Cele mai bune 25 restaurante din lume — în viziunea TripAdvisor

Europa conduce detașat în topul celor mai bune restaurante din lume, publicat recent de TripAdvisor — 5 dintre locurile din ”Top 10” sunt europene (Asia are 2 poziții, America de Sud, Africa și Noua Zeelandă – câte 1 restaurant)

Țările europene și-au adjudecat, dealtfel, partea leului; cu 13 restaurante premiate, au ”acaparat” mai bine de  jumătate din pozițiile din clasament — Franța, Spania, Marea Britanie și Italia  sunt reprezentate fiecare prin câte 3 restaurate, iar Olanda prin unul.

Mai sunt prezente , în top 25: America de Sud – cu 2 restaurante (Cancun / Mexic, Lima / Peru și Buenos Aires / Argentina),  China — cu 2 restaurante,  Statele Unite, cu 2 restaurante (ambele din New York) etc.

Restaurante excelente, de „top 10”, mai au Africa de Sud (locul 6!), Noua Zeelandă, Thailanda.

Clasamentul complet – ”Top 25 Finest World’s Restaurants”

1. Au Crocodile, Strasbourg, France
2. Martin Berasategui, Lasarte, Spain
3. El Celler de Can Roca, Girona, Spain
4. Restaurant Sat Bains, Nottingham, UK
5. Restaurant Benazuza, Cancun, Mexico
6. La Colombe, Constantia, South Africa
7. TRB Hutong, Beijing, China
8. Ristorante Villa Crespi, Orta San Giulio, Italy
9. The Grove, Auckland, New Zealand
10. David’s Kitchen, Chiang Mai, Thailand
11. Adam’s, Birmingham, UK
12. Maido, Lima, Peru
13. Indian Accent, New Delhi, India
14. Restaurant Christopher Coutanceau, La Rochelle, France
15. Belmond Le Manoir aux Quat’Saisons, Great Milton, UK
16. Gabriel Kreuther, New York City, US
17. Ristorante Lido ’84, Gardone Riviera, Italy
18. Epicure, Paris, France
19. Azurmendi, Larrabetzu, Spain
20. Ciel Bleu Restaurant, Amsterdam, The Netherlands
21. I Latina, Buenos Aires, Argentina
22. Da Vittorio, Brusaporto, Italy
23. Tin Lung Heen, Hong Kong, China
24. Europea, Montreal, Quebec
25. Daniel, New York City, US

Atenționări călătorie: Amsterdam & Croația

Confruntată cu afluxul din ce în ce mai copleșitor de uriști (18 milioane pe an, într-un oraș de 800 mii locuitori), municipalitatea din Amsterdam  a anunțat un set de măsuri de urgență.

  • închiderea străzilor care devin prea aglomerate
  • în Cartierul Roşu, municipalitatea va impune o “pauză de curăţenie” în serile foarte aglomerate şi va închide pe termen scurt accesul pe străzi în scopul salubrizării acestora.
  • autorităţile vor primi un cititor pentru cartelele cu microcipuri cu ajutorul căruia vor putea colecta amenzi, pedepsind astfel mai aspru comportamentele inadecvate. Consumul băuturilor alcoolice în spaţiul public va fi amendat cu 95 de euro, în timp ce urinarea în public, tulburarea liniştii publice şi aruncarea gunoiului pe stradă vor fi amendate cu 140 de euro fiecare.

Primarul Femke Halsema a instituit măsurile după ce un raport alarmant al Avocatului Poporului a detaliat creşterea turismului de masă. Documentul avertiza asupra pericolului ca oraşul să devină “o junglă”, în special pe timpul nopţii, când poliţia şi autorităţile locale se simt neputincioase.

Sindicatul piloților Companiei Croația Airlines /HSPP/ și Sindicatul personalului de deservire și auxiliar al Croația Airlines /OCRA/ au decis să intre în grevă pe o durată nelimitată, începând cu 8 august 2018, ora locală 06:00 (ora 07:00, ora României).

Dacă în perioada următoare urmează să zburați cu Croația Airlines – informați-vă de urgență asupra zborului dvs.

MAE e mis un comunicat, unde puteți afla informații de contact utile dacă vă veți nimeni, cumva, ”blocați” în Croația – http://mae.ro/node/46627

GRECIA: incendii majore PLUS, între 24-26 iulie, înrăutățire accentuată a vremii. Ambele afectând zone turistice MAJORE

MAE a emis azi o atenționare de călătorie pentru turiștii români care sunt sau se vor deplasa în Grecia, în perioada următoare. Sunt afectate regiuni de interes turistc MAJOR, precum Epir, unele insule foarte frecventate de români, Tracia și Macedonia, Halkidiki!

Redau mai jos comunicatul integral (sublinierile îmi aparțin)

Ministerul Afacerilor Externe informează cetățenii români care se află, tranzitează sau doresc să călătorească în Republica Elenă că, în ultimele zile, capitala Atena se confruntă cu incendii de vegetație, declanşate şi în contextul unui val de căldură, care s-a abătut asupra ţării, cu temperaturi de până la 40 de grade Celsius, iar Serviciul de Meteorologie grec a anunțat o înrăutățire a vremii pentru perioada 24-26 iulie 2018. Sunt prognozate ploi și furtuni puternice la nivel local, însoțite de căderi de grindină, vânt puternic și scăderea semnificativă a temperaturii.

Vor fi afectate următoarele regiuni: Epirul, insulele din nordul Golfului Ionic, vestul Greciei continentale, Tessalia, insulele Sporade și insulele din nordul și estul M. Egee, estul Macedoniei, Tracia, Evia, Macedonia Centrală (în principal Halkidiki).

Detalii suplimentare despre evoluția vremii se pot obține accesând portalul www.meteoalarm.eu.

Cetățenii români pot solicita asistență consulară la numerele de telefon ale Ambasadei României la Atena: +302106728879 și +302106728875, apelurile fiind redirecționate către Centrul de Contact și Suport al Cetățenilor Români din Străinătate (CCSCR) și preluate de către operatorii Call Center în regim de permanență.

