Albena: Noi reguli de trafic si parcare

Inspirată de ideea de a oferi tuturor oaspeților săi aer proaspăt, Albena susține în continuare dezvoltarea și protecția valorilor naturale. O mare parte a acestei acțiuni constă în sistemul de limitare a emisiilor de CO2, cauzate de vehicule.

Albena va introduce noi reguli de trafic și parcare, pentru a asigura atât curațenie și zone sigure pentru pietoni, cât și alternative pentru transportul intern.

Harta (disponibilă via link) ilustrează zonele de parcare și condițiile valabile pentru sezonul 2018.

Zona albastră oferă turiștilor mai mult de 1200 de locuri de parcare, în timp ce stațiile pentru autocare vor crește capacitatea până la 800 de locuri de parcare, cu shuttle autobuz electric gratuit pe doua rute.

Binecunoscutele atracții turistice – trenulețele electrice – vor fi puse la dispoziția oaspeților resortului la un preț special de 3 Leva /~1,5 euro.

O a doua scară rulantă catre zona de shopping și plajă va fi funcțională începând cu luna mai pentru confortul turiștilor cazați în zona parcului. Aceste facilități vor fi de folos oaspeților care au parcat în zona Lazur.

Costuri parcare:
– Parcare pentru autocare: 2,5 euro/ autocar/ zi, în limita locurilor disponibile
– Zona Lazur: gratuit, în limita locurilor disponibile
– Zona Albastră: 5 euro/ mașina/ zi, în limita locurilor disponibile
– Zona Verde: 10 euro/ mașina/ zi, în limita locurilor disponibile

Aceste noi reglementari vor intra în vigoare la data de 05.05.2018 iar zona verde va fi activă în perioada 25.05 – 30.09.2018.

SURSA: newsletter primit de la partenerul nostru / BULGARIA.

Mii de oferte la TÂRGUL de TURISM al ROMÂNIEI!

Ediţia de primavară a Târgului de Turism al României (www.targuldeturism.ro) are  loc între 22 și 25 februarie , în noile pavilionale ale Centrului Expoziţional Romexpo, B1 și B2.

 

Destinaţii fascinante din România şi străinătate se dezvăluie călătorilor, prin intermediul ofertelor prezentate în cadrul celei de-a 39-a ediţii a celui mai mare eveniment de turism din ţară.

Manifestarea promovează cele mai avantajoase vacanțe cu ocazia sărbătorilor de Paști, city-break-uri sau early booking pentru sejururi și excursii în sezonul primăvară-toamna 2018.

Mii de pachete care vizează: turismul cultural, rural sau de business, cel de tratament, destinaţiile exotice, croazierele şi turismul de aventură se dezvăluie vizitatorilor pe parcursul celor patru zile de târg.

 

În acelaşi timp, evenimentul devine pentru specialiștii care activează în turism locul ideal pentru stabilirea şi desfăşurarea întâlnirilor de afaceri, în scopul reînnoirii si fidelizării relaţiilor existente cu parteneri noi sau tradiţionali.

 

Peste 290 de agenții și tur-operatori vor expune pe o suprafață de peste 15.000 de metri pătrați și vor întâmpina vizitatorii cu:

  • pachete turistice avantajoase ce includ transport chartere avion sau autocar, pentru sezonul de vară 2018, potrivite oricărui buget sau tip de calatorie, fie individuală, fie de grup, excursie sau sejur;
  • discount-uri considerabile aplicate pachetelor de călătorie către destinații exotice (insule, arhipelaguri) sau către țări ofertante din punct de vedere turistic, dar mai putin frecventate de români;
  • croaziere la bordul unor vase impresionante;
  • oferte şi evenimente ce fac parte din aria agroturismului românesc, de promovare a așezărilor de mici dimensiuni (sate și comune) ale României, cu potențial turistic;
  • pachete cu reduceri și o serie de facilități pentru vacanțe sau weekeend-uri în zonele montane sau de pe litoralul Mării Negre,
  • asigurări de călătorie şi alte servicii complementare: transport, bilete de călătorie etc.
  • accesorii și gadget-uri utile, unice, moderne şi adaptabile, în funcţie de tipul şi scopul călătoriilor;
  • sisteme informatice dedicate agențiilor de turism.

 

Gradul de internaţionalizare a Târgului de Turism al României – ediţia de primăvară 2018  este de 30 %. Astfel, vizitatorii au parte de un tur printre ofertele provenite din 14 ţări care își promovează la târg zonele şi obiectivele turistice atractive: Albania, Bulgaria, Croația, Cehia,    Grecia, Ungaria, Israel, Italia, Moldova, Palestina, România, Spania, Turcia, Ucraina.

 

Târgul de Turism al României este organizat de Romexpo, bianual, primăvara şi toamna, împreună cu Camerele de Comerţ şi Industrie din România, în parteneriat strategic cu Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism din România (ANAT ) şi în parteneriat cu:

Organizaţia Patronală a Turismului Balnear din România  (OPTBR), Federaţia Patronatelor din Turismul Românesc (FPTR), Asociaţia Naţională de Turism Rural, Ecologic şi Cultural  (ANTREC).

Frumusețea rurală a României, dezvăluită la Târgul de Turism

Evenimentul beneficiază de prezența centrelor cultural – turistice și asociațiilor care prezintă vizitatorilor diverse zone rurale din România. Astfel, cei care vin la Târgul de Turism au parte de informații complete despre obiective de interes turistic din locurile bogate în tradiții și meșteșuguri. Aceste informații sunt ilustrate prin filme, fotografii și sunt „asezonate” cu produse culinare specifice zonelor promovate, pe care vizitatorii le pot degusta la standurile centrelor și asociațiilor de informare și promovare turistică.

 

Printre instituțiile care promovează la târg turismul local (rural și urban) se numără și Centrul Naţional de Informare şi Promovare Turistică Botoşani, care prezintă informații despre oferte de cazare și pachete turistice pentru  evenimentele de sezon și multe alte atracții de interes pentru cei care călătoresc în acest județ. Vizitatorii Târgului de Turism al României vor avea, astfel, acces la oferte ce cuprind o serie de tururi în Botoșani: istorice, religioase, multiculturale, dar și turul  „Mihai Eminescu”.

 

 

Obiectivele turistice și frumusețea Dobrogei de Nord sunt promovate între 22 și 25 februarie de Consiliul Județean Tulcea și de Asociația de Management al Destinației Turistice Delta Dunării. Zone spectaculoase ca Rezervația Măcinului și Delta Dunării sunt prezentate vizitatorilor împreună cu informații utile pentru programarea unor vacanțe de neuitat.

Turismul rural este susținut și prin prezența la eveniment a centrelor locale de informare și promovare turistică din comunele: Afumați (Ilfov), Turia (Covasna), Miroslava (Iasi), Molivisu (Argeș).

 

Patrimoniul turistic românesc

Este prezentat la adevarata sa valoare la Târgul de Turism al României și prin pachetele personalizate pentru vacanțe în staţiunile şi zonele balneare sau agroturistice.

