verbal”, menţionează ministerul de resort

Contactat de Profit.ro, Viorel Micula a declarat că măsurile reprezintă…o răzbunare a statului român, cu care cei doi frați sunt în proces! “Așa consideră ei că trebuie să se comporte și nu-i interesează ce pagube le fac firmelor, dar probabil că adevărul va ieși la suprafață. Tot ceea ce trebuie legal vom proceda împotriva lor, pentru că astfel de oameni nu se gândesc la binele nimănui, ci procedează după interese proprii”, a declarat Micula, potrivit profit.ro.

Sursa – Replica

Gala de excelență – Litoral 2017, ediția a VI-a

Pe 17 iunie 2017 a avut loc a VI-a ediție a premiilor AmFostAcolo pentru litoralul românesc eveniment de marcă pentru recompensarea unităților de cazare care au obținut în ultimii trei ani, medii și recomandări pozitive, pe baza impresiilor turiștilor care și-au petrecut vacanțele în respectivele unități hoteliere.

Festivitatea s-a desfășurat într-una dintre unitățile etalon pentru turismul de pe litoral, Complexul Mera Resort din stațiunea Venus, cu participarea domnului Cristian Bărhălescu președinte al Asociației Litoral – Delta Dunării, a domnului Daniel Sîrbu, manager Radio Constanța/Radio Vacanța, parteneri tradiționali ai AmFostAcolo și a domnului Cornel Bociort, proprietar și administrator AmFostAcolo.ro, care au susținut scurte alocuțiuni în fața invitațiilor, hotelieri premiați și presă.

Au fost reamintite criteriile de selecție a unităților premiate și anume mediile notelor diferitelor grade de satisfacție (servicii, cazare, bucătărie și masă, plajă și mare, distracție și relaxare) să fie peste 8,  gradul de recomandare să fie peste 75%, să se bucure de cel puțin 3 impresii pozitive  în ultimii trei ani, (până la 1 iunie 2017) și unitatea să dețină certificat de clasificare valabil pentru anul 2017, criteriu obligatoriu de selecție a unităților nominalizate.

S-a remarcat o mărire a calității serviciilor din zona de centru a litoralului, Eforie, cu 18 unități nominalizate, conducând detașat în acest an, urmată de Mamaia, cu 12 unități nominalizate și de Venus, cu 9 unități de cazare,  materializată prin creșterea numărului de unități premiate, acestea ocupând mai mult de jumătate din numărul total de premii destinate litoralului.

Pe lângă  premiile de excelență au fost acordate  6 premii speciale:

  • doamna Corina Martin, președintele Federației Asociațiilor de Promovare Turistică din România, pentru implicare, performanță și realizări deosebite pentru litoralul românesc și Delta Dunării;
  • domnul Adrian Siea, pentru proiectul Constanta City Walking – Ghidul litoralului;
  • Aeromania – Pentru cel mai îndrăgit show aerian, organizat la Aeroportul Internațional Tuzla;
  • Mera Brise Mangalia – pentru cea mai mare investiție financiară din sudul litoralului, în 2017, singurul hotel de 4 stele din Mangalia.

Începând din acest an, AmFostAcolo își propune să premieze și restaurantele care au acumulat impresii reprezentative, în acest an au fost premiate două restaurante cere se bucură de note foarte bune:

  • Pescăria lui Matei, Eforie
  • Popasul Pescarilor, Olimp

AmFostAcolo mulțumește tuturor administratorilor și proprietarilor de pensiuni sau hoteluri care au înțeles că un management de calitate orientat către turist le poate asigura respectul tuturor celor care scriu impresii de vacanță, respect care se câștigă prin multă muncă, efort și o nouă atitudine.

Unitățile premiate

1.  BazArt Hostel [Vama Veche] 1*, VAMA VECHE / 2 MAI 6 100 9,9
2.  Vila Ryanna Beach 3*, EFORIE NORD/SUD 3 100 9,9
3.  Club Safir Hotel [Venus] 4*, VENUS / SATURN 4 100 9,9
4.  Vila Pretty Woman [Ef. Nord] 3*, EFORIE NORD/SUD 9 100 9,8
5.  Vila Rocco [Eforie Nord] 3*, EFORIE NORD/SUD 8 100 9,8
6.  Vila Blue Lagoon [Eforie Nord] 2*, EFORIE NORD/SUD 5 100 9,8
7.  Pensiunea Alfa [Mamaia Sat] 5*, MAMAIA 9 100 9,8
8.  Veronica Hotel [Eforie Nord] 3*, EFORIE NORD/SUD 3 100 9,7
9.  Vila Orhidee [Eforie Nord] 3*, EFORIE NORD/SUD 5 100 9,7
10.  Vilele Paflora [Saturn] 3*, VENUS / SATURN 4 100 9,6
11.  Meduza Hotel [Olimp] 3*, NEPTUN / OLIMP 3 100 9,5
12.  Alessia Hotel [Eforie Nord] 3*, EFORIE NORD/SUD 3 100 9,4
13.  Vila Oceanic [Olimp] 3*, NEPTUN / OLIMP 4 100 9,4
14.  Laguna Hotel 2*, EFORIE NORD/SUD 3 100 9,4
15.  Ovidiu Hotel 2*, MAMAIA 5 100 9,3
16.  Vila Diandra [Eforie Nord] 3*, EFORIE NORD/SUD 3 100 9,2
17.  Decebal Hotel [Neptun] 3*, NEPTUN / OLIMP 14 100 9,1
18.  Vila Roxy [Eforie Nord] 2*, EFORIE NORD/SUD 3 100 9,1
19.  Vila Sunrise 2*, COSTINEȘTI 3 100 9,1
20.  Vila Plaja Azur [Eforie Nord] 3*, EFORIE NORD/SUD 6 100 8,8
21.  Bueno Hotel 3*, MAMAIA 5 100 8,8
22.  Ammon Hotel (ex Zamfira) [Venus] 3*, VENUS / SATURN 12 100 8,7
23.  Traian Hotel [Eforie Nord] 2*, EFORIE NORD/SUD 5 100 8,1
24.  Sanda Hotel [Venus] 2*, VENUS / SATURN 21 90,91 8,8
25.  Fortuna Hotel [Eforie Nord] 3*, EFORIE NORD/SUD 18 93,75 9,2
26.  Cometa Hotel [Jupiter] 2*, JUPITER / AURORA 30 93,75 8,3
27.  Vulturul Hotel [Venus] 3*, VENUS / SATURN 20 90,48 9,1
28.  Lido Hotel 3*, MAMAIA 6 88,9 8,5
29.  Solymar Hotel (ex Zenit) 3*, MANGALIA 8 87,5 8,9
30.  Vis Hotel [Eforie Nord] 3*, EFORIE NORD/SUD 8 87,5 8,6
31.  Orfeu Hotel 3*, MAMAIA 6 87,5 8,1
32.  Bicaz Pirates Resort Hotel 3*, MAMAIA 8 87,5 8
33.  Complex Iris-Nalba-Mimoza [Jupiter] 3*, JUPITER / AURORA 15 85,7 8,4
34.  Pensiunea Socriţa [Corbu, CT] 3*, CORBU / CAPUL MIDIA 45 86,05 9,1
35.  Ibis Constanţa Hotel 3*, CONSTANȚA 5 80 9,4
36.  Acapulco Hotel [Eforie Nord] 3*, EFORIE NORD/SUD 6 83,3 8,6
37.  Tomis Hotel 3*, MAMAIA 67 81,82 8,2
38.  Rio Hotel [Jupiter] 3*, JUPITER / AURORA 5 80 8,4
39. Inter Hotel (ex Carmen) [Venus] 81,82 8,69
40. Savoy Hotel 4*, MAMAIA  79.27 8,60
41. Riviera Hotel 3*, MAMAIA  77.78 8,00
42. Turquoise Hotel (ex Silvia) [Venus] 4*, VENUS / SATURN 13 76,90 8,05
43. Afrodita Hotel [Venus] 4*, VENUS / SATURN 35 76,47 8,16
44. Vera Hotel [Eforie Nord] 3*, EFORIE NORD/SUD  76.00 8,00
45. Pensiunea Daiana [Mamaia Sat] 3*, MAMAIA 75,00 9,30
46. Dynes Hotel [Eforie Nord] 3*, EFORIE NORD/SUD 75,00 9,00
47. Dali Hotel 4*, CONSTANȚA 75,00 8,70
48. Europa Hotel [Eforie Nord] 4*, EFORIE NORD/SUD 4 75,00 8,70
49. Favorit Hotel [Venus] 3*, VENUS / SATURN 75,00 8,50
50. Romanţa Hotel [Neptun] 2*, NEPTUN / OLIMP 75,00 8,40
51. Marina Surf Motel [Mamaia Sat] 3*, MAMAIA  75.00 8,20
52. Phoenicia Luxury Hotel [Mamaia Sat] 4*, MAMAIA 8 75,00 8,20
53. Proton Hotel [Neptun] 2*, NEPTUN / OLIMP  75.00 8,20
54. Mera Resort (ex Cocorul / Pajura) [Venus] 4*, VENUS / SATURN 35 8,01
PREMII SPECIALE
1. CORINA MARTIN – Pentru promovarea și dezvoltarea turismului de pe litoral și Delta Dunării
2. AEROMANIA – Aeroportul Tuzla – pentru cel mai îndrăgit show aerian de pe litoral
3. ADRIAN Siea – Pentru proiectul turistic Constanța City Walking Guide  – ghidul turistic al litoralului
4. HOTEL Mera Brise  Mangalia – cea mai mare investitie in sudul litoralului
5. Restaurant – Pescăria lui Matei –  6 impresii pe AFA
6 Restaurant  – Popasul Pescarilor – Olimp – 17 impresii total