De asemenea, cetățenii români care se confruntă cu o situație cu caracter de urgență, au la dispoziție și telefonul de permanență al Ambasadei României în Republica Elenă: +306978996222.

Ministerul Afacerilor Externe recomandă consultarea paginilor de Internet http://atena.mae.ro și www.mae.ro și reamintește faptul că cetățenii români care călătoresc în străinătate au la dispoziție aplicația „Călătorește în siguranță” (http://www.mae.ro/app_cs), care oferă informații și sfaturi de călătorie.

Modificări IMPORTANTE ale legislației rutiere în Grecia

Ministerul Afacerilor Externe informează cetățenii români care se află sau doresc să călătorească în Republica Elenă cu privire la modificările aduse de Noul Cod Rutier elen, privind sancțiunile și aplicarea acestora în cazul nerespectării prevederilor legale.

MODIFICĂRI ADUSE CODULUI RUTIER AL REPUBLICII ELENE

1. Neutilizarea centurii de siguranță sau a căștii de protecție pentru motociclişti se sancţionează cu ridicarea pe loc a permisului de conducere, precum şi a plăcuțelor şi a certificatului de înmatriculare ale vehiculului pentru o perioadă de 60 de zile.

2. Utilizarea telefonului mobil de către conducătorul auto în mers, fără dispozitiv Bluetooth sau fără ca telefonul să fie plasat în loc special pentru activarea difuzorului se sancţionează cu ridicarea pe loc a permisului de conducere, precum şi a plăcuțelor şi a certificatului de înmatriculare ale vehiculului pentru o perioadă de 60 de zile.

3. Conducerea autovehiculului de către o persoană având ο concentrație de alcool de:

– 0,50-0,80 g/l ȋn sânge sau de 0,25-0,40 mg/l ȋn aerul expirat se sancţionează cu amendă de 200 euro și imobilizarea autovehiculului;
– 0,80-1,10 g/l ȋn sânge sau de 0,40- 0,60 mg/l ȋn aerul expirat se sancţionează cu amendă de 700 euro, ridicarea permisului de conducere timp de 90 de zile și imobilizarea autovehiculului;
– peste 1,10 g/l ȋn sânge sau de peste 0,60 mg/l ȋn aerul expirat se sancţionează cu ridicarea permisului de conducere pentru o perioadă de 180 de zile, cu închisoare de minimum două luni, amendă de 1.200 euro, ridicarea plăcuțelor de ȋnmatriculare pentru o perioadă de la 10 zile până la 6 luni (ȋn baza deciziei instanței competente) și imobilizarea autovehiculului.

Conducătorii auto care recidivează în termen de 2 ani și care sunt depistaţi având o concentrație de alcool în sânge de peste 1,10 g/l sunt sancționați cu ridicarea permisului de conducere pentru o perioadă de 5 ani, cu închisoare de cel puțin 6 luni, amendă de 2.000 euro, ridicarea plăcuțelor de ȋnmatriculare de la 10 zile până la 6 luni (ȋn baza deciziei instanței competente) și imobilizarea autovehiculului.

4. Depășirea limitei de viteză cu peste 30 km/oră se sancţionează cu amendă de 350 euro şi ridicarea pe loc a permisului de conducere timp de 60 de zile.

5. Nerespectarea culorii roşii a semaforului se sancţionează cu amendă de 700 euro și ridicarea permisului de conducere timp de 60 de zile.

6. Νerespectarea semnificației indicatorului „STOP la intersecţie” se sancționează cu o amendă de 700 euro, ridicarea pe loc a permisului de conducere, precum şi a plăcuțelor şi a certificatului de înmatriculare ale vehiculului timp 20 de zile.

7. Efectuarea de manevre periculoase se sancţionează cu amendă de 700 euro și ridicarea permisului de conducere timp de 30 de zile, precum şi a plăcuțelor şi a certificatului de înmatriculare ale vehiculului timp de 10 zile.

8. Staționarea – parcarea ilegală se sancţionează cu amendă de 40-150 euro, după caz, și ridicarea permisului de conducere, precum şi a plăcuțelor şi a certificatului de înmatriculare ale vehiculului timp de 10 zile.

9. Blocarea rampelor de trecere destinate persoanelor cu handicap sau parcarea în locuri destinate persoanelor cu handicap se sancționează cu ridicarea pe loc a permisului de conducere, precum şi a plăcuțelor şi a certificatului de înmatriculare ale vehiculului timp de 60 de zile.

10. Utilizarea pentru deplasare a benzii de urgență, indiferent de durată, se sancționează cu ridicarea pe loc a permisului de conducere, precum şi a plăcuțelor şi a certificatului de înmatriculare ale vehiculului timp de 60 de zile.

11. Circulaţia constantă a camioanelor grele și a autobuzelor pe banda din stânga sau utilizarea acestei benzi pentru depăşiri care surprind șoferii care circulă de drept pe această bandă se sancționează cu ridicarea pe loc a permisului de conducere timp de 60 de zile.

12. Aruncarea pe geam, ȋn timpul mersului, de obiecte sau substanțe care poluează sau pot provoca un incendiu sau accident, inclusiv țigările, se sancționează cu ridicarea pe loc a permisului de conducere, precum şi a plăcuțelor şi a certificatului de înmatriculare ale vehiculului timp de 60 de zile.

13. Plata a jumătate din cuantumul amenzii în termen de 10 zile a fost abrogată. Amenda se plătește în termen de 15 zile la Poșta Elenă sau la sediul primăriei pe raza căreia se află secția de poliție rutieră care aplică amenda.

sursa:  Consulatul României la Salonic – https://www.facebook.com/ConsulatulGeneralAlRomanieiLaSalonic/posts/1742468965868356

Insolvență agenția Terra Turism București

Recomandăm turistilor care au sejururi cumpărate de la Terra Turism să verifice urgent situația – contactând hotelurile respective.