 

Astfel, prin intermediul agențiilor, tour-operatorilor și centrelor naționale și locale de informare și promovare turistică ale căror standuri se află în pavilionul B1 – Romexpo, pe parcursul târgului, publicul are oportunitatea de a afla despre judeţe, orașe și comune care se remarcă prin turismul cultural, balnear, verde și ecumenic.

 

Printre județele al căror potențial turistic este prezentat la eveniment sub toate formele lui (ecumenic, balnear, ecologic, cultural, gastronomic) se numără: Alba, Bihor, Bistrița, Botoșani, Brașov, Buzău, Cluj, Dâmbovița, Harghita, Hunedoara, Ialomița, Maramureș, Mures, Neamț, Sibiu, Suceava, Timiș, Tulcea, Vaslui.

 

Publicului Târgului de Turism al României i se înfățisează și importanța turistică a unor orașe ca: Amara, Alba Iulia, Baia-Mare, Băile Felix, Băile Herculane, Băile Govora, Băile Olanești, Băile Tușnad, Bistrița-Năsăud, Borsec, Brașov, Buzău, Buziaș, Caracal, Cluj-Napoca, Deva, Făgăraș, Geoagiu Băi, Gura Humorului, Herculane, Mamaia, Mangalia, Miercurea-Ciuc, Târgu-Mureș, Năvodari, Ocna Sibiului, Piatra-Neamț, Pucioasa, Sibiu, Slănic Moldova, Slănic Prahova, Sovata, Suceava, Târgu Neamț, Târgu Ocna, Techirghiol, Timișoara, Tulcea, Voineasa.

 

De la eveniment nu lipsesc nici ofertele din segmentul „turism de iarnă”.

Prin astfel de oferte se promovează și orașul Sinaia în parteneriat cu agenții economici cu activitate în domeniul turistic.

Sinaia a obținut premiul pentru “Cea mai bună stațiune de schi din România 2017” acordat în cadrul galei WORLD SKI AWARDS. Stațiunea deține cel mai înalt domeniu schiabil din țară (2103 m altitudine), cu 16 pârtii ce însumează 24 de kilometri, deservit de o modernă telegondolă și de teleschi. Astfel, vizitatorii vor fi informați la târg despre diversitatea  ofertelor turistice din Sinaia pentru toate 365 de zile ale lui 2018 și pentru cele peste 50 de evenimente artistice, culturale și sportive, care au loc pe parcursul întregului an în diverse spații: Muzeul Național Peleș, Muzeul Orașului – Castelul Știrbei, Casino Sinaia, Centrul Cultural Carmen Sylva, Mânăstirea Sinaia, Casa Memorială George Enescu. Din ofertele stațiunii nu lipsesc: Bike-Resort (10 kilometri de trasee downhill și all mountain) și traseele montane spre Munții Bucegi etc.

În timpul participarii la Târgul de Turism al României se va lansa campania “ Sinaia – O săptămâna la schi”. Promoția, unică în Romania, se adresează pasionaților de schi și va conține o săptămână de cazare în 6 hoteluri de 3 și 4 stele și schipass cu 50% reducere în perioada 18-25 martie 2018.

 

Participări oficiale din șapte țări

Destinațiile din Europa sunt în prim-planul evenimentului, doritorii putând alege dintre sute de oferte speciale către: Grecia, Turcia, Bulgaria, Austria, Italia, Spania, Franţa, Marea Britanie, Olanda, Croația, Slovenia, Muntenegru, Ungaria.

 

Un punct de atracției al Târgului de Turism al României îl reprezintă și la această ediție ofertele early-booking, pentru călătoriile cu destinații exotice, aflate la mii de kilometri distanță de România: Seychelles, Trinidad & Tobago, Mauritius, Maldive, Caraibe, Canare, Madagascar, Reunion, Singapore, Indonezia, etc.

 

Cei care dispun de bugete peste medie, pot alege pachete de călătorie în țări precum: Africa de Sud, Vietnam, Argentina, Chile, Cuba, India, Iordania, Palestina etc.

 

Șapte țări, cunoscute la nivel mondial ca avândt ținuturi cu potențial turistic ridicat, și-au anunțat prezențele la târg sub formă de participări oficiale: Bulgaria, Egipt, Grecia, Israel, Moldova, Palestina și Turcia.

 

Turismul de aventură, noi destinații

La Târgul de Turism la României sunt prezente și agenții care promoveaza turismul de aventură. În acest sens, ofertele Extreme Travel se adresează grupurilor de călători care vor să aibă acces la destinații necunoscute sau inaccesibile turiștilor de masă. Printre aventurile oferite curajoșilor de către agenție se numără cele în Munții Virunga (lanț de vulcani din Africa de Est), în Caraibe (circuit în Trinidad & Tobago și St. Lucia), Columbia, Madagascar și Macedonia. Vizitatorii Târgului de Turism al României, beneficiază și de reducere de

15%, aplicată unora dintre programele interne și externe ale Extreme Travel, cu excepția celor ce au deja tarif promoțional.

 

 

Pachete speciale și reduceri semnificative la vacanțele de sărbători și la cele de vară

Pe perioada Târgului de Turism al României, agențiile ofertează excursii, sejururi, city break-uri și pachete de turism de afaceri la costuri mult mai avantajoase față de alte perioade ale anului, atât în privinţa transporturilor, cât şi a cazărilor. Agențiile vin cu nenumărate oferte cu transport charter avion sau charter autocar, bonusuri și programe de fidelizare a călătorilor.

Compania de Călătorii Eximtur prezintă vizitatorilor târgului:

  • programe proprii: croaziere și pachete în destinații exotice, cu zbor si ghid în limba română incluse
  • pachete charter pentru vacante pe litoralul Ciprului
  • circuite, croaziere în toată lumea
  • vacanțe în destinații exotice și citybreak-uri
  • pachete pentru vacanțe la schi și pachete pentru perioade speciale: 8 Martie, Paște, 1 Mai, Rusalii și 1 iunie
  • pachete charter litoral strainatate și pachete litoral străinătate cu transport individual
  • pachete pentru vacanțe în destinații balneo și montane din România
  • pachete Litoralul pentru toti și pachete pentu vacanțe în Delta Dunării
  • pachete pentru concerte și festivaluri din România
  • vacanțe de grup, individuale, personalizate.

Ofertele Companiei de Călătorii Eximtur pentru sezonul de vară, aferente destinațiilor din străinătate, litoral și pachete charter vara 2018 (Grecia, Bulgaria, Turcia, Spania, Cipru) se bucură de reduceri de până la 30%, în funcție funcție de destinație și perioadă.

Multe dintre agențiile prezente la târg vin cu pachete ce includ beneficii de tipul: plata cu vouchere de vacanță,  plata în rate cu carduri de credit, plata în 10 rate pentru oferta „Litoral Marea Neagră”.