Gala de excelență AmFostAcolo pentru Litoralul românesc, ediția a VI-a

Sâmbătă, 17 iunie 2017, începând cu ora 11.00 va avea loc a VI-a ediție a Premiilor AmFostAcolo pentru Litoralul românesc, din acest an, într-o ediție separată față de Delta Dunării, alături de care a mers încă de la prima ediție.

Vor fi recompensate cu diplome de excelență  54 de unităţi de cazare de pe Litoral și 6 premii speciale (pentru cel mai popular și îndrăgit eveniment de pe litoral, pentru un proiect turistic care promovează litoralul, pentru o personalitate de numele căreia se leagă dezvoltarea turismului la Marea Neagră, pentru o investiție hotelieră nouă și pentru două restaurante foarte populare în rândul comunității AmFostAcolo).
Criteriile de selecţie au fost:
– părerile să fie reprezentative şi actuale – unitatea de cazare respectivă să fi acumulat în acest an și anul anterior un număr minim de trei impresii şi recomandări din partea clienţilor săi;
– gradul de recomandare general să fie de minim 75%
– mediile pe grade de satisfacţie să fie de cel puţin 8
– Unităţile de cazare să deţină certificat de clasificare.

Turismul este o industrie a ospitalității, a zâmbetului, a efortului de a oferi unor oameni satisfacția unei vacanțe superbe, petrecute într-un loc pe care să-l simtă ca în visele lor. Litoralul este, cu siguranță, la punctul culminant al dorințelor noastre, fiindcă el se identifică, întotdeauna, cu momentul cel mai frumos din cea mai fericită perioadă a vieții noastre: vacanța mare, vacanța de vară. Tocmai de aceea responsabilitatea de a strânge impresiile celor ce vin în vacanță, de a le crea un loc în care ele să fie împărtășite public este în aceeași măsură curajoasă, cât și binevenită. Părerile laudative și părerile critice creează o legătură de încredere între gazde și oaspeți, ajută agenții economici din turism să îmbunătățească în permanență serviciile oferite, să se perfecționeze în fiecare an, să îndeplinească dorințele turiștilor. AmFostAcolo.ro merită, cu prisosință, felicitări la superlativ pentru sprijinul constant oferit turismului românesc, în special celui litoral, prin facilitarea întâlnirii dintre gazde și oaspeți, pentru modul echilibrat în care acordă premii celor merituoși. Îi felicit pe câștigătorii acestei ediții a Premiilor AmfostAcolo.ro, venite ca o recompensă a muncii pe care o depun neobosiți, în slujba turismului estival și le doresc o Vară Excepțională!„, declară Cristian Bărhălescu, președinte Asociației Litoral – Delta Dunării.
La rândul său, Daniel Sârbu declară: „Salutăm o nouă ediţie a Galei Premiilor Amfostacolo.ro, site-ul de turism numărul 1 din România. Partener tradiţional şi promotor al acestei acţiuni unice în peisajul turistic autohton, Studioul Regional Radio Constantă, prin programul estival Radio Vacanţa, este, ca de obicei, alături de organizatorii evenimentului, în vederea promovării turismului de calitate pe litoral”.
De aproape 10 ani monitorizăm cu interes, prin impresiile adunate de la turiști, evoluția turismului românesc pe Litoralul românesc — și a Litoralul în general. În toți acești ani am fost astfel martorii drumului său spre înainte — un progres constant (chiar dacă nu în salturi)al investițiilor, al managementului, al serviciilor și – deși aici e loc de mai bine – chiar al mentaliților (în egală măsură ale proprietarilor și ale turiștilor).
AmFostAcolo premiază în fiecare an performanța în managementul, investițiile și serviciile turistice „de excelență”, așa cum se reflectă acestea în satisfacția turiștilor, cel mai relevant indicator al activității lor — în opinia noastră.
Este o recunoaștere a eforturilor majore investite de proprietari și de manageri în activitatea lor curentă. Pentru că merită, din toate punctele de vedere. E o confirmare solidă a drumului bun pe care se află și o încurajare a continuării lui. Într-un final este contribuția noastră, a celor de la AmFostAcolo.ro – mică, are, cât o fi ea – la un turism românesc mai bun, mai modern, mai performant„, a declarat Cornel Bociort, administrator site AmFostAcolo.

 

Gala de excelență AmFostAcolo.ro în Delta Dunării, ediția a VI-a

Pe 21 aprilie 2017 a avut loc a VI-a ediție a premiilor AmFostAcolo pentru Delta Dunării, eveniment de marcă pentru recompensarea unităților de cazare care au obținut în 2015 și 2016 medii și recomandări foarte bune, pe baza impresiilor turiștilor care AuFostAcolo.

