All posts by Administrator

Între 16-28 aprilie în Spania sunt anunțate greve aeriene, portuare, feroviare

Dacă aveți planificat vreun minisejur ori cituybreak „spaniol” și prindeți una sau mai multe zile din perioada 16-28 aprilie – citiți cu atenție cele de mai jos, vă pot afecta transportul / transporturile

  • a fost deja declanșată o grevă a personalului de securitate din Aeroportul Adolfo Suarez Madrid Barajas. Greva afectează serviciile de control de securitate și acces în zonele de îmbarcare din cele 4 terminale ale aeroportului. Se recomandă celor ce urmează să folosească acest aeroport să se prezinte din timp pentru realizarea formalităților de îmbarcare.
  • Greva se va extinde, în 21 și 24 aprilie, la toate aeroporturile din Spania.
  • din 17 aprilie, intră în grevă sindicatele din infrastructura feroviară, de la liniile de tren de mare viteză și lucrătorii din porturi. Se recomandă cetățenilor care au de făcut călătorii cu trenurile de mare viteză sau cu feriboturile din porturile spaniole să verifice din timp dacă le vor fi sau nu afectate planurile de deplasare.
  • În perioada 18-28 aprilie vor fi în grevă lucrătorii care asigură controalele de securitate în gările din Spania. În cazul călătoriilor cu trenul în Regatul Spaniei, se recomandă prezentarea mai din timp în gara de plecare, din cauză că timpii necesari efectuării controlului de securitate vor fi mult mai mari decât cel obișnuit.

Cetățenii români pot solicita asistență consulară la numerele de telefon ale Ambasadei României la Madrid: +34917344004, apelurile fiind redirecționate către Centrul de Contact și Suport al Cetățenilor Români din Străinătate (CCSCRS) și preluate de către operatorii Call Center, în regim de permanență.

De asemenea, cetățenii români care se confruntă cu o situație dificilă, specială, cu caracter de urgență, au la dispoziție și telefonul de permanență al Ambasadei României în Regatul Spaniei: +34649656032.

MAE recomandă consultarea paginilor de Internet http://madrid.mae.ro, http://barcelona.mae.ro, http://bilbao.mae.ro; http://sevilla.mae.ro; http://ciudadreal.mae.ro, http://castellon.mae.ro; http://zaragoza.mae.ro, www.mae.ro și reamintește că românii care călătoresc în străinătate au la dispoziție aplicația “Călătorește în siguranță” (http://www.mae.ro/app_cs), care oferă informații și sfaturi de călătorie.

2019 – se reia Concursul Săptămânal; plus alte noutăți / modificări

Îndrăgitul concurs săptămânal („Top Săptămânal «Hot Users»”) reia acordarea de „mini-premii”, începând cu 1 februarie 2019 („săptămâna 6”), într-o nouă formulă de premiere

  • nu va exista „premiul cel mare” – diminuându-se astfel — sper, MULT — lupta acerbă apărută în ultimele zile / ore ale unor săptămâni, pentru ocuparea locului 1
  • vor exista în schimb (mult) mai multe „mini-premii”, pentru aproape fiecare participant
  • „premiile” vor fi vouchere de vacanță acordate de agenția saitului fiecărui concurent care atinge minim 10.000 PMA în acea etapă (săptămână).
  • Voucherele se pot concretiza, la solicitarea deținătorului, în eventuale discounturi comerciale, evidențiate distinct pe eventuala factură (nu plătiți „impozit pe venit”)
  • valoarea voucherului va fi calculată în euro,  prin împărțirea punctajului din acea săptămână la 1000 (de exemplu: unui concurent care va avea, la final de etapă, 250.000 PMA i se va aloca AUTOMAT un voucher de 250 euro; altuia , care are 15.000 PMA – i se va aloca un voucher de 15 euro)
  • voucherele pot fi valorificate doar prin comenzi la agenția saitului – și cf „Termeni și condiții de valorificare vouchere conc. săptămânal” și a Regulamentului concursului (vor fi publicate în curând – în pagina ”Top Săptămânal”, versiunea nouă, pe coloana din dreapta). Comenzile pot fi făcute pentru orice destinație / cazare, indiferent dacă o găsiți sau nu în lista ”Ofertei curente” din acel moment – cu excepția pensiunilor din România (și a altor cazări de acest gen de la noi – care nu lucrează, în general, cu agențiile).

