ARTICOL ÎNCĂRCAT ÎN: 30.09.2016
--- M ---
GR. VÂRSTĂ: 40-50 ani
DIN: Arad
ÎNSCRIS: 15.12.09
STATUS: SENATOR
DATE SEJUR
OCT-2016
DURATA: 21 zile
familie cu copii
2 AD. + 1 COPII -- v: 11

GRAD SATISFACȚIE
CADRUL NATURAL:
100.00%
Încântat, fără reproș
DISTRACŢ. / RELAXARE:
100.00%
Încântat, fără reproș

NOTARE MEDIE REZULTATĂ
100.00%

AUTORUL ar RECOMANDA
această destinaţie unui prieten sau cunoscut
TIMP CITIRE: 9 MIN

Haideţi la Miami - #1. Imposibil! Oare?

TIPĂREȘTE

Am scris următoarea serie de articole pentru cei care au un vis sau cei care au visat şi au nevoie doar de un imbold să-şi urmeze visul sau pentru cei care se gândesc la... „Hai spune-ne odată, la ce? ” Păi la a-şi petrece un concediu pe tărâmul făgăduinţei, sau, pentru a continua cele trei puncte de suspensie de mai sus, pentru cei are au un dram de nebunie şi se gândesc că trăim doar o singură dată iar în final, deşi pare patetic şi sumbru, singurul lucru ce-l luăm cu noi este sufletul care este purtătorul tuturor amintirilor vieţii pe care o trăim, acuma! Cei care sunt sceptici şi fără de credinţă le spun politicos „adio şi n-am cuvinte”, iar la restul vă doresc lectură plăcută!

"Haideţi la Miami! " este o propoziţie care a reuşit să smulgă, de la prietenii mei, mai multe râsete decât un film bun de comedie. Văzând că pe mine nu mă amuză deloc situaţia se opreau şi ei din râs şi invariabil rosteau toţi aceeaşi frază: "Da mă, da tu ştii cât costă? Numai biletul de avion este o avere! Lasă că-i bine şi la turci la all-inclusiv sau la greci sau chiar şi la noi, în România, ce are? "

Aş fi neserios dacă aş afirma că prietenii mei nu au dreptate - parţial. Pentru că vedeţi domniile voastre, depinde din ce punct de vedere se pune problema şi care sunt factorii principali care motivează o astfel de peripeţie - pot să o numesc şi aventură, cu aceeaşi conotaţie, dar deocamdată, când sunt sigur că şi dumneata cititorule sau stimată cititoare ai zâmbit nostalgic când ai citit îndemnul cu care începe a doua frază, prefer să o numesc peripeţie pentru ca la sfârşitul argumentaţiei mele, poate, rumegând temeinic slovele pe care le vei citi, vei avea îndrăzneala să îl numeşti concediu şi chiar să spui: "De ce nu? "

Sunt foarte mulţi factorii care sunt de natură să motiveze o persoană să ia decizia de a-şi programa un concediu la Miami şi personal am studiat problema, folosindu-i ca şi subiecţi, m-am exprimat elegant evitând celălalt cuvânt utilizat pentru a descrie elementele vii pe care se desfăşoară un experiment, tot pe prietenii mei. Şi să vă spun ce-am aflat: Cel mai "tare" motiv "anti-peripeţie în America" a fost argumentul financiar - evident, care cântăreşte decisiv în favoarea abandonării imediate şi irevocabile a năstruşnicei idei. Al doilea motiv este obţinerea unei vize pentru USA, lucru care, analizat prin prisma poveştilor "Ştiu eu un prieten care a încercat de... bla, bla, bla şi nu are rost să încerci", are acelaşi efect ca şi primul anti-argument. Surprinzător, dar deşi se găsesc „n” argumente „anti”, dorinţa de a traversa „băltoaca” – Atlanticul – este la fel de puternică şi prezentă în mintea oricărui individ studiat. Vă propun să ne oprim la cele două „anti-argumente” exprimate mai sus.

Acuma să vedem care ar fi argumentele pentru o astfel de peripeţie, deci argumentele "pro". Ce ziceţi să mergeţi undeva unde probabil că nimeni din familia voastră nu a mai fost? "To go where no man has gone before! " - e din Star Trek dar se potriveşte perfect. Sau ce ziceţi să mergeţi într-un concediu care să vă ofere "artilerie" de povestit, la toate petrecerile de acuma încolo, ce va amuţi toţi povestitorii care se laudă cu concediile lor "all inclusive", făcând ca acele concedii răsuflate să pară nişte "chibrite umede" pe lângă "focul de artificii" pe care-l veţi declanşa cu poveştile voastre? Sau ce ziceţi să vedeţi "live" cum arată şi trăieşte lumea civilizată, dată exemplu la toate posturile de televiziune? De ce să nu vă permiteţi "o aroganţă"? Câte vieţi aveţi?