 

Tour-operatorul FILADELFIA TURISM prezintă la târg o gama diversificată de produse turistice, precum:

  • pachete turistice, sezon vara 2018, chartere avion și autocar, spre: Grecia, Turcia, Spania, Italia, Portugalia, Malta, Cipru, Croația;
  • pachete pentru destinații exotice: Thailanda, Republica Dominicană, Mexic, Cuba, Bali, Maldive, Zanzibar, Bahamas etc.;
  • croaziere – MSC, circuite, city break-uri,
  • oferte proprii pentru Thailanda și Bahamas

Agenția oferă super-reduceri diverse, între 5 și 50%, pe perioada desfășurării târgului, inclusiv la ofertele proprii către destinațiile:Mexic, Republica Dominicană, Cuba.

ROMADRIA CONFORTvine cu oferte pentru Paște. Ofertele acetui tour-operator cuprind:

  • excursii de Paște în Grecia, de la 59 euro/3 nopți individual și 119 euro cu autocar inclus;
  • tarife reduse, până la 31 martie, la sejururi pe litoralul Mării Egee (Riviera Olimpului,Halkidiki, Thassos, Creta etc);
  • oferte speciale la sejururi pe litoralul Mării Ionice (Corfu, Zakynthos etc.).

Pachetele turistice cu care ROMADRIA CONFORT își așteaptă publicul la târg au reduceri de preț între 10 și 50%.

 

 

Companiile de transport își etalează ofertele speciale

  • CFR Călători are pe parcursul zilelor de târg:
  • 45% reducere la biletele de tren în trafic intern, emise la standul CFR Călători, pentru trenurile cu regim de rezevare
  • vouchere care oferă 45% reducere la cumpărarea biletelor de tren valabile pana la data de 15.04.2018
  • oferta de Dragobete: pentru calatoria în doi, cu 50% reducere, pentru data de 24 februarie 2018
  • oferte de calatorie în trafic intern (Cardul TrenPlus care ofera 25% reducere la biletele de tren, biletul dus-intors cu 10 % reducere, reduceri la cumpărarea cu anticipație – reduceri de 10 – 25 %, reduceri pentru grupuri si minigrup de 2-5 persoane, reducere 5% la cumpararea biletelor online, reduceri de weekend etc.)
  • oferte de călătorie în trafic internațional (oferta Interrail pentru 30 de țări europene, oferte pentru: Ungaria, Austria, Germania, Polonia, Slovacia, Cehia, Moldova etc.)

 

La stand, în perioada târgului, se vor vinde bilete de tren la trenurile cu regim de rezervare, cu o reducere de 45%.

De asemenea, la stand, se vor distribui vouchere care oferă o reducere de 45 % la biletele de tren cumpărate de la casele de bilete.

 

  • Compania Blue Air va fi prezentă la eveniment cu o oferta completă de curse regulate și curse charter. În total, peste 100 de rute vor fi prezentate vizitatorilor evenimentului, oferite în România și în străinătate, potrivite oricărui buget sau tip de calatorie (recreaţională, de afaceri, individuală, de grup, excursie sau sejur). În februarie, Blue Air a anunțat o nouă rută, de la București spre Palma de Mallorca, primul zbor fiind programat pe 16 iunie. Iar la standul Blue Air, vizitatorii vor pot afla mai multe informații despre aceasta. De asemenea, pot afla și despre noua platformă digitală, de pe care pot reverva bilete, realiza check-in-ul și opta pentru servicii suplimentare – blueairweb.com. De asemenea, compania va prezenta cele 33 de rute inaugurate în 2017, alături de cele pe care le inaugurează în 2018. Blue Air va participa în acest an la Târgul de Turism al României cu prezentare noilor servicii (respectiv cele trei tipuri de pachete de bilete: Light, Clasic și Premium) și a ofertelor atractive pregătite de cea mai mare companie aeriană românească, atât pentru agențiile de turism, cât și pentru clienții direcți. Special pentru vizitatorii Târgului de Turism al României, compania aeriană va organiza o tombola cu premii atractive, pentru cei care vizitează standul.

 

  • TAROM vine pe parcursul zilelor de târg cu oferte diverse și prezintă avantajele produsului Flight-Pass, abonamentul cu zboruri avantajoase pentru orice destinație, adresat atât persoanelor fizice, cât și juridice, pe destinații interne, dar și externe.

 

Soluții de marketing turistic, accesorii de călătorie și servicii conexe în sprijinul turiştilor 

De la Târgul de Turism nu lipsesc soluțiile informațice dedicate domeniului. Compania TravelOS prezinta un sistem informatic dedicat agențiilor de turism ce include urmatoarele module: Website, Contabilitate, CRM, Maketing&Automatizari, toate, pentru un management eficient al unei agenții de turism.

Vizitatorii pot achiziționa, de asemenea, la prețuri speciale: genți de voiaj, accesorii pentru bagaje, cadouri pentru pasionaţii de travel și produse electronice de voiaj, dar și: servicii de închiriere de transport rutier, asigurări de călătorie, etc.

 

Turism pentru generația Y

În perioada 22-25 februarie, pe parcursul celui mai important eveniment de turism al toamnei, are loc o serie de activități conexe (conferințe, seminarii, ateliere) care aduc în prim-plan teme cu privire la dezvoltarea turismului de calitate, cel verde, sustenabilitatea în turism sau ce înseamnă turismul social.

 

Academia de Studii Economice va organiza în cadrul Târgului de Turism, joi, 22 februarie, de la ora 12.00, în Sala Madgearu (Pavilion B3 – Romexpo), o conferință pe tematica Marii Uniri.

 

Noutatea pe care o prezintă acestă ediție a Târgului de Turism al României este conferința Millennials. Promovarea turismului românesc către generația Y.

Evenimentul are loc pe  23 februarie, cu începere de la ora 10:30, în Sala Madgearu (pavilionul B3 – Romexpo) și reunește cei mai cunoscuți blogeri, fotografi, jurnaliști și consilieri în marketing turistic, care susțin dezbateri pe teme ce vizează: dinamica și promovarea turismului românesc în rândul tinerilor și, nu în ultimul rând, implicarea autorităților în dezvoltarea programelor de promovare a destinațiilor interne în rândul celor din generația Millenials.

Programul complet al activităților conexe din cadrul Târgului de Turism al României se regăsește pe http://www.targuldeturism.ro/manifestari-conexe

 

Program de vizitare Târgul de Turism al României:

22 – 24 februarie (joi-sâmbătă), între orele 10.00 și 18.00

25 februarie (duminică), între orele 10.00 și 16.00

 

Acces:

Bilet intrare adulti/studenti: 10 lei/zi

Intrare gratuită: copiii sub 7 ani, persoanele cu dizabilități și persoanele instituționalizate

 

Loc de desfăşurare:

  • pavilioanele B1 și B2
  • platformele exterioare 10 și 11

 

 

Lista de evenimente la Târgul de Turism al României, ediția de primăvară 2018

 

– Joi 22 februarie 2018 ora 11.00 – Deschiderea oficiala a Târgului de Turism al României.

– Joi 22 feb ora 11.00 Republica Moldova
Avem plăcerea de a vă invita la conferința de presă organizată de reprezentanții Republicii Moldova în cadrul Târgului de Turism al României, joi, 22 februarie, de la ora 11:00, la Centrul de Presă – Pavilion B, Romexpo, la care va participa și Ambasadorul Republicii Moldova în România, Excelența Sa, Mihai Gribincea.