NB: Un sistem de „recompensare” relativ asemănător este prevăzut a fi implementat și pentru „Clasamentul Anual AFA” – începând din 2020

###

Actualizare importantă [02.01.2019]: Ne dorim, FOARTE mult, să încurajăm (și răsplătim) scrierea cât mai multor reviews-uri DE CAZARE – capitol la care este MULT loc de mai bine, pe AFA (la reviews-urile cu recomandări „de călătorie” stăm MULT mai bine), astfel că acest tip de reviews-uri vor fi prioritar răsplătite în 2019.

Începând cu 01.05.2019, în clasamentul săptămânal vor fi fi incluse doar punctele adunate din reviews-urile DE CAZARE (plus, evident, PMA primite la răspunsuri, ecouri etc)

###

ALTE MODIFICĂRI, din 1 ian 2019, în funcționarea AmFostAcolo, a sistemului PMA etc

  1. Rubricile de tip ”Târguri” (de Crăciun etc) NU VOR mai avea regimul ”de interes turistic temporar ori restrâns” – reviews-urile noi încărcate în aceste rubrici vor fi publicate în regim „normal” (cu PMA_STD; vor putea fi votate cu „voturi pline”).

OBS:

  • Modificarea regimului rubricilor deja existente nu se va face automat – ci în timp, pe măsură ce acea rubrică ajunge în atenția moderatorilor (sunt multe, „răsfirate” în sutele / miile de secțiuni)
  • Modificarea unei rubrici nu va avea efect retroactiv asupra revs deja publicate în acea rubrică (nu vor fi recalculat punctajul cf noilor setări);
  • Pentru evitarea discuțiilor nepotrivite (în cazul trimiterii spre publicare a unui rev despre un Târg de care nu a mai auzit nimeni și care nu stârnește interes de vizitare), echipa administrativă are drept exclusiv de setare „manuală” a oricărui articol ca fiind de „interes turistic temporar ori restrâns”

###

2. Modificări în procedura de selecție review „de interes editorial sporit”

Vrem, și pe mai departe, MULT, să recompensăm autorii care scriu despre „destinații inedite” – sau care actualizează rubrici în care nu s-a mai scris recent (de minim 1.5 – 2 ani)

Termenul/categoria „destinație inedită” este însă extrem de greu de definit – practic imposibil de definit riguros.  Din această cauză am observat destule nemulțumiri.

Un autor ar putea scrie un review despre „satul X din destinația Y”, ori despre ”biserica Z din localitatea U” — despre care într-adevăr nu s-a mai scris pe sait; obiectiv pe care l-ar putea considera, pe drept cuvânt, „destinație inedită”. Din punct de vedere editorial, însă, deși poate fi acceptat ca ”inedit”, putem considera că nu prezintă interes (public!) semnificativ – caz în care NU îl selectam – inducând, evident, potențiale „nemulțumiri”…

a. Pentru (1) claritate maximă în acordare și (2) simplitate, am decis ca statutul „de interes editorial crescut” (IS) se va acorda, din 2019, strict pe criterii TEHNICE — bazat pe analiza altor eventuale reviews-uri din rubrica în care a fost publicat articolul. (statutul „IS” se va acorda doar dacă acea rubrică NU conține deja revs mai recente de 1.5-2 ani — indiferent de cât de inedit ar putea părea obiectivul recomandat)

b. Condiția suplimentară de selecție ca „IS” — cea explicitată, actualmente, prin „depăsește pragul minim (calitativ și cantitativ) apreciat ca necesar” — se modifică, din 1.1.2019, în „depășește pragul mediu (calitativ & cantitativ) apreciat ca necesar pentru selecția ca fiind «de interes editorial sporit»”.

(OBS: modificarea se va reflecta, predominat, în cazul revs DE CAZARE – până acum selectam, de exemplu, ca IS reviews-uri despre unități noi chiar dacă textul depășea doar cu puțin „pragul minim” cantitativ; de acum încolo vom selecta doar acele revs care depășesc ceea ce apreciem „pragul MEDIU cantitativ”)

c. În procedura tehnică (internă) de selecție ca „IS”: numărul de voturi necesar (din partea echipei de moderare) pentru ca un review să fie selectat drept „IS” va fi redus. (În fapt… a fost deja redus, de câteva zile / săptămâni.)