Festivitatea s-a desfășurat în Complexul Sunrise din Crișan, cu participarea doamnei Corina Martin,  președinte al Federației Asociațiilor de promovare turistică din România și vicepreședinte de acum, al Asociației Litoral – Delta Dunării, a domnului Dumitru Mergeani, vicepreședinte al Consiliului Județean Tulcea, a doamnei Andaluzia Luca, viceprimar al orașului Tulcea, Daniel Ilușca, președintele Asociației Patronatului  turismului din Delta Dunării, a domnului Cornel Bociort, proprietar și administrator AmFostAcolo.ro, care au susținut scurte alocuțiuni în fața invitațiilor și a presei, privind auspiciile sub care s-a desfășurat această ediție a premiilor AmFostAcolo, prima organizată în inima Deltei, doar pentru unitățile de cazare de aici, știut fiind faptul că până anul trecut, premiile AmFostAcolo se organizau pe litoral, pentru unitățile hoteliere de acolo, la „pachet” cu cele din Delta Dunării.

Au fost reamintite criteriile de selecție a unităților premiate și anume mediile notelor diferitelor grade de satisfacție (servicii, cazare, bucătărie și masă , distracție și relaxare) să fie peste 8,  gradul de recomandare să fie peste 80%, să se bucure de cel puțin 3 impresii pozitive  în 2015, 2016 și 2017 (până la 15 aprilie) și unitatea să dețină certificat de clasificare valabil pentru anul 2017, criteriu impus de către Asociația Litoral – Delta Dunări, încă de la primele ediții a premiilor AmFostAcolo.

S-a remarcat o mărire a calității serviciilor unităților de cazare din Delta Dunării materializată prin creșterea numărului de unități premiate, serviciile au crescut foarte mult în ultimii ani, gradul de recomandare s-a mărit, iar satisfacția turistului este pe un trend ascendent, dovadă articolele pozitive, pe baza cărora ai fost premiate unitățile turistice.

 

Pe lângă  premiile de excelență au fost acordate și 6 premii tip challenger, către unitățile de cazare care anul trecut au realizat investiții majore pentru îmbunățățirea serviciilor și a confortului oferit, dar care n-au avut șansa de a se bucura de multe reviewuri . Sunt unități de cazare în care AmFostAcolo, crede și pe care dorește să le recompenseze cu astfel de diplome.

De anul trecut, AmFostAcolo acordă premii și oamenilor care prin activitatea lor non-profit promovează destinații din România, anul acesta a fost premiat domnul Verbina Dan, care este un promotor al valorilor deltaice, organizator și co-organizator al mai multor evenimente de interes turistic, cum ar fi Festivalul borșului de pește de la Crișan și al concursului de pescuit la știucă sălbatică.

Declaratie Corina Martin Am gândit în urmă cu 10 ani că Dobrogea este destinația turistică pe care trebuie să o promovăm. Am reușit să atragem la vremea respectivă autoritatile din Tulcea și vreau să mulțumesc celor care au construit și care muncesc în Deltă. Ne-am adunat pentru a acorda împreună cu Cornel Bociort premiile „AmFostAcolo”. Este pentru prima dată când Asociația Litoral Delta-Dunării și „AmFostAcolo” venim expres aici pentru că meritați să venim aici, pentru că meritați, voi oamenii din Deltă, să aveți propriile evenimente. Am ținut să organizăm această deschidere în aprilie pentru că în Delta Dunării are loc un sezon mai lung și atunci aici trebuie să facem deschiderea. Pe litoral, pe 26 aprilie, avem o zi istorică pentru Dobrogea pentru că Asociația Litoral Delta-Dunării aduce Blue Air la Constanța. Unim litoralul și Delta Dunării cu orașe din România. Compania Blue Air deschide baza operațioanală pe Aeroportul Constanța și vor exista opt zboruri noi: Constanța – Timișoara, Oradea, Iași, Cluj și urmează Constanța – Roma, Constanța – Bruxelles, Constanța – Paris. Croaziera în Delta Dunării este cea mai cerută excursie de o zi. După 10 ani de la înființarea Asociației Litoral Delta-Dunării suntem o echipă: județele Constanța, Tulcea, Delta Dunării. Prioritatea pentru mine este Dobrogea”, a declarant Corina Martin în cadrul evenimentului.

Declaratie Daniel Ilușca  „Ne dorim ca această deschidere a sezonului din Delta Dunării să devină un eveniment permnanent și care an de an să se regăsească și în alte localități din Delta Dunării. De asemenea, ne dorim ca toți cei care fac turism, să fie autorizati legal și să participe activ în promovarea și în crearea de evenimente în Delta Dunării, în fiecare localitate, în limita posibilităților existente, astfel încât. an de an să putem spune că avem un număr din ce în ce mai mare de turiști cu grad de satisfacție ridicat.”

Declaratie Cornel Bociort „AmFostAcolo premiază în fiecare an performanța în managementul, investițiile și servicile turistice „de excelență”, așa cum se reflectă acestea în satisfacția turiștilor, cel mai relevant indicator al activității lor — în opinia noastră. Unitățile din Delta Dunării, sector cheie al turismului românesc, au fost incluse an de an în selecția noastră, împreună cu unitățile de pe Litoral. Este primul an însă în care, grație sprijinului și implicării deosebite a partenerului nostru tradițional, Asociația Litoral–Delta Dunării și a Patronatului din Delta Dunării, reușim să organizăm o festivitate distinctă doar pentru unitățile din  Deltă. Pentru că merită, din toate punctele de vedere. Ne mai bucurăm să constatăm creșterea semnificativă a numărului unităților *clasificate*, deplin acreditate legal să furnizeze servicii în domeniu, situație care ne-a permis să mărim numărul unităților premiate. Pe lângă aprecierea și recomandarea turiștilor, deținerea unei  clasificării oficiale de la autoritățile din domeniu este cel mai important „filtru” în selecția premianților.

AmFostAcolo organizează diverse evenimente și am avut ocazia să vedem ce înseamnă asociațiile de promovare și parteneriatele bine încheiate. Noi adunăm, sutem un coș în care se adună impresiile celorlați. Este al șaselea an în care AmFostAcolo a ținut să premieze unitătile de cazare din Deltă. Am ajuns aici cu destule eforturi. Este primul an în care am ajuns aici. AmFostAcolo este cel mai important site de turism din România. Avem un milion de oameni care ne citesc. Aprecierea turistului este un criteriu important de evaluare, mai ales aprecierea turistului român, care după studiile noastre este cel mai dificil. Multe dintre unitățile premiate astăzi au mai fost recompensate ceea ce reprezintă o investiție a fiecărui proprietar – muncă și timp înainte de bani” „

AmFostAcolo mulțumește tuturor administratorilor și proprietarilor de pensiuni sau hoteluri care au înțeles că un management de calitate orientat către turist le poate asigura respectul tuturor celor care scriu impresii de vacanță, respect care se câștigă prin multă muncă, efort și o nouă atitudine.