– Joi 22 februarie 2018 ora 13.00 – prezentare oferta Paralela 45, sala de conferinte “Titulescu” pavilionul B3, etaj 1, incepand cu ora 13.00

– Joi 22 februarie 2018 ora 13.00 – in standul 34-37 Pavilion B1 – Asociația de Management al Destinației Turistice Delta Dunării.
Un drum lung începe cu acest prim pas, așa că vă așteptăm, în standul 34 -37 din Pavilionul B1, în ziua de 22.02.2018, ora 13:00, să descoperiți și redescoperiți valențele potențialului Deltei Dunării si Dobrogei de Nord, alături de partenerii noștri – Consiliul Județean Tulcea, administrații publice locale și agenți economici, activi pe piața turismului și a activităților asociate acestui domeniu.

– Joi 22 feb ora 13.30 – 15.30 la Centrul de Presa ROMEXPO, prezentare PRESTIGE TOURS.Partenerii ce vor participa in cadrul workshopului (13:30 – 15:30) vor primi si bratari de acces pentru petrecerea mult asteptata din LOFT!

– Joi 22 feb 15.30 Vă invităm, cu mare drag, la workshop-ul Filadelfia Go & Ruefa Escape Travel din București, 22 Februarie 2018 (prima zi a Târgului de Turism al României – Sala Sadoveanu), de la ora 15:30, pentru a descoperi noutățile pe care le-am inclus în oferta 2018, informații super relevante despre destinațiile din portofoliu, dar și multe altele surprize. Rezervă-ți acum un loc la workshop-ul nostru! ➡️http://bit.ly/2Btc6fy

– Joi 22 februarie 2018 ora 15.45 Pavilionul B3, Sala Titulescu
Greek Tourism Academy.Organizatia Nationala de Turism a Greciei in colaborare cu ANAT organizeaza in data de 22 si 23 Februarie, in cadrul Targului de Turism al Romaniei – Romexpo, seminarul “Greek Tourism Academy” care se adreseaza tuturor agentilor de turism ce doresc sa isi aprofundeze cunostintele pentru destinatiile din Grecia.

Deschiderea oficiala a acestui eveniment va fi facuta in prezenta Domnului Alin Burcea, Presedinte ANAT, Domnul Haralambos Karimalis – Președintele Organizației Naționale de Turism a Greciei si Domnul Stafylakis Georgios, Directorul Organizației Naționale de Turism a Greciei, Biroul România.

In cadrul acestui eveniment se vor decerna si premiile Organizatiei Nationale de Turism a Greciei dupa cum urmeaza :

Premiul pentru promovarea valorilor culturale elene în România şi consolidarea prieteniei eleno-romane se acorda Domnului Dragos Gabriel Zisopol, Preşedintele Uniunii Elene din România.
Premiul pentru contribuţia remarcabila in dezvoltarea sectorului turistic se acorda Domnului Alin Burcea, Presedinte ANAT
Premiul pentru contribuţia remarcabila în jurnalismul turistic romanesc se acorda Domnului Marian Constantinescu, scriitor si jurnalist de calatorii
Premiul pentru promovarea turismului Elen in Romania se acorda Domnului Erotokritos (Akis) Spiratos.

Joi 22 februarie 2018 ora 15.45, Centrul de presă Romexpo – Conferință de presă  comună a Asociațiilor Patronale si Profesionale din Turismul Românesc! «Cine pune frână dezvoltării turismului românesc ? »

ANAT Asociația Națională a Agențiilor de Turism
ANTREC Asociația Națională de Turism Rural, Ecologic și Cultural
AER Asociația de Ecoturism din România
BTB Bucharest Tourism Board
CDR Coaliția Pentru Dezvoltarea României task force tourism
FAPT Federația Asociațiilor de Promovare Turistică
FIHR Federația Industriei Hoteliere din România
FPTR Federația Patronatelor din Turism
HORA Asociația Restaurantelor din România
SKAL Clubul Profesioniștilor din Turism

 

– Vineri 23 februarie 2018 10.00 – 17.00 Conferinta Targului de Turism, Sala Madgearu din Pavilionul B3 http://bit.ly/2BRo7MX

CONFERINTA TARGULUI DE TURISM
Millennials. Promovarea turismului romanesc catre generatia y
Implicarea autoritatilor si asociatiilor in dezvoltarea si promovarea turismului romanesc
Dinamica turismului romanesc in turismul mondial
Importanta turismului local in dezvoltarea turismului national
Speakeri confirmati:
Corina Martin – Presedinte FAPT
Dan Carpov – reprezentant Consiliul Judetean Maramures
Social media in turism (facebook, instagram, snapchat, twitter)
Claudiu Petria – Co-fondator & CEO Questo App
Marian Oancia – Vicepresedinte Asociatia Zig Zag
Raluca Muresan – blogger de travel si lifestyle (www.ralucalatoreste.ro)
Importanta blogging-ului si vlogging-ului in promovarea turismului romanesc
Carmina Nitescu – fondator TurismMarket.com si TravelwithaSmile.net
Monica Anghelovici – specialist in turism, blogger de travel (Povestidecalatorie.ro)
Madalin Mancila – Millenium Tour – concediu.com (platformã de turism online)
Fotografia in turism
Luiza Boldeanu – fotograf / coordonator & trainer

Acces: pe baza de invitatie de specialist la adresa: corina.radulescu@romexpo.ro

– Vineri 23 februarie ora 12.00 – prezentare Slovenia (Ambasada Sloveniei, ANAT, Ministerul Turismului). Evenimentul se va desfășura în data de 23 februarie 2018 la Romexpo, pavilion E 2, sala Sadoveanu, începând cu orele 12.00, și este dedicat promovării SLOVENIEI

 

Dertour renunță la România

România a devenit singura țară din regiune care nu mai este promovată în cataloagele marilor turoperatori din Germania, scrie Profit.ro. După TUI și Neckermann, și compania Dertour a renunțat acum să mai promoveze ofertele românești.

Eliminarea României din cataloage, unde Bulgaria și Ungaria, de exemplu, ocupă numeroase pagini, este argumentată prin infrastructura deficitară, numărul mic de hoteluri de calitate și tarifele foarte mari practicate de acestea.

De-a lungul timpului, turoperatorii germani s-au plâns că oficialii români nu colaborează cu ei la promovarea României în Germania și la crearea unei imagini a țării noastre acolo.

Mai mult, responsabili din ministerul Turismului au preferat să promoveze imaginea României în India, Singapore sau Malta, țări care nu au trimis niciodată mulți turiști aici.

Gigantul turismului mondial, TUI, a renunțat din 2012 să mai tipărească în cataloagele sale oferta turistică a României, iar în toamna anului 2015 și Neckermann, subsidiara germană a unuia dintre cele mai mari grupuri de turism din lume, Thomas Cook, a decis că România nu va mai figura, după o prezență de trei ani, în cataloagele sale.