Am un prieten al cărui vis este să meargă în America, pe "Route 66" şi să-şi facă o fotografie pe vestita şosea, în deşert, cu muntele pe fundal, în depărtare. Atât şi nimic mai mult! Este visul lui de când era copil. Are 45 de ani şi încă visează. Eu am fost acolo şi mi-am făcut poza aia. Când a văzut-o a plâns. A tot amânat, ba că una, ba că alta, şi când l-am rugat să calculeze câţi bani a stricat pe concedii aiurea (spun aiurea pentru că nu a fost nici unul în visele lui) în patru ani de zile i-a ieşit o sumă mai mare decât avea nevoie pentru a-şi împlini visul american. A rămas câteva momente gânditor şi pentru a-şi potoli conştientul şi a şterge orice urmă de regret a dat vina pe viză - că cine-i dădea lui viză de USA? Normal că nimeni nu va veni la uşă să te întrebe: "Bună ziua, domnule X, nu doriţi viză de USA? " Pentru a primi o viză, orice om ştie, trebuie să şi aplici pentru ea. Mi-am păstrat comentariul pentru mine deoarece deja era destul de trist şi deprimat.

Iar despre poveşti la un "pahar de vorbă", vă spun din proprie experienţă: când începeţi să povestiţi de America, daţi peste toţi cu "praf de linişte". Aşa ni se întâmplă şi nouă: mie, soţiei şi fiicei mele. Când suntem la vreun chef şi ceilalţi comeseni nu se mai pot opri din povestit cu ce-au mâncat pe la turci, greci sau ciprioţi, începem să le povestim despre America. Atunci se face linişte iar noi, toţi trei, "tragem foc încrucişat". Povestim continuu, ne completăm, râdem de întâmplări, facem comparaţii cu ce am întâlnit pe la alţii iar când ne oprim din povestit se lasă linişte. Se reiau poveştile doar după ce completez, mai mult din respect: "Da mă, dar şi la turci îi fain! " şi încrucişez două degete la spate.

Acuma vă propun un calcul simplu efectuat pentru o perioadă de patru ani de zile: dacă în fiecare an mergeţi într-un concediu all-inclusive, vara, să zicem cu 1.500 de euro şi nu cheltuiţi nimic în plus pe lângă acei bani (ştiu că este aproape imposibil) şi dacă în fiecare iarnă mergeţi la schi să zicem de 1.000 de euro cu tot cu transport, cazare, mâncare, schi pas, vin fiert pe pârtie, etc., vă iese o sumă de 10.000 de euro. Frumuşică sumă, nu-i aşa? Asta înseamnă cam 11.000 de dolari "şi ceva mărunţiş" - vorba unui actor celebru dintr-un film la fel de celebru. Şi-acuma să vă spun un secret: cu 11.000 de dolari puteţi să vă distraţi, doi adulţi şi un copil, de minune, minimum 21 de zile pline pe tărâmul făgăduinţei, în care sunt incluse cheltuielile cu avionul, cu cazarea, mâncarea, cu maşină închiriată, benzină, distracţii şi ceva bani de shopping. Parol! Din proprie experienţă.

La prima vedere pare un sacrificiu destul de mare: patru ani să stai "pe butuci" pentru a merge după aceea într-un concediu? Patru ani să "baţi la picior" toate potecile şi potecuţele patriei şi să dublezi toate articolele postate deja de alţii pe AFA... Naşpa! Evident că mai apare şi "fenomenul" că atunci când ai adunat 11.000 de dolari parcă nu i-ai mai da pe un concediu - le găseşti repede o altă destinaţie - o maşină nouă, un alt calculator, zugrăvit apartamentul, să schimbi mobila din camera copilului, facultatea odraslei, haine, pantofi, loc de veci, etc., cum spune englezul "sky is the limit", bani să fie că fiecare ştie ce să facă cu ei! Normal că tentaţii, care să spulbere visul, sunt o grămadă dar dacă ai un vis şi ţii la el pe bune, aşa cum rostea un personaj celebru: "I have a dream! ", şi nu vrei să fii perceput de ceilalţi doar ca un lăudăros notoriu (cine vrea aşa ceva?), şi dacă sincer vrei să ţi-l împlineşti, atunci: "Go for it! "

Cum poţi face rost de banii ăştia? Destul de greu, dacă nu cumva ai o "mătuşă Tamara" sau vreo bunică bogată, care să fi trecut pe lumea cealaltă, şi să-ţi lase ţie un "porcoi" de avere (porcoi = porc exagerat de mare). Altfel mai ai nişte variante dar cea mai bună este să-i aduni an de an până ajungi la suma planificată pentru că este obligatoriu să-ţi planifici, de acasă, cam cât vrei să "te întinzi" cu peripeţia. Şi poate vei avea ceva surprize, destul de plăcute dacă nu eşti prea pretenţios, pentru că s-ar putea să ieşi chiar mult mai ieftin! Fără glumă, poţi reduce cheltuielile până la minima sumă de 7.000 de dolari. Sub această valoare deja nu mai merită să mergi până acolo pentru că nu-ţi mai rămân bani să vizitezi aproape nimica şi ai să faci foamea pe străzi, nu se merită.

Ce costă atât de mult? Păi cel mai greu apasă pe buget biletele de avion. Urmează, ca şi valoare cazarea, după care în ordine urmează mâncarea, închiriatul maşinii şi benzina. Biletele de acces la distracţii şi shopping-ul nu le-am pus pentru că ele intră la categoria "dacă mai rămâne ceva". Surpinzător, dar ultimele două sunt cele care "dau culoare" concediului, distracţia pentru bărbaţi şi shopping-ul pentru doamne şi domnişoare sunt condiţii "sine qua non" pentru fericirea sufletului - aici vorbim despre spirit.