###

3. Având în vedere introducerea „mini-premiilor” – și, odată cu ele, a eventualelor tentații de a folosi „scurtături” și/sau „tertipuri” pentru avansarea cât mai facilă în top – subliniez hotărârea de a re-aplica – cu mult mai multă fermitate – prevederile din Regulament referitoare la «fragmentarea (considerată) nejustificată» (la reviews-urile de tip „serial”).

În plus, vă avertizez că e posibil ca (și) această regulă să fie aplicată ușor diferențiat – cu mai multă fermitate în cazul userilor de top (vechi) și cu îngăduință pentru userii noi (însă doar la primele posibile „încălcări”!)

###

4. Pagină nouă, în fiecare secțiune – ”Listă cazări”

Din 2019, fiecare secțiune va avea o pagină nouă, care va lista toate cazările din acea zonă / stațiune / regiune / insulă etc. Pagina va include și câteva facilități noi – sper cât mai utile.

Vedeți 2 exemple, în premieră, mai jos

În plus, secțiunile din ROMÂNIA (în primă fază) vor include în această pagină o listă cazări recomandate – unde veți putea rezerva direct, contactând proprietarii acelei pensiuni / adminstrația hotelui etc în siguranță.

Notă: „Lista cazări recomandate” este în teste ; va fi accesibilă public aproximativ la începutul lunii martie.

###

5. [adăugat 3.1.2019] Pornind de la autosesizarea de mai jos, de câteva zile tooot căutăm… acu’ în carul cu fân :(

Citez, mai jos, dintr-o postare pe FB:

Eu vin cu alt fapt neplacut, copierea articolelor de pe bloguri sau articole ziare, chiar Wikipedia. Sunt articole copiate aproape inintregime, schimbata doar ordinea paragrafelor. Cel mai tare, un articol in care era redata si discutia cu vanzatorul de lactate din piata! Ad literam!!! Articolul este pe blogul unui ziar important. Nu e prima data cand ma impiedic de asa ceva. Nu cred ca sunt greu de depistat de moderatori, poate ar trebui mai mult timp pana la publicare. Zilele trecute am avut aceeasi surpriza cu un articol, pe care l-am apreciat cand a aparut. Acum am aflat autorul real. Trist pentru ca pe AFA aare o semnatura pe care o credeam serioasa.

  1. ‘Au nu v-am solicitat, INSISTENT, să ne SESIZAȚI astfel de „apucături”, CU TOTUL intolerabile (și) aici, pe AFA?
    Este FOARTE frustrant, (și) pentru noi – nu avem resurse pentru a astfel de verificări.
    Așa că zic și eu precum precum zice popa ‘nainte de căsătorie: ”Dacă are cineva ceva de spus împotrivă – să spună acum ori să tacă pe vecie”… :)
  2. La primul astfel de FURTIȘAG dovedit, autorul în cauză va fi pedepsit DRASTIC – (i) retras obligatoriu din concurs, din oficiu, pentru o perioadă de minim 6 luni PLUS (ii) penalizare minim 25% din total PMA acumulate până atunci

###

Este posibil să mai adaug aici alte modificări preconizate – dacă ele apar.

Cele mai bune 25 restaurante din lume — în viziunea TripAdvisor

Europa conduce detașat în topul celor mai bune restaurante din lume, publicat recent de TripAdvisor — 5 dintre locurile din ”Top 10” sunt europene (Asia are 2 poziții, America de Sud, Africa și Noua Zeelandă – câte 1 restaurant)

Țările europene și-au adjudecat, dealtfel, partea leului; cu 13 restaurante premiate, au ”acaparat” mai bine de  jumătate din pozițiile din clasament — Franța, Spania, Marea Britanie și Italia  sunt reprezentate fiecare prin câte 3 restaurate, iar Olanda prin unul.

Mai sunt prezente , în top 25: America de Sud – cu 2 restaurante (Cancun / Mexic, Lima / Peru și Buenos Aires / Argentina),  China — cu 2 restaurante,  Statele Unite, cu 2 restaurante (ambele din New York) etc.

Restaurante excelente, de „top 10”, mai au Africa de Sud (locul 6!), Noua Zeelandă, Thailanda.