Punctele slabe ale României au fost prezentate în ultimul număr al uneia dintre cele mai mari reviste de turism din Germania, Touristik Aktuell, publicație citită de peste 112.000 de specialiști din domeniu.

Revista a publicat un editorial dedicat Europei de Est, în care se vorbește despre Slovenia, Republica Moldova, Muntenegru, Polonia, Rusia, Croația și Bulgaria. Singura remarcă la adresa României aparține Katrinei Holzbrecher, manager de produs la DER Touristik Frankfurt, care acordă țării o bilă neagră pentru faptul că infrastructura este deficitară, iar ofertele hoteliere sunt puține și la prețuri foarte mari.

Până anul trecut, România era prezentată în cataloagele Dertour, marcă a DER Touristik, pe 15 pagini, cu o ofertă complexă cuprinzând mai multe circuite de grup, trasee individuale cu autoturismul, sejururi pe litoral și în Delta Dunării, city break-uri și vacanțe în stațiuni balneoclimaterice și montane.

Relațiile României cu turoperatorii germani, și așa nu foarte calde, s-au răcit și mai mult din luna mai a anului trecut, când fostul ministru al Turismului Mircea Dobre a decis să închidă birourile de promovare turistică ale României în străinătate, inclusiv pe cel de la Berlin. Fostul șef al acelui birou, care a și părăsit ministerul după închidere, este cel care a intermediat de-a lungul anului aproape toate întâlnirile turoperatorilor germani cu miniștrii și șefii români ai Turismului, începând cu Elena Udrea și până la Anca Nedea, predecesoarea lui Mircea Dobre, care nu a ținut legătura cu acești turoperatori germani.

În discuțiile cu agențiile românești specializate în incoming, turoperatorii germani acuză, pe lângă infrastructura deficitară și oferta hotelieră insuficientă și scumpă, și lipsa de implicare a ministerului de resport, cu care nu au mai discutat în ultimii doi ani. Turoperatorii germani s-au plâns că au fost lăsați singuri să creeze și să lucreze la imaginea României pe piața din Germania.

Germanii alocă anual pentru concediile în afara granițelor țării peste 70 de miliarde de euro, fiind poporul care călătorește cel mai mult din Europa. În acest moment în care turiștii germani caută destinații sigure pentru petrecerea concediului, în condițiile în care țări precum Tunisia, Egiptul, Marocul și, parțial, Turcia, nu le oferă securitatea de care au nevoie, România, în loc să intensifice promovarea pe această piață, se ascunde.

sursa: profit.ro

Atenție la chilipiruri! Plus alte info și sfaturi care v-ar putea scuti de (mari) dureri de cap, în alegerea vacanței 2018!

Înainte de toate – menționez că este genul de articol scris PREVENTIV. Slavă Domnului,  anul acesta nu am sesizat cazuri, indicii care să prevestească potențiale alte falimente, insolvențe, ȚEPE în domeniul turistic. Dar nu se știe niciodată, e bine să fiți oricum în temă / mereu prevăzători.

  1. ATENȚIE LA CHILIPIRURI! Dacă primiți o ofertă cu totul ieșită din comun, ca preț, nu vă bucurați DIRECT că ”l-ați prins pe Dzeu de picior” :)
    Verificați prima dată dacă o ofertă cât de cât asemănătoare (ca nivel preț) este de găsit la minim un alt vânzător!
    Dacă nu găsiți nimic măcar asemănător, în altă parte — 99% ceva e necurat acolo. Fie e o țeapă premeditată, fie cel care face această ofertă vinde intenționat în pierdere – având, de obicei, probleme financiare grave;  FOARTE MARE risc  de faliment / va intra în insolvență,  mai devreme sau mai târziu,  deși evident nu și-ar dori asta. În acest caz, poate aveți noroc și plecați înainte de ”viitură”;  poate nu…

2. Dacă hotelul / sejurul găsit l-ați găsit, din „prima strigare”, la un preț de 1.000 euro, atunci toate ofertele normale, oneste vor fi în jur de 1000 de euro, plus/minus 40-70 euro
Nu vă așteptați (știu că mulți o fac!) să găsiți variante cu 3-400 de euro mai ieftine! Fie veți pierdeți timp inutil, fie vă veți expune la țepe!

INFO: toate agențiile de turism ONESTE au aproximativ aceleași prețuri . Simplificând, e  prețul de vânzare impus de hotel + un comision. Prețul cu care un hotel vinde pe o aceeași piață – de exemplu piața est-europeană –  este același (pt  toate agențiile!)
Iar comisionul mediu, ăn marea majoritate, posibil majoritatea covârșitoare  a cazurilor,  este scris cu o singură cifră! (de exemplu undeva între 5 și 7%)

Dacă veți găsi undeva preț cu peste 10% mai ieftin față de media celorlalte oferte, atunci se aplică punctul 1 – cel referitor la chilipiruri/țepe.

3. Nu alegeți EXCLUSIV pe criteriul „prețul cel mai mic”.  Eu unul nu o fac nici măcar atunci când îmi cumpăr ciorapi! :) — Voi?

În unele, posibil destule cazuri — prețul respectiv (”cel mai mic”) este real, nu e o țeapă.  (Bine, nu mă refer aici la prețuri cu ”200-300 de euro mai mici” ci la cazul NORMAL, cu 10-20 – 40-70 euro mai mic).  Însă ofertantul respectiv – fie că e agenție, fie că e hotel etc – este clar disperat după ceva. 

Ok, acel „ceva” poate să fie nevoia de „a intra pe piață”, cu o politică de prețuri mai agresivă, limitată în timp – acesta ar fi „cazul fericit”. Cazurile nefericite sunt însă mult mai multe și indică, de obicei, probleme (grave) în administrarea acelei afaceri (agenții/hotel)

Vă întreb: ați văzut sau auzit de falimente sau țepe la agențiile sau hotelurile are vând la „preț mare” sau obișnuit, normal?
Falimente sau ”țepe” au dat cei care au vândut ”cu cel mai mic preț”!

 

4. Puneți întotdeauna ”răul înainte” și luați în calcul  și varianta ”Shit happens”.
Mai pe românește, probleme grave pot apărea, cu intenție, premeditare sau absolut fortuit (întâmplător).
Ce se întâmplă în aceste cazuri, dacă apar, cum vă veți descurca? Sunteți asigurați? Medical, în primul rând, dar nu numai!

  • achiziționați din timp (MUSAI chiar de la cumpărare sejur! e cel ami covanabil, de departe financiar) asigurări medicale, storno etc
  • verificați dacă furnizorul este asigurat în caz de insolvență / faliment!
    Obligatoriu în cazul agențiilor!
  • ați primit factură/contract? Dacă nu, FOARTE probabil NIMENI nu vă va  putea ajuta (despăgubi etc), în caz de ”accidente”!

 

(1) Centralizator rente voiagere AmFostAcolo. (2) Voucherele „Consul” și „Augustus” SE CUMULEAZĂ!