Şi să nu uităm un aspect foarte important: ţinând cont de faptul că orice bărbat are o pasiune, iar în America găseşti de cumpărat aproape orice-ţi doreşti pentru orice pasionat, sunt absolut sigur că oricine, prin periplul său pe tărâmurile americane, va găsi ceva de cumpărat care "să-i mângâie" pasiunile - da domnilor, chiar şi alea, nu mai rânjiţi aşa!

Iar pentru doamne, aici nu am cuvinte să povestesc ce şi câte pot găsi de cumpărat şi la ce preţuri! Haine, pantofi, poşete, cosmetice şi câte şi mai câte de la toate firmele şi la toate preţurile! Dovadă stau două carduri de credit golite (de fetele mele, evident) în aşa hal încât, în America fiind, m-au sunat disperaţi de la două bănci neştiind de ce banii îmi dispar, atât de repede şi în cantităţi atât de însemnate, din conturi. Le-am explicat, ofiţerilor de credit, ce se întâmplă şi ca nişte oameni înţelegători, mi-au mărit limita de creditare.

Aşa că, vă spun sincer, ar fi păcat să aveţi posibilitatea să ajungeţi în America şi singurul lucru pe care să-l puteţi face, la capitolul shopping, să fie să vă hliziţi la vitrine - "window shopping" lipsindu-le astfel pe doamne, şi aici mă adresez domnilor, de plăcerea sublimă de a povesti fericite ce şi-au cumpărat de pe acolo spre invidia prietenelor care vor arunca "săgeţi" şi fulgere cu ochii către consorţii lor. Şi nu în ultimul rând, dumneavoastră domnilor, veţi fi privit ca un bărbat de ispravă, iubitor şi familist - glumeam, sau... ?

## end review sc
Citește și CONTINUAREA aici

[fb]
---
Trimis de Utube in 30.09.16 22:37:44
Validat / Publicat: 01.10.16 08:09:13
INFO ADIȚIONALE
  • Nu a fost singura vizită/vacanţă în AMERICA DE NORD.

VIZUALIZĂRI: 3516 TIPĂREȘTE ARTICOL + ECOURISAU ARTICOL fără ECOURI
SESIZEAZĂ
conținut, limbaj

31 ecouri scrise, până acum, la acest articol

NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (Utube); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
EVIDENTIAȚI ARTICOLELE CU ADEVĂRAT UTILE!
Dacă impresiile de mai sus v-au impresionat prin utilitate, calitate etc folosiți linkurile de mai jos, prin care puteți acorda articolului un BONUS în Puncte de Mulțumire-Apreciere (PMA) articolului.
Puteți VOTA acest articol:
[900 PMA] [450 PMA]
PUNCTAJ CRT: 1000 PMA (std) PLUS 34399 PMA (din 38 voturi)
NOTĂ: Mulțumită numărului de voturi primit, articolului i-a fost alocat automat un SUPERBONUS în valoare de 2000 PMA.

ECOURI la acest articol - pg. 1 / 2

31 ecouri scrise, până acum

se afișează ecourile [1 - 30] din total 31
Cesere [01.10.16 09:35:27] »

Excelent articol... pt cei cu "măcar"7000 de coco fără nici o destinație "casnica".

Însă din simpla paginare de aici, sunt putini cei care preferă visul american utilizării banilor în alte scopuri.

Stiu e frumos ca ce visezi sa devina realitate, dar una e una si alta e alta.

Eu ca un amarat de bugetar cu meditații de plătit (lăsăm ratele si utilități si multe altele), cu strâns din b... ci pt un amarat de concediu la greci... ce sa zic rămân cu visul.

Încă o dată excelent articol, multumesc de postare.

Utube CONS. ONORIFIC AFA / AMERICA DE NORD [01.10.16 12:31:55] »

@Cesere: Mulțam fain pentru ecou.

Așa este, ai dreptate, costul traiului în România este foarte ridicat, salariile sunt mici iar poporul încearcă să supraviețuiascã de la o chenzină la alta iar dacă în familie mai sunt și mai mulți copii, atunci familia respectivă ar câștiga de departe toate premiile la emisiunea "Supraviețuitorul".

Așa cum am scris la începutul articolului, este un vis care este posibil să-l viseze oricine iar poate odată...

O zi minunată!

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][0 vot]
Radu Tudoran [01.10.16 13:27:56] »

Poate as avea sanse sa strang jde-mii de dolari in cativa ani, dar nu-mi vine usor sa-i dau pe un sejur in America. Pe lista mea USA si visul ei sunt mult in jos. Poate si varsta este de vina

Michaell [01.10.16 13:56:06] »

@Utube: Chiar ieri am dat de o oferta care la ca 450 de coco, mi-a placut asta cu coco... -)), includea zborul de linie Germania / Florida plus o masina de inchiriat plus un plin de benzina. Nu m-a tentat deloc. America in general nu m-a atras nici-odata. Nu pot spune care-i motivul...