Se pare că agenția și-a anunțat prin email clienții afectați (în totalitate sau parțial). Redau mai jos emailul (a fost publicat pe pagina lor de FB de către un turist):

„Cu părere de rău va anunțam ca Terra Tourism este începând de astăzi,22.06.2018, in imposibilitatea de a mai onora angajamentele asumate. În consecință, vom declanșa procedura de insolventa.

Pentru recuperarea sumelor datorate de către Terra Tourism va rugam sa va adresați asiguratorului societății ( polita de insolvabilitate seria BN, Nr 000000764 încheiata la City Insurance SA ) și sa faceți demersurile necesare pentru recuperarea sumelor.

Regretam întreaga situație precum și neplacerile cauzate.

Echipa Terra Tourism”

Pagina de Facebook a agenției a fost dezactivată.
Am încercat – pe parcursul întregii dimineți – să luăm legătura cu agenția; până la această oră nu au răspuns la telefoane.

Albena: Noi reguli de trafic si parcare

Inspirată de ideea de a oferi tuturor oaspeților săi aer proaspăt, Albena susține în continuare dezvoltarea și protecția valorilor naturale. O mare parte a acestei acțiuni constă în sistemul de limitare a emisiilor de CO2, cauzate de vehicule.

Albena va introduce noi reguli de trafic și parcare, pentru a asigura atât curațenie și zone sigure pentru pietoni, cât și alternative pentru transportul intern.

Harta (disponibilă via link) ilustrează zonele de parcare și condițiile valabile pentru sezonul 2018.

Zona albastră oferă turiștilor mai mult de 1200 de locuri de parcare, în timp ce stațiile pentru autocare vor crește capacitatea până la 800 de locuri de parcare, cu shuttle autobuz electric gratuit pe doua rute.

Binecunoscutele atracții turistice – trenulețele electrice – vor fi puse la dispoziția oaspeților resortului la un preț special de 3 Leva /~1,5 euro.

O a doua scară rulantă catre zona de shopping și plajă va fi funcțională începând cu luna mai pentru confortul turiștilor cazați în zona parcului. Aceste facilități vor fi de folos oaspeților care au parcat în zona Lazur.

Costuri parcare:
– Parcare pentru autocare: 2,5 euro/ autocar/ zi, în limita locurilor disponibile
– Zona Lazur: gratuit, în limita locurilor disponibile
– Zona Albastră: 5 euro/ mașina/ zi, în limita locurilor disponibile
– Zona Verde: 10 euro/ mașina/ zi, în limita locurilor disponibile

Aceste noi reglementari vor intra în vigoare la data de 05.05.2018 iar zona verde va fi activă în perioada 25.05 – 30.09.2018.

SURSA: newsletter primit de la partenerul nostru / BULGARIA.

Mii de oferte la TÂRGUL de TURISM al ROMÂNIEI!

Ediţia de primavară a Târgului de Turism al României (www.targuldeturism.ro) are  loc între 22 și 25 februarie , în noile pavilionale ale Centrului Expoziţional Romexpo, B1 și B2.

 

Destinaţii fascinante din România şi străinătate se dezvăluie călătorilor, prin intermediul ofertelor prezentate în cadrul celei de-a 39-a ediţii a celui mai mare eveniment de turism din ţară.

Manifestarea promovează cele mai avantajoase vacanțe cu ocazia sărbătorilor de Paști, city-break-uri sau early booking pentru sejururi și excursii în sezonul primăvară-toamna 2018.

Mii de pachete care vizează: turismul cultural, rural sau de business, cel de tratament, destinaţiile exotice, croazierele şi turismul de aventură se dezvăluie vizitatorilor pe parcursul celor patru zile de târg.

 

În acelaşi timp, evenimentul devine pentru specialiștii care activează în turism locul ideal pentru stabilirea şi desfăşurarea întâlnirilor de afaceri, în scopul reînnoirii si fidelizării relaţiilor existente cu parteneri noi sau tradiţionali.

 

Peste 290 de agenții și tur-operatori vor expune pe o suprafață de peste 15.000 de metri pătrați și vor întâmpina vizitatorii cu:

  • pachete turistice avantajoase ce includ transport chartere avion sau autocar, pentru sezonul de vară 2018, potrivite oricărui buget sau tip de calatorie, fie individuală, fie de grup, excursie sau sejur;
  • discount-uri considerabile aplicate pachetelor de călătorie către destinații exotice (insule, arhipelaguri) sau către țări ofertante din punct de vedere turistic, dar mai putin frecventate de români;
  • croaziere la bordul unor vase impresionante;
  • oferte şi evenimente ce fac parte din aria agroturismului românesc, de promovare a așezărilor de mici dimensiuni (sate și comune) ale României, cu potențial turistic;
  • pachete cu reduceri și o serie de facilități pentru vacanțe sau weekeend-uri în zonele montane sau de pe litoralul Mării Negre,
  • asigurări de călătorie şi alte servicii complementare: transport, bilete de călătorie etc.
  • accesorii și gadget-uri utile, unice, moderne şi adaptabile, în funcţie de tipul şi scopul călătoriilor;
  • sisteme informatice dedicate agențiilor de turism.

 

Gradul de internaţionalizare a Târgului de Turism al României – ediţia de primăvară 2018  este de 30 %. Astfel, vizitatorii au parte de un tur printre ofertele provenite din 14 ţări care își promovează la târg zonele şi obiectivele turistice atractive: Albania, Bulgaria, Croația, Cehia,    Grecia, Ungaria, Israel, Italia, Moldova, Palestina, România, Spania, Turcia, Ucraina.

 

Târgul de Turism al României este organizat de Romexpo, bianual, primăvara şi toamna, împreună cu Camerele de Comerţ şi Industrie din România, în parteneriat strategic cu Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism din România (ANAT ) şi în parteneriat cu:

Organizaţia Patronală a Turismului Balnear din România  (OPTBR), Federaţia Patronatelor din Turismul Românesc (FPTR), Asociaţia Naţională de Turism Rural, Ecologic şi Cultural  (ANTREC).