Așa cum am anunțat în 2016, „rentele voiagere” (3 vacanțe ori sejururi în valoare de maxim 400 euro, pentru atingerea statutului CONSUL, respectiv 5 vouchere vacanțe/sejururi de până la 500 euro, la AUGUSTUS) s-au acordat pentru utilizatorii care au reușit să atingă acele statuturi până cel târziu în 31.12.2017.

La final 2017, avem 13 AUGUSTUS — iulianic, traian.leuca, Michi, tata123, dorgo, Dan&Ema, crismis, mishu, elviramvio, nicole33, CrazyMouse, irinad, zlatna

și 6 CONSUL – alinaro, mireille, Carmen Ion, Dragoș, AZE, Aurici

Anul trecut, un an mai greu pt mine, nu am reușit să asigur toate voucherele celor care erau îndreptățiți;  am vorbit cu beneficiarii, le-am explicat situația și am stabilit că, dacă nu vor ajunge cumva la rând, în anul curent, voucherele oricum nu se pierd, ci se reportează. Oricum am acordat câteva – unele chiar duble.

Este posibil ca nici în 2018 să nu reușesc să asigur 19 vouchere distincte (sunt aproape 10.000 euro) – deși eu, totuși sper într-un an mai bun; am început  oricum binișor, cu 2 vouchere deja concretizate (dintre care unul dublu), alte 2-3 sunt în curs de definitivare; asupra celorlalte o să mă concentrez după ce organizarea Întâlnirii 2018 intră pe un făgaș „fluent” (nu mai necesită aproape 100% din timpul meu).

IMPORTANT: deși în Regulamentul de desfășurare am specificiat, la un moment dat, că  ”voucherele de AUGUSTUS nu se pot cumula cu cele de CONSUL”, am hotărât că efortul celor în cauză – care au atins status  AUGUSTUS într-un interval mai scurt decât cel în care au putut valorifica bursele de CONSUL – merită totuși răsplătit, astfel că

Voucherele de AUGUSTUS obținute înainte de consumarea celor de CONSUL se cumulează cu cele neconsumate la momentul obținerii noului status. 

Urmare a acestei precizări, foarte importante, evidența drepturilor la vouchere, în 2018, arată astfel (A = voucher „augustus”; C – voucher „consul”)

  • iulianic = 4A + 2 C
  • traian.leuca = 5A + 2C
  • Michi = 5A + 1C
  • dorgo = 5A
  • Crazy Mouse = 5A + 3C
  • tata123 = 5A + 2C
  • crismis = 5A + 1C
  • Dan&Ema = 5A + 1C
  • nicole33 = 5A + 3C
  • irinad = 5A + 3C
  • elviramvio = 5A + 3C
  • Mishu = 5A + 3C
  • zlatna = 5A + 3C
  • alinaro = 3C
  • Carmen Ion = 3C
  • Dragos = 3C
  • AZE = 3C
  • Aurici = 3C
  • mireille = 3C

Îi rog pe cei de mai sus să verifice corectitudinea evidenței – și să mă contacteze privat dacă sesizează inadvertențe.

Târgul de Turism al României, ediția de primăvară 2018

Între 22 și 25 februarie, la Romexpo are loc o nouă ediție a Târgului de Turism al României! Timp de patru zile, zeci de agenții și tour-operatori te așteaptă cu cele mai atractive oferte de vacanță, pachete turistice promoționale cu reduceri considerabile, vacanțe early booking, oferte last minute sau city break-uri europene!

Târgul de Turism al României este organizat de Romexpo în parteneriat cu Camera de Comert si Industrie a RomanieiANAT– Asociația Națională a Agențiilor de Turism din România, OPTBR – Organizația Patronală a Turismului Balnear din România, FPTR – Federația Patronatelor din Turismul Românesc, Antrec Romania – Asociația Națională de Turism Rural, Ecologic și Cultural.

Targul de Turism al Romaniei, editia de primavara 2018 se va desfasura in noile spatii expozitionale – B1 si B2! Avand o suprafata totala de 27.000 mp, pavilioanele B1 si B2 sunt locul ideal pentru gazduirea targurilor si expozitiilor de talie internationala.

La editia de primavara din 2017, clasamentul domeniilor de interes evidentiaza pe primul loc agentiile de turism si touroperatorii. La editia de primavara 2018, 80 % dintre firmele expozante sunt agentii de turism si touroperatori, prezente cu oferte atractive pentru vacante ideale.

Targul de Turism al Romaniei este locul potrivit pentru a descoperi cele mai frumoase destinatii din Romania si din strainatate. Targul de Turism al Romaniei este organizat de ROMEXPO de doua ori pe an, fiecare editie transformand Centrul Expozitional intr-un spatiu al destinatiilor de vis. Reprezentata prin cele mai importante companii din Romania si din strainatate, lumea fascinanta a turismului se intalneste sub acelasi acoperis.

Veti putea alege dintre sutele de oferte prezentate si veti putea participa la evenimentele conexe atractive pe care Romexpo si partenerii sai le-au pregatit pentru aceasta editie. De asemenea, veti avea ocazia sa cunoasteti noi parteneri de afaceri, dar si sa fidelizati relatiile existente cu partenerii traditionali.

Program de vizitare:

22-24 februarie 2018 (joi-sambata): intre 10.00-18.00
25 februarie 2018 (duminica): 10.00-16.00

Bilet intrare: 10 lei/zi.

A început a 8-a ediție a campaniei “Copiii nu se pierd, ajung la Radio Vacanța – Brățara de Vacanță”

A 8-a ediție a campaniei „Brăţara de Vacanţă – Copiii nu se pierd, ajung la Radio Vacanţa!” debutează în acest sezon estival astăzi, 14 iulie, pe plaja de la Mamaia.

32.000 de brățări vor fi distribuite gratuit de echipa Radio Vacanța/Radio Constanța și de voluntarii filialei Crucea Roșie din Constanța pe plajă și în hotelurile și taberele de la mare, iar alte 30.000 vor fi oferite, tot gratuit, familiilor cu copii prin intermediul celor 574 de farmacii Alphega din toată țară.

Astăzi, 14 iulie, și mâine, 15 iulie, echipa Radio Vacanța și voluntarii de la Crucea Roșie vor distribui Brățara de Vacanța pe plaja din Mamaia.

Plecarea a fost de la 09.30 din fața Studioului Radio Constanța/RadioVacanța, iar sâmbătă echipa va merge pe plaja de la Cazinoul din Mamaia, începând cu ora 09.30. Pe lângă acțiunile organizate la Mamaia, vor mai fi și altele la Eforie, Venus, Mangalia și Sulina.

Brăţara este destinată familiilor care ajung în vacanţă în staţiunile de pe litoral, interesate de siguranţa copiilor lor, și grupurilor de copii veniţi în tabără sau cantonament alături de profesori, antrenori sau educatori. Beneficiarii direcţi sunt copiii cu vârste între 0 şi 7 ani, iar brățările de vacanță îi vor ajuta să ajungă mai repede înapoi la părinţi, în cazul în care se rătăcesc.