De ce acest posting ? Ptr. ca nu cred ca trebuie musai zeci de mii ca sa-ti indeplinesti un asemenea vis. Al meu nu este si nu a fost, ci ma refer evident la cei precum tipul care la vederea pozei cu route 66 i-au dat lacrimile dar si la multi altii care isi doresc sa viziteze acest continent.

Utube CONS. ONORIFIC AFA / AMERICA DE NORD [01.10.16 13:59:23] »

@Radu Tudoran: Mulțam pentru ecou!

Știi cum se spune: "Gusturile nu se discută"!

O zi superbă!

Utube CONS. ONORIFIC AFA / AMERICA DE NORD [01.10.16 14:02:09] »

@Michaell: Mulțumesc de vizită!

După cum vezi poți găsi pe net tot felul de oferte. Singura problemă este să și poți merge acolo atunci când este valabilă oferta.

O zi superbă!

elviramvio [01.10.16 20:58:11] »

@Utube:

Da de gandit articolul tau. Dar eu astept sa devina populara teleportarea, chit ca pot ajunge acolo fara o mana sau, eu stiu, cu mana altuia.

Lasand gluma, mi-ar place sa vizitez Americile, dar nu lumea excesiv de civilizata, de moderna. Daca s-ar putea, mi-ar place sa colind acele locuri cu istorii secrete de mii de ani. Gusturi si vise doar!

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][1 vot]
Utube CONS. ONORIFIC AFA / AMERICA DE NORD [01.10.16 21:23:26] »

@elviramvio:Bună să-ți fie inima, cititorule!

Am citit undeva pe net că tehnologia din Star Trek va deveni disponibilă cât de curând. Jordi va fi șef de teleportare. Poate va fi mai ieftin decât cu avionul dar tot îți va trebui viză.

Mulțumesc pentru ecou.

O seară deosebită și vise plăcute.

alinafulg [01.10.16 22:57:22] »

@Utube: Mi-a placut grozav cum ati scris despre... visul american. Sper sa ajung candva acolo, mai ales ca am niste prieteni in zona, deci cazarea nu ar fi o problema și as mai reduce din costuri. Si eu sunt de parere ca pana la urma raman doar amintirile locurilor pe unde am fost in aceasta viata, deci... ,,Haideti la Miami! ,,.

krisstinna [02.10.16 10:47:13] »

@Utube: Măi!!! Sigur nu ești prietenul meu de familie? Nu ești sub acoperire?

Glumesc, desigur!

Ieri am fost la o petrecere, la prietenii noștri care s-au întors din Miami. Ne-am strâns la un pahar de vorbă, nu toți, doar o parte, suntem 15 familii prietene.

Noi, ceilalți tot povesteam și... la un moment dat intervin cei doi, cu o frază de genul ”Ce mult ne-ar plăcea să mergem toată gașca acolo, e o altă lume! ”

Noi, ceilalți, povesteam despre: Grecia, Cipru, Romania, Polonia, Italia, Spania, fiecare pe unde-și rupsese picioarele și banii, așa facem în fiecare toamnă: povestim și facem planuri pentru toamnă, iarnă, primăvară, sărbători și sărbătoriți.

Ei, prietenii, au mai fost acolo, în America, și anul trecut. Au prins gustul. Nu zic nu, o fi frumos, dar nu-mi doresc, nu-i o sumă mare 10.000 usd, dacă vrei poți. Eu atât cheltuiesc tot anul pentru distracție, deci nu ar fi imposibil. De viză nu mă plâng, aș primi-o negreșit, îndeplinesc toate condițiile cerute și nu sunt teroristă, jur

Problema mea, și nu sunt ipocrită, e că nu văd America mai ceva ca Europa. Să-mi dau eu bănuții ”de mare” pentru cei care au distrus o planetă, care continuă râzboaie și cultivă ură? Așa gândesc, poate e greșit, sunt sinceră. Apoi am o altă problemă: zborurile lungi mă irită, la propriu vorbesc. Apoi soțului meu îi e teamă cu avionul, îi e teamă de teroriști, îi vede peste tot, îl oblig eu să meargă-dar zboruri scurte și nu-ți pot spune cât de tensionat este, mă terorizează

De șopingăreală mi-ar fi ceva ciudă, ți-am zis că nu sunt ipocrită, dar mă descurc și cu țoalele de pe aici, le așez eu cumva pe mine să par și eu tinerică și drăguță Chiar am primit aseară o pereche de... ceva intim, foarte, foarte frumoși, sunt tare încântată de cadou.

Călătoriți voi, ne povestiți cu drag, noi citim cu și mai mare drag și vă admirăm.

Te felicit, mă bucur că ai grijă de fete, știam că ești deosebit.

Referitor la sejur: care e perioada reală? În caseta tehnică scrie oct 2016 și azi e doar 2 oct

Utube CONS. ONORIFIC AFA / AMERICA DE NORD [02.10.16 11:01:53] »

@alinafulg: Bună cititorule!

Mulţumesc foarte mult pentru ecou şi să nu renunţi niciodată la vis, poate într-o zi...

O duminică superbă!

Utube CONS. ONORIFIC AFA / AMERICA DE NORD [02.10.16 11:22:50] »

@krisstinna: Bună să-ţi fie sufletul, cititorule!

Foarte multe detalii şi întrebări, o bucurie pentru mine şi cu mare drag am să răspund şi am să comentez pe marginea lor - mă bucură.