Frumusețea rurală a României, dezvăluită la Târgul de Turism

Evenimentul beneficiază de prezența centrelor cultural – turistice și asociațiilor care prezintă vizitatorilor diverse zone rurale din România. Astfel, cei care vin la Târgul de Turism au parte de informații complete despre obiective de interes turistic din locurile bogate în tradiții și meșteșuguri. Aceste informații sunt ilustrate prin filme, fotografii și sunt „asezonate” cu produse culinare specifice zonelor promovate, pe care vizitatorii le pot degusta la standurile centrelor și asociațiilor de informare și promovare turistică.

 

Printre instituțiile care promovează la târg turismul local (rural și urban) se numără și Centrul Naţional de Informare şi Promovare Turistică Botoşani, care prezintă informații despre oferte de cazare și pachete turistice pentru  evenimentele de sezon și multe alte atracții de interes pentru cei care călătoresc în acest județ. Vizitatorii Târgului de Turism al României vor avea, astfel, acces la oferte ce cuprind o serie de tururi în Botoșani: istorice, religioase, multiculturale, dar și turul  „Mihai Eminescu”.

 

 

Obiectivele turistice și frumusețea Dobrogei de Nord sunt promovate între 22 și 25 februarie de Consiliul Județean Tulcea și de Asociația de Management al Destinației Turistice Delta Dunării. Zone spectaculoase ca Rezervația Măcinului și Delta Dunării sunt prezentate vizitatorilor împreună cu informații utile pentru programarea unor vacanțe de neuitat.

Turismul rural este susținut și prin prezența la eveniment a centrelor locale de informare și promovare turistică din comunele: Afumați (Ilfov), Turia (Covasna), Miroslava (Iasi), Molivisu (Argeș).

 

Patrimoniul turistic românesc

Este prezentat la adevarata sa valoare la Târgul de Turism al României și prin pachetele personalizate pentru vacanțe în staţiunile şi zonele balneare sau agroturistice.

 

Astfel, prin intermediul agențiilor, tour-operatorilor și centrelor naționale și locale de informare și promovare turistică ale căror standuri se află în pavilionul B1 – Romexpo, pe parcursul târgului, publicul are oportunitatea de a afla despre judeţe, orașe și comune care se remarcă prin turismul cultural, balnear, verde și ecumenic.

 

Printre județele al căror potențial turistic este prezentat la eveniment sub toate formele lui (ecumenic, balnear, ecologic, cultural, gastronomic) se numără: Alba, Bihor, Bistrița, Botoșani, Brașov, Buzău, Cluj, Dâmbovița, Harghita, Hunedoara, Ialomița, Maramureș, Mures, Neamț, Sibiu, Suceava, Timiș, Tulcea, Vaslui.

 

Publicului Târgului de Turism al României i se înfățisează și importanța turistică a unor orașe ca: Amara, Alba Iulia, Baia-Mare, Băile Felix, Băile Herculane, Băile Govora, Băile Olanești, Băile Tușnad, Bistrița-Năsăud, Borsec, Brașov, Buzău, Buziaș, Caracal, Cluj-Napoca, Deva, Făgăraș, Geoagiu Băi, Gura Humorului, Herculane, Mamaia, Mangalia, Miercurea-Ciuc, Târgu-Mureș, Năvodari, Ocna Sibiului, Piatra-Neamț, Pucioasa, Sibiu, Slănic Moldova, Slănic Prahova, Sovata, Suceava, Târgu Neamț, Târgu Ocna, Techirghiol, Timișoara, Tulcea, Voineasa.

 

De la eveniment nu lipsesc nici ofertele din segmentul „turism de iarnă”.

Prin astfel de oferte se promovează și orașul Sinaia în parteneriat cu agenții economici cu activitate în domeniul turistic.

Sinaia a obținut premiul pentru “Cea mai bună stațiune de schi din România 2017” acordat în cadrul galei WORLD SKI AWARDS. Stațiunea deține cel mai înalt domeniu schiabil din țară (2103 m altitudine), cu 16 pârtii ce însumează 24 de kilometri, deservit de o modernă telegondolă și de teleschi. Astfel, vizitatorii vor fi informați la târg despre diversitatea  ofertelor turistice din Sinaia pentru toate 365 de zile ale lui 2018 și pentru cele peste 50 de evenimente artistice, culturale și sportive, care au loc pe parcursul întregului an în diverse spații: Muzeul Național Peleș, Muzeul Orașului – Castelul Știrbei, Casino Sinaia, Centrul Cultural Carmen Sylva, Mânăstirea Sinaia, Casa Memorială George Enescu. Din ofertele stațiunii nu lipsesc: Bike-Resort (10 kilometri de trasee downhill și all mountain) și traseele montane spre Munții Bucegi etc.

În timpul participarii la Târgul de Turism al României se va lansa campania “ Sinaia – O săptămâna la schi”. Promoția, unică în Romania, se adresează pasionaților de schi și va conține o săptămână de cazare în 6 hoteluri de 3 și 4 stele și schipass cu 50% reducere în perioada 18-25 martie 2018.

 

Participări oficiale din șapte țări

Destinațiile din Europa sunt în prim-planul evenimentului, doritorii putând alege dintre sute de oferte speciale către: Grecia, Turcia, Bulgaria, Austria, Italia, Spania, Franţa, Marea Britanie, Olanda, Croația, Slovenia, Muntenegru, Ungaria.

 

Un punct de atracției al Târgului de Turism al României îl reprezintă și la această ediție ofertele early-booking, pentru călătoriile cu destinații exotice, aflate la mii de kilometri distanță de România: Seychelles, Trinidad & Tobago, Mauritius, Maldive, Caraibe, Canare, Madagascar, Reunion, Singapore, Indonezia, etc.

 

Cei care dispun de bugete peste medie, pot alege pachete de călătorie în țări precum: Africa de Sud, Vietnam, Argentina, Chile, Cuba, India, Iordania, Palestina etc.