Anexăm lista unităților premiate din Delta Dunării

1.  Casa Boby 2*, MURIGHIOL
2.  Pensiunea Delta Travel 4*, MILA 23
3.  Pensiunea ”La salcia liniștită” , MURIGHIOL   4
4.  Casa ”Nelu Pescaru” 3*, MAHMUDIA
5.  Pensiunea Dunărea Veche 4*, MILA 23
6.  Casa Grigore 2*, MAHMUDIA
7.  Mon Jardin Hotel 4*, MAHMUDIA
8.  Pensiunea Paradise Delta House 4*, MILA 23  – 12
9.  Pensiunea Delta Miraj 3*, SULINA
10.  Insula Hotel 3*, TULCEA
11.  Pensiunea Laguna Albastră 4*, MURIGHIOL
12.  Pensiunea Sharaiman 3*, DUNAVĂȚ
13.  New Egreta Hotel [Dunavățu de Jos] 4*, DUNAVĂȚ
14.  Pensiunea Insula Nada Apelor 3*, MALIUC
15.  Pensiunea Maxim 2*, SULINA
16.  Pensiunea Călifar [Dunavățu de Jos] 3*, DUNAVĂȚ
17.  Pensiunea Prodelta 3*, UZLINA
18.  Pensiunea Casa Lida 3*, MAHMUDIA
19.  Pensiunea Cristian 3*, MURIGHIOL
20.  Casa Sibiană 4*, SULINA
21.  Pensiunea Eden 3*, CRIȘAN
22.  Pensiunea Ovidiu 4*, CRIȘAN
1.  Complex Green Village 4*, SF. GHEORGHE
2.  Sunrise Hotel 4*, CRIȘAN
3.  Danube Delta Resort 4*, CRIȘAN
4.  Complex Cormoran [Uzlina, TL] 3*, MURIGHIOL
5. Hotel plutitor Sincron Delta – din [Hoteluri plutitoare
6. Wels Hotel [Băltenii de Sus] – din MAHMUDIA
7. DL. Verbina Dan Promotor al valorilor tradiționale din Delta Dunării. Co-organizator al festivalului Borșului de peste de la Crisan si al concursului de “pescuit la știuca salbateca “

Deschiderea oficială a Sezonului în Delta Dunării şi pe Litoral – 01 Mai!

 

Asociaţia Litoral – Delta Dunării a prezentat astăzi, 19 aprilie 2017, în conferinţă de presă la Mamaia, principalele evenimente pe care le organizăm sau le susţinem pe Litoral şi în Delta Dunării, cu prilejul Deschiderii sezonului estival 2017, în preajma minivacanţei de 1 mai. La conferinţă au participat şi organizatorii acestor evenimente: Festivalul Sunwaves, Festival du Bonheur, Mamaia Drift Games by the Sea, reprezentantul Cluburilor din Mamaia etc.

DELTA DUNĂRII – Deschidere Sezon 21 aprilie – la Crişan

MAMAIA – VAMA VECHE

Seria de evenimente va începe pe 27 aprilie, odată cu ediţia 21 a festivalului de muzică electronică Sunwaves, la care sunt aşteptaţi peste 8000 de turişti străini ( preponderent din U.K., Italia, Franţa şi Germania) şi mii de vizitatori români. Festivalul va dura 4 zile şi va înregistra peste 80.000 vizitatori repetitivi. Tot pe27 aprilie participăm împreună la redeschiderea Bicaz Pirates Resort în Mamaia, primul hotel tematic de pe Litoral.

Pe 28 aprilie îşi deschide porţile primul Festival gastronomic al verii, şi anume „Festival du Bonheur – pour les gourmands”, ce va avea loc în zona Mamaia Nord, în zona plajei (Camping Enigma), pe o suprafaţă de 15.000 mp. Intrarea este liberă, iar accesul la cumpărarea de mâncare de la cele 60 de food trucks cu preparate româneşti, americane, mexicane, japoneze şi de diverse genuri de bucătărie internaţională se va face în baza unui card ce va fi alimentat de turişti cu orice sumă dorită.

Pe 28 aprilie seara deschidem împreuna Sezonul de Clubbing şi de petreceri în Mamaia, într-un Tur de Cluburi.

Pe 29 aprilie organizăm un Infotrip cu presă la Vama Veche, prima staţiune pe care o deschidem în mod festiv, timp în care, în Mamaia, la Piaţeta Cazino, se poziţionează cele 8 maşini de drift şi cei 8 piloţi ce vor participa a doua zi, 30 aprilie, la Mamaia & Constanta Drift Games by the Sea.

Ziua de 30 aprilie este cea pe care o pregătim în mod special pentru festivităţile de la Mamaia, astfel :

  • 00 – 13.00 – expoziţie statică maşini şi piloţi de drift – Piaţeta Cazino Mamaia
  • 00 – 19.00 – Drift Games by the Sea – Constanţa, Poarta 1 Cazino – Port Constanţa

( vezi aici Link Film promovare https://www.youtube.com/watch?v=EZsD63Sf48A&feature=youtu.be&app=desktop)

  • 00 – 24.00 – Mega Concert pe Plaja Hotel Flora Mamaia cu trupele Provincialii, Vunk şi îndrăgitul Ionuţ Galani. Lansăm împreună un Show de artificii şi mii de lampioane între Mamaia, Delta Dunării şi Vama Veche, alături de turiştii noştri şi de ministrul Turismului, Mircea Titus Dobre, invitatul nostru.

 

NĂVODARI –  tradiţionala Serbare Câmpenească, în Tabăra Delfinul.

CERNAVODĂ – 29 aprilie – festivalul etnic „Ziua Internaţională a Dansului”.

 

 

Declaraţie Corina Martin, Preşedinte Asociaţia Litoral – Delta Dunării : „Pe 21 aprilie deschidem Sezonul în Delta Dunării, cu evenimente pe care le organizăm în premieră şi care vor rămâne tradiţionale în Deltă. Începând din 27 aprilie, avem evenimente în Cluburi, pe plaje, în locaţii turistice preponderent în Mamaia, Vama Veche şi oraşul Constanţa, pentru totate gusturile şi preferinţele şi pentru toate segmentele de turişti. O organizare fără precedent, din Delta Dunării şi până în extrema sudică a Litoralului. Ne vom conecta împreună între cele trei mari locaţii în care ne concentrăm, având ca punct central staţiunea Mamaia, regina evenimentelor. Festival de muzică electronică, Festival gastronomic, Show de Drift ca avanpremieră a marilor evenimente ale verii 2017, Concerte, petreceri în Cluburi şi pe plaje, totul pentru primii turişti ai verii 2017! Aşteptăm peste 40.000 de turişti în marele weekend de 1 Mai!”

Concluzii la finalul Târgului de Turism al României 16-19 februarie 2017

 

AmFostAcolo.ro a fost ACOLO, ca de fiecare dată când Romexpo organizează Târgul de Turism al României, eveniment de marcă din industria de hospitality din țara noastră. Vom face o scurtă analiză a celor patru zile de târg, pentru că în opinia noastră au fost punctate câteva premiere care trebuiesc amintite.

270 de expozanți din 15 țări (Austria, Bulgaria, Croația, Egipt, Federația Rusă, Grecia, Israel, Moldova, Palestina, Polonia, Republica Cehă, Republica Dominicană, România, Turcia și Ungaria) au fost prezenți la această ediție a TTR, reușind în mare parte să trezească interesul românilor pentru vacanțe croite după preferințele fiecăruia, la prețuri promoționale, după buzunarul fiecăruia.