Încep cu sfârşitul: am fost de mai multe ori în USA iar articolul acesta, precum şi celelalte care vor urma, sunt de informare generală, generice şi de aceea am trecut data când l-am postat sau când le voi posta.

Ai observat foarte bine faptul că cine a mers odată acolo se "virusează" definitiv, aşa cum ai spus şi tu "prinde gustul" şi asta se întâmplă pentru că acolo, aşa cum au spus şi prietenii voştrii, "... este altă lume".

Referitor la zborul cu avionul, aici trebuie să recunosc faptul că şi mie îmi este frică dar numai la decolări şi aterizări când aeronava se înclină foarte tare. Cele mai multe accidente de aviaţie s-au întâmplat în acele două faze ale zborului.

Despre terorişti, ce să zic? Sunt, deturnează aeronave, le mai aruncă şi în aer dar nu este ceva obişnuit. Vezi, nouă ne este frică de teroriştii care deturnează aeronave dar de piloţii care o iau razna şi prăbuşesc avioane, ce să mai zic?

Dacă este să te păzeşti de toate ar trebui să stai numai în casă pentru că poate fi un şofer dement, băut, de maşină mică sau de autobuz, un vatman bolnav care face infarct sau un conductor de metrou care leşină la comenzi. Şi poate fi şi o cărămidă care cade platonic atunci când treci pe lângă o clădire cu bulină roşie. De cum ieşi din casă eşti în pericol iar un cutremur te pune în pericol şi acolo. Hai să ne oprim aici.

Da, despre shopping ai dreptate şi te cred pentru că le-am văzut pe fetele mele cum se bucurau de fiecare lucruşor mai deosebit pe care şi-l cumpărau iar bucuria lor a meritat toţi banii mei.

Referitor la cadoul pe care l-ai primit - "no comment" - şi ai dreptate, felul în care te îmbraci îţi poate schimba look-ul dar cel mai mult o schimbă pe o femeie frumuseţea interioară. Pentru asta nu-ţi trebuie bani şi nici să mergi până în USA.

Mulţumesc pentru ecou şi pentru că ai avut răbdarea să-l citeşti.

Îţi doresc o zi nemaipomenită!

krisstinna [02.10.16 11:44:19] »

@Utube:

cel mai mult o schimbă pe o femeie frumuseţea interioară. Pentru asta nu-ţi trebuie bani şi nici să mergi până în USA.

- , de acord, dacă ești frumos în interior se vede pe chip, se observă din gesturi, din acțiuni. Am prieteni și cunoștințe care sunt frumoși în adevăratul sens, sunt oameni.

Nu-ți trebuie haine și briliante pentru a străluci. Poți face asta fiind OM, fiind simplu și bun. Și invers: sunt persoane frumoase pe exterior dar care nu-s plăcute și nici cumsecade.

Te salut cu drag, aștept continuările, sunt curioasă.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][1 vot]
mishu [02.10.16 18:01:34] »

@Utube: Ce pot sa comentez, poate multe deoarece si eu am multe sentimente si diverse pentru aceasta destinatie. Si eu mi-o doresc, insa mi-o doresc pentru toti 5, adica si mama insa stiu sigur ca nu ar face un drum asa de lung, asadar cat mai poate merge cu noi ne multumim cu drumuri mai scurte.

De ce America in defavoarea unei alte destinatii? deoarece pare ca un miraj, e ceva ce poate simti ca vrei sa faci o data in viata ca sa nu-ti para rau ca nu ai incercat. Poate ca as veni dezamagita sau pate nu.

Mi-a placut foarte mult seria lui @AZE despre America si am aflat lucruri foarte interesante, ceea ce ma astept sa aflu in continuare din articolele tale, asa incat, felicitari, votat cu mare placere.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][1 vot]
ANILU [02.10.16 19:17:25] »

@Utube: Pentru mine America rămâne doar un vis. Da și eu visez dar nu așa departe.

Am o prietenă care are șansa de a se plimba prin toată lumea, acum pleacă în Mexic, și așa din povestirile ei mă plimb și eu prin locuri pe unde nu cred că voi ajunge vreodată.

M-am lămurit dintr-un ecou de mai sus. Citind articolul și datele din caseta tehnică, am crezut că ne scrii direct de la Miami, am crezut că din Suedia ați plecat direct în America.

Aștept continuarea.

Toate cele bune.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][1 vot]
Utube CONS. ONORIFIC AFA / AMERICA DE NORD [02.10.16 21:36:28] »

@mishu: Bună să fii la suflet, cititorule!

Am început această serie care se doreşte mai mult un ghid de informare şi un ajutor pentru cei care doresc să meargă în USA pentru prima data.

Seria are mai multe articole şi am să tratez detaliat şi separat fiecare aspect care tine de plecarea spre USA pentru că am considerat că un călător informat reuşeşte un concediu minunat.

Despre "aventurile" mele pe tărâm American, undeva mai încolo.

O seară superbă!

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][0 vot]
Utube CONS. ONORIFIC AFA / AMERICA DE NORD [02.10.16 21:40:31] »

@ANILU: Bună seara, cititorule!

Articolul, împreună cu cele care vor urma, despre USA, sunt cu caracter informativ şi aş dori să fie de ajutor pentru cei care doresc să-şi petreacă un concediu în America.