 

Șapte țări, cunoscute la nivel mondial ca avândt ținuturi cu potențial turistic ridicat, și-au anunțat prezențele la târg sub formă de participări oficiale: Bulgaria, Egipt, Grecia, Israel, Moldova, Palestina și Turcia.

 

Turismul de aventură, noi destinații

La Târgul de Turism la României sunt prezente și agenții care promoveaza turismul de aventură. În acest sens, ofertele Extreme Travel se adresează grupurilor de călători care vor să aibă acces la destinații necunoscute sau inaccesibile turiștilor de masă. Printre aventurile oferite curajoșilor de către agenție se numără cele în Munții Virunga (lanț de vulcani din Africa de Est), în Caraibe (circuit în Trinidad & Tobago și St. Lucia), Columbia, Madagascar și Macedonia. Vizitatorii Târgului de Turism al României, beneficiază și de reducere de

15%, aplicată unora dintre programele interne și externe ale Extreme Travel, cu excepția celor ce au deja tarif promoțional.

 

 

Pachete speciale și reduceri semnificative la vacanțele de sărbători și la cele de vară

Pe perioada Târgului de Turism al României, agențiile ofertează excursii, sejururi, city break-uri și pachete de turism de afaceri la costuri mult mai avantajoase față de alte perioade ale anului, atât în privinţa transporturilor, cât şi a cazărilor. Agențiile vin cu nenumărate oferte cu transport charter avion sau charter autocar, bonusuri și programe de fidelizare a călătorilor.

Compania de Călătorii Eximtur prezintă vizitatorilor târgului:

  • programe proprii: croaziere și pachete în destinații exotice, cu zbor si ghid în limba română incluse
  • pachete charter pentru vacante pe litoralul Ciprului
  • circuite, croaziere în toată lumea
  • vacanțe în destinații exotice și citybreak-uri
  • pachete pentru vacanțe la schi și pachete pentru perioade speciale: 8 Martie, Paște, 1 Mai, Rusalii și 1 iunie
  • pachete charter litoral strainatate și pachete litoral străinătate cu transport individual
  • pachete pentru vacanțe în destinații balneo și montane din România
  • pachete Litoralul pentru toti și pachete pentu vacanțe în Delta Dunării
  • pachete pentru concerte și festivaluri din România
  • vacanțe de grup, individuale, personalizate.

Ofertele Companiei de Călătorii Eximtur pentru sezonul de vară, aferente destinațiilor din străinătate, litoral și pachete charter vara 2018 (Grecia, Bulgaria, Turcia, Spania, Cipru) se bucură de reduceri de până la 30%, în funcție funcție de destinație și perioadă.

Multe dintre agențiile prezente la târg vin cu pachete ce includ beneficii de tipul: plata cu vouchere de vacanță,  plata în rate cu carduri de credit, plata în 10 rate pentru oferta „Litoral Marea Neagră”.

 

Tour-operatorul FILADELFIA TURISM prezintă la târg o gama diversificată de produse turistice, precum:

  • pachete turistice, sezon vara 2018, chartere avion și autocar, spre: Grecia, Turcia, Spania, Italia, Portugalia, Malta, Cipru, Croația;
  • pachete pentru destinații exotice: Thailanda, Republica Dominicană, Mexic, Cuba, Bali, Maldive, Zanzibar, Bahamas etc.;
  • croaziere – MSC, circuite, city break-uri,
  • oferte proprii pentru Thailanda și Bahamas

Agenția oferă super-reduceri diverse, între 5 și 50%, pe perioada desfășurării târgului, inclusiv la ofertele proprii către destinațiile:Mexic, Republica Dominicană, Cuba.

ROMADRIA CONFORTvine cu oferte pentru Paște. Ofertele acetui tour-operator cuprind:

  • excursii de Paște în Grecia, de la 59 euro/3 nopți individual și 119 euro cu autocar inclus;
  • tarife reduse, până la 31 martie, la sejururi pe litoralul Mării Egee (Riviera Olimpului,Halkidiki, Thassos, Creta etc);
  • oferte speciale la sejururi pe litoralul Mării Ionice (Corfu, Zakynthos etc.).

Pachetele turistice cu care ROMADRIA CONFORT își așteaptă publicul la târg au reduceri de preț între 10 și 50%.

 

 

Companiile de transport își etalează ofertele speciale

  • CFR Călători are pe parcursul zilelor de târg:
  • 45% reducere la biletele de tren în trafic intern, emise la standul CFR Călători, pentru trenurile cu regim de rezevare
  • vouchere care oferă 45% reducere la cumpărarea biletelor de tren valabile pana la data de 15.04.2018
  • oferta de Dragobete: pentru calatoria în doi, cu 50% reducere, pentru data de 24 februarie 2018
  • oferte de calatorie în trafic intern (Cardul TrenPlus care ofera 25% reducere la biletele de tren, biletul dus-intors cu 10 % reducere, reduceri la cumpărarea cu anticipație – reduceri de 10 – 25 %, reduceri pentru grupuri si minigrup de 2-5 persoane, reducere 5% la cumpararea biletelor online, reduceri de weekend etc.)
  • oferte de călătorie în trafic internațional (oferta Interrail pentru 30 de țări europene, oferte pentru: Ungaria, Austria, Germania, Polonia, Slovacia, Cehia, Moldova etc.)

 

La stand, în perioada târgului, se vor vinde bilete de tren la trenurile cu regim de rezervare, cu o reducere de 45%.

De asemenea, la stand, se vor distribui vouchere care oferă o reducere de 45 % la biletele de tren cumpărate de la casele de bilete.