Târgul de Turism al României s-a bucurat de participarea activă a proaspătului ministru al Turismului, domnul Mircea Titus Dobre, care alături de președintele Camerei de Comerț și Industrie a României, domnul Mihai Draban, președintele Asociației Naționale a Agențiilor de Turism, domnul Burcea Alin și președintele Federației Patronale a Turismului din România, domnul Mohammad Murad au tăiat panglica inaugurală a ediției cu numărul XXXIX a TTR. La inaugurare au fost prezente și alte personalități naționale și internaționale, amintesc doar secretarul de stat în ministerul Turismului, doamna Cristina Tărtăreață, președintele Federației Asociațiilor de Promovare Turistică din România, doamna Corina Martin precum și delegațiile oficiale ale unor state participante ca Bulgaria, Grecia, Israel, Maroc, Moldova, Palestina și Turcia. În a doua zi a TTR și-a făcut simțită prezența alături de ministrul Turismului și domnul Victor Ponta, fost premier al României.

Au fost peste 23.000 de vizitatori în cele 4 zile de TTR, o creștere cu 5% față de perioada similară a anului trecut, interesați în principal de achiziționarea de vacanțe în România. Putem spune că România a fost “pe val”  la această ediție a TTR, touroperatorii care vând litoralul românesc bucurându-se de un interes major pentru achiziționarea de pachete turistice cu reduceri early-booking cuprinse între 15% și 40%. A contat foarte mult introducerea de zboruri operate de Blue Air din Cluj, Iași, Timișoara sau Oradea, agențiile de turism creionând pachete atractive care includ atât zborul cât și transferul de la aeroport la hotel și invers. “Vinovată” pentru introducerea zborurilor către și dinspre litoral este Asociația Litoral – Delta Dunării, care prin efortul susținut a reușit atragerea celui mai important operator aerian low-cost către Constanța (Blue Air), reușind deschiderea unei baze aeriene permanente, din aprilie a.c.  În plus, s-a putut observa o diversificare a serviciilor turistice în sensul apariției de numeroase programe opționale, excursii de o zi în Deltă sau la obiectivele turistice din județul Constanța și Bulgaria sau intrări gratuite la diferite parcuri acvatice sau de aventură.

Am discutat cu câțiva operatori despre introducerea tichetelor de vacanță de la 1 iulie, este un lucru foarte benefic pentru turism, deși ar fi fost mai bine ca lansarea acestui produs să se facă mai timpuriu, eventual la 1 sau 15 mai. Ar mai fi câteva aspecte legate de comisionul agențiilor și de companiile care vând aceste vouchere, însă au existat discuții constructive la nivel de patronate și minister, iar aceste lucruri sperăm să-și găsească o rezolvare grabnică.

Printre destinațiile externe ale căror oferte au captat atenția, amintim stațiuni din Spania, Costa Brava – în special pentru pachetele atractive seniori, dar și Tenerife, Mallorca sau Gran Canaria. Sectorul de croaziere are o creștere de 30% față de anul trecut, Egipt, re-intră în sfera de  interes a turiștilor care doresc o vacanță în ținutul piramidelor, dar și destinații ca Indonezia, China sau Madeira au avut un mare grad de interes în rândul vizitatorilor.

Bulgaria și Grecia se păstrează în topul destinațiilor externe, chiar dacă au pierdut numeroși clienți în favoarea litoralului românesc, care prin pachetele complete oferite (zbor, transfer, cazare în regim demipensiune sau all inclusive) dar și prin creșterea calității serviciilor concurează cu aceste destinații. Astfel, vizitatorii și-au putut achiziționa vacanțe early booking de 6 nopți în regim all inclusive pe litoralul românesc. cu prețuri cuprinse între 150 și 250 de euro de persoană per sejur. Diferențele apar datorită clasificării hotelului, a serviciilor și stațiunii.

Mamaia păstrează coroana litoralului românesc, fiind urmată de stațiunile din sud unde s-a investit foarte mult în confort și servicii (Jupiter, Neptun, Venus). O creștere față de anii precedenți au avut și hotelurile din Eforie Nord, Techirghiol și Mangalia, această evoluție continuând și în acest an, mai ales pe pe segmentul de balneo, din ce în ce mai atractiv ca pachete, pe litoral.

Deși perioada programată pentru TTR a fost “împinsă” către ultima lună din iarnă, acest lucru nu a însemnat neapărat un lucru rău, touroperatorii reușind ca pe intern, în anumite perioade să-și epuizeze ofertele de vacanță, intrând în stop sales. Probabil aici este și vina hotelierilor, care în acest an au asigurat mai puține camere unor agenții de turism, păstrând un număr important de locuri pentru ofertele personale. Încă nu se înțelege faptul că niciodată un hotel nu va vinde așa cum o face agenția, niciodată un hotel nu va oferi asigurare și niciodată un hotel nu va oferi un pachet complet de vacanță, cu tarife early-booking. Mi-aduc aminte de un important om de turism care afirma că tariful de la recepție este “tariful fraierului”. Nu dezvolt aici, important este să se înțeleagă că hotelierul nu va vinde niciodată la fel de bine ca o agenție iar scopul comun este satisfacția turistului prin creșterea calității serviciilor, ceea ce este în mare măsură obligația hotelierului.

Cele patru zile de TTR au adus un număr foarte mare de vizitatori, n-am văzut de foarte mult timp un așa mare interes pentru vacanțe, touroperatorii abia mai făceau față solicitărilor, iar la unele standuri se formase coadă, vizitatorii așteptând nerăbdători să le vină rândul.  La un astfel de touroperator am observat un agent de turism care refuza să mai acorde cataloage celor care nu doreau să vorbească cu agenții de turism. Acest lucru l-am observat în ultima zi, când aglomerația a fost maximă și când mulți se călcau în picioare pentru a prinde loc la masa unui agent de turism. Deci, eu nu cred cifrele oficiale când se afirmă că la TTR au fost doar 23.000 de vizitatori.

Despre asociațiile de promovare turistică, de departe cel al Asociației Litoral-Delta Dunării a fost cel mai animat, așa cum se întâmplă de fiecare dată când ALDD participă, lansarea filmului oficial de prezentare a stațiunii Mamaia în prezenta ministrului și a tuturor oficialilor, în prima zi, show-urile prezentate zilnic, artiști precum Lucian Colareza, Mr Saxobeat, Eugeniu Albu sau dansurile tradiționale dobrogene, au încins atmosfera de party, unde Vama Veche a participat pentru prima dată la un astfel de eveniment. Si a participat bine! Cu cocktail-uri oferite zilnic, tuturor celor care vizitau standul ALDD, cu muzică și bună dispoziție. Acolo am putut degusta vinul de Măcin, vinul de Cernavodă sau cel moldovenesc de la Cramele Chateau Vartely, am servit preparate tradiționale pescărești din Delta Dunării sau rapane din 2 Mai. Dar cel mai mult m-am îndulcit cu baclavalele turcești. Președintele Asociației Litoral-Delta Dunării, doamna Corina Martin a fost permanent în mijlocul vizitatorilor standului, invitându-i să deguste preparatele oferite sau să facă fotografii de vacanță cu postere din Delta Dunării sau de pe  litoralul românesc.

Am vizitat standul Sibiului, care prezenta destinațiile turistice din județ dar și evenimentele care vor avea loc în acest an, standul patronatului “Ion Movilă” din Eforie și Techirghiol “înarmat” cu oferte imbatabile pentru vacanțele de relaxare, centrele wellness și SPA adaptate în pachete promoționale pentru sărbătorile pascale.

La standul Hunedoara am întâlnit oferte pentru atracțiile din zonă, Geoparcul Dinozaurilor sau pentru Țara Hațegului, cu principalele elemente de interes turistic. “Milioane de ani de povești și legende”, ni se dezvăluie ca destinații unice cuprinzând Castelul Corvinilor, Cetatea Devei sau Sarmizegetuza Regia, destinații care beneficiază de un mare interes și aflux de turiști români, dar mai ales străini.