„Copiii nu se pierd, ajung la Radio Vacanţa – Brăţara de Vacanţă” este unul dintre cele mai importante proiecte de responsabiliate socială demarate de Studioul Regional Radio Constanţa, recompensat de către site-ul amfostacolo.ro cu un premiu de excelență, pentru sufletul acestui proiect, Adelina Tocitu.

Din 2010 au fost realizate peste 182.000 de brăţări, iar în programele Radio Constanţa/ Radio Vacanţa au fost difuzate peste 1.500 de anunţuri despre copiii care s-au rătăcit pe plajă şi care au ajuns înapoi la famiile lor prin intermediul brăţării de vacanţă.

În anul 2010, proiectul a fost nominalizat la gala PR Award România la categoria „Buget Mic/Creativitate Mare”.

Pentru această vară au fost realizate 62.000 de brăţări de vacanţă, model clasic, din hârtie cerată, pe care se trec numărul de telefon al părintelui şi numele copilului, dar şi accesorii pentru plajă, care vor fi oferite, tot gratuit, turiştilor.

            Această ediție a campaniei „Copiii nu se pierd, ajung la Radio Vacanţa – Brăţară de Vacanţă” se desfăşoară în perioada 15 iulie – 15 august 2017.

Sponsorii și susținătorii proiectului sunt farmaciile Alphega, Hartmann și „Crucea Roşie-filiala Constanţa”.

Partenerii acestei ediții sunt I.P.J. Constanța, Asociația Litoral Delta Dunării, Asociația „Ion Movilă“ Eforie Techirghiol, Asociația Națională a Salvamarilor și Scafandrilor Profesioniști, Direcția pentru Sport și Tineret Tulcea.

 

Farmaciile Alphega au luat naştere în anul 2001 având ca scop principal îmbunătățirea calității vieții pacienților și a comunității din care aceștia fac parte, contribuind astfel la îmbunătățirea la scară extinsă a sănătății în comunitățile în care este prezentă. Alphega Farmacie este prezentă în 8 țări și recent a intrat pe piața farmaceutică din România, facilitându-le pacienților accesul la un serviciu de sănătate inovativ și performant. În oricare farmacie Alphega veți intra, puteți fi siguri că veți fi întâmpinați cu multă căldură și veți beneficia de servicii excelente oferite de echipele de farmaciști într-un mod prietenos și profesionist.  

 

Adelina Tocitu, redactor Radio Constanța/RadioVacanta, inițiator și coordonator campanie.

Zece hoteluri de pe litoralul românesc, rămase fără certificat de clasificare

În perioada 5 – 10 iulie 2017, reprezentanţii Direcţiei Control din cadrul Ministerului Turismului au controlat unităţile hoteliere de pe litoral. 10 hoteluri din judeţul Constanţa (Naţional şi Unirea din Mamaia, hotelul Banat din Olimp, hotelurile Clăbucet, Romanţa, Bălea, Terra, Caraiman, Craiova şi Slatina din Neptun)  au fost sancţionate cu amendă de 50.000 de lei. Tuturor acestor unităţi (controlate toate de SC European Drinks, care aparţine fraţiol Ioan şi Viorel Micula)le-au fost retras certificatul de clasificare din cauza mai multor deficienţe constatate. „La controalele efectuate s-au constatat numeroase deficienţe, printre care: faţadă deteriorată, mobilier uzat fizic şi moral, instalaţii şi obiecte sanitare din băile aferente spaţiilor de cazare uzate şi pătate, mocheta holurilor de acces către spaţiile de cazare şi cea din spaţiile de cazare uzate şi deteriorate, saltele uzate, deteriorate şi pătate, tâmplăria, feroneria ferestrelor şi uşile spaţiilor de cazare, uzate”, se arată într-un document al Ministerului Turismului.

În plus, Ministerul Turismului precizează că deficienţele menţionate au fost consemnate şi în procesele verbale întocmite în anii anteriori, măsurile dispuse iniţial în acestea nefiind respectate. Având în vedere şi acest aspect, s-a ajuns la măsura declasificării. Chiar şi aşa, hotelurile nu se închid întrucât „conform OG nr. 2/ 2001, cap. IV, art. 31 privind căile de atac, împotriva procesului-verbal de constatare a contravenţiei şi de aplicare a sancţiunii, reprezentanţii unităţilor de cazare pot întocmi plângere în termen de 15 zile de la data înmânării sau comunicării procesului verbal”, menţionează ministerul de resort

Contactat de Profit.ro, Viorel Micula a declarat că măsurile reprezintă…o răzbunare a statului român, cu care cei doi frați sunt în proces! “Așa consideră ei că trebuie să se comporte și nu-i interesează ce pagube le fac firmelor, dar probabil că adevărul va ieși la suprafață. Tot ceea ce trebuie legal vom proceda împotriva lor, pentru că astfel de oameni nu se gândesc la binele nimănui, ci procedează după interese proprii”, a declarat Micula, potrivit profit.ro.

Sursa – Replica

Gala de excelență – Litoral 2017, ediția a VI-a

Pe 17 iunie 2017 a avut loc a VI-a ediție a premiilor AmFostAcolo pentru litoralul românesc eveniment de marcă pentru recompensarea unităților de cazare care au obținut în ultimii trei ani, medii și recomandări pozitive, pe baza impresiilor turiștilor care și-au petrecut vacanțele în respectivele unități hoteliere.

Festivitatea s-a desfășurat într-una dintre unitățile etalon pentru turismul de pe litoral, Complexul Mera Resort din stațiunea Venus, cu participarea domnului Cristian Bărhălescu președinte al Asociației Litoral – Delta Dunării, a domnului Daniel Sîrbu, manager Radio Constanța/Radio Vacanța, parteneri tradiționali ai AmFostAcolo și a domnului Cornel Bociort, proprietar și administrator AmFostAcolo.ro, care au susținut scurte alocuțiuni în fața invitațiilor, hotelieri premiați și presă.

Au fost reamintite criteriile de selecție a unităților premiate și anume mediile notelor diferitelor grade de satisfacție (servicii, cazare, bucătărie și masă, plajă și mare, distracție și relaxare) să fie peste 8,  gradul de recomandare să fie peste 75%, să se bucure de cel puțin 3 impresii pozitive  în ultimii trei ani, (până la 1 iunie 2017) și unitatea să dețină certificat de clasificare valabil pentru anul 2017, criteriu obligatoriu de selecție a unităților nominalizate.

S-a remarcat o mărire a calității serviciilor din zona de centru a litoralului, Eforie, cu 18 unități nominalizate, conducând detașat în acest an, urmată de Mamaia, cu 12 unități nominalizate și de Venus, cu 9 unități de cazare,  materializată prin creșterea numărului de unități premiate, acestea ocupând mai mult de jumătate din numărul total de premii destinate litoralului.

Pe lângă  premiile de excelență au fost acordate  6 premii speciale:

  • doamna Corina Martin, președintele Federației Asociațiilor de Promovare Turistică din România, pentru implicare, performanță și realizări deosebite pentru litoralul românesc și Delta Dunării;
  • domnul Adrian Siea, pentru proiectul Constanta City Walking – Ghidul litoralului;
  • Aeromania – Pentru cel mai îndrăgit show aerian, organizat la Aeroportul Internațional Tuzla;
  • Mera Brise Mangalia – pentru cea mai mare investiție financiară din sudul litoralului, în 2017, singurul hotel de 4 stele din Mangalia.