 

  • Compania Blue Air va fi prezentă la eveniment cu o oferta completă de curse regulate și curse charter. În total, peste 100 de rute vor fi prezentate vizitatorilor evenimentului, oferite în România și în străinătate, potrivite oricărui buget sau tip de calatorie (recreaţională, de afaceri, individuală, de grup, excursie sau sejur). În februarie, Blue Air a anunțat o nouă rută, de la București spre Palma de Mallorca, primul zbor fiind programat pe 16 iunie. Iar la standul Blue Air, vizitatorii vor pot afla mai multe informații despre aceasta. De asemenea, pot afla și despre noua platformă digitală, de pe care pot reverva bilete, realiza check-in-ul și opta pentru servicii suplimentare – blueairweb.com. De asemenea, compania va prezenta cele 33 de rute inaugurate în 2017, alături de cele pe care le inaugurează în 2018. Blue Air va participa în acest an la Târgul de Turism al României cu prezentare noilor servicii (respectiv cele trei tipuri de pachete de bilete: Light, Clasic și Premium) și a ofertelor atractive pregătite de cea mai mare companie aeriană românească, atât pentru agențiile de turism, cât și pentru clienții direcți. Special pentru vizitatorii Târgului de Turism al României, compania aeriană va organiza o tombola cu premii atractive, pentru cei care vizitează standul.

 

  • TAROM vine pe parcursul zilelor de târg cu oferte diverse și prezintă avantajele produsului Flight-Pass, abonamentul cu zboruri avantajoase pentru orice destinație, adresat atât persoanelor fizice, cât și juridice, pe destinații interne, dar și externe.

 

Soluții de marketing turistic, accesorii de călătorie și servicii conexe în sprijinul turiştilor 

De la Târgul de Turism nu lipsesc soluțiile informațice dedicate domeniului. Compania TravelOS prezinta un sistem informatic dedicat agențiilor de turism ce include urmatoarele module: Website, Contabilitate, CRM, Maketing&Automatizari, toate, pentru un management eficient al unei agenții de turism.

Vizitatorii pot achiziționa, de asemenea, la prețuri speciale: genți de voiaj, accesorii pentru bagaje, cadouri pentru pasionaţii de travel și produse electronice de voiaj, dar și: servicii de închiriere de transport rutier, asigurări de călătorie, etc.

 

Turism pentru generația Y

În perioada 22-25 februarie, pe parcursul celui mai important eveniment de turism al toamnei, are loc o serie de activități conexe (conferințe, seminarii, ateliere) care aduc în prim-plan teme cu privire la dezvoltarea turismului de calitate, cel verde, sustenabilitatea în turism sau ce înseamnă turismul social.

 

Academia de Studii Economice va organiza în cadrul Târgului de Turism, joi, 22 februarie, de la ora 12.00, în Sala Madgearu (Pavilion B3 – Romexpo), o conferință pe tematica Marii Uniri.

 

Noutatea pe care o prezintă acestă ediție a Târgului de Turism al României este conferința Millennials. Promovarea turismului românesc către generația Y.

Evenimentul are loc pe  23 februarie, cu începere de la ora 10:30, în Sala Madgearu (pavilionul B3 – Romexpo) și reunește cei mai cunoscuți blogeri, fotografi, jurnaliști și consilieri în marketing turistic, care susțin dezbateri pe teme ce vizează: dinamica și promovarea turismului românesc în rândul tinerilor și, nu în ultimul rând, implicarea autorităților în dezvoltarea programelor de promovare a destinațiilor interne în rândul celor din generația Millenials.

Programul complet al activităților conexe din cadrul Târgului de Turism al României se regăsește pe http://www.targuldeturism.ro/manifestari-conexe

 

Program de vizitare Târgul de Turism al României:

22 – 24 februarie (joi-sâmbătă), între orele 10.00 și 18.00

25 februarie (duminică), între orele 10.00 și 16.00

 

Acces:

Bilet intrare adulti/studenti: 10 lei/zi

Intrare gratuită: copiii sub 7 ani, persoanele cu dizabilități și persoanele instituționalizate

 

Loc de desfăşurare:

  • pavilioanele B1 și B2
  • platformele exterioare 10 și 11

 

 

Lista de evenimente la Târgul de Turism al României, ediția de primăvară 2018

 

– Joi 22 februarie 2018 ora 11.00 – Deschiderea oficiala a Târgului de Turism al României.

– Joi 22 feb ora 11.00 Republica Moldova
Avem plăcerea de a vă invita la conferința de presă organizată de reprezentanții Republicii Moldova în cadrul Târgului de Turism al României, joi, 22 februarie, de la ora 11:00, la Centrul de Presă – Pavilion B, Romexpo, la care va participa și Ambasadorul Republicii Moldova în România, Excelența Sa, Mihai Gribincea.

– Joi 22 februarie 2018 ora 13.00 – prezentare oferta Paralela 45, sala de conferinte “Titulescu” pavilionul B3, etaj 1, incepand cu ora 13.00

– Joi 22 februarie 2018 ora 13.00 – in standul 34-37 Pavilion B1 – Asociația de Management al Destinației Turistice Delta Dunării.
Un drum lung începe cu acest prim pas, așa că vă așteptăm, în standul 34 -37 din Pavilionul B1, în ziua de 22.02.2018, ora 13:00, să descoperiți și redescoperiți valențele potențialului Deltei Dunării si Dobrogei de Nord, alături de partenerii noștri – Consiliul Județean Tulcea, administrații publice locale și agenți economici, activi pe piața turismului și a activităților asociate acestui domeniu.

– Joi 22 feb ora 13.30 – 15.30 la Centrul de Presa ROMEXPO, prezentare PRESTIGE TOURS.Partenerii ce vor participa in cadrul workshopului (13:30 – 15:30) vor primi si bratari de acces pentru petrecerea mult asteptata din LOFT!

– Joi 22 feb 15.30 Vă invităm, cu mare drag, la workshop-ul Filadelfia Go & Ruefa Escape Travel din București, 22 Februarie 2018 (prima zi a Târgului de Turism al României – Sala Sadoveanu), de la ora 15:30, pentru a descoperi noutățile pe care le-am inclus în oferta 2018, informații super relevante despre destinațiile din portofoliu, dar și multe altele surprize. Rezervă-ți acum un loc la workshop-ul nostru! ➡️http://bit.ly/2Btc6fy

– Joi 22 februarie 2018 ora 15.45 Pavilionul B3, Sala Titulescu
Greek Tourism Academy.Organizatia Nationala de Turism a Greciei in colaborare cu ANAT organizeaza in data de 22 si 23 Februarie, in cadrul Targului de Turism al Romaniei – Romexpo, seminarul “Greek Tourism Academy” care se adreseaza tuturor agentilor de turism ce doresc sa isi aprofundeze cunostintele pentru destinatiile din Grecia.