Clasamentul complet – ”Top 25 Finest World’s Restaurants”

1. Au Crocodile, Strasbourg, France
2. Martin Berasategui, Lasarte, Spain
3. El Celler de Can Roca, Girona, Spain
4. Restaurant Sat Bains, Nottingham, UK
5. Restaurant Benazuza, Cancun, Mexico
6. La Colombe, Constantia, South Africa
7. TRB Hutong, Beijing, China
8. Ristorante Villa Crespi, Orta San Giulio, Italy
9. The Grove, Auckland, New Zealand
10. David’s Kitchen, Chiang Mai, Thailand
11. Adam’s, Birmingham, UK
12. Maido, Lima, Peru
13. Indian Accent, New Delhi, India
14. Restaurant Christopher Coutanceau, La Rochelle, France
15. Belmond Le Manoir aux Quat’Saisons, Great Milton, UK
16. Gabriel Kreuther, New York City, US
17. Ristorante Lido ’84, Gardone Riviera, Italy
18. Epicure, Paris, France
19. Azurmendi, Larrabetzu, Spain
20. Ciel Bleu Restaurant, Amsterdam, The Netherlands
21. I Latina, Buenos Aires, Argentina
22. Da Vittorio, Brusaporto, Italy
23. Tin Lung Heen, Hong Kong, China
24. Europea, Montreal, Quebec
25. Daniel, New York City, US

Atenționări călătorie: Amsterdam & Croația

Confruntată cu afluxul din ce în ce mai copleșitor de uriști (18 milioane pe an, într-un oraș de 800 mii locuitori), municipalitatea din Amsterdam  a anunțat un set de măsuri de urgență.

  • închiderea străzilor care devin prea aglomerate
  • în Cartierul Roşu, municipalitatea va impune o “pauză de curăţenie” în serile foarte aglomerate şi va închide pe termen scurt accesul pe străzi în scopul salubrizării acestora.
  • autorităţile vor primi un cititor pentru cartelele cu microcipuri cu ajutorul căruia vor putea colecta amenzi, pedepsind astfel mai aspru comportamentele inadecvate. Consumul băuturilor alcoolice în spaţiul public va fi amendat cu 95 de euro, în timp ce urinarea în public, tulburarea liniştii publice şi aruncarea gunoiului pe stradă vor fi amendate cu 140 de euro fiecare.

Primarul Femke Halsema a instituit măsurile după ce un raport alarmant al Avocatului Poporului a detaliat creşterea turismului de masă. Documentul avertiza asupra pericolului ca oraşul să devină “o junglă”, în special pe timpul nopţii, când poliţia şi autorităţile locale se simt neputincioase.

Sindicatul piloților Companiei Croația Airlines /HSPP/ și Sindicatul personalului de deservire și auxiliar al Croația Airlines /OCRA/ au decis să intre în grevă pe o durată nelimitată, începând cu 8 august 2018, ora locală 06:00 (ora 07:00, ora României).

Dacă în perioada următoare urmează să zburați cu Croația Airlines – informați-vă de urgență asupra zborului dvs.

MAE e mis un comunicat, unde puteți afla informații de contact utile dacă vă veți nimeni, cumva, ”blocați” în Croația – http://mae.ro/node/46627

GRECIA: incendii majore PLUS, între 24-26 iulie, înrăutățire accentuată a vremii. Ambele afectând zone turistice MAJORE

MAE a emis azi o atenționare de călătorie pentru turiștii români care sunt sau se vor deplasa în Grecia, în perioada următoare. Sunt afectate regiuni de interes turistc MAJOR, precum Epir, unele insule foarte frecventate de români, Tracia și Macedonia, Halkidiki!

Redau mai jos comunicatul integral (sublinierile îmi aparțin)

Ministerul Afacerilor Externe informează cetățenii români care se află, tranzitează sau doresc să călătorească în Republica Elenă că, în ultimele zile, capitala Atena se confruntă cu incendii de vegetație, declanşate şi în contextul unui val de căldură, care s-a abătut asupra ţării, cu temperaturi de până la 40 de grade Celsius, iar Serviciul de Meteorologie grec a anunțat o înrăutățire a vremii pentru perioada 24-26 iulie 2018. Sunt prognozate ploi și furtuni puternice la nivel local, însoțite de căderi de grindină, vânt puternic și scăderea semnificativă a temperaturii.