Consiliul Județean Arad a lansat programul “City Break în Arad” care propune turiștilor vizite la principalele obiective turistice din județ, iar județul Maramureș s-a prezentat cu formații artistice de muzică populară, preparate autentice tradiționale, dar și cu pachete promoționale pentru sărbătorile pascale sau de 1 Mai.

Mi-a atras atenția standul stațiunii Băile Herculane, s-a muncit enorm în această zonă turistică lăsată uitării atât de mult timp, dar readusă la viață datorită unor oameni cu suflet care au investit enorm. pentru creșterea calității serviciilor.  Sunt puse la dispoziție pachete turistice atractive în hoteluri renovate complet, iar turiștii care caută relaxare în acestă zonă sunt din ce în ce mai numeroși,  pachetele care includ serviciile balneo fiind din ce în ce mai apreciate.

De departe, unul dintre partenerii media ai TTR,  AmFostAcolo.ro a beneficiat de un interes major din partea vizitatorilor, utilizatori ai site-ului care doreau să socializeze și să interacționeze cu alți utilizatori sau care pur și simplu citeau pe site, dar nu s-au gândit niciodată să se înscrie. Au înțeles avantajele de a fi membru înregistrat și de a scrie experiența proprie de vacanță, pentru că, nu-i așa, “șansa unei alegeri informate este  garanția unei vacanțe reușite”.

Târgul de Turism al României a beneficiat de o mulțime de activități conexe, putem aminti workshopul Bibi Touring, despre noutățile din turismul românesc și prezentarea unor destinații de top din țara noastră, un eveniment unde au participat o mulțime de invitați, agenți de turism sau hotelieri interesați de noutățile dezvoltate de touroperator. De aici s-a putut procura și Bibi Enciclopedia, cel mai complet catalog de prezentare a destinațiilor de vacanță românești.

Asciația Zig-Zag sub deviza “Uimește-mă povestind, descoperă-mă călătorind!” a prezentat diferite regiuni turistice din România prin materiale foto-video sau prin legende despre anumite obiective de interes turistic. Radio Gaia a prezentat un program mixt de muzică, dans, teatru și workshop a unor medici și psihoterapeuți din diferite domenii de activitate, iar Asociația  Ecologică Turism Verde, a dezvoltat câteva workshop-uri de prezentare a tradițiilor culturale ale valahilor, principii morale asupra preferințelor de consum ale turiștilor sau despre triunghiul turistic, relația turist – rezerva turistică – produsul turistic.

Una dintre cele mai așteptate întâlniri de lucru a fost organizată de Organizația Patronală a Turismului Balnear din România, împreună cu Asociația Română de Turism Medical, unde în prezența ministrului Turismului, a președintelui OPTBR și a celor mai importanți jucători din turismul de sănătate, s-a discutat despre oportunitățile de care ar putea beneficia turiștii, dacă ar exista un cadrul legislativ mai avantajos.

“Istoria vinului și viitorul enoturismului în România” a fost un alt workshop așteptat, unde s-a prezentat istoria vinurilor autentice, vinul între cultură și business, despre creșterea turismului viticol și despre competitivitate în managementul destinațiilor enoturismului.

Pe toată perioada Târgului de Turism al României, vizitatorii au putut urmări programe artistice de dans a unor formații populare din diferite regiuni ale țării, dansuri tradiționale turcești dar și prestații artistice ale unor cântăreți binecunoscuți din România.

S-a tot discutat dacă Târgul de Turism al României să fie împărțit în două ediții anuale, de primăvară și de toamnă. Eu cred că fiecare ediție are rolul ei bine determinat. Dacă la ediția de primăvară sunt căutate preponderent destinațiile de litoral cu mare și plajă, toamna interesul se mută pentru zona de munte, în special pentru schi. Primăvara descoperim foarte puține oferte de munte, așa cum toamna le găsim pe cele de litoral, în special pachetele pentru Sărbătorile de iarnă.

În final aș adăuga că această ediție a Târgului de Turism al României a fost una dintre cele mai reușite organizate de către Romexpo, iar gradul de interes  s-a văzut în numărul foarte mare de vizitatori. Organizatorii ne-au dezvăluit o surpriză pentru ediția din primăvara viitoare și anume mutarea TTR în pavilioanele B, mai moderne, cu un grad de confort sporit, care se vor plia mai bine pe structura unui asemenea târg internațional.

Ovidiu O.

[shareB]

Deschiderea oficială a Târgului de Turism al României

Romexpo găzduiește între 16 și 19 februarie ediția de primăvară a Târgului de Turism al României, cel mai mare eveniment autohton dedicat industriei turismului! Deschiderea oficială a Târgului de Turism va avea loc joi, 16 februarie a.c., în Pavilionul C3, începând cu ora 11.00.

ttr2017

Programul deschiderii oficiale este următorul:

Ora 11.00 – Alocuțiunea domnului Mihai Daraban, preşedinte al Camerei de Comerţ şi Industrie a României;

Ora 11.05 – Alocuțiunea domnului Gabriel Zamfir, preşedinte executiv al Asociaţiei Naţionale de Turism Rural, Ecologic şi Cultural (ANTREC);

Ora 11.10 – Alocuțiunea domnului Nicu Rădulescu, preşedinte al Organizaţiei Patronale a Turismului Balnear din România (OPTBR);

Ora 11.15 – Alocuțiunea domnului Mohammad Murad, preşedinte al Federaţiei Patronatelor din Turismul Românesc (FPTR);

Ora 11.20 – Alocuțiunea domnului Alin Burcea, preşedinte al Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT);

Ora 11.25 – Alocuțiunea domnului Mircea-Titus Dobre, Ministrul Turismului;

Ora 11.35 – Ceremonialul tărierii panglicii pentru marcarea deschiderii evenimentului, oficiat de domnul Mircea-Titus Dobre, Ministrul Turismului, domnul Alin Burcea, preşedinte al Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT), domnul Mohammad Murad, preşedinte al 2 Federaţiei Patronatelor din Turismul Românesc (FPTR), domnul Nicu Rădulescu, preşedinte al Organizaţiei Patronale a Turismului Balnear din România (OPTBR), domnul Gabriel Zamfir, preşedinte executiv al Asociaţiei Naţionale de Turism Rural, Ecologic şi Cultural (ANTREC), și domnul Mihai Daraban, preşedinte al Camerei de Comerţ şi Industrie a României.

Ora 11.45 – Turul oficial al târgului. Târgul de Turism al României este organizat şi găzduit de Romexpo, în parteneriat cu Camerele de Comerţ şi Industrie din România, Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism din România (ANAT) – partener strategic, Organizaţia Patronală a Turismului Balnear din România (OPTBR), Federaţia Patronatelor din Turismul Românesc (FPTR) şi Asociaţia Naţională de Turism Rural, Ecologic şi Cultural (ANTREC)!

www. AmFostAcolo.ro vă așteaptă în Pavilionul C5, standul 71 A, pentru a afla oportunitățile de care veți beneficia dacă deveniți membru al celei mai mari comunități turistice din România precum și pentru a interacționa live cu alți membrii ai comunității, care au împărtășit impresii și trăiri  din propriile experiențe de vacanță.