Începând din acest an, AmFostAcolo își propune să premieze și restaurantele care au acumulat impresii reprezentative, în acest an au fost premiate două restaurante cere se bucură de note foarte bune:

  • Pescăria lui Matei, Eforie
  • Popasul Pescarilor, Olimp

AmFostAcolo mulțumește tuturor administratorilor și proprietarilor de pensiuni sau hoteluri care au înțeles că un management de calitate orientat către turist le poate asigura respectul tuturor celor care scriu impresii de vacanță, respect care se câștigă prin multă muncă, efort și o nouă atitudine.

Unitățile premiate

1.  BazArt Hostel [Vama Veche] 1*, VAMA VECHE / 2 MAI 6 100 9,9
2.  Vila Ryanna Beach 3*, EFORIE NORD/SUD 3 100 9,9
3.  Club Safir Hotel [Venus] 4*, VENUS / SATURN 4 100 9,9
4.  Vila Pretty Woman [Ef. Nord] 3*, EFORIE NORD/SUD 9 100 9,8
5.  Vila Rocco [Eforie Nord] 3*, EFORIE NORD/SUD 8 100 9,8
6.  Vila Blue Lagoon [Eforie Nord] 2*, EFORIE NORD/SUD 5 100 9,8
7.  Pensiunea Alfa [Mamaia Sat] 5*, MAMAIA 9 100 9,8
8.  Veronica Hotel [Eforie Nord] 3*, EFORIE NORD/SUD 3 100 9,7
9.  Vila Orhidee [Eforie Nord] 3*, EFORIE NORD/SUD 5 100 9,7
10.  Vilele Paflora [Saturn] 3*, VENUS / SATURN 4 100 9,6
11.  Meduza Hotel [Olimp] 3*, NEPTUN / OLIMP 3 100 9,5
12.  Alessia Hotel [Eforie Nord] 3*, EFORIE NORD/SUD 3 100 9,4
13.  Vila Oceanic [Olimp] 3*, NEPTUN / OLIMP 4 100 9,4
14.  Laguna Hotel 2*, EFORIE NORD/SUD 3 100 9,4
15.  Ovidiu Hotel 2*, MAMAIA 5 100 9,3
16.  Vila Diandra [Eforie Nord] 3*, EFORIE NORD/SUD 3 100 9,2
17.  Decebal Hotel [Neptun] 3*, NEPTUN / OLIMP 14 100 9,1
18.  Vila Roxy [Eforie Nord] 2*, EFORIE NORD/SUD 3 100 9,1
19.  Vila Sunrise 2*, COSTINEȘTI 3 100 9,1
20.  Vila Plaja Azur [Eforie Nord] 3*, EFORIE NORD/SUD 6 100 8,8
21.  Bueno Hotel 3*, MAMAIA 5 100 8,8
22.  Ammon Hotel (ex Zamfira) [Venus] 3*, VENUS / SATURN 12 100 8,7
23.  Traian Hotel [Eforie Nord] 2*, EFORIE NORD/SUD 5 100 8,1
24.  Sanda Hotel [Venus] 2*, VENUS / SATURN 21 90,91 8,8
25.  Fortuna Hotel [Eforie Nord] 3*, EFORIE NORD/SUD 18 93,75 9,2
26.  Cometa Hotel [Jupiter] 2*, JUPITER / AURORA 30 93,75 8,3
27.  Vulturul Hotel [Venus] 3*, VENUS / SATURN 20 90,48 9,1
28.  Lido Hotel 3*, MAMAIA 6 88,9 8,5
29.  Solymar Hotel (ex Zenit) 3*, MANGALIA 8 87,5 8,9
30.  Vis Hotel [Eforie Nord] 3*, EFORIE NORD/SUD 8 87,5 8,6
31.  Orfeu Hotel 3*, MAMAIA 6 87,5 8,1
32.  Bicaz Pirates Resort Hotel 3*, MAMAIA 8 87,5 8
33.  Complex Iris-Nalba-Mimoza [Jupiter] 3*, JUPITER / AURORA 15 85,7 8,4
34.  Pensiunea Socriţa [Corbu, CT] 3*, CORBU / CAPUL MIDIA 45 86,05 9,1
35.  Ibis Constanţa Hotel 3*, CONSTANȚA 5 80 9,4
36.  Acapulco Hotel [Eforie Nord] 3*, EFORIE NORD/SUD 6 83,3 8,6
37.  Tomis Hotel 3*, MAMAIA 67 81,82 8,2
38.  Rio Hotel [Jupiter] 3*, JUPITER / AURORA 5 80 8,4
39. Inter Hotel (ex Carmen) [Venus] 81,82 8,69
40. Savoy Hotel 4*, MAMAIA  79.27 8,60
41. Riviera Hotel 3*, MAMAIA  77.78 8,00
42. Turquoise Hotel (ex Silvia) [Venus] 4*, VENUS / SATURN 13 76,90 8,05
43. Afrodita Hotel [Venus] 4*, VENUS / SATURN 35 76,47 8,16
44. Vera Hotel [Eforie Nord] 3*, EFORIE NORD/SUD  76.00 8,00
45. Pensiunea Daiana [Mamaia Sat] 3*, MAMAIA 75,00 9,30
46. Dynes Hotel [Eforie Nord] 3*, EFORIE NORD/SUD 75,00 9,00
47. Dali Hotel 4*, CONSTANȚA 75,00 8,70
48. Europa Hotel [Eforie Nord] 4*, EFORIE NORD/SUD 4 75,00 8,70
49. Favorit Hotel [Venus] 3*, VENUS / SATURN 75,00 8,50
50. Romanţa Hotel [Neptun] 2*, NEPTUN / OLIMP 75,00 8,40
51. Marina Surf Motel [Mamaia Sat] 3*, MAMAIA  75.00 8,20
52. Phoenicia Luxury Hotel [Mamaia Sat] 4*, MAMAIA 8 75,00 8,20
53. Proton Hotel [Neptun] 2*, NEPTUN / OLIMP  75.00 8,20
54. Mera Resort (ex Cocorul / Pajura) [Venus] 4*, VENUS / SATURN 35 8,01
PREMII SPECIALE
1. CORINA MARTIN – Pentru promovarea și dezvoltarea turismului de pe litoral și Delta Dunării
2. AEROMANIA – Aeroportul Tuzla – pentru cel mai îndrăgit show aerian de pe litoral
3. ADRIAN Siea – Pentru proiectul turistic Constanța City Walking Guide  – ghidul turistic al litoralului
4. HOTEL Mera Brise  Mangalia – cea mai mare investitie in sudul litoralului
5. Restaurant – Pescăria lui Matei –  6 impresii pe AFA
6 Restaurant  – Popasul Pescarilor – Olimp – 17 impresii total