Vor fi afectate următoarele regiuni: Epirul, insulele din nordul Golfului Ionic, vestul Greciei continentale, Tessalia, insulele Sporade și insulele din nordul și estul M. Egee, estul Macedoniei, Tracia, Evia, Macedonia Centrală (în principal Halkidiki).

Detalii suplimentare despre evoluția vremii se pot obține accesând portalul www.meteoalarm.eu.

Cetățenii români pot solicita asistență consulară la numerele de telefon ale Ambasadei României la Atena: +302106728879 și +302106728875, apelurile fiind redirecționate către Centrul de Contact și Suport al Cetățenilor Români din Străinătate (CCSCR) și preluate de către operatorii Call Center în regim de permanență.

De asemenea, cetățenii români care se confruntă cu o situație cu caracter de urgență, au la dispoziție și telefonul de permanență al Ambasadei României în Republica Elenă: +306978996222.

Ministerul Afacerilor Externe recomandă consultarea paginilor de Internet http://atena.mae.ro și www.mae.ro și reamintește faptul că cetățenii români care călătoresc în străinătate au la dispoziție aplicația „Călătorește în siguranță” (http://www.mae.ro/app_cs), care oferă informații și sfaturi de călătorie.

Modificări IMPORTANTE ale legislației rutiere în Grecia

Ministerul Afacerilor Externe informează cetățenii români care se află sau doresc să călătorească în Republica Elenă cu privire la modificările aduse de Noul Cod Rutier elen, privind sancțiunile și aplicarea acestora în cazul nerespectării prevederilor legale.

MODIFICĂRI ADUSE CODULUI RUTIER AL REPUBLICII ELENE

1. Neutilizarea centurii de siguranță sau a căștii de protecție pentru motociclişti se sancţionează cu ridicarea pe loc a permisului de conducere, precum şi a plăcuțelor şi a certificatului de înmatriculare ale vehiculului pentru o perioadă de 60 de zile.

2. Utilizarea telefonului mobil de către conducătorul auto în mers, fără dispozitiv Bluetooth sau fără ca telefonul să fie plasat în loc special pentru activarea difuzorului se sancţionează cu ridicarea pe loc a permisului de conducere, precum şi a plăcuțelor şi a certificatului de înmatriculare ale vehiculului pentru o perioadă de 60 de zile.

3. Conducerea autovehiculului de către o persoană având ο concentrație de alcool de:

– 0,50-0,80 g/l ȋn sânge sau de 0,25-0,40 mg/l ȋn aerul expirat se sancţionează cu amendă de 200 euro și imobilizarea autovehiculului;
– 0,80-1,10 g/l ȋn sânge sau de 0,40- 0,60 mg/l ȋn aerul expirat se sancţionează cu amendă de 700 euro, ridicarea permisului de conducere timp de 90 de zile și imobilizarea autovehiculului;
– peste 1,10 g/l ȋn sânge sau de peste 0,60 mg/l ȋn aerul expirat se sancţionează cu ridicarea permisului de conducere pentru o perioadă de 180 de zile, cu închisoare de minimum două luni, amendă de 1.200 euro, ridicarea plăcuțelor de ȋnmatriculare pentru o perioadă de la 10 zile până la 6 luni (ȋn baza deciziei instanței competente) și imobilizarea autovehiculului.

Conducătorii auto care recidivează în termen de 2 ani și care sunt depistaţi având o concentrație de alcool în sânge de peste 1,10 g/l sunt sancționați cu ridicarea permisului de conducere pentru o perioadă de 5 ani, cu închisoare de cel puțin 6 luni, amendă de 2.000 euro, ridicarea plăcuțelor de ȋnmatriculare de la 10 zile până la 6 luni (ȋn baza deciziei instanței competente) și imobilizarea autovehiculului.

4. Depășirea limitei de viteză cu peste 30 km/oră se sancţionează cu amendă de 350 euro şi ridicarea pe loc a permisului de conducere timp de 60 de zile.

5. Nerespectarea culorii roşii a semaforului se sancţionează cu amendă de 700 euro și ridicarea permisului de conducere timp de 60 de zile.