Program de vizitare:

16-18 februarie 2017 (joi – sâmbătă): între 10.00 – 18.00

19 februarie 2017 (duminică): 10.00 – 16.00

Loc de desfășurare: Târgul de Turism al României: Pavilioanele C1-C5 Târgul de produse tradiționale: Aleea Negustorilor

Accesul vizitatorilor – bilet de intrare 10 lei:

 Pietonal: Porțile A, B, C si D, cu intrare dinspre: Piața Presei Libere, Bulevardul Expoziției și Strada Parcului;

 Auto: Porțile C și D, cu intrare dinspre: Bulevardul Expoziției și Strada Parcului.

 Tarif acces parcare: 3 lei/ora

www.targuldeturism.ro

 

Târgul de Turism al României dezvăluie destinațiile anului 2017

Așa cum aminteam în ultima postare de pe blog, Romexpo găzduiește între 16 și 19 februarie ediția de primăvară a Târgului de Turism al României! Cel mai mare eveniment autohton dedicat industriei turismului este cu atât mai important cu cât 2017 este Anul Internațional al Turismului Durabil pentru Dezvoltare.

Ediţia de primăvară a târgului aduce lumea fascinantă a călătoriilor sub acelaşi acoperiş, accentuând încă odată faptul că turismul creează relaţii şi schimburi între diferite culturi şi popoare, contribuind astfel la înţelegere reciprocă şi coexistenţă paşnică. Agenţiile şi tour-operatorii vor dezvălui destinațiile de vis ale anului 2017, atât pentru pasionaţii de turism cultural, turism de tratament, rural sau de business, dar şi pentru cei entuziasmaţi de croaziere, destinaţii exotice şi turism de aventură.

Între 16 şi 19 februarie, vizitatorii vor descoperi oferte earlybooking, last minute, pachetele turistice pentru litoralul românesc, grecesc sau bulgăresc pentru vara acestui an, city-breakurile în marile capitale europene, ofertele pentru petrecerea Sărbătorilor Pascale departe de agitaţia oraşelor, dar şi reduceri pentru destinaţii exotice în vogă precum Insulele Canare, Republica Dominicană, Maldive, Thailanda, Bali sau Seychelles.

ttr2017

Peste 250 de agenții de turism și tour-operatorii din 14 țări (Austria, Bulgaria, Croația, Egipt, Federația Rusă, Grecia, Israel, Moldova, Palestina, Polonia, Republica Dominicană, România, Turcia și Ungaria) stau la dispoziția vizitatorilor pentru a crea împreună cu aceștia vacanțe personalizate în funcție de bugetul și preferințele fiecăruia. Ca de fiecare dată, promovarea turismului românesc este o componentă importantă a ediţiei de primavară a târgului. Expozanții noștri și-au îndreptat atenţia şi anul acesta către iubitorii de vacanţe pe frumoasele meleaguri româneşti, punând la dispoziţia vizitatorilor oferte pentru călătorii în Maramureş, în ținuturile unice ale Harghitei și Covasnei, drumeţii prin Apuseni, excursii în Delta Dunării sau promoții pentru petrecerea vacanței de vară pe litoralul Mării Negre.

DSC_0007

Zonele turistice din România sunt reprezentate prin Consilii Judeţene din Bistrița, Brașov, Brăila, Buzău, Cluj, Dâmbovița, Harghita, Hunedoara, Maramureș, Neamț, Satu-Mare, Sibiu, Suceava și Timiș. Reprezentanți ai orașelor Amara, Bistrița, Covasna, Făgăraș, Mangalia, Mehedinți, Oradea, Piatra-Neamț, Satu-Mare, Sibiu, Târgu-Neamț, Târgoviște, Techirghiol și ai comunelor Turia, Molivisu și Miroslava vor prezenta vizitatorilor cele mai frumoase peisaje autohtone și îi vor binedispune prin muzica şi dansurile specifice zonei din care provin.

Cu ce oferte și promoții se prezintă agențiile? Companiile expozante la Târgul de Turism al României au pregătit vizitatorilor cele mai bune oferte pentru vacanța de vară, dar oferă și recomandări în ceea ce privește destinațiile anului 2017. Conform Lonely Planet, în 2017 nu trebuie să ratăm țări precum Canada, Columbia, Finlanda, Republica Dominicană, Nepal, Mongolia, Oman, Birmania sau Etiopia. Un mare tour-operator pune la dispozitia vizitatorilor târgului interesați de minunata Grecie vacanțele mult dorite la prețuri deosebit de avantajoase, cu reduceri de peste 60%. Nu trebuie să ratați ofertele speciale pentru sejururi la Marea Moarta și city break-uri în Tel Aviv oferite de o mare agenție de turism din Israel! Situat în partea de vest a coastei mediteraneene, Tel Aviv se bucură de o varietate nelimitată de restaurante și localuri potrivite fiecărui tip de călător, de la fast fooduri la restaurante de super lux, orașul nu duce lipsă de culori și arome culinare internaționale. În cadrul târgului, puteți achiziționa pachetul Tel Aviv: zbor + 3 nopti Hotel 4* + transferuri – de la 499 euro!

DSC_0023

Iubitorii de vacanțe pe litoralul turcesc sau grecesc pot profita de ofertele unei mari agenții de turism specializată pe cele două destinații! Agentia oferă pe durata târgului reduceri după cum urmează: – Reducere de până la -50% Charter Antalya – Reducere de până la -35% Charter Grecia. O agenție specializată în turismul de aventură, îi așteaptă pe vizitatori cu reduceri de 15% pentru 4 destinații exotice: Kenya, Etiopia, Cuba și Patagonia. Trekking în Parcul național Torres del Paine din Patagonia Chiliana, ascensiune pe Muntele Kenya, călărie în Valea Vinnales din Cuba sau rafting pe Nilul Albastru în Etiopia, sunt doar mici părticele din programe create special pentru cei ce vor sa descopere lumea.

Nici seniorii dornici de călătorii nu sunt uitați la Târgul de Turism al României. Una dintre agenții  oferă pachetul TRAVEL SENIORI.

Dacă vreți să mergeți în concediu in România dar nu știți unde? Explorați cele mai frumoase locuri din țară alături de agențiile profilate pe turismul intern care vă propun la Târgul de Turism al României sejururi în Maramureș și excursii în Delta Dunării sau pe litoralul românesc.

Dacă nu aveți încă planuri pentru Sărbătorile Pacale, Septimia Resort vă propune pachetul Odihnă de Paște conform tradițiilor din zona de secuime cu preparate tradiționale secuiești și de post, program folcloric secuiesc, unde este prezentat obiceiul de stropit specific tradițional în zonă, petrecere, programe pentru copii cu pictare de ouă, vânătoarea de ouă de Paște, pregătirea decorațiunilor de Paște și plimbare cu trăsura prin împrejurimile orașului Odorheiu Secuiesc.