Deschiderea oficiala a acestui eveniment va fi facuta in prezenta Domnului Alin Burcea, Presedinte ANAT, Domnul Haralambos Karimalis – Președintele Organizației Naționale de Turism a Greciei si Domnul Stafylakis Georgios, Directorul Organizației Naționale de Turism a Greciei, Biroul România.

In cadrul acestui eveniment se vor decerna si premiile Organizatiei Nationale de Turism a Greciei dupa cum urmeaza :

Premiul pentru promovarea valorilor culturale elene în România şi consolidarea prieteniei eleno-romane se acorda Domnului Dragos Gabriel Zisopol, Preşedintele Uniunii Elene din România.
Premiul pentru contribuţia remarcabila in dezvoltarea sectorului turistic se acorda Domnului Alin Burcea, Presedinte ANAT
Premiul pentru contribuţia remarcabila în jurnalismul turistic romanesc se acorda Domnului Marian Constantinescu, scriitor si jurnalist de calatorii
Premiul pentru promovarea turismului Elen in Romania se acorda Domnului Erotokritos (Akis) Spiratos.

Joi 22 februarie 2018 ora 15.45, Centrul de presă Romexpo – Conferință de presă  comună a Asociațiilor Patronale si Profesionale din Turismul Românesc! «Cine pune frână dezvoltării turismului românesc ? »

ANAT Asociația Națională a Agențiilor de Turism
ANTREC Asociația Națională de Turism Rural, Ecologic și Cultural
AER Asociația de Ecoturism din România
BTB Bucharest Tourism Board
CDR Coaliția Pentru Dezvoltarea României task force tourism
FAPT Federația Asociațiilor de Promovare Turistică
FIHR Federația Industriei Hoteliere din România
FPTR Federația Patronatelor din Turism
HORA Asociația Restaurantelor din România
SKAL Clubul Profesioniștilor din Turism

 

– Vineri 23 februarie 2018 10.00 – 17.00 Conferinta Targului de Turism, Sala Madgearu din Pavilionul B3 http://bit.ly/2BRo7MX

CONFERINTA TARGULUI DE TURISM
Millennials. Promovarea turismului romanesc catre generatia y
Implicarea autoritatilor si asociatiilor in dezvoltarea si promovarea turismului romanesc
Dinamica turismului romanesc in turismul mondial
Importanta turismului local in dezvoltarea turismului national
Speakeri confirmati:
Corina Martin – Presedinte FAPT
Dan Carpov – reprezentant Consiliul Judetean Maramures
Social media in turism (facebook, instagram, snapchat, twitter)
Claudiu Petria – Co-fondator & CEO Questo App
Marian Oancia – Vicepresedinte Asociatia Zig Zag
Raluca Muresan – blogger de travel si lifestyle (www.ralucalatoreste.ro)
Importanta blogging-ului si vlogging-ului in promovarea turismului romanesc
Carmina Nitescu – fondator TurismMarket.com si TravelwithaSmile.net
Monica Anghelovici – specialist in turism, blogger de travel (Povestidecalatorie.ro)
Madalin Mancila – Millenium Tour – concediu.com (platformã de turism online)
Fotografia in turism
Luiza Boldeanu – fotograf / coordonator & trainer

Acces: pe baza de invitatie de specialist la adresa: corina.radulescu@romexpo.ro

– Vineri 23 februarie ora 12.00 – prezentare Slovenia (Ambasada Sloveniei, ANAT, Ministerul Turismului). Evenimentul se va desfășura în data de 23 februarie 2018 la Romexpo, pavilion E 2, sala Sadoveanu, începând cu orele 12.00, și este dedicat promovării SLOVENIEI

 

Dertour renunță la România

România a devenit singura țară din regiune care nu mai este promovată în cataloagele marilor turoperatori din Germania, scrie Profit.ro. După TUI și Neckermann, și compania Dertour a renunțat acum să mai promoveze ofertele românești.

Eliminarea României din cataloage, unde Bulgaria și Ungaria, de exemplu, ocupă numeroase pagini, este argumentată prin infrastructura deficitară, numărul mic de hoteluri de calitate și tarifele foarte mari practicate de acestea.

De-a lungul timpului, turoperatorii germani s-au plâns că oficialii români nu colaborează cu ei la promovarea României în Germania și la crearea unei imagini a țării noastre acolo.

Mai mult, responsabili din ministerul Turismului au preferat să promoveze imaginea României în India, Singapore sau Malta, țări care nu au trimis niciodată mulți turiști aici.

Gigantul turismului mondial, TUI, a renunțat din 2012 să mai tipărească în cataloagele sale oferta turistică a României, iar în toamna anului 2015 și Neckermann, subsidiara germană a unuia dintre cele mai mari grupuri de turism din lume, Thomas Cook, a decis că România nu va mai figura, după o prezență de trei ani, în cataloagele sale.

Punctele slabe ale României au fost prezentate în ultimul număr al uneia dintre cele mai mari reviste de turism din Germania, Touristik Aktuell, publicație citită de peste 112.000 de specialiști din domeniu.

Revista a publicat un editorial dedicat Europei de Est, în care se vorbește despre Slovenia, Republica Moldova, Muntenegru, Polonia, Rusia, Croația și Bulgaria. Singura remarcă la adresa României aparține Katrinei Holzbrecher, manager de produs la DER Touristik Frankfurt, care acordă țării o bilă neagră pentru faptul că infrastructura este deficitară, iar ofertele hoteliere sunt puține și la prețuri foarte mari.

Până anul trecut, România era prezentată în cataloagele Dertour, marcă a DER Touristik, pe 15 pagini, cu o ofertă complexă cuprinzând mai multe circuite de grup, trasee individuale cu autoturismul, sejururi pe litoral și în Delta Dunării, city break-uri și vacanțe în stațiuni balneoclimaterice și montane.