6. Νerespectarea semnificației indicatorului „STOP la intersecţie” se sancționează cu o amendă de 700 euro, ridicarea pe loc a permisului de conducere, precum şi a plăcuțelor şi a certificatului de înmatriculare ale vehiculului timp 20 de zile.

7. Efectuarea de manevre periculoase se sancţionează cu amendă de 700 euro și ridicarea permisului de conducere timp de 30 de zile, precum şi a plăcuțelor şi a certificatului de înmatriculare ale vehiculului timp de 10 zile.

8. Staționarea – parcarea ilegală se sancţionează cu amendă de 40-150 euro, după caz, și ridicarea permisului de conducere, precum şi a plăcuțelor şi a certificatului de înmatriculare ale vehiculului timp de 10 zile.

9. Blocarea rampelor de trecere destinate persoanelor cu handicap sau parcarea în locuri destinate persoanelor cu handicap se sancționează cu ridicarea pe loc a permisului de conducere, precum şi a plăcuțelor şi a certificatului de înmatriculare ale vehiculului timp de 60 de zile.

10. Utilizarea pentru deplasare a benzii de urgență, indiferent de durată, se sancționează cu ridicarea pe loc a permisului de conducere, precum şi a plăcuțelor şi a certificatului de înmatriculare ale vehiculului timp de 60 de zile.

11. Circulaţia constantă a camioanelor grele și a autobuzelor pe banda din stânga sau utilizarea acestei benzi pentru depăşiri care surprind șoferii care circulă de drept pe această bandă se sancționează cu ridicarea pe loc a permisului de conducere timp de 60 de zile.

12. Aruncarea pe geam, ȋn timpul mersului, de obiecte sau substanțe care poluează sau pot provoca un incendiu sau accident, inclusiv țigările, se sancționează cu ridicarea pe loc a permisului de conducere, precum şi a plăcuțelor şi a certificatului de înmatriculare ale vehiculului timp de 60 de zile.

13. Plata a jumătate din cuantumul amenzii în termen de 10 zile a fost abrogată. Amenda se plătește în termen de 15 zile la Poșta Elenă sau la sediul primăriei pe raza căreia se află secția de poliție rutieră care aplică amenda.

sursa:  Consulatul României la Salonic – https://www.facebook.com/ConsulatulGeneralAlRomanieiLaSalonic/posts/1742468965868356

Insolvență agenția Terra Turism București

Recomandăm turistilor care au sejururi cumpărate de la Terra Turism să verifice urgent situația – contactând hotelurile respective.

Se pare că agenția și-a anunțat prin email clienții afectați (în totalitate sau parțial). Redau mai jos emailul (a fost publicat pe pagina lor de FB de către un turist):

„Cu părere de rău va anunțam ca Terra Tourism este începând de astăzi,22.06.2018, in imposibilitatea de a mai onora angajamentele asumate. În consecință, vom declanșa procedura de insolventa.

Pentru recuperarea sumelor datorate de către Terra Tourism va rugam sa va adresați asiguratorului societății ( polita de insolvabilitate seria BN, Nr 000000764 încheiata la City Insurance SA ) și sa faceți demersurile necesare pentru recuperarea sumelor.

Regretam întreaga situație precum și neplacerile cauzate.

Echipa Terra Tourism”

Pagina de Facebook a agenției a fost dezactivată.
Am încercat – pe parcursul întregii dimineți – să luăm legătura cu agenția; până la această oră nu au răspuns la telefoane.

Albena: Noi reguli de trafic si parcare

Inspirată de ideea de a oferi tuturor oaspeților săi aer proaspăt, Albena susține în continuare dezvoltarea și protecția valorilor naturale. O mare parte a acestei acțiuni constă în sistemul de limitare a emisiilor de CO2, cauzate de vehicule.

Albena va introduce noi reguli de trafic și parcare, pentru a asigura atât curațenie și zone sigure pentru pietoni, cât și alternative pentru transportul intern.

Harta (disponibilă via link) ilustrează zonele de parcare și condițiile valabile pentru sezonul 2018.

Zona albastră oferă turiștilor mai mult de 1200 de locuri de parcare, în timp ce stațiile pentru autocare vor crește capacitatea până la 800 de locuri de parcare, cu shuttle autobuz electric gratuit pe doua rute.