Am trecut ca data această lună pentru că aşa am considerat eu că este bine, deoarece fiind de mai multe ori în America ar fi fost nepotrivit să trec vreo data precisă, când informaţiile din articol sunt adunate din experienţele pe care le-am trait în toate deplasările.

Mulţumesc frumos pentru ecou!

O seară deosebită!

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][0 vot]
mogly [02.10.16 21:53:00] »

@Utube: Felicitari pentru vacanta! Eu inca nu visez la America, insa si cand o sa incep sa visez ma consolez cu gandul ca si americanii viseaza la Europa

Aurici [03.10.16 10:42:54] »

@Utube: N-au trecut doar 2 zile din octombrie 2016? Alea 21 de zile din caseta tehnică nu sunt din alt an?

Când suntem la vreun chef şi ceilalţi comeseni nu se mai pot opri din povestit cu ce-au mâncat pe la turci, greci sau ciprioţi, începem să le povestim despre America. Atunci se face linişte iar noi, toţi trei, "tragem foc încrucişat". Povestim continuu, ne completăm, râdem de întâmplări, facem comparaţii cu ce am întâlnit pe la alţii iar când ne oprim din povestit se lasă linişte. Se reiau poveştile doar după ce completez, mai mult din respect: "Da mă, dar şi la turci îi fain! " şi încrucişez două degete la spate

Să știi că și în gașca noastră se face liniște când cineva povestește despre concediul lui dar din respect pentru cel care vorbește și din drag de a auzi despre tot felul de experiențe și nu pentru că am căzut pe spate dacă este vorba despre America, respectiv ne-am umplut de sictir dacă este vorba despre altă destinație.

Nu suntem toți la fel de frumoși, deștepți și norocoși, în plus unii avem altă scară de valori, iar cel puțin în cazul meu să mă întorc din anume vacanțe (nu din orișice destinație binențeles, mai ales de pe potecile patriei), ca să povestesc ce de shopping am făcut și ce de bani am cheltuit, pentru șocul pe care l-aș produce asistenței, este ultimul lucru la care mă gândesc.

Și nu în ultimul rând, Slavă Domnului că pentru mine "bărbat de ispravă" înseamnă cu totul și cu totul altceva.

Sorry pentru referirea la datele tehnice, am văzut explicația din ecoul tău ulterior.

robert [03.10.16 11:11:36] »

@Utube: Interesant articol! Sunt de acord cu multe puncte de vedere din articol, extrapolând evident nu doar la visul american, ci la lumea largă.

In USA mi-am propus să ajung doar în momentul în care nu vom mai fi umiliti de a sta la ușa amabasadei, pentru a intra în țara lor si a cheltui bani acolo. În alta ordine de idei, suma de care vorbesti mi se pare mult exagerată, mai ales ca este stiut că în USA prețurile sunt mai mici, decât la noi in Europa. În fine asta e după bugetul fiecăruia.

Altceva vreau eu să subliniez urmare a acestui articol: nu încetati să visați. Câteodată visurile se împlinesc. Lumea asta mare e atât de mică și e păcat să nu încercăm să o descoperim împreună!

alinaro [03.10.16 11:20:40] »

@Utube: Mie 11.000 dolari mi se pare o sumă fabuloasă de dat pe o vacanță. Nu cred că-mi voi permite vreodată așa ceva. Mă rog... o să cumpăr loterie de Crăciun, ca în fiecare an, nu se știe niciodată. Pe de altă parte, nu am visat la America (de nord) niciodată, așa că deocamdată o să mă mulțumesc cu poveștile altora (implicit cu ale tele, pe care le aștept).

Ceea ce însă nu voi face niciodată este să-mi propun o vacanță doar ca

să vă ofere "artilerie" de povestit, la toate petrecerile de acuma încolo, ce va amuţi toţi povestitorii care se laudă cu concediile lor "all inclusive", făcând ca acele concedii răsuflate să pară nişte "chibrite umede" pe lângă "focul de artificii" pe care-l veţi declanşa cu poveştile voastre?

Nu-mi aleg niciodată destinațiile gândindu-mă la ce voi povesti altora după, sau la cum vor rămâne cu gura căscată.

Așteptăm continuările pentru că, repet... never say never! Săptămână frumoasă.

Utube CONS. ONORIFIC AFA / AMERICA DE NORD [03.10.16 16:18:10] »

@mogly:Mulțumesc mult pentru ecou!

Consolarea, ca sentiment, este neutra și lasă loc sperantei care se întreține cu vise.

O zi deosebită!

Utube CONS. ONORIFIC AFA / AMERICA DE NORD [03.10.16 16:39:32] »

@robert: Bună să-ţi fie inima, cititorule!

În parte ai dreptate despre obţinerea vizei dar depinde din ce punct de vedere priveşti lucrurile. Odată ajuns în USA nimeni nu te mai umileşte.