Relațiile României cu turoperatorii germani, și așa nu foarte calde, s-au răcit și mai mult din luna mai a anului trecut, când fostul ministru al Turismului Mircea Dobre a decis să închidă birourile de promovare turistică ale României în străinătate, inclusiv pe cel de la Berlin. Fostul șef al acelui birou, care a și părăsit ministerul după închidere, este cel care a intermediat de-a lungul anului aproape toate întâlnirile turoperatorilor germani cu miniștrii și șefii români ai Turismului, începând cu Elena Udrea și până la Anca Nedea, predecesoarea lui Mircea Dobre, care nu a ținut legătura cu acești turoperatori germani.

În discuțiile cu agențiile românești specializate în incoming, turoperatorii germani acuză, pe lângă infrastructura deficitară și oferta hotelieră insuficientă și scumpă, și lipsa de implicare a ministerului de resport, cu care nu au mai discutat în ultimii doi ani. Turoperatorii germani s-au plâns că au fost lăsați singuri să creeze și să lucreze la imaginea României pe piața din Germania.

Germanii alocă anual pentru concediile în afara granițelor țării peste 70 de miliarde de euro, fiind poporul care călătorește cel mai mult din Europa. În acest moment în care turiștii germani caută destinații sigure pentru petrecerea concediului, în condițiile în care țări precum Tunisia, Egiptul, Marocul și, parțial, Turcia, nu le oferă securitatea de care au nevoie, România, în loc să intensifice promovarea pe această piață, se ascunde.

sursa: profit.ro

Atenție la chilipiruri! Plus alte info și sfaturi care v-ar putea scuti de (mari) dureri de cap, în alegerea vacanței 2018!

Înainte de toate – menționez că este genul de articol scris PREVENTIV. Slavă Domnului,  anul acesta nu am sesizat cazuri, indicii care să prevestească potențiale alte falimente, insolvențe, ȚEPE în domeniul turistic. Dar nu se știe niciodată, e bine să fiți oricum în temă / mereu prevăzători.

  1. ATENȚIE LA CHILIPIRURI! Dacă primiți o ofertă cu totul ieșită din comun, ca preț, nu vă bucurați DIRECT că ”l-ați prins pe Dzeu de picior” :)
    Verificați prima dată dacă o ofertă cât de cât asemănătoare (ca nivel preț) este de găsit la minim un alt vânzător!
    Dacă nu găsiți nimic măcar asemănător, în altă parte — 99% ceva e necurat acolo. Fie e o țeapă premeditată, fie cel care face această ofertă vinde intenționat în pierdere – având, de obicei, probleme financiare grave;  FOARTE MARE risc  de faliment / va intra în insolvență,  mai devreme sau mai târziu,  deși evident nu și-ar dori asta. În acest caz, poate aveți noroc și plecați înainte de ”viitură”;  poate nu…

2. Dacă hotelul / sejurul găsit l-ați găsit, din „prima strigare”, la un preț de 1.000 euro, atunci toate ofertele normale, oneste vor fi în jur de 1000 de euro, plus/minus 40-70 euro
Nu vă așteptați (știu că mulți o fac!) să găsiți variante cu 3-400 de euro mai ieftine! Fie veți pierdeți timp inutil, fie vă veți expune la țepe!

INFO: toate agențiile de turism ONESTE au aproximativ aceleași prețuri . Simplificând, e  prețul de vânzare impus de hotel + un comision. Prețul cu care un hotel vinde pe o aceeași piață – de exemplu piața est-europeană –  este același (pt  toate agențiile!)
Iar comisionul mediu, ăn marea majoritate, posibil majoritatea covârșitoare  a cazurilor,  este scris cu o singură cifră! (de exemplu undeva între 5 și 7%)

Dacă veți găsi undeva preț cu peste 10% mai ieftin față de media celorlalte oferte, atunci se aplică punctul 1 – cel referitor la chilipiruri/țepe.

3. Nu alegeți EXCLUSIV pe criteriul „prețul cel mai mic”.  Eu unul nu o fac nici măcar atunci când îmi cumpăr ciorapi! :) — Voi?

În unele, posibil destule cazuri — prețul respectiv (”cel mai mic”) este real, nu e o țeapă.  (Bine, nu mă refer aici la prețuri cu ”200-300 de euro mai mici” ci la cazul NORMAL, cu 10-20 – 40-70 euro mai mic).  Însă ofertantul respectiv – fie că e agenție, fie că e hotel etc – este clar disperat după ceva. 

Ok, acel „ceva” poate să fie nevoia de „a intra pe piață”, cu o politică de prețuri mai agresivă, limitată în timp – acesta ar fi „cazul fericit”. Cazurile nefericite sunt însă mult mai multe și indică, de obicei, probleme (grave) în administrarea acelei afaceri (agenții/hotel)

Vă întreb: ați văzut sau auzit de falimente sau țepe la agențiile sau hotelurile are vând la „preț mare” sau obișnuit, normal?
Falimente sau ”țepe” au dat cei care au vândut ”cu cel mai mic preț”!

 

4. Puneți întotdeauna ”răul înainte” și luați în calcul  și varianta ”Shit happens”.
Mai pe românește, probleme grave pot apărea, cu intenție, premeditare sau absolut fortuit (întâmplător).
Ce se întâmplă în aceste cazuri, dacă apar, cum vă veți descurca? Sunteți asigurați? Medical, în primul rând, dar nu numai!

  • achiziționați din timp (MUSAI chiar de la cumpărare sejur! e cel ami covanabil, de departe financiar) asigurări medicale, storno etc
  • verificați dacă furnizorul este asigurat în caz de insolvență / faliment!
    Obligatoriu în cazul agențiilor!
  • ați primit factură/contract? Dacă nu, FOARTE probabil NIMENI nu vă va  putea ajuta (despăgubi etc), în caz de ”accidente”!