Binecunoscutele atracții turistice – trenulețele electrice – vor fi puse la dispoziția oaspeților resortului la un preț special de 3 Leva /~1,5 euro.

O a doua scară rulantă catre zona de shopping și plajă va fi funcțională începând cu luna mai pentru confortul turiștilor cazați în zona parcului. Aceste facilități vor fi de folos oaspeților care au parcat în zona Lazur.

Costuri parcare:
– Parcare pentru autocare: 2,5 euro/ autocar/ zi, în limita locurilor disponibile
– Zona Lazur: gratuit, în limita locurilor disponibile
– Zona Albastră: 5 euro/ mașina/ zi, în limita locurilor disponibile
– Zona Verde: 10 euro/ mașina/ zi, în limita locurilor disponibile

Aceste noi reglementari vor intra în vigoare la data de 05.05.2018 iar zona verde va fi activă în perioada 25.05 – 30.09.2018.

SURSA: newsletter primit de la partenerul nostru / BULGARIA.

Atenție la chilipiruri! Plus alte info și sfaturi care v-ar putea scuti de (mari) dureri de cap, în alegerea vacanței 2018!

Înainte de toate – menționez că este genul de articol scris PREVENTIV. Slavă Domnului,  anul acesta nu am sesizat cazuri, indicii care să prevestească potențiale alte falimente, insolvențe, ȚEPE în domeniul turistic. Dar nu se știe niciodată, e bine să fiți oricum în temă / mereu prevăzători.

  1. ATENȚIE LA CHILIPIRURI! Dacă primiți o ofertă cu totul ieșită din comun, ca preț, nu vă bucurați DIRECT că ”l-ați prins pe Dzeu de picior” :)
    Verificați prima dată dacă o ofertă cât de cât asemănătoare (ca nivel preț) este de găsit la minim un alt vânzător!
    Dacă nu găsiți nimic măcar asemănător, în altă parte — 99% ceva e necurat acolo. Fie e o țeapă premeditată, fie cel care face această ofertă vinde intenționat în pierdere – având, de obicei, probleme financiare grave;  FOARTE MARE risc  de faliment / va intra în insolvență,  mai devreme sau mai târziu,  deși evident nu și-ar dori asta. În acest caz, poate aveți noroc și plecați înainte de ”viitură”;  poate nu…

2. Dacă hotelul / sejurul găsit l-ați găsit, din „prima strigare”, la un preț de 1.000 euro, atunci toate ofertele normale, oneste vor fi în jur de 1000 de euro, plus/minus 40-70 euro
Nu vă așteptați (știu că mulți o fac!) să găsiți variante cu 3-400 de euro mai ieftine! Fie veți pierdeți timp inutil, fie vă veți expune la țepe!

INFO: toate agențiile de turism ONESTE au aproximativ aceleași prețuri . Simplificând, e  prețul de vânzare impus de hotel + un comision. Prețul cu care un hotel vinde pe o aceeași piață – de exemplu piața est-europeană –  este același (pt  toate agențiile!)
Iar comisionul mediu, ăn marea majoritate, posibil majoritatea covârșitoare  a cazurilor,  este scris cu o singură cifră! (de exemplu undeva între 5 și 7%)

Dacă veți găsi undeva preț cu peste 10% mai ieftin față de media celorlalte oferte, atunci se aplică punctul 1 – cel referitor la chilipiruri/țepe.

3. Nu alegeți EXCLUSIV pe criteriul „prețul cel mai mic”.  Eu unul nu o fac nici măcar atunci când îmi cumpăr ciorapi! :) — Voi?

În unele, posibil destule cazuri — prețul respectiv (”cel mai mic”) este real, nu e o țeapă.  (Bine, nu mă refer aici la prețuri cu ”200-300 de euro mai mici” ci la cazul NORMAL, cu 10-20 – 40-70 euro mai mic).  Însă ofertantul respectiv – fie că e agenție, fie că e hotel etc – este clar disperat după ceva. 

Ok, acel „ceva” poate să fie nevoia de „a intra pe piață”, cu o politică de prețuri mai agresivă, limitată în timp – acesta ar fi „cazul fericit”. Cazurile nefericite sunt însă mult mai multe și indică, de obicei, probleme (grave) în administrarea acelei afaceri (agenții/hotel)

Vă întreb: ați văzut sau auzit de falimente sau țepe la agențiile sau hotelurile are vând la „preț mare” sau obișnuit, normal?
Falimente sau ”țepe” au dat cei care au vândut ”cu cel mai mic preț”!