De aceea mi se pare că această atitudine, pe care o împărtăşeşti, referitoare la comportamentul consulilor americani de la ambasadă, este foarte mult influenţată de mediul politic din România, de calitatea şi valoarea politicienilor români cărora puţin le pasă de cetăţeni, adică de noi, şi care au o atitudine greşită, aici a se citi "căciuleală" faţă de toţi străinii în general. Personal, mă simt nemulţumit de faptul că, deşi suntem o naţie puternică, cei care ne conduc ne întreţin imaginea de "cu căciula-n mână" pe la porţile înaltelor curţi, aşa cum se întâmplă cu noi românii de secole. Mă opresc aici dar sper că înţelegi ce doresc să exprim.

Referitor la suma necesară pentru un concediu, ai dreptate referitor la faptul că este o sumă destul de mare dar noi am fost deja de două ori în USA şi cam la suma asta am ajuns cu concluzia că ne este necesară.

Preţurile, ai dreptate, ERAU mai mici când dolarul era 3,30 lei, acuma că dolarul a ajuns la 4 lei este într-adevăr viaţa este scumpă şi acolo. Un exemplu: când am fost prima data, singur, în USA în 2002, cu 100 de dolari umpleai, din alimentară, un coş de cumpărături asemănător cu cel de la Metro. În 2015, pentru a umple cu alimente acelaşi coş de cumpărături aveai nevoie de 250 - 300 de dolari. Şi aici vorbim de mâncare. Şi la ei preţurile au crescut foarte mult în ultimii 15 ani, doar la benzină a rămas, relativ, preţul acelaşi.

Excelent ai punctat ceea ce am dorit să transmit, subliminal, cu acest articol şi cu următoarele.

Mulţumesc mult pentru ecou.

O zi spectaculoasă!

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][1 vot]
Utube CONS. ONORIFIC AFA / AMERICA DE NORD [03.10.16 16:51:05] »

@alinaro: Bună, cititorule!

Înainte de toate îţi mulţumesc mult pentru ecou şi pentru timpul acordat de a "mă citi".

Ai dreptate, 11.000 de "coco", cum spunea un alt cititor, este o sumă destul de mare, pentru noi românii. Dar vei fi surprinsă dacă vei afla câţi spun că nu-şi permit şi până la urmă afli, uimită, că tocmai au plecat peste ocean.

Am înţeles bine, pentru tine este o sumă mare dar sincer şi din suflet îţi doresc să câştigi, indiferent cum, o sumă necesară pentru a călători în USA. Iar dacă nu este în visul tău, sau din orice alte motive nu doreşti să mergi pe tărâm American, atunci să câştigi banii pentru a călători în Japonia sau Australia, pentru că sunt aproape 100% că preţul unei vacanţe acolo va fi acelaşi.

O zi mirobolantă!

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][0 vot]
Utube CONS. ONORIFIC AFA / AMERICA DE NORD [03.10.16 17:12:20] »

@Aurici: Bună să-ţi fie inima, cititorule!

Mulţumesc mult pentru că ai avut răbdarea să citeşti articolul şi nu în ultimul rând mulţumesc la fel de mult pentru ecou.

Intenţia mea este de a realiza o serie de articole în care să explic amănunţit, celor care doresc să călătorească în USA pe cont propriu, cum să procedeze şi ce trebuie să facă pentru ca plecarea în USA şi respectiv concediul acolo să fie o reuşită. Evident că tot ce scriu este din experienţa proprie aşa că articolul sau articolele pot suferi oricând modificări iar informaţiile din ele pot deveni, la un moment dat, depăşite.

Celelate referiri la articol suferă mai multe discuţii care pot fi conjuncturale sau circumstanţiale, oamenii fiind diferiţi unii de alţii uneori chiar în esenţă şi aşa cum bine ai observant motivele acţiunilor pot fi uneori de natură pur subiectivă, obiectivitatea fiind aruncată la coşul de gunoi.

Referitor la celelate subiecte pe care le-ai atins în ecou aş dori să spun că este vorba doar despre un articol, fără referire la cineva personal cu atât mai puţin la tine sau la gaşca ta aşa cum laşi de înţeles cum că aş fi avut ceva cu cineva. Doamne fereşte!

Încă odată, mulţumesc pentru ecou şi nu uita: este doar un articol de informare!

O zi deosebită!

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][1 vot]
Aurici [03.10.16 17:29:38] »

@Utube: Bună să-ți fie și ție inima!

Nu-ți face griji, n-am luat-o personal nici eu, nici gașca mea. Era doar un alt punct de vedere pe marginea articolului tău, pentru că ai băgat pe acolo niște finețuri din care eu, repet, eu, am înțeles că doar cine vine din America sau din alte destinații de același calibru are ceva interesant de spus.

Altfel, te citesc cu drag. Mi-au plăcut articolele despre Scandinavia pe care le-am și votat, pentru că și eu am avut o vacanță de curând acolo și îmi place mult să citesc despre locuri în care am fost și eu. Mă rog, în cazul nostru, n-a fost chiar prin aceleași locuri, dar am respirat același aer al țărilor nordice.

Și oricât ți s-ar părea de ciudat, unele informații din acest articol sunt prețioase și pentru mine. Am citit printre rânduri și am reținut ce cred că-mi va fi de folos, așa că n-am ce să uit, nu m-am încărcat cu nimic.

Numai bine, vacanțe frumoase!

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][1 vot]
Utube CONS. ONORIFIC AFA / AMERICA DE NORD [03.10.16 17:40:56] »

@Aurici: Slavă Domnului că s-a lămurit situația.