DSC_0067

Călătoriile cu trenul pot deveni adevărate aventuri dacă veți da curs ofertelor pe care CFR Călători le va prezenta la târg. · Reduceri de 45% la biletele de tren cumparate la standul CFR Calatori pentru călătoria cu trenurile InterRegio; · Vouchere cu reducere de 45%, ce pot fi utilizate până la 15.04.2017 la cumpărarea biletelor de tren de la casele de bilete; · Ofertă pentru doi: Reduceri de 50% de Dragobete pentru cuplurile care călătoresc în data de 24 februarie cu anumite trenuri incluse în oferta; · Acordarea premiilor din cadrul Campaniei “Iubește și călătorește cu CFR Călători!” pentru primele 50 de cupluri care vin la standul CFR Călători cu 2 bilete cumpărate în perioada 1-19 februarie 2017 (cele două bilete trebuie să fie la același tren, aceeași dată și pentru aceeași distanță) și s-au inscris/sunt de acord să se înscrie la newsletterul CFR Călători.

Litoralul românesc nu a fost nicicând mai ofertant, promoțiile pentru sejururile în stațiunile Mamaia, Neptun sau Olimp pornind de la 190 de lei / persoană / 6 nopți de cazare. Participați la conferințele, seminariile și lansările din cadrul Târgului de Turism! Asociația Zig Zag prin România asteaptă vizitatorii în fiecare zi începând cu ora 15.00, la Sala Iorga, pentru o prezentare inedită și interactivă a celor mai frumoase zone din România prin video, fotografie și povești. De asemenea, Ministerul Turismului va organiza în cea de-a doua zi a târgului întâlnirea grupului de lucru privind dezvoltarea durabilă a turismului în Carpați pentru stabilirea calendarului 2017 pentru implementarea măsurilor prevăzute în Strategia de dezvoltare durabilă a Carpaților – Convenția Carpatica. Totodată, Departamentul de Turism și Geografie al Facultății de Business și Turism de la Academia de Studii Economice din București – ASE, în parteneriat cu Asociația Degustătorilor Autorizați din România, Vinarte, „Top Business” și Clubul Presei de Turism FIJET România organizează pe 17 februarie workshopul Istoria vinului și viitorul enoturismului în România.

 

Vizitatorii vor putea afla în standul Radio Gaia din Pavilionul C5, informații despre taberele de detoxifiere și revitalizare, dar și despre faptul că Thassosul poate reprezenta o minunată călătorie spre universul interior. Sâmbătă, reprezentanții Asociației Române de Turism Medical vă invită să descoperiți beneficiile acestui tip de turism în Egipt. În contextul Anului Internațional al Turismului Durabil pentru Dezvoltare, Asociația Ecologică Turism Verde susține tot sambătă, o serie de seminarii pe teme precum: Turism durabil XXX (1987-2017), Veganism și Turism, Psihologia verde prin reconectare cu natură.

www. AmFostAcolo.ro vă așteaptă în Pavilionul C5, standul 71 A, pentru a afla oportunitățile de care veți beneficia dacă deveniți membru al celei mai mari comunități turistice din România precum și pentru a interacționa live cu alți membrii ai comunității, care au împărtășit impresii și trăiri  din propriile experiențe de vacanță.

Pentru mai multe detalii despre manifestările conexe ale Târgului de Turism, accesați http://www.targuldeturism.ro/manifestari-conexe! Târgul de Turism al României este organizat şi găzduit de Romexpo, în parteneriat cu Camerele de Comerţ şi Industrie din România, Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism din România (ANAT), Organizaţia Patronală a Turismului Balnear din România (OPTBR), Federaţia Patronatelor din Turismul Românesc (FPTR) şi Asociaţia Naţională de Turism Rural, Ecologic şi Cultural (ANTREC)!

Program de vizitare:

16-18 februarie 2017 (joi – sâmbătă): între 10.00 – 18.00

19 februarie 2017 (duminică): 10.00 – 16.00

Loc de desfășurare: Târgul de Turism al României: Pavilioanele C1-C5

Târgul de produse tradiționale: Aleea Negustorilor Accesul vizitatorilor – bilet de intrare 10 lei:

  • Pietonal: Porțile A, B, C si D, cu intrare dinspre: Piața Presei Libere, Bulevardul Expoziției și Strada Parcului; 6
  • Auto: Porțile C și D, cu intrare dinspre: Bulevardul Expoziției și Strada Parcului.
  • Tarif acces parcare: 3 lei/oră

www.targuldeturism.ro

Ungaria – Trafic restricționat, alertă de smog / 25.01.2017

Ministerul Afacerilor Externe informează cetăţenii români care se află, tranzitează sau doresc să călătorească pe teritoriul Ungariei că Primarul general al Budapestei a dispus, prin Hotărârea Consiliului Local nr. 69/2008 (XII.10), ca, începând din data de 23.01.2017, să fie interzisă circulaţia vehiculelor în Budapesta care sunt încadrate în clasa de poluare 0,1,2,3,4 sau nu sunt încadrate în nicio clasă de poluare. Aceste restricţii se aplică zilnic, în intervalul orar 06:00 – 22:00, până la anunțarea unor noi măsuri.

Aceste restricţii nu se aplică pe segmentele drumului expres M0 care tranzitează zona administrativă a Budapestei, pe segmentul de drum dintre limita zonei administrative a Budapestei – Drumul Nagykovacsi – Drumul Szépjuhászné – Drumul Budakeszi – limita zonei administrative a Budapestei, respectiv limita zonei administrative a Budapestei – Drumul Nagykovácsi – str. Nagyrét – Drumul Máriaremete – Drumul Hidegkúti – limita zonei administrative a Budapestei.

Cars drive on an eight lane expressway in Beijing on January 29,2013. Residents across northern China battled through choking pollution on January 29, as air quality levels rose above index limits in Beijing amid warnings that the smog may not clear until January 31. AFP PHOTO / WANG ZHAO

În cazul încălcării acestor reglementări, pentru conducătorul auto se consideră că a săvârşit o contravenţie. Poliţia verifică respectarea acestor măsuri de restricţionare a circulaţiei vehiculelor. În caz de încălcare a prevederilor legale, se poate aplica o amendă de până la 150.000 Huf (aprox. 500 euro). Aceste restricţii nu se aplică vehiculelor îndreptăţite să utilizeze semnale speciale de avertizare luminoase, vehiculelor care efectuează transport în comun, taxiurilor, vehiculelor care transportă bolnavi, vehiculelor medicilor, ale celor care îndeplinesc sarcini publice, transportă alimente, respectiv vehiculelor de depanare sau de transport vehicule care au girofare galbene. Totodată, în această categorie de excepţie se încadrează şi vehiculele diplomaţilor, vehiculele militare, vehiculele care transportă persoane cu handicap locomotor şi carele TV.

Cetățenii români afectaţi pot solicita asistenţă consulară la numărul de telefon al Ambasadei României la Budapesta +3613847689, apelurile fiind redirecționate către Centrul de Contact și Suport al Cetăţenilor Români din Străinătate (CCSCRS) şi preluate de către operatorii Call Center în regim de permanență.

De asemenea, cetăţenii români care se confruntă cu o situaţie dificilă, specială, cu caracter de urgenţă, au la dispoziţie şi telefonul de urgență al misiunii diplomatice a României la Budapesta: +36305356912.

Ministerul Afacerilor Externe recomandă consultarea paginilor de Internet http://www.utinform.hu și www.mae.ro şi reaminteşte faptul că cetăţenii români care călătoresc în străinătate au la dispoziţie aplicaţia „Călătoreşte în siguranţă” (disponibilă gratuit în „App Store” şi „Google Play”), care oferă informaţii şi sfaturi de călătorie.

Sursa: http://www.mae.ro/

Sursa foto : http://dailynewshungary.com/budapest-smog-alert-in-place/