 

4. Puneți întotdeauna ”răul înainte” și luați în calcul  și varianta ”Shit happens”.
Mai pe românește, probleme grave pot apărea, cu intenție, premeditare sau absolut fortuit (întâmplător).
Ce se întâmplă în aceste cazuri, dacă apar, cum vă veți descurca? Sunteți asigurați? Medical, în primul rând, dar nu numai!

  • achiziționați din timp (MUSAI chiar de la cumpărare sejur! e cel ami covanabil, de departe financiar) asigurări medicale, storno etc
  • verificați dacă furnizorul este asigurat în caz de insolvență / faliment!
    Obligatoriu în cazul agențiilor!
  • ați primit factură/contract? Dacă nu, FOARTE probabil NIMENI nu vă va  putea ajuta (despăgubi etc), în caz de ”accidente”!

 

(1) Centralizator rente voiagere AmFostAcolo. (2) Voucherele „Consul” și „Augustus” SE CUMULEAZĂ!

Așa cum am anunțat în 2016, „rentele voiagere” (3 vacanțe ori sejururi în valoare de maxim 400 euro, pentru atingerea statutului CONSUL, respectiv 5 vouchere vacanțe/sejururi de până la 500 euro, la AUGUSTUS) s-au acordat pentru utilizatorii care au reușit să atingă acele statuturi până cel târziu în 31.12.2017.

La final 2017, avem 13 AUGUSTUS — iulianic, traian.leuca, Michi, tata123, dorgo, Dan&Ema, crismis, mishu, elviramvio, nicole33, CrazyMouse, irinad, zlatna

și 6 CONSUL – alinaro, mireille, Carmen Ion, Dragoș, AZE, Aurici

Anul trecut, un an mai greu pt mine, nu am reușit să asigur toate voucherele celor care erau îndreptățiți;  am vorbit cu beneficiarii, le-am explicat situația și am stabilit că, dacă nu vor ajunge cumva la rând, în anul curent, voucherele oricum nu se pierd, ci se reportează. Oricum am acordat câteva – unele chiar duble.

Este posibil ca nici în 2018 să nu reușesc să asigur 19 vouchere distincte (sunt aproape 10.000 euro) – deși eu, totuși sper într-un an mai bun; am început  oricum binișor, cu 2 vouchere deja concretizate (dintre care unul dublu), alte 2-3 sunt în curs de definitivare; asupra celorlalte o să mă concentrez după ce organizarea Întâlnirii 2018 intră pe un făgaș „fluent” (nu mai necesită aproape 100% din timpul meu).

IMPORTANT: deși în Regulamentul de desfășurare am specificiat, la un moment dat, că  ”voucherele de AUGUSTUS nu se pot cumula cu cele de CONSUL”, am hotărât că efortul celor în cauză – care au atins status  AUGUSTUS într-un interval mai scurt decât cel în care au putut valorifica bursele de CONSUL – merită totuși răsplătit, astfel că

Voucherele de AUGUSTUS obținute înainte de consumarea celor de CONSUL se cumulează cu cele neconsumate la momentul obținerii noului status. 

Urmare a acestei precizări, foarte importante, evidența drepturilor la vouchere, în 2018, arată astfel (A = voucher „augustus”; C – voucher „consul”)

  • iulianic = 4A + 2 C
  • traian.leuca = 5A + 2C
  • Michi = 5A + 1C
  • dorgo = 5A
  • Crazy Mouse = 5A + 3C
  • tata123 = 5A + 2C
  • crismis = 5A + 1C
  • Dan&Ema = 5A + 1C
  • nicole33 = 5A + 3C
  • irinad = 5A + 3C
  • elviramvio = 5A + 3C
  • Mishu = 5A + 3C
  • zlatna = 5A + 3C
  • alinaro = 3C
  • Carmen Ion = 3C
  • Dragos = 3C
  • AZE = 3C
  • Aurici = 3C
  • mireille = 3C

Îi rog pe cei de mai sus să verifice corectitudinea evidenței – și să mă contacteze privat dacă sesizează inadvertențe.