O zi spectaculoasă!

AZE [09.10.16 23:32:59] »

@Utube: Buna seara, este un articol extraordinar care a declansat ecouri fara numar. Aveti multa dreptate despre ce-ati scris in articol. Visurile trebuie urmate, nu este loc de dat inapoi. Si pana la urma cu putine calcule facute sint niste vise realizabile. Dvs ati avut un concediu complex cu multe zile la dispozitie. Suma care ati cheltuit-o mi se pare reala, SUA a devenit scumpa. Dar totusi pentru cineva cu posibilitati financiare limitate am o veste buna : pentru o excursie in SUA mai scurta doar pentru ati face o idee si a ramane cu destule amintiri este nevoie de mult mai putin. Eu am platit pentru un sejur in NYC de 6 zile/5 nopti intr-un hotel in plin centru (Midtown) plus zbor+taxe+asigurari 1350 eur. Si daca nu eram in regim single (singur in camera) costa si mai putin. Obiectivele turistice mi-au scos din buzunar in jur de 100$ si masa+ceva souveniruri inca vreo 150$. Suna bine nu-i asa? Mai ales faptul ca mi-au ramas bani si de mare. nu Turcia, nu Spania doar Bulgaria dar a fost un concediu foarte ok din toate punctele de vedere. Dar si mai bine suna faptul ca in acest an aceeasi excursie organizata pentru 2017 este si mai ieftina. Bineinteles ca daca vrem si altceva alte orase de vizitat, inchiriat masina, shopping, pretul va creste pe masura.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][1 vot]
Utube CONS. ONORIFIC AFA / AMERICA DE NORD [10.10.16 09:32:10] »

@AZE: Bună să-ţi fie inima, cititorule!

Părerea mea este că mai bine ca un articol să "işte" foarte multe discuţii chiar dacă toate sunt critice decât să treacă neobservat.

Mulţumesc, în special, pentru observaţiile de natură financiară şi pentru detalierea costurilor. Sper să fie de ajutor cititorilor.

Viaţa în USA s-a scumpit foarte mult în ultimii 15 ani, asta am constatat personal.

O zi deosebită!

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][0 vot]
adri-nico [06.02.17 02:00:31] »

Draga scriitorule, am vrut sa citesc si eu un articol postat de tine si m-a atras acest serial. Ma intreb de ce l-ai scris asa de amestecat printre alte articole?

Mi-a placut stilul in care ai scris, cu mici "sopirle".

Cit despre vis... am avut si eu unul si de fiecare data cind eram cit pe ce sa il realizez, intervenea neprevazutul si imi taia aripile. E vorba de Macchu Picchu.

Viza de America mi-am facut la plesneala... si chiar am obtinut-o, numai ca nu mi-au dat-o pe 10 ani ci doar pe un an... asa ca n-am avut cum sa string banii in 4 ani intr-unul singur. Adevarul e ca nu ma atrage America aia ci mai mult zona Caraibelor.

Mai deveme imi gasii sotul cotrobaind pe net dupa o masina mai mare si mai buna. Ce faci, mon cher? Cui ii trebuie masina? Pentru mine e buna si asta... asa ca nici prin cap sa nu iti treaca! Nu dau eu bani pe hirburi ci pe vacante.

Sper sa apuc sa citesc mai multe episoade ale acestui serial.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][1 vot]
Sfârșit SECȚIUNE Listă ECOURI scrise la articol

ROG REȚINEȚI:
  • Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
  • Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
  • Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație: in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o ÎNTREBARE NOUĂ
    (întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
SCRIE UN ECOU LA ACEST REVIEW
NOTĂ: Puteți folosi ptr formatarea ecoului: [b]...[/b], [i]...[/i], [q]...[/q]
EMOTICOANE ce pot fi folosite SHOW/HIDE
Sfârșit SECȚIUNE SCRIE ECOU

NOTĂ: Rubrica de mai jos vă permite să vă abonați (sau să vă dezabonați) la / de la notificări (înștiințări prin email) atunci când cineva răspunde unui text scris ca ecou mai sus.
Status Abonament Ecouri la acest review - abonament INACTIV [NU primiți înștiințări atunci când se scriu ecouri la acest review]
VREAU înștiințări pe mail când se postează ecouri la acest review
14 utilizatori sunt abonaţi la urmărirea acestui fir de discuţie (primesc instiinţări la adăugarea unui ecou):
adri-nico, alinafulg, alinaro, ANILU, Aurici, AZE, Cesere, elviramvio, Michaell, mishu, mogly, Radu Tudoran, robert, Utube
Alte impresii din această RUBRICĂDescoperă Miami și împrejurimile:


    SOCIALs
Alătură-te comunității noastre

AGENȚIA DE TURISM AmFostAcolo.Travel:
SC Alacarte SRL | R.C.: J35/417/24.02.09 | RO 25182218 | Licența de turism 218 / 28.11.2018

 
[C] Copyright 2008-2024 AmFostAcolo.ro // Reproducerea integrală sau parţială a conţinutului este interzisă
AmFostAcolo® este marcă înregistrată
  • la final = [utf8mb4]; bMustChange=[]
  • pagină generată în 0.06372594833374 sec
    ecranul dvs: 1